abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119946405
Zwangerschap & geboorte

26 november: OooLizaooO (jongetje)
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (tweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
03 mei: Vencodark (jongetje)
04 mei: Spirit82
06 mei: -mandy-
10 mei: Shandaly

1 juni: .Sparkling.
***7 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 1% gewijzigd door RockabeIIa op 06-12-2012 19:13:17 ]
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119946507
Net gebeld, maar de gyn is pas bereikbaar om 14u :(.
En de kleine is me weer overhoop aan het trappen :').
Pijn, ok, maar mag het dan alsjeblieft van weeën zijn :+?
pi_119946523
Miniliza, houd je eens koest! o|O
Die wil er natuurlijk uit! :%
pi_119946551
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:17 schreef OooLizaooO het volgende:
Net gebeld, maar de gyn is pas bereikbaar om 14u :(.
En de kleine is me weer overhoop aan het trappen :').
Pijn, ok, maar mag het dan alsjeblieft van weeën zijn :+?
Fijn is dat ook... Dat als je al pijn in je buik hebt, dan krijg je nog een interne verbouwing ook...
pi_119946574
Nytar en Sola succes....

Klinkt alsof het wel begonnen is Nytar....

En Sola, succes vandaag..
pi_119946588
Ohja, Sola, veel succes vandaag! Een Sinterklaaskindje O+
pi_119946762
Twee surprises die vandaag uitgepakt worden! Awesome <3 O+
:)
pi_119946770
Sola Succes vandaag!

en Nytar, klinkt toch echt alsof het begonnen is, ben benieuwd of het doorzet :%

Liza :*

en vandaag 28 weken *O* wat gaat de tijd snel! nog maar max 14 weken :o
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_119946912
*O* voor de 28 weken van Klumsy!

Becky, volgens mij heb je na een ks inderdaad minder last van vloeien. Dan maken ze alles goed schoon en zo. Geen ervaring met een ks overigens naar na de manuele placentaverwijdering in de ok is alles ook goed schoongemaakt dus toen zat ik ook na een paar dagen al op gewoon maandverband.

Kunnen tweelingen elkaar eigenlijk pijn doen? Ze gaan soms vaak zo tekeer dat ik me afvraag of ze er straks niet bont en blauw uitkomen :X
pi_119946994
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:38 schreef Kyara het volgende:
Kunnen tweelingen elkaar eigenlijk pijn doen? Ze gaan soms vaak zo tekeer dat ik me afvraag of ze er straks niet bont en blauw uitkomen :X
Je zou zeggen dat ze elkaar best eens zouden moeten raken... Klinkt wel sneu ja!

En wat betreft Slank: qua kilo's heb ik niet zoveel te klagen idd, maar wat meer sporten en wat regelmatiger gezond eten zou geen kwaad kunnen ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119946997
Zitten ze niet elk beschermd in hun eigen vruchtwater/vruchtzak?
  woensdag 5 december 2012 @ 09:43:59 #12
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119947036
Zou wat zijn komen je kindjes met een blauw oog ter wereld
pi_119947038
Ja dat wel. Maar dat vlies gaat ook alle kanten op en is volgens mij ook best wel flexibel.
Het zal trouwens wel goedkomen want ik heb nog nooit gehoord van tweelingen die al mishandeld werden door broer/zus terwijl ze nog in de buik zaten.... :')
pi_119947056
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:43 schreef becky27 het volgende:
Zou wat zijn komen je kindjes met een blauw oog ter wereld
en dan krijg ik jeugdzorg op mijn dak zeker..... ondertekende schriftelijke verklaring van de gyn dat ze er zo uitkwamen. In viervoud.
pi_119947061
Sowieso is iemand slaan onder water wel een stuk lastiger dan boven water, dus hopelijk valt het mee!

Ik ben momenteel aan t onderzoeken of er iets tegen is om met 30 weken naar Kaapverdië te gaan :o O+
pi_119947136
Klinkt leuk Suiker. Zenuwpees als ik ben, zou ik niet gaan maar als je dan toch gaat dan in elk geval even checken hoe de gezondheidszorg daar is voor het geval dat. En hoe het zit met inentingen enzo. En enge ziektes die je kan oplopen. Even GGD of reispoli bellen is ook een optie natuurlijk.
  woensdag 5 december 2012 @ 09:49:12 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119947161
Oeh, dat zou ik ook niet meer aandurven geloof ik :D. Wel tof!!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119947204
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:45 schreef Suikertante het volgende:
Sowieso is iemand slaan onder water wel een stuk lastiger dan boven water, dus hopelijk valt het mee!

Ik ben momenteel aan t onderzoeken of er iets tegen is om met 30 weken naar Kaapverdië te gaan :o O+
Je moet ff kijken tot hoever maatschappijen je aan boord nemen... Ik dacht dat de max ergens rond 32 weken lag...

Dus fit to fly regelen, en goed kijken of je nog mee terug mag.
pi_119947215
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:48 schreef Kyara het volgende:
Klinkt leuk Suiker. Zenuwpees als ik ben, zou ik niet gaan maar als je dan toch gaat dan in elk geval even checken hoe de gezondheidszorg daar is voor het geval dat. En hoe het zit met inentingen enzo. En enge ziektes die je kan oplopen. Even GGD of reispoli bellen is ook een optie natuurlijk.
Dat is ook een goede, zou ik niet eens aan denken... En of je de nodige entingen wel mag hebben als je zwangert bent.
pi_119947232
:% Nytar, dat klinkt spannend!

:% Sola, zet hem op vandaag!

*O* 28 weken voor Klumsy!

:* voor Liza

Suikertante, dat klinkt leuk! Nog voor de laatste keer samen, maar toch ook al een beetje voor de eerste keer met z'n drietjes op vakantie O+
pi_119947260
-De gezondsheidzorg wordt totaal afgeraden, als er iets mis gaat moet ik uitwijken naar een andere locatie.
-De inentingen heb ik allemaal al gehad.
-En ik mag tot 36 weken mee. Maar goed dat ik voor de verandering eens iets van tevoren uitzoek :') Ik heb even gekeken en moet wel een verklaring hebben dan!. En dan maar hopen dat er geen complicaties optreden in de tussentijd want dan mag ik niet meer mee.
-bellelena, mijn ouders, broertje en schoonzusje zijn er ook bij. Vader wordt 60, vandaar! Maar we zijn al vaker met z'n zessen op vakantie geweest dus het is toch een soort laatste keer zonder baby inderdaad O+

Er zijn best veel nuttige websites over dit onderwerp trouwens, via het ministerie van buitenlandse zaken kwam ik al bij een aantal betrouwbare bronnen uit.
pi_119947292
Haha, ach, een familie vakantie is ook leuk! Maar inderdaad, er zitten nog een hoop uitzoek dingetjes bij zeg!
pi_119947316
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:54 schreef Suikertante het volgende:
-De gezondsheidzorg wordt totaal afgeraden, als er iets mis gaat moet ik uitwijken naar een andere locatie.
-De inentingen heb ik allemaal al gehad.
-En ik mag tot 36 weken mee. Maar goed dat ik voor de verandering eens iets van tevoren uitzoek :') Ik heb even gekeken en moet wel een verklaring hebben dan!. En dan maar hopen dat er geen complicaties optreden in de tussentijd want dan mag ik niet meer mee.
-bellelena, mijn ouders, broertje en schoonzusje zijn er ook bij. Vader wordt 60, vandaar! Maar we zijn al vaker met z'n zessen op vakantie geweest dus het is toch een soort laatste keer zonder baby inderdaad O+

