abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119959280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:44 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dank voor je bron. Deze tekst doet zoals je kan lezen geen enkele uitspraak over wie dan een jood is.
Deze tekst ook niet:

Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_119959774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deze tekst ook niet:

[ afbeelding ]
Wat probeer je daar nou eigenlijk mee te zeggen?
pi_119959805
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:06 schreef Rosario het volgende:

[..]

Wat probeer je daar nou eigenlijk mee te zeggen?
Dat het even racistisch is, alleen met een ander doel.
pi_119959980
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Is het racistisch om te bepalen wie er bij je volk hoort of niet?
pi_119960026
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:12 schreef Rosario het volgende:

[..]

Is het racistisch om te bepalen wie er bij je volk hoort of niet?
Dat hangt van de criteria af, maar als die bestaan in ras, bloedlijn, genen etc, dan wel.
pi_119960053
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 02:15 schreef Kees22 het volgende:

[..]

ethnisch i.p.v. ethisch.
Nee hoor: de meeste joden wonen daar helemaal niet al 60 jaar.
Volgens de statistiek van 2005 was ongeveer 1/3 van de joodse bevolking de eerste generatie allochtoon, 1/3 was de tweede generatie allochtoon en 1/3 was geboren uit een vader die ook in dat gebied geboren was.
De meeste joden zouden, als Wilders daar de baas was, stante pede het land uit gestuurd worden, terug naar hun land van herkomst.
De meeste joden (65%) die in Israël leven zijn in Israël geboren. Tevens zagen joden uit Polen, Duitsland of Rusland dat niet als hun land van herkomst, zoals Polen, Duitsers of Russen hun eigen land wel zo zien.

Wilders is trouwens een man met idiote opvattingen, hem noemen als versterking van je argument werkt eigenlijk als een verzwakking.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_119960189
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat hangt van de criteria af, maar als die bestaan in ras, bloedlijn, genen etc, dan wel.
Maar PhysicsRules heeft toch duidelijk gemaakt dat je je ook kan bekeren? Net zoals iemand een Nederlander kan worden. De procedure is bijna net zo intensief.
pi_119960228
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doet niet af aan het feit dat het Israelisch naturalisatierecht een onderscheid maakt op basis van bloedlijn dat net zo hard is als het onderscheid dat de nazi's maakten voor toegang tot een zwembad bijvoorbeeld.
Dat is appels met peren vergelijken. Ik kan mij voorstellen dat je voor de naturalisatie strengere eisen wilt en ook mag stellen dan voor de toegang tot een algemene voorziening als een zwembad of openbaar park.
pi_119960344
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik herhaal ook maar even voor jou :)

quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb deze discussie al vaak op de inhoud gevoerd, maar uiteindelijk komt het hier op neer:
Wij bepalen lekker zelf wie wij vinden dat tot ons volk/geloof hoort. En wat jij daarvan vindt interesseert ons geen lor. :)
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119961191
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:19 schreef Rosario het volgende:

[..]

Maar PhysicsRules heeft toch duidelijk gemaakt dat je je ook kan bekeren? Net zoals iemand een Nederlander kan worden. De procedure is bijna net zo intensief.
Je zou een punt hebben als iedereen zich daartoe moest bekeren, maar het ene ras moet dat wel en het andere ras hoeft dat niet. Dat is dus, ten aanzien van het racisme althans, niet meer dan windowdressing.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:20 schreef Polacco het volgende:

[..]

Dat is appels met peren vergelijken. Ik kan mij voorstellen dat je voor de naturalisatie strengere eisen wilt en ook mag stellen dan voor de toegang tot een algemene voorziening als een zwembad of openbaar park.
Het punt is dat de criteria racistisch zijn, niet dat er strenge criteria worden gehanteerd.

Je kunt bijvoorbeeld ook als criterium hanteren dat als je een andere nationaliteit hebt je alleen recht hebt op naturalisatie wanneer je ouders en grootouders hebben gewoond op het grondgebied dat de staat Israel heeft ingenomen. Ook streng, maar niet racistisch.

quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Ik heb deze discussie al vaak op de inhoud gevoerd, maar uiteindelijk komt het hier op neer:
Wij bepalen lekker zelf wie wij vinden dat tot ons volk/geloof hoort. En wat jij daarvan vindt interesseert ons geen lor. :)
Ook die houding kennen we nog van de Duitsers, even los van de eindoplossing, dus daar doe je dan ook niet moeilijk over?

