het is landjepik vanaf het begin. Of bestaat er een andere vorm die niet als gevolg heeft dat de Palestijnen steeds minder ruimte krijgen?quote:Op woensdag 5 december 2012 12:56 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Jij hebt je nooit verdiept in de situatie waar Bedoeïnen inzitten daar.
Nee, maar je doet net alsof een 1 staat oplossing de juiste oplossing is.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
het is landjepik vanaf het begin. Of bestaat er een andere vorm die niet als gevolg heeft dat de Palestijnen steeds minder ruimte krijgen?
Het zijn drie verschillende zaken.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
het is landjepik vanaf het begin. Of bestaat er een andere vorm die niet als gevolg heeft dat de Palestijnen steeds minder ruimte krijgen?
Dat heet nou oorlog.quote:Op woensdag 5 december 2012 13:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat was het teruggeven van de Sinaï en Gaza dan? Pindjelak?quote:Op woensdag 5 december 2012 13:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
'Landjepik' van de Egyptenaren.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:22 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Wat was het teruggeven van de Sinaï en Gaza dan? Pindjelak?
Nee, er zullen er knap wat zijn die jonger zijn dan 60.quote:Op woensdag 5 december 2012 02:15 schreef Kees22 het volgende:
[..]
ethnisch i.p.v. ethisch.
Nee hoor: de meeste joden wonen daar helemaal niet al 60 jaar.
Ik denk van wel ja.quote:Op woensdag 5 december 2012 00:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kut-quote-alert! Zit vooral in de weg.Nou ben ik ze allemaal kwijt.
Sorry, dat ging niet hierover.
Wat ik bedoel is de ontstellend simpele oplossing die gesuggereerd wordt, met volkomen voorbijgaan aan de mensen zelf. Dus ik refereer even aan de Endlösung des Judenproblems.
Excuseer als mijn Duits niet klopt, maar je snapt vast de bedoeling wel.
Interne aangelegenheid. Als de Saoediërs het zo willen is dat hun zaak.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:27 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Maar is het niet een beetje discriminerend dat sommige zaken in Israël alleen voor Joden zijn toegestaan? Dat is net zoiets als dat ik Mekka niet in mag omdat ik geen moslim ben, dat is toch een vorm van discriminatie?
Dat betekent nog niet dat het goed is. In Israël en Saoedie-Arabië zijn bepaalde zaken zo door de godsdienst beïnvloed dat ze ervoor zorgen dat er discriminatie en ellende is, dat is verkeerd.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:30 schreef waht het volgende:
[..]
Interne aangelegenheid. Als de Saoediërs het zo willen is dat hun zaak.
Behoudens het recht van de sterkste.
Lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat het goed is. In Israël en Saoedie-Arabië zijn bepaalde zaken zo door de godsdienst beïnvloed dat ze ervoor zorgen dat er discriminatie en ellende is, dat is verkeerd.
Wellicht. Maar dan zouden er weer andere conflicten zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Zonder godsdienst zou er niet eens een probleem in Israël zijn zeer waarschijnlijk.
Nee, maar ik ben er toch wel achter onderhand dat een van de redenen waarom Israël bepaalde gebieden wil uitbreiden of niet weg wil geven is omdat er in de Thora staat dat Joden die gebieden niet aan niet-Joden mogen geven en omdat die gebieden door God aan de Joden zijn gegeven en dus heilig land zijn.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:35 schreef waht het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk.
[..]
Wellicht. Maar dan zouden er weer andere conflicten zijn.
Godsdienst is een voor de hand liggende bron van conflict, maar zeker niet de enige en zeker niet altijd.
Met name het worden van Israelisch staatsburger terwijl je uit een ver land komt en je familie al ettelijke eeuwen weg is uit die hoek van de wereld. Israel is een racistische staat.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:27 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Maar is het niet een beetje discriminerend dat sommige zaken in Israël alleen voor Joden zijn toegestaan?
Nee, dat is anders. Je kunt moslim worden. Volgens mij hanteert Saudi-Arabië geen enkel criterium wat betreft het juiste bloed of genen o.i.d.quote:Dat is net zoiets als dat ik Mekka niet in mag omdat ik geen moslim ben, dat is toch een vorm van discriminatie?
Ik denk het wel. Ook niet-gelovigen geloven dat geboren Joden recht hebben op land van mensen die geen Jood zijn van geboorte.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:32 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Zonder godsdienst zou er niet eens een probleem in Israël zijn zeer waarschijnlijk.
Flikker toch op, man.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met name het worden van Israelisch staatsburger terwijl je uit een ver land komt en je familie al ettelijke eeuwen weg is uit die hoek van de wereld. Israel is een racistische staat.
Je kunt ook geen arabier worden. Je kunt trouwens wel jood worden.quote:Nee, dat is anders. Je kunt moslim worden. Volgens mij hanteert Saudi-Arabië geen enkel criterium wat betreft het juiste bloed of genen o.i.d.
quote:Ik denk het wel. Ook niet-gelovigen geloven dat geboren Joden recht hebben op land van mensen die geen Jood zijn van geboorte.
Het meeste van je post klopt deels wel maar hier klopt toch echt niks van. Je bent alleen Jood als je moeder Joods is, als dat niet zo is kun je gewoon nooit een échte Jood worden, je kunt je wel zoveel mogelijk aanpassen aan het Jodendom maar je blijft toch een buitenstaander. Ik zag een programma op tv waar een Rabbijn tegen een meisje zei dat ze zich echt Joods voelde dat ze toch nooit echt Joods zou zijn, maar dat ze wel zichzelf Joods kon laten worden, ook al ben je dan nog steeds geen echte Jood.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:54 schreef BorisDeLul het volgende:
[..]
Je kunt ook geen arabier worden. Je kunt trouwens wel jood worden.
Waarom weerhoudt het niet snappen je ineens wel van een reactie en daarboven niet?quote:
Wat een onzin. Als je joods wordt (uitkomen) dan ben je joods en wordt er geen onderscheid gemaakt.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:01 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Het meeste van je post klopt deels wel maar hier klopt toch echt niks van. Je bent alleen Jood als je moeder Joods is, als dat niet zo is kun je gewoon nooit een échte Jood worden, je kunt je wel zoveel mogelijk aanpassen aan het Jodendom maar je blijft toch een buitenstaander. Ik zag een programma op tv waar een Rabbijn tegen een meisje zei dat ze zich echt Joods voelde dat ze toch nooit echt Joods zou zijn, maar dat ze wel zichzelf Joods kon laten worden, ook al ben je dan nog steeds geen echte Jood.
Volgens die Rabbi die ik op tv zag die in hoog aanzien stond klopt dat dus niet echt.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:02 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat een onzin. Als je joods wordt (uitkomen) dan ben je joods en wordt er geen onderscheid gemaakt.
Wordt een beetje lastig discussiëren als we de uitspraak van de Rabbijn er niet bij hebben. De laatste bijzijn ("ook al ben je dan nog steeds geen echte Jood") is niet waar, dus dat zal hij waarschijnlijk anders hebben gezegd.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:05 schreef MetalIsAwesome het volgende:
[..]
Volgens die Rabbi die ik op tv zag die in hoog aanzien stond klopt dat dus niet echt.
Ik vond dit:quote:Op woensdag 5 december 2012 15:08 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wordt een beetje lastig discussiëren als we de uitspraak van de Rabbijn er niet bij hebben. De laatste bijzijn ("ook al ben je dan nog steeds geen echte Jood") is niet waar, dus dat zal hij waarschijnlijk anders hebben gezegd.
Sterker nog, er is mij geleerd dat het not-done is om uit te spreken dat iemand is uitgekomen, om te voorkomen dat er misschien toch een verschil gemaakt zou worden.
Tuurlijk wel.quote:Op woensdag 5 december 2012 15:08 schreef Disana het volgende:
Maar er is toch een verschil tussen Joods zijn (behorende tot het Joodse volk) en joods zijn (de religie aanhangen)?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joden_%28spelling%29
Het lijkt me dat je niet tot het volk gaat behoren als je de religie omarmt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |