Ga eens op een ananas zitten dan!quote:
ik ga voor elke dag pannenkoeken/wafelsquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ga eens op een ananas zitten dan!
Volgens mij ligt jouw inleiddatum voor die van mijquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:46 schreef Keshet het volgende:
Dit wordt jouw topic Liza!ik voel het aan mijn water.
Dat wilde ik nou altijd al eens zeggen.
Zo, nu even Sinterklaaskadootjes shoppen. E. wil een blauw kadootje.
En jij hebt nog een veel zwaardere drukkere baan dan ik, volgens mij. Dan vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2012 08:52 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Damn dat zuigtIk merk ook dat ik het reizen tussen en werken bij instellingen niet meer trek en wil dit na mijn vakantie bespreken zodat ik deels ziek wordt gemeld, maar shit wat is dat balen zeg... Het voelt op de een of andere manier toch als falen, ook al zeg je 100x tegen jezelf dat het dat niet is. Succes met het gesprek, maar voor zover ik het kan beoordelen zal het wel goed zitten
donequote:Op dinsdag 4 december 2012 09:53 schreef L-E het volgende:
Liza, wil je in de OP mijn UD wijzigen naar 7 juni please?
Leuk eens een werkgever die wél meedenkt, fijn voor je!quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
[..]
En jij hebt nog een veel zwaardere drukkere baan dan ik, volgens mij. Dan vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden hoor.
Het voelt idd als falen. Ik had gehoopt op weer een (lichamelijke) droomzwangerschap, zoals bij de eerste. Zo vroeg al de handdoek in de ring gooien is iets waar ik moeite mee heb, maar ik heb geen keus, dat merk ik aan alles, maar ik had het liever anders gezien.
Mijn leidinggevende reageerde geweldig. Mijn werkzaamheden worden aangepast, mijn uren ook, ze was een en al begrip en steunEn als dat kind er eenmaal uit is ga ik hopelijk weer ass kicken zoals ze van me gewend zijn daar!
Naja, mijn bekken valt (nog) niet uit elkaar, dus dat scheeltquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
[..]
En jij hebt nog een veel zwaardere drukkere baan dan ik, volgens mij. Dan vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden hoor.
Het voelt idd als falen. Ik had gehoopt op weer een (lichamelijke) droomzwangerschap, zoals bij de eerste. Zo vroeg al de handdoek in de ring gooien is iets waar ik moeite mee heb, maar ik heb geen keus, dat merk ik aan alles, maar ik had het liever anders gezien.
Mijn leidinggevende reageerde geweldig. Mijn werkzaamheden worden aangepast, mijn uren ook, ze was een en al begrip en steunEn als dat kind er eenmaal uit is ga ik hopelijk weer ass kicken zoals ze van me gewend zijn daar!
Volgens mij wordt het nooit juli. Dat is namelijk nádat ik een baby moet krijgen, maar dat duurt nog eeuwen. Of lichtjaren.quote:
Lichtjaren op zijn minst.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:24 schreef L-E het volgende:
[..]
Volgens mij wordt het nooit juli. Dat is namelijk nádat ik een baby moet krijgen, maar dat duurt nog eeuwen. Of lichtjaren.
Nietus!quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet gewoon volgende maand bevallen...
irritant!quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Tally het volgende:
Gister mijn 20 weken echo gehad. Maar niet gelopen zoals we hoopte. Hij moet maandag opnieuw.
Er waren weinig metingen te doen. Het lag raar gedraaid. De niertjes waren te zien en die waren goed.
Na veel pijn en moeite (en springen in de lucht) was de navelstreng te zien en dit kindje heeft wel 3 aders in de navelstreng (dat had mijn dochtertje niet) maar de rest moet maandag weer.
Ow jeetje wat balen Tally. En wat engquote:Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Tally het volgende:
Gister mijn 20 weken echo gehad. Maar niet gelopen zoals we hoopte. Hij moet maandag opnieuw.
Er waren weinig metingen te doen. Het lag raar gedraaid. De niertjes waren te zien en die waren goed.
Na veel pijn en moeite (en springen in de lucht) was de navelstreng te zien en dit kindje heeft wel 3 aders in de navelstreng (dat had mijn dochtertje niet) maar de rest moet maandag weer.
Noem het maar gewoonquote:Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:
Het moet dus echt opnieuw omdat het niet goed te zien was?quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Tally het volgende:
Ik was maandag in t mch en moest aan je denken!quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het helemaal niet gewoon eigenlijk... Het kan net zo goed deze maand al...quote:
JA! Dat bad is mega... J zei al meteen dat hij thuis ook zo'n bad wilde... Maar aangezien we meerdere keren per week het bad vullen, denk ik dan meteen aan de mega rekening van het gasbedrijf.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ik was maandag in t mch en moest aan je denken!groot bad man daar in de kamer
![]()
Alleen de bedden van t haga zijn een stuk breder haha viel me echt op, maar goed, zo'n dikke kont heb je niet dus dat moet goed komen
Bij de eerste heb ik geen droomzwangerschap gehad (eerder een lichtelijke nachtmerrie) maar had niet verwacht dat ik bij deze zo vroeg last van mijn bekken zou krijgen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:
[..]
Hahaha ja daar gaan wel twee, misschien zelfs wel drie normale badkuipen in denk ikquote:Op dinsdag 4 december 2012 10:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
JA! Dat bad is mega... J zei al meteen dat hij thuis ook zo'n bad wilde... Maar aangezien we meerdere keren per week het bad vullen, denk ik dan meteen aan de mega rekening van het gasbedrijf.
Ach, ik werk ik een vrouwenwereld waar nu geloof ik 6 zwangeren rondlopen, maar ondanks dat en ondanks het begrip blijft ziekmelden gewoon zwaar kut. Het is vooral je eigen gevoel erover denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij de eerste heb ik geen droomzwangerschap gehad (eerder een lichtelijke nachtmerrie) maar had niet verwacht dat ik bij deze zo vroeg last van mijn bekken zou krijgen.
En ik heb er ook moeite mee want hej 's morgens voel ik me toch (als ik goed geslapen heb) en ik takel de rest van de dag gewoon af. Maar als je gewoon lekker verder gaat is er toch niets aan de hand? Nee tot je in elkaar stort 's avonds of de volgende ochtend en dat je dan moet bellen dat je helemaal niet komt. Omdat je zwanger bent!!!!! Zo'n mannenwereld is heerlijk normaal gesproken maar als je zwanger bent is het kutBegrip is er geloof ik wel (en anders hebben ze pech) maar toch. Mannen hebben hier geen last van, dus wat zeik je
Ja hij moet echt opnieuw. De hersenhelften waren niet te zien. De hartkamers niet te zien. De gehemelte niet. De huid kon niet gemeten worden. Ze was zelfs niet blij met de meting van het hoofdje.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:31 schreef L-E het volgende:
[..]
Het moet dus echt opnieuw omdat het niet goed te zien was?
Mannen kunnen ook bekkeninstabiliteit hebben...quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:33 schreef Tally het volgende:
[..]
Bij de eerste heb ik geen droomzwangerschap gehad (eerder een lichtelijke nachtmerrie) maar had niet verwacht dat ik bij deze zo vroeg last van mijn bekken zou krijgen.
En ik heb er ook moeite mee want hej 's morgens voel ik me toch (als ik goed geslapen heb) en ik takel de rest van de dag gewoon af. Maar als je gewoon lekker verder gaat is er toch niets aan de hand? Nee tot je in elkaar stort 's avonds of de volgende ochtend en dat je dan moet bellen dat je helemaal niet komt. Omdat je zwanger bent!!!!! Zo'n mannenwereld is heerlijk normaal gesproken maar als je zwanger bent is het kutBegrip is er geloof ik wel (en anders hebben ze pech) maar toch. Mannen hebben hier geen last van, dus wat zeik je
Ja.... Prima genoeg ruimte als de partner mee in bad wilt... Dat mag dus ook gewoon... Wel met zwembroek, en dan lekker masseren met olie ofzo...quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:34 schreef mignonne het volgende:
[..]
Hahaha ja daar gaan wel twee, misschien zelfs wel drie normale badkuipen in denk ik
Is ook zeker je eigen gevoel. Maar ik heb het gevoel alsof ik het nu heeeeeeel rustig aan doequote:Op dinsdag 4 december 2012 10:35 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Ach, ik werk ik een vrouwenwereld waar nu geloof ik 6 zwangeren rondlopen, maar ondanks dat en ondanks het begrip blijft ziekmelden gewoon zwaar kut. Het is vooral je eigen gevoel erover denk ik.
Als jij je nu met heeeel rustig aan doen wel goed voelt, zou ik het zeker zo houden. En niks mis met mannen die het huishouden doenquote:Op dinsdag 4 december 2012 10:39 schreef Tally het volgende:
[..]
Is ook zeker je eigen gevoel. Maar ik heb het gevoel alsof ik het nu heeeeeeel rustig aan doe
En ik werk tot 3 uur mijn normale werk en daarna ga ik naar huis omdat het anders te veel word.
Ik heb thuis nog een (niet lopende) dreumes die aan aandacht behoeft. En aangezien ik toch al een indicatie heb voor een hoog risico op vroeg geboorte moet ik het wel rustig aan doen.
Helemaal omdat mijn man een telefoontje kreeg afgelopen weekend dat een maat van hem vader is geworden van een kindje dat 1100 gram zwaar is en 14 weken te vroeg.
Daar schrok mijn man weer van dus mag ik nog minder van hem
Mijn man helpt zeker in de huishouding!quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:40 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Als jij je nu met heeeel rustig aan doen wel goed voelt, zou ik het zeker zo houden. En niks mis met mannen die het huishouden doen
Jeetje geloof ik mezelf maar
Wat een dwarsliggertje!quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:36 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja hij moet echt opnieuw. De hersenhelften waren niet te zien. De hartkamers niet te zien. De gehemelte niet. De huid kon niet gemeten worden. Ze was zelfs niet blij met de meting van het hoofdje.
En ja. De lengte meten ging niet omdat het in een rare kronkel lag. Weet niet hoe ik het moet uitleggen.
Maar niet opgekruld zoals je zou verwachten maar de schouders schuin boven de bekken zeg maar. Dus wat ze kon zien kon ook nog eens een schaduw op zitten van het hoofdje. Al met al zijn we geen steek verderEn zien wat het zou worden kon ze al helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet
Ik zei mijn man al. Dit moet een meisje zijnquote:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zei mijn man al. Dit moet een meisje zijnEn dan wel eentje met uiterlijke kenmerken van jou
Een kind dat lijkt op mijn KAN niet zo dwars liggen
Spreek je dochter-in-buik eens toe dan, hopen dat ze maandag wel alles laat zien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:49 schreef Tally het volgende:
[..]
Ik zei mijn man al. Dit moet een meisje zijnEn dan wel eentje met uiterlijke kenmerken van jou
Een kind dat lijkt op mijn KAN niet zo dwars liggen
Pesto is toch niet zo goed voor zwangere dames?quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:54 schreef L-E het volgende:
Ik heb een nieuwe verslaving: kaiserbroodjes met kruidenkaas, pesto en tomaatVerdomme, ik blijf ervan eten.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:00 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Pesto is toch niet zo goed voor zwangere dames?
Staat niet op de Verboden-Lijst van de vk, dus wat mij betreft zal het wel mee vallen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:00 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Pesto is toch niet zo goed voor zwangere dames?
Oh... Gewoon normaal dus...quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:04 schreef OooLizaooO het volgende:
Net ook even opgezocht. Staat in de lijst van "beperkt" zoals kaneel enzo.
Weer iets bijgeleerd.
Dat niet, maar je mag er niet te veel van, zie ik nu. Waarom wil ik wel nog weten, even verder zoeken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:03 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Het voedingscentrum raadt het in elk geval af.
Normaal gebruik kan geen kwaad lijkt me.quote:Gebruik van Venkelthee en andere kruiden
Het voedingscentrum adviseert voorzichtig te zijn met het gebruik van venkelthee en bepaalde kruiden. In venkel, basilicum, anijs, nootmuskaat, folie, drago, pesto en kaneel komen namelijk van nature de aromastoffen estragol, methyleugenol en safrol voor. Bij dieren blijken deze stoffen schadelijk te zijn. Hoewel onvoldoende bekend is over de risico’s voor de mens, zijn er sterke aanwijzingen voor een schadelijk effect.
Inmiddels is het gebruik van estragol en methyleugenol als zuivere stof (aroma) in voedingsmiddelen verboden. Safrol was al verboden als aromastof. Estragol, methyleugenol en safrol mogen dus alleen nog in de vorm van kruiden voorkomen in levensmiddelen. Veilige hoeveelheden zijn voor estragol, methyleugenol en safrol echter niet aan te geven. Het is wel zo dat bij lage hoeveelheden het grootste deel op veilige wijze wordt afgebroken, terwijl bij hogere hoeveelheden de onveilige afbraakmethode de overhand krijgt.
Normaal "keukengebruik" van de genoemde kruiden en matig gebruik van producten als pesto en anijsalcoholica kan naar alle waarschijnlijkheid geen kwaad. Alleen dragon levert al in gebruikelijke hoeveelheden vrij veel estragol en methyleugenol. Liefhebbers van pesto en anijsdrankjes en mensen die venkel- en anijsthee gebruiken om bepaalde klachten te verlichten, kunnen relatief veel estragol en methyleugenol binnenkrijgen. Vanwege het safrolgehalte èn de acute schadelijkheid is het belangrijk af te zien van het gebruik van sassafras en dong quai als kruidenmiddel en in de vorm van etherische olie.
Advies
Drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen bewezen effect). Gebruik producten als pesto, anijsdrankjes, dragon, venkelthee en kaneelthee met mate. Wissel verschillende soorten pesto af: er zijn ook soorten waarin niet zoveel basilicum zit. Wissel vis in gekruide saus of olie af met verse vis of vis in olie of water. Gebruik geen kruidenpreparaten of etherische olie met sassafras of dong quai.
Geef baby’s liever helemaal geen venkelthee. Gebruik ook geen anijsolie en venkelolie.
of dong quai. Overigens zijn er geen aanwijzingen dat bovengenoemde stoffen schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Het is dan ook helemaal niet nodig om je zorgen te maken mocht je in de zwangerschap deze kruiden gebruikt hebben.
Bron: Voedingscentrum.nl
Beetje gezond verstand ook hé...quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:10 schreef becky27 het volgende:
Oh jee ik kan me helemaal te buiten gaan aan zelfgemaakte pesto.
Jeetje lijkt wel of je steeds minder mag
Dat neemt hier af naarmate de buik groeit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:13 schreef OooLizaooO het volgende:
[..]
Beetje gezond verstand ook hé...
+1 hahaquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat neemt hier af naarmate de buik groeit.
DAT!quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:16 schreef becky27 het volgende:
[..]
+1 haha
Nee maar ik had er nog nooit van gehoord dat je niet te veel pesto mag. Enniewee, nog een paar weken en dan mag bijna alles weer.
Ik had het opgezocht omdat ik het tijdens mijn zwangerschap zo vaak at. En toen bleek het helemaal niet zo goed te zijn. En toen ging het nog mis ook (wat helemaal niet aan de pesto of aan mij lag trouwens) en toen voelde ik me zoooo schuldigquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:16 schreef becky27 het volgende:
[..]
+1 haha
Nee maar ik had er nog nooit van gehoord dat je niet te veel pesto mag. Enniewee, nog een paar weken en dan mag bijna alles weer.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat neemt hier af naarmate de buik groeit.
Dat wel natuurlijk... Maar heerlijk... Gewoon op de bank ploffen met lief en een biertje drinken...quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:31 schreef becky27 het volgende:
Ik heb vooral geen rauwe dingen gegeten, en bepaalde kazen niet maar voor de rest qua kruiden eigenlijk niet zo opgelet. Wil mezelf ook niet alles ontzeggen :p
En dat ja, CHAMPAGNE! WIJN! (in heule beperkte mate want bv).
Jij moet ook nog ff... :pquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:33 schreef L-E het volgende:
Alcohol mis ik totaal niet. Carpaccio daarentegen..
OESTERSSSSSSSSSSSSS jaaaaaaah!!!!quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:33 schreef becky27 het volgende:
BIEFSTUK! FILET! ZALM! OESTERS! SUSHI!
Ik heb hem na de KS niet gebruiktquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:35 schreef becky27 het volgende:
Boh heb net ruzie gemaakt met de thuiszorgwinkel, op de website staat dat de winkel in Delft er nog is maar toen ik daar vorige week aankwam dus mooi niet. En ik vertik het om naar het Westland te rijden om vier klossen te halen. Nu komen ze het brengen, en wedden dat ze de ondersteek vergeten. Maar goed, weet niet of ik die nog nodig heb na een ks.
Nee, die hebben ze nodig om je placenta op te vangen... En daarna kan die meteen op het vuur voor de pate.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:35 schreef becky27 het volgende:
Boh heb net ruzie gemaakt met de thuiszorgwinkel, op de website staat dat de winkel in Delft er nog is maar toen ik daar vorige week aankwam dus mooi niet. En ik vertik het om naar het Westland te rijden om vier klossen te halen. Nu komen ze het brengen, en wedden dat ze de ondersteek vergeten. Maar goed, weet niet of ik die nog nodig heb na een ks.
Balen is zacht uitgedrukt. Ja voor mij dan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:36 schreef nytar het volgende:
meld!
Hier ligt de cider al 3 weken klaar...meegenomen van vakantie.
Balen tally van je echo...
Ja joh, gewoon je steelpan of je hapjespan voldoet prima.quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:38 schreef becky27 het volgende:
Oh wist ik niet eens, dat kan toch ook gewoon in een pan
Ik zou ook in de zenuwen zitten hoor. Lijkt me heel normaal. Hopen dat de komende week omvliegt!quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Balen is zacht uitgedrukt. Ja voor mij dan.
Ik had gehoopt dat ik nu eindelijk kon gaan genieten. Het is zo'n wondertje (überhaupt al) maar kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben. En had gehoopt dat we hadden gehoord: Ja alles is goed en ga maar lekker genieten. Dat laatste zegt ze wel. Maar dringt niet bij me door.
Gek genoeg heb ik er best een klap van opgelopenEn dat terwijl er nog niets aan de hand is
ik nog maar 7.....quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Na vandaag nog 9 dagen werken en ik kan nog 2 dagen opnemen.. Ik zit echt behoorlijk af te tellen..
TERECHT!quote:Op dinsdag 4 december 2012 11:43 schreef becky27 het volgende:
Doe je goed Tally, gewoon doen.
Ik ga mezelf hier maar weer eens nuttig maken. Voel me een lui varken....
Ja maar, jij mag gewoon over een paar weken al! Ik vulde vanochtend mijn zwangerschapsdagboek in.... Ben je al bezig met de babykamer? Eeeeuh, nee. Heb je al iets gekocht? Eeneiig, op een truitje na, nee. Ben nu 25 weken en ernstig in de omtkenning, hahahquote:Op dinsdag 4 december 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Na vandaag nog 9 dagen werken en ik kan nog 2 dagen opnemen.. Ik zit echt behoorlijk af te tellen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |