Mensen leven niet op straat in Nederland?quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
Armoede is natuurlijk dan ook relatief. Voor Nederlandse begrippen kent men armoede maar de echte armoede - of je moet op straat of iets dergelijks leven - kent men hier niet.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 06:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Mensen leven niet op straat in Nederland?
http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-tentenkampen.html
http://jeugdjournaal.nl/i(...)rleden-door-kou.html
quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
of je moet op straat of iets dergelijks leven
die 1800 is inclusief huursubsidie/HRA, zorgtoeslag, kindergebonden budget, enz enz enz....als je 1300 euro per maand verdiend krijg je die ook en heb je dus ook rond de 1700 a 1800 euro. Maar leef te ook in armoede volgens CPB.quote:Op vrijdag 7 december 2012 05:18 schreef Jawehisback het volgende:
Armoede in Nederland: een gezin met 2 kinderen leeft onder de armoede grens, als ze een inkomen hebben van minder dan ¤ 1810,--
Wat een onzin en gezeik. Als je als vent/vrouw werkt en ¤1300,-- verdient, krijg je er van geen 1 instantie er wat bij, oftewel: jullie doen het er maar mee. Je probeert dan alle eindjes aan elkaar te knopen, om het gezellig te maken en te overleven. Dit is een gegeven al jaren lang, opgegeven door het kabinet, dit is het minimum!!
Nu blijkt het minimum ¤ 1810,-- te zijn.
In armoede leef je hier, met gezin onder de ¤1300,-- want dan kan je echt niks meer, waarom dan, CPB/NIBUD geven jullie een hoger bedrag op? Salarissen zijn niet aan wat jullie zeggen en dat niet alleen voor mij, maar dus duizenden gezinnen. Hadden we maar ¤1800,--, hmm dat zou wat zijn...
Die mensen moeten hun recht halen in hun geboorteland, hun rechten hier zijn op.quote:Op vrijdag 7 december 2012 06:21 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Mensen leven niet op straat in Nederland?
http://www.nu.nl/binnenla(...)rs-tentenkampen.html
http://jeugdjournaal.nl/i(...)rleden-door-kou.html
Mwa arm, dat niet. Maar het is niet veel.quote:Op vrijdag 7 december 2012 08:06 schreef JRRY het volgende:
Lol, pa verdient 1780 p/m voor mij en mn zusje.
Zijn we nu arm?
Kei armquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:06 schreef JRRY het volgende:
Lol, pa verdient 1780 p/m voor mij en mn zusje.
Zijn we nu arm?
quote:
Wollah ik sneij shoarma van jou hond a zemmel tfooeeeeequote:
Ja in Nederland kan je prima rondkomen als je daarboven zit inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 07:33 schreef datismijnmening het volgende:
1810 euro godverdommede armoede grens is 1,25$ per dag iedereen die daarboven zit moet niet zeuren
Dan hebben we nu armoede aangezien sinterklaas voorbij is.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Armoede in Nederland is geen sinterklaascadeau'tjes kunnen kopen
Of 2 vakanties ipv 3.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Armoede in Nederland is geen sinterklaascadeau'tjes kunnen kopen
tegenwoordig is een smartphone al basisbehoefte voor een puber, anders hoor je er echt niet bij op school.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:57 schreef Aestivate het volgende:
Het probleem is dat het idee van basisbehoeften in Nederland heel hoog ligt. Met je auto naar de voedselbank, roken als een ketter, sierraden, computer met internet, flatscreen tv en dure kleren. Wat mij betreft heb je pas recht op deze dingen nadat je je echte basisbehoeften zelf kunt betalen. Nou ja zelf, 90% van voorgenoemde groep ontvangt gewoon bijstand.
Basis behoefte is: water en eten. PUNT de rest heb je niet nodig eigenlijkquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:56 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
tegenwoordig is een smartphone al basisbehoefte voor een puber, anders hoor je er echt niet bij op school.
(en thuis moet natuurlijk een ps3/xbox staan anders hoor je er ook niet bij.)
maar zonder overige zaken als kleding, auto, douche, etc. kun je niet fatsoenlijk functioneren in de maatschappij..quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:03 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Basis behoefte is: water en eten. PUNT de rest heb je niet nodig eigenlijk
De zaken die jij noemt zijn luxe. By the way zonder deze maatschappij kun je ook overleven. Alleen als je dat wilt is een tweedequote:Op vrijdag 7 december 2012 12:07 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
maar zonder overige zaken als kleding, auto, douche, etc. kun je niet fatsoenlijk functioneren in de maatschappij..
kleding is absoluut geen luxe, zelfs een verplichting in openbare gelegenheden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:12 schreef ManianMan het volgende:
[..]
De zaken die jij noemt zijn luxe. By the way zonder deze maatschappij kun je ook overleven. Alleen als je dat wilt is een tweede
Oke, kleding kan ik nog inkomen maar een auto is absoluut luxe! Je kunt gerust met de benenwagen of openbaarvervoer, genoeg mensen die dat doenquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:18 schreef Sexy_Steve het volgende:
[..]
kleding is absoluut geen luxe, zelfs een verplichting in openbare gelegenheden.
En een auto luxe? er zijn genoeg mensen die dat ding liever gister dan vandaag nog het kanaal ingereden hadden. ware het niet dat je ermee naar je werk moet..
Dat is dan wel weer een ijzersterk argument! ik ben omquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:19 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Oke, kleding kan ik nog inkomen maar een auto is absoluut luxe! Je kunt gerust met de benenwagen of openbaarvervoer,genoeg mensen die dat doen
Ik zie armoede dus niet perse als wanneer je onder de armoedegrens komt...quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:38 schreef Confetti het volgende:
Als je zelfs in Nederland op de armoedegrens belandt verdien je het ook. Natuurlijke selectie.
Zeg dat eens tegen mijn moeder die ex kanker patient is niet meer kan werken ende schuldhulp verlening zit omdat ze niet eens van een tering uitkering kan rondkomen, Dat is genoeg om armoede te noemen bro.quote:Op vrijdag 7 december 2012 07:15 schreef plesner het volgende:
Lol armoede in Nederland? Ga weg, mensen in Afrika weten pas wat armoede is. Hier heb je allemaal verschillende vangnetten
Jouw naamquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:00 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Wollah ik sneij shoarma van jou hond a zemmel tfooeeeee
Gr. gr. Hasan, Fatima en een poot van Bah het schaap
Veel ninja edits Rick-San.quote:Op woensdag 12 december 2012 02:58 schreef RickoKun het volgende:
En dan heb je ook nog die inferieure mensen die zeggen dat ze arm zijn maar wel met de auto naar de voedselbank gaan en klagen dat het brood niet gesneden is
Ik drink al een lange tijd geen redbull meer hoorquote:Op woensdag 12 december 2012 02:53 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Jouw naam
Maar dat laatste stukje
waarom lukt dat haar niet? het is een oprechte vraag.quote:Op woensdag 12 december 2012 02:51 schreef ConnorKenway het volgende:
[..]
Zeg dat eens tegen mijn moeder die ex kanker patient is niet meer kan werken ende schuldhulp verlening zit omdat ze niet eens van een tering uitkering kan rondkomen, Dat is genoeg om armoede te noemen bro.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:35 schreef kossikvassik2 het volgende:
Hij was heel de week weg en dan bleef er voor mijn moeder en mijn broertje soms 10 euro per week om alle boodschappen te doen enz. Alles wat ik op mijn bijbaantje verdiende moest ik aan haar uitlenen om tenminste te kunnen eten!!!
PS: Ben geen linkse klager en heb vorige verkiezingen VVD gestemd
Nee het is meer van 1 ouder die niet kan of wilt werken, 2 kinderen en in een achterstands wijk wonen,quote:Op vrijdag 14 december 2012 11:55 schreef lavacaloca het volgende:
Armoede bestaat wel degelijk in Nederland en er is een grote groep mensen die op straat leven , ook nu hartje winter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |