abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120039105
O+ wat een lieverds, he...
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_120039149
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:56 schreef Spezza19 het volgende:
Bij welke vacaturesite kon je ook alweer op salaris zoeken?

Ik moet namelijk een bepaald salaris hebben, anders heeft het voor mij geen zin om uberhaupt op een functie te reageren. Dus filter ik liever alvast de lagere salarissen.
Dat is een goed uitgangspunt. Je kansen laten afhangen van alleen het salaris....

Je kunt natuurlijk niet onderhandelen of er nog iets naast doen. :)
pi_120039200
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:01 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is een goed uitgangspunt. Je kansen laten afhangen van alleen het salaris....
Lijkt mij wel logisch... heeft geen zin om op vacatures te reageren die minder betalen dan je WW uitkering :)

Maar goed, dat snap jij natuurlijk niet...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_120039231
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:02 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lijkt mij wel logisch... heeft geen zin om op vacatures te reageren die minder betalen dan je WW uitkering :)

Maar goed, dat snap jij natuurlijk niet...
Hoelang heb jij nog WW?
pi_120039322
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:03 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Hoelang heb jij nog WW?
Lang genoeg :W

En met je aanvulling bewijs je inderdaad dat je er niks van snapt.
Het is een werkgevers markt. Bedrijven doen er gewoon niks bij, want ze weten dat als jij de baan niet neemt, dat er genoeg mensen zijn die het wel voor dat salaris willen doen.

En ja, je kan er nog een baan bij nemen, maar dan wordt er extra belasting ingehouden. En ja dat krijg je dan een jaar later bij je aangifte deels weer retour, maar daar betaal je op korte termijn je rekeningen niet mee.
Dus nee, geen optie.
pi_120039556
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:06 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Lang genoeg :W

En met je aanvulling bewijs je inderdaad dat je er niks van snapt.
Het is een werkgevers markt. Bedrijven doen er gewoon niks bij, want ze weten dat als jij de baan niet neemt, dat er genoeg mensen zijn die het wel voor dat salaris willen doen.
Ja, dan kun je wel jankerig langs de zijlijn blijven staan, maar je WW houdt echt een keer op. Als ik dan lees dat je je huis moet verkopen, dan begrijp je er zelf niet zoveel van, geloof ik. :)

Een inkomen naast je WW gaat namelijk niet. Een inkomen naast een baan die minder verdient dan je WW kan wél. Ik vraag me -wederom- af wie er nu eigenlijk niets van snapt.

quote:
En ja, je kan er nog een baan bij nemen, maar dan wordt er extra belasting ingehouden. En ja dat krijg je dan een jaar later bij je aangifte deels weer retour, maar daar betaal je op korte termijn je rekeningen niet mee.
Dus nee, geen optie.
Prima. :)

Je gaat vanzelf begrijpen dat je wel lager zult moéten accepteren als die baan 'op niveau' blijft wachten. Nu spreid je sowieso je kansen niet. Nee zeggen kan altijd nog, lijkt me. Arrogant blijven zeggen dat het te min voor je is qua salaris is gewoon niet erg slim.
pi_120039657
edit: doe normaal

[ Bericht 98% gewijzigd door Five_Horizons op 07-12-2012 15:17:47 ]
pi_120040255
.

F_H je trekt verkeerde conclusies en je denkt mijn situatie beter te weten dan ikzelf. En nogmaals, de door jou aangedragen opties zijn niet toepasbaar, want daar schiet ik niks mee op en ik heb onderbouwt waarom. Dus er is weinig arrogants aan mijn houding om te zoeken op functies die WEL een inkomen bieden waar ik van rond kan komen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Five_Horizons op 07-12-2012 15:32:11 ]
pi_120040381
Prima, jij je zin. Ik hoop voor je dat je snel een baan vindt op jouw niveau of dat je, als de 'shit hits the fan' toch echt verstandiger wordt. :)
pi_120040391
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:56 schreef Spezza19 het volgende:
Bij welke vacaturesite kon je ook alweer op salaris zoeken?

Ik moet namelijk een bepaald salaris hebben, anders heeft het voor mij geen zin om uberhaupt op een functie te reageren. Dus filter ik liever alvast de lagere salarissen.
Je maakt het zoeken naar vacatures wel erg klein he zo ;)
Ik heb liefst ook weer het oude salaris van de Rabo, helaas moet ik straks genoegen nemen met 700 bruto minder ;)

Het is niet anders, maar altijd nog meer dan mijn WW :P
pi_120040465
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef Five_Horizons het volgende:
Prima, jij je zin. Ik hoop voor je dat je snel een baan vindt op jouw niveau of dat je, als de 'shit hits the fan' toch echt verstandiger wordt. :)
Ik heb al uitgelegd dat het geen zin heeft om te zoeken op vacatures die minder betalen dan mijn WW. Lijkt mij niet meer dan logisch. Daarnaast heb ik uitgelegd waarom het ook geen zin heeft om 2 banen te nemen.

Dat dat niet in je hersenpan wilt doordringen, dat is toch echt JOUW probleem.
pi_120040468
Spezza19 heb je die linkjes niet gezien die ik gister poste?
Je krijgt aanvulling van je ww als je minder verdient....

Jij bent nog niet zo lang werkeloos toch?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 december 2012 @ 15:37:06 #263
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120040526
Ik heb een functie voor 15.2 uur geaccepteerd die, bij fulltime, ook nog eens 1000 euro bruto minder betaald dan mijn vorige baan. Maar ik zit die dagen in ieder geval niet thuis en kan weer een stuk ervaring aan mijn cv toevoegen. Naast de kansen die het biedt bij de nieuwe organisatie.

Maximaal ww is 2695 euro bruto. Met een baan op HBO niveau moet je daar toch minimaal wel in de buurt komen dus op dat niveau minder gaan verdienen zie ik niet zo heel snel gebeuren.
pi_120040530
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:35 schreef charmed_angel het volgende:
Spezza19 heb je die linkjes niet gezien die ik gister poste?
Je krijgt aanvulling van je ww als je minder verdient....

Jij bent nog niet zo lang werkeloos toch?
Had de linkjes gezien ja. Maar als ik die berekeningen doe, ontvang ik altijd minder dan mijn WW.
In sommige berekeningen kwam ik zelfs 300 euro lager dan mijn WW uitkering uit.
pi_120040555
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:33 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Je maakt het zoeken naar vacatures wel erg klein he zo ;)
Ik heb liefst ook weer het oude salaris van de Rabo, helaas moet ik straks genoegen nemen met 700 bruto minder ;)

Het is niet anders, maar altijd nog meer dan mijn WW :P
Oh, ik hoef niet mijn oude salaris, ik wil gewoon minimaal een salaris waarmee ik de rekeningen kan betalen. :)
pi_120040565
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:37 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Had de linkjes gezien ja. Maar als ik die berekeningen doe, ontvang ik altijd minder dan mijn WW.
In sommige berekeningen kwam ik zelfs 300 euro lager dan mijn WW uitkering uit.
volgens mij kan dat niet hoor :?
Weet je zeker dat je het goed heb uitgerekend?

Ik zou eens bellen naar het UWV :)
pi_120040635
quote:
17s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:38 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

volgens mij kan dat niet hoor :?
Weet je zeker dat je het goed heb uitgerekend?

Ik zou eens bellen naar het UWV :)
Als ik mijn dagloon invul en dan het uurloon van een random vacature die ik tegenkwam, dan zie ik wat ik daar netto aan overhoud. En dat is bij elke berekening lager dan mijn WW. Ik zie dus nergens dat het aangevuld wordt.
Het is gewoon het aantal WW uren - het aantal gewerkte uren, ongeacht het uurloon van het bijbaantje.
pi_120040798
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:39 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Als ik mijn dagloon invul en dan het uurloon van een random vacature die ik tegenkwam, dan zie ik wat ik daar netto aan overhoud. En dat is bij elke berekening lager dan mijn WW. Ik zie dus nergens dat het aangevuld wordt.
Het is gewoon het aantal WW uren - het aantal gewerkte uren, ongeacht het uurloon van het bijbaantje.
erg vaag. Ik ga juist meer verdienen, ok 50-100 euro netto maar. Maar nog altijd meer dan mij WW uitkering.

Ik weet dat die mod Renesite dat een keer helemaal heeft uitgelegd aan mij (1,5 jaar geleden ofzo). Misschien moet je hem eens een pm sturen. Hij wilt je vast meer info geven....
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 december 2012 @ 15:46:49 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120040885
Het eerste jaar geldt het uren criterium. Dus als je 20 uur gaat werken krijg je naast dat salaris voor de overige 20 uur je ww. Na een jaar gaat inkomen criterium gelden. Wat je verdient in die werkende 20 uur wordt aangevuld tot de voor jouw geldende ww uitkering.

Het eerste jaar is gunstiger voor wanneer je meer gaat verdienen dan je ww uitkering, vanaf 1 jaar is het gunstiger voor wanneer je minder gaat verdienen dan je ww.
pi_120041041
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Het eerste jaar geldt het uren criterium. Dus als je 20 uur gaat werken krijg je naast dat salaris voor de overige 20 uur je ww. Na een jaar gaat inkomen criterium gelden. Wat je verdient in die werkende 20 uur wordt aangevuld tot de voor jouw geldende ww uitkering.

Het eerste jaar is gunstiger voor wanneer je meer gaat verdienen dan je ww uitkering, vanaf 1 jaar is het gunstiger voor wanneer je minder gaat verdienen dan je ww.
ja klopt inderdaad.

Maar ik denk dat zijn ww dan heeeeeeel erg hoog is :)

Minimunloon bruto per 4 weken is 1344 euro :P
Ik krijg per 4 weken van UWV 1320 euro netto

Maar toch neem ik straks een baan aan voor 1800 - 2000 bruto. Ik kan gewoon niet anders ;(

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2012 15:53:58 ]
pi_120041200
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:46 schreef Swetsenegger het volgende:

Ah, dan is dat het. Ik zit namelijk pas 2 maanden thuis. Dus qua geld wordt er niks aangevuld. ;(
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 december 2012 @ 16:31:38 #272
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120042691
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:54 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ah, dan is dat het. Ik zit namelijk pas 2 maanden thuis. Dus qua geld wordt er niks aangevuld. ;(
Dat geldt natuurlijk sowieso alleen als je minder dan 40 uur werkt he.

Maar nogmaals... max ww is 2695 bruto. Met HBO niveau is elke baan daar toch wel op of boven.
pi_120043251
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat geldt natuurlijk sowieso alleen als je minder dan 40 uur werkt he.

Maar nogmaals... max ww is 2695 bruto. Met HBO niveau is elke baan daar toch wel op of boven.
Ja, dat zou je denken. Ik zie regelmatig vacatures waarin staat: HBO (harde eis), salaris 2000-2200 bruto :')
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 december 2012 @ 16:46:41 #274
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_120043405
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja, dat zou je denken. Ik zie regelmatig vacatures waarin staat: HBO (harde eis), salaris 2000-2200 bruto :')
Ja, startersfuncties. Maar jij bent toch rond de 30 ofzo?
pi_120043472
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:43 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

maar jij hebt HBO? En wat voor werk zoek je?
Financieel of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')