Ik rijd heel rustig; mam zat naast mij.. komt er zo'n achterlijke randdebiel de hoek om vliegen in z'n xc90, snijdt mij de pas af.. ik moest zo hard de rem in trappen dat we allebei vol in de gordels vlogen en toen nog raakte ze me nog nét niet.. natuurlijk de auto afgeslagen want in een reflex de koppeling niet meegetrapt. Snel starten die auto en door binnendoor weggetje op de weg waar zij reed komen (hier lag dus sneeuw, schaduwweg). Achterlijke wijf reed gewoon door ook al sloeg ik hard op de toeter. Stond ze dus verder op te tanken. Ben daar gestopt, uitgestapt en heb haar even uitgelegd wat ze gedaan had, wat ik heb moeten doen om een ongeluk te voorkomen en hoe achterlijk gevaarlijk ze bezig was. Dat haast geen fuck te maken heeft met anderen afsnijden en dat de zon in haar rug zat dus dat ook een lam excuus was. En dat ze in het vervolg maar eens verantwoordelijker moest rijden helemaal omdat ze kinderen in de auto had.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet primair kunnen vetrouwen op je stuurmanskunsten, de rest komt daarna denk ik.
Maar hoezo achter iemand aan?
Ik snap je wel maar ik ga echt geen energie en moeite in steken en zo iemand achtervolgen. Gewoon niks mee te maken willen hebben en klaar. Mocht het toevallig zo uitkomen dat ik de persoon later spreek, ok dan misschien wel maar ga er geen moeite meer voor doen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik rijd heel rustig; mam zat naast mij.. komt er zo'n achterlijke randdebiel de hoek om vliegen in z'n xc90, snijdt mij de pas af.. ik moest zo hard de rem in trappen dat we allebei vol in de gordels vlogen en toen nog raakte ze me nog nét niet.. natuurlijk de auto afgeslagen want in een reflex de koppeling niet meegetrapt. Snel starten die auto en door binnendoor weggetje op de weg waar zij reed komen (hier lag dus sneeuw, schaduwweg). Achterlijke wijf reed gewoon door ook al sloeg ik hard op de toeter. Stond ze dus verder op te tanken. Ben daar gestopt, uitgestapt en heb haar even uitgelegd wat ze gedaan had, wat ik heb moeten doen om een ongeluk te voorkomen en hoe achterlijk gevaarlijk ze bezig was. Dat haast geen fuck te maken heeft met anderen afsnijden en dat de zon in haar rug zat dus dat ook een lam excuus was. En dat ze in het vervolg maar eens verantwoordelijker moest rijden helemaal omdat ze kinderen in de auto had.
Waarop ik sorry sorry sorry kreeg.. zo gevaarlijk he die vrouwen met grote auto's en dito zonnebrillen. Jaar terug had ik er ook bijna een te pakken omdat die zonder te kijken zomaar de weg opdraait. Beetje dat gevoel van; ik heb een grote auto dus kan ik het me permitteren om gevaarlijk te rijden.
Niet dat ik altijd even netjes rij qua snelheid etc. maar veiligheid vind ik wel belangrijk.
Tevens ben ik ook niet zo'n agressieveling die uit een auto kan stappen en iemand een klap verkopen, maar ik zeg gewoon netjes dat het gevaarlijk was en dat ze er op let de volgende keer.
Ja maar ik ken dat plaatsje heel goed en het kost me 2 minuten om zo'n iemand even aan te spreken, als je zelf kinderen mee hebt in de auto is het helemaal achterlijkquote:Op donderdag 6 december 2012 15:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik snap je wel maar ik ga echt geen energie en moeite in steken en zo iemand achtervolgen. Gewoon niks mee te maken willen hebben en klaar. Mocht het toevallig zo uitkomen dat ik de persoon later spreek, ok dan misschien wel maar ga er geen moeite meer voor doen.
Mooi.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:19 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik rijd heel rustig; mam zat naast mij.. komt er zo'n achterlijke randdebiel de hoek om vliegen in z'n xc90, snijdt mij de pas af.. ik moest zo hard de rem in trappen dat we allebei vol in de gordels vlogen en toen nog raakte ze me nog nét niet.. natuurlijk de auto afgeslagen want in een reflex de koppeling niet meegetrapt. Snel starten die auto en door binnendoor weggetje op de weg waar zij reed komen (hier lag dus sneeuw, schaduwweg). Achterlijke wijf reed gewoon door ook al sloeg ik hard op de toeter. Stond ze dus verder op te tanken. Ben daar gestopt, uitgestapt en heb haar even uitgelegd wat ze gedaan had, wat ik heb moeten doen om een ongeluk te voorkomen en hoe achterlijk gevaarlijk ze bezig was. Dat haast geen fuck te maken heeft met anderen afsnijden en dat de zon in haar rug zat dus dat ook een lam excuus was. En dat ze in het vervolg maar eens verantwoordelijker moest rijden helemaal omdat ze kinderen in de auto had.
Waarop ik sorry sorry sorry kreeg.. zo gevaarlijk he die vrouwen met grote auto's en dito zonnebrillen. Jaar terug had ik er ook bijna een te pakken omdat die zonder te kijken zomaar de weg opdraait. Beetje dat gevoel van; ik heb een grote auto dus kan ik het me permitteren om gevaarlijk te rijden.
Niet dat ik altijd even netjes rij qua snelheid etc. maar veiligheid vind ik wel belangrijk.
Tevens ben ik ook niet zo'n agressieveling die uit een auto kan stappen en iemand een klap verkopen, maar ik zeg gewoon netjes dat het gevaarlijk was en dat ze er op let de volgende keer.
Dan nog zou ik zoiets hebben van..ik ga hier geen moeite in steken. Allemaal gezeikquote:Op donderdag 6 december 2012 15:23 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar ik ken dat plaatsje heel goed en het kost me 2 minuten om zo'n iemand even aan te spreken, als je zelf kinderen mee hebt in de auto is het helemaal achterlijk
Petje?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo kwam ik laatst iemand tegen op de weg die enorm uitweek in een bocht. Die gast reed echt bloedlink! En rokende banden dat ie had! Ik rook het rubber.
Ja zeg, verpest je m'n hele grapquote:Op donderdag 6 december 2012 15:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi.
Vervang die XC90 nu even door jou een paar dagen geleden, en je hebt de perfecte ironische grap.
Ik rijd snel, maar veilig. Ik pak geen binnenbochtjes en houdt me aan de regels.. en ik reed rond half 11 over een industrieterrein.. beetje een verschil.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:25 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi.
Vervang die XC90 nu even door jou een paar dagen geleden, en je hebt de perfecte ironische grap.
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik rijd snel, maar veilig. Ik pak geen binnenbochtjes en houdt me aan de regels.. en ik reed rond half 11 over een industrieterrein.. beetje een verschil.
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ja zeg, verpest je m'n hele grap
Ik snap je punt, maar hard rijden en gevaarlijk rijden is wel erg verschillendquote:Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]![]()
Zoiets had ik kunnen verwachten.
Geef in ieder geval eerlijk toe dat je je niet aan de regels houdt.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:27 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik rijd snel, maar veilig. Ik pak geen binnenbochtjes en houdt me aan de regels.. en ik reed rond half 11 over een industrieterrein.. beetje een verschil.
Gast, jij hebt de capaciteiten niet om te beoordelen wat gevaarlijk is of niet, daar heb je simpelweg te weinig kilometers voor gemaakt en te kort je rijbewijs.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar hard rijden en gevaarlijk rijden is wel erg verschillend
Terecht. Maar ik vind dat je dat gewoon mag zeggen hoor.. gewoon op een nette manier. Is natuurlijk wel verschil met een xc90 en een golf met dikke uitlaat inclusief almelo's volk met petjes en alles. Dan laat ik het ook welquote:Op donderdag 6 december 2012 15:28 schreef Actaeon het volgende:
Laatste keer dat ik iemand aangesproken heb over weggedrag was 2 jaar terug ofzo toen één of andere doos mijn vader bijna aanreed met inparkeren bij de supermarkt
Snelheid is ook een regel.. truequote:Op donderdag 6 december 2012 15:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geef in ieder geval eerlijk toe dat je je niet aan de regels houdt.
Ok. Hoe kan jij beoordelen of ik te weinig ervaring heb dan?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Maharbal het volgende:
at gevaarlijk is of niet, daar heb je simpelweg te weinig kilometers voor gemaakt en te kort je rijbewijs.
Ik vermoed iets met je leeftijd.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok. Hoe kan jij beoordelen of ik te weinig ervaring heb dan?
Daaromquote:Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Snelheid is ook een regel.. true
Je hebt je leeftijd tegen, alsmede het feit dat je in die 2 jaar schijtweinig kilometers kunt maken. Helemaal als je als een bikkelharde medewerker structureel 80 uur per week in het magazijn staat, toch?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ok. Hoe kan jij beoordelen of ik te weinig ervaring heb dan?
Maar zelfreflectie komt later weet je nog.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je hebt je leeftijd tegen, alsmede het feit dat je in die 2 jaar schijtweinig kilometers kunt maken. Helemaal als je als een bikkelharde medewerker structureel 80 uur per week in het magazijn staat, toch?
Ik heb nu bijna 8 jaar m'n rijbewijs, waarbij ik honderdduizenden kilometers heb gemaakt omdat ik auto's door het land heen bracht. En tot op de dag van vandaag kan een auto mij in sommige situaties verrassen, elektronica ten spijt. Het enige verschil is kennelijk dat ik accepteer dat ik ook nog steeds wel eens stomme dingen doe of stomme fouten maak en toegeef en probeer daarvan te leren, maar dat jij met je stuurmanskunsten bikkelhard durft te beweren dat jij altijd weet wat wel en niet kan. Vervolgens geef je af op andere bestuurders die kennelijk precies hetzelfde doen, maar dan bedenk je wel weer een andere regel.
Maar dat betekent ook niet dat het wel altijd veilig is als jij te hard rijdt..en niet als andere het doen.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:37 schreef Boterbartje het volgende:
Hmm niet helemaal mee eens maar goed; tuurlijk maak ik ook fouten maar ik rijd gewoon structureel te hard. Dat betekent nog niet dat ik binnenbochtjes ga pakken of zoals sommige kameraden doen; rotondes via de andere kant pakken = spookrijden of dat soort grappen.
Je hebt dan een erg beperkte definitie van gevaarlijk rijgedrag.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:37 schreef Boterbartje het volgende:
Hmm niet helemaal mee eens maar goed; tuurlijk maak ik ook fouten maar ik rijd gewoon structureel te hard. Dat betekent nog niet dat ik binnenbochtjes ga pakken of zoals sommige kameraden doen; rotondes via de andere kant pakken = spookrijden of dat soort grappen.
quote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef Paxcon het volgende:
Al langer dan een maand je rijbewijs hebben
Hoeveel punten heb je alquote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef Paxcon het volgende:
Ben ik volledig met je eens hoor!quote:Op donderdag 6 december 2012 15:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dat betekent ook niet dat het wel altijd veilig is als jij te hard rijdt..en niet als andere het doen.Het kan net zo goed onveilig zijn als jij het doet.
Beginnersrijbewijs; punten voor hard rijden boven 30km, rood licht, dat soort dingenquote:
Oh nouja, nog geen boetes o.i.dquote:Op donderdag 6 december 2012 15:43 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Beginnersrijbewijs; punten voor hard rijden boven 30km, rood licht, dat soort dingen
Ben je ook echt een Stadjer? Of kom je ergens anders vandaan?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh nouja, nog geen boetes o.i.dOok niet heel veel gereden ofzo.
En bedankt, nu voel ik me weer oud.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:42 schreef Paxcon het volgende:
Jepquote:Op donderdag 6 december 2012 15:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ben je ook echt een Stadjer? Of kom je ergens anders vandaan?
Oh wacht. Stadskanaal he?
Kost dat veel zo'n motorrijbewijs? Wil er wellicht een halen.. heb altijd nog de ambitie om in het buitenland goedkoop een motor de kopen en daarmee te reizenquote:
Motorenquote:
ligt eraan, of je goed bent.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:48 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Kost dat veel zo'n motorrijbewijs? Wil er wellicht een halen.. heb altijd nog de ambitie om in het buitenland goedkoop een motor de kopen en daarmee te reizen
Altijd rechts van de meeste linkse strookquote:Op donderdag 6 december 2012 15:49 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Motorenvan die eikels die je links en rechts inhalen tijdens het filerijden. Hou het gewoon netjes aan een kant.
Jij snapt hetquote:Op donderdag 6 december 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Altijd rechts van de meeste linkse strook
Wat voor regels?quote:Op donderdag 6 december 2012 15:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
ligt eraan, of je goed bent.
Maar vanaf 19 jan nieuwe regels, en die zijn fucking nep
3 categorien rijbewijs, geen instap meer op 35kw, geen automatische overgang, zwaar pas op 24quote:
Vanaf 21 mag je direct op zwaar afrijden, vanaf 18 (of bij keuze) mag je voor 25kw afrijden en daarna na 2 jaar automatisch zwaar.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Je mag met een motorrijbewijs toch ook niet direct het zwaarste vermogen rijden?
In die landen heb je niet eens een rijbewijs nodig.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef Boterbartje het volgende:
Ik snap er weinig van; wil gewoon motorrijbewijs hebben dus kan beter wachten tot ik 24 ben? Is chill als je naar landen zoals vietnam/laos gaat; motor kopen en hele land doorreizen en voordat je weggaat weer verkopen
Huidige lichte rijbewijzen mogen vanaf 19 jan 35kw en oude 25kw rijden maar gaan wel automatisch over na 2 jaar. Opzich een klein voordeeltje dus.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:03 schreef Maharbal het volgende:
Whehe.
Val jij daar ook onder Yreal?
Zonder me er verder inhoudelijk mee te bemoeien; stond laatst een leuk stuk over in de Volkskrant. De klassieke denkfout dat vrijwel iedereen denkt beter te zijn dan het gemiddelde, zonder te bedenken dat dat wiskundig onmogelijk is.quote:Op donderdag 6 december 2012 15:30 schreef Maharbal het volgende:
Maar dit is wederom aan dovemansoren gericht, want je bent een typische puber die de uitzondering is en die wel fatsoenlijk kan autorijden, ook na waarschijnlijk een schamele 2 jaar het rijbewijs te hebben gehad.
Ach, het is eigenlijk ook heel gewoon. Ik dacht het vroeger ook.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zonder me er verder inhoudelijk mee te bemoeien; stond laatst een leuk stuk over in de Volkskrant. De klassieke denkfout dat vrijwel iedereen denkt beter te zijn dan het gemiddelde, zonder te bedenken dat dat wiskundig onmogelijk is.
Ja, uiteraard. Ik had toen je het twee weken geleden vroeg duizend euro te weinig, maar nu heb ik dat welquote:
Maar het is wiskundig wel mogelijk om bovengemiddeld te zijn toch?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zonder me er verder inhoudelijk mee te bemoeien; stond laatst een leuk stuk over in de Volkskrant. De klassieke denkfout dat vrijwel iedereen denkt beter te zijn dan het gemiddelde, zonder te bedenken dat dat wiskundig onmogelijk is.
Ja, uiteraard. Maar dat artikel ging er meer over dat 95% van alle directeuren vindt een betere leider te zijn dan gemiddeld, 80% van de mannen beter kan rijden dan gemiddeld, dat soort dingenquote:Op donderdag 6 december 2012 16:28 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Maar het is wiskundig wel mogelijk om bovengemiddeld te zijn toch?
Gelukkig maar. Als je wel gemiddeld voelt doe je iets fout. Misplaatst zelfvertrouwen is ook zelfvertrouwen.quote:Op donderdag 6 december 2012 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Maar dat artikel ging er meer over dat 95% van alle directeuren vindt een betere leider te zijn dan gemiddeld, 80% van de mannen beter kan rijden dan gemiddeld, dat soort dingen
Ja ok, komt vaak voor iddquote:Op donderdag 6 december 2012 16:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Maar dat artikel ging er meer over dat 95% van alle directeuren vindt een betere leider te zijn dan gemiddeld, 80% van de mannen beter kan rijden dan gemiddeld, dat soort dingen
True, maar het is niet altijd misplaatst.. tenminste je kan het altijd wel aan de hand van iets aantonen lijkt mequote:Op donderdag 6 december 2012 16:33 schreef Ryon het volgende:
el gemiddeld voelt doe je iets fout. Misplaatst zelfvertrouwen is ook zelfvertrouwen.
50/60 op een 80 weg. Huilen met de pet opquote:Op donderdag 6 december 2012 16:34 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, liever mensen die zichzelf overschatten dan mensen die te scheiterig zijn om te rijden.
Welke ironie?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zie je de ironie in je eigen post?
`quote:Op donderdag 6 december 2012 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Gelukkig maar. Als je wel gemiddeld voelt doe je iets fout. Misplaatst zelfvertrouwen is ook zelfvertrouwen.
Dat geloof ik meteen. Er is door de jaren heen aardig wat onderzoek gedaan naar dit fenomeen. Het helpt in ieder geval heel erg om jezelf (en anderen) net even iets te overschatten i.p.v te bewust te zijn van waar je staat.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
`Dat was volgens de onderzoekers de reden dat iedereen zichzelf overschat. Als een soort zich massaal onderschat probeert ze minder en gaat het gemiddelde achteruit.
Beetje sneeuw en heel Nederland is weer in rep en roerquote:Op donderdag 6 december 2012 17:22 schreef Tchock het volgende:
Ik zit er serieus over te denken morgen de werkgroep te skippen10-20 centimeter sneeuw verwacht, NS past alle treinen in en naar de Randstad aan. Ik zie de bui al hangen, letterlijk.
10-20 centimeter vind ik wel meer dan een beetjequote:Op donderdag 6 december 2012 17:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Beetje sneeuw en heel Nederland is weer in rep en roer
KNMI zegt 5-10cm op veel plaatsen, en lokaal (dat wil zeggen in schubbekutteveen waar niemandquote:Op donderdag 6 december 2012 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
10-20 centimeter vind ik wel meer dan een beetjeMaar ja, het is waardeloos. Ik snap sommige dingen ook echt totaal niet. Kijk, dat je vertraging oploopt is geen ramp. Maar waarom bevriezen de wissels élk jaar? Daar is toch best iets op te vinden?
Oh, ik zie het. Nouja, meh. Straks zit ik weer ergens de halve ochtend vast voor nietsquote:Op donderdag 6 december 2012 17:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
KNMI zegt 5-10cm op veel plaatsen, en lokaal (dat wil zeggen in schubbekutteveen waar niemand
veegt/strooit en/of er geen smog is) 10-20cm.
Dat zal allemaal wel, maar dat preventief treinen schrappenquote:Op donderdag 6 december 2012 17:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
10-20 centimeter vind ik wel meer dan een beetjeMaar ja, het is waardeloos. Ik snap sommige dingen ook echt totaal niet. Kijk, dat je vertraging oploopt is geen ramp. Maar waarom bevriezen de wissels élk jaar? Daar is toch best iets op te vinden?
Waarom vind je dat zo raar?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat zal allemaal wel, maar dat preventief treinen schrappen![]()
He we schrappen ze maar van tevoren zodat we ze niet hoeven te schrappen als er iets mis gaat
neem gouda -> Woerden. Daar rijden nu 16 treinen per uur per richting.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarom vind je dat zo raar?Als je de helft van de treinen laat rijden heb je twee keer zo veel tijd om problemen op te lossen waarvan je toch al weet dat ze gaan ontstaan.
Je doet allemaal aannames die niet echt ergens op slaan.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
neem gouda -> Woerden. Daar rijden nu 16 treinen per uur per richting.
Dat brengen ze nu terug tot 8 treinen per richting per uur.
Als er nu dus iets mis gaat hebben ze niet 3.5 minuut maar 7 minuten voordat de volgende trein langskomt. Aan de andere kant zit dezelfde hoeveelheid mensen als normaal in de helft van de treinen, die meestal ook niet eens langer zijn gemaakt. Gemiddelde storing duurt dik 2 uur, dus je hebt nog steeds net zoveel mensen met vertraging.
hoe gaat 5 minuten extra tussen iedere trein je precies helpen om het op te lossen? Je hebt nog steeds net zoveel reizigers die je dupeert.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je doet allemaal aannames die niet echt ergens op slaan.
Hoe weet je dat nou? Onderhoud, om maar eens iets te noemen, kan veel langer plaatsvinden zonder te stoppen voor een trein. Bovendien is de kans dat iets stuk gaat natuurlijk ook veel kleiner met minder treinen.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe gaat 5 minuten extra tussen iedere trein je precies helpen om het op te lossen? Je hebt nog steeds net zoveel reizigers die je dupeert.
Met het inschatten van dit soort problemen en het bedenken van een strategie om zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd te vervoeren zitten bij NS een batterij econometristen en operations researchers hard te rekenen met enorme hoeveelheden data van eerdere ervaringen. Jij denkt op z'n jan boeren fluitjes wel even aan te tonen dat ze het helemaal verkeerd aanpakken?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoe gaat 5 minuten extra tussen iedere trein je precies helpen om het op te lossen? Je hebt nog steeds net zoveel reizigers die je dupeert.
Als de treinen nou daadwerkelijk langer werden, had ik nog geloofd dat ze er goed over nadenken. Maar gewoon dezelfde sprinter die nu ineens de dubbele belading mee moet nemen.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:35 schreef Valid het volgende:
[..]
Met het inschatten van dit soort problemen en het bedenken van een strategie om zoveel mogelijk mensen in een zo kort mogelijke tijd te vervoeren zitten bij NS een batterij econometristen en operations researchers hard te rekenen met enorme hoeveelheden data van eerdere ervaringen. Jij denkt op z'n jan boeren fluitjes wel even aan te tonen dat ze het helemaal verkeerd aanpakken?
Ik vind het altijd bijzonder hoe makkelijk mensen over vakgebieden denken waar ze nul verstand van hebben. Dit past echt in het rijtje nu.nl reageerders die roepen dat kinderen 'ook gewoon onder het volwassen strafrecht moeten vallen' in de zaak van die grensrechter en dat 'rechters die dat niet doen corrupt zijn en dus opgehangen moeten worden'.
Als ze alle treinen langer maakten maak je het hele effect van met minder treinen rijden ongedaan want dan moeten alsnog al die extra treinen het land door vervoerd worden. Wat an sich al vertraging oplevert, waarschijnlijk. Ik ben het helemaal met Valid eens.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als de treinen nou daadwerkelijk langer werden, had ik nog geloofd dat ze er goed over nadenken. Maar gewoon dezelfde sprinter die nu ineens de dubbele belading mee moet nemen.
Dus gewoon maar met de helft cappaciteit gaan rijden, dat is echt diep doordacht ! Kijk bijvoorbeeld op Amsterdam -> dordrecht en verder rijden 4 treinen per uur. 2x dord, 1x roosendaal en 1x vlissingen. Stamp dan de treinen naar dord vast aan de andere 2 treinen. Gewoon lekker 14 bakken, in de spits is dat echt nodig als je maar 2x per uur gaat rijden daar.quote:Op donderdag 6 december 2012 18:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ze alle treinen langer maakten maak je het hele effect van met minder treinen rijden ongedaan want dan moeten alsnog al die extra treinen het land door vervoerd worden. Wat an sich al vertraging oplevert, waarschijnlijk. Ik ben het helemaal met Valid eens.
Geloof je oprecht dat de mensen van de NS dit niet hadden bedacht als het zo makkelijk was als jij nu schetst?quote:Op donderdag 6 december 2012 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dus gewoon maar met de helft cappaciteit gaan rijden, dat is echt diep doordacht ! Kijk bijvoorbeeld op Amsterdam -> dordrecht en verder rijden 4 treinen per uur. 2x dord, 1x roosendaal en 1x vlissingen. Stamp dan de treinen naar dord vast aan de andere 2 treinen. Gewoon lekker 14 bakken, in de spits is dat echt nodig als je maar 2x per uur gaat rijden daar.
Dat rij je met precies dezelfde inzet van personeel. Een extra treinstel aankoppelen is vannacht even doorwerken en dan hoeft de machinist morgen bij het keren wat verder te lopen.
Ik heb geen idee wat ze daar bedenken. Maar toen een tijdje terug in de krant stond : We hebben nu een systeem ontwikkelt wat ons kan vertellen wat we moeten doen als er storing is omdat de dienstregeling het beste in stand te houden...quote:Op donderdag 6 december 2012 18:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geloof je oprecht dat de mensen van de NS dit niet hadden bedacht als het zo makkelijk was als jij nu schetst?
Geweldig initiatief, ik zal zeker af en toe kijken denk ik (heb geen abonnement op het NRC dus maar hopen dat de colleges op het open net gaan).quote:Op donderdag 6 december 2012 18:17 schreef Patrickk het volgende:
http://www.nrc.nl/wetensc(...)ndt-de-colleges-uit/
Misschien kennen jullie nog docenten die hier aan mee zouden kunnen doen? Ik vind het een super goed idee, lijkt me interessant om gewoon een klein college te kunnen volgen over een onderwerp waar je normaal gesproken niet zo snel naar zou gaan luisteren!
Je slaat de plank echt helemaal mis wat mij betreft.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat ze daar bedenken. Maar toen een tijdje terug in de krant stond : We hebben nu een systeem ontwikkelt wat ons kan vertellen wat we moeten doen als er storing is omdat de dienstregeling het beste in stand te houden...![]()
Nee de NS ontbreekt het een beetje aan ambitie. De treinen die ze nu schrappen komen namelijk niet in de vertragingsstatistiek. Duurt het nog een dag langer, dan zelfs niet in de uitvalstatistiek.
Belasting is ook alleen maar diefstal. Kan zo afgeschaft als ze dat zouden willen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Je slaat de plank echt helemaal mis wat mij betreft.Nogmaals, geloof je werkelijk dat jij met je onderbuik redenaties wel even aantoont dat ze bij de NS met z'n allen dommer zijn dan jij?
![]()
Misschien is het iets beter voor te stellen als je het in de fiscale wereld trekt: wat denk jij als Pietje die vrachtwagenchauffeur is van achter z'n stuurtje iets roept over belastingen wat gewoon volgens de professionele fiscalist kant nog wal raakt?
Geef mij 1 ander beroep of bedrijf waar ze weg komen met, he jongens, er is nog niks aan de hand maar we doen vandaag even de helft van het werk, ongeacht wat onze klanten nodig hebben.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Je slaat de plank echt helemaal mis wat mij betreft.Nogmaals, geloof je werkelijk dat jij met je onderbuik redenaties wel even aantoont dat ze bij de NS met z'n allen dommer zijn dan jij?
![]()
Misschien is het iets beter voor te stellen als je het in de fiscale wereld trekt: wat denk jij als Pietje die vrachtwagenchauffeur is van achter z'n stuurtje iets roept over belastingen wat gewoon volgens de professionele fiscalist kant nog wal raakt?
Preventieve politieinzet bij voetbalwedstrijden is ook zo'n voorbeeld van onzin.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geef mij 1 ander beroep of bedrijf waar ze weg komen met, he jongens, er is nog niks aan de hand maar we doen vandaag even de helft van het werk, ongeacht wat onze klanten nodig hebben.
Eensquote:Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Belasting is ook alleen maar diefstal. Kan zo afgeschaft als ze dat zouden willen.
Het gaat niet over 'weg komen met', maar juist anticiperen op een probleem dat je aan ziet komen. Dat heeft nou juist met strategie te maken. Stel ze zouden niks doen en alles zou in de prut lopen en dan blijkt dat ze dat hadden kunnen voorkomen door te anticiperen op de omstandigheden. Dan liep heel Nederland weer te roepen van 'hoe konden ze daar nou geen rekening mee houden? ze wisten toch dat het ging sneeuwen?'quote:Op donderdag 6 december 2012 19:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geef mij 1 ander beroep of bedrijf waar ze weg komen met, he jongens, er is nog niks aan de hand maar we doen vandaag even de helft van het werk, ongeacht wat onze klanten nodig hebben.
in de prut loopt het toch wel, wat ze ook doen. Ik zeg alleen dat het een onzin oplossing is om de capaciteit die echt heel hard nodig is gewoon te schrappen. Dat had ik ook nog wel kunnen verzinnen met mijn hbo mer.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Het gaat niet over 'weg komen met', maar juist anticiperen op een probleem dat je aan ziet komen. Dat heeft nou juist met strategie te maken. Stel ze zouden niks doen en alles zou in de prut lopen en dan blijkt dat ze dat hadden kunnen voorkomen door te anticiperen op de omstandigheden. Dan liep heel Nederland weer te roepen van 'hoe konden ze daar nou geen rekening mee houden? ze wisten toch dat het ging sneeuwen?'
Dat zeker, het is ronduit belachelijk dat er tientallen man/vrouw ME bij een stadion staan bij een wedstrijd waar de kans op problemen onder de 1% ligt. Heeft volgens mij alleen maar te maken om de huid van de burgemeester extra te verzekeren, kost zo een man je gelijk meer dan je lief is.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Preventieve politieinzet bij voetbalwedstrijden is ook zo'n voorbeeld van onzin.
Wat jij doet is gewoon makkelijk roepen vanaf de zijlijn zonder dat je beperkt wordt door enige kennis van zaken. Als een planner van NS je uitlegt hoe het zit en wat de overwegingen zijn kijk je er opeens heel anders en veel genuanceerder tegenaan. Je kan gewoon lekker domme dingen roepen omdat je zelf niet genoeg kennis en info hebt om in te zien dat het nergens op slaat. Die kennis heb ik ook niet, maar ik weet wel genoeg om in te zien dat het allemaal niet zo zwart/wit simpel ligt als jij denkt.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
in de prut loopt het toch wel, wat ze ook doen. Ik zeg alleen dat het een onzin oplossing is om de capaciteit die echt heel hard nodig is gewoon te schrappen. Dat had ik ook nog wel kunnen verzinnen met mijn hbo mer.
Ik hoop dat je net zo sarcastisch bent als ik was?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:09 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat zeker, het is ronduit belachelijk dat er tientallen man/vrouw ME bij een stadion staan bij een wedstrijd waar de kans op problemen onder de 1% ligt. Heeft volgens mij alleen maar te maken om de huid van de burgemeester extra te verzekeren, kost zo een man je gelijk meer dan je lief is.
ik reis meestal op laan v noi of den haag cs naar amsterdam cs. Die treinen zijn afgeladen. Gewoon helemaal vol.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat jij doet is gewoon makkelijk roepen vanaf de zijlijn zonder dat je beperkt wordt door enige kennis van zaken. Als een planner van NS je uitlegt hoe het zit en wat de overwegingen zijn kijk je er opeens heel anders en veel genuanceerder tegenaan. Je kan gewoon lekker domme dingen roepen omdat je zelf niet genoeg kennis en info hebt om in te zien dat het nergens op slaat.
Neequote:Op donderdag 6 december 2012 19:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik hoop dat je net zo sarcastisch bent als ik was?
En wat nou als je zou weten dat een heel traject vast loopt op het moment dat je star vast houdt aan de 'normale' dienstregeling? Dan is de verwachtingswaarde van het aantal vervoerde reizigers 0, terwijl het nu misschien nog 50% t.o.v. normaal is. Deze getallen slaan natuurlijk nergens op, maar het gaat om het idee.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik reis meestal op laan v noi of den haag cs naar amsterdam cs. Die treinen zijn afgeladen. Gewoon helemaal vol.
Dan is de helft schrappen zonder ergens cappaciteit te creeeren gewoonweg geen optie. Per uur gewoon 1000 mensen de vinger geven, dat moet anders kunnen.
En als er een keer rellen uitbreken en er is geen of niet genoeg politie is het weer gezeik van iedereen. Op die manier kan het dus nooit goed gaanquote:Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nee.
Ik hekel mij er wekelijks aan dat er een heel peloton ME op de been is om een westrijdje tegen VVV in goede banen te leiden. Ronduit belachelijk. Ze zijn er alleen maar om mensen te bekeuren die met een pilsje de alcoholvrije zone in komen en als burgemeesterverzekering.
Maar daar zit hem de crux wat mij betreft. Stel er valt morgen een trein uit door stuifsneeuw, een wissel vriest vast of de bovenleiding breekt door.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:15 schreef Valid het volgende:
[..]
En wat nou als je zou weten dat een heel traject vast loopt op het moment dat je star vast houdt aan de 'normale' dienstregeling? Dan is de verwachtingswaarde van het aantal vervoerde reizigers 0, terwijl het nu misschien nog 50% t.o.v. normaal is. Deze getallen slaan natuurlijk nergens op, maar het gaat om het idee.
Hoe weet je dat nou? Je hebt geen idee waar je over praatquote:Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar daar zit hem de crux wat mij betreft. Stel er valt morgen een trein uit door stuifsneeuw, een wissel vriest vast of de bovenleiding breekt door.
Ongeacht of je dan 1x per uur of 12x per uur rijdt, je gaat dan gewoon nergens heen. Vast loop je dus sowieso, altijd.
Nee, je zet ME in als het een risico wedstrijd is. Ajax - feyenoord ofzo.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als er een keer rellen uitbreken en er is geen of niet genoeg politie is het weer gezeik van iedereen. Op die manier kan het dus nooit goed gaan
Ik zou zeggen: bel de NS en leg ze voor dat jij inzichten hebt die zij niet hebben en leg vervolgens uit wat je bedacht hebt. Mag jij raden of ze (a) stijl achterover staan van de inzichten die jij ze biedt waarna ze hun hele plan omgooien of (b) snel ophangen omdat je de zeveelste Harry bent die wel vanuit z'n onderbuik wel even de oplossing op tafel denkt te leggen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar daar zit hem de crux wat mij betreft. Stel er valt morgen een trein uit door stuifsneeuw, een wissel vriest vast of de bovenleiding breekt door.
Ongeacht of je dan 1x per uur of 12x per uur rijdt, je gaat dan gewoon nergens heen. Vast loop je dus sowieso, altijd.
Ja, en als ze dan ineens bij Twente - Utrecht slaags gaan -wat nooit een risicowedstrijd was- zoals vorig seizoen, ben je de klos.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee, je zet ME in als het een risico wedstrijd is. Ajax - feyenoord ofzo.
Uiteraard. Dan staan dezelfde mensen die nu roepen dat ME zonde van het geld is te kankeren 'dat de overheid voor veiligheid moet zorgen' en dat ze allemaal corrupt zijn en dat de 'president' moet aftreden!quote:Op donderdag 6 december 2012 19:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, en als ze dan ineens bij Twente - Utrecht slaags gaan, wat nooit een risicowedstrijd was, zoals vorig seizoen ben je de klos.
Omdat je dan net zo veel treinstellen moet vervoeren als in de normale dienstregeling, als er iets gebeurt je twee keer zo veel treinen betrokken hebt en dus levert het geen winst op.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, T en V.
Wat is er nou op tegen om dat gewoon met wat langere treinen te gaan rijden. Dan kan tenminste iedereen gewoon meenemen. Dit is gewoon een dikke vinger nu ze de halve vloot aan de kant laten staan.
De hele reden waarom je dit doet is file vorming voorkomen. Dan maakt het dus niet uit of er een setje van 2 sprinter stilstaat of van 3.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat je dan net zo veel treinstellen moet vervoeren als in de normale dienstregeling, als er iets gebeurt je twee keer zo veel treinen betrokken hebt en dus levert het geen winst op.
Vrouwicoon!quote:Op donderdag 6 december 2012 19:22 schreef VonBallusseck het volgende:
Geen spannende confrontatie vandaag.Ik denk achteraf dat diegene het niet echt slecht bedoelde, maar het gewoon op een waardeloze manier heeft aangepakt.
Zoals Yreal zegt moet de ME op de been hebben bij risicowedstrijden. Zoals meerdere keren aangewezen is de politieinzet bij niet-risicowedstrijden er alleen maar omdat de burgemeester geen risico durft te nemen, aangezien het zijn kop is die hangt zou het fout gaan. In de tussentijd gaan er wel miljoenen euro's down the drain, dan mag je van mij een verantwoorde gok wagen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als er een keer rellen uitbreken en er is geen of niet genoeg politie is het weer gezeik van iedereen. Op die manier kan het dus nooit goed gaan
Ja weet ik veel hoe jouw financiële situatie is?quote:Op donderdag 6 december 2012 16:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, uiteraard. Ik had toen je het twee weken geleden vroeg duizend euro te weinig, maar nu heb ik dat wel
edit: okay, sorry, het punt is dus dat ik nog steeds geen geld heb.
Hey, ik bood al mijn excuses aan in een edit, dan hoef je niet te gaan vragen om diezelfde excusesquote:Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja weet ik veel hoe jouw financiële situatie is?Je kan toch ook een keer gewoon normaal antwoord geven zonder meteen sarcastisch te worden.
Ohja, laten we het doen zoals in Amerika! We bewapenen de politie zwaarder en laten ze eerder schieten, ondanks dat we nog geen twee weken geleken massaal hebben lopen zeiken op dat de politie te snel schiet en te slecht opgeleid is in schietenquote:Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zoals Yreal zegt moet de ME op de been hebben bij risicowedstrijden. Zoals meerdere keren aangewezen is de politieinzet bij niet-risicowedstrijden er alleen maar omdat de burgemeester geen risico durft te nemen, aangezien het zijn kop is die hangt zou het fout gaan. In de tussentijd gaan er wel miljoenen euro's down the drain, dan mag je van mij een verantwoorde gok wagen.
Bij de New York Yankees doen ze het zoals ik het wil zien, gewoon een paar agenten in twee bussen met volautomatische wapens op zak. 1) Het schrikt af ; 2) Het scheelt mankracht en dus gemeenschapsgeld.
Veranderen zal het toch niet aangezien onze burgemeesters geen ballen hebben.
Vanmorgen om 8.30 al 500 km file ofzo.quote:Op donderdag 6 december 2012 17:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Beetje sneeuw en heel Nederland is weer in rep en roer
Ah, dus geen elleboog in z'n oog gegeven?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:22 schreef VonBallusseck het volgende:
Geen spannende confrontatie vandaag.Ik denk achteraf dat diegene het niet echt slecht bedoelde, maar het gewoon op een waardeloze manier heeft aangepakt.
Goed puntquote:Op donderdag 6 december 2012 19:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hey, ik bood al mijn excuses aan in een edit, dan hoef je niet te gaan vragen om diezelfde excuses
Voor, en zoals je weet vind ik dat er terecht is geschoten als het verhaal zoals we het kennen klopt.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ohja, laten we het doen zoals in Amerika! We bewapenen de politie zwaarder en laten ze eerder schieten, ondanks dat we nog geen twee weken geleken massaal hebben lopen zeiken op dat de politie te snel schiet en te slecht opgeleid is in schieten
Toch een beetje goed nieuwsquote:Op donderdag 6 december 2012 19:22 schreef VonBallusseck het volgende:
Hadden we al die tijd een extra chick in ons midden..quote:Op donderdag 6 december 2012 19:25 schreef VonBallusseck het volgende:
Omdat ik, achteraf gezien een achterlijke gedachte, dacht dat ik beter 'anoniem' zou blijven.
Toen ik echter mijn cijfer meldde in dit topic had ik er op kunnen wachten natuurlijk.
Mee naar het bureau is iets anders dan wapenstok tegen je kop hè.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voor, en zoals je weet vind ik dat er terecht is geschoten als het verhaal zoals we het kennen klopt.
En ja, ik ben wel voor een betere opgeleide en beter bewapende politie. Niks meer grote bek tegen agenten, wapenstok voor je harsen. Gewoon naar londen's model. Daar ging je niet tegen een agent in als ze wat van je wilde. Je kreeg een waarschuwing en daarna kun je mee naar bureau.
quote:Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voor, en zoals je weet vind ik dat er terecht is geschoten als het verhaal zoals we het kennen klopt.
En ja, ik ben wel voor een betere opgeleide en beter bewapende politie. Niks meer grote bek tegen agenten, wapenstok voor je harsen. Gewoon naar londen's model. Daar ging je niet tegen een agent in als ze wat van je wilde. Je kreeg een waarschuwing en daarna kun je mee naar bureau.
Ik sta hier compleet achter, ik ga niet mijn mening aanpassen omdat 1 agent ongelukkig gemikt heeft. De politie in Nederland loopt rond met kinderpistooltjes, dat gaat helemaal nergens over.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dan voel je je ook echt welkom in een land inderdaad. Alsof je in één of andere bananenrepubliek geland bent ofzo.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik sta hier compleet achter, ik ga niet mijn mening aanpassen omdat 1 agent ongelukkig gemikt heeft. De politie in Nederland loopt rond met kinderpistooltjes, dat gaat helemaal nergens over.
Enige wat ik wou aangeven is gewoon dat een afschrikmiddel goedkoper kan door bewapening. Zie de politie op Britse luchthavens, die lopen rond met uzi's.
Het enige dat ik wil weten is wie die vent is met dat pak en die zonnebril.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:30 schreef Keyos het volgende:
[..]
Toch een beetje goed nieuws.
Wel klote dat je nu nog steeds niet weet wie het was, lijkt mij in ieder geval een geruststellende gedachte om dat boven tafel te hebben (al doet het er niet heel erg meer toe zolang er verder niets gebeurd).
Ik voel me er ook niet prettig bij.. Krijg al een angstaanjagend gevoel bij de marechaussee die op Schiphol paraderen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan voel je je ook echt welkom in een land inderdaad. Alsof je in één of andere bananenrepubliek geland bent ofzo.
quote:Op donderdag 6 december 2012 19:32 schreef N0rah het volgende:
[..]
Hadden we al die tijd een extra chick in ons midden..Wel leuk, we zijn nu met z'n drietjes.
en dat voor een studie die voor 58% uit vrouwen bestaat.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:32 schreef N0rah het volgende:
[..]
Hadden we al die tijd een extra chick in ons midden..Wel leuk, we zijn nu met z'n drietjes.
Lastige discussie vind ik. Ik heb wel het idee dat er tegenwoordig soms wel erg snel naar dingen als 'terrorisme dreiging' e.d. gegrepen wordt om allerlei maatregelen te rechtvaardigen die erg ver kunnen gaan en goed overwogen bezien misschien helemaal niet of niet in die mate nodig zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ik voel me er ook niet prettig bij.. Krijg al een angstaanjagend gevoel bij de marechaussee die op Schiphol paraderen.Maar als het bij (risico)gelegenheden effectief zou zijn..
Wil ik ook wel weten, die heb ik nog nooit zien lopen. Lijkt mij dat zo een persoon bij de hoorcolleges wel zou opvallen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het enige dat ik wil weten is wie die vent is met dat pak en die zonnebril.
Ik zeg ook nergens dat ik blij ben met de agenten op een luchthaven, ik wil alleen aangeven dat ik het liever zou zien dat er minder politie op de been is maar dan zwaarder bewapend dan omgekeerd. Scheelt je gewoon ongelooflijk veel geld.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan voel je je ook echt welkom in een land inderdaad. Alsof je in één of andere bananenrepubliek geland bent ofzo.
Ik ben niet zo'n voorstander van zwaar bewapende politie die overal rondloopt.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:48 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ik blij ben met de agenten op een luchthaven, ik wil alleen aangeven dat ik het liever zou zien dat er minder politie op de been is maar dan zwaarder bewapend dan omgekeerd. Scheelt je gewoon ongelooflijk veel geld.
Ik ook. De verantwoordelijkheid van een normaal dienstwapen is al vrij groot, een half of vol automatisch geweer nog veel groter.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n voorstander van zwaar bewapende politie die overal rondloopt.
Die grote dingen zijn nep. Volautomatisch schieten op een vliegveld is een slecht plan. Neemt niet weg dat je geen gekkigheid bij ze moet proberen. Hun andere geweer is wel echt.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef N0rah het volgende:
[..]
Ik voel me er ook niet prettig bij.. Krijg al een angstaanjagend gevoel bij de marechaussee die op Schiphol paraderen.Maar als het bij (risico)gelegenheden effectief zou zijn..
Precies dat inderdaad.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ook. De verantwoordelijkheid van een normaal dienstwapen is al vrij groot, een half of vol automatisch geweer nog veel groter.
Daarnaast brengt het onnodig veel dreiging binnen de openbare ruimte.
Wat bereik je met grotere wapens dan? Een kogel in je been van een glock of walter of een magazijn van een m4.. je kunt allebei niet verder lopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik ook. De verantwoordelijkheid van een normaal dienstwapen is al vrij groot, een half of vol automatisch geweer nog veel groter.
Daarnaast brengt het onnodig veel dreiging binnen de openbare ruimte.
Sneeuwt het al?quote:Op donderdag 6 december 2012 21:57 schreef Boterbartje het volgende:
Trouwens hoi hoi vanuit de trein!
Nope ben nu in Zutphen en het sneeuwt nog niet, ben dus nog gelukkig. Denk dat ik wel aan ga komen vnv. Daarom ging ik ook vnv wat eerderquote:
Ik ben verdomme ook nog aan het wachten. Dat is het mooiste gedeelte van het verhaal.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:43 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het enige dat ik wil weten is wie die vent is met dat pak en die zonnebril.
succesquote:Op donderdag 6 december 2012 22:31 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nope ben nu in Zutphen en het sneeuwt nog niet, ben dus nog gelukkig. Denk dat ik wel aan ga komen vnv. Daarom ging ik ook vnv wat eerderAnders had ik pas de trein van 22:48 uit almelo gepakt omdat ik nog gewerkt had tot 22:00
maarja dit is veiliger
Morgen vroeg was helemaal niet te doen.. probleem is dat ik morgen middag nog wel van Nijmegen naar Hengelo moet
Gaat tot nu toe erg vlekkeloos, nog maar half uurtje en tot nu toe niets aan de handquote:
Om veel te laat nog even toe te voegen: de marechaussee op Schiphol loopt ook gewoon met automatische wapens hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 19:35 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik sta hier compleet achter, ik ga niet mijn mening aanpassen omdat 1 agent ongelukkig gemikt heeft. De politie in Nederland loopt rond met kinderpistooltjes, dat gaat helemaal nergens over.
Enige wat ik wou aangeven is gewoon dat een afschrikmiddel goedkoper kan door bewapening. Zie de politie op Britse luchthavens, die lopen rond met uzi's.
quote:Op donderdag 6 december 2012 19:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Goed puntmaar ik wilde het gewoon nog even een keer benadrukken, het irriteerde me gewoon even dat als ik een vraag uit interesse aan jou stel je eerste reactie meteen nogal vervelend is. Maar je excuses zijn cool verder.
Je weet dat ik heel erg op je gesteld ben verder hè
ik zal ook meteen maar sorry zeggen ik was een beetje te prikkelbaar
![]()
nogmaals, die grote dingen zijn niet geladen.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Om veel te laat nog even toe te voegen: de marechaussee op Schiphol loopt ook gewoon met automatische wapens hoor.
Niet allemaal, sommigen wel.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
nogmaals, die grote dingen zijn niet geladen.
Of zoals de Carabinieri in Italië, daar lijken ze net allemaal Genaralissimo van een klein stukje land ofzoquote:Op donderdag 6 december 2012 21:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wat bereik je met grotere wapens dan? Een kogel in je been van een glock of walter of een magazijn van een m4.. je kunt allebei niet verder lopen.
Meer politie is beter dan zwaar bewapende.. zwaar bewapende kan maar op 1 plek zijn en je wilt juist meer ogen hebben, meer 'sterke arm van de staat' die dingen kan zien op heterdaad. Je hebt meer aan 100 man met een walter dan 10 man met een m4
Al is het beste natuurlijk beter bewapende politie en dan daar weer meer van
Zoals de NYPD, zo vet!
cargo broek, kistjes, mooie pet op, dik geweer, zo'n mooie regenoverjas, mooie pet met hoes voor de regen, grote auto's met beugels om mee te beuken, gasmaskers bij zich.. die hele uitstraling. En dan komen hier die kneusjes aan met een pantalon met netjes de lijntjes aan de zijkant erin gestreken, nette schoenen etc
Zijn houding wat dat betreft was inderdaad behoorlijk pragmatisch. Maar ja, wat wil je: 100% DNA match op 8 verdachte plekken (ook BH etc.) plus een volledige schuldbekentenis. De vraag is wat dat betreft niet zozeer meer óf hij het gedaan heeft en de functie van de advocaat is dan misschien ook niet langer om het te ontkennen.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:34 schreef Tchock het volgende:
Trouwens, die advocaat in de Vaatstra-zaak. Ik was erg verbaasd. Hebben jullie ooit een advocaat in een dermate vroege fase van het proces horen zeggen dat hij, quote: 'niet twijfelt aan de schuld van mijn cliënt'?
Enige wat die man nog kan doen is proberen die straf omlaag te krijgen en waken voor fouten in het proces, amper eer te behalen dus.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Zijn houding wat dat betreft was inderdaad behoorlijk pragmatisch. Maar ja, wat wil je: 100% DNA match op 8 verdachte plekken (ook BH etc.) plus een volledige bekentenis.
Ik vond het sowieso een erg openhartig (en fascinerend!) interview. Frits Wester noemde het bij P&W een 'misschien een nieuwe weg' om wat meer open te zijn. Op zich vind ik het zelf niet per se slecht, want advocaten die geharnast enkel alles ontkennen dan wel niks willen zeggen zijn denk ik ook niet altijd goed, ook niet voor hun cliënt.
quote:
Maar van de andere kant; mensen hebben er eigenlijk ook gewoon niks mee te maken met wat een advocaat met zijn cliënt bespreekt of er het zijne van denkt.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Zijn houding wat dat betreft was inderdaad behoorlijk pragmatisch. Maar ja, wat wil je: 100% DNA match op 8 verdachte plekken (ook BH etc.) plus een volledige schuldbekentenis. De vraag is wat dat betreft niet zozeer meer óf hij het gedaan heeft en de functie van de advocaat is dan misschien ook niet langer om het te ontkennen.
Ik vond het sowieso een erg openhartig (en fascinerend!) interview. Frits Wester noemde het bij P&W een 'misschien een nieuwe weg' om wat meer open te zijn. Op zich vind ik het zelf niet per se slecht, want advocaten die geharnast enkel alles ontkennen dan wel niks willen zeggen zijn denk ik ook niet altijd goed, ook niet voor hun cliënt.
Nee, natuurlijk is de schuld niet de vraag. Dat was het bij Folkert van der G., Mohammed B. en Robert M. ook niet. Maar toch heb ik een advocaat nog nooit zo vroeg en zó onomwonden horen zeggen dat zijn cliënt schuldig was.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Zijn houding wat dat betreft was inderdaad behoorlijk pragmatisch. Maar ja, wat wil je: 100% DNA match op 8 verdachte plekken (ook BH etc.) plus een volledige schuldbekentenis. De vraag is wat dat betreft niet zozeer meer óf hij het gedaan heeft en de functie van de advocaat is dan misschien ook niet langer om het te ontkennen.
Ik he het nog niet helemaal gezien, zal het zeker terugkijkenquote:Ik vond het sowieso een erg openhartig (en fascinerend!) interview. Frits Wester noemde het bij P&W een 'misschien een nieuwe weg' om wat meer open te zijn. Op zich vind ik het zelf niet per se slecht, want advocaten die geharnast enkel alles ontkennen dan wel niks willen zeggen zijn denk ik ook niet altijd goed, ook niet voor hun cliënt.
Dat ben ik wel met je eens. Ik moet zeggen dat ik het op sommige momenten zelfs ongemakkelijk vond om naar te kijken omdat ik een aantal keer het gevoel had dat ie meer vertelde dan dat ie van plan was. Toch bleek dit niet uit de rust, pauzes en nuance die hij gebruikte. Het is natuurlijk een spanningsveld. In elk geval vond ik het wel fijn om een keer een interview te zien waarin de advocaat voor het oog eerlijke antwoorden gaf en niet alles blokkeerde of ontweek.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar van de andere kant; mensen hebben er eigenlijk ook gewoon niks mee te maken met wat een advocaat met zijn cliënt bespreekt of er het zijne van denkt.
Maar ik betwijfel of het goed is voor hem. Wie gaat er hulp zoeken bij een advocaat die binnen een dag na de bekentenis zelf op nationale TV verklaart dat zijn cliënt schuldig is?quote:Op donderdag 6 december 2012 23:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Dat ben ik wel met je eens. Ik moet zeggen dat ik het op sommige momenten zelfs ongemakkelijk vond om naar te kijken omdat ik een aantal keer het gevoel had dat ie meer vertelde dan dat ie van plan was. Toch bleek dit niet uit de rust, pauzes en nuance die hij gebruikte. Het is natuurlijk een spanningsveld. In elk geval vond ik het wel fijn om een keer een interview te zien waarin de advocaat voor het oog eerlijke antwoorden gaf en niet alles blokkeerde of ontweek.![]()
Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen of dit niet hoort bij de strategie van de advocaat. Het kan goed zijn dat hij nu de troefkaart van berouwvolle cliënt die alles maar opbiecht wil spelen, inclusief meebiechtende advocaat. Helemaal bij een high profile (media) zaak als deze wil je je cliënt toch niet afschilderen als een beest, voor zover dat hier mogelijk is.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar ik betwijfel of het goed is voor hem. Wie gaat er hulp zoeken bij een advocaat die binnen een dag na de bekentenis zelf op nationale TV verklaart dat zijn cliënt schuldig is?
Nou ja, ik denk niet dat hij zonder overleg met zijn cliënt over aanwezigheid en strekking van zijn verhaal bij Nieuwsuur gaat zitten. Aan de andere kant is het misschien zelfs zo dat hij een beeld van zijn cliënt heeft geschetst dat het idee dat hij een beest is enigszins nuanceert.quote:Op donderdag 6 december 2012 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar ik betwijfel of het goed is voor hem. Wie gaat er hulp zoeken bij een advocaat die binnen een dag na de bekentenis zelf op nationale TV verklaart dat zijn cliënt schuldig is?
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:58 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wij kunnen natuurlijk niet beoordelen of dit niet hoort bij de strategie van de advocaat. Het kan goed zijn dat hij nu de troefkaart van berouwvolle cliënt die alles maar opbiecht wil spelen, inclusief meebiechtende advocaat. Helemaal bij een high profile (media) zaak als deze wil je je cliënt toch niet afschilderen als een beest, voor zover dat hier mogelijk is.
Ja, ik denk dat jullie gelijk hebbenquote:Op donderdag 6 december 2012 23:58 schreef Valid het volgende:
[..]
Nou ja, ik denk niet dat hij zonder overleg met zijn cliënt over aanwezigheid en strekking van zijn verhaal bij Nieuwsuur gaat zitten. Aan de andere kant is het misschien zelfs zo dat hij een beeld van zijn cliënt heeft geschetst dat het idee dat hij een beest is enigszins nuanceert.
Uiteraard snap ik heel goed wat jullie aandragen; voor een deel ben ik het er ook zeker mee eens. Hoe het ook zij: het is het terugkijken wat mij betreft echt waard, ik vond het echt een fascinerend gesprek.
Ok, ben benieuwd wat je er van vindt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 00:00 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ja, ik denk dat jullie gelijk hebbenKlinkt logisch. En ik zal het zeker terugkijken!
oei dat is inderdaad weinig..quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Hier (Utrecht) ligt max zo'n één centimeter
As per usual. Hier ligt en valt wel aardig wat, maar 'tis vooralsnog fantastisch.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:06 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Best een tegenvaller die sneeuw. Alom paniek om niets, wederom
Wees maar blij ook. Ik zit niet te wachten op wekenlang over de stoep glibberen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
As per usual. Hier ligt en valt wel aardig wat, maar 'tis vooralsnog fantastisch.
O, maar dat gaat sowieso gebeuren omdat overal gestrooid gaat worden.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:26 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wees maar blij ook. Ik zit niet te wachten op wekenlang over de stoep glibberen.
Ja he? Zeker wel tofquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:43 schreef Actaeon het volgende:
Goedemorgen!
Ziet er wel mooi uit al die sneeuw hier. En het sneeuwt ook nog hard.
Sneeuwval was ook vertraagd dus ik denk dat het ook nog wel even doorgaat dan..quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja he? Zeker wel tof
Lijkt me nu leuk om op een lege pakeerplaats uit te leven
Ik moet ook tentamen leren, maar dat wordt in de trein denk ik dan maarquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Actaeon het volgende:
Ik moet toch binnenblijven eigenlijk en tentamen leren
Als de trein rijdtquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:55 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik moet ook tentamen leren, maar dat wordt in de trein denk ik dan maar
Welk(e) vak(ken) heb je?quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja zeiden ze wel
Ik hoop hettoch niks te doen anders dan tt's leren
Ook geen zin om te leren, heb hoofdpijn en dan gaat het niet zo lekker, maar ik wil vandaag toch nog wat gedaan krijgen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als de trein rijdt?
Ik heb helemaal geen zin om te gaan leren.
Oh dus je komt je in ieder geval thuis dan. Wel een fijne gedachte.quote:Op vrijdag 7 december 2012 09:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ook geen zin om te leren, heb hoofdpijn en dan gaat het niet zo lekker, maar ik wil vandaag toch nog wat gedaan krijgen.
De intercity naar zwolle rijdt nog wel hier. En in het oosten sneeuwt het nog weinig dus van Deventer naar Almelo/Hengelo moet geen probleem zijn
Ga ik nu nog van uit ja, met NS weet je het nooitquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh dus je komt je in ieder geval thuis dan. Wel een fijne gedachte.
Dat is waarquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ga ik nu nog van uit ja, met NS weet je het nooit![]()
Maar m'n baas komt vandaag nog in Arnhem dus ik heb altijd nog een backup
Nouja, ik vind de trein altijd leukquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is waardaarom blij dat ik niet zoveel meer met de NS te maken heb nowadays.
Ja dat heb ik dan weer niet zoquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nouja, ik vind de trein altijd leuk
Gewoon lekker zitten, beetje naar buiten kijken, het sussende effect van rijden. Maar dan moeten ze wel op tijd rijden en wil ik niet via Utrecht centraal ofzo moeten omreizen naar het oosten
Succes.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:10 schreef Boterbartje het volgende:
Maar ik ga naar de uni, moet nog wat voor vriendin inleveren..
Zit jij ook stiekem - zonder iets te zeggen dus - bij een kantoor op Zuid?quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:34 schreef Bananenman het volgende:
Sneeuwt aardig door hier in Amsterdam Zuid. Enige voordeel van dit weer is dat mijn kater van vanochtend na het fietstochtje naar kantoor snel verdwenen was
Eens moet dat moment toch komen. Beter doe je het meteen, heb je het ook maar gehad. Ik weet dat het een moeilijke beslissing en alles is maar juist daarom kun je het beter maar meteen doen. Dan geef je jezelf ook nog genoeg tijd om de aanblik te verwerken enzo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:44 schreef Ryon het volgende:
Als ware zolderkamerautist heb ik nog niet de gordijnen open durven doen. Dus of de boel hier ingesneeuwd is weet ik nog niet, maar als in Amsterdam Zuid het vol ligt dan zal het hier ook wel flink wit zijn.
quote:Op vrijdag 7 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zit jij ook stiekem - zonder iets te zeggen dus - bij een kantoor op Zuid?
Smiecht!
For real?quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:42 schreef Boterbartje het volgende:
Anrhem en Nijmegen worden het hardst geraakt door de sneeuw he
Sneeuwt hier nog steeds, toen ik naar de uni ging lag het zelfs op de weg ondanks strooien. Want ja ik ben lui en ga met de bus ook al is het 5 minuten lopen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hier sneeuwt het al een poosje niet meer; de sneeuw die er ligt, smelt ook al.
www.nu.nlquote:
Ohja ik lees het inderdaad. Zal wel glad worden vanavond enzoquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:54 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
www.nu.nl
Chaos blijft uitblabla
Eerst A'dam en R'dam en denhaag meeste last vanmorgen maar nu de meeste problemen/hardste geraakt omgeving Arnhem Nijmegen
het sneeuwt hier ook wel hard daar niet van, maar de treinen en bussen rijden nog en de werkgroep zit gewoon vol
Materieel recht is dus niet procesrecht maar de 'inhoudelijke' regels. Dus Rv is formeel civiel recht en het BW is materieel civiel recht.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:56 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb een vraag want ik haal nu alles door elkaar
Wet in formele zin = door formele wetgever
Formele wet = procesrecht
Maar is materiele wet en wet in materiele zin dan precies hetzelfde?
Was gister al glad, moest even tandje terugschakelen op de elektrische fietsquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohja ik lees het inderdaad. Zal wel glad worden vanavond enzo
Dan wordt het inderdaad echt erg.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Was gister al glad, moest even tandje terugschakelen op de elektrische fiets
Maar dat was in Twente, daar lag maar weinig sneeuw.
Wordt pas glad als het zo'n geperste plak op de straat wordt en dan gaat vriezen
Ja dat snap ikquote:Op vrijdag 7 december 2012 11:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Materieel recht is dus niet procesrecht maar de 'inhoudelijke' regels. Dus Rv is formeel civiel recht en het BW is materieel civiel recht.
Gewoon ramen en deuren sluit, houtkachel aan en genieten. Krijg trouwens wel toffe reacties op m'n kerstmuts als ik hier zo over de campus loopquote:
Als je dat snapt snap je toch ook dat materieel recht iets anders is dan een wet in materiële zin. Dus als je met materiële wet materieel recht bedoelt is het iets anders ja.quote:Op vrijdag 7 december 2012 11:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat snap ik
Maar formele wetten en wetten in formele zin zijn 2 verschillende dingen. Maar is materiële wet en wet in materiële zin ook verschillende dingen of hetzelfde?
Ja dat haal ik dus door elkaarquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je dat snapt snap je toch ook dat materieel recht iets anders is dan een wet in materiële zin. Dus als je met materiële wet materieel recht bedoelt is het iets anders ja.![]()
Belastingrecht 1quote:
Wet in materiele zin = Algemeen Verbindend Voorschrift, denk aan territoriale regelgeving van gemeentesquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat haal ik dus door elkaar
Wet in matriele zin = ?
En hou er rekening mee dat een wet in formele zin ook een wet in materiele zin kan zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:39 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wet in materiele zin = Algemeen Verbindend Voorschrift, denk aan territoriale regelgeving van gemeentes
Allemaal inlijstenquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:42 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Het leuke van modulair studeren is dat elk afgerond vak een felicitatiebrief en een certificaat oplevertDat motiveert wel.
WIM is gewoon een verzameling van een ieder verbindende bepalingen ofniet?quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat haal ik dus door elkaar
Dus:
Wet in formele zin = wet door formele wetgever SG en regering
Formele wet = procesrecht
Materiele wet = inhoudelijke wetten
Wet in matriele zin = ?
Drukke tijd dan. Wel een paar vakken die wel leuk kunnen zijn en één hele leuke.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Belastingrecht 1
Bedrijfseconomie
Bestuursrecht 2
Burgerlijk recht 2
Rechtsgeschiedenis 2
Strafrecht 2 (ga ik wss niet maken)
en misschien nog Formeel Belastinrecht
Ja moet zeggen dat ik het voor mezelf wat beter had kunnen plannen, qua leren enzoquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Drukke tijd dan. Wel een paar vakken die wel leuk kunnen zijn en één hele leuke.
Formeel belastingrechtquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:54 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja moet zeggen dat ik het voor mezelf wat beter had kunnen plannen, qua leren enzo
Maargoed, die paar vakken voor civiel effect gaan me wel goed af eigenlijk.
Belasting en bedrijfseco zijn het pittigst
Nee het zijn alleen de spreuken, als je die allemaal kan vertalen heb je in principe gratis punten.quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:57 schreef Ties02 het volgende:
Haha ja rechtsgeschiedenis is wel baas
Weet je trouwens of je die adagia in het latijn krijgt of de vertaling erbij op het tt?
Oefententamen zijn het steeds alleen de spreuken, maar in de werkgroepen zeiden ze het anders
Dat bedoel ik, zijn de vragen waar je makkelijk punten op kan scoren omdat je alleen hoeft te stampenquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:59 schreef Ties02 het volgende:
Hmm, jammer dat ik geen latijn heb gehad op Atheneum
Het moest wel de juridische vertaling zijn en niet letterlijk
Maargoed is meestal maar 1 vraagje, weggeefdingetje
Heb jij enig idee of er ook standaardantwoorden van de oefententamens (nestor) beschikbaar zijn?quote:Op vrijdag 7 december 2012 12:59 schreef Ties02 het volgende:
Hmm, jammer dat ik geen latijn heb gehad op Atheneum
Het moest wel de juridische vertaling zijn en niet letterlijk
Maargoed is meestal maar 1 vraagje, weggeefdingetje
Behoorlijk wat verandering tov die Monitor van 2010quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:11 schreef Maharbal het volgende:
Voor (toekomstige) fiscalisten:
http://epub02.publitas.co(...)rkenindefiscaliteit/
Over werken als fiscalist, de praktijk, salaris etc.
Digesten kreeg je hier met vertaling. Adagia moest je wel uit gewoon kennen dacht ik. Maar ik had Latijn gehad dus dat scheelt. Het komt nu ook wel goed, ben veel met Romeinse teksten bezig nuquote:Op vrijdag 7 december 2012 12:57 schreef Ties02 het volgende:
Haha ja rechtsgeschiedenis is wel baas
Weet je trouwens of je die adagia in het latijn krijgt of de vertaling erbij op het tt?
Oefententamen zijn het steeds alleen de spreuken, maar in de werkgroepen zeiden ze het anders
?quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:11 schreef Giku het volgende:
Rechtsgeschiedenis 2 is dan ook niet erg moeilijk, als je prota leest, de adagia weet, dan ben je al een heel eind, bovendien wijkt het Romeinse recht niet zover af van het huidige dat dat onbegrijpelijk is.
Leuk vak, dat wel, misschien wel juist om die anekdotes (desnoods lees je die in het boek)
Brandsmaquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:23 schreef Paxcon het volgende:
Is bij RGS2 nog steeds diezelfde baas als bij 1?
Back to the old daysquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:21 schreef Ties02 het volgende:
Hahaha dat zou wat zijn als je die lange Digesten van Justinianus zelf mocht gaan ontcijferen
Jazeker. Vroeger was volgens mij Gymnasium gewoon de toelatingseis. En old school Gymnasium was echt heftig. Ik praat nu wel echt over pre 1950 enzo.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:26 schreef Ties02 het volgende:
Moest je vroeger eigenlijk latijn hebben gehad voor de rechtenstudie?
Vind het wel jammer dat ik geen gymnasium meer mocht doen. Er staat me iets bij dat na de havo alleen het atheneum nog open stond.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jazeker. Vroeger was volgens mij Gymnasium gewoon de toelatingseis. En old school Gymnasium was echt heftig.
Ligt een klein beetje aan in welk rechtsgebied je bezig bent. In sommige kun je de Romeinse invloed nog sterk zien. In andere minder of in het geheel niet.quote:
Volgens mij is dat nog steeds zo inderdaad.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vind het wel jammer dat ik geen gymnasium meer mocht doen. Er staat me iets bij dat na de havo alleen het atheneum nog open stond.
Jazeker. Alleen slechts parttime, ik ben verder nog gewoon student. Maar vandaag zit ik tussen jou, Erik en alle andere loonslaven hier op de Zuidasquote:Op vrijdag 7 december 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zit jij ook stiekem - zonder iets te zeggen dus - bij een kantoor op Zuid?
Smiecht!
Ik moet nog weg vanavond/nachtquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:40 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Lekker warm onder de dekens dus
Je snapt m'n opmerking niet. Hij zei dat het Romeinse Recht niet wezenlijk verschilt van het huidige recht. Someone mixed up some centuries.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ligt een klein beetje aan in welk rechtsgebied je bezig bent. In sommige kun je de Romeinse invloed nog sterk zien. In andere minder of in het geheel niet.
Gezelligheid!quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:32 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Jazeker. Alleen slechts parttime, ik ben verder nog gewoon student. Maar vandaag zit ik tussen jou, Erik en alle andere loonslaven hier op de Zuidas
Oh je bedoelde het zò.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je snapt m'n opmerking niet. Hij zei dat het Romeinse Recht niet wezenlijk verschilt van het huidige recht. Someone mixed up some centuries.
Verder heeft deze ekte ekte baas uiteraard Gymnasium gedaan.
quote:
Dat herken ikquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is vrijdag, dan wil ik nog wel eens melig worden.
Mooie dag vrijdag; altijd de dag waarop we bier drinken op het werk 's avonds (zaterdag ook) maar het begint vrijdagochtend om 6:00 al. Als we dan beginnen, is de magazijnchef al paar uur bezig.. en het eerste wat die vraagt is altijd of het bier al koud staatquote:Op vrijdag 7 december 2012 13:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is vrijdag, dan wil ik nog wel eens melig worden.
Niet doen dan ook.quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:59 schreef Ties02 het volgende:
Gister gewoon 38,50 aan samenvattingen en oefentt's gehaald bij de Joho
Op de een of andere manier heb ik minder moeite met geld uitgeven als het enigzins met de studie te maken heeftquote:
Koop dan een Surface RT; kun je aantekeningen op maken met OneNote, word of powerpoint en dus handig voor je studiequote:Op vrijdag 7 december 2012 14:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik minder moeite met geld uitgeven als het enigzins met de studie te maken heeft
En wat kost dat geintje, ben vrij slordig met aantekeningen dus wel handigquote:Op vrijdag 7 december 2012 14:02 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Koop dan een Surface RT; kun je aantekeningen op maken met OneNote, word of powerpoint en dus handig voor je studie
Zelf samenvatten leer je ook veel van.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:01 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Op de een of andere manier heb ik minder moeite met geld uitgeven als het enigzins met de studie te maken heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |