abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119960192
Voor jullie beginnen te lezen, ik ben geboren met twee linkerhanden, terwijl ik rechts ben. Tevens weet ik niet zeker of dit wel in FHF thuishoort, maar dat hoor ik dan wel.
Mijn probleem kunnen jullie hieronder lezen.

Nou beste FOK!kers,

mijn fiets is kapot, maar het is me niet helemaal duidelijk wat het probleem is. De ketting zit er gewoon op, maar als ik de trappers draai, beginnen m'n wielen niet mee te draaien. Zit het probleem dan in de as? Kan ik dit zelf oplossen of moet ik naar de fietsenmaker?

Groet, ThaTim

PS: Als ik te onduidelijk ben, stel wat vragen.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_119960340
Duidelijk, gebroken voorvork.
  woensdag 5 december 2012 @ 16:27:41 #3
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_119960506
Dit krijg je als je geen 24inch fiets hebt met 8 vernsnellingen. Kwaliteit is ver te zoeken en dit is het resultaat. Hoop dat je gelukkig bent en ermeek unt leren leven
pi_119960541
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:23 schreef Pakspul het volgende:
lol :)
of de fluxcapa nog iets ...

heb je een fiets met terug trap rem ?
pi_119960581
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:19 schreef ThaTim het volgende:
Voor jullie beginnen te lezen, ik ben geboren met twee linkerhanden, terwijl ik rechts ben.
Zoek een fietsenmaker op.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_119960605
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:23 schreef Pakspul het volgende:
Neen, volgens mij niet
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:27 schreef hakunamatafaka het volgende:
Dit krijg je als je geen 24inch fiets hebt met 8 vernsnellingen. Kwaliteit is ver te zoeken en dit is het resultaat. Hoop dat je gelukkig bent en ermeek unt leren leven
Heb helaas geen gazelle!
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:28 schreef kovenant het volgende:

[..]

lol :)
of de fluxcapa nog iets ...

heb je een fiets met terug trap rem ?
Neen, niet meer sinds m'n supercoole Rafael (van de teenage mutant ninja turtles!) fiets.
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_119960630
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Zoek een fietsenmaker op.
Zal ik waarschijnlijk wel doen, maar voor het geval het probleem erg makkelijk te verhelpen zou zijn, dacht ik 'laat ik het m'n maten op FOK! eens vragen :) '.
  woensdag 5 december 2012 @ 16:32:25 #8
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_119960686
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:31 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Zal ik waarschijnlijk wel doen, maar voor het geval het probleem erg makkelijk te verhelpen zou zijn, dacht ik 'laat ik het m'n maten op FOK! eens vragen :) '.
Die helpen je alleen dieper de afgrond in: wat begint met een kapotte fiets eindigt met een atoombom in je reet
pi_119960703
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:31 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Freewheel zal wel stuk zijn. NIet zo simpel om te maken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 5 december 2012 @ 16:33:27 #10
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_119960728
Klinkt dus alsof TS een versnellings-naaf heeft. Dat kan ofwel betekenen dat de hele naaf defect is, of het schakelaartje/kabeltje niet goed meer zit.

Maar iets meer info over de fiets zou wel zinnig zijn, we mogen nu gokken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_119960798
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Is het een fiets met naafversnelling of met een hele hoop tandwielen op je achterwiel?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_119960803
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:32 schreef hakunamatafaka het volgende:

[..]

Die helpen je alleen dieper de afgrond in: wat begint met een kapotte fiets eindigt met een atoombom in je reet
Ik zal opletten dan
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:32 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:33 schreef mvdejong het volgende:
Klinkt dus alsof TS een versnellings-naaf heeft. Dat kan ofwel betekenen dat de hele naaf defect is, of het schakelaartje/kabeltje niet goed meer zit.

Maar iets meer info over de fiets zou wel zinnig zijn, we mogen nu gokken.
Als het een van deze twee dingen zou zijn, gaat dat prijzig worden bij de fietsenmaker?
Nja, ik zie echt niet wat het probleem is aan de fiets, behalve dat de wielen niet draaien als ik trap. Ketting zit er gewoon op, dus kan er helaas niet zoveel over vertellen.

Ik ga me dadelijk gewoon naar de fietsenmaker denk ik.
pi_119960806
Wat gebeurt er als je met de hand je tandwielen draait?
Supra Groningam Nihil
pi_119960824
2 is duur, 3 iets minder.
Supra Groningam Nihil
  woensdag 5 december 2012 @ 16:37:01 #15
331026 hakunamatafaka
Presentie=existentie
pi_119960844
Wat gebeurt er als je je hoofd tussen de spaken legt en iemand gaat trappen, valt je hoofd er dan af of niet. zo ja dan is hij in goede staat?
pi_119960852
Volgens mij heb ik fiets met naafversnelling, ik zal even kijken wat er gebeurt als ik met m'n hand de tandwielen draai.
  woensdag 5 december 2012 @ 16:38:34 #17
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_119960893
Zal wel tussen 2 versnellingen hangen dan of het kabeltje is stuk of zit niet goed. Kabeltje even controleren en anders langs de fietsenmaker om even te laten checken en afstellen
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_119960911
quote:
3s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:35 schreef Deetch het volgende:
Wat gebeurt er als je met de hand je tandwielen draait?
dan draaien m'n trappers, de wielen niet

of bedoelde je dit niet?
pi_119960980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:38 schreef Flurry het volgende:
Zal wel tussen 2 versnellingen hangen dan of het kabeltje is stuk of zit niet goed. Kabeltje even controleren en anders langs de fietsenmaker om even te laten checken en afstellen
Eem kieke, en het zal waarschijnlijk toch eventjes bezoekje aan de fietsenmaker worden ja.
pi_119961009
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:37 schreef hakunamatafaka het volgende:
Wat gebeurt er als je je hoofd tussen de spaken legt en iemand gaat trappen, valt je hoofd er dan af of niet. zo ja dan is hij in goede staat?
Hoofd paste niet, mijn hand wel. Ik leef nog, mijn hand gelukkig ook nog. Weet je waarom? Er gebeurde niks, er is wat mis mijn fiets nondeju!
pi_119962849
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:41 schreef ThaTim het volgende:

[..]

Hoofd paste niet, mijn hand wel. Ik leef nog, mijn hand gelukkig ook nog. Weet je waarom? Er gebeurde niks, er is wat mis mijn fiets nondeju!
Nog een keer proberen.

-Het is of het kabeltje van je versnelling wat je bij de fietsenmakenr een 15E kost.
-Of de naaf zelf is aan gort wat erg duur is om te fixen.
-Of je trapas is gaan hiemelen.

Ik ga voor het eerste met de aanname dat je geen gorilla bent die dagelijks op een kinderfietsje door het circus heen aan het fietsen is.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_119962958
Ben bij de fietsenmaker geweest, hij is al gemaakt!

Was een kwestie van 2 kleine asjes aandraaien die los zaten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')