Ja dat deed ik voorheen bij solo-projecten inderdaad. Maar bij mijn scriptie ging dat bijvoorbeeld niet goed, want correspondentie over en weer, blijkt nu zelfs dat ik het in Word moet uploaden naar de databank en dat zij er PDF van maken. Dat is ook lekker zegquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:06 schreef TargaFlorio het volgende:
Voor documenten die niet meer aangepast hoeven te worden gewoon versturen als PDF.
Het zal wel vloeken in de kerk zijn, in een Ubuntu topic, maar.....quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:38 schreef T_Fuff het volgende:
Enige wat me altijd tegen houdt is om op xubuntu documenten te maken. Vrijwel altijd gaat er iets fout met de lay-out als ik deze opstuur naar een ander of in moet leveren voor studie. Heb ondertussen alles wel gehad, libreoffice, openoffice, abiword etc.
Excel is een topper. Outlook ben ik ook wel over te spreken. Word vind ik wat minder...quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:07 schreef Kandijfijn het volgende:
Office is gewoon een pareltje van Microsoft
Ik ben eigenlijk ook wel heel erg te spreken over Word, maar het office-ecosysteem is sowieso erg fijn. Onderlinge intergratie met Visio en Excel in Word bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:37 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Excel is een topper. Outlook ben ik ook wel over te spreken. Word vind ik wat minder...
Probleem met Excel is dat ik altijd te weinig rijen tot mijn beschikking hadquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:37 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Excel is een topper. Outlook ben ik ook wel over te spreken. Word vind ik wat minder...
Waarom ga je in OSx niet met parallels werken?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 19:38 schreef T_Fuff het volgende:
Zo, heb nu 1,5jaar een macbook pro en OSX bevalt aardig. Alleen het kan altijd beter dacht ik zo.
Vandaag dual-boot met Xubuntu 12.04 gedaan, bevalt heel goed.
Enige wat me altijd tegen houdt is om op xubuntu documenten te maken. Vrijwel altijd gaat er iets fout met de lay-out als ik deze opstuur naar een ander of in moet leveren voor studie. Heb ondertussen alles wel gehad, libreoffice, openoffice, abiword etc.
Hoe doen jullie dit, vrijwel iedereen waar ik mee samenwerk of die het document nodig heeft gebruik MS word. Op OSx gebruik ik dit overigens ook, want Pages is ook maar matig zeg.
Als iemand uberhaupt tips heeft voor xubuntu, altijd leuk
Heb met VMware fusion gewerkt (parallels is ongeveer hetzelfde toch, virtualiseren van OS binnen osx?), maar ik zat daar grootste gedeelte van de tijd in Ubuntu, en dat is toch een stuk minder soepel dan een niet-gevirtualiseerd OS. Daarnaast heb ik een voorliefde voor Ubuntu.quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:35 schreef Houniet het volgende:
[..]
Waarom ga je in OSx niet met parallels werken?
Kan allemaal vanuit de installer. 'Use entire disk' doet het allemaal voor je. Je kunt vanuit de installer ook handmatig partitioneren.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:49 schreef wc-eend het volgende:
Ik wil dadelijk een back up maken van mijn bestanden om daarna ubuntu uit te proberen..
Nu las ik dat je vanuit het uitproberen direct kon installeren als je dat wilt.. Ik wil Windows en alle meuk er direct afhebben. Kan dit direct of moet ik eerst een partitie maken, daar ubuntu op installeren, windows partitie verwijderen en dan weer terug samenvoegen of is het handiger om format c te doen en dan ubuntu vanaf bootcd te onstalleren..?
chrome is gebaseerd op chromium, maar om je alvast gerust te stellen: chrome is er ook gewoon voor ubuntu.quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:57 schreef wc-eend het volgende:
Beter dan![]()
Enige bijzondere programma wat ik wil gebruiken is Spotify en volgens mij was dat beschikbaar voor ubuntu... Is Chromium nu van dezelfde makers als Chrome of is het echt een apart project door andere ontwikkelaars?
Je bedoelt de boven paneel?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:17 schreef T_Fuff het volgende:
Er is een spotify preview voor Linux he. Die werkt overigens gewoon prima, heb af en toe wel wat freezes gehad, maar dat lag meer aan mij. Overigens Ubuntu 12.10 nu, Xubuntu is leuk, maar gnome is toch stuk mooier.
Nu alleen nog die bovenste balk weg hebben (of autohide of verticaal plaatsen). Ik wil geen balken in mijn scherm.
Waarschijnlijk een kwestie van de proprietary drivers installeren.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 07:09 schreef wc-eend het volgende:
Gisteravond via USB rondgeneusd in de nieuwste versie van Ubuntu. Wireless werkt, de speciale knoppen voor mijn laptop ook en ik heb geluid.
Het enige wat me opviel was dat mijn grafische kaart (ATI Radeon Mobility 4500/5100 series) niet herkend wordt. Ik had helaas geen toegang tot internet vanwege waar ik zat dus ik ga vanmiddag na werk even op internet aansluiten en even kijken daarnaar. Ik zag dat een oudere versie van Ubuntu de kaart nog wel ondersteunde en dat er een workaround is om de kaart wel werkend te krijgen in deze laatste versie... vanmiddag even kijken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |