abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119909064
Zwangerschap & geboorte

26 november: Keshet (jongetje)
26 november: OooLizaooO (jongetje)

06 december: Nytar (jongetje)
12 december: Solagratia
17 december: ohnee (meisje)
24 december: Ladylike (jongetje)
29 december: Incantrix (meisje)
31 december: becky27 (meisje)
31 december: rebel-angel

2013

01 januari: Estrys
10 januari: eliis
16 januari: draculettetje
***16 januari: Ticootje & Joene*** (baby)
18 januari: papillion (meisje)
22 januari: __Isis__ (jongen)
23 januari: Omentielvo (meisje)

05 februari: As1981 (jongen)
14 februari: Zillah666 (meisje)
21 februari: pessie en kleiduif
22 februari: Logician78 & -Spenny- (meisje)
22 februari: Fieder (jongetje)
27 februari: Klumsy (meisje)
27 februari: Asfalthooligan (papa)

06 maart: Gulara
11 maart: Kyara (meisjes-tweeling)
18 maart: Barbabientje01 & pipo_de_clown
20 maart: Milka82 (jongen)
31 maart: LadyBlack (meisje)

***06 april: Knetterkrankjorum & JJH***
08 april: dananana (tweeling)
10 april: bellelena
11 april: Ereshkigal
12 april: _Wolk82_
15 april: Danic (meisje)
16 april: L0t (meisje)
22 april: Tally

02 mei: Suikertante (jongetje)
03 mei: Vencodark (jongetje)
04 mei: Spirit82
06 mei: -mandy-
10 mei: Shandaly

1 juni: .Sparkling.
***7 juni: L-E & fokking.fokker***
17 juni: Twinkly
23 juni: Elmo76

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door OooLizaooO op 04-12-2012 09:54:55 ]
pi_119909076
Weer een nieuw topic, hopelijk eentje met verse baby's :)
pi_119909125
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:42 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Bah -O-
En vind ik ook :Y)
Ga eens op een ananas zitten dan!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 december 2012 @ 09:46:44 #4
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119909143
Dit wordt jouw topic Liza! *O* ik voel het aan mijn water. :D

Dat wilde ik nou altijd al eens zeggen. :@

Zo, nu even Sinterklaaskadootjes shoppen. E. wil een blauw kadootje.
A grand adventure has begun.
pi_119909159
Een blauw? :D :?
pi_119909169
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:45 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ga eens op een ananas zitten dan!
ik ga voor elke dag pannenkoeken/wafels :7
pi_119909191
sex met een ananas?
pi_119909224
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:46 schreef Keshet het volgende:
Dit wordt jouw topic Liza! *O* ik voel het aan mijn water. :D

Dat wilde ik nou altijd al eens zeggen. :@

Zo, nu even Sinterklaaskadootjes shoppen. E. wil een blauw kadootje.
Volgens mij ligt jouw inleiddatum voor die van mij :+
pi_119909226
Ik heb niet meer gebeld, na anderhalf uur zakte de pijn af en ben ik weer in bed gaan liggen. Zit nu te wachten op de afspraak met de gyn. Die afspraak stond er al dus heb ik maar gewoon afgewacht. Als de pijn niet was afgezakt had ik trouwens wel gebeld hoor, want het voelde echt verschrikkelijk. Gelukkig wist ik dat het iets te maken had met nier/urineleider anders dacht ik aan een acute blindedarmontsteking ofzo. Nou ja, zo vertellen aan de gyn en eens kijken of hij er nog iets mee wil.

Lief trouwens alle tips en reacties :*
pi_119909258
Fijn dat het gezakt is Sola. Succes bij de gyn zo!
pi_119909271
Ja toch goed doorspreken met je gyn hé!
pi_119909294
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 08:52 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Damn dat zuigt -O- Ik merk ook dat ik het reizen tussen en werken bij instellingen niet meer trek en wil dit na mijn vakantie bespreken zodat ik deels ziek wordt gemeld, maar shit wat is dat balen zeg... Het voelt op de een of andere manier toch als falen, ook al zeg je 100x tegen jezelf dat het dat niet is. Succes met het gesprek, maar voor zover ik het kan beoordelen zal het wel goed zitten :)
En jij hebt nog een veel zwaardere drukkere baan dan ik, volgens mij. Dan vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden hoor.

Het voelt idd als falen. Ik had gehoopt op weer een (lichamelijke) droomzwangerschap, zoals bij de eerste. Zo vroeg al de handdoek in de ring gooien is iets waar ik moeite mee heb, maar ik heb geen keus, dat merk ik aan alles, maar ik had het liever anders gezien.

Mijn leidinggevende reageerde geweldig. Mijn werkzaamheden worden aangepast, mijn uren ook, ze was een en al begrip en steun O+ En als dat kind er eenmaal uit is ga ik hopelijk weer ass kicken zoals ze van me gewend zijn daar!
  dinsdag 4 december 2012 @ 09:52:58 #13
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119909295
Succes inderdaad, benieuwd wat hij ervan zegt!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119909300
Dames, ik blijf wel een beetje op plaats tien hangen zo hè. Kom op, zet er eens wat vaart achter. ;)

36 weken vandaag. Even naar de thuiszorgwinkel vandaag en nog wat Sint cadeaus halen in de stad :)
Echt totaal geen last meer van maagzuur! Wat een heerlijkheid, kan alles eten en drinken. Voel me echt zoveel beter.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_119909308
Liza, wil je in de OP mijn UD wijzigen naar 7 juni please? O+
pi_119909355
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:53 schreef L-E het volgende:
Liza, wil je in de OP mijn UD wijzigen naar 7 juni please? O+
done :)
pi_119909370
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:52 schreef L-E het volgende:

[..]

En jij hebt nog een veel zwaardere drukkere baan dan ik, volgens mij. Dan vind ik dat je het nog lang hebt volgehouden hoor.

Het voelt idd als falen. Ik had gehoopt op weer een (lichamelijke) droomzwangerschap, zoals bij de eerste. Zo vroeg al de handdoek in de ring gooien is iets waar ik moeite mee heb, maar ik heb geen keus, dat merk ik aan alles, maar ik had het liever anders gezien.

Mijn leidinggevende reageerde geweldig. Mijn werkzaamheden worden aangepast, mijn uren ook, ze was een en al begrip en steun O+ En als dat kind er eenmaal uit is ga ik hopelijk weer ass kicken zoals ze van me gewend zijn daar!
Leuk eens een werkgever die wél meedenkt, fijn voor je!
pi_119909397
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 09:55 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

done :)
Danku, danku!

Wat is juni nog rustig zeg. En nog helemaal geen juli-babies? ;(
pi_119909572
juli :') Weet je hoever dat is?!?!
pi_119909586
quote:

[..]

Naja, mijn bekken valt (nog) niet uit elkaar, dus dat scheelt ;) Ik baal er vooral van dat zoveel mensen gewoon door kunnen werken, maar weken terug sprak ik een zwanger collegaatje die zich ook deels had ziekgemeld omdat ze het allemaal niet trok. Dat voelde al zo fijn, dat ik in elk geval niet de enige was O+

Fijn ook dat je leidinggevende zo reageert, dan voel je je al een stukje minder schuldig in elk geval!
Sarcasme. Herken het.
pi_119910106
Balen spiirit en L-E, maar als t niet gaat dan gaat het niet. Fijn dat je leidinggevende zo relaxt reageerde L-E. ^O^

En ja het wordt wel weer tijd voor babies. :P Sta nu al een tijdje op de 5e plek. Ik heb nog steeds 24 dec in mn hoofd als datum dat ze tevoorschijn komt, maar ik mag lijen dat ze me niet zo lang laat wachten... Van mij mag ze komen hoor :D.

Straks als zoon uit psz komt lekker <O) 8} vieren. ^^ T arme kind praat over niks anders meer dan sinterklaas en cadeautjes en over een uurtje mag hij dan eindelijk! zn pakjes openmaken. :s) speelgoedinvasieeeee!
pi_119910161
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:03 schreef Ticootje het volgende:
juli :') Weet je hoever dat is?!?!
Volgens mij wordt het nooit juli. Dat is namelijk nádat ik een baby moet krijgen, maar dat duurt nog eeuwen. Of lichtjaren.
pi_119910225
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:24 schreef L-E het volgende:

[..]

Volgens mij wordt het nooit juli. Dat is namelijk nádat ik een baby moet krijgen, maar dat duurt nog eeuwen. Of lichtjaren.
Lichtjaren op zijn minst.
Sarcasme. Herken het.
pi_119910309
Ik moet gewoon volgende maand bevallen...
  dinsdag 4 december 2012 @ 10:29:43 #25
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119910317
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Ticootje het volgende:
Nietus! :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119910318
Gister mijn 20 weken echo gehad. Maar niet gelopen zoals we hoopte. Hij moet maandag opnieuw.
Er waren weinig metingen te doen. Het lag raar gedraaid. De niertjes waren te zien en die waren goed.
Na veel pijn en moeite (en springen in de lucht) was de navelstreng te zien en dit kindje heeft wel 3 aders in de navelstreng (dat had mijn dochtertje niet) maar de rest moet maandag weer.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119910336
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:29 schreef Tally het volgende:
Gister mijn 20 weken echo gehad. Maar niet gelopen zoals we hoopte. Hij moet maandag opnieuw.
Er waren weinig metingen te doen. Het lag raar gedraaid. De niertjes waren te zien en die waren goed.
Na veel pijn en moeite (en springen in de lucht) was de navelstreng te zien en dit kindje heeft wel 3 aders in de navelstreng (dat had mijn dochtertje niet) maar de rest moet maandag weer.
irritant!
pi_119910344
quote:
Ow jeetje wat balen Tally. En wat eng :@
Sarcasme. Herken het.
pi_119910356
quote:
Noem het maar gewoon :(
pi_119910381
quote:
Het moet dus echt opnieuw omdat het niet goed te zien was?
pi_119910387
quote:
Ik was maandag in t mch en moest aan je denken! :D groot bad man daar in de kamer :D
Alleen de bedden van t haga zijn een stuk breder haha viel me echt op, maar goed, zo'n dikke kont heb je niet dus dat moet goed komen ;)
:)
pi_119910390
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:31 schreef L-E het volgende:

[..]

Noem het maar gewoon :(
Ik vind het helemaal niet gewoon eigenlijk... Het kan net zo goed deze maand al...

Het is echt net gister dat ik een test deed... En nu is mn baby gewoon af..
pi_119910424
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:32 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik was maandag in t mch en moest aan je denken! :D groot bad man daar in de kamer :D
Alleen de bedden van t haga zijn een stuk breder haha viel me echt op, maar goed, zo'n dikke kont heb je niet dus dat moet goed komen ;)
JA! Dat bad is mega... J zei al meteen dat hij thuis ook zo'n bad wilde... Maar aangezien we meerdere keren per week het bad vullen, denk ik dan meteen aan de mega rekening van het gasbedrijf.
pi_119910446
quote:

[..]
Bij de eerste heb ik geen droomzwangerschap gehad (eerder een lichtelijke nachtmerrie) maar had niet verwacht dat ik bij deze zo vroeg last van mijn bekken zou krijgen.
En ik heb er ook moeite mee want hej 's morgens voel ik me toch (als ik goed geslapen heb) en ik takel de rest van de dag gewoon af. Maar als je gewoon lekker verder gaat is er toch niets aan de hand? Nee tot je in elkaar stort 's avonds of de volgende ochtend en dat je dan moet bellen dat je helemaal niet komt. Omdat je zwanger bent!!!!! Zo'n mannenwereld is heerlijk normaal gesproken maar als je zwanger bent is het kut :') Begrip is er geloof ik wel (en anders hebben ze pech) maar toch. Mannen hebben hier geen last van, dus wat zeik je ;(
pi_119910451
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

JA! Dat bad is mega... J zei al meteen dat hij thuis ook zo'n bad wilde... Maar aangezien we meerdere keren per week het bad vullen, denk ik dan meteen aan de mega rekening van het gasbedrijf.
Hahaha ja daar gaan wel twee, misschien zelfs wel drie normale badkuipen in denk ik :o
:)
pi_119910494
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Bij de eerste heb ik geen droomzwangerschap gehad (eerder een lichtelijke nachtmerrie) maar had niet verwacht dat ik bij deze zo vroeg last van mijn bekken zou krijgen.
En ik heb er ook moeite mee want hej 's morgens voel ik me toch (als ik goed geslapen heb) en ik takel de rest van de dag gewoon af. Maar als je gewoon lekker verder gaat is er toch niets aan de hand? Nee tot je in elkaar stort 's avonds of de volgende ochtend en dat je dan moet bellen dat je helemaal niet komt. Omdat je zwanger bent!!!!! Zo'n mannenwereld is heerlijk normaal gesproken maar als je zwanger bent is het kut :') Begrip is er geloof ik wel (en anders hebben ze pech) maar toch. Mannen hebben hier geen last van, dus wat zeik je ;(
Ach, ik werk ik een vrouwenwereld waar nu geloof ik 6 zwangeren rondlopen, maar ondanks dat en ondanks het begrip blijft ziekmelden gewoon zwaar kut. Het is vooral je eigen gevoel erover denk ik.
Sarcasme. Herken het.
pi_119910499
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:31 schreef L-E het volgende:

[..]

Het moet dus echt opnieuw omdat het niet goed te zien was?
Ja hij moet echt opnieuw. De hersenhelften waren niet te zien. De hartkamers niet te zien. De gehemelte niet. De huid kon niet gemeten worden. Ze was zelfs niet blij met de meting van het hoofdje.
En ja. De lengte meten ging niet omdat het in een rare kronkel lag. Weet niet hoe ik het moet uitleggen.
Maar niet opgekruld zoals je zou verwachten maar de schouders schuin boven de bekken zeg maar. Dus wat ze kon zien kon ook nog eens een schaduw op zitten van het hoofdje. Al met al zijn we geen steek verder :') En zien wat het zou worden kon ze al helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet :')
pi_119910504
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:33 schreef Tally het volgende:

[..]

Mannen kunnen ook bekkeninstabiliteit hebben...
Ik heb zo'n kneusje thuis, die heeft zn SI gewricht naar de klote... staat steeds scheef en mag meerdere keren per week bij de fysio komen...
Helpt goed mee als het gaat om begrip... Dat het echt wel goed zeer doet.
pi_119910546
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Hahaha ja daar gaan wel twee, misschien zelfs wel drie normale badkuipen in denk ik :o
Ja.... Prima genoeg ruimte als de partner mee in bad wilt... Dat mag dus ook gewoon... Wel met zwembroek, en dan lekker masseren met olie ofzo... :')
pi_119910608
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:35 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Ach, ik werk ik een vrouwenwereld waar nu geloof ik 6 zwangeren rondlopen, maar ondanks dat en ondanks het begrip blijft ziekmelden gewoon zwaar kut. Het is vooral je eigen gevoel erover denk ik.
Is ook zeker je eigen gevoel. Maar ik heb het gevoel alsof ik het nu heeeeeeel rustig aan doe :')
En ik werk tot 3 uur mijn normale werk en daarna ga ik naar huis omdat het anders te veel word.
Ik heb thuis nog een (niet lopende) dreumes die aan aandacht behoeft. En aangezien ik toch al een indicatie heb voor een hoog risico op vroeg geboorte moet ik het wel rustig aan doen.
Helemaal omdat mijn man een telefoontje kreeg afgelopen weekend dat een maat van hem vader is geworden van een kindje dat 1100 gram zwaar is en 14 weken te vroeg.
Daar schrok mijn man weer van dus mag ik nog minder van hem :')
pi_119910646
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:39 schreef Tally het volgende:

[..]

Is ook zeker je eigen gevoel. Maar ik heb het gevoel alsof ik het nu heeeeeeel rustig aan doe :')
En ik werk tot 3 uur mijn normale werk en daarna ga ik naar huis omdat het anders te veel word.
Ik heb thuis nog een (niet lopende) dreumes die aan aandacht behoeft. En aangezien ik toch al een indicatie heb voor een hoog risico op vroeg geboorte moet ik het wel rustig aan doen.
Helemaal omdat mijn man een telefoontje kreeg afgelopen weekend dat een maat van hem vader is geworden van een kindje dat 1100 gram zwaar is en 14 weken te vroeg.
Daar schrok mijn man weer van dus mag ik nog minder van hem :')
Als jij je nu met heeeel rustig aan doen wel goed voelt, zou ik het zeker zo houden. En niks mis met mannen die het huishouden doen :7

Jeetje geloof ik mezelf maar :')
Sarcasme. Herken het.
pi_119910695
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:40 schreef Spirit82 het volgende:

[..]

Als jij je nu met heeeel rustig aan doen wel goed voelt, zou ik het zeker zo houden. En niks mis met mannen die het huishouden doen :7

Jeetje geloof ik mezelf maar :')
Mijn man helpt zeker in de huishouding! ^O^
pi_119910831
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:36 schreef Tally het volgende:

[..]

Ja hij moet echt opnieuw. De hersenhelften waren niet te zien. De hartkamers niet te zien. De gehemelte niet. De huid kon niet gemeten worden. Ze was zelfs niet blij met de meting van het hoofdje.
En ja. De lengte meten ging niet omdat het in een rare kronkel lag. Weet niet hoe ik het moet uitleggen.
Maar niet opgekruld zoals je zou verwachten maar de schouders schuin boven de bekken zeg maar. Dus wat ze kon zien kon ook nog eens een schaduw op zitten van het hoofdje. Al met al zijn we geen steek verder :') En zien wat het zou worden kon ze al helemaaaaaaaaaaaaaaaal niet :')
Wat een dwarsliggertje!
pi_119910886
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Wat een dwarsliggertje!
Ik zei mijn man al. Dit moet een meisje zijn :( En dan wel eentje met uiterlijke kenmerken van jou :(
Een kind dat lijkt op mijn KAN niet zo dwars liggen :(

:')
pi_119910977
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik zei mijn man al. Dit moet een meisje zijn :( En dan wel eentje met uiterlijke kenmerken van jou :(

_O_

Hopelijk lukt het beter bij de volgende afspraak!
pi_119911025
Ik heb een nieuwe verslaving: kaiserbroodjes met kruidenkaas, pesto en tomaat O+ Verdomme, ik blijf ervan eten.
pi_119911046
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:49 schreef Tally het volgende:

[..]

Spreek je dochter-in-buik eens toe dan, hopen dat ze maandag wel alles laat zien.
pi_119911230
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 10:54 schreef L-E het volgende:
Ik heb een nieuwe verslaving: kaiserbroodjes met kruidenkaas, pesto en tomaat O+ Verdomme, ik blijf ervan eten.
Pesto is toch niet zo goed voor zwangere dames? :@
pi_119911258
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:00 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Waarom niet?
pi_119911277
denk ook dat dat gewoon mag :)
pi_119911292
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:00 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Staat niet op de Verboden-Lijst van de vk, dus wat mij betreft zal het wel mee vallen. :)
pi_119911305
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Waarom niet?
Het voedingscentrum raadt het in elk geval af.
pi_119911327
Net ook even opgezocht. Staat in de lijst van "beperkt" zoals kaneel enzo.
Weer iets bijgeleerd :).
pi_119911350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:04 schreef OooLizaooO het volgende:
Net ook even opgezocht. Staat in de lijst van "beperkt" zoals kaneel enzo.
Weer iets bijgeleerd :).
Oh... Gewoon normaal dus...
pi_119911363
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:03 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Het voedingscentrum raadt het in elk geval af.
Dat niet, maar je mag er niet te veel van, zie ik nu. Waarom wil ik wel nog weten, even verder zoeken.
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:09:10 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119911472
quote:
Gebruik van Venkelthee en andere kruiden

Het voedingscentrum adviseert voorzichtig te zijn met het gebruik van venkelthee en bepaalde kruiden. In venkel, basilicum, anijs, nootmuskaat, folie, drago, pesto en kaneel komen namelijk van nature de aromastoffen estragol, methyleugenol en safrol voor. Bij dieren blijken deze stoffen schadelijk te zijn. Hoewel onvoldoende bekend is over de risico’s voor de mens, zijn er sterke aanwijzingen voor een schadelijk effect.

Inmiddels is het gebruik van estragol en methyleugenol als zuivere stof (aroma) in voedingsmiddelen verboden. Safrol was al verboden als aromastof. Estragol, methyleugenol en safrol mogen dus alleen nog in de vorm van kruiden voorkomen in levensmiddelen. Veilige hoeveelheden zijn voor estragol, methyleugenol en safrol echter niet aan te geven. Het is wel zo dat bij lage hoeveelheden het grootste deel op veilige wijze wordt afgebroken, terwijl bij hogere hoeveelheden de onveilige afbraakmethode de overhand krijgt.

