Een ICD zou mijn leven verlengen, en omdat vorig jaar mijn man overleed, koos ik ervoor gewoon te gaan als het mis zou gaan. Maar ondertussen kan ik dus heel weinig door het gebrek aan kracht, en daarom leek die pacemaker wel een goed idee.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:56 schreef Toekito het volgende:
Wow heftig verhaal Disana. Dat kan je hier zeker delen.
Wat was de reden dat je een pacemaker boven icd verkoos?
Oké dan snap ik de keuze.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Een ICD zou mijn leven verlengen, en omdat vorig jaar mijn man overleed, koos ik ervoor gewoon te gaan als het mis zou gaan. Maar ondertussen kan ik dus heel weinig door het gebrek aan kracht, en daarom leek die pacemaker wel een goed idee.
Ja, daar heb ik over gehoord. Dan ben je toch vast even geschrokken. Maar goed dat je hem toch hebt laten vervangen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:07 schreef Toekito het volgende:
[..]
Oké dan snap ik de keuze.
Ik heb hem tot nog toe niet nodig gehad en toen er weer zo'n ophef over die draden was in de media twijfelde ik ook om hem niet te vervangen als die leeg was. Toch maar gedaan.
ik heb wel paar weken met angst rond gelopen tot ik terecht kon voor controle. Was inderdaad niet fijn. Uiteindelijk krijg je geen keus. Toen die leeg was mocht ik gewoon niet meer weg uit het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, daar heb ik over gehoord. Dan ben je toch vast even geschrokken. Maar goed dat je hem toch hebt laten vervangen.
Ik schrok trouwens van de prijs van zo'n ding: tussen de 30 en 40.000 euro
Dat is dan een verstandig ziekenhuis. Welk is het? Ik ben bij het UMCG.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:12 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik heb wel paar weken met angst rond gelopen tot ik terecht kon voor controle. Was inderdaad niet fijn. Uiteindelijk krijg je geen keus. Toen die leeg was mocht ik gewoon niet meer weg uit het ziekenhuis.
Erasmus. Was in 1985 in het sophia kinderziekenhuis. Toen ik 18 werd ging ik dus automatisch naar de "overkant" en mijn cardio kwam een jaar laterquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is dan een verstandig ziekenhuis. Welk is het? Ik ben bij het UMCG.
Hebben ze het daar ook zo druk? Ik kom bij meerdere klinieken in het UMCG, maar thorax is toch echt de drukste en afspraken liggen redelijk ver in de toekomst. Ik heb trouwens wel een heel fijne cardioloog die de tijd neemt en dingen ook goed uitlegt.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:21 schreef Toekito het volgende:
[..]
Erasmus. Was in 1985 in het sophia kinderziekenhuis. Toen ik 18 werd ging ik dus automatisch naar de "overkant" en mijn cardio kwam een jaar lateral werkt die per jaar steeds minder.
ja is altijd druk als ik die baliedames mag geloven. Maar plan meestal tussen 8 en 9 afspraken in en dan valt het mee. Heb ook altijd pas over 1 of half jaar vervolgafspraken dus dat past meestal nog wel ergens tussen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Hebben ze het daar ook zo druk? Ik kom bij meerdere klinieken in het UMCG, maar thorax is toch echt de drukste en afspraken liggen redelijk ver in de toekomst. Ik heb trouwens wel een heel fijne cardioloog die de tijd neemt en dingen ook goed uitlegt.
SEH is dag en nacht druk ja. Ik kwam er laatst met zware pijn op de borst terecht. De cardioloog was er op zich snel bij, maar na een foto en een onderzoek heb ik 3 uur liggen wachten voor ik door kon naar opname.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:27 schreef Toekito het volgende:
[..]
ja is altijd druk als ik die baliedames mag geloven. Maar plan meestal tussen 8 en 9 afspraken in en dan valt het mee. Heb ook altijd pas over 1 of half jaar vervolgafspraken dus dat past meestal nog wel ergens tussen.
Maar kwam eens s middags binnen via de SEH en toen leek het wel uitverkoop bij de bijenkorf zo druk.
SEH was rustig maar werd meteen naar boven gestuurd.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
SEH is dag en nacht druk ja. Ik kwam er laatst met zware pijn op de borst terecht. De cardioloog was er op zich snel bij, maar na een foto en een onderzoek heb ik 3 uur liggen wachten voor ik door kon naar opname.
Een uur is niks op de SEHquote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:34 schreef Toekito het volgende:
[..]
SEH was rustig maar werd meteen naar boven gestuurd.
Terwijl ik die belde en die stuurde me naar SEH
Laatste x SEH heb ik er een uur gelegen voor niks. En uiteindelijk bleek het om een softwarefout te gaan.
nogal want vreesde alweer het ergstequote:Op dinsdag 16 juli 2013 14:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Een uur is niks op de SEHGelukkig maar dat het slechts de software was.
Wat een verhaal Disana!quote:Op dinsdag 16 juli 2013 13:32 schreef Disana het volgende:
[..]
SEH is dag en nacht druk ja. Ik kwam er laatst met zware pijn op de borst terecht. De cardioloog was er op zich snel bij, maar na een foto en een onderzoek heb ik 3 uur liggen wachten voor ik door kon naar opname.
40+. Omdat ik eerder in de 30 en vrouw was, dachten ze niet aan mijn hart.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 17:52 schreef computergirl het volgende:
[..]
Wat een verhaal Disana!
Welke leeftijdscategorie val je?
bij mijn moeder (destijds rond de 50) dachten ze ook niet aan haar hart 'ach mevrouwtje het zal de overgang wel zijn'.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 19:30 schreef Disana het volgende:
[..]
40+. Omdat ik eerder in de 30 en vrouw was, dachten ze niet aan mijn hart.
Dat is niet best. Is dat nog 'goed' gekomen in de zin dat ze er op tijd bij waren?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:07 schreef computergirl het volgende:
[..]
bij mijn moeder (destijds rond de 50) dachten ze ook niet aan haar hart 'ach mevrouwtje het zal de overgang wel zijn'.
Kreeg gelijk een pacemaker nadat eindelijk iemand een hartfilmpje liet maken (3e al inmiddels geloof ik) en hartfalen.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is niet best. Is dat nog 'goed' gekomen in de zin dat ze er op tijd bij waren?
Nou, het is mooi dat het toch nog goed afgelopen is voor je moeder; voor hetzelfde geld was het te laat geweest. En datzelfde geldt ook voor mij: als ik tijdens die hartstilstanden niet in het ziekenhuis had gelegen, was ik er nu niet meer geweest.quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Kreeg gelijk een pacemaker nadat eindelijk iemand een hartfilmpje liet maken (3e al inmiddels geloof ik) en hartfalen.
Ik heb zo'n idee dat als je niet voldoet aan het standaard plaatje 'man, obesitas, roker, acute pijn op borst' dat een diagnose sowieso niet zo makkelijk is. maar bij jou hebben ze extra gestunteld
Lijkt me een heel heftig ideequote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou, het is mooi dat het toch nog goed afgelopen is voor je moeder; voor hetzelfde geld was het te laat geweest. En datzelfde geldt ook voor mij: als ik tijdens die hartstilstanden niet in het ziekenhuis had gelegen, was ik er nu niet meer geweest.
Ben jij eigenlijk beperkt in je doen en laten door je hart, of kun je gewoon alles?quote:Op dinsdag 16 juli 2013 20:49 schreef Toekito het volgende:
Dat gevoel moet ik ook hebben volgens mensen maar ik was 6 weken oud toen ze me wegsleepte voor de poorten van de hel dus "gelukkig" heb ik dat niet.
Nou ja mag een aantal dingen niet vanwege die ICD en kan sommige dingen minder volhouden dan andere maar valt prima mee te leven hoor.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ben jij eigenlijk beperkt in je doen en laten door je hart, of kun je gewoon alles?
Ach, nou dat is wel jammer. Maar voor de rest valt het dus mee. Gelukkig maar, want je wilt natuurlijk wel wat kunnen doen als je jong bent.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:05 schreef Toekito het volgende:
[..]
Nou ja mag een aantal dingen niet vanwege die ICD en kan sommige dingen minder volhouden dan andere maar valt prima mee te leven hoor.
Alleen wil ik voetballen en dat mag van die artsen niet
nou vandaag wil ik alleen maar bank hangen. Heb ineens echt last van de warmte.quote:Op woensdag 17 juli 2013 12:08 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach, nou dat is wel jammer. Maar voor de rest valt het dus mee. Gelukkig maar, want je wilt natuurlijk wel wat kunnen doen als je jong bent.
Volgende week wordt het nog warmer, dus berg je maar.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:02 schreef Toekito het volgende:
[..]
nou vandaag wil ik alleen maar bank hangen. Heb ineens echt last van de warmte.
ik ga maar vast een kamer in het Erasmus boeken.quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Volgende week wordt het nog warmer, dus berg je maar.
Ik zorg gewoon dat ik veel ijsthee in de koelkast heb staanquote:Op donderdag 18 juli 2013 19:45 schreef Toekito het volgende:
[..]
ik ga maar vast een kamer in het Erasmus boeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |