abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119997158
WO Rechtsgeleerdheid
natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht

De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!

Koning der wettenbundels:

Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS :+
De afgestudeerde helden van dit topic
• Sovereign
• _-rally-_
• Thisbe
• Pool
• Smash-it
• flubub
• Argento
• Sessy
• GDPP
• Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel)
• Yashaaaaa

Ook leuk: de studenten, met de tofste universiteit als eerste:

Universiteit van Amsterdam
• Dreamzk
• Eriksd
• Tchock
• Yreal
• Pascaltjuh
• Sideshowbobbie (Novietenhoeder I)
• Snax
• Monnet

Radboud Universiteit
• Morendo
• Actaeon (Novietenhoeder II)
• Boterbartje
• Tostitomaatkaas

Rijksuniversiteit Groningen
• Ties02
• Valid
• Etsu
• Paxcon
• Joosie200
• Giku
• Letstalk
• Bruce_Cutler

Erasmus Universiteit Rotterdam
• Phaelanx_NL
• Mandal
• IkeDubaku99
• Dr.Cooper
• Keyos
• VonBallusseck
• N0rah
• Rummikub
• NotGuilty
• meneerRaab

Universiteit Leiden
• -Trinity-
• RobertoCarlos
• Nailpolish
• Dhaha
• KOG

Universiteit van Tilburg
• wimjongil

Open Universiteit
• SpotlessMind00

Universiteit Utrecht
• solo020

Universiteit Maastricht
• Duderd

Scholieren
• DanielBackward

Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe
Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.

Poll: Welke dag een meet?
Maandag
Dinsdag
Woensdag
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_119997205
In before Actaeon.
pi_119997221
Weekend *O*
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_119997264
Maak dat de kat wijs.
pi_119997275
De ARbundel gaat er zeker heel snel uit he? ;(
pi_119997296
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Je moet primair kunnen vetrouwen op je stuurmanskunsten, de rest komt daarna denk ik.
Maar hoezo achter iemand aan?
Ik rijd heel rustig; mam zat naast mij.. komt er zo'n achterlijke randdebiel de hoek om vliegen in z'n xc90, snijdt mij de pas af.. ik moest zo hard de rem in trappen dat we allebei vol in de gordels vlogen en toen nog raakte ze me nog nét niet.. natuurlijk de auto afgeslagen want in een reflex de koppeling niet meegetrapt. Snel starten die auto en door binnendoor weggetje op de weg waar zij reed komen (hier lag dus sneeuw, schaduwweg). Achterlijke wijf reed gewoon door ook al sloeg ik hard op de toeter. Stond ze dus verder op te tanken. Ben daar gestopt, uitgestapt en heb haar even uitgelegd wat ze gedaan had, wat ik heb moeten doen om een ongeluk te voorkomen en hoe achterlijk gevaarlijk ze bezig was. Dat haast geen fuck te maken heeft met anderen afsnijden en dat de zon in haar rug zat dus dat ook een lam excuus was. En dat ze in het vervolg maar eens verantwoordelijker moest rijden helemaal omdat ze kinderen in de auto had.

Waarop ik sorry sorry sorry kreeg.. zo gevaarlijk he die vrouwen met grote auto's en dito zonnebrillen. Jaar terug had ik er ook bijna een te pakken omdat die zonder te kijken zomaar de weg opdraait. Beetje dat gevoel van; ik heb een grote auto dus kan ik het me permitteren om gevaarlijk te rijden.

Niet dat ik altijd even netjes rij qua snelheid etc. maar veiligheid vind ik wel belangrijk.
Tevens ben ik ook niet zo'n agressieveling die uit een auto kan stappen en iemand een klap verkopen, maar ik zeg gewoon netjes dat het gevaarlijk was en dat ze er op let de volgende keer.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119997299
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef Maharbal het volgende:
In before Actaeon.
Ik had ook geen fipo ambities mijn waarde.
pi_119997400
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik rijd heel rustig; mam zat naast mij.. komt er zo'n achterlijke randdebiel de hoek om vliegen in z'n xc90, snijdt mij de pas af.. ik moest zo hard de rem in trappen dat we allebei vol in de gordels vlogen en toen nog raakte ze me nog nét niet.. natuurlijk de auto afgeslagen want in een reflex de koppeling niet meegetrapt. Snel starten die auto en door binnendoor weggetje op de weg waar zij reed komen (hier lag dus sneeuw, schaduwweg). Achterlijke wijf reed gewoon door ook al sloeg ik hard op de toeter. Stond ze dus verder op te tanken. Ben daar gestopt, uitgestapt en heb haar even uitgelegd wat ze gedaan had, wat ik heb moeten doen om een ongeluk te voorkomen en hoe achterlijk gevaarlijk ze bezig was. Dat haast geen fuck te maken heeft met anderen afsnijden en dat de zon in haar rug zat dus dat ook een lam excuus was. En dat ze in het vervolg maar eens verantwoordelijker moest rijden helemaal omdat ze kinderen in de auto had.

Waarop ik sorry sorry sorry kreeg.. zo gevaarlijk he die vrouwen met grote auto's en dito zonnebrillen. Jaar terug had ik er ook bijna een te pakken omdat die zonder te kijken zomaar de weg opdraait. Beetje dat gevoel van; ik heb een grote auto dus kan ik het me permitteren om gevaarlijk te rijden.

Niet dat ik altijd even netjes rij qua snelheid etc. maar veiligheid vind ik wel belangrijk.
Tevens ben ik ook niet zo'n agressieveling die uit een auto kan stappen en iemand een klap verkopen, maar ik zeg gewoon netjes dat het gevaarlijk was en dat ze er op let de volgende keer.
Ik snap je wel maar ik ga echt geen energie en moeite in steken en zo iemand achtervolgen. Gewoon niks mee te maken willen hebben en klaar. Mocht het toevallig zo uitkomen dat ik de persoon later spreek, ok dan misschien wel maar ga er geen moeite meer voor doen.
pi_119997445
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik snap je wel maar ik ga echt geen energie en moeite in steken en zo iemand achtervolgen. Gewoon niks mee te maken willen hebben en klaar. Mocht het toevallig zo uitkomen dat ik de persoon later spreek, ok dan misschien wel maar ga er geen moeite meer voor doen.
Ja maar ik ken dat plaatsje heel goed en het kost me 2 minuten om zo'n iemand even aan te spreken, als je zelf kinderen mee hebt in de auto is het helemaal achterlijk
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_119997480
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Mooi.

Vervang die XC90 nu even door jou een paar dagen geleden, en je hebt de perfecte ironische grap.
pi_119997501
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:23 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja maar ik ken dat plaatsje heel goed en het kost me 2 minuten om zo'n iemand even aan te spreken, als je zelf kinderen mee hebt in de auto is het helemaal achterlijk
Dan nog zou ik zoiets hebben van..ik ga hier geen moeite in steken. Allemaal gezeik :P moet ik daar ook nog een keer mee bezig gaan. :{
pi_119997503
Zo kwam ik laatst iemand tegen op de weg die enorm uitweek in een bocht. Die gast reed echt bloedlink! En rokende banden dat ie had! Ik rook het rubber.
pi_119997523
quote:
12s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo kwam ik laatst iemand tegen op de weg die enorm uitweek in een bocht. Die gast reed echt bloedlink! En rokende banden dat ie had! Ik rook het rubber.
Petje?
pi_119997553
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mooi.

Vervang die XC90 nu even door jou een paar dagen geleden, en je hebt de perfecte ironische grap.
Ja zeg, verpest je m'n hele grap :'(
pi_119997561
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:25 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mooi.

Ik rijd snel, maar veilig. Ik pak geen binnenbochtjes en houdt me aan de regels.. en ik reed rond half 11 over een industrieterrein.. beetje een verschil.
pi_119997579
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik rijd snel, maar veilig. Ik pak geen binnenbochtjes en houdt me aan de regels.. en ik reed rond half 11 over een industrieterrein.. beetje een verschil.
;(

Zoiets had ik kunnen verwachten.

(Zelf)reflectie, ook iets dat vaak pas na de puberteit komt.
pi_119997582
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ja zeg, verpest je m'n hele grap :'(
:P
pi_119997591
quote:
9s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

;(

Zoiets had ik kunnen verwachten.
Ik snap je punt, maar hard rijden en gevaarlijk rijden is wel erg verschillend
pi_119997595
Laatste keer dat ik iemand aangesproken heb over weggedrag was 2 jaar terug ofzo toen één of andere doos mijn vader bijna aanreed met inparkeren bij de supermarkt :')
pi_119997615
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Geef in ieder geval eerlijk toe dat je je niet aan de regels houdt. :{
pi_119997643
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik snap je punt, maar hard rijden en gevaarlijk rijden is wel erg verschillend
Gast, jij hebt de capaciteiten niet om te beoordelen wat gevaarlijk is of niet, daar heb je simpelweg te weinig kilometers voor gemaakt en te kort je rijbewijs.

Maar dit is wederom aan dovemansoren gericht, want je bent een typische puber die de uitzondering is en die wel fatsoenlijk kan autorijden, ook na waarschijnlijk een schamele 2 jaar het rijbewijs te hebben gehad.
pi_119997644
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Actaeon het volgende:
Laatste keer dat ik iemand aangesproken heb over weggedrag was 2 jaar terug ofzo toen één of andere doos mijn vader bijna aanreed met inparkeren bij de supermarkt :')
Terecht. Maar ik vind dat je dat gewoon mag zeggen hoor.. gewoon op een nette manier. Is natuurlijk wel verschil met een xc90 en een golf met dikke uitlaat inclusief almelo's volk met petjes en alles. Dan laat ik het ook wel :P
pi_119997655
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:29 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Geef in ieder geval eerlijk toe dat je je niet aan de regels houdt. :{
Snelheid is ook een regel.. true
pi_119997667
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Maharbal het volgende:
at gevaarlijk is of niet, daar heb je simpelweg te weinig kilometers voor gemaakt en te kort je rijbewijs.
Ok. Hoe kan jij beoordelen of ik te weinig ervaring heb dan?

pi_119997743
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik vermoed iets met je leeftijd.
pi_119997771
quote:

[..]

Snelheid is ook een regel.. true
Daarom :)
pi_119997780
quote:

[..]

Je hebt je leeftijd tegen, alsmede het feit dat je in die 2 jaar schijtweinig kilometers kunt maken. Helemaal als je als een bikkelharde medewerker structureel 80 uur per week in het magazijn staat, toch?

Ik heb nu bijna 8 jaar m'n rijbewijs, waarbij ik honderdduizenden kilometers heb gemaakt omdat ik auto's door het land heen bracht. En tot op de dag van vandaag kan een auto mij in sommige situaties verrassen, elektronica ten spijt. Het enige verschil is kennelijk dat ik accepteer dat ik ook nog steeds wel eens stomme dingen doe of stomme fouten maak en toegeef en probeer daarvan te leren, maar dat jij met je stuurmanskunsten bikkelhard durft te beweren dat jij altijd weet wat wel en niet kan. Vervolgens geef je af op andere bestuurders die kennelijk precies hetzelfde doen, maar dan bedenk je wel weer een andere regel.
pi_119997900
Hmm niet helemaal mee eens maar goed; tuurlijk maak ik ook fouten maar ik rijd gewoon structureel te hard. Dat betekent nog niet dat ik binnenbochtjes ga pakken of zoals sommige kameraden doen; rotondes via de andere kant pakken = spookrijden of dat soort grappen.
pi_119997912
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je hebt je leeftijd tegen, alsmede het feit dat je in die 2 jaar schijtweinig kilometers kunt maken. Helemaal als je als een bikkelharde medewerker structureel 80 uur per week in het magazijn staat, toch?

Ik heb nu bijna 8 jaar m'n rijbewijs, waarbij ik honderdduizenden kilometers heb gemaakt omdat ik auto's door het land heen bracht. En tot op de dag van vandaag kan een auto mij in sommige situaties verrassen, elektronica ten spijt. Het enige verschil is kennelijk dat ik accepteer dat ik ook nog steeds wel eens stomme dingen doe of stomme fouten maak en toegeef en probeer daarvan te leren, maar dat jij met je stuurmanskunsten bikkelhard durft te beweren dat jij altijd weet wat wel en niet kan. Vervolgens geef je af op andere bestuurders die kennelijk precies hetzelfde doen, maar dan bedenk je wel weer een andere regel.

Maar zelfreflectie komt later weet je nog.
pi_119997949
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:37 schreef Boterbartje het volgende:
Hmm niet helemaal mee eens maar goed; tuurlijk maak ik ook fouten maar ik rijd gewoon structureel te hard. Dat betekent nog niet dat ik binnenbochtjes ga pakken of zoals sommige kameraden doen; rotondes via de andere kant pakken = spookrijden of dat soort grappen.
Maar dat betekent ook niet dat het wel altijd veilig is als jij te hard rijdt..en niet als andere het doen. :) Het kan net zo goed onveilig zijn als jij het doet.
pi_119998029
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:37 schreef Boterbartje het volgende:
Je hebt dan een erg beperkte definitie van gevaarlijk rijgedrag.

Maargoed, we zijn hier niet om de moraalridder uit te hangen. Ik rijd ook wel eens te hard. Ik ga dan alleen niet verkondigen dat ik dat wel kan, omdat ik zo'n fantastische bestuurder ben.
pi_119998041
Al langer dan een maand je rijbewijs hebben :')
pi_119998068
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef Paxcon het volgende:
_O-
pi_119998083
quote:
Hoeveel punten heb je al :+
pi_119998084
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar dat betekent ook niet dat het wel altijd veilig is als jij te hard rijdt..en niet als andere het doen. :) Het kan net zo goed onveilig zijn als jij het doet.
Ben ik volledig met je eens hoor!
Ik rijd ook niet te hard in de bebouwde kom, waar weinig zicht is, waar ik onbekend ben, waar veel fietsers/voetganger zijn. Maar vooral op de snelweg of provinciale wegen. Ben niet volledig achterlijk hoor :P
pi_119998091
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Hoeveel punten heb je al :+
Punten? :P
pi_119998108
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Punten? :P
Beginnersrijbewijs; punten voor hard rijden boven 30km, rood licht, dat soort dingen ;)
pi_119998136
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Beginnersrijbewijs; punten voor hard rijden boven 30km, rood licht, dat soort dingen ;)
Oh nouja, nog geen boetes o.i.d :P Ook niet heel veel gereden ofzo.
pi_119998154
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Oh nouja, nog geen boetes o.i.d :P Ook niet heel veel gereden ofzo.
Ben je ook echt een Stadjer? Of kom je ergens anders vandaan?

Oh wacht. Stadskanaal he?
pi_119998172
quote:
En bedankt, nu voel ik me weer oud. ;(

Tijd voor college overigens.
pi_119998219
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Ben je ook echt een Stadjer? Of kom je ergens anders vandaan?

Oh wacht. Stadskanaal he?
Jep
pi_119998256
Sowieso, auto's :')
pi_119998260
Verkeersboetes zijn ook niet cool ofzo; kost alleen maar geld :r
pi_119998282
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Yreal het volgende:
Kost dat veel zo'n motorrijbewijs? Wil er wellicht een halen.. heb altijd nog de ambitie om in het buitenland goedkoop een motor de kopen en daarmee te reizen
pi_119998293
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Yreal het volgende:
Motoren }:| van die eikels die je links en rechts inhalen tijdens het filerijden. Hou het gewoon netjes aan een kant.
pi_119998378
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Kost dat veel zo'n motorrijbewijs? Wil er wellicht een halen.. heb altijd nog de ambitie om in het buitenland goedkoop een motor de kopen en daarmee te reizen
ligt eraan, of je goed bent.

Maar vanaf 19 jan nieuwe regels, en die zijn fucking nep :')
pi_119998390
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Motoren }:| van die eikels die je links en rechts inhalen tijdens het filerijden. Hou het gewoon netjes aan een kant.
Altijd rechts van de meeste linkse strook :Y)
pi_119998423
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Altijd rechts van de meeste linkse strook :Y)
Jij snapt het :)
pi_119998574
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

ligt eraan, of je goed bent.

Maar vanaf 19 jan nieuwe regels, en die zijn fucking nep :')
Wat voor regels? :)
pi_119998614
Je mag met een motorrijbewijs toch ook niet direct het zwaarste vermogen rijden?
pi_119998637
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat voor regels? :)
3 categorien rijbewijs, geen instap meer op 35kw, geen automatische overgang, zwaar pas op 24
pi_119998677
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Je mag met een motorrijbewijs toch ook niet direct het zwaarste vermogen rijden?
Vanaf 21 mag je direct op zwaar afrijden, vanaf 18 (of bij keuze) mag je voor 25kw afrijden en daarna na 2 jaar automatisch zwaar.

Dat wordt op 18 125cc (rest van europa 16). Daarna na 2 jaar afrijden voor een 35kw motoren, en dan na 2 jaar afrijden voor een zware. Of op 24 meteen voor zwaar.
pi_119998733
Whehe.

Val jij daar ook onder Yreal?
pi_119998797
Ik snap er weinig van; wil gewoon motorrijbewijs hebben dus kan beter wachten tot ik 24 ben? Is chill als je naar landen zoals vietnam/laos gaat; motor kopen en hele land doorreizen en voordat je weggaat weer verkopen
pi_119998912
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef Boterbartje het volgende:
Ik snap er weinig van; wil gewoon motorrijbewijs hebben dus kan beter wachten tot ik 24 ben? Is chill als je naar landen zoals vietnam/laos gaat; motor kopen en hele land doorreizen en voordat je weggaat weer verkopen
In die landen heb je niet eens een rijbewijs nodig.

Zelfs in Thailand hoefde ik m'n motorrijbewijs niet te laten zien, terwijl ik toch echt een zware motor huurde.
pi_119998980
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:03 schreef Maharbal het volgende:
Whehe.

Val jij daar ook onder Yreal?
Huidige lichte rijbewijzen mogen vanaf 19 jan 35kw en oude 25kw rijden maar gaan wel automatisch over na 2 jaar. Opzich een klein voordeeltje dus.
pi_119999274
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Maharbal het volgende:
Maar dit is wederom aan dovemansoren gericht, want je bent een typische puber die de uitzondering is en die wel fatsoenlijk kan autorijden, ook na waarschijnlijk een schamele 2 jaar het rijbewijs te hebben gehad.
Zonder me er verder inhoudelijk mee te bemoeien; stond laatst een leuk stuk over in de Volkskrant. De klassieke denkfout dat vrijwel iedereen denkt beter te zijn dan het gemiddelde, zonder te bedenken dat dat wiskundig onmogelijk is.
pi_119999313
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zonder me er verder inhoudelijk mee te bemoeien; stond laatst een leuk stuk over in de Volkskrant. De klassieke denkfout dat vrijwel iedereen denkt beter te zijn dan het gemiddelde, zonder te bedenken dat dat wiskundig onmogelijk is.
Ach, het is eigenlijk ook heel gewoon. Ik dacht het vroeger ook.
  donderdag 6 december 2012 @ 16:19:02 #59
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119999353
Ik rij als beginner.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119999362
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:19 schreef eriksd het volgende:
Ik rij als beginner.
Ik ook.
pi_119999436
Autorijden is wel heel erg leuk.
pi_119999565
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:21 schreef Tchock het volgende:
Autorijden is wel heel erg leuk.
Heb je al les eindelijk?
pi_119999611
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:24 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Heb je al les eindelijk?
Ja, uiteraard. Ik had toen je het twee weken geleden vroeg duizend euro te weinig, maar nu heb ik dat wel :')

edit: okay, sorry, het punt is dus dat ik nog steeds geen geld heb. :@
pi_119999612
Ik heb mijn rijbewijs nu een jaar of zeven geloof ik. Tijd gaat snel ;(
pi_119999780
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar het is wiskundig wel mogelijk om bovengemiddeld te zijn toch? :P
pi_119999808
Daarbij denk ik dat intelligentie toch ook wel in zekere mate bijdraagt aan verkeersinzicht etc
pi_119999825
Weet iemand een goed (beknopt) boek voor het bijspijkeren van de ondernemingsrechtelijke kennis?
pi_119999835
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar het is wiskundig wel mogelijk om bovengemiddeld te zijn toch? :P
Ja, uiteraard. Maar dat artikel ging er meer over dat 95% van alle directeuren vindt een betere leider te zijn dan gemiddeld, 80% van de mannen beter kan rijden dan gemiddeld, dat soort dingen :P
  donderdag 6 december 2012 @ 16:33:25 #69
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120000061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Maar dat artikel ging er meer over dat 95% van alle directeuren vindt een betere leider te zijn dan gemiddeld, 80% van de mannen beter kan rijden dan gemiddeld, dat soort dingen :P
Gelukkig maar. Als je wel gemiddeld voelt doe je iets fout. Misplaatst zelfvertrouwen is ook zelfvertrouwen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120000088
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:29 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja ok, komt vaak voor idd
pi_120000103
Maar goed, liever mensen die zichzelf overschatten dan mensen die te scheiterig zijn om te rijden.
pi_120000109
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:33 schreef Ryon het volgende:
el gemiddeld voelt doe je iets fout. Misplaatst zelfvertrouwen is ook zelfvertrouwen.
True, maar het is niet altijd misplaatst.. tenminste je kan het altijd wel aan de hand van iets aantonen lijkt me
pi_120000118
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, liever mensen die zichzelf overschatten dan mensen die te scheiterig zijn om te rijden.
50/60 op een 80 weg. Huilen met de pet op
pi_120000270
Lekker slim, ik maar afvragen waarom het downloaden zo langzaam ging. Zat ik nog op het VPN van de UvA :')

Nu maar hopen dat ze niet boos worden :+
pi_120000855
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja ok, komt vaak voor idd
Zie je de ironie in je eigen post?
pi_120001126
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:48 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Zie je de ironie in je eigen post?
Welke ironie?

Dit zeg ik natuurlijk opzettelijk :P
pi_120001853
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:33 schreef Ryon het volgende:

[..]

Gelukkig maar. Als je wel gemiddeld voelt doe je iets fout. Misplaatst zelfvertrouwen is ook zelfvertrouwen.
`
:D Dat was volgens de onderzoekers de reden dat iedereen zichzelf overschat. Als een soort zich massaal onderschat probeert ze minder en gaat het gemiddelde achteruit.
pi_120002351
Ik zit er serieus over te denken morgen de werkgroep te skippen :P 10-20 centimeter sneeuw verwacht, NS past alle treinen in en naar de Randstad aan. Ik zie de bui al hangen, letterlijk.
  donderdag 6 december 2012 @ 17:27:18 #79
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120002555
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Tchock het volgende:

[..]

`
:D Dat was volgens de onderzoekers de reden dat iedereen zichzelf overschat. Als een soort zich massaal onderschat probeert ze minder en gaat het gemiddelde achteruit.
Dat geloof ik meteen. Er is door de jaren heen aardig wat onderzoek gedaan naar dit fenomeen. Het helpt in ieder geval heel erg om jezelf (en anderen) net even iets te overschatten i.p.v te bewust te zijn van waar je staat.

Tegelijkertijd hebben mensen ook weer heel erg de neiging om anderen, wanneer dat nodig is, weer met de neus op de feiten te willen drukken. Een eigenschap die niet altijd het meest productief uitpakt.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_120002558
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:22 schreef Tchock het volgende:
Ik zit er serieus over te denken morgen de werkgroep te skippen :P 10-20 centimeter sneeuw verwacht, NS past alle treinen in en naar de Randstad aan. Ik zie de bui al hangen, letterlijk.
Beetje sneeuw en heel Nederland is weer in rep en roer :')
pi_120002726
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

10-20 centimeter vind ik wel meer dan een beetje :P Maar ja, het is waardeloos. Ik snap sommige dingen ook echt totaal niet. Kijk, dat je vertraging oploopt is geen ramp. Maar waarom bevriezen de wissels élk jaar? Daar is toch best iets op te vinden? :{
pi_120002813
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

10-20 centimeter vind ik wel meer dan een beetje :P Maar ja, het is waardeloos. Ik snap sommige dingen ook echt totaal niet. Kijk, dat je vertraging oploopt is geen ramp. Maar waarom bevriezen de wissels élk jaar? Daar is toch best iets op te vinden? :{
KNMI zegt 5-10cm op veel plaatsen, en lokaal (dat wil zeggen in schubbekutteveen waar niemand
veegt/strooit en/of er geen smog is) 10-20cm.
pi_120002903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

KNMI zegt 5-10cm op veel plaatsen, en lokaal (dat wil zeggen in schubbekutteveen waar niemand
veegt/strooit en/of er geen smog is) 10-20cm.
Oh, ik zie het. Nouja, meh. Straks zit ik weer ergens de halve ochtend vast voor niets :r
pi_120004319
Morgen lekker thuiswerken. Ik bekijk de sneeuw wel van binnen :)
pi_120004413
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar dat preventief treinen schrappen :r

He we schrappen ze maar van tevoren zodat we ze niet hoeven te schrappen als er iets mis gaat
pi_120004435
http://www.nrc.nl/wetensc(...)ndt-de-colleges-uit/

Misschien kennen jullie nog docenten die hier aan mee zouden kunnen doen? Ik vind het een super goed idee, lijkt me interessant om gewoon een klein college te kunnen volgen over een onderwerp waar je normaal gesproken niet zo snel naar zou gaan luisteren! :)
pi_120004500
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat zal allemaal wel, maar dat preventief treinen schrappen :r

He we schrappen ze maar van tevoren zodat we ze niet hoeven te schrappen als er iets mis gaat
Waarom vind je dat zo raar? :? Als je de helft van de treinen laat rijden heb je twee keer zo veel tijd om problemen op te lossen waarvan je toch al weet dat ze gaan ontstaan.
pi_120004805
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Waarom vind je dat zo raar? :? Als je de helft van de treinen laat rijden heb je twee keer zo veel tijd om problemen op te lossen waarvan je toch al weet dat ze gaan ontstaan.
neem gouda -> Woerden. Daar rijden nu 16 treinen per uur per richting.

Dat brengen ze nu terug tot 8 treinen per richting per uur.

Als er nu dus iets mis gaat hebben ze niet 3.5 minuut maar 7 minuten voordat de volgende trein langskomt. Aan de andere kant zit dezelfde hoeveelheid mensen als normaal in de helft van de treinen, die meestal ook niet eens langer zijn gemaakt. Gemiddelde storing duurt dik 2 uur, dus je hebt nog steeds net zoveel mensen met vertraging.
pi_120004918
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:27 schreef Yreal het volgende:

[..]

neem gouda -> Woerden. Daar rijden nu 16 treinen per uur per richting.

Dat brengen ze nu terug tot 8 treinen per richting per uur.

Als er nu dus iets mis gaat hebben ze niet 3.5 minuut maar 7 minuten voordat de volgende trein langskomt. Aan de andere kant zit dezelfde hoeveelheid mensen als normaal in de helft van de treinen, die meestal ook niet eens langer zijn gemaakt. Gemiddelde storing duurt dik 2 uur, dus je hebt nog steeds net zoveel mensen met vertraging.
Je doet allemaal aannames die niet echt ergens op slaan.
pi_120005000
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je doet allemaal aannames die niet echt ergens op slaan.
hoe gaat 5 minuten extra tussen iedere trein je precies helpen om het op te lossen? Je hebt nog steeds net zoveel reizigers die je dupeert.
pi_120005061
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

hoe gaat 5 minuten extra tussen iedere trein je precies helpen om het op te lossen? Je hebt nog steeds net zoveel reizigers die je dupeert.
Hoe weet je dat nou? Onderhoud, om maar eens iets te noemen, kan veel langer plaatsvinden zonder te stoppen voor een trein. Bovendien is de kans dat iets stuk gaat natuurlijk ook veel kleiner met minder treinen.
pi_120005100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:32 schreef Yreal het volgende:

[..]

Met het inschatten van dit soort problemen en het bedenken van een strategie om zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd te vervoeren zitten bij NS een batterij econometristen en operations researchers hard te rekenen met enorme hoeveelheden data van eerdere ervaringen. Jij denkt op z'n jan boeren fluitjes wel even aan te tonen dat ze het helemaal verkeerd aanpakken? ;)

Ik vind het altijd bijzonder hoe makkelijk mensen over vakgebieden denken waar ze nul verstand van hebben. Dit past echt in het rijtje nu.nl reageerders die roepen dat kinderen 'ook gewoon onder het volwassen strafrecht moeten vallen' in de zaak van die grensrechter en dat 'rechters die dat niet doen corrupt zijn en dus opgehangen moeten worden'.

[ Bericht 2% gewijzigd door Valid op 06-12-2012 18:40:33 ]
pi_120005629
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:35 schreef Valid het volgende:

[..]

Met het inschatten van dit soort problemen en het bedenken van een strategie om zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd te vervoeren zitten bij NS een batterij econometristen en operations researchers hard te rekenen met enorme hoeveelheden data van eerdere ervaringen. Jij denkt op z'n jan boeren fluitjes wel even aan te tonen dat ze het helemaal verkeerd aanpakken? ;)

Ik vind het altijd bijzonder hoe makkelijk mensen over vakgebieden denken waar ze nul verstand van hebben. Dit past echt in het rijtje nu.nl reageerders die roepen dat kinderen 'ook gewoon onder het volwassen strafrecht moeten vallen' in de zaak van die grensrechter en dat 'rechters die dat niet doen corrupt zijn en dus opgehangen moeten worden'.
Als de treinen nou daadwerkelijk langer werden, had ik nog geloofd dat ze er goed over nadenken. Maar gewoon dezelfde sprinter die nu ineens de dubbele belading mee moet nemen.
pi_120005806
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:49 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als de treinen nou daadwerkelijk langer werden, had ik nog geloofd dat ze er goed over nadenken. Maar gewoon dezelfde sprinter die nu ineens de dubbele belading mee moet nemen.
Als ze alle treinen langer maakten maak je het hele effect van met minder treinen rijden ongedaan want dan moeten alsnog al die extra treinen het land door vervoerd worden. Wat an sich al vertraging oplevert, waarschijnlijk. Ik ben het helemaal met Valid eens.
pi_120005991
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:53 schreef Tchock het volgende:

[..]

Als ze alle treinen langer maakten maak je het hele effect van met minder treinen rijden ongedaan want dan moeten alsnog al die extra treinen het land door vervoerd worden. Wat an sich al vertraging oplevert, waarschijnlijk. Ik ben het helemaal met Valid eens.
Dus gewoon maar met de helft cappaciteit gaan rijden, dat is echt diep doordacht ! Kijk bijvoorbeeld op Amsterdam -> dordrecht en verder rijden 4 treinen per uur. 2x dord, 1x roosendaal en 1x vlissingen. Stamp dan de treinen naar dord vast aan de andere 2 treinen. Gewoon lekker 14 bakken, in de spits is dat echt nodig als je maar 2x per uur gaat rijden daar.

Dat rij je met precies dezelfde inzet van personeel. Een extra treinstel aankoppelen is vannacht even doorwerken en dan hoeft de machinist morgen bij het keren wat verder te lopen.
pi_120006063
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dus gewoon maar met de helft cappaciteit gaan rijden, dat is echt diep doordacht ! Kijk bijvoorbeeld op Amsterdam -> dordrecht en verder rijden 4 treinen per uur. 2x dord, 1x roosendaal en 1x vlissingen. Stamp dan de treinen naar dord vast aan de andere 2 treinen. Gewoon lekker 14 bakken, in de spits is dat echt nodig als je maar 2x per uur gaat rijden daar.

Dat rij je met precies dezelfde inzet van personeel. Een extra treinstel aankoppelen is vannacht even doorwerken en dan hoeft de machinist morgen bij het keren wat verder te lopen.
Geloof je oprecht dat de mensen van de NS dit niet hadden bedacht als het zo makkelijk was als jij nu schetst?
pi_120006186
quote:
15s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geloof je oprecht dat de mensen van de NS dit niet hadden bedacht als het zo makkelijk was als jij nu schetst?
Ik heb geen idee wat ze daar bedenken. Maar toen een tijdje terug in de krant stond : We hebben nu een systeem ontwikkelt wat ons kan vertellen wat we moeten doen als er storing is omdat de dienstregeling het beste in stand te houden... :')

Nee de NS ontbreekt het een beetje aan ambitie. De treinen die ze nu schrappen komen namelijk niet in de vertragingsstatistiek. Duurt het nog een dag langer, dan zelfs niet in de uitvalstatistiek.
pi_120006334
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:17 schreef Patrickk het volgende:
http://www.nrc.nl/wetensc(...)ndt-de-colleges-uit/

Misschien kennen jullie nog docenten die hier aan mee zouden kunnen doen? Ik vind het een super goed idee, lijkt me interessant om gewoon een klein college te kunnen volgen over een onderwerp waar je normaal gesproken niet zo snel naar zou gaan luisteren! :)
Geweldig initiatief, ik zal zeker af en toe kijken denk ik (heb geen abonnement op het NRC dus maar hopen dat de colleges op het open net gaan).

Misschien maar even Nuytinck voordragen bij dat artikel.

Wil wel eens een college volgen van de befaamde Du Perron.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:02:44 #99
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120006336
Hebben...ontwikkeld.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_120006405
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik heb geen idee wat ze daar bedenken. Maar toen een tijdje terug in de krant stond : We hebben nu een systeem ontwikkelt wat ons kan vertellen wat we moeten doen als er storing is omdat de dienstregeling het beste in stand te houden... :')

Nee de NS ontbreekt het een beetje aan ambitie. De treinen die ze nu schrappen komen namelijk niet in de vertragingsstatistiek. Duurt het nog een dag langer, dan zelfs niet in de uitvalstatistiek.
Je slaat de plank echt helemaal mis wat mij betreft. :) Nogmaals, geloof je werkelijk dat jij met je onderbuik redenaties wel even aantoont dat ze bij de NS met z'n allen dommer zijn dan jij? :X

Misschien is het iets beter voor te stellen als je het in de fiscale wereld trekt: wat denk jij als Pietje die vrachtwagenchauffeur is van achter z'n stuurtje iets roept over belastingen wat gewoon volgens de professionele fiscalist kant nog wal raakt?
pi_120006467
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:04 schreef Valid het volgende:

[..]

Je slaat de plank echt helemaal mis wat mij betreft. :) Nogmaals, geloof je werkelijk dat jij met je onderbuik redenaties wel even aantoont dat ze bij de NS met z'n allen dommer zijn dan jij? :X

Misschien is het iets beter voor te stellen als je het in de fiscale wereld trekt: wat denk jij als Pietje die vrachtwagenchauffeur is van achter z'n stuurtje iets roept over belastingen wat gewoon volgens de professionele fiscalist kant nog wal raakt?
Belasting is ook alleen maar diefstal. Kan zo afgeschaft als ze dat zouden willen.
pi_120006481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:04 schreef Valid het volgende:

[..]

Geef mij 1 ander beroep of bedrijf waar ze weg komen met, he jongens, er is nog niks aan de hand maar we doen vandaag even de helft van het werk, ongeacht wat onze klanten nodig hebben.
pi_120006520
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Geef mij 1 ander beroep of bedrijf waar ze weg komen met, he jongens, er is nog niks aan de hand maar we doen vandaag even de helft van het werk, ongeacht wat onze klanten nodig hebben.
Preventieve politieinzet bij voetbalwedstrijden is ook zo'n voorbeeld van onzin.
pi_120006527
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef Tchock het volgende:

[..]

Belasting is ook alleen maar diefstal. Kan zo afgeschaft als ze dat zouden willen.
Eens
pi_120006569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

Het gaat niet over 'weg komen met', maar juist anticiperen op een probleem dat je aan ziet komen. Dat heeft nou juist met strategie te maken. Stel ze zouden niks doen en alles zou in de prut lopen en dan blijkt dat ze dat hadden kunnen voorkomen door te anticiperen op de omstandigheden. Dan liep heel Nederland weer te roepen van 'hoe konden ze daar nou geen rekening mee houden? ze wisten toch dat het ging sneeuwen?'

Vergelijk het eens met de preventieve inzet van de ME bij het feestje in Haren. Gebeurt er niets, dan schreeuwt iedereen dat er geld over de balk gesmeten wordt, maar als er 10.000 man was komen rellen loopt iedereen te kankeren dat alle bestuurders moeten aftreden omdat ze niet ingrepen 'terwijl wel duidelijk was dat het ging gebeuren'.
pi_120006622
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

Eens
Dat was ironisch bedoeld.
pi_120006642
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:07 schreef Valid het volgende:

[..]

Het gaat niet over 'weg komen met', maar juist anticiperen op een probleem dat je aan ziet komen. Dat heeft nou juist met strategie te maken. Stel ze zouden niks doen en alles zou in de prut lopen en dan blijkt dat ze dat hadden kunnen voorkomen door te anticiperen op de omstandigheden. Dan liep heel Nederland weer te roepen van 'hoe konden ze daar nou geen rekening mee houden? ze wisten toch dat het ging sneeuwen?'
in de prut loopt het toch wel, wat ze ook doen. Ik zeg alleen dat het een onzin oplossing is om de capaciteit die echt heel hard nodig is gewoon te schrappen. Dat had ik ook nog wel kunnen verzinnen met mijn hbo mer.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:09:44 #108
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120006698
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

Preventieve politieinzet bij voetbalwedstrijden is ook zo'n voorbeeld van onzin.
Dat zeker, het is ronduit belachelijk dat er tientallen man/vrouw ME bij een stadion staan bij een wedstrijd waar de kans op problemen onder de 1% ligt. Heeft volgens mij alleen maar te maken om de huid van de burgemeester extra te verzekeren, kost zo een man je gelijk meer dan je lief is.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_120006738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:08 schreef Yreal het volgende:

[..]

in de prut loopt het toch wel, wat ze ook doen. Ik zeg alleen dat het een onzin oplossing is om de capaciteit die echt heel hard nodig is gewoon te schrappen. Dat had ik ook nog wel kunnen verzinnen met mijn hbo mer.
Wat jij doet is gewoon makkelijk roepen vanaf de zijlijn zonder dat je beperkt wordt door enige kennis van zaken. Als een planner van NS je uitlegt hoe het zit en wat de overwegingen zijn kijk je er opeens heel anders en veel genuanceerder tegenaan. Je kan gewoon lekker domme dingen roepen omdat je zelf niet genoeg kennis en info hebt om in te zien dat het nergens op slaat. Die kennis heb ik ook niet, maar ik weet wel genoeg om in te zien dat het allemaal niet zo zwart/wit simpel ligt als jij denkt.
pi_120006741
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:09 schreef Keyos het volgende:

[..]

Dat zeker, het is ronduit belachelijk dat er tientallen man/vrouw ME bij een stadion staan bij een wedstrijd waar de kans op problemen onder de 1% ligt. Heeft volgens mij alleen maar te maken om de huid van de burgemeester extra te verzekeren, kost zo een man je gelijk meer dan je lief is.
Ik hoop dat je net zo sarcastisch bent als ik was? :P
pi_120006846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef Valid het volgende:

[..]

Wat jij doet is gewoon makkelijk roepen vanaf de zijlijn zonder dat je beperkt wordt door enige kennis van zaken. Als een planner van NS je uitlegt hoe het zit en wat de overwegingen zijn kijk je er opeens heel anders en veel genuanceerder tegenaan. Je kan gewoon lekker domme dingen roepen omdat je zelf niet genoeg kennis en info hebt om in te zien dat het nergens op slaat.
ik reis meestal op laan v noi of den haag cs naar amsterdam cs. Die treinen zijn afgeladen. Gewoon helemaal vol.

Dan is de helft schrappen zonder ergens cappaciteit te creeeren gewoonweg geen optie. Per uur gewoon 1000 mensen de vinger geven, dat moet anders kunnen.
pi_120006892
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Weekend *O*
  donderdag 6 december 2012 @ 19:14:57 #113
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120007004
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik hoop dat je net zo sarcastisch bent als ik was? :P
Nee :).

Ik hekel mij er wekelijks aan dat er een heel peloton ME op de been is om een westrijdje tegen VVV in goede banen te leiden. Ronduit belachelijk. Ze zijn er alleen maar om mensen te bekeuren die met een pilsje de alcoholvrije zone in komen en als burgemeesterverzekering.
pi_120007022
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:12 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik reis meestal op laan v noi of den haag cs naar amsterdam cs. Die treinen zijn afgeladen. Gewoon helemaal vol.

Dan is de helft schrappen zonder ergens cappaciteit te creeeren gewoonweg geen optie. Per uur gewoon 1000 mensen de vinger geven, dat moet anders kunnen.
En wat nou als je zou weten dat een heel traject vast loopt op het moment dat je star vast houdt aan de 'normale' dienstregeling? Dan is de verwachtingswaarde van het aantal vervoerde reizigers 0, terwijl het nu misschien nog 50% t.o.v. normaal is. Deze getallen slaan natuurlijk nergens op, maar het gaat om het idee.
pi_120007073
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef Keyos het volgende:

[..]

Nee :).

Ik hekel mij er wekelijks aan dat er een heel peloton ME op de been is om een westrijdje tegen VVV in goede banen te leiden. Ronduit belachelijk. Ze zijn er alleen maar om mensen te bekeuren die met een pilsje de alcoholvrije zone in komen en als burgemeesterverzekering.
En als er een keer rellen uitbreken en er is geen of niet genoeg politie is het weer gezeik van iedereen. Op die manier kan het dus nooit goed gaan :')
pi_120007095
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:15 schreef Valid het volgende:

[..]

En wat nou als je zou weten dat een heel traject vast loopt op het moment dat je star vast houdt aan de 'normale' dienstregeling? Dan is de verwachtingswaarde van het aantal vervoerde reizigers 0, terwijl het nu misschien nog 50% t.o.v. normaal is. Deze getallen slaan natuurlijk nergens op, maar het gaat om het idee.
Maar daar zit hem de crux wat mij betreft. Stel er valt morgen een trein uit door stuifsneeuw, een wissel vriest vast of de bovenleiding breekt door.

Ongeacht of je dan 1x per uur of 12x per uur rijdt, je gaat dan gewoon nergens heen. Vast loop je dus sowieso, altijd.
pi_120007183
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Maar daar zit hem de crux wat mij betreft. Stel er valt morgen een trein uit door stuifsneeuw, een wissel vriest vast of de bovenleiding breekt door.

Ongeacht of je dan 1x per uur of 12x per uur rijdt, je gaat dan gewoon nergens heen. Vast loop je dus sowieso, altijd.
Hoe weet je dat nou? Je hebt geen idee waar je over praat :') Op sommige trajecten ontstaat als er iets aan de hand is een file, omdat het probleem omzeilen meer tijd kost dan er tussen twee treinen zit. Dat voorkom je door de helft van de treinen te gebruiken.
pi_120007199
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

En als er een keer rellen uitbreken en er is geen of niet genoeg politie is het weer gezeik van iedereen. Op die manier kan het dus nooit goed gaan :')
Nee, je zet ME in als het een risico wedstrijd is. Ajax - feyenoord ofzo.
pi_120007233
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ik zou zeggen: bel de NS en leg ze voor dat jij inzichten hebt die zij niet hebben en leg vervolgens uit wat je bedacht hebt. Mag jij raden of ze (a) stijl achterover staan van de inzichten die jij ze biedt waarna ze hun hele plan omgooien of (b) snel ophangen omdat je de zeveelste Harry bent die wel vanuit z'n onderbuik wel even de oplossing op tafel denkt te leggen. ;(

Je hebt gewoon echt geen idee waar je het over hebt en roept maar wat. Nogmaals: wij hierhebben allemaal de kennis ook niet om hier wat zinnigs over te zeggen, maar het is wel érg beperkt (en arrogant) als je niet ten minste inziet dat het verschrikkelijk ingewikkeld is en dat je veel te weinig kennis hebt om met deze stelligheid iets te zeggen zonder als een onderbuikschreeuwer over te komen.
pi_120007252
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:19 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nee, je zet ME in als het een risico wedstrijd is. Ajax - feyenoord ofzo.
Ja, en als ze dan ineens bij Twente - Utrecht slaags gaan -wat nooit een risicowedstrijd was- zoals vorig seizoen, ben je de klos.
pi_120007290
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:20 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, en als ze dan ineens bij Twente - Utrecht slaags gaan, wat nooit een risicowedstrijd was, zoals vorig seizoen ben je de klos.
Uiteraard. Dan staan dezelfde mensen die nu roepen dat ME zonde van het geld is te kankeren 'dat de overheid voor veiligheid moet zorgen' en dat ze allemaal corrupt zijn en dat de 'president' moet aftreden!
pi_120007313
Maar goed, T en V.

Wat is er nou op tegen om dat gewoon met wat langere treinen te gaan rijden. Dan kan tenminste iedereen gewoon mee. Dit is gewoon een dikke vinger nu ze de halve vloot aan de kant laten staan.
pi_120007337
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, T en V.

Wat is er nou op tegen om dat gewoon met wat langere treinen te gaan rijden. Dan kan tenminste iedereen gewoon meenemen. Dit is gewoon een dikke vinger nu ze de halve vloot aan de kant laten staan.
Omdat je dan net zo veel treinstellen moet vervoeren als in de normale dienstregeling, als er iets gebeurt je twee keer zo veel treinen betrokken hebt en dus levert het geen winst op.
pi_120007363
Geen spannende confrontatie vandaag. :P Ik denk achteraf dat diegene het niet echt slecht bedoelde, maar het gewoon op een waardeloze manier heeft aangepakt. :)
pi_120007381
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:22 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat je dan net zo veel treinstellen moet vervoeren als in de normale dienstregeling, als er iets gebeurt je twee keer zo veel treinen betrokken hebt en dus levert het geen winst op.
De hele reden waarom je dit doet is file vorming voorkomen. Dan maakt het dus niet uit of er een setje van 2 sprinter stilstaat of van 3.
pi_120007382
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:22 schreef VonBallusseck het volgende:
Geen spannende confrontatie vandaag. :P Ik denk achteraf dat diegene het niet echt slecht bedoelde, maar het gewoon op een waardeloze manier heeft aangepakt. :)
Vrouwicoon! *O* Waarom, vraag ik me af, deed je je eigenlijk als man voor? :P
pi_120007455
Omdat ik, achteraf gezien een achterlijke gedachte, dacht dat ik beter 'anoniem' zou blijven.
Toen ik echter mijn cijfer meldde in dit topic had ik er op kunnen wachten natuurlijk.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:25:19 #128
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120007466
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Tchock het volgende:

[..]

Zoals Yreal zegt moet de ME op de been hebben bij risicowedstrijden. Zoals meerdere keren aangewezen is de politieinzet bij niet-risicowedstrijden er alleen maar omdat de burgemeester geen risico durft te nemen, aangezien het zijn kop is die hangt zou het fout gaan. In de tussentijd gaan er wel miljoenen euro's down the drain, dan mag je van mij een verantwoorde gok wagen.

Bij de New York Yankees doen ze het zoals ik het wil zien, gewoon een paar agenten in twee bussen met volautomatische wapens op zak. 1) Het schrikt af ; 2) Het scheelt mankracht en dus gemeenschapsgeld.

Veranderen zal het toch niet aangezien onze burgemeesters geen ballen hebben.
pi_120007482
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, uiteraard. Ik had toen je het twee weken geleden vroeg duizend euro te weinig, maar nu heb ik dat wel :')

edit: okay, sorry, het punt is dus dat ik nog steeds geen geld heb. :@
Ja weet ik veel hoe jouw financiële situatie is? :') Je kan toch ook een keer gewoon normaal antwoord geven zonder meteen sarcastisch te worden.
pi_120007507
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ja weet ik veel hoe jouw financiële situatie is? :') Je kan toch ook een keer gewoon normaal antwoord geven zonder meteen sarcastisch te worden.
Hey, ik bood al mijn excuses aan in een edit, dan hoef je niet te gaan vragen om diezelfde excuses :P
pi_120007568
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef Keyos het volgende:

[..]

Zoals Yreal zegt moet de ME op de been hebben bij risicowedstrijden. Zoals meerdere keren aangewezen is de politieinzet bij niet-risicowedstrijden er alleen maar omdat de burgemeester geen risico durft te nemen, aangezien het zijn kop is die hangt zou het fout gaan. In de tussentijd gaan er wel miljoenen euro's down the drain, dan mag je van mij een verantwoorde gok wagen.

Bij de New York Yankees doen ze het zoals ik het wil zien, gewoon een paar agenten in twee bussen met volautomatische wapens op zak. 1) Het schrikt af ; 2) Het scheelt mankracht en dus gemeenschapsgeld.

Veranderen zal het toch niet aangezien onze burgemeesters geen ballen hebben.
Ohja, laten we het doen zoals in Amerika! We bewapenen de politie zwaarder en laten ze eerder schieten, ondanks dat we nog geen twee weken geleken massaal hebben lopen zeiken op dat de politie te snel schiet en te slecht opgeleid is in schieten :')
pi_120007582
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:27 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Vanmorgen om 8.30 al 500 km file ofzo. :{
  donderdag 6 december 2012 @ 19:29:15 #133
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120007642
quote:
Ah, dus geen elleboog in z'n oog gegeven?
pi_120007663
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:26 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hey, ik bood al mijn excuses aan in een edit, dan hoef je niet te gaan vragen om diezelfde excuses :P
Goed punt :P maar ik wilde het gewoon nog even een keer benadrukken, het irriteerde me gewoon even dat als ik een vraag uit interesse aan jou stel je eerste reactie meteen nogal vervelend is. Maar je excuses zijn cool verder. :) Je weet dat ik heel erg op je gesteld ben verder hè :* ik zal ook meteen maar sorry zeggen ik was een beetje te prikkelbaar :{

[ Bericht 6% gewijzigd door Actaeon op 06-12-2012 19:49:38 ]
pi_120007668
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ohja, laten we het doen zoals in Amerika! We bewapenen de politie zwaarder en laten ze eerder schieten, ondanks dat we nog geen twee weken geleken massaal hebben lopen zeiken op dat de politie te snel schiet en te slecht opgeleid is in schieten :')
Voor, en zoals je weet vind ik dat er terecht is geschoten als het verhaal zoals we het kennen klopt.

En ja, ik ben wel voor een betere opgeleide en beter bewapende politie. Niks meer grote bek tegen agenten, wapenstok voor je harsen. Gewoon naar londen's model. Daar ging je niet tegen een agent in als ze wat van je wilde. Je kreeg een waarschuwing en daarna kun je mee naar bureau.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:30:29 #136
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120007702
quote:
Toch een beetje goed nieuws :).

Wel klote dat je nu nog steeds niet weet wie het was, lijkt mij in ieder geval een geruststellende gedachte om dat boven tafel te hebben (al doet het er niet heel erg meer toe zolang er verder niets gebeurd).
  donderdag 6 december 2012 @ 19:32:18 #137
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120007801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef VonBallusseck het volgende:
Omdat ik, achteraf gezien een achterlijke gedachte, dacht dat ik beter 'anoniem' zou blijven.
Toen ik echter mijn cijfer meldde in dit topic had ik er op kunnen wachten natuurlijk.
Hadden we al die tijd een extra chick in ons midden.. :o Wel leuk, we zijn nu met z'n drietjes. O+
pi_120007849
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Voor, en zoals je weet vind ik dat er terecht is geschoten als het verhaal zoals we het kennen klopt.

En ja, ik ben wel voor een betere opgeleide en beter bewapende politie. Niks meer grote bek tegen agenten, wapenstok voor je harsen. Gewoon naar londen's model. Daar ging je niet tegen een agent in als ze wat van je wilde. Je kreeg een waarschuwing en daarna kun je mee naar bureau.
Mee naar het bureau is iets anders dan wapenstok tegen je kop hè.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:35:36 #139
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120007969
quote:

[..]

:')
  donderdag 6 december 2012 @ 19:35:44 #140
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120007976
quote:

[..]

Ik sta hier compleet achter, ik ga niet mijn mening aanpassen omdat 1 agent ongelukkig gemikt heeft. De politie in Nederland loopt rond met kinderpistooltjes, dat gaat helemaal nergens over.

Enige wat ik wou aangeven is gewoon dat een afschrikmiddel goedkoper kan door bewapening. Zie de politie op Britse luchthavens, die lopen rond met uzi's.
pi_120007978
Breaking Bad of Corstens...decisions decisions.
pi_120008177
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik sta hier compleet achter, ik ga niet mijn mening aanpassen omdat 1 agent ongelukkig gemikt heeft. De politie in Nederland loopt rond met kinderpistooltjes, dat gaat helemaal nergens over.

Enige wat ik wou aangeven is gewoon dat een afschrikmiddel goedkoper kan door bewapening. Zie de politie op Britse luchthavens, die lopen rond met uzi's.
Dan voel je je ook echt welkom in een land inderdaad. Alsof je in één of andere bananenrepubliek geland bent ofzo. :{
  donderdag 6 december 2012 @ 19:43:44 #143
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120008398
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:30 schreef Keyos het volgende:

[..]

Toch een beetje goed nieuws :).

Wel klote dat je nu nog steeds niet weet wie het was, lijkt mij in ieder geval een geruststellende gedachte om dat boven tafel te hebben (al doet het er niet heel erg meer toe zolang er verder niets gebeurd).
Het enige dat ik wil weten is wie die vent is met dat pak en die zonnebril.
--
  donderdag 6 december 2012 @ 19:43:52 #144
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120008408
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dan voel je je ook echt welkom in een land inderdaad. Alsof je in één of andere bananenrepubliek geland bent ofzo. :{
Ik voel me er ook niet prettig bij.. Krijg al een angstaanjagend gevoel bij de marechaussee die op Schiphol paraderen. ;( Maar als het bij (risico)gelegenheden effectief zou zijn..
pi_120008425
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:32 schreef N0rah het volgende:

[..]

Hadden we al die tijd een extra chick in ons midden.. :o Wel leuk, we zijn nu met z'n drietjes. O+
*O* nagellak
  donderdag 6 december 2012 @ 19:45:14 #146
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120008472
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:32 schreef N0rah het volgende:

[..]

en dat voor een studie die voor 58% uit vrouwen bestaat.
--
pi_120008517
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef N0rah het volgende:

[..]

Ik voel me er ook niet prettig bij.. Krijg al een angstaanjagend gevoel bij de marechaussee die op Schiphol paraderen. ;( Maar als het bij (risico)gelegenheden effectief zou zijn..
Lastige discussie vind ik. Ik heb wel het idee dat er tegenwoordig soms wel erg snel naar dingen als 'terrorisme dreiging' e.d. gegrepen wordt om allerlei maatregelen te rechtvaardigen die erg ver kunnen gaan en goed overwogen bezien misschien helemaal niet of niet in die mate nodig zijn.
pi_120008536
quote:
8s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wil ik ook wel weten, die heb ik nog nooit zien lopen. Lijkt mij dat zo een persoon bij de hoorcolleges wel zou opvallen.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:47:21 #149
384016 N0rah
Move on, bitch
pi_120008565
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:44 schreef NotGuilty het volgende:

[..]

*O* nagellak
En andere leuke vrouwenstuff. *O*
  donderdag 6 december 2012 @ 19:48:25 #150
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120008618
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat ik blij ben met de agenten op een luchthaven, ik wil alleen aangeven dat ik het liever zou zien dat er minder politie op de been is maar dan zwaarder bewapend dan omgekeerd. Scheelt je gewoon ongelooflijk veel geld.
pi_120008745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:48 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik zeg ook nergens dat ik blij ben met de agenten op een luchthaven, ik wil alleen aangeven dat ik het liever zou zien dat er minder politie op de been is maar dan zwaarder bewapend dan omgekeerd. Scheelt je gewoon ongelooflijk veel geld.
Ik ben niet zo'n voorstander van zwaar bewapende politie die overal rondloopt.
  donderdag 6 december 2012 @ 19:54:54 #152
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120008971
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:50 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n voorstander van zwaar bewapende politie die overal rondloopt.
Ik ook. De verantwoordelijkheid van een normaal dienstwapen is al vrij groot, een half of vol automatisch geweer nog veel groter.

Daarnaast brengt het onnodig veel dreiging binnen de openbare ruimte.
--
pi_120009270

[ Bericht 100% gewijzigd door NotGuilty op 07-12-2012 00:30:39 ]
pi_120009301
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef N0rah het volgende:

[..]

Die grote dingen zijn nep. Volautomatisch schieten op een vliegveld is een slecht plan. Neemt niet weg dat je geen gekkigheid bij ze moet proberen. Hun andere geweer is wel echt.
pi_120009834
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik ook. De verantwoordelijkheid van een normaal dienstwapen is al vrij groot, een half of vol automatisch geweer nog veel groter.

Precies dat inderdaad.
  donderdag 6 december 2012 @ 21:16:56 #156
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120013651
Hallo.
Bis bis bis
pi_120013917
Hoi.
pi_120014214
Hallo.
pi_120015064
Rustig hier vanavond.
pi_120015620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:42 schreef Valid het volgende:
Rustig hier vanavond.
we waren lekker bezig :+
pi_120015839
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Wat bereik je met grotere wapens dan? Een kogel in je been van een glock of walter of een magazijn van een m4.. je kunt allebei niet verder lopen.

Meer politie is beter dan zwaar bewapende.. zwaar bewapende kan maar op 1 plek zijn en je wilt juist meer ogen hebben, meer 'sterke arm van de staat' die dingen kan zien op heterdaad. Je hebt meer aan 100 man met een walter dan 10 man met een m4

Al is het beste natuurlijk beter bewapende politie en dan daar weer meer van :P
Zoals de NYPD, zo vet! :D

cargo broek, kistjes, mooie pet op, dik geweer, zo'n mooie regenoverjas, mooie pet met hoes voor de regen, grote auto's met beugels om mee te beuken, gasmaskers bij zich.. die hele uitstraling. En dan komen hier die kneusjes aan met een pantalon met netjes de lijntjes aan de zijkant erin gestreken, nette schoenen etc :{
pi_120015852
Trouwens hoi hoi vanuit de trein! :W
  donderdag 6 december 2012 @ 22:15:59 #163
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120016842
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:57 schreef Boterbartje het volgende:
Trouwens hoi hoi vanuit de trein! :W
Sneeuwt het al? :P
Bis bis bis
pi_120017555
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:15 schreef eriksd het volgende:

[..]

Sneeuwt het al? :P
Nope ben nu in Zutphen en het sneeuwt nog niet, ben dus nog gelukkig. Denk dat ik wel aan ga komen vnv. Daarom ging ik ook vnv wat eerder :) Anders had ik pas de trein van 22:48 uit almelo gepakt omdat ik nog gewerkt had tot 22:00
maarja dit is veiliger :P

Morgen vroeg was helemaal niet te doen.. probleem is dat ik morgen middag nog wel van Nijmegen naar Hengelo moet :P
pi_120017599
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:16 schreef eriksd het volgende:
Hallo.
Hoi
pi_120017889
quote:
8s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik ben verdomme ook nog aan het wachten. Dat is het mooiste gedeelte van het verhaal.
pi_120018074
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nope ben nu in Zutphen en het sneeuwt nog niet, ben dus nog gelukkig. Denk dat ik wel aan ga komen vnv. Daarom ging ik ook vnv wat eerder :) Anders had ik pas de trein van 22:48 uit almelo gepakt omdat ik nog gewerkt had tot 22:00
maarja dit is veiliger :P

Morgen vroeg was helemaal niet te doen.. probleem is dat ik morgen middag nog wel van Nijmegen naar Hengelo moet :P
succes *O*
pi_120018200
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

succes *O*
Gaat tot nu toe erg vlekkeloos, nog maar half uurtje en tot nu toe niets aan de hand _O_

Morgen gaat wel ramp worden ;( heb al een backup manier om thuis te komen gelukkig
pi_120019489
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Keyos het volgende:

[..]

Om veel te laat nog even toe te voegen: de marechaussee op Schiphol loopt ook gewoon met automatische wapens hoor.
pi_120019503
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Goed punt :P maar ik wilde het gewoon nog even een keer benadrukken, het irriteerde me gewoon even dat als ik een vraag uit interesse aan jou stel je eerste reactie meteen nogal vervelend is. Maar je excuses zijn cool verder. :) Je weet dat ik heel erg op je gesteld ben verder hè :* ik zal ook meteen maar sorry zeggen ik was een beetje te prikkelbaar :{
*;
pi_120019837
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Om veel te laat nog even toe te voegen: de marechaussee op Schiphol loopt ook gewoon met automatische wapens hoor.
nogmaals, die grote dingen zijn niet geladen.
pi_120020300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:15 schreef Yreal het volgende:

[..]

nogmaals, die grote dingen zijn niet geladen.
Niet allemaal, sommigen wel.

Van wat ik heb begrepen is dat die dingen in ieder geval niet standaard geladen zijn, maar dat ze elk moment kunnen worden geladen. In feite lopen ze er gewoon geladen rond dus.
pi_120020544
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:57 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wat bereik je met grotere wapens dan? Een kogel in je been van een glock of walter of een magazijn van een m4.. je kunt allebei niet verder lopen.

Meer politie is beter dan zwaar bewapende.. zwaar bewapende kan maar op 1 plek zijn en je wilt juist meer ogen hebben, meer 'sterke arm van de staat' die dingen kan zien op heterdaad. Je hebt meer aan 100 man met een walter dan 10 man met een m4

Al is het beste natuurlijk beter bewapende politie en dan daar weer meer van :P
Zoals de NYPD, zo vet! :D

cargo broek, kistjes, mooie pet op, dik geweer, zo'n mooie regenoverjas, mooie pet met hoes voor de regen, grote auto's met beugels om mee te beuken, gasmaskers bij zich.. die hele uitstraling. En dan komen hier die kneusjes aan met een pantalon met netjes de lijntjes aan de zijkant erin gestreken, nette schoenen etc :{
Of zoals de Carabinieri in Italië, daar lijken ze net allemaal Genaralissimo van een klein stukje land ofzo 8-)
pi_120020610
Trouwens, die advocaat in de Vaatstra-zaak. Ik was erg verbaasd. Hebben jullie ooit een advocaat in een dermate vroege fase van het proces horen zeggen dat hij, quote: 'niet twijfelt aan de schuld van mijn cliënt'? :{
pi_120020802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:34 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, die advocaat in de Vaatstra-zaak. Ik was erg verbaasd. Hebben jullie ooit een advocaat in een dermate vroege fase van het proces horen zeggen dat hij, quote: 'niet twijfelt aan de schuld van mijn cliënt'? :{
Zijn houding wat dat betreft was inderdaad behoorlijk pragmatisch. Maar ja, wat wil je: 100% DNA match op 8 verdachte plekken (ook BH etc.) plus een volledige schuldbekentenis. De vraag is wat dat betreft niet zozeer meer óf hij het gedaan heeft en de functie van de advocaat is dan misschien ook niet langer om het te ontkennen.

Ik vond het sowieso een erg openhartig (en fascinerend!) interview. Frits Wester noemde het bij P&W een 'misschien een nieuwe weg' om wat meer open te zijn. Op zich vind ik het zelf niet per se slecht, want advocaten die geharnast enkel alles ontkennen dan wel niks willen zeggen zijn denk ik ook niet altijd goed, ook niet voor hun cliënt.
  donderdag 6 december 2012 @ 23:41:20 #176
263417 Keyos
Like a Boss
pi_120020876
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:39 schreef Valid het volgende:

[..]

Zijn houding wat dat betreft was inderdaad behoorlijk pragmatisch. Maar ja, wat wil je: 100% DNA match op 8 verdachte plekken (ook BH etc.) plus een volledige bekentenis.

Ik vond het sowieso een erg openhartig (en fascinerend!) interview. Frits Wester noemde het bij P&W een 'misschien een nieuwe weg' om wat meer open te zijn. Op zich vind ik het zelf niet per se slecht, want advocaten die geharnast enkel alles ontkennen dan wel niks willen zeggen zijn denk ik ook niet altijd goed, ook niet voor hun cliënt.
Enige wat die man nog kan doen is proberen die straf omlaag te krijgen en waken voor fouten in het proces, amper eer te behalen dus.
pi_120020887
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

*;
:)

Wij zijn gewoon het voorbeeld van hoe geciviliseerde mensen hun meningsverschillen oplossen hier :Y)
pi_120020950
quote:

[..]

Zijn houding wat dat betreft was inderdaad behoorlijk pragmatisch. Maar ja, wat wil je: 100% DNA match op 8 verdachte plekken (ook BH etc.) plus een volledige schuldbekentenis. De vraag is wat dat betreft niet zozeer meer óf hij het gedaan heeft en de functie van de advocaat is dan misschien ook niet langer om het te ontkennen.

Maar van de andere kant; mensen hebben er eigenlijk ook gewoon niks mee te maken met wat een advocaat met zijn cliënt bespreekt of er het zijne van denkt.
pi_120021285
quote:

[..]

Nee, natuurlijk is de schuld niet de vraag. Dat was het bij Folkert van der G., Mohammed B. en Robert M. ook niet. Maar toch heb ik een advocaat nog nooit zo vroeg en zó onomwonden horen zeggen dat zijn cliënt schuldig was. :P
quote:
Ik he het nog niet helemaal gezien, zal het zeker terugkijken :)
pi_120021348
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:43 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Maar van de andere kant; mensen hebben er eigenlijk ook gewoon niks mee te maken met wat een advocaat met zijn cliënt bespreekt of er het zijne van denkt.
Dat ben ik wel met je eens. Ik moet zeggen dat ik het op sommige momenten zelfs ongemakkelijk vond om naar te kijken omdat ik een aantal keer het gevoel had dat ie meer vertelde dan dat ie van plan was. Toch bleek dit niet uit de rust, pauzes en nuance die hij gebruikte. Het is natuurlijk een spanningsveld. In elk geval vond ik het wel fijn om een keer een interview te zien waarin de advocaat voor het oog eerlijke antwoorden gaf en niet alles blokkeerde of ontweek. :)
pi_120021426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:53 schreef Valid het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Ik moet zeggen dat ik het op sommige momenten zelfs ongemakkelijk vond om naar te kijken omdat ik een aantal keer het gevoel had dat ie meer vertelde dan dat ie van plan was. Toch bleek dit niet uit de rust, pauzes en nuance die hij gebruikte. Het is natuurlijk een spanningsveld. In elk geval vond ik het wel fijn om een keer een interview te zien waarin de advocaat voor het oog eerlijke antwoorden gaf en niet alles blokkeerde of ontweek. :)
Maar ik betwijfel of het goed is voor hem. Wie gaat er hulp zoeken bij een advocaat die binnen een dag na de bekentenis zelf op nationale TV verklaart dat zijn cliënt schuldig is?
pi_120021516
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Maar ik betwijfel of het goed is voor hem. Wie gaat er hulp zoeken bij een advocaat die binnen een dag na de bekentenis zelf op nationale TV verklaart dat zijn cliënt schuldig is?
Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen of dit niet hoort bij de strategie van de advocaat. Het kan goed zijn dat hij nu de troefkaart van berouwvolle cliënt die alles maar opbiecht wil spelen, inclusief meebiechtende advocaat. Helemaal bij een high profile (media) zaak als deze wil je je cliënt toch niet afschilderen als een beest, voor zover dat hier mogelijk is.
pi_120021518
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk niet dat hij zonder overleg met zijn cliënt over aanwezigheid en strekking van zijn verhaal bij Nieuwsuur gaat zitten. Aan de andere kant is het misschien zelfs zo dat hij een beeld van zijn cliënt heeft geschetst dat het idee dat hij een beest is enigszins nuanceert.

Uiteraard snap ik heel goed wat jullie aandragen; voor een deel ben ik het er ook zeker mee eens. Hoe het ook zij: het is het terugkijken wat mij betreft echt waard, ik vond het echt een fascinerend gesprek.
pi_120021579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:58 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen of dit niet hoort bij de strategie van de advocaat. Het kan goed zijn dat hij nu de troefkaart van berouwvolle cliënt die alles maar opbiecht wil spelen, inclusief meebiechtende advocaat. Helemaal bij een high profile (media) zaak als deze wil je je cliënt toch niet afschilderen als een beest, voor zover dat hier mogelijk is.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:58 schreef Valid het volgende:

[..]

Nou ja, ik denk niet dat hij zonder overleg met zijn cliënt over aanwezigheid en strekking van zijn verhaal bij Nieuwsuur gaat zitten. Aan de andere kant is het misschien zelfs zo dat hij een beeld van zijn cliënt heeft geschetst dat het idee dat hij een beest is enigszins nuanceert.

Uiteraard snap ik heel goed wat jullie aandragen; voor een deel ben ik het er ook zeker mee eens. Hoe het ook zij: het is het terugkijken wat mij betreft echt waard, ik vond het echt een fascinerend gesprek.
Ja, ik denk dat jullie gelijk hebben :) Klinkt logisch. En ik zal het zeker terugkijken!
pi_120021748
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:00 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

Ja, ik denk dat jullie gelijk hebben :) Klinkt logisch. En ik zal het zeker terugkijken!
Ok, ben benieuwd wat je er van vindt. :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 08:59:46 #186
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120026200
Ik ben benieuwd of ik nog thuis ga komen, ik zie alleen maar wit als ik naar buiten kijk :P
pi_120026307
Goedemorgen!
pi_120026315
Best een tegenvaller die sneeuw. Alom paniek om niets, wederom :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:09:28 #189
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120026373
Goedemorgen!

Sneeuwt best wel hard hoor!
pi_120026449
Goedemorgen ! Net de hond uitgelaten; ik kwam thuis met sneeuwballen :+
pi_120026457
Hier (Utrecht) ligt max zo'n één centimeter -O-
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:20:27 #192
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120026582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Hier (Utrecht) ligt max zo'n één centimeter -O-
oei dat is inderdaad weinig..

nah het sneeuwt hier wel hard zeg, ligt zo'n 5 centimeter denk ik. Maar de sneeuw is pas laat begonnen en gaat nog door tot de middag dus kan nog zat bij komen :)
pi_120026650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Best een tegenvaller die sneeuw. Alom paniek om niets, wederom :')
As per usual. Hier ligt en valt wel aardig wat, maar 'tis vooralsnog fantastisch.
pi_120026747
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

As per usual. Hier ligt en valt wel aardig wat, maar 'tis vooralsnog fantastisch.
Wees maar blij ook. Ik zit niet te wachten op wekenlang over de stoep glibberen.
pi_120026821
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Wees maar blij ook. Ik zit niet te wachten op wekenlang over de stoep glibberen.
O, maar dat gaat sowieso gebeuren omdat overal gestrooid gaat worden.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:31:39 #196
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120026897
Ik zal er in elk geval een stuk minder gek uit zien in m'n kerstmanmuts in al die sneeuw :P
pi_120027172
Goedemorgen!

Ziet er wel mooi uit al die sneeuw hier. En het sneeuwt ook nog hard.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:45:56 #198
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120027246
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:43 schreef Actaeon het volgende:
Goedemorgen!

Ziet er wel mooi uit al die sneeuw hier. En het sneeuwt ook nog hard.
Ja he? Zeker wel tof _O_

Lijkt me nu leuk om op een lege pakeerplaats uit te leven :P
pi_120027316
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja he? Zeker wel tof _O_

Lijkt me nu leuk om op een lege pakeerplaats uit te leven :P
Sneeuwval was ook vertraagd dus ik denk dat het ook nog wel even doorgaat dan..

Dat kan ook weer met dit weer ja :P
pi_120027322
Hier nog niks weer bijgevallen
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:50:27 #201
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120027352
Groningen komt pas later, het wil in elk geval tot de middag doorsneeuwen. Hoop dat ik vanmiddag de trein terug kan pakken :P Ben er bang voor eerlijk gezegd haha
pi_120027375
Kom maar op met die sneeuw
pi_120027438
Ik moet toch binnenblijven eigenlijk en tentamen leren ;(
pi_120027451
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:51 schreef Ties02 het volgende:
Kom maar op met die sneeuw
Waar woon jij dan? :o
pi_120027455
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:54 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waar woon jij dan? :o
Grunn
pi_120027466
Ah dat komt later pas toch?
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:55:28 #207
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120027486
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Actaeon het volgende:
Ik moet toch binnenblijven eigenlijk en tentamen leren ;(
Ik moet ook tentamen leren, maar dat wordt in de trein denk ik dan maar ;(
pi_120027488
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:54 schreef Actaeon het volgende:
Ah dat komt later pas toch?
Ja zeiden ze wel
Ik hoop het :7 toch niks te doen anders dan tt's leren
pi_120027517
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:55 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik moet ook tentamen leren, maar dat wordt in de trein denk ik dan maar ;(
Als de trein rijdt :{ ?

Ik heb helemaal geen zin om te gaan leren. :{
pi_120027521
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:55 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja zeiden ze wel
Ik hoop het :7 toch niks te doen anders dan tt's leren
Welk(e) vak(ken) heb je?
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:59:12 #211
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120027582
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Als de trein rijdt :{ ?

Ik heb helemaal geen zin om te gaan leren. :{
Ook geen zin om te leren, heb hoofdpijn en dan gaat het niet zo lekker, maar ik wil vandaag toch nog wat gedaan krijgen.

De intercity naar zwolle rijdt nog wel hier. En in het oosten sneeuwt het nog weinig dus van Deventer naar Almelo/Hengelo moet geen probleem zijn :)
pi_120027602
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ook geen zin om te leren, heb hoofdpijn en dan gaat het niet zo lekker, maar ik wil vandaag toch nog wat gedaan krijgen.

De intercity naar zwolle rijdt nog wel hier. En in het oosten sneeuwt het nog weinig dus van Deventer naar Almelo/Hengelo moet geen probleem zijn :)
Oh dus je komt je in ieder geval thuis dan. Wel een fijne gedachte. :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:02:03 #213
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120027643
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:00 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Oh dus je komt je in ieder geval thuis dan. Wel een fijne gedachte. :P
Ga ik nu nog van uit ja, met NS weet je het nooit :P :')

Maar m'n baas komt vandaag nog in Arnhem dus ik heb altijd nog een backup
pi_120027664
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ga ik nu nog van uit ja, met NS weet je het nooit :P :')

Maar m'n baas komt vandaag nog in Arnhem dus ik heb altijd nog een backup
Dat is waar :') daarom blij dat ik niet zoveel meer met de NS te maken heb nowadays.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:05:23 #215
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120027756
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dat is waar :') daarom blij dat ik niet zoveel meer met de NS te maken heb nowadays.
Nouja, ik vind de trein altijd leuk :P

Gewoon lekker zitten, beetje naar buiten kijken, het sussende effect van rijden. Maar dan moeten ze wel op tijd rijden en wil ik niet via Utrecht centraal ofzo moeten omreizen naar het oosten :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:10:00 #216
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120027879
Maar ik ga naar de uni, moet nog wat voor vriendin inleveren..
pi_120028386
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nouja, ik vind de trein altijd leuk :P

Gewoon lekker zitten, beetje naar buiten kijken, het sussende effect van rijden. Maar dan moeten ze wel op tijd rijden en wil ik niet via Utrecht centraal ofzo moeten omreizen naar het oosten :')
Ja dat heb ik dan weer niet zo :P Zo'n hogesnelheidstrein vind ik dan wel weer vet.
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:10 schreef Boterbartje het volgende:
Maar ik ga naar de uni, moet nog wat voor vriendin inleveren..
Succes.
pi_120028557
Sneeuwt aardig door hier in Amsterdam Zuid. Enige voordeel van dit weer is dat mijn kater van vanochtend na het fietstochtje naar kantoor snel verdwenen was :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:44:31 #219
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_120028846
Als ware zolderkamerautist heb ik nog niet de gordijnen open durven doen. Dus of de boel hier ingesneeuwd is weet ik nog niet, maar als in Amsterdam Zuid het vol ligt dan zal het hier ook wel flink wit zijn.
--
pi_120028860
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:34 schreef Bananenman het volgende:
Sneeuwt aardig door hier in Amsterdam Zuid. Enige voordeel van dit weer is dat mijn kater van vanochtend na het fietstochtje naar kantoor snel verdwenen was :')
Zit jij ook stiekem - zonder iets te zeggen dus - bij een kantoor op Zuid?

Smiecht!
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:45:52 #221
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120028889
Maglev trein _O_

Zal wel filmpje uploaden als ik thuis ben, erg tof
pi_120029104
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:44 schreef Ryon het volgende:
Als ware zolderkamerautist heb ik nog niet de gordijnen open durven doen. Dus of de boel hier ingesneeuwd is weet ik nog niet, maar als in Amsterdam Zuid het vol ligt dan zal het hier ook wel flink wit zijn.
Eens moet dat moment toch komen. Beter doe je het meteen, heb je het ook maar gehad. Ik weet dat het een moeilijke beslissing en alles is maar juist daarom kun je het beter maar meteen doen. Dan geef je jezelf ook nog genoeg tijd om de aanblik te verwerken enzo.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:15:19 #223
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120029935
Vanmiddag Surface bestellen, volgende week er al op spelen :D
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:20:44 #224
165633 eriksd
The grand facade...
pi_120030141
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Smiecht!
Bis bis bis
pi_120030176
Tijd voor noppenbanden plezier *O* *O* *O*
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:42:40 #226
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031082
Anrhem en Nijmegen worden het hardst geraakt door de sneeuw he :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:47:00 #227
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031273
Liep net in de pauze even naar buiten, ligt zeker wel 10cm sneeuw als het niet meer is
pi_120031501
Hier sneeuwt het al een poosje niet meer; de sneeuw die er ligt, smelt ook al.
pi_120031568
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:42 schreef Boterbartje het volgende:
Anrhem en Nijmegen worden het hardst geraakt door de sneeuw he :P
For real?
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:53:32 #230
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031570
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hier sneeuwt het al een poosje niet meer; de sneeuw die er ligt, smelt ook al.
Sneeuwt hier nog steeds, toen ik naar de uni ging lag het zelfs op de weg ondanks strooien. Want ja ik ben lui en ga met de bus ook al is het 5 minuten lopen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:54:41 #231
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031621
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:53 schreef Actaeon het volgende:

[..]

For real?
www.nu.nl

Chaos blijft uitblabla
Eerst A'dam en R'dam en denhaag meeste last vanmorgen maar nu de meeste problemen/hardste geraakt omgeving Arnhem Nijmegen

het sneeuwt hier ook wel hard daar niet van, maar de treinen en bussen rijden nog en de werkgroep zit gewoon vol :Y
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:56:48 #232
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031712
Ik heb een vraag want ik haal nu alles door elkaar

Wet in formele zin = door formele wetgever
Formele wet = procesrecht

Maar is materiele wet en wet in materiele zin dan precies hetzelfde?
pi_120031720
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:54 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

www.nu.nl

Chaos blijft uitblabla
Eerst A'dam en R'dam en denhaag meeste last vanmorgen maar nu de meeste problemen/hardste geraakt omgeving Arnhem Nijmegen

het sneeuwt hier ook wel hard daar niet van, maar de treinen en bussen rijden nog en de werkgroep zit gewoon vol :Y
Ohja ik lees het inderdaad. Zal wel glad worden vanavond enzo :{
pi_120031753
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:56 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een vraag want ik haal nu alles door elkaar

Wet in formele zin = door formele wetgever

Maar is materiele wet en wet in materiele zin dan precies hetzelfde?
Materieel recht is dus niet procesrecht maar de 'inhoudelijke' regels. Dus Rv is formeel civiel recht en het BW is materieel civiel recht.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:58:06 #235
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031771
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ohja ik lees het inderdaad. Zal wel glad worden vanavond enzo :{
Was gister al glad, moest even tandje terugschakelen op de elektrische fiets :P
Maar dat was in Twente, daar lag maar weinig sneeuw.

Wordt pas glad als het zo'n geperste plak op de straat wordt en dan gaat vriezen :r
pi_120031806
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:58 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Was gister al glad, moest even tandje terugschakelen op de elektrische fiets :P
Maar dat was in Twente, daar lag maar weinig sneeuw.

Wordt pas glad als het zo'n geperste plak op de straat wordt en dan gaat vriezen :r
Dan wordt het inderdaad echt erg.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:59:29 #237
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031844
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:57 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Materieel recht is dus niet procesrecht maar de 'inhoudelijke' regels. Dus Rv is formeel civiel recht en het BW is materieel civiel recht.
Ja dat snap ik :)

Maar formele wetten en wetten in formele zin zijn 2 verschillende dingen. Maar is materiële wet en wet in materiële zin ook verschillende dingen of hetzelfde?
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:00:11 #238
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120031875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dan wordt het inderdaad echt erg.
Gewoon ramen en deuren sluit, houtkachel aan en genieten. Krijg trouwens wel toffe reacties op m'n kerstmuts als ik hier zo over de campus loop :Y denk dat je wel goed zou verkopen zo'n muts
pi_120031927
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:59 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja dat snap ik :)

Maar formele wetten en wetten in formele zin zijn 2 verschillende dingen. Maar is materiële wet en wet in materiële zin ook verschillende dingen of hetzelfde?
Als je dat snapt snap je toch ook dat materieel recht iets anders is dan een wet in materiële zin. Dus als je met materiële wet materieel recht bedoelt is het iets anders ja. :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:02:45 #240
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120032010
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:01 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Als je dat snapt snap je toch ook dat materieel recht iets anders is dan een wet in materiële zin. Dus als je met materiële wet materieel recht bedoelt is het iets anders ja. :P
Ja dat haal ik dus door elkaar :P

Dus:
Wet in formele zin = wet door formele wetgever SG en regering

Materiele wet = inhoudelijke wetten
Wet in matriele zin = ?
pi_120033077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:56 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Welk(e) vak(ken) heb je?
Belastingrecht 1
Bedrijfseconomie
Bestuursrecht 2
Burgerlijk recht 2
Rechtsgeschiedenis 2
Strafrecht 2 (ga ik wss niet maken)
en misschien nog Formeel Belastinrecht
pi_120033356
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Wet in matriele zin = ?
Wet in materiele zin = Algemeen Verbindend Voorschrift, denk aan territoriale regelgeving van gemeentes
pi_120033443
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:39 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Wet in materiele zin = Algemeen Verbindend Voorschrift, denk aan territoriale regelgeving van gemeentes
En hou er rekening mee dat een wet in formele zin ook een wet in materiele zin kan zijn :)
pi_120033491
Het leuke van modulair studeren is dat elk afgerond vak een felicitatiebrief en een certificaat oplevert :D Dat motiveert wel.
pi_120033741
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het leuke van modulair studeren is dat elk afgerond vak een felicitatiebrief en een certificaat oplevert :D Dat motiveert wel.
Allemaal inlijsten
pi_120033859
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:49 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Allemaal inlijsten
Ik heb hier een wall of fame *)
pi_120033862
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dus:
Wet in formele zin = wet door formele wetgever SG en regering

Materiele wet = inhoudelijke wetten
Wet in matriele zin = ?
WIM is gewoon een verzameling van een ieder verbindende bepalingen ofniet?
pi_120033893
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:30 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Belastingrecht 1
Bedrijfseconomie
Bestuursrecht 2
Burgerlijk recht 2
Rechtsgeschiedenis 2
Strafrecht 2 (ga ik wss niet maken)
en misschien nog Formeel Belastinrecht
Drukke tijd dan. Wel een paar vakken die wel leuk kunnen zijn en één hele leuke.
pi_120033936
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:53 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Drukke tijd dan. Wel een paar vakken die wel leuk kunnen zijn en één hele leuke.
Ja moet zeggen dat ik het voor mezelf wat beter had kunnen plannen, qua leren enzo
Maargoed, die paar vakken voor civiel effect gaan me wel goed af eigenlijk.
Belasting en bedrijfseco zijn het pittigst
pi_120033997
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:54 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja moet zeggen dat ik het voor mezelf wat beter had kunnen plannen, qua leren enzo
Maargoed, die paar vakken voor civiel effect gaan me wel goed af eigenlijk.
Belasting en bedrijfseco zijn het pittigst
Formeel belastingrecht O+
En verder Rechtsgeschiedenis O+
pi_120034065
Haha ja rechtsgeschiedenis is wel baas

Weet je trouwens of je die adagia in het latijn krijgt of de vertaling erbij op het tt?
Oefententamen zijn het steeds alleen de spreuken, maar in de werkgroepen zeiden ze het anders
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:58:40 #252
256090 Giku
graag verwijderen
pi_120034115
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:57 schreef Ties02 het volgende:

Weet je trouwens of je die adagia in het latijn krijgt of de vertaling erbij op het tt?
Oefententamen zijn het steeds alleen de spreuken, maar in de werkgroepen zeiden ze het anders
Nee het zijn alleen de spreuken, als je die allemaal kan vertalen heb je in principe gratis punten.
graag verwijderen
pi_120034145
Hmm, jammer dat ik geen latijn heb gehad op Atheneum :(
Het moest wel de juridische vertaling zijn en niet letterlijk :P

Maargoed is meestal maar 1 vraagje, weggeefdingetje
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:01:19 #254
256090 Giku
graag verwijderen
pi_120034226
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:59 schreef Ties02 het volgende:

Dat bedoel ik, zijn de vragen waar je makkelijk punten op kan scoren omdat je alleen hoeft te stampen :)
graag verwijderen
pi_120034346
Op zich zijn al die acties ook wel in je hoofd te stampen maar daar moet je de werking enzo ook nog wel van begrijpen
pi_120034462
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:59 schreef Ties02 het volgende:

Heb jij enig idee of er ook standaardantwoorden van de oefententamens (nestor) beschikbaar zijn?
Ik vind de rechtsgeschiedenis sectie een stelletje lazy bastards.
- Geen fatsoenlijke hoorcollege sheets
- Geen standaardantwoorden oefententamens (zodat je een idee krijgt wat ze qua antwoorden verwachten)
- De oefententamens die er op staan zijn minimaal 7 jaar oud
- Hoorcolleges met het tempo van een slak en bovendien met 70% aan nutteloze anekdotes. Je zit anderhalf uur te kijken en je ontvangt ongeveer 10 a 15 minuten aan nuttige informatie. Voor de rest is het niveau 1e jaars ARW (een uur lang uitleg over wat natrekking , zaaksvorming en vermenging precies inhouden met bijbehorende enigszins vermakelijke verhaaltjes die totaal irrelevant zijn voor het behalen van een goed resultaat op het tentamen.

Nee ik ben geen fan.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_120034520
Hoorcolleges ben ik niet heen geweest, alhoewel die man heel leuk kan vertellen en heel aardig is, steek je vrij weinig op
Beter gewoon de prota lezen

En ja die oefententamens die niet beschikbaar zijn, echt waardeloos
We hebben het nog gevraagd in de werkgroep, ze had er werkelijk een dozijn op de computer via het scherm, maar we mochten ze alleen even inzien (10 minuutjes 1 casus gedaan lol), ze kwamen niet op nestor of wat dan ook :')

Ben het wel redelijk met je eens, maar vind het opzich wel een leuk vak
pi_120034585
Voor (toekomstige) fiscalisten:

http://epub02.publitas.co(...)rkenindefiscaliteit/

Over werken als fiscalist, de praktijk, salaris etc.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:11:32 #259
256090 Giku
graag verwijderen
pi_120034596
Rechtsgeschiedenis 2 is dan ook niet erg moeilijk, als je prota leest, de adagia weet, dan ben je al een heel eind, bovendien wijkt het Romeinse recht niet zover af van het huidige dat dat onbegrijpelijk is.

Leuk vak, dat wel, misschien wel juist om die anekdotes (desnoods lees je die in het boek)
graag verwijderen
pi_120034669
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:11 schreef Maharbal het volgende:
Voor (toekomstige) fiscalisten:

http://epub02.publitas.co(...)rkenindefiscaliteit/

Over werken als fiscalist, de praktijk, salaris etc.
Behoorlijk wat verandering tov die Monitor van 2010
pi_120034850
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:57 schreef Ties02 het volgende:

Digesten kreeg je hier met vertaling. Adagia moest je wel uit gewoon kennen dacht ik. Maar ik had Latijn gehad dus dat scheelt. Het komt nu ook wel goed, ben veel met Romeinse teksten bezig nu :P
pi_120034965
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:11 schreef Giku het volgende:
Rechtsgeschiedenis 2 is dan ook niet erg moeilijk, als je prota leest, de adagia weet, dan ben je al een heel eind, bovendien wijkt het Romeinse recht niet zover af van het huidige dat dat onbegrijpelijk is.

Leuk vak, dat wel, misschien wel juist om die anekdotes (desnoods lees je die in het boek)
? ;)
pi_120034981
Hahaha dat zou wat zijn als je die lange Digesten van Justinianus zelf mocht gaan ontcijferen _O-
pi_120035093
Is bij RGS2 nog steeds diezelfde baas als bij 1?
pi_120035153
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:23 schreef Paxcon het volgende:
Is bij RGS2 nog steeds diezelfde baas als bij 1?
Brandsma 8-)
pi_120035174
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:21 schreef Ties02 het volgende:
Hahaha dat zou wat zijn als je die lange Digesten van Justinianus zelf mocht gaan ontcijferen _O-
Back to the old days 8-)
pi_120035209
Moest je vroeger eigenlijk latijn hebben gehad voor de rechtenstudie?
pi_120035215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:25 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Brandsma 8-)
Ja :D
pi_120035293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:26 schreef Ties02 het volgende:
Moest je vroeger eigenlijk latijn hebben gehad voor de rechtenstudie?
Jazeker. Vroeger was volgens mij Gymnasium gewoon de toelatingseis. En old school Gymnasium was echt heftig. Ik praat nu wel echt over pre 1950 enzo.
pi_120035341
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:27 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Jazeker. Vroeger was volgens mij Gymnasium gewoon de toelatingseis. En old school Gymnasium was echt heftig.
Vind het wel jammer dat ik geen gymnasium meer mocht doen. Er staat me iets bij dat na de havo alleen het atheneum nog open stond.
pi_120035384
quote:
12s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

? ;)
Ligt een klein beetje aan in welk rechtsgebied je bezig bent. In sommige kun je de Romeinse invloed nog sterk zien. In andere minder of in het geheel niet.
pi_120035410
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Vind het wel jammer dat ik geen gymnasium meer mocht doen. Er staat me iets bij dat na de havo alleen het atheneum nog open stond.
Volgens mij is dat nog steeds zo inderdaad.
pi_120035481
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Smiecht!
Jazeker. Alleen slechts parttime, ik ben verder nog gewoon student. Maar vandaag zit ik tussen jou, Erik en alle andere loonslaven hier op de Zuidas ;)
pi_120035671
Corporale baasjes hier zeg
pi_120035752
Komende nacht -13 tot -17 :o
pi_120035777
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:39 schreef Actaeon het volgende:
Komende nacht -13 tot -17 :o
Lekker warm onder de dekens dus _O_
pi_120035907
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Lekker warm onder de dekens dus _O_
Ik moet nog weg vanavond/nacht :P
pi_120035918
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ligt een klein beetje aan in welk rechtsgebied je bezig bent. In sommige kun je de Romeinse invloed nog sterk zien. In andere minder of in het geheel niet.
Je snapt m'n opmerking niet. Hij zei dat het Romeinse Recht niet wezenlijk verschilt van het huidige recht. Someone mixed up some centuries.

Verder heeft deze ekte ekte baas uiteraard Gymnasium gedaan.
pi_120035950
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:32 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Jazeker. Alleen slechts parttime, ik ben verder nog gewoon student. Maar vandaag zit ik tussen jou, Erik en alle andere loonslaven hier op de Zuidas ;)
Gezelligheid!

Al lang?

Werkstudent dan, of niet?
pi_120036028
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Je snapt m'n opmerking niet. Hij zei dat het Romeinse Recht niet wezenlijk verschilt van het huidige recht. Someone mixed up some centuries.

Verder heeft deze ekte ekte baas uiteraard Gymnasium gedaan.
Oh je bedoelde het zò.

Romeins recht is ook veel leuker eigenlijk. :Y)
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:48:10 #281
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120036095
Sneeuw O+
pi_120036178
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:48 schreef Boterbartje het volgende:
Sneeuw O+
Waar
pi_120036219
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:50 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Waar
Hier.
pi_120036222
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:48 schreef Boterbartje het volgende:
Sneeuw O+
Bijna niets te zien hoor.
pi_120036236
quote:
6s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:51 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Hier.
En hier.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:51:45 #286
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120036242
meer dan 10cm
pi_120036268
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:51 schreef Boterbartje het volgende:
meer dan 10cm
30cm

Sneeuw, geen idee.
pi_120036295
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:52 schreef Maharbal het volgende:

[..]

30cm

Sneeuw, geen idee.
Waaay to much info my friend!
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:53:12 #289
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120036305
quote:

[..]

30cm

Sneeuw, geen idee.
ik moest wel lachen :P

Wel sneeuw hier, die 10cm..
pi_120036395
quote:

[..]

30cm

Sneeuw, geen idee.
pi_120036398
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:52 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waaay to much info my friend!
Het is vrijdag, dan wil ik nog wel eens melig worden.
pi_120036521
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dat herken ik :P

Misschien tijd voor drank? :+
pi_120036592
Gister gewoon 38,50 aan samenvattingen en oefentt's gehaald bij de Joho
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:00:23 #294
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120036605
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Mooie dag vrijdag; altijd de dag waarop we bier drinken op het werk 's avonds (zaterdag ook) maar het begint vrijdagochtend om 6:00 al. Als we dan beginnen, is de magazijnchef al paar uur bezig.. en het eerste wat die vraagt is altijd of het bier al koud staat :P

"aah jongens, over 16 uurtjes.. *plop* lekker"

Is altijd geweldig :P
pi_120036610
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:59 schreef Ties02 het volgende:
Gister gewoon 38,50 aan samenvattingen en oefentt's gehaald bij de Joho
Niet doen dan ook.
pi_120036647
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:00 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Niet doen dan ook.
Op de een of andere manier heb ik minder moeite met geld uitgeven als het enigzins met de studie te maken heeft
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:02:25 #297
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_120036672
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:01 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Op de een of andere manier heb ik minder moeite met geld uitgeven als het enigzins met de studie te maken heeft
Koop dan een Surface RT; kun je aantekeningen op maken met OneNote, word of powerpoint en dus handig voor je studie

pi_120036716
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:02 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Koop dan een Surface RT; kun je aantekeningen op maken met OneNote, word of powerpoint en dus handig voor je studie

En wat kost dat geintje, ben vrij slordig met aantekeningen dus wel handig
pi_120036740
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:01 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Zelf samenvatten leer je ook veel van.
pi_120036808
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:04 schreef Actaeon het volgende:

Heb altijd de gewoonte teveel mee te nemen in m'n eigen samenvattingen, eigenlijk gewoon een boek herschrijven in eigen woorden :') ook goed maar niet handig
pi_120036850
Nee oke idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')