Normaal "keukengebruik" van de genoemde kruiden en matig gebruik van producten als pesto en anijsalcoholica kan naar alle waarschijnlijkheid geen kwaad. Alleen dragon levert al in gebruikelijke hoeveelheden vrij veel estragol en methyleugenol. Liefhebbers van pesto en anijsdrankjes en mensen die venkel- en anijsthee gebruiken om bepaalde klachten te verlichten, kunnen relatief veel estragol en methyleugenol binnenkrijgen. Vanwege het safrolgehalte èn de acute schadelijkheid is het belangrijk af te zien van het gebruik van sassafras en dong quai als kruidenmiddel en in de vorm van etherische olie.

Advies
Drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen bewezen effect). Gebruik producten als pesto, anijsdrankjes, dragon, venkelthee en kaneelthee met mate. Wissel verschillende soorten pesto af: er zijn ook soorten waarin niet zoveel basilicum zit. Wissel vis in gekruide saus of olie af met verse vis of vis in olie of water. Gebruik geen kruidenpreparaten of etherische olie met sassafras of dong quai.

Geef baby’s liever helemaal geen venkelthee. Gebruik ook geen anijsolie en venkelolie.
of dong quai. Overigens zijn er geen aanwijzingen dat bovengenoemde stoffen schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Het is dan ook helemaal niet nodig om je zorgen te maken mocht je in de zwangerschap deze kruiden gebruikt hebben.

Bron: Voedingscentrum.nl
Normaal gebruik kan geen kwaad lijkt me.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:10:52 #57
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119911513
Oh jee ik kan me helemaal te buiten gaan aan zelfgemaakte pesto.
Jeetje lijkt wel of je steeds minder mag :(
pi_119911597
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:10 schreef becky27 het volgende:
Oh jee ik kan me helemaal te buiten gaan aan zelfgemaakte pesto.
Jeetje lijkt wel of je steeds minder mag :(
Beetje gezond verstand ook hé...
pi_119911617
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:13 schreef OooLizaooO het volgende:

[..]

Beetje gezond verstand ook hé...
Dat neemt hier af naarmate de buik groeit. :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:16:31 #60
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119911673
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:14 schreef L-E het volgende:

[..]

+1 haha

Nee maar ik had er nog nooit van gehoord dat je niet te veel pesto mag. Enniewee, nog een paar weken en dan mag bijna alles weer.
pi_119911749
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:16 schreef becky27 het volgende:

[..]

+1 haha

Nee maar ik had er nog nooit van gehoord dat je niet te veel pesto mag. Enniewee, nog een paar weken en dan mag bijna alles weer.
DAT!
BIER!
pi_119911753
Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik de laatste weken er iets minder op let.
Nee ik ga nog steeds geen rauw vlees of rauwe eieren of rauwmelkse kaas ofzo eten, maar bvb kaneel enzo daar kijk ik nu zo niet meer naar...
pi_119911754
Ik heb het ook echt nooit gehoord, ook bij de eerste niet. :)
pi_119911770
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:16 schreef becky27 het volgende:

[..]

+1 haha

Ik had het opgezocht omdat ik het tijdens mijn zwangerschap zo vaak at. En toen bleek het helemaal niet zo goed te zijn. En toen ging het nog mis ook (wat helemaal niet aan de pesto of aan mij lag trouwens) en toen voelde ik me zoooo schuldig :@ vandaar dat het zo is blijven hangen dat pesto niet zo goed is.
pi_119911807
Begrijp ik wel zand :*
wist niet dat er zo'n verhaal achter zat, sorry
pi_119911845
Dat kon je ook niet weten, ik heb het nooit verteld ;)
pi_119912001
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:14 schreef L-E het volgende:

[..]

:D _O-

Idd nog even en dan mag ik alles weer. Ohhh wijn wijn wijn! :9~

Balen Tally van de 20wk echo!! hopelijk ligt de beeb volgende keer wel goed. Pas 20 weken oud en nu al eigenwijs.. Dat beloofd wat.. :P
pi_119912091
Tally, wat balen van de seo! :*
pi_119912157
Mijn favo champagne ligt al een week of 3 koud :9~ |:(
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:31:54 #70
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912169
Ik heb vooral geen rauwe dingen gegeten, en bepaalde kazen niet maar voor de rest qua kruiden eigenlijk niet zo opgelet. Wil mezelf ook niet alles ontzeggen :p

En dat ja, CHAMPAGNE! WIJN! (in heule beperkte mate want bv).
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:32:57 #71
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912202
Oeh welke is dat Liza? Ik ben nog op zoek naar mijn bevallingschampagne namelijk.

Heb hier nog een fijne Meursault wijn uit 2003 liggen die ook na de bevalling soldaat wordt gemaakt.
pi_119912209
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:31 schreef becky27 het volgende:
Ik heb vooral geen rauwe dingen gegeten, en bepaalde kazen niet maar voor de rest qua kruiden eigenlijk niet zo opgelet. Wil mezelf ook niet alles ontzeggen :p

En dat ja, CHAMPAGNE! WIJN! (in heule beperkte mate want bv).
Dat wel natuurlijk... Maar heerlijk... Gewoon op de bank ploffen met lief en een biertje drinken...
Of een bakje filet mee naar mn werk... Bruin brood met filet... <3
pi_119912214
Alcohol mis ik totaal niet. Carpaccio daarentegen.. :'(
pi_119912225
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:33 schreef L-E het volgende:
Alcohol mis ik totaal niet. Carpaccio daarentegen.. :'(
Jij moet ook nog ff... :p
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:33:50 #75
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912235
BIEFSTUK! FILET! ZALM! OESTERS! SUSHI!
pi_119912241
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij moet ook nog ff... :p
Lichtjaren!
pi_119912251
de paarse piper :9~ (voor mij)
en dan nog een magnumfles gewone van m'n ouders gekregen met ons huwelijk die we sparen tot de eerste keer familie-babybezoek O+
pi_119912272
klinkt beetje decadent, maar voor een geboorte mag het wel eens iets speciaal zijn :)
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:35:44 #79
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912302
Boh heb net ruzie gemaakt met de thuiszorgwinkel, op de website staat dat de winkel in Delft er nog is maar toen ik daar vorige week aankwam dus mooi niet. En ik vertik het om naar het Westland te rijden om vier klossen te halen. Nu komen ze het brengen, en wedden dat ze de ondersteek vergeten. Maar goed, weet niet of ik die nog nodig heb na een ks.
pi_119912311
ik mis alcohol gigantisch!
onlangs de drankenkast opgeruimd en ik zat er me voor te kwijlen als een echte verslaafde!

en sushi!
en niet-doorbakken vlees!
en een zachtgekookt eitje!
en préparé!
pi_119912332
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:33 schreef becky27 het volgende:
BIEFSTUK! FILET! ZALM! OESTERS! SUSHI!
OESTERSSSSSSSSSSSSS jaaaaaaah!!!!
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:36:42 #82
258612 nytar
boys boys boys
pi_119912339
meld!

Hier ligt de cider al 3 weken klaar...meegenomen van vakantie.

Balen tally van je echo...
pi_119912347
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:35 schreef becky27 het volgende:
Boh heb net ruzie gemaakt met de thuiszorgwinkel, op de website staat dat de winkel in Delft er nog is maar toen ik daar vorige week aankwam dus mooi niet. En ik vertik het om naar het Westland te rijden om vier klossen te halen. Nu komen ze het brengen, en wedden dat ze de ondersteek vergeten. Maar goed, weet niet of ik die nog nodig heb na een ks.
Ik heb hem na de KS niet gebruikt :)
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:37:08 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912350
Niks decadents aan hoor ;)
Wij hebben in de aanloop naar onze bruiloft in de negen dagen ervoor iedere avond een fles champagne opengetrokken.
De champagnestreek is ons favoriete vakantieplekje....
pi_119912357
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:35 schreef becky27 het volgende:
Nee, die hebben ze nodig om je placenta op te vangen... En daarna kan die meteen op het vuur voor de pate.
pi_119912390
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:36 schreef nytar het volgende:
meld!

Hier ligt de cider al 3 weken klaar...meegenomen van vakantie.

Balen tally van je echo...
Balen is zacht uitgedrukt. Ja voor mij dan.
Ik had gehoopt dat ik nu eindelijk kon gaan genieten. Het is zo'n wondertje (überhaupt al) maar kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben. En had gehoopt dat we hadden gehoord: Ja alles is goed en ga maar lekker genieten. Dat laatste zegt ze wel. Maar dringt niet bij me door.
Gek genoeg heb ik er best een klap van opgelopen :') En dat terwijl er nog niets aan de hand is :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:38:39 #87
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912403
Oh wist ik niet eens, dat kan toch ook gewoon in een pan :P
pi_119912419
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:38 schreef becky27 het volgende:
Oh wist ik niet eens, dat kan toch ook gewoon in een pan :P
Ja joh, gewoon je steelpan of je hapjespan voldoet prima.
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:39:23 #89
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912425
Tally, is toch niet gek dat je daar effe een dreun van krijgt. Men, ik zou ook goed in de rats zitten, ondanks dat er niets aan de hand is.
pi_119912470
Ik wil gerookte zalm en filet americain..... Met uitjes, lekker stinken!
Gisteren de hele dag gewerkt en men, dat valt vies tegen. Nu slaap ik al twee weken brak door dat kl*te bekken, alsof er iemand met een vuist inramt van onderen... ( misschien wil je dat wel zei mijn vriend nog.... :') ) maar na een werkdag en nu nog is het niet meer te harden... Heel fijn, ik heb ook geen zittende baan, de hele dag wel in beweging. Nog 2,5 weken tot de kerstvakantie en dan maar even weer kijken, moet nog 10 weken werken.....
pi_119912481
O en ik wil sushi en carpaccio O+

En de chocoladeletter die ik 5 minuten geleden van de baas heb gekregen is op :')
pi_119912521
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:38 schreef Tally het volgende:

[..]

Balen is zacht uitgedrukt. Ja voor mij dan.
Ik had gehoopt dat ik nu eindelijk kon gaan genieten. Het is zo'n wondertje (überhaupt al) maar kan nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben. En had gehoopt dat we hadden gehoord: Ja alles is goed en ga maar lekker genieten. Dat laatste zegt ze wel. Maar dringt niet bij me door.
Gek genoeg heb ik er best een klap van opgelopen :') En dat terwijl er nog niets aan de hand is :')
Ik zou ook in de zenuwen zitten hoor. Lijkt me heel normaal. Hopen dat de komende week omvliegt!
pi_119912533
Na vandaag nog 9 dagen werken en ik kan nog 2 dagen opnemen.. Ik zit echt behoorlijk af te tellen..
pi_119912544
Tally wat vervelend! Lekkere dwarsligger heb je nu al.
ow en Becky, een ondersteek heb je niet nodig bij een keizersnede (ik had niet eens klossen), de placenta graaien ze er daar uit.
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:43:12 #95
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_119912548
Doe je goed Tally, gewoon doen.

Ik ga mezelf hier maar weer eens nuttig maken. Voel me een lui varken....
pi_119912558
Tally, ik kan me je ook goed voorstellen. Ik was zelf behoorlijk zenuwachtig voor de seo en je leeft er echt naar toen. En als je daarna nog steeds niks weet.... ik zou daar ook een dreun van krijgen..... :*
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:44:36 #97
258612 nytar
boys boys boys
pi_119912591
de zorgwinkel in het westland is ook dicht trouwens...ik moet de spullen terugbrengen naar vlaardingen!
pi_119912594
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Na vandaag nog 9 dagen werken en ik kan nog 2 dagen opnemen.. Ik zit echt behoorlijk af te tellen..
ik nog maar 7.....

20 december laatste werkdag, daarna 2 weken kerstvakantie en dan nog even de ziektewet in voordat mijn verlof in gaat.

Ben ook aan het aftellen....
pi_119912599
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:43 schreef becky27 het volgende:
Doe je goed Tally, gewoon doen.

Ik ga mezelf hier maar weer eens nuttig maken. Voel me een lui varken....
TERECHT!
:P
  dinsdag 4 december 2012 @ 11:45:07 #100
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_119912617
oh en champagne, wijn, filet americain en carpaccio... :9~
pi_119912623
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 11:42 schreef Ticootje het volgende:
Ja maar, jij mag gewoon over een paar weken al! Ik vulde vanochtend mijn zwangerschapsdagboek in.... Ben je al bezig met de babykamer? Eeeeuh, nee. Heb je al iets gekocht? Eeneiig, op een truitje na, nee. Ben nu 25 weken en ernstig in de omtkenning, hahah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')