Er zijn best veel nuttige websites over dit onderwerp trouwens, via het ministerie van buitenlandse zaken kwam ik al bij een aantal betrouwbare bronnen uit.
Zitten die vluchten altijd propvol? Want ik denk dat ik dan wel zou wachten met vlucht boeken tot 2 weken voor vertrek ofzo.. Dan heb je wellicht een beter beeld over hoe je je voelt....
pi_119947445
Suiker, klinkt op zich erg leuk, maar -en dit is misschien wel kort door de bocht en niet verkeerd bedoeld- ik zou het nooit riskeren. ALS er iets zou gebeuren, en het loopt mis, ik zou het mezelf niet kunnen vergeven. Nu heb ik ook wel van dichtbij meegemaakt hoe een vriendin met haar zoontje van 3-4 maand op reis ging naar Afrika, hij heeft daar een of andere ziekte opgelopen en na een maandenlange lijdensweg in het ziekenhuis, zit hij nu levenslang aan de medicatie :{. En dan denk ik: dat is het me niet waard :).
pi_119947576
Je hebt wel een punt inderdaad... Het risico dat je iets oploopt, is gewoon wel groter als dat je hier blijft.
pi_119947631
Ja, daar ben ik dus echt anders in denk ik :*. En ik vat het helemaal niet verkeerd op hoor, bezorgdheid altijd lief!

De verloskundige vond het een goed plan, nog even eruit, kreeg niet eens een waarschuwing. Ik heb alle inentingen al en kan dus net zo goed voorbereid op reis als wanneer ik niet zwanger was. Wat bedoel je met riskeren? Dat ik daar beval met 30 weken en het zo erg mis gaat dat hij (of ik) overlijdt of er iets aan over houdt?
pi_119947690
Ik begin me ineens een beetje roekeloos te voelen nu :@
Vroeg me eigenlijk alleen af hoe het met inentingen en vliegen zat! En juist een bestemming dichterbij uitgekozen om die reden. Geen malaria in dat seizoen, daar ben je extra vatbaar voor als zwangere.

Ik bel de GGD even (bedankt voor de tip trouwens)
  woensdag 5 december 2012 @ 10:11:55 #28
171422 LadyBlack
paint it black
pi_119947735
Oooh, komt er actie vandaag?? *O*

Hopelijk kan ik meelezen op mn werk!! Succes dames!! :%
pi_119947738
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:08 schreef Suikertante het volgende:
Ja, daar ben ik dus echt anders in denk ik :*. En ik vat het helemaal niet verkeerd op hoor, bezorgdheid altijd lief!

De verloskundige vond het een goed plan, nog even eruit, kreeg niet eens een waarschuwing. Ik heb alle inentingen al en kan dus net zo goed voorbereid op reis als wanneer ik niet zwanger was. Wat bedoel je met riskeren? Dat ik daar beval met 30 weken en het zo erg mis gaat dat hij (of ik) overlijdt of er iets aan over houdt?
Er heersen daar nog ziekten die bij ons al lang niet meer voorkomen. Ja je bent wel geënt, maar ik ben sceptisch tegenover enten... zo is bewezen dat bepaalde entingen bijvoorbeeld niet voldoende meer werken of dat je geen antistoffen maakt...

Bevallen bij 30 weken, tja, hoe groot is die kans nu helemaal.... Maar als het gebeurd, dan weet je dat er geen goede zorg is... Niet voor jou en niet voor je kindje.

Maar nogmaals... Ik zou gewoon wachten met boeken, als je je prima voelt....
pi_119947770
Ja we gaan met zes man, dus dan kan je niet echt tot het laatste moment wachten. Daar komt bij dat het per se in die week moet, want mijn ouders hebben dan schoolvakantie. Dus ik denk dat in plaats van laat boeken een goede annuleringsverzekering afsluit.

Én ik ga even een afspraak maken bij de GGD. Even goed laten informeren.
Bedankt voor de tips in elk geval :)
pi_119947784
Ik vind net dat je niet roekeloos bent omdat je het allemaal afweegt.
Uiteindelijk is de kans klein, maar het moet je maar overkomen natuurlijk, en jij bent de enige die de knoop kan doorhakken of je 't dat (kleine) risico waard vindt of niet...
pi_119947929
Suiker, ik zou het ook doen hoor (mits compleet duidelijk is dat het veilig is qua inentingen etc). Voor mij zou het risico zo klein zijn, ik zou het absoluut aandurven. :)
pi_119947933
Lekker man nog even dr tussenuit O+

Ik zou er wel voor zorgen dat je vlak voordat je weggaat nog even op controle gaat bij je verloskundige, zodat je geen controle 'mist' door je vakantie zeg maar. En verder, gezondheidszorg daar wordt afgeraden en je moet uitwijken zeg je, okay, ik zou zeggen zoek dan even naar waar je heen moet mocht het nodig zijn, zodat je niet in een stressmoment ergens heengebracht wordt waar je niet heen wilt. Hou je zwangerschapskaart altijd bij je, liefst ook een kopietje in je tas ofzo mocht je hem kwijt raken of mocht ie door een arts of de vliegmaatschappij ingenomen worden.

En geniet geniet, vaak zijn ze heel galant voor zwangere vrouwen :D en goed smeren in de zon tegen een zwschapsmasker ;)
pi_119947942
Maar ze hoeft toch geen entingen? die heeft ze al?
pi_119947962
Dank voor de morele steun dames, van de critici én de enthousiastelingen :D
Ik houd jullie op de hoogte!
pi_119947968
Nog even een *O* voor mezelf, 22 weken vandaag! Jemig wat gaat het toch snel! Ik voel ons babytje de hele tijd al echt heel erg bewegen, zo lief O+
pi_119948016
Ik kom er net achter dat onze naam niet vier maar vijf letters heeft. Heb ik gisteren rompers gekocht om letters op te maken om op te hangen na de geboorte. Eentje te weinig. Is dat niet suf :D
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119948017
Ik wil dat ooooook!!! O+
22 weken, mooi getal zeg :)
pi_119948027
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:23 schreef Estrys het volgende:
Ik kom er net achter dat onze naam niet vier maar vijf letters heeft. Heb ik gisteren rompers gekocht om letters op te maken om op te hangen na de geboorte. Eentje te weinig. Is dat niet suf :D
:D
pi_119948071
quote:
Gewoon andere naam kiezen..
pi_119948097
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:21 schreef Ticootje het volgende:
Nytar en Sola succes....

Klinkt alsof het wel begonnen is Nytar....

En Sola, succes vandaag..
Dit dus :)

Bah heb een "kater".... al lijkt me sterk natuurlijk dat het kan.
pi_119948172
Gisteren weer helemaal goedgekeurd bij de verloskundige *O* Bloeddruk perfect, bloedwaarden waren allemaal goed, baarmoeder is precies zo groot als ie moet zijn en ze zei dat kruimel met zn hoofd rechts lag ("hier voel maar"... ik voelen, voel natuurlijk niks :( ) en hij heeft zich ook keurig gedragen: niet eens tegen de dopler aangeschopt dit keer O+

Wat ik ook superfijn vond is dat ze meteen zei dat ik helemaal naar voren draag en meteen vroeg of ik geen last had van mijn banden en onderrug en hoog ook, dus ik zou ook wel last hebben van maagzuur en benauwdheid. Ja dus op allemaal!! Maar zo fijn dat ik dat niet uit mezelf hoef te vertellen en het blijkbaar logisch is omdat ik op deze manier draag. Gister ook ondersteunende band gekocht in de hoop dat ik de komende dagen normaal kan lopen :)
Sarcasme. Herken het.
pi_119948226
quote:
_O-

Ultieme zwangerschapsdementie!!
Sarcasme. Herken het.
pi_119948275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
Gisteren weer helemaal goedgekeurd bij de verloskundige *O* Bloeddruk perfect, bloedwaarden waren allemaal goed, baarmoeder is precies zo groot als ie moet zijn en ze zei dat kruimel met zn hoofd rechts lag ("hier voel maar"... ik voelen, voel natuurlijk niks :( ) en hij heeft zich ook keurig gedragen: niet eens tegen de dopler aangeschopt dit keer O+

Wat ik ook superfijn vond is dat ze meteen zei dat ik helemaal naar voren draag en meteen vroeg of ik geen last had van mijn banden en onderrug en hoog ook, dus ik zou ook wel last hebben van maagzuur en benauwdheid. Ja dus op allemaal!! Maar zo fijn dat ik dat niet uit mezelf hoef te vertellen en het blijkbaar logisch is omdat ik op deze manier draag. Gister ook ondersteunende band gekocht in de hoop dat ik de komende dagen normaal kan lopen :)
AH... Check check check... Ik draag ook naar voren, en baby zit nog hoog... Benauwdheid zodra ik ga liggen, zittend is het wel te doen. Banden... omfg.. bandenpijn is echt niet leuk... En slokjes maagzuur de laatste week.. mmmmm....
Tegen maagzuur ga ik wel ff wat halen, want ik vind het niet grappig.
pi_119948288
Belle 22 weken *O*

Suiker, lekker! Wij zijn daar in januari heen geweest. Heerlijk om even bij te komen maar verder is er niet zoveel te beleven :P Het is er wel echt heel arm, met dus zeer gebrekkige gezondheidszorg, en toen wij er waren was er ook vrij veel criminaliteit (veel toeristen die overvallen werden) dus of ik het je echt zou aanraden weet ik niet..
  woensdag 5 december 2012 @ 10:35:28 #46
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119948329
Een goede annuleringsverzekering lijkt me wel verstandig.
Er is gewoon echt nog niks te zeggen over hoe het lichamelijk tegen die tijd met je gaat.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119948336
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

AH... Check check check... Ik draag ook naar voren, en baby zit nog hoog... Benauwdheid zodra ik ga liggen, zittend is het wel te doen. Banden... omfg.. bandenpijn is echt niet leuk... En slokjes maagzuur de laatste week.. mmmmm....
Tegen maagzuur ga ik wel ff wat halen, want ik vind het niet grappig.
Mijn vk zei dat ik er direct iets voor moest nemen omdat je anders risico loopt aan wondjes in je slokdarm die dan weer poliepjes kunnen worden die dan op den duur ook in iets naars gezwellerigs kunnen veranderen. Ze zei dat ik 16 rennies per dag mocht en als dat niet meer hielp dan moest ik direct contact opnemen.
Sarcasme. Herken het.
pi_119948360
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:31 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

_O-

Ultieme zwangerschapsdementie!!
Nee dat zou zijn als ik een hele andere naam erop maak. Dat mijn man zegt ... We gingen haar toch 'zus' noemen???!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119948395
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:36 schreef Estrys het volgende:

[..]

Nee dat zou zijn als ik een hele andere naam erop maak. Dat mijn man zegt ... We gingen haar toch 'zus' noemen???!
Toch vind ik hem briljant en ga ik hem gruwelijk misbruiken als ik zelf weer eens iets vergeet: "Ja maar ik vergeet tenminste niet hoe ons kind heet!"
Sarcasme. Herken het.
pi_119948398
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Mijn vk zei dat ik er direct iets voor moest nemen omdat je anders risico loopt aan wondjes in je slokdarm die dan weer poliepjes kunnen worden die dan op den duur ook in iets naars gezwellerigs kunnen veranderen. Ze zei dat ik 16 rennies per dag mocht en als dat niet meer hielp dan moest ik direct contact opnemen.
16!!!

OH!! grootverpakking halen dus..

Ik heb het pas echt deze week dat er maagzuur omhoog komt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')