Doe mij zo'n toverstaf!!quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:06 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Je moet ook niet door je voorganger heen, zolang je maar even met je toverstafje zwaait en dan weg poeft.
Wegens een oproep, of omdat je geen zin hebt in stilstaan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
langs de file, gewoon de lichtbak met frontflitser aan
ontheffing, check dan gelijk op pech gevalletjes die op de vluchtstrook staan, en die gaan gelijk meequote:Op vrijdag 7 december 2012 22:43 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wegens een oproep, of omdat je geen zin hebt in stilstaan?
Ik ga ervan uit dat iemand die een rijbewijs bezit over enige kennis en vaardigheid beschikt om zijn/haar motorrijtuig fatsoenlijk te besturen. Ook onder weersomstandigheden die niet normaal zijn.quote:Op donderdag 6 december 2012 22:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Serieus: ergeren jullie je niet aan waaghalzerige idioten zie zelfs bij sneeuw en gladheid stunten???
Of zit ik nu op het verkeerde forum en zijn jullie allemaal juist die stunters?
Ah, vandaar dat ik nooit een Wegenwachter in de file zie staan...quote:Op vrijdag 7 december 2012 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ontheffing, check dan gelijk op pech gevalletjes die op de vluchtstrook staan, en die gaan gelijk mee
Dat soort mensenquote:Op zaterdag 8 december 2012 16:11 schreef Descendent het volgende:
Beste meneer op het zebrapad tussen NS station en centrum in Zwolle.
Ja, inderdaad, ik moest iets later dan gebruikelijk reageren op het feit dat u en uw kudde het zebrapad overstaken, maar er was totaal niets aan de hand en ik reed niet hard. Zonder gierende banden stond ik op zeker 2 meter voor uw zebrapad stil.
Dat u het dan nodig vind om naar uw voorhoofd te wijzen terwijl ik mijn hand verontschuldigend met de palm naar u toesteek; tja, dat zal de schrik zijn.
Dat u het dan vervolgens nog een paar keer doet, waarbij u mij boos aankijkt en u een medevoetganger van de sokken loopt; tja DAT heeft u mijn middelvinger opgeleverd.
Want daardoor vind ik u een beetje een overdreven klapjosti.
moet je bij je baas zijn en niet bij degene die met winterbanden wel goed grip heeft.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:16 schreef Resistor het volgende:
Ergernis van eergisteren: hou je op de gladde snelweg afstand omdat de baas te zuinig is om winterbanden te geven, komen er steeds andere auto's tussen
60km/h, glad, 10m afstand tot voorligger, en er dan toch tussen proppen omdat mijn rijstrook iets sneller gaat
Als jij voor je baas moet rijden en je krijgt geen winterbanden, rijd je toch niet?quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:16 schreef Resistor het volgende:
Ergernis van eergisteren: hou je op de gladde snelweg afstand omdat de baas te zuinig is om winterbanden te geven, komen er steeds andere auto's tussen
60km/h, glad, 10m afstand tot voorligger, en er dan toch tussen proppen omdat mijn rijstrook iets sneller gaat
Gewoon iets langzamer rijden. Schijnt te helpen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij voor je baas moet rijden en je krijgt geen winterbanden, rijd je toch niet?
Waarom zouden vrachtwagens, muv defensie materieel wellicht, niet verzekerd zijn?quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Gewoon iets langzamer rijden. Schijnt te helpen.
Ik heb ook geen winterbanden onder m'n vrachtauto. Wegens kostenbesparing. Het schijnt op te wegen tegen de eventuele schadekosten. (ook vrachtauto's zijn verzekerd) Reken maar even mee:
Onder een vrachtauto gaan minstens 6 fullsize (295/80R22.5) banden (2x dubbellucht op de trekas en 2x stuuras). Per stuk zijn ze een honderdje of 4.
Maar alle auto's hebben ook een meeloop-asje met een iets kleiner wiel. 300 per band.
Dat is dus 3k aan winterbanden voor 1 vrachtauto. En er staan een stuk of 30 vrachtauto's op de werf...
En dan heb ik de opleggers (50 stuks) nog niet eens meegenomen (drieassers, dus 6x400x50)
Hij neemt dat risico, ik niet.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij voor je baas moet rijden en je krijgt geen winterbanden, rijd je toch niet?
Geen idee, ik wilde alleen aangeven dat een dergelijke investering te veel kosten met zich meebrengt, en dat een ongeval (ook al is het de schuld van de chauffeur), hoe krom ook, nog altijd goedkoper is voor werkgever.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:58 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Waarom zouden vrachtwagens, muv defensie materieel wellicht, niet verzekerd zijn?
Of je stelt je niet zo aan en rijd wat rustiger. Leun achterover, ontspan, anticipeer, hou genoeg afstand en je komt er vanzelf. Dat ga je ook op normale banden redden, geloof me.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Als jij voor je baas moet rijden en je krijgt geen winterbanden, rijd je toch niet?
Ohzo. Nja ergens ook wel logisch in een aantal gevallen. Je ziet het vaker in ieder geval; vandaar ook mijn voorbeeld van defensie. Die hebben dacht ik ook vrij veel onverzekerd materieel omdat de premiekosten niet opwegen tegen een eventuele schadevergoeding.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Geen idee, ik wilde alleen aangeven dat een dergelijke investering te veel kosten met zich meebrengt, en dat een ongeval (ook al is het de schuld van de chauffeur), hoe krom ook, nog altijd goedkoper is voor werkgever.
Klopt, in principe zijn alle overheidsvoertuigen (die zonder registratie bij RDW) onverzekerd. De staat heeft een potje waaruit schades worden uitgekeerd. Vandaar dat je bij aanrijding met een militair voertuig altijd de politie moet bellen, omdat het verzekeringstechnisch wat lastiger is geregeld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ohzo. Nja ergens ook wel logisch in een aantal gevallen. Je ziet het vaker in ieder geval; vandaar ook mijn voorbeeld van defensie. Die hebben dacht ik ook vrij veel onverzekerd materieel omdat de premiekosten niet opwegen tegen een eventuele schadevergoeding.
Ik zou de KMAR bellen, dat is echt beterquote:Op zaterdag 8 december 2012 18:12 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Klopt, in principe zijn alle overheidsvoertuigen (die zonder registratie bij RDW) onverzekerd. De staat heeft een potje waaruit schades worden uitgekeerd. Vandaar dat je bij aanrijding met een militair voertuig altijd de politie moet bellen, omdat het verzekeringstechnisch wat lastiger is geregeld.
Sorry, maar die heb ik niet onder m'n speeddial...quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik zou de KMAR bellen, dat is echt beter
Dat sowieso, zodra jij meld dat er een militair voertuig bij betrokken is kan je er donder op zeggen dat de KMAR (ook) komt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:20 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Sorry, maar die heb ik niet onder m'n speeddial...
Misschien sturen ze idd de KMAR als je 8844 hebt gebeld.
Dat was mijn 'probleem' ook: ik pas mijn rijstijl aan aan de auto, hou wat meer afstand tot mijn voorligger, maar veel andere automobilisten denken 'gat waar ik net in pas op iets snellere rijstrook = vullen'quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of je stelt je niet zo aan en rijd wat rustiger. Leun achterover, ontspan, anticipeer, hou genoeg afstand en je komt er vanzelf. Dat ga je ook op normale banden redden, geloof me.
Het is echt onzin om werkgevers te verplichten winterbanden voor je te regelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |