abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:26:57 #76
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_120058779
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Je moet ook niet door je voorganger heen, zolang je maar even met je toverstafje zwaait en dan weg poeft :P .
Doe mij zo'n toverstaf!! :D
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_120059477
Personen die de voorrangsregels niet toepassen.
Mensen die jou voorrang geven terwijl ze het zelf hebben. :')
Mensen die voor je rijden en andere voorrang geven terwijl die het niet hebben :')

En nee, dan heb ik het niet over situaties waarbij het op dat moment handiger is een ander even snel voor te laten gaan.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120059547
langs de file, gewoon de lichtbak met frontflitser aan :7
pi_120059608
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
langs de file, gewoon de lichtbak met frontflitser aan :7
Wegens een oproep, of omdat je geen zin hebt in stilstaan?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_120059675
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wegens een oproep, of omdat je geen zin hebt in stilstaan?
ontheffing, check dan gelijk op pech gevalletjes die op de vluchtstrook staan, en die gaan gelijk mee
pi_120059935
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Serieus: ergeren jullie je niet aan waaghalzerige idioten zie zelfs bij sneeuw en gladheid stunten???

Of zit ik nu op het verkeerde forum en zijn jullie allemaal juist die stunters? :D
Ik ga ervan uit dat iemand die een rijbewijs bezit over enige kennis en vaardigheid beschikt om zijn/haar motorrijtuig fatsoenlijk te besturen. Ook onder weersomstandigheden die niet normaal zijn.
Jammer genoeg lijkt dit type bestuurder erg zeldzaam. Of men rijdt te voorzichtig, of men let nergens op. Beide typen bestuurders vind ik erg gevaarlijk.
pi_120060027
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

ontheffing, check dan gelijk op pech gevalletjes die op de vluchtstrook staan, en die gaan gelijk mee
Ah, vandaar dat ik nooit een Wegenwachter in de file zie staan...
pi_120075151
Ergernis van eergisteren: hou je op de gladde snelweg afstand omdat de baas te zuinig is om winterbanden te geven, komen er steeds andere auto's tussen :(

60km/h, glad, 10m afstand tot voorligger, en er dan toch tussen proppen omdat mijn rijstrook iets sneller gaat |:(

[ Bericht 0% gewijzigd door Resistor op 08-12-2012 16:05:34 (Mierenneukers rij ik ook graag plat) ]
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_120075281
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:16 schreef Resistor het volgende:
... rijbaan ...
rijstrook.
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:11:02 #85
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_120076691
Beste meneer op het zebrapad tussen NS station en centrum in Zwolle.

Ja, inderdaad, ik moest iets later dan gebruikelijk reageren op het feit dat u en uw kudde het zebrapad overstaken, maar er was totaal niets aan de hand en ik reed niet hard. Zonder gierende banden stond ik op zeker 2 meter voor uw zebrapad stil.
Dat u het dan nodig vind om naar uw voorhoofd te wijzen terwijl ik mijn hand verontschuldigend met de palm naar u toesteek; tja, dat zal de schrik zijn.
Dat u het dan vervolgens nog een paar keer doet, waarbij u mij boos aankijkt en u een medevoetganger van de sokken loopt; tja DAT heeft u mijn middelvinger opgeleverd.

Want daardoor vind ik u een beetje een overdreven klapjosti. :{w
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_120076770
Bijna een vrouw voor der sokken gereden, waarna ze boos en verontwaardigd naar het zebrapad staat te wijzen. Ja domme zeekoe, wijs dan volgende keer ook ff naar het voetgangersstoplicht dat op rood stond.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_120076811
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:11 schreef Descendent het volgende:
Beste meneer op het zebrapad tussen NS station en centrum in Zwolle.

Ja, inderdaad, ik moest iets later dan gebruikelijk reageren op het feit dat u en uw kudde het zebrapad overstaken, maar er was totaal niets aan de hand en ik reed niet hard. Zonder gierende banden stond ik op zeker 2 meter voor uw zebrapad stil.
Dat u het dan nodig vind om naar uw voorhoofd te wijzen terwijl ik mijn hand verontschuldigend met de palm naar u toesteek; tja, dat zal de schrik zijn.
Dat u het dan vervolgens nog een paar keer doet, waarbij u mij boos aankijkt en u een medevoetganger van de sokken loopt; tja DAT heeft u mijn middelvinger opgeleverd.

Want daardoor vind ik u een beetje een overdreven klapjosti. :{w

Dat soort mensen :') je hebt ook veel fietsers , vooral bakfietsers is mij weleens opgevallen, die menen dat ze onaantastbaar zijn en altijd overal doorheen moeten kunnen beuken met die rotdingen. En dan bij het minste of geringste beginnen te schreeuwen en te gebaren.
pi_120078201
quote:
Ergernis van eergisteren: hou je op de gladde snelweg afstand omdat de baas te zuinig is om winterbanden te geven, komen er steeds andere auto's tussen :(

60km/h, glad, 10m afstand tot voorligger, en er dan toch tussen proppen omdat mijn rijstrook iets sneller gaat |:(
moet je bij je baas zijn en niet bij degene die met winterbanden wel goed grip heeft.
  FOK!fotograaf zaterdag 8 december 2012 @ 17:30:44 #89
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_120078890
quote:

Als jij voor je baas moet rijden en je krijgt geen winterbanden, rijd je toch niet?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_120079690
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Als jij voor je baas moet rijden en je krijgt geen winterbanden, rijd je toch niet?
Gewoon iets langzamer rijden. Schijnt te helpen.

Ik heb ook geen winterbanden onder m'n vrachtauto. Wegens kostenbesparing. Het schijnt op te wegen tegen de eventuele schadekosten. (ook vrachtauto's zijn verzekerd) Reken maar even mee:
Onder een vrachtauto gaan minstens 6 fullsize (295/80R22.5) banden (2x dubbellucht op de trekas en 2x stuuras). Per stuk zijn ze een honderdje of 4.
Maar alle auto's hebben ook een meeloop-asje met een iets kleiner wiel. 300 per band.
Dat is dus 3k aan winterbanden voor 1 vrachtauto. En er staan een stuk of 30 vrachtauto's op de werf...
En dan heb ik de opleggers (50 stuks) nog niet eens meegenomen (drieassers, dus 6x400x50)

Ja, ik weet het. Ergens is het gekkenwerk, maar geld is waar het bedrijfsleven om draait. 'Hoe kan ik met een aanvaardbaar risico zo goedkoop mogelijk zo veel mogelijk geld verdienen?'
pi_120079750
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:55 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Gewoon iets langzamer rijden. Schijnt te helpen.

Ik heb ook geen winterbanden onder m'n vrachtauto. Wegens kostenbesparing. Het schijnt op te wegen tegen de eventuele schadekosten. (ook vrachtauto's zijn verzekerd) Reken maar even mee:
Onder een vrachtauto gaan minstens 6 fullsize (295/80R22.5) banden (2x dubbellucht op de trekas en 2x stuuras). Per stuk zijn ze een honderdje of 4.
Maar alle auto's hebben ook een meeloop-asje met een iets kleiner wiel. 300 per band.
Dat is dus 3k aan winterbanden voor 1 vrachtauto. En er staan een stuk of 30 vrachtauto's op de werf...
En dan heb ik de opleggers (50 stuks) nog niet eens meegenomen (drieassers, dus 6x400x50)

Waarom zouden vrachtwagens, muv defensie materieel wellicht, niet verzekerd zijn? :P
pi_120079781
quote:

[..]

Hij neemt dat risico, ik niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120079864
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:58 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Waarom zouden vrachtwagens, muv defensie materieel wellicht, niet verzekerd zijn? :P
Geen idee, ik wilde alleen aangeven dat een dergelijke investering te veel kosten met zich meebrengt, en dat een ongeval (ook al is het de schuld van de chauffeur), hoe krom ook, nog altijd goedkoper is voor werkgever.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:04:43 #94
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120079898
quote:

[..]

Of je stelt je niet zo aan en rijd wat rustiger. Leun achterover, ontspan, anticipeer, hou genoeg afstand en je komt er vanzelf. Dat ga je ook op normale banden redden, geloof me.

Het is echt onzin om werkgevers te verplichten winterbanden voor je te regelen.
pi_120079929
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Geen idee, ik wilde alleen aangeven dat een dergelijke investering te veel kosten met zich meebrengt, en dat een ongeval (ook al is het de schuld van de chauffeur), hoe krom ook, nog altijd goedkoper is voor werkgever.
Ohzo. Nja ergens ook wel logisch in een aantal gevallen. Je ziet het vaker in ieder geval; vandaar ook mijn voorbeeld van defensie. Die hebben dacht ik ook vrij veel onverzekerd materieel omdat de premiekosten niet opwegen tegen een eventuele schadevergoeding.
pi_120080067
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:06 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ohzo. Nja ergens ook wel logisch in een aantal gevallen. Je ziet het vaker in ieder geval; vandaar ook mijn voorbeeld van defensie. Die hebben dacht ik ook vrij veel onverzekerd materieel omdat de premiekosten niet opwegen tegen een eventuele schadevergoeding.
Klopt, in principe zijn alle overheidsvoertuigen (die zonder registratie bij RDW) onverzekerd. De staat heeft een potje waaruit schades worden uitgekeerd. Vandaar dat je bij aanrijding met een militair voertuig altijd de politie moet bellen, omdat het verzekeringstechnisch wat lastiger is geregeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ridocar op 08-12-2012 18:19:23 ]
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:19:41 #97
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120080275
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:12 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Klopt, in principe zijn alle overheidsvoertuigen (die zonder registratie bij RDW) onverzekerd. De staat heeft een potje waaruit schades worden uitgekeerd. Vandaar dat je bij aanrijding met een militair voertuig altijd de politie moet bellen, omdat het verzekeringstechnisch wat lastiger is geregeld.
Ik zou de KMAR bellen, dat is echt beter ;)
pi_120080303
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:19 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik zou de KMAR bellen, dat is echt beter ;)
Sorry, maar die heb ik niet onder m'n speeddial...
Misschien sturen ze idd de KMAR als je 8844 hebt gebeld.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 18:23:39 #99
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120080399
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:20 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Sorry, maar die heb ik niet onder m'n speeddial...
Misschien sturen ze idd de KMAR als je 8844 hebt gebeld.
Dat sowieso, zodra jij meld dat er een militair voertuig bij betrokken is kan je er donder op zeggen dat de KMAR (ook) komt.
pi_120083100
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:04 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Of je stelt je niet zo aan en rijd wat rustiger. Leun achterover, ontspan, anticipeer, hou genoeg afstand en je komt er vanzelf. Dat ga je ook op normale banden redden, geloof me.

Het is echt onzin om werkgevers te verplichten winterbanden voor je te regelen.
Dat was mijn 'probleem' ook: ik pas mijn rijstijl aan aan de auto, hou wat meer afstand tot mijn voorligger, maar veel andere automobilisten denken 'gat waar ik net in pas op iets snellere rijstrook = vullen'

En dan is het echt geen gat van tientallen meters, maar meer 'autolengte tussenduwer + 2m voor + 2m achter', en dat met meer dan 50km/h op een ijsbaan.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')