abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119941437
Hoewel we best aardig wonen is de tijd aangebroken om toch naar de wat mooiere (grotere) huisjes te kijken.
De huidige huurwoning is een standaard portiekwoning op de begane grond (dus tuin! *O* ). Zoiets als deze:

Maar er kleefden een aantal nadelen aan. Zo is het huis niet echt geweldig geisoleerd, hebben we alleen een keukengeisertje waarmee we moeten douchen en wordt er gebruik gemaakt van een moederhaard als verwarming (wat niet de meest efficiente methode is). Verder is de verhuurde nou ook niet echt het meeste meewerkende persoon die er is. Oftewel: tijd om te gaan.

Khadgar en ik werken beiden nu inmiddels ruim een jaar, dus we kunnen gaan kijken naar de particuliere sector. Een paar straten verderop zijn ze op dit moment bezig met nieuwbouw. De halve wijk is daar platgegooid en er komen mooie (wat duurdere) woningen voor terug. De beschikbare woningen zag ik voor het eerst op funda:
http://www.funda.nl/huur/(...)kritzingerstraat-98/

Interessant! Dus we zijn wezen kijken in de modelwoning. Enorm huis (letterlijk 2x zo groot als waar we nu zitten)! We keken onze ogen uit: een mooie keuken (huidige waar we nu zitten is echt aan vervanging toe), een mooie grote badkamer MET bad (altijd een pluspunt), overal vloerverwarming en welgeteld 5 (!) slaapkamers. In alle drukte (en oeh's en ah's) helaas geen foto's gemaakt. Meer info over de woningen is te vinden op: http://www.hurenindemorgenzon.nl/

We hadden het inschrijfformulier aangevraagd bij de makelaar en toen begon het geregeld van alle documenten: salarisstroken, werkgeversovereenkomsten, GBA's, noem het maar op. Ze wilden alles van ons weten (behalve onze pincode ;) ). Omdat het tijdens de bezichtiging heel druk was wilden we toch zo snel mogelijk alles inleveren. Want: wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Als laatste hadden we nog uitgerekend voor welke huizen we in aanmerking konden komen. Gelukkig konden uit alle huizen kiezen! We mochten 12 voorkeuren aangeven.

Na een week heen en weer gemail en gereis naar het gemeentehuis eindelijk alle documenten bij elkaar gesprokkeld en snel naar de makelaar gestuurd. En toen begon het wachten........
Vandaag het verlossende mailtje gehad van de makelaar: De verhuurder is accoord met onze inschrijving! *O*
Op dit moment stellen ze het huurcontract op en zodra dat klaar is krijgen we een seintje om het te ondertekenen. De verwachting is dat de woningen rond februari opgeleverd gaan worden. Helaas kunnen we niet het verloop van de bouw zien en vastleggen omdat ze voor het gemak heel de straat hebben afgezet :')

Voor de mensen die echt enorm benieuwd zijn hoe het huis eruit gaat zien: het enige wat we hebben is een impressietekening van de buitenkant:

Wordt dus vervolgd.....
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
pi_119942305
Tof! Gefeliciteerd! :)

*volg*
Ja doei.
  woensdag 5 december 2012 @ 00:31:04 #3
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119943488
Jeuj, een rijtjeshok...

Zoek een echt huis! :'(
  woensdag 5 december 2012 @ 07:46:27 #4
50430 Yuki
Student Midwife
pi_119945515
Tof zeg! Gefeliciteerd! :)
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_119945727
Yay! *O*
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_119945848
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:31 schreef Lollertrolle het volgende:
Jeuj, een rijtjeshok...

Tja. Als jij als starter een vrijstaande villa kan huren moet je lekker je gang gaan. :W

Wij zien de buitenkant toch niet en menig persoon is toch wel een beetje jaloers op zo'n groot huis met een mooie tuin in de buurt van het centrum.
pi_119946192
Wat moet/gaat er verbouwd/geklust worden? Alleen de standaarddingen (muur/vloer/etc), of wordt er nog wat extra's gedaan?
"...while I'm supposed to marry her brother, a renowned pillow biter." Cersei Lannister
"Float like a butterfly, sting like a bee, look ridiculous." Rory the Roman
"It's smaller on the outside." Clara Oswin Oswald
pi_119946661
quote:
2s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:56 schreef WheeleE het volgende:
Wat moet/gaat er verbouwd/geklust worden? Alleen de standaarddingen (muur/vloer/etc), of wordt er nog wat extra's gedaan?
In principe weinig verbouwing, gezien het een huurwoning is. Uiteraard moet er nog een vloer in gelegd worden, maar het huis wordt behoorlijk kant en klaar opgeleverd.
We kunnen het natuurlijk pas echt inventariseren wanneer we daadwerkelijk het huis in kunnen ;)
pi_119952472
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 00:31 schreef Lollertrolle het volgende:
Jeuj, een rijtjeshok...

Tsja, mijn smaak is het ook niet, maar als zij er blij mee zijn dan is dat toch mooi :) dan blijven de vrijstaande villa's mooi voor jou over. Zeikstraal.
Ja doei.
  woensdag 5 december 2012 @ 13:20:53 #10
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_119953640
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 12:47 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Tsja, mijn smaak is het ook niet, maar als zij er blij mee zijn dan is dat toch mooi :) dan blijven de vrijstaande villa's mooi voor jou over. Zeikstraal.
Kom je mee wonen in mijn villa mtrblmpje?
pi_119954124
oke afgelopen..... Dit is een hiep-hoi-wij-hebben-een-leuk-huisje. Niet een topic om de architect af te kraken :)
pi_119963811
Wat leuk, gefeliciteerd! En wat is het groot :o
pi_119973650
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:01 schreef Daph_ het volgende:
Wat leuk, gefeliciteerd! En wat is het groot :o
Ja daar schrokken we ook wel wat van. We hebben een woonkamer, slaapkamer, allebei een werkkamer, een waskamer, logeerkamer en ook nog wel een kamer voor de kat :P
  woensdag 5 december 2012 @ 21:58:27 #14
50430 Yuki
Student Midwife
pi_119975007
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:35 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Ja daar schrokken we ook wel wat van. We hebben een woonkamer, slaapkamer, allebei een werkkamer, een waskamer, logeerkamer en ook nog wel een kamer voor de kat :P
Holy crap! :o
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_119995119
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 08:25 schreef kipptje het volgende:

[..]

Tja. Als jij als starter een vrijstaande villa kan huren moet je lekker je gang gaan. :W

Wij zien de buitenkant toch niet en menig persoon is toch wel een beetje jaloers op zo'n groot huis met een mooie tuin in de buurt van het centrum.
Juist. Je moet altijd een huis zoeken met leuke huizen aan de overkant. Want daar kijk je op uit! Hoe jouw huis er van buiten uitziet, zie je toch niet als je op de bank zit.

Succes!
pi_120001730
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:15 schreef Angelfrouk het volgende:

[..]

Juist. Je moet altijd een huis zoeken met leuke huizen aan de overkant. Want daar kijk je op uit! Hoe jouw huis er van buiten uitziet, zie je toch niet als je op de bank zit.

Succes!
Bedankt!
Ik heb ook maar een bedank mailtje naar de makelaar gestuurd. Ze zullen wel knettergek van ons zijn geworden omdat we om de paar dagen om een update vroegen :+
pi_120001795
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:06 schreef kipptje het volgende:

[..]

Bedankt!
Ik heb ook maar een bedank mailtje naar de makelaar gestuurd. Ze zullen wel knettergek van ons zijn geworden omdat we om de paar dagen om een update vroegen :+
gefeliciteerd :)

Krijg je ook mooie 3puntsloten?
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  donderdag 6 december 2012 @ 17:19:47 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_120002248
Wat een paleis! Gefeliciteerd hoor!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator donderdag 6 december 2012 @ 21:11:41 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120013367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 21:35 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Poeh ! Dat is best behoorlijk veel ruimte !
Hoeveel vierkante meter is ie eigenlijk van binnen ? O-)
pi_120014604
70 - 99 m² kavelopp.
135 m² woonopp.
6 kamers (ik heb me 1 kamer te rijk gerekend, de kat krijgt een berging :P )
pi_120014738
Gefeliciteerd! *O*
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_120015335
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:08 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

gefeliciteerd :)

Krijg je ook mooie 3puntsloten?
Geen idee eigenlijk. Is natuurlijk aan de verhuurder, maar op dit moment zitten er nog niet eens echte deuren in :@
pi_120015715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:47 schreef kipptje het volgende:

[..]

Geen idee eigenlijk. Is natuurlijk aan de verhuurder, maar op dit moment zitten er nog niet eens echte deuren in :@
haha ik plaag je maar wat, rijd dagelijks over de loosduinse kade, van zuid naar noord, maar na de Volendamstraat sla ik liever niet meer rechts af, als je begrijpt wat ik bedoel :)
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_120016252
quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:54 schreef RanTheMan het volgende:

[..]

haha ik plaag je maar wat, rijd dagelijks over de loosduinse kade, van zuid naar noord, maar na de Volendamstraat sla ik liever niet meer rechts af, als je begrijpt wat ik bedoel :)
Ja, ik weet dat de buurt niet echt een goede naam heeft (vooral de jeugdbendes op de delftselaan die in het nieuws zijn geweest), maar we wonen nu een paar straten verderop en het is niet superslecht moet ik eerlijk toegeven :)
We hopen ook een beetje dat er wat fatsoenlijk volk natuurlijk in deze huizen komen. De huurprijzen zijn niet laag en ze hanteren behoorlijke inkomenseisen. Mensen die in de bijstand zitten krijgen dit absoluut niet.
Later als we groot zijn ( ;) ) gaan we uiteraard kijken of we eventueel wat meer richting volendamlaan/laan van meerdervoor of rijswijk kunnen. Is natuurlijk ook afhankelijk van onze banen etc.
pi_120206500
Zo, toch even een kleine update van onze kant.
De klussers zijn nog druk bezig met het bouwen van het huis. Het gaat alleen niet zo snel met al die sneeuw dinkt me.

Verder hebben we nog een aantal vragen gestuurd naar de makelaar, voornamelijk over de aansluitingen in het huis. Ze hebben aangegeven dat er standaard een sateliet verbinding is, maar wij willen toch even kijken of we gewoon door kunnen met onze ziggo verbinding. Ik verwacht niet echt veel problemen met nieuwbouw maar je weet het niet zeker ;)
Verder hebben we ook nog even nagevraagd of ze al een specifiekere datum hebben van oplevering. We wachten af op hun antwoord.

Verder zijn we al aan het rondkijken voor de verschillende dingen die we nodig hebben voor het huis, zoals laminaat en gordijnen. Overige dingen zoals een eettafel kan ook wel even wachten. We willen het toch een beetje betaalbaar houden, dus het wordt flink rekenen. Vooral omdat Khadgar en ik een aanzienlijk bedrag naar het DUO hebben gestuurd vlak voordat we te horen kregen dat we het huis hadden. Ideeen zijn natuurlijk altijd welkom! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')