abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120001700

Welkom bij het meeste geliefde voetbalmanagerspel!
Football Manager 2013 is hét spel als het gaat om realistisch managen.
Heb je nieuwe talenten ontdekt of goede staff aangetrokken? Loopt het elftal nog niet helemaal zoals het moet? Heb je geen idee welke tactiek werkt? Welke speler moet ik kopen? Met dit soort vragen kun je hier terecht, maar natuurlijk kun je ook je vorderingen posten!

ManagersUnited
FMinside
Fuck The Ref
FMforum
Sortitoutsi
FM-Base

PC
OS - Windows XP/Vista/W7
Processor - XP : 1.6GHz or Faster, Vista/W7/W8 : 2.2GHz or Faster
Supported Processors: Intel Pentium 4, Intel Core, AMD Athlon
Memory - XP/Vista/W7/W8 : 1.0GB RAM
Video Card - 128MB
DirectX: 9.0c
Sound: DirectX 9.0c compatible

Te vinden door op de TT te klikken ^O^

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost. Vergeet ook de link naar het vorige topic niet. Wijzigingen/toevoegingen op deze OP zijn welkom! Stuur deze dan naar het mailadres/PM van het profiel van donroyco.
© donroyco

Handige linkjes voor graphics enzulks
https://remote.utorrent.c(...)ga-Facepack&message=
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=43193
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=41980
http://localhostr.com/download/UveStsi/Logos.rar
http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=42915
http://www.4shared.com/file/lkaZy0k6/SS11-12_Megapack.html
http://fminside.nl/forums/fmi-data-update-v1-t16973.html

Met zonder. :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_120001750
#113 bedoel ik :')
Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
pi_120002109
Eerst het topic zo vol maken en dan zo'n TT :')
  donderdag 6 december 2012 @ 18:26:57 #4
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_120004786
FM12? Ik speel nog FM11. :@
pi_120012498
Ik vind dat FM Handheld ook wel een plekje verdient in de OP!
www.fmylife.com,your life isnt that bad now is it?
pi_120012613
TT
pi_120013199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
FM12? Ik speel nog FM11.
FM 11 :D
pi_120017877
Na bij Feyenoord ontslagen te zijn, toch iets teveel doorgeslagen in het verjongen en de ploeg vervolgens niet op de rails gekregen, terecht gekomen bij Swansea. Die stonden onderaan ongeveer en ondanks een heel aantal overwinningen op een puntje na niet kunnen voorkomen dat degradatie ontlopen werd. Daar weer weg gegaan en uiteindelijk bij QPR terecht gekomen.

Moussa Sow, Erik Lamela, Thomas Ince, Jack Colback en Stephen Kelly gehaald en nog veel meer spelers laten gaan. Daardoor de salariskosten met 11 miljoen verlaagd en de selectie versterkt. Hopen dat het aanslaat!
pi_120021299
Derde seizoen met Napoli ging bij lange na niet zoals ik dat wilde, dus zwak als ik ben ( :P ) besloten om even opnieuw te beginnen. Maar waar? Vanavond een B-team van Napoli zien spelen tegen PSV en toen ging het toch kriebelen dus besloten om maar weer voor Napoli te gaan. :D

Deze keer een iets andere tactiek. Waar ik de vorige keer voor een simpele 4-4-2 ben gegaan wilde ik nu iets flashier. Willian en Wellington Nem als inside forwards gehaald en vrij aanvallende backs die daar overheen kunnen. De backs worden gedurende het seizoen / aan het begin van seizoen 2 vervangen. Ook Hamsik gaat vervangen worden, puur omdat hij zoveel geld op kan leveren en ik goedkoper iemand anders kan halen die net zo goed is op die plek.
Eerste oefenwedstrijd tegen Real gewonnen, dus dat is een goed begin :)

[ Bericht 40% gewijzigd door Sephael op 06-12-2012 23:57:32 ]
pi_120029311
Vorig jaar van de hoofdklasse naar de topklasse gepromoveerd, en sta inmiddels weer gedeeld eerste.

Tot aan de winterstop in de middenmoot/subtop gestaan, in de winterstop mijn team versterkt; en win vervolgens wedstrijden tegen de nummer 1 en 2. Valt trouwens wel op hoe dicht de nummer 1 en 8 bij elkaar staan, scheelt 4 punten. Dus na een paar slechte wedstrijden kan ik zomaar weer in de middenmoot staan, ben benieuwd waar ik ga eindigen dit seizoen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:54:13 #11
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_120041194
Lucas Ocampos van River Plate is ook een heerlijke speler hoor _O_
pi_120041432
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:38 schreef Eagle_99 het volgende:
WTF? :{

Is dit normaal? :?
Na een klein onderzoekje heb ik begrepen dat het geen BUG is.

http://en.wikipedia.org/wiki/2012_U-20_Copa_Libertadores

Dit jaar is Atletico Madrid als gast uitgenodigd en waarschijnlijk heeft FM het zo geregeld dat er elk jaar van een Zuid Europees(Portugal, Spanje en Italië, waarschijnlijk omdat de meeste Zuid Amerikanen uit deze landen afkomstig zijn) land een club meedoet. Ik vond het wel mooi, mijn club is kampioen geworden, vraag me af of ze volgend seizoen hun titel mogen verdedigen :D
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_120041894
Heeft iemand toevallig een lijstje met alle clubs/competities uit FM13? Kan er namelijk weinig over vinden, maar het lijkt me leuk om met bijvoorbeeld een Topklasse club, na jaren, de CL te winnen oid. Is dat mogelijk of is de Jupiler league nog altijd de laagste Nederlandse competitie?

Voorlopig vermaak ik me nog met FM12...
pi_120042094
De laagste Nederlandse competitie in FM13 is de Jupiler League, maar bijvoorbeeld in Engeland is er een groot aantal competities dat je kunt spelen. De laagste competities daar zijn de Blue Square Bet North / South, 5 keer promoveren om in de Premier League te komen, en dus moet je minstens 6 seizoenen spelen om de Champions League te winnen. Als je dat zou kunnen met zo'n team in 6 seizoenen ben je overigens wel extreem goed bezig.
pi_120045058
Nu aanbeland bij de winterstop tweede seizoen Dortmund.
Voorbereiding ging goed, wat nieuwe taktieken toegevoegd en trainingen gewijzigd. De super cup gewonnen van Bayern, dus alles leek goed te gaan, maar daarna in de eerste competitiewedstrijd thuis verloren van een slechte ploeg.

Onder het mom 'als je maar meer scoort dan je tegenkrijgt' ben ik daarna met een extra spits gaan spelen en aanvallendere instelling.
Daarna ging het eigenlijk prima. Ik krijg redelijk veel tegen, maar Lewandowski loopt meer dan 1 op 1. En daarna niet meer verloren, dus gedeeld eerste met Bayern.

Toch is het wel een heel gek seizoen. Europa League uitgeschakeld in de poulefase en ook in de beker uitgeschakeld door amateurs. Tegen mindere ploegen lijkt het dus wel een motivatieprobleem, al kan ik dat niet echt onderbouwen.

Daarnaast is de spitspositie nog onderbezet nu ik met twee spitsen speel. Ik vertrouw op Lewandowski en een 18 jarige regen, maar als een van beide geblesseerd zijn kan ik vrij weinig. Dus maar even op jacht naar een goedkope, maar goede, spits.
pi_120048616
Godver, m'n bestuur verneukt 6 uur voor het einde van de transferperiode even de rest van het seizoen door Stephane Mbia te verkopen voor 15 miljoen. Leuke prijs natuurlijk, ware het niet dat ik maar 15% van de transfersom mag gebruiken.

Gelukkig op het nippertje nog Omer Toprak van Barcelona kunnen huren.

Edit; Faaaal met een hoofdletter F. Toprak mag geen wedstrijden spelen omdat hij al voor Leverkussen en Barcelona wedstrijden heeft gespeeld..

[ Bericht 19% gewijzigd door Niek92 op 07-12-2012 19:25:59 ]
pi_120050767
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:10 schreef NeuNeu het volgende:
Heeft iemand toevallig een lijstje met alle clubs/competities uit FM13? Kan er namelijk weinig over vinden, maar het lijkt me leuk om met bijvoorbeeld een Topklasse club, na jaren, de CL te winnen oid. Is dat mogelijk of is de Jupiler league nog altijd de laagste Nederlandse competitie?

Voorlopig vermaak ik me nog met FM12...
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:16 schreef Sephael het volgende:
De laagste Nederlandse competitie in FM13 is de Jupiler League, maar bijvoorbeeld in Engeland is er een groot aantal competities dat je kunt spelen. De laagste competities daar zijn de Blue Square Bet North / South, 5 keer promoveren om in de Premier League te komen, en dus moet je minstens 6 seizoenen spelen om de Champions League te winnen. Als je dat zou kunnen met zo'n team in 6 seizoenen ben je overigens wel extreem goed bezig.
Niet helemaal waar natuurlijk.
Je kan zelf ook databases toevoegen.

Ik ben nu met Venray in de hoofdklasse begonnen, en speel nu in de topklasse met de mogelijkheid dat ik volgend seizoen in de jupiler league speel. Ik vind het echt super tof. :+

Zo kun je bijvoorbeeld ook beginnen in de engelse tier 9, duitse regionalliga's, lagere amerikaanse divisies, scotch en Welsh lower league. Nog veel meer waarschijnlijk.

Lager als hoofdklasse heb ik ze nog niet gezien voor NL.

Voor geïnteresseerde: http://forum.fminside.nl/(...)oofdklasse-december/ .

Note: Heb ik zelf dus niet gemaakt, ik maar er alleen gretig gebruik van. Credits voor het maken gaan naar de maker daar.

Ik kan wel uit ervaring zeggen dat deze database zeer goed kloppend is. Trainers/spelers kloppen. Het enige wat niet klopt is bij enkele clubs de kleuren. Al is dit bij de meeste ook goed.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheWhitePrinceOfBel-Air op 07-12-2012 20:02:28 ]
pi_120055907
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:26 schreef Kleffe_Dop het volgende:
FM12? Ik speel nog FM11. :@
FM11 ^O^
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:13:51 #19
365351 dion_v_k
Tikkie Takkie
pi_120061171
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:59 schreef Niek92 het volgende:
Godver, m'n bestuur verneukt 6 uur voor het einde van de transferperiode even de rest van het seizoen door Stephane Mbia te verkopen voor 15 miljoen. Leuke prijs natuurlijk, ware het niet dat ik maar 15% van de transfersom mag gebruiken.Gelukkig op het nippertje nog Omer Toprak van Barcelona kunnen huren.Edit; Faaaal met een hoofdletter F. Toprak mag geen wedstrijden spelen omdat hij al voor Leverkussen en Barcelona wedstrijden heeft gespeeld..
Ik moest lachen :@
_O-
pi_120065829
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:13 schreef dion_v_k het volgende:

[..]

Ik moest lachen :@
_O-
Haha, bedankt!

Seizoen wel afgerond als 9e, terwijl de bookies hadden verwacht dat we 13e zouden eindigen. Nu dus maar eens de verdediging serieus versterken! Mehdi Benatia komt transfervrij en Sokratis Papastathopoulos voor 9.25 miljoen van Werder. Het begin is er dus.

Nu nog een nieuwe keeper, rechtsback, linksback, verdedigende middenvelder, rechtsbuiten en een spits. Budget is 5 miljoen, zonder verder beschikbaar salarisbudget. Leuke uitdaging!
pi_120101729
Begin maart met Napoli, ik mag nog mee doen in de Europa League en ik ben met Juventus in gevecht om de eerste plaats met de andere ploegen op zo'n 6 puntjes afstand. Het zit dus allemaal dicht bij elkaar en het gaat er nu echt om. Probleem is wel dat mijn team vreselijk veel blessures heeft op het moment. Het is zelfs zo erg dat ik 2 spelers uit het B-team in de basis op moet stellen en ik 2 spelers halverwege het seizoen gehuurd heb om de gaten op te vullen. Helaas is er nog weinig zicht op verbetering, veel spelers zijn langdurig geblesseerd :(
pi_120104471
Zooo veeeel blessures :(

Het kampioenschap kan ik vergeten, het gat is inmiddels 8 punten met nog 6 wedstrijden te gaan. Ik sta nog steeds 2e, maar de nummers 3, 4 en 5 staan nog maar 4, 5 en 6 punten achter mij. Van de laatste 5 competitiewedstrijden heb ik er 3 verloren, 1 gelijk en 1 gewonnen en de meeste van die wedstrijden heb ik met maar 3 of 4 wissels gespeeld.

De Europa League is over, CSKA maakte de gelijkmaker in de 94e minuut, waardoor zij met meer uitdoelpunten hebben gewonnen...

Ben benieuwd hoe ik die laatste 6 wedstrijden door kom.
pi_120107366

2e plek niet vast kunnen houden, maar ik mag volgend seizoen wel Champions League spelen. Al met al niet slecht gedaan dit seizoen, maar ik mag mijn team wel wat gaan uitbreiden in de breedte. Op zoek naar een aantal goede maar goedkope wissels dus!
pi_120108389
Grote uitverkoop gehouden bij QPR, 12 spelers de deur uitgedaan, waaronder een groot deel van m'n eerste selectie. Daar 9 spelers voor terug gehaald, waaronder Bojan, Luke Shaw, Martin Montoya, Mehdi Benatia, Sokratis Papasthathopoulos en Guido Marilungo.

Dit seizoen knallen in de competitie, alleen zijn Moussa Sow en Bojan nog wel 4 maanden geblesseerd. Daarom Marilunog gehuurd, die er in z'n eerste wedstrijd meteen 3 maakte. Kijken of we ons kunnen kwalificeren voor de Europa League, moet mogelijk zijn met deze selectie.

Het wordt nog beter, in oktober Samir Handanovic transfervrij binnengehaald. Krijgt 4 sterren, tegenover 2,5 voor de huidige eerste keeper!

[ Bericht 12% gewijzigd door Niek92 op 09-12-2012 15:59:33 ]
pi_120110385
Helaas, Champions League zit er niet in. In de voorrondes uitgeschakeld door Liverpool. Waar ik de thuiswedstrijd met 1-0 won krijg ik in de uitwedstrijd na 4 minuten een rode kaart, verloren met 2-0. Dan gaan we de Europa League maar weer onveilig maken.

Oh, en Cavani verkocht en voor dat geld Ademilson, Griezmann en Corchia gehaald. Griezmann wel meteen in de oefenwedstrijden 2 maand geblesseerd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')