Waarom vraag je eerst om een bron, en als ik die dan geef dan kom je met zo'n boodschap? Ontken dan niet dat Israel een op racisme gebaseerde staat is.
pi_119961701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom vraag je eerst om een bron, en als ik die dan geef dan kom je met zo'n boodschap? Ontken dan niet dat Israel een op racisme gebaseerde staat is.
Onzin, elke staat is er in principe enkel vóór de heersende etnische groep.
pi_119961818
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Omdat je met een bron komt die je stelling niet onderbouwt. En ik deze discussie niet nóg een keer met je ga voeren.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_119962183
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:59 schreef Rosario het volgende:

[..]

Onzin, elke staat is er in principe enkel vóór de heersende etnische groep.
Neen, elke staat is er in principe voor de mensen die geboren worden op het grondgebied daarvan, en dan heb je nog wat afgeleiden. Dat kun je een etnische groep noemen. Maar dat is heel wat anders dan dat mensen van heinde en verre worden ingevlogen, van de Baltische staten tot aan West-Europa, Ethiopië en de VS omdat ze als gemeenschappelijk kenmerk hebben dat hun hele verre voorouders 2000 jaar geleden volgens een religieus werk van fictie daar in de buurt hebben gewoond.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:02 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Omdat je met een bron komt die je stelling niet onderbouwt. En ik deze discussie niet nóg een keer met je ga voeren.
Het criterium is 'Jood', dat is dan ook nog met nodige Grundlichkeit uitgewerkt in een andere officiele tekst, zoals je ongetwijfeld al wist, en dan is het dus gewoon een raciaal criterium. Het leek me niet zo nodig die ook te plaatsen, net zo min als het nodig is om de uitwerking van het begrip 'Jood' exact weer te geven om verontwaardigd te kunnen zijn over de tekst 'Verboden voor Joden'. Beide uitwerkingen zullen ook nauwelijks verschillen.
pi_119962235
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Neen, elke staat is er in principe voor de mensen die geboren worden op het grondgebied daarvan, en dan heb je nog wat afgeleiden. Dat kun je een etnische groep noemen. Maar dat is heel wat anders dan dat mensen van heinde en verre worden ingevlogen, van de Baltische staten tot aan West-Europa, Ethiopië en de VS omdat ze als gemeenschappelijk kenmerk hebben dat hun hele verre voorouders 2000 jaar geleden volgens een religieus werk van fictie daar in de buurt hebben gewoond.
Dat is toch veel te kort door de bocht, joh. De hele joodse cultuur is doordrenkt met dat land.
pi_119962443
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:14 schreef Rosario het volgende:

[..]

Dat is toch veel te kort door de bocht, joh. De hele joodse cultuur is doordrenkt met dat land.
Daarom slaat het ook nergens op dat als bij een toevallig stamboomonderzoekt blijkt dat ik Jood ben ik recht heb om Israelisch staatsburger te worden zodat iemand wiens familie daar al eeuwen woont en die geen andere nationaliteit heeft van zijn land afgeschopt moet worden om plaats te maken.
pi_119962997
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat joden in Judea hebben gewoond is niet gebaseerd op een religieus werk van fictie maar zijn gewoon historische feiten.
  woensdag 5 december 2012 @ 17:43:07 #292
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119963141
quote:
1s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:38 schreef Polacco het volgende:

[..]

Dat joden in Judea hebben gewoond is niet gebaseerd op een religieus werk van fictie maar zijn gewoon historische feiten.
Ja, wat er echter in die religieuze werken staat wat betreft de geschiedenis van de Hebreeërs blijkt volgens archeologen als Finkelstein niet helemaal te kloppen.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  woensdag 5 december 2012 @ 17:43:40 #293
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119963164
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het meeste van je post klopt deels wel maar hier klopt toch echt niks van. Je bent alleen Jood als je moeder Joods is, als dat niet zo is kun je gewoon nooit een échte Jood worden, je kunt je wel zoveel mogelijk aanpassen aan het Jodendom maar je blijft toch een buitenstaander. Ik zag een programma op tv waar een Rabbijn tegen een meisje zei dat ze zich echt Joods voelde dat ze toch nooit echt Joods zou zijn, maar dat ze wel zichzelf Joods kon laten worden, ook al ben je dan nog steeds geen echte Jood.
Je kunt je gewoon bekeren tot het jodendom (de godsdienst), dus ik weet niet wat je hier nou mee wil zeggen. Het hóeft niet van het jodendom, want ieder rechtschapen mens komt in de hemel en daarvoor hoef je niet per sé tot jood bekeerd te worden, is volgens mij hun overtuiging. Dat is ook de reden dat ze geen bekeringsdrang hebben die de islam en het christendom wel heeft.
  woensdag 5 december 2012 @ 17:45:44 #294
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_119963237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:43 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Je kunt je gewoon bekeren tot het jodendom (de godsdienst), dus ik weet niet wat je hier nou mee wil zeggen. Het hóeft niet van het jodendom, want ieder rechtschapen mens komt in de hemel en daarvoor hoef je niet per sé tot jood bekeerd te worden, is volgens mij hun overtuiging. Dat is ook de reden dat ze geen bekeringsdrang hebben die de islam en het christendom wel heeft.
Nee, maar als bekeerling wordt je nog steeds als een vreemdeling opgevat die tot de gemeenschap is toegetreden. Als je snapt wat ik bedoel.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_119963832
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Deze tekst ook niet:

[ afbeelding ]
Wel degelijk want die is op het volgende gebaseerd.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:07 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb het je al gezegd, maar je reageerde niet, je kan niet zeggen dat het racistisch is als de Joden zichzelf niet zien als een ras, het raciale aspect is naar het schijnt een Nazi-constructie, doe wat met die informatie bijvoorbeeld.
  woensdag 5 december 2012 @ 18:07:29 #296
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119963998
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 17:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Nee, maar als bekeerling wordt je nog steeds als een vreemdeling opgevat die tot de gemeenschap is toegetreden. Als je snapt wat ik bedoel.
Door wie?
pi_119964054
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Het meeste van je post klopt deels wel maar hier klopt toch echt niks van. Je bent alleen Jood als je moeder Joods is, als dat niet zo is kun je gewoon nooit een échte Jood worden, je kunt je wel zoveel mogelijk aanpassen aan het Jodendom maar je blijft toch een buitenstaander. Ik zag een programma op tv waar een Rabbijn tegen een meisje zei dat ze zich echt Joods voelde dat ze toch nooit echt Joods zou zijn, maar dat ze wel zichzelf Joods kon laten worden, ook al ben je dan nog steeds geen echte Jood.
Dat is niet waar, er zijn andere manieren om Joods te worden, daarnaast denkt niet elke stroming er exact hetzelfde over. De mogelijke regel wat betreft de moeder die Joods zou moeten zijn had waarschijnlijk zeer praktische motieven. In andere tijden gingen krijgers er op uit om oorlog te voeren en te plunderen. De mannelijke lijn is binnen het Jodendom en daar zijn op de dag van vandaag nog steeds veel overblijfselen van. Joodse krijgers die hierbij seks hadden met vrouwen van andere volkeren en stammen kregen bij deze vrouwen vaak ook kinderen. Hierdoor kon er lastig worden bijgehouden wie er wel of niet Joods is. Joodse vrouwen bleven echter vaak wel in de gemeenschap. Zij trokken er minder op uit en kinderen die uit hun schoot werden geworpen waren daardoor relatief eenvoudig te tellen. Dit is de mogelijk achterliggende reden van de vrouwelijke lijn.
  woensdag 5 december 2012 @ 18:10:02 #298
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119964087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:22 schreef waht het volgende:
Voor de wet joods worden kan sowieso. Of alle extremisten je dan ook joods vinden lijkt me weinig relevant.
Dit. En wat maakt het trouwens uit? Waarom doet iedereen hier zo spastisch over?

Oh ja, door de racistische, of wat was het ook alweer? Apartheidsstaat. :')
pi_119964098
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:07 schreef BorisDeLul het volgende:

[..]

Door wie?
Precies, in de gevallen die ik heb meegemaakt en zie is dat totaal niet zo.
pi_119964115
Weinig gezien inderdaad haha.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')