Het is geen nuanceren. Het is realisme. Maar blijf jij rustig geloven dat dit moord is.quote:Op maandag 3 december 2012 19:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze weten toch wel dat je niet op iemand in kan schoppen met een paar man zonder dat dat gevolgen heeft? Ze zijn toch niet achterlijk? En dan later nog eens een keer op de man intrappen.
Nee, dit kan op geen enkele wijze goedgepraat of genuanceerd worden, al zullen sommigen dat wel proberen.
Doodslagquote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef nikk het volgende:
[..]
Het is geen nuanceren. Het is realisme. Maar blijf jij rustig geloven dat dit moord is.
1 marokkaan dus. ER ZAT EEN MAROKKAAN TUSSEN MENSEN. SCHEER MAROKKANEN OVER 1 KAM ONDER DEZE LIJNquote:
Had je niet eerst respect voor het slachtoffer en nabestaanden kunnen betuigen voordat je de bovenstaande onzin begon uit te kramen?quote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
1 marokkaan dus. ER ZAT EEN MAROKKAAN TUSSEN MENSEN. SCHEER MAROKKANEN OVER 1 KAM ONDER DEZE LIJN
----------------------------------------------------------------
Wat zijn de andere twee voor afkomst?quote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
1 marokkaan dus. ER ZAT EEN MAROKKAAN TUSSEN MENSEN. SCHEER MAROKKANEN OVER 1 KAM ONDER DEZE LIJN
Heb ik al lang gedaan hoor.quote:Op maandag 3 december 2012 19:27 schreef DeParo het volgende:
[..]
Had je niet eerst respect voor het slachtoffer en nabestaanden kunnen betuigen voordat je de bovenstaande onzin begon uit te kramen?
Indo's of Pakis oidquote:Op maandag 3 december 2012 19:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat zijn de andere twee voor afkomst?
jijquote:Op maandag 3 december 2012 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Eentje was tenminste een Indier, kijkend naar z'n achternaamquote:Op maandag 3 december 2012 19:28 schreef Ziba het volgende:
[..]
Wat zijn de andere twee voor afkomst?
Mogelijk. Maar gelet op het feit dat hij pas uren later in elkaar zakte en weer een stuk later pas overleed zie ik dat niet zo snel gebeuren. Welk voorwaardelijk opzet moet ik immers hierbij bedenken?quote:
Echt bizar dat mensen dit kunnen doen.quote:
Hoe kom je aan de namen van de daders?quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef plesner het volgende:
[..]
Eentje was tenminste een Indier, kijkend naar z'n achternaam
toen ik op het veld stond waren er redelijk vaak vechtpartijen of opstootjesquote:Op maandag 3 december 2012 19:04 schreef DeParo het volgende:
[..]
Heb jij enig idee hoeveel 'incidenten' daarbij plaatsvinden?
Ik betwijfel het, maar als jij het zegt dan zal het wel ik ga van je goede bedoelingen uit, hoe dan ook kan je niet ontkennen dat het juist weer een probleemgeval is.quote:
Lees jij wel goed?quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar gelet op het feit dat hij pas uren later in elkaar zakte en weer een stuk later pas overleed zie ik dat niet zo snel gebeuren. Welk voorwaardelijk opzet moet ik immers hierbij bedenken?
Maar je weet hoe nederlanders zijn. Het zijn kudde mensen en ze gaan pas helpen als tenminste eerst 1 iemand anders gaat helpen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:30 schreef Ziba het volgende:
[..]
Echt bizar dat mensen dit kunnen doen.Maar nogmaals: de omstanders? Er zijn toch redelijk wat mensen die dit gezien moeten hebben?
[..]
Hoe kom je aan de namen van de daders?
Lijkt me toch vrij duidelijk dat ze intentie hadden om de man te doden.quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef nikk het volgende:
[..]
Mogelijk. Maar gelet op het feit dat hij pas uren later in elkaar zakte en weer een stuk later pas overleed zie ik dat niet zo snel gebeuren. Welk voorwaardelijk opzet moet ik immers hierbij bedenken?
Exact ik vind het respectloos van de KNVB dat ze spreken over 'een incident' dat is echt dom.quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
toen ik op het veld stond waren er redelijk vaak vechtpartijen of opstootjes
Door LosBuenosMuchachos gepost, maar door de mod verwijderd.quote:Op maandag 3 december 2012 19:30 schreef Ziba het volgende:
[..]
Echt bizar dat mensen dit kunnen doen.Maar nogmaals: de omstanders? Er zijn toch redelijk wat mensen die dit gezien moeten hebben?
[..]
Hoe kom je aan de namen van de daders?
quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Maar je weet hoe nederlanders zijn. Het zijn kudde mensen en ze gaan pas helpen als tenminste eerst 1 iemand anders gaat helpen.
Mij lijkt het logisch om er tenminste tussen te springen. maarja ik beng een voetballer bij de honkbal gebeurt dat tenminste wel als er ooit een vechtpartij is.quote:Op maandag 3 december 2012 19:32 schreef Ziba het volgende:
[..]![]()
![]()
Nee maar what the fuck. Hoe kan het in godsnaam gebeuren dat mensen laten gebeuren dat drie jochies een man in elkaar trappen. Is dit nou echt zo?
Nou, die bontkraagjes zijn net zo triest. Zo'n kudde durft ook alleen maar stoer te doen als er meer dan 5 matties bij zijn. Anders poepen ze in hun broek.quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Maar je weet hoe nederlanders zijn. Het zijn kudde mensen en ze gaan pas helpen als tenminste eerst 1 iemand anders gaat helpen.
Doen wij ook bij jeu de boules. Die damwedstrijden zijn ook pittig soms.quote:Op maandag 3 december 2012 19:34 schreef De_Dakgoot het volgende:
[..]
Mij lijkt het logisch om er tenminste tussen te springen. maