abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119911992
101 redenen om borstvoeding te geven

Borstvoedingsorganisaties:
Vereniging Borstvoeding Natuurlijk
La Leche League
Beide organisaties hebben een GRATIS telefonische informatiedienst.

Handige en betrouwbare sites:
Borstvoeding.com biedt veel informatie over borstvoeding verzorgd door een team van borstvoedingsdeskundigen en moeders met borstvoedingservaring.
Het Borstvoedingsforum is een initiatief van de Samenwerkende Borstvoeding Organisaties.
Kellymom.com, breastfeeding and parenting Engelstalige site met zeer uitgebreide informatie.
Nursingtwo Engelstalige site over tandemvoeden (meerdere kindjes aan de borst) en voeden tijdens de zwangerschap
Medicijnen en borstvoeding
Protocol borstvoeding prematuren

Directe links naar veel voorkomende vragen en problemen:
Het belang van goed aanleggen
Tepelproblemen
Spruw
Spruwbehandeling
Kolven
Bewaren, vervoeren en opwarmen van moedermelk; je kolf schoonhouden
Regeldagen
Verstopte melkkanaaltjes en borstontsteking
Borstontsteking te lijf
Borstvoeding en de wet

Telefoonnummer Avent: 0900 101 101 5

Nieuw: de multidisciplinaire borstvoedingsrichtlijn: http://www.richtlijnborstvoeding.nl/
pi_119911998
Laatste 2 Posts

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:02 schreef _Ophelia_ het volgende:
Geen tips hier Zoë, wel lees ik overal dat het normaal is :*

Kersjes en Xanteh *O*
Wij hadden zaterdag ons eerste jubileum, 1 maand :+

Ik heb het idee dat mijn productie nogal omhoog schiet door het clusteren iedere avond. Ze drinkt 's nachts en 's morgens nog maar één borst, en die drinkt ze niet leeg ook. Vanmorgen zelfs een harde plek links (die ze wel netjes wegdronk). Hoe bepalen jullie welke borst je geeft als er bijna volcontinu gelebberd wordt?
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Clusteren is hier per uur wisselen van borst :)

Oliver vraagt overdags de borst op de schattigste manier.. Hij geeft mij een kusje en dan borst een kusje O+
pi_119912030
O+ lief evenstar

En ik wissel ook om het uur van borst
pi_119912138
Hier trekt ze gewoon mijn shirt en bh naar beneden :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119912323
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:30 schreef bitterend het volgende:
Hier trekt ze gewoon mijn shirt en bh naar beneden :D
En dat sta je toe? Ook als je gewoon op een terras zit?

Ik heb echt een hekel aan kinderen die gewoon pakken zonder te vragen.. Dat zelfde geldt bij mij voor mama melk.. No way dat ik dus toe zal staan dat zonder pardon mn shirt omhoog wordt gedaan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_119912469
Ophelia, ik bied in dat soort situaties nogmaals de lege borst aan. Dat had ik zondag niet gedaan, want zelf afgeleid ivm sint met familie, en maandag had ik meteen dikke stuwing }:|

Shirttrekken heb ik ook nooit goed gevonden, toen ze rond een half jaar was zijn we begonnen met gebaren, en als ze wilde dan gebaarde ze dus 'mama drinken'. Werkte hier heel lang erg goed. Ze noemt het trouwens nog steeds zo.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_119912579
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:40 schreef Morretje het volgende:
Ophelia, ik bied in dat soort situaties nogmaals de lege borst aan. Dat had ik zondag niet gedaan, want zelf afgeleid ivm sint met familie, en maandag had ik meteen dikke stuwing }:|

Shirttrekken heb ik ook nooit goed gevonden, toen ze rond een half jaar was zijn we begonnen met gebaren, en als ze wilde dan gebaarde ze dus 'mama drinken'. Werkte hier heel lang erg goed. Ze noemt het trouwens nog steeds zo.
Opvoeden begint vroeg... Uiteindelijk vindt je het ook niet ok als ze zomaar een koekje pakken... Lijkt me...
pi_119912632
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Opvoeden begint vroeg... Uiteindelijk vindt je het ook niet ok als ze zomaar een koekje pakken... Lijkt me...
Nee precies. Ze commandeert nu ook wel gewoon hoor, of althans, dat probeert ze. En dan heeft ze pech :P
pi_119912682
Je ergert je ook sneller aan andermans kinderen dan aan je eigen dna... Maar oh ik krijg echt een soort vlekken in mn nek van verjaardagen waar er kinderen zijn die gewoon bij de tafel met hapjes gaan staan en blijven vreten.... Zonder te vragen...
pi_119913042
Als volwassene ga ik op een verjaardag ook niet vragen of ik een komkommertje of blokje kaas mag pakken, dus daar kan ik me niet aan ergeren. Het staat er om te pakken. Tolerantie jegens elkaar is ook een groot goed en die is tegenwoordig vaak nog ver te zoeken.
Wb de borst, ik leerde de kleine aan om op mn decolleté te 'kloppen', dus dan zat ik niet bloot en kon zij wel duidelijk maken wat ze wilde.
pi_119913242
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:57 schreef WupWup het volgende:
Als volwassene ga ik op een verjaardag ook niet vragen of ik een komkommertje of blokje kaas mag pakken, dus daar kan ik me niet aan ergeren. Het staat er om te pakken. Tolerantie jegens elkaar is ook een groot goed en die is tegenwoordig vaak nog ver te zoeken.
Wb de borst, ik leerde de kleine aan om op mn decolleté te 'kloppen', dus dan zat ik niet bloot en kon zij wel duidelijk maken wat ze wilde.
Als volwassenen snaai je ook niet die hele schaal voor jezelf leeg...
pi_119913250
True, maar ik zorg wel dat ik de rem zet ben op voor het eindeloos snacken wat ze anders doet in zo'n situatie. ;)
pi_119913343
Nee. En mijn kind ook niet. Wrs mede dankzij borstvoeding en Rapley, om het enigszins on topic te houden. Tja, ik kan me er niet druk om maken. Het staat er om gegeten te worden, ik word er niet slechter van als een ander meer krijgt dan ik en als het op is, is er nog meer.Of.niet en daar lig ik ook niet wakker van.
pi_119913554
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En dat sta je toe? Ook als je gewoon op een terras zit?

Ik heb echt een hekel aan kinderen die gewoon pakken zonder te vragen.. Dat zelfde geldt bij mij voor mama melk.. No way dat ik dus toe zal staan dat zonder pardon mn shirt omhoog wordt gedaan.
Ze doet het alleen thuis nooit als we buiten zijn en ze is maar 1 he dus kan moeilijk vragen of ze mag drinken
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119913645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:44 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:') of je trekt alles uit zijn verband meteen natuurlijk.
pi_119913742
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:15 schreef bitterend het volgende:

[..]

:') of je trekt alles uit zijn verband meteen natuurlijk.
Dat vind ik niet... Het is gewoon hetzelfde... Ook bij 1 hoef je niet te accepteren dat je dreumes je shirt maar naar beneden trekt.. Tenzij je dat helemaal geweldig vindt, dan moet je ook niet raar staan te kijken dat ze dat ook doen als je dus ergens op visite bent...
Je kan gewoon vrij snel duidelijk maken dat er niet zomaar gepakt wordt...

Jenny maakte al voordat ze 1 was op een duidelijke maar nette manier kenbaar dat ze wel wilde drinken. Leyla trouwens ook.
pi_119913808
Koop je zo'n calma-speen....

Krijgt hij er geen drup uit _O-
pi_119913877
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 12:21 schreef freecell het volgende:
Koop je zo'n calma-speen....

Krijgt hij er geen drup uit _O-
Ik vind het ook ondingen, mijnesen snapten het ook niet.
pi_119915568
Grappig, gebaren om mama melk, hoe leer je een baby zoiets?

S eet me half op als ze melk wil (kusjes en zoeken) of ze gaat bij (8> zoeken :+
Shirt omlaag trekken heeft ze 1xgedaan, heb haar handje toen weer 'gewoon' gedaan, mijn gesprek afgemaakt en haar gevoed.
pi_119915638
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 13:12 schreef Zoë23 het volgende:
Grappig, gebaren om mama melk, hoe leer je een baby zoiets?

S eet me half op als ze melk wil (kusjes en zoeken) of ze gaat bij (8> zoeken :+
Shirt omlaag trekken heeft ze 1xgedaan, heb haar handje toen weer 'gewoon' gedaan, mijn gesprek afgemaakt en haar gevoed.
Herhalen... Babies kunnen sneller gebaren dan communiceren met woorden..

Er is zelfs een topic over.
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:16:04 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119915694
Mijne snapt nog steeds niks anders dan borst :+

Hij slaapt eindelijk langer dan een half uurtje.. En direct stuwing :')
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119916008
Ga ik even zoeken ticootje! Thanks
Ze reageert wel op haar naam trouwens O+ en als ze de kat ziet zegt ze altijd 'da'
Dus een gebaar voor borst moet vast ook lukken

Evenstar
Slaapt O zo weinig? Lijkt me erg moeilijk voor jou allemaal
vind het knap hoe je het allemaal doet en dat je nog 'helder' en rustig overkomt in je posts
  dinsdag 4 december 2012 @ 13:50:20 #23
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119916790
Oliver sliep voor bijvoeding vrij goed .. 4 nachtvoedingen l daarna was het sinds de introductie van bijvoeding pet 6 nachtvoedingen waren normaal regelmatig stuk of 10..
Na combinatie van factoren tot gedachte gekomen wellicht net als zus gluten, dus twee weken streng glutenvrij.. Een verademing, hij kwam minder , sliep als een roosje O+ was meer ontspannen en durfde los van mij te zijn :)
Ivm duidelijke verschil en ineens behoorlijke gewichtstoename en groei weer terug op gluten ivm onderzoek wat moet gebeuren en daarvoor is gluten in zijn voeding nodig.. en het is dubbel zo hard terug gekomen :+
Ik kom aan weinig anders toe en maak er het beste van.
Ja soms klaag ik wel :p maar over het algemeen probeer ik het los te laten , weet je Oliver heeft pijn , dat vind ik zo naar dat hij mij daar mee ook wakker houdt is niet zijn schuld. En gelukkig vangen mijn lief in het weekend en de moeder van lief soms het vervoer van Arwen naar school op :) Het is zo als het is en er teveel in blijven hangen geeft meer ellende want dan krijg je spanning en dat voelt een kindje ook aan en soms ben /wordt ik wel kriegel van dat gehang/plak maar probeer het nooit aan Oliver te laten merken want hij kan er niks aan doen!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119924793
Vind ik echt heel sterk van je evenstar :* !
pi_119925371
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:10 schreef _evenstar_ het volgende:
Clusteren is hier per uur wisselen van borst :)

Oliver vraagt overdags de borst op de schattigste manier.. Hij geeft mij een kusje en dan borst een kusje O+
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:26 schreef Zoë23 het volgende:
O+ lief evenstar

En ik wissel ook om het uur van borst
Thnx, ben ik aan het doen. De meest lege zou niet werken, dan hangt ze als ik pech heb vijf uur of langer aan één kant.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')