abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119987075
Ik wil minimaal twee sollicitaties per dag versturen, maar dat wordt lastig als er helemaal geen geschikte vacatures te vinden zijn. Niet waarvoor ik heb gestudeerd, maar ook niet daarbuiten.

:{
Copthorne 2.0
pi_119987296
Oke, ze zouden het me begin deze week laten weten of ik aangenomen ben.
Dinsdag rond 4 uur heb ik gebeld, geen gehoor en voicemail ingesproken.
Gister rond 4 uur sms gestuurd, niet terug gebeld.
Moet ik nou weer bellen? Waarom kunnen ze niet gewoon hun belofte nakomen ;(
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 10:09:26 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119987334
sms?!?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 10:10:13 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119987347
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 09:59 schreef Copthorne het volgende:
Ik wil minimaal twee sollicitaties per dag versturen, maar dat wordt lastig als er helemaal geen geschikte vacatures te vinden zijn. Niet waarvoor ik heb gestudeerd, maar ook niet daarbuiten.

:{
Waarom leg je jezelf dat dan op? Ik solliciteer als ik een vacature zie. En hoop dat dat er meer dan 1 in de week is.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:13:25 #105
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119987429
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:08 schreef Leonos het volgende:
Oke, ze zouden het me begin deze week laten weten of ik aangenomen ben.
Dinsdag rond 4 uur heb ik gebeld, geen gehoor en voicemail ingesproken.
Gister rond 4 uur sms gestuurd, niet terug gebeld.
Moet ik nou weer bellen? Waarom kunnen ze niet gewoon hun belofte nakomen ;(
SMS sturen? o|O Nooit meer doen.
Het zou voor mij een reden zijn je niet aan te nemen, zelfs als ik net daarvoor al anders besloten had.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_119987513
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:10 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom leg je jezelf dat dan op? Ik solliciteer als ik een vacature zie. En hoop dat dat er meer dan 1 in de week is.
Ik wil mijn werkloze dagen vullen met iets nuttigs en hoe meer sollicitaties ik verstuur, des te meer kans ik maak om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek.

Van de 26 voorgaande sollicitaties werd ik 3 keer uitgenodigd voor een gesprek (helaas zijn 2 gesprekken al op niks uitgelopen, bij de derde wacht ik nog op een reactie).
Copthorne 2.0
pi_119987532
pfff, nog steeds niet zeker of mijn contract wordt verlengd aan het einde van dit jaar. Blijft gesteggel over de begroting van 2013 en of zij mij er bij kunnen houden. Elke dag veranderd er wel wat en de teamleider kan nog geen enkele garantie geven. Ik heb wel de hele WW procedure al opgestart maar je blijft toch op 2 gedachtes hinken. Op dit moment heb ik liever duidelijkheid, ook al is het negatief.
Hope is the first step on the road to dissapointment
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 10:23:29 #108
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119987688
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:16 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Ik wil mijn werkloze dagen vullen met iets nuttigs en hoe meer sollicitaties ik verstuur, des te meer kans ik maak om uitgenodigd te worden voor een sollicitatiegesprek.

Van de 26 voorgaande sollicitaties werd ik 3 keer uitgenodigd voor een gesprek (helaas zijn 2 gesprekken al op niks uitgelopen, bij de derde wacht ik nog op een reactie).
Als er geen vacatures zijn vul je je dagen alleen met frustratie. Daarnaast heeft schieten met hagel imho helemaal niet zoveel zin.

Dan kan je die tijd beter besteden aan een online cursus ofzo.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 10:24:00 #109
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119987701
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:16 schreef Bittere_Bal het volgende:
pfff, nog steeds niet zeker of mijn contract wordt verlengd aan het einde van dit jaar. Blijft gesteggel over de begroting van 2013 en of zij mij er bij kunnen houden. Elke dag veranderd er wel wat en de teamleider kan nog geen enkele garantie geven. Ik heb wel de hele WW procedure al opgestart maar je blijft toch op 2 gedachtes hinken. Op dit moment heb ik liever duidelijkheid, ook al is het negatief.
Ik zou sowieso solliciteren als ik jou was,
pi_119987758
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

SMS sturen? o|O Nooit meer doen.
Het zou voor mij een reden zijn je niet aan te nemen, zelfs als ik net daarvoor al anders besloten had.
Hoezo niet? Als hij nergens op gaat reageren. En hij smste mij al eerder bij het eerste gesprek ;)
pi_119987846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als er geen vacatures zijn vul je je dagen alleen met frustratie. Daarnaast heeft schieten met hagel imho helemaal niet zoveel zin.

Dan kan je die tijd beter besteden aan een online cursus ofzo.
True, solliciteren heeft alleen zin als er geschikte vacatures zijn.

Ligt het trouwens aan mij of is het aantal beschikbare vacatures de afgelopen maanden gedaald?
Copthorne 2.0
pi_119987884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:26 schreef Leonos het volgende:

[..]

Hoezo niet? Als hij nergens op gaat reageren. En hij smste mij al eerder bij het eerste gesprek ;)
Een sms sturen lijkt mij vrij ongebruikelijk, maar als de recruiter dat ook doet...
Copthorne 2.0
pi_119987952
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik zou sowieso solliciteren als ik jou was,
Moet ik ook, baal er alleen ontzettend van dat het na jaren eindelijk gelukt was om in mijn eigen vakgebied te werken ik zo'n beetje weer overnieuw kan beginnen. En dan ben ik bang dat mijn leeftijd (30) ook zo langzamerhand tegen mij gaat werken.
Hope is the first step on the road to dissapointment
pi_119988015
Hmm, zoals het er op dit moment voor staat wordt mijn halfjaarcontract niet verlengd in februari 2013. Niet omdat ik mijn werk niet goed doe (ze zijn erg tevreden over me), maar omdat er momenteel een vacaturestop is, er net 100 man zijn uitgeschopt en er nog geen duidelijk is over hoe het bedrijf er financieel voor staat in het nieuwe jaar. Wel is duidelijk dat er minder winst is gemaakt tov vorig jaar.

Hopelijk is er nog iets te regelen, want ik heb het hier naar mijn zin en ik begin er schoon genoeg van te krijgen om elk half jaar naar een nieuwe baan op zoek te moeten. Leuk man, die flexibele contracten!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 10:39:18 #115
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119988110
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:26 schreef Leonos het volgende:

[..]

Nergens op reageren? Je hebt 1 keer gebeld. SMS is gewoon not done.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:30 schreef Copthorne het volgende:

Ligt het trouwens aan mij of is het aantal beschikbare vacatures de afgelopen maanden gedaald?
Deze maand is het niet veel. Oktober en November waren voor mij de beste maanden in kwantiteit.
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

Hopelijk is er nog iets te regelen, want ik heb het hier naar mijn zin en ik begin er schoon genoeg van te krijgen om elk half jaar naar een nieuwe baan op zoek te moeten. Leuk man, die flexibele contracten!
Ja volgens mij is het funest voor de economie. Als je geen zekerheid hebt hou je je hand op je knip.
pi_119988140
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:32 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Een sms sturen lijkt mij vrij ongebruikelijk, maar als de recruiter dat ook doet...
Net aan de lijn gehad, hij belt me eind van de dag/avond terug of ik aangenomen ben. Weer een dag zenuwachtig zijn ;(
pi_119988290
December en januari zijn afsluit- en opstartmaanden, dus wat betreft het aanbod van vacatures hoef je niet veel te verwachten.
pi_119988627
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:40 schreef Leonos het volgende:

[..]

Net aan de lijn gehad, hij belt me eind van de dag/avond terug of ik aangenomen ben. Weer een dag zenuwachtig zijn ;(
Niet zenuwachtig zijn, is zonde van je tijd en je bereikt er niks mee. Ik zat zelf vorige week vrijdag de hele dag te wachten op een telefoontje n.a.v. een sollicitatiegesprek van de dag ervoor (dat erg prettig was verlopen). Krijg ik om vijf minuten voor vier een telefoontje dat ik het helaas niet ben geworden. Ze hadden iemand aangenomen met wat ervaring en die bekend was met het systeem (ondanks dat het ging om een startersfunctie).

Zorg dat je goed bereikbaar bent en ga wat anders doen. Ik vind het overigens wel raar dat hij niet net uitsluitsel kon geven, want hij zou het eigenlijk aan het begin van de week al doen.
Copthorne 2.0
pi_119988669
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:44 schreef Mint_Clansell het volgende:
December en januari zijn afsluit- en opstartmaanden, dus wat betreft het aanbod van vacatures hoef je niet veel te verwachten.
Ja of het zijn tijdelijke projecten :)
Dat ze je nodig hebben tijdens de drukke maanden, december t/m februari :P

Ik heb gister gelukkig 2 sollicitaties gedaan, en nu heb ik er weer 2.
En dan straks nog even de gebruikelijke vacature sites langs :)

Vanmiddag intake bij Tempo Team, ivm een tijdelijke baan bij de ABN :)
pi_119988959
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:55 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Niet zenuwachtig zijn, is zonde van je tijd en je bereikt er niks mee. Ik zat zelf vorige week vrijdag de hele dag te wachten op een telefoontje n.a.v. een sollicitatiegesprek van de dag ervoor (dat erg prettig was verlopen). Krijg ik om vijf minuten voor vier een telefoontje dat ik het helaas niet ben geworden. Ze hadden iemand aangenomen met wat ervaring en die bekend was met het systeem (ondanks dat het ging om een startersfunctie).

Zorg dat je goed bereikbaar bent en ga wat anders doen. Ik vind het overigens wel raar dat hij niet net uitsluitsel kon geven, want hij zou het eigenlijk aan het begin van de week al doen.
Ja, ik vind het ook allemaal vreemd lopen.
Maar ik ben nu gewoon nog aan het werk, dus vermaak me wel ;)
Ik was de enige kandidaat. Ben benieuwd!
  donderdag 6 december 2012 @ 11:14:20 #121
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119989223
quote:
14s.gif Op woensdag 5 december 2012 23:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Positieve ontwikkeling; komende maandag start een werkbetrekking 'van minimaal 6 weken' bij een overheidsorganisatie een halfuur reizen hiervandaan. Zowaar een enigzins interessante functie, 36 uur p/w, salaris niet denderend maar wél volledige reiskostenvergoeding. Werk nu als invaller-postbezorger voor PostNL, maar met de nieuwe betrekking beperkt mijn beschikbaarheid voor PostNL zich tot vrijdag en zaterdag. Wil wel graag dat baantje bij PostNL aanhouden, zodat ik indien het contract na de initiële 6 weken bij de overheidsorganisatie niet wordt verlengd, toch niet weer 100% werkloos wordt. Indien het aanhouden van het PostNL-baantje lukt, ziet het 'r zowaar niet slecht uit.
Mooi, na telefonisch overleg met een vestigingsmanager van PostNL ben ik overeengekomen dat ik voorlopig alleen vrijdagen en zaterdagen voor ze kan invallen. Dit betekend dat ik 't postbezorgersbaantje kan aanhouden naast de te starten werkbetrekking bij de overheidsorganisatie, voorlopig dus geen 100% werkloosheid meer ... ! Kortom: nu twéé banen met in totaal 40-41 werkuren per week en natuurlijk (tijdelijk) verbetering qua inkomen.
pi_119989267
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:14 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Mooi, na telefonisch overleg met een vestigingsmanager van PostNL ben ik overeengekomen dat ik voorlopig alleen vrijdagen en zaterdagen voor ze kan invallen. Dit betekend dat ik 't postbezorgersbaantje kan aanhouden naast de te starten werkbetrekking bij de overheidsorganisatie, voorlopig dus geen 100% werkloosheid meer ... ! Kortom: nu twéé banen met in totaal 40-41 werkuren per week en natuurlijk (tijdelijk) verbetering qua inkomen.
Wow Gefeliciteerd *O*

Wel fijn van Postnl :Y

Ik heb nu 4 sollicitaties gedaan vandaag. Meer stond er niet op.
En er was 1 hele leuke functie. O+ Administratief medewerkster bij een luxe sportschool Rotterdam. Helaas maar voor 15 uur in de week. Maar ook de mogelijkheid om meer te werken dmv bardiensten draaien! En dat is iets wat ik ook erg leuk vind. Dus gelijk erg enthousiast gereageerd. Dus ik ben benieuwd :)

En nu is het tijd om te relaxen! Vanmiddag op mijn gemak richting Tempo Team Rotterdam voor mijn intake. Ik twijfel nog of ik met de metro ga of met de auto :P

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 11:18:04 ]
pi_119989288
Ik zit te kijken naar part-time baantjes. Dus wil 2 part-time banen combineren om zo meer geld binnen te krijgen dan mijn WW.
Hoe zit dat als ik in het begin maar 1 part-time baan vind. Wordt dat dan aangevuld met WW?

Heb geen ervaring met tijdelijk/part-time werk tijdens WW.
Dit account is niet meer in gebruik.
  donderdag 6 december 2012 @ 11:18:00 #124
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_119989333
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:15 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Wow Gefeliciteerd *O*

Wel fijn van Postnl :Y
Dankje ;) Al werk ik als invaller bij PostNL met een basiscontract van 3 uur p/w dus dat biedt wel wat flexibiliteit. De betrekking bij de overheidsorganisatie duurt wellicht slechts 6 weken, dus vandaar dat PostNL aanhouden vrij belangrijk was.
pi_119989354
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik zit te kijken naar part-time baantjes. Dus wil 2 part-time banen combineren om zo meer geld binnen te krijgen dan mijn WW.
Hoe zit dat als ik in het begin maar 1 part-time baan vind. Wordt dat dan aangevuld met WW?

Heb geen ervaring met tijdelijk/part-time werk tijdens WW.
Klopt.

Ik heb een WW-uitkering voor 36 uur.
Als je 18 uur gaat werken, dan wordt de andere 18 uur aangevuld met WW :)
Maar ik ben dan wel verplicht om 1 sollicitatie per week te doe voor die overige 18 uur :)

Weet even niet waar die link is, maar je kan het zelf uitrekenen op de site van het UWV. Je houd zelfs meer over per maand geloof ik.....

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-12-2012 11:22:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')