abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 december 2012 @ 10:30:36 #76
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119948202
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:29 schreef Saysem het volgende:

[..]

Oh nee, "het mag zeker weer niet gezegd worden". :')

Inmiddels heb ik dit al letterlijk duizenden keren gelezen, dus het valt denk ik wel mee dat het niet gezegd mag worden.
het blijft een leuk stokpaardje ja, maar ze hebben zelf niet door dat het al een heel oud stokpaardje is
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_119948237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:13 schreef Maja het volgende:

[..]

Alsof alle teams en verenigingen verrot zijn... ;(
Je kunt niet ontkennen dat bij vrijwel iedere voetbalvereniging commentaar op arbitrage met de paplepel wordt ingegoten. Daar komt vrijwel altijd na verloop van tijd enige vorm van (al dan niet verbale) agressie bij kijken.

Vergeleken met het aangehaalde voorbeeld rugy, waar contact een veel grotere rol speelt, kun je dus eigenlijk wel concluderen dat voetbal misschien toch wel verrot is.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:33:32 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_119948278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:30 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Dat komt omdat zij een IQ van een fruitvlieg hebben.
En vaak 1 of meer psychologische stoornissen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 5 december 2012 @ 10:38:18 #79
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119948402
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:32 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Je kunt niet ontkennen dat bij vrijwel iedere voetbalvereniging commentaar op arbitrage met de paplepel wordt ingegoten. Daar komt vrijwel altijd na verloop van tijd enige vorm van (al dan niet verbale) agressie bij kijken.

Je bedoelt dat een bestuur, de trainer en de coaches er op hameren dat de spelers moeten schelden tegen de scheidsrechter...? Veel clubs zijn er juist mee bezig om dat tegen te gaan... Natuurlijk niet altijd met succes, maar die insteek is er wel degelijk.
pi_119948425
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:59 schreef Nielsch het volgende:

[..]

[..]

Wat jij jammer vindt kan mij gelukkig helemaal niets schelen. In het zeer hypothetische geval dat mijn kinderen echt op voetbal willen hebben ze gewoon lekker pech. Ze zouden ook wel elke dag naar de Efteling willen en hun schoen willen zetten, gaan we ook niet doen.
helemaal mee eens.
Die van mij hoeft niet op voetbal,
Hurling, Gaelic, Rugby....voetbal toch ook echt niet.

Voetbal is een "sport" waar die kinderen eiegnlijk geleerd wordt niet samen te spelen.
Vaf de Fjes... als je niet helemaal lekker meekomt hoor je er niet bij en zit je op de bank.
Iets dat bij jeugd GAA en hurling absoluut niet gebeurd...

Kut Voetbal... Kut Supporters en Kut Marokanen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_119948461
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik hoef geen discussie over hoe ik mijn kinderen opvoed. Ga koken poetsen, mens.

Mijn kinderen gaan op een sport waar ze vanaf 5 jaar leren wat respect voor de tegenstander en de arbitrage is. Niet hoe ze zoveel mogelijk moeten kankeren op anderen.
Ik geloof dat ik de suiggestie al gedaan had,
Helmaal met je eens
pi_119948490
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:38 schreef Maja het volgende:

[..]

Je bedoelt dat een bestuur, de trainer en de coaches er op hameren dat de spelers moeten schelden tegen de scheidsrechter...? Veel clubs zijn er juist mee bezig om dat tegen te gaan... Natuurlijk niet altijd met succes, maar die insteek is er wel degelijk.
Ze hameren er niet op maar geven wel degelijk het verkeerde voorbeeld. En niet alleen de trainer en coaches, wat denk je van de ouders? Als je ze hoort schreeuwen bij de F-jes dan weet je hoe het een paar jaar later zal worden. Ook spelers onderling grijpen veel te weinig in om het tegen te gaan, het lijkt wel als het IQ onder een bepaalde waarde komt spelers elkaar juist alleen maar opjutten.
pi_119948523
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af. Laatst moest ik rugbyen in Amstelveen en moesten we ons omkleden in een complex waar ook de voetbalclubs in zaten. Wat een doorgesnoven blanke idioten daar dan staan is ook schokkend. Geen idee of die ook rottigheid uithalen op het veld, maar een gezellig sfeer is het niet.
Wat ik persoonlijk heb meegemaakt, is dat het blanke tuig meer wat dommigs heeft. Standaard VMBO-brommeridioten zeg maar. Het tuig van allochtone afkomst was vooral aggressief, bekers met pis naar de blanken in het team gooien, dat soort dingen. Bij tegenstanders wist je vooraf ook al waar er opstootjes zouden gaan ontstaan. In Gouda bij ONA, vroeger een normale club maar nu voornamelijk allochtoon. En bij de "boeren"-verenigingen buiten de stad ging het er meestal rustig aan toe.

Helaas hebben allochtonen ook volkomen verkeerde voorbeelden in het voetbal en identificeren ze zich het liefst met een schoppende of elleboog-uitdelende Ibrahimovic. En bij opstootjes weet je altijd dat de racisme-kaart getrokken gaat worden, omdat ze weten dat je daarmee, zeker bij onzekere pubers, gelijk een extra stukje haat en woede omhoog haalt.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:45:45 #84
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119948591
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:41 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ze hameren er niet op maar geven wel degelijk het verkeerde voorbeeld. En niet alleen de trainer en coaches, wat denk je van de ouders? Als je ze hoort schreeuwen bij de F-jes dan weet je hoe het een paar jaar later zal worden. Ook spelers onderling grijpen veel te weinig in om het tegen te gaan, het lijkt wel als het IQ onder een bepaalde waarde komt spelers elkaar juist alleen maar opjutten.
Natuurlijk gebeurt het genoeg, maar je hoeft het niet te generaliseren. Er zijn genoeg eftallen waar dat helemaal niet gebeurt, met coaches die alleen aanwijzingen geven. Niet elke coach is een schreeuwerd.

En er zijn genoeg clubs die er val alles aan doen om het schelden tegen te gaan.

Helaas zien de spelers op TV vaak het verkeerde voorbeeld bij de profvoetballers...
pi_119948595
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:19 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Die zijn simpelweg van dezelfde catagorie als mensen die Marokkanen ongedierte noemen. Soort zoekt soort. Nu dat zelf nog even gaan inzien.
Ok die vriendjes het IQ van een fruitvlieg
Jij het IQ van een debiele fruitvlieg.

Het zijn weer Marrokanen die bij een geweldsdeliktje betrokken zijn
Het zijn Weer Marrokanen die iemand doodslaan/ trappen/neersteken omdat ze het niet eens zijn met de REGELS (sociaal of sport)
Het zijn weer Marrokanen die lopen te janken dat een crimineel in de cel zit

Je hebt gelijk het is geen ongedierte, met ongedierte heb je minder last.
  woensdag 5 december 2012 @ 10:48:33 #86
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119948683
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:19 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Die zijn simpelweg van dezelfde catagorie als mensen die Marokkanen ongedierte noemen. Soort zoekt soort. Nu dat zelf nog even gaan inzien.
gezwellen is het juiste woord. En nee, niet alle marokanen maar wel de gezwellen die bij deze zaak betrokken zijn.
En met de berichten vandaag weer in de krant wordt het steeds triester,... uitlachen in de kantine. Bah, dat ze maar snel onder een trein mogen komen.
pi_119948750
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:43 schreef Nielsch het volgende:
Die hele sport is verziekt, vanaf de F-jes tot aan de duurbetaalde profs. Ik vind het een walgelijk iets om naar te kijken. Niet alleen de KNVB is het probleem, het probleem zit hem in alle facetten: spelers, ouders, arbitrage, clubs, voorzitters, leden, bestuurders, sponsors en ga zo nog maar even door. De hele mentaliteit is verrot en dat zal ook nooit meer goedkomen.

Nee, mijn kinderen nooit maar dan ook nooit op voetbal. Ik heb geen zin om op m'n vrije dagen in contact te komen met doorgesnoven Sjonnie met z'n petje en agressieve Achmed met z'n bontkraag.
Wat een onzin. Voetbal is gewoon een afspiegeling van de maatschappij. Gebrek aan respect voor gezag kom je ook tegen op scholen (jongeren die leerkrachten schofferen) en op straat. Het uit zich op het sportveld hooguit wat meer in de hitte van de strijd.

Wel is het zo dat er vanuit het profvoetbal een slecht voorbeeld wordt gegeven: elke beslissing van de scheidsrechter wordt per definitie aangevochten, ook al is het nog zo duidelijk dat die bal uit was, dat het buitenspel was, dat het hands was, enzovoort.

In andere sporten bestaat meer respect voor de leiding. Maar die sporten zijn vaak ook minder een afspiegeling van de samenleving als geheel.
pi_119948903
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:50 schreef Boldface het volgende:

[..]

Wat een onzin. Voetbal is gewoon een afspiegeling van de maatschappij.
Waarom is voetbal wel een afspiegeling van de maatschappij en iedere andere sport niet? Bij andere sporten speelt dit probleem namelijk niet. Zoals ik al eerder aangaf, ik denk dat voetbal een afspiegeling van de maatschappij met een hele sterke nadruk op de onderkant is.
pi_119949071
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:55 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Waarom is voetbal wel een afspiegeling van de maatschappij en iedere andere sport niet? Bij andere sporten speelt dit probleem namelijk niet. Zoals ik al eerder aangaf, ik denk dat voetbal een afspiegeling van de maatschappij met een hele sterke nadruk op de onderkant is.
Rugby, a game for thugs played by gentlemen
Soccer a game for gentlemen played by ...
  woensdag 5 december 2012 @ 11:02:13 #90
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949081
quote:

[..]

Voetbal is een van de goedkoopste sporten (geen dure zaalhuur) en dus komt de onderkant van de maatschappij ook meer bij de voetbal.

Die laag zie je bij andere sporten veel minder. Die nadruk op de onderkant van de maatschappij klopt ook wel, maar in de bovenlaag wordt er ook veel gevoetbald.

De problemen die hier uit rollen, komen voornamelijk uit de onderste laag, en dat is iets waar men buiten het voetbal ook last van heeft. Op scholen, aanvallen ambulance-personeel en meer van dat soort dingen.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:02:36 #91
282087 abdalfawaz
Ilharaqa Baraka
pi_119949099
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Die hele sport is verziekt, vanaf de F-jes tot aan de duurbetaalde profs. Ik vind het een walgelijk iets om naar te kijken. Niet alleen de KNVB is het probleem, het probleem zit hem in alle facetten: spelers, ouders, arbitrage, clubs, voorzitters, leden, bestuurders, sponsors en ga zo nog maar even door. De hele mentaliteit is verrot en dat zal ook nooit meer goedkomen.

Nee, mijn kinderen nooit maar dan ook nooit op voetbal. Ik heb geen zin om op m'n vrije dagen in contact te komen met doorgesnoven Sjonnie met z'n petje en agressieve Achmed met z'n bontkraag.
Je overdrijft hier schromelijk. Ik voetbal zelf ook al 15 jaar (Zuid-Oost Brabant) en ik kan je vertellen dat ik in die gehele periode wellicht 3 keer een klein "incident" heb meegemaakt. Ergo, 99,9% van de tijd draait het gewoon om een leuk potje voetbal voor je ontspanning. Ook om mij heen hoor ik weinig verhalen van incidenten.
pi_119949100
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:01 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Rugby, a game for thugs played by gentlemen
Soccer a game for gentlemen played by ...
Hoeveel mensen zitten er in Nederland op Rugby. En hoeveel op voetbal????

Do the math!
pi_119949106
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)le-afranseling.dhtml

Er is ook met een bejaarde gevoetbald.

Mooi volk!

De grensrechter sterft aan een afranseling, maar als dit waar is, heeft de bejaarde geluk gehad: het had hetzelfde af kunnen lopen.

Een groep van 40 tegen 1 bejaarde. _O-
pi_119949120
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:02 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Hoeveel mensen zitten er in Nederland op Rugby. En hoeveel op voetbal????

Do the math!
Dat is niet van toepassing. Je moet kijken naar percentages.
pi_119949176
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:03 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat is niet van toepassing. Je moet kijken naar percentages.
Is zeker wel van toepassing. Hoe meer mensen aan 1 sport doen hoe meer kans dat er iets gebeurt.
pi_119949205
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:04 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Is zeker wel van toepassing. Hoe meer mensen aan 1 sport doen hoe meer kans dat er iets gebeurt.
Tuurlijk is de kans dan groter. Maar ik durf te wedden dat procentueel gezien ook meer incidenten zijn bij voetbal dan bij rugby, en dat is de enige juiste één-op-één vergelijking.
pi_119949210
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:02 schreef Chooselife het volgende:

Mooi volk!

De grensrechter sterft aan een afranseling, maar als dit waar is, heeft de bejaarde geluk gehad: het had hetzelfde af kunnen lopen.

quote:
De politie is op zoek naar de daders, zegt een woordvoerder. 'Het slachtoffer heeft een signalement gegeven, maar dit signalement slaat op veel jongeren in de wijk.' Volgens de man moet de dader worden gezocht in een groep jonge Marokkanen die al jaren voor overlast in Kralingen-West zorgt. 'Veel bewoners zijn vanwege die jongeren al verhuisd,' zegt het slachtoffer. 'Helaas worden ze niet aangepakt. Ik zou zeggen: schoonvegen die handel.'
Goh... jeetje.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119949230
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Goh... jeetje.
Wat een racist ;)
pi_119949234
40 Marokkanen tegen 1 bejaarde.

:D

Is dit een grap?
pi_119949264
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:06 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Tuurlijk is de kans dan groter. Maar ik durf te wedden dat procentueel gezien ook meer incidenten zijn bij voetbal dan bij rugby, en dat is de enige juiste één-op-één vergelijking.
Ik heb een aantal jaar gewoond in New York en heb daar op Honkbal en American Football gezeten. Daar waren ze ook niet vies van een opstootje en raakte ouders ook met elkaar slaags. Het is dus niet alleen in voetbal.
pi_119949298
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:08 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik heb een aantal jaar gewoond in New York en heb daar op Honkbal en American Football gezeten. Daar waren ze ook niet vies van een opstootje en raakte ouders ook met elkaar slaags. Het is dus niet alleen in voetbal.
Nee, omdat Honkbal en American Football daar is wat voetbal hier is: volkssport nummer 1.

Los daarvan zijn Amerikanen qua agressie natuurlijk sowieso :')
pi_119949310
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:02 schreef Chooselife het volgende:

Mooi volk!

Ongedierte :r
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_119949333
Samenscholingsverbod op het voetbalveld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_119949342
quote:
Geconfronteerd met het gedrag van háár zoon, kan ze desalniettemin een lach niet onderdrukken. "Was het echt zo erg?", vraagt de 38-jarige moeder van drie. Wellicht heeft de verslaggeefster niet gezien hoe die meidenlijnrechter zich gedroegen? "Er wonen staan heel wat slechte meisjes in deze wijk lijnrechters naast het veld hoor", vergoelijkt ze het gedrag van haar eerstgeborene.
Zogenaamd is het NWS / Marokkanen zijn Marokkaanse overlast zat ... maar het ligt altijd aan een ander: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rlast-spuugzat.dhtml

de mariniers erop, of beter de zeehonden knuppelaars op bontkraagjes laten oefenen
  woensdag 5 december 2012 @ 11:12:04 #105
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:06 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel zeker. Het respect voor de scheidsrechter is bij rugby, maar ook bij handbal en hockey veel groter. Het wordt een hele cultuuromslag om dat zo bij het voetbal te krijgen.

Maar in Nederland zijn maar 80 rugbyclubs met vaak maar 1 of 2 teams. Het is veel makkelijker om dat in control te houden in vergelijking tot 33.000 voetbalwedstrijden per week.
pi_119949394
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:12 schreef Maja het volgende:

[..]

Dat weet ik ook wel zeker. Het respect voor de scheidsrechter is bij rugby, maar ook bij handbal en hockey veel groter. Het wordt een hele cultuuromslag om dat zo bij het voetbal te krijgen.

Maar in Nederland zijn maar 80 rugbyclubs met vaak maar 1 of 2 teams. Het is veel makkelijker om dat in control te houden in vergelijking tot 33.000 voetbalwedstrijden per week.
Dat mag nooit een excuus zijn vind ik. Als je het niet kunt handelen kondig je maar een ledenstop af.
pi_119949426
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 10:05 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Het gebeurt helaas ook op scholen, midden in de stad, in het uitgaansleven. Ook daar is het iedere week raak. Het is gewoon de samenleving waar dit soort onderontwikkelde debielen uit voort komen. en niet van de voetbal velden. Dat ze daar toevallig lopen... tsja louter toeval.

Anders kunnen we de scholen ook wel gaan sluiten.
Ja helaas wel. De vraag is wat kunnen wij eraan doen? Misschien toch maar weer ballingschap invoeren. Mogen ze op een of ander eiland elkaar gaan pesten.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2012 @ 11:14:16 #108
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119949428
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

[..]

Goh... jeetje.
Maar verder niks structureels hoor.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  woensdag 5 december 2012 @ 11:14:28 #109
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119949432
Maarre..mag ik concluderen dat ze verloren hadden? Over de eindscore wordt nergens iets gezegd :@ .
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
pi_119949438
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:12 schreef Maja het volgende:

[..]

Het respect voor de scheidrechter... het respect voor de tegenspelers... het respect voor en door supporters onderling
pi_119949462
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 09:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De KNVD is gewoon een groot probleem, ze durven geen clubs en leden aan te pakken.
Ook onzin. De KNVB heeft talloze teams aangepakt en uit de competitie genomen. Het échte probleem is dat jongeren van pakweg 14-18 jaar zich misdragen en niet worden gecorrigeerd. Maar dat is een maatschappelijk probleem, niet specifiek een voetbalprobleem. De KNVB is één van de vele partijen die met dat probleem wordt geconfronteerd.
pi_119949468
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:14 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Maarre..mag ik concluderen dat ze verloren hadden? Over de eindscore wordt nergens iets gezegd :@ .
2-2
pi_119949472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:14 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
eindstand was 2-2. Hoorde dat een speler van Buitenboys zeggen
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  woensdag 5 december 2012 @ 11:16:29 #114
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949491
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:12 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat mag nooit een excuus zijn vind ik. Als je het niet kunt handelen kondig je maar een ledenstop af.
Het wordt dan de wet van de grote getallen. Als er veel wedstrijden gespeeld worden, is de kans groter dat het ergens mis gaat.

Ik heb 20 jaar gevoetbald en fluit nu 10 jaar en heb nog nooit geweld op of langs het veld meegemaakt. Bij 99% van de wedstrijden gebeurt er dan ook niks...
  woensdag 5 december 2012 @ 11:17:05 #115
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119949508
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:15 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

2-2
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:15 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

eindstand was 2-2. Hoorde dat een speler van Buitenboys zeggen
Ooooh, gemist. Sjonge, nog niet eens verloren :( .
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2012 @ 11:17:38 #116
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119949529
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:11 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Zogenaamd is het NWS / Marokkanen zijn Marokkaanse overlast zat ... maar het ligt altijd aan een ander: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)rlast-spuugzat.dhtml

de mariniers erop, of beter de zeehonden knuppelaars op bontkraagjes laten oefenen
... en dan gaan ze nog in discussie over de nuance.
Echt een plaat voor de kop.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119949532
Nederland waar criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt (als ze al gepakt worden).
pi_119949546
quote:

[..]

Omdat voetbal een volkssport is waarbij de clubleden / beoefenaars een behoorlijk representatieve afspiegeling van de samenleving vormen.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:18:13 #119
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119949552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef Maja het volgende:

[..]

Het wordt dan de wet van de grote getallen. Als er veel wedstrijden gespeeld worden, is de kans groter dat het ergens mis gaat.

Ik heb 20 jaar gevoetbald en fluit nu 10 jaar en heb nog nooit geweld op of langs het veld meegemaakt. Bij 99% van de wedstrijden gebeurt er dan ook niks...
Maar je bent vast wel uitgescholden?
pi_119949572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

[..]

Ooooh, gemist. Sjonge, nog niet eens verloren :( .
Kan je er nog steeds ingefloten zijn :9
pi_119949607
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:16 schreef Maja het volgende:

[..]

Ik vind dat dat te makkelijk gezegd wordt. "Het is de wet van de grote getallen dus dan werkt dat helaas zo". Nee zo werkt het niet. Zoals al eerder aangegeven moet je kijken naar de procentuele verschillen met andere sporten om een juiste één-op-één vergelijking te maken. Ook dan komt voetbal er gewoon niet goed uit. Als blijkt dat er door de "grote getallen" er problemen dreigen te komen moet je dan al ingrijpen, en niet naderhand zeggen dat de brand zo groot is geworden dat je hem eigenlijk toch niet meer kunt blussen, en het maar gecontroleerd af laat branden.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:20:36 #122
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119949628
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef ssebass het volgende:
Nederland waar criminelen met fluwelen handschoentjes worden aangepakt (als ze al gepakt worden).
vooralsnog zitten er 3 vast en worden morgen voorgeleid voor doodslag...
  woensdag 5 december 2012 @ 11:20:36 #123
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949629
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:18 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Maar je bent vast wel uitgescholden?
Wel genoeg commentaar op mijn fluiten gehad, maar nog nooit uitgescholden. Scheelt misschien ook dat ik niet in de Randstad fluit, daar is men veel mondiger.
pi_119949657
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:18 schreef Boldface het volgende:

[..]

Omdat voetbal een volkssport is waarbij de clubleden / beoefenaars een behoorlijk representatieve afspiegeling van de samenleving vormen.
Er zijn meer volkssporten dan alleen voetbal. Ik denk dat je vooral naar mijn laatste zin moet kijen uit de quote die je aanhaalde.
pi_119949680
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

... en dan gaan ze nog in discussie over de nuance.
Echt een plaat voor de kop.
Hè bah, nuance.

Alle genuanceerde mensen zouden ze kapot moeten schieten.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:21:58 #126
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119949693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Kan je er nog steeds ingefloten zijn :9
Nou, ik wil niet weten wat er was gebeurd als ze verloren hadden, jee..
  woensdag 5 december 2012 @ 11:22:12 #127
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949695
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:19 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Ik vind dat dat te makkelijk gezegd wordt. "Het is de wet van de grote getallen dus dan werkt dat helaas zo". Nee zo werkt het niet. Zoals al eerder aangegeven moet je kijken naar de procentuele verschillen met andere sporten om een juiste één-op-één vergelijking te maken. Ook dan komt voetbal er gewoon niet goed uit. Als blijkt dat er door de "grote getallen" er problemen dreigen te komen moet je dan al ingrijpen, en niet naderhand zeggen dat de brand zo groot is geworden dat je hem eigenlijk toch niet meer kunt blussen, en het maar gecontroleerd af laat branden.
Je zegt zelf al dat voetbal ook veel beoefend wordt door de onderkant van de maatschappij. Daar spelen veel meer sociale problemen, die daardoor ook in het voetbal voorkomen.

Een verlijking met andere sporten gaat daarom mank.
pi_119949709
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:20 schreef Maja het volgende:

[..]

Wel genoeg commentaar op mijn fluiten gehad, maar nog nooit uitgescholden. Scheelt misschien ook dat ik niet in de Randstad fluit, daar is men veel mondiger.
Heb je mazzel. :P Heb geen wedstrijd gespeeld waarin er niet werd gescholden. Overigens is dat blijkbaar inherent aan voetbal. Hier in China vloeken de Chinezen ook constant als de scheidsrechter 'verkeerd' fluit.
pi_119949717
quote:

[..]

Die is wel mooi, je formuleert het alleen anders
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:19 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

het gaat inderdaad niet om de grote getallen maar dat voetbal net de sport is die iedereen kan doen. Dit komt voornamelijk door de lage kosten en overal kan je makkelijk even voetballen met vriendjes.
Ik denk dat het niet te vergelijken is met andere sporten en moeten we dat dus ook niet doen
  woensdag 5 december 2012 @ 11:24:06 #130
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_119949756
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:20 schreef Maja het volgende:

[..]

Okay, commentaar zal er altijd zijn, maar het kan dus netjes blijven. Het beeld wat ik ondertussen bij voetbal krijg is alsof het levensbedreigend is.
pi_119949783
quote:

[..]

http://www.southparkstudios.com/clips/154917/no-more-baseball
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119949788
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Die is wel mooi, je formuleert het alleen anders

[..]

het gaat inderdaad niet om de grote getallen maar dat voetbal net de sport is die iedereen kan doen. Dit komt voornamelijk door de lage kosten en overal kan je makkelijk even voetballen met vriendjes.
Ik denk dat het niet te vergelijken is met andere sporten en moeten we dat dus ook niet doen
Dat is niet alleen bij voetbal, rugby (ja daar is ie weer :)), honkbal, dat zijn ook sporten die makkelijk op een veldje met vriendjes of vriendinnetjes te spelen zijn.
pi_119949842
quote:

[..]

Omdat voetbal een volksvermaak is waarbij de clubleden / beoefenaars een behoorlijk representatieve afspiegeling van de samenleving vormen.
Voetbal is geen sport...er is geen sportiviteit in te vinden
En de beoefenaars / leden en naar ik aanneem fans een representatieve afspiegeling van de samenleving.

ADO is welzeker een afspiegeling can zijn subcultuur , maar toch zeker niet van iedere Hagenees

Voetbal een vermaak tijdsverdrijf waar 22 aspirant overbetaalde prima balerina's zich voor een massa mensen met het gecombineerd IQ van een mongloide down syndroom kalf tegen een balletje proberen te trappen (Als ze niet te druk bezig zijn met freefighten en zich laten vallen)
pi_119949850
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:25 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat is niet alleen bij voetbal, rugby (ja daar is ie weer :)), honkbal, dat zijn ook sporten die makkelijk op een veldje met vriendjes of vriendinnetjes te spelen zijn.
Ga weg man. Voetbal kan ook op pleintjes en steegjes. Ga jij maar honkballen en rugby-en op straat. :')
pi_119949871
quote:
3s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:20 schreef Re het volgende:

[..]

vooralsnog zitten er 3 vast en worden morgen voorgeleid voor doodslag...
Ben heel benieuwd naar wat de straffen zijn (en of de enorme media aandacht daar invloed op heeft). Meestal worden jeugddelinquenten niet bijzonder hard gestraft. De aantijgingen zijn wel serieus maar betwijfel of dit ook geldt voor de straffen.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:27:33 #136
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:22 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Heb je mazzel. :P Heb geen wedstrijd gespeeld waarin er niet werd gescholden. Overigens is dat blijkbaar inherent aan voetbal. Hier in China vloeken de Chinezen ook constant als de scheidsrechter 'verkeerd' fluit.
Er wordt wel genoeg gescholden in het veld tegen de tegenstander/coach en daar treed ik wel tegenop.
pi_119949888
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:22 schreef Maja het volgende:

[..]

Je zegt zelf al dat voetbal ook veel beoefend wordt door de onderkant van de maatschappij.
Nou vraag ik me serieus af wat je als de 'onderkant' van de maatschappij ziet.

Bv, jaren met vrienden gevoetbald, dat waren dus allemaal eind 20-ers/begin 30-ers waarvan de meesten een HBO-opleiding als hoogste opleiding hadden gevolgd (incl. ikzelf) en en enkeling MBO. Ook allemaal afkomstig van Havo en VWO-scholen. Ook allemaal getrouwd/samenwonend waren met kinderen, koophuis in goede buurt en vaste baan (ook allemaal in het segment hoger van het midden). Is dat dan de onderkant vd maatschappij? :? En wat is dan de bovenkant van de maatschappij?
pi_119949918
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:25 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

En laat me raden, je ziet heel vaak kinderen op een veldje die sporten spelen?
En heb je enig idee hoeveel km de ouders moeten rijden zodat hun kids een wedstrijdje kunnen spelen met hun club? Vooral bij honkbal is dat een ramp en in die korte periode dat ik op rugby zat, ben ik de club niet af geweest
pi_119949932
quote:

[..]

Rugby voor mietjes bedoel je.
Maar sorry zijn er scheidrechters doodgeschopt ...of heeft er een komplete veldslag plaatsgevonden http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk
  woensdag 5 december 2012 @ 11:29:45 #140
262 Re
Kiss & Swallow
pi_119949942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:27 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd naar wat de straffen zijn (en of de enorme media aandacht daar invloed op heeft). Meestal worden jeugddelinquenten niet bijzonder hard gestraft. De aantijgingen zijn wel serieus maar betwijfel of dit ook geldt voor de straffen.
ik ben ook benieuwd hoor vooral of er een collectiviteitsstrafmaat inzit of niet... maar ik wilde even uitgaan op deze situatie, dat de algemene pakkans gruwelijk laag is en recidive hoog is idd iets waar verandering in moet komen
  woensdag 5 december 2012 @ 11:29:54 #141
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949947
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:24 schreef ElviraKlapmuts het volgende:

[..]

Okay, commentaar zal er altijd zijn, maar het kan dus netjes blijven. Het beeld wat ik ondertussen bij voetbal krijg is alsof het levensbedreigend is.
Het gros beleeft ontzettend veel plezier van het voetbal. Het spelletje zelf, het sociale gebeuren in de kantine en kleedkamer, de mensen die je leert kennen, het in teamverband leren samen te werken.

Maar helaas gaat het ook genoeg mis. In West 1 (Noord-Holland en Utrecht) worden er gemiddeld 2 scheids- of grensrechters bedreigd en dat blijft te gek voor woorden. Maar nogmaals, het meeste gaat goed.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:30:55 #142
497 Maja
Ja denk!?!
pi_119949973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nou vraag ik me serieus af wat je als de 'onderkant' van de maatschappij ziet.

Bv, jaren met vrienden gevoetbald, dat waren dus allemaal eind 20-ers/begin 30-ers waarvan de meesten een HBO-opleiding als hoogste opleiding hadden gevolgd (incl. ikzelf) en en enkeling MBO. Ook allemaal afkomstig van Havo en VWO-scholen. Ook allemaal getrouwd/samenwonend waren met kinderen, koophuis in goede buurt en vaste baan (ook allemaal in het segment hoger van het midden). Is dat dan de onderkant vd maatschappij? :? En wat is dan de bovenkant van de maatschappij?
Nee jij hebt met de bovenkant gevoetbald. Onderkant is laag of niet opgeleid, achterstandswijken.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:31:42 #143
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_119950007
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:07 schreef Chooselife het volgende:
40 Marokkanen tegen 1 bejaarde.

:D

Is dit een grap?
Nee een incident.
pi_119950045
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:28 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En laat me raden, je ziet heel vaak kinderen op een veldje die sporten spelen?
En heb je enig idee hoeveel km de ouders moeten rijden zodat hun kids een wedstrijdje kunnen spelen met hun club? Vooral bij honkbal is dat een ramp en in die korte periode dat ik op rugby zat, ben ik de club niet af geweest
Handbal Korfbal is dat zo moeilijk niet.

Rugby... sorry maar daar hebben wij Nederlanders de bouw niet voor
En lacrosse of Hurling de cultuur niet.
Football zou je misschien nog van de grond kunnen krijgen
pi_119950068
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:26 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Ga weg man. Voetbal kan ook op pleintjes en steegjes. Ga jij maar honkballen en rugby-en op straat. :')
Dat het niet gedaan wordt wil niet zeggen dat het niet kan. Waar in Nederland vader met zijn zoon een balletje over trapt wordt in de VS een balletje (of bal) overgegooid. En dat zou bij wijze van spreken nog prima op straat kunnen.
pi_119950080
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:26 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Voetbal is geen sport...er is geen sportiviteit in te vinden
En de beoefenaars / leden en naar ik aanneem fans een representatieve afspiegeling van de samenleving.

ADO is welzeker een afspiegeling can zijn subcultuur , maar toch zeker niet van iedere Hagenees

Voetbal een vermaak tijdsverdrijf waar 22 aspirant overbetaalde prima balerina's zich voor een massa mensen met het gecombineerd IQ van een mongloide down syndroom kalf tegen een balletje proberen te trappen (Als ze niet te druk bezig zijn met freefighten en zich laten vallen)
Voor iemand die anderen tot mongool betitelt, houd je er uitermate zwakzinnige opvattingen op na. Natuurlijk is voetbal een sport. Twee teams spelen tegen elkaar en proberen een bal over de doellijn te schoppen. Ga in vredesnaam niet zitten ontkennen wat gewoon feiten zijn.

Waar het voetbal last van heeft, nét als andere sporten, zijn randzaken die de sport verzieken. Zoals doping daarvoor zorgt in de wielersport, zo heeft het voetbal van doen met asociaal gedrag, gebrek aan respect voor gezag, etc. Veel van die verziekende elementen zijn niet los te zien van wat zich ook in de maatschappij afspeelt.
pi_119950087
Wat was trouwens de eindstand?

-O-
pi_119950126
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:29 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Rugby voor mietjes bedoel je.
Maar sorry zijn er scheidrechters doodgeschopt ...of heeft er een komplete veldslag plaatsgevonden http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Beverwijk
http://nos.nl/artikel/248(...)hockeywedstrijd.html
http://www.rtl.nl/%28/act(...)_aanhouding_2130.xml
http://www.volkskrant.nl/(...)icket-te-maken.dhtml

Dus laten we ook ijshockey, cricket en oja ook maar scholen verbieden.

Wat is je bedoeling. Waar mensen zijn wordt gevochten.
pi_119950161
quote:
15s.gif Op woensdag 5 december 2012 11:33 schreef Boldface het volgende:

[..]

Voor iemand die anderen tot mongool betitelt, houd je er uitermate zwakzinnige opvattingen op na. Natuurlijk is voetbal een sport. Twee teams spelen tegen elkaar en proberen een bal over de doellijn te schoppen. Ga in vredesnaam niet zitten ontkennen wat gewoon feiten zijn.
Oh het verschil over hoe de sport bedoeld was en hoe hij is.

quote:
Waar het voetbal last van heeft, nét als andere sporten, zijn randzaken die de sport verzieken. Zoals doping daarvoor zorgt in de wielersport, zo heeft het voetbal van doen met asociaal gedrag, gebrek aan respect voor gezag, etc. Veel van die verziekende elementen zijn niet los te zien van wat zich ook in de maatschappij afspeelt.
Dat respect heb je dus wel bij anderre sporten... maar het is verdomd goed oppassen dat het niet overwaait.

pi_119950175
Ach ik zie het maar zo, voetbal is de filter voor de andere sporten. Dan blijven die redelijk schoon van idioten. Hopelijk blijft dat zo. Gewoon de "elite" sporten lekker duur houden. Voetbal houd ik mij verre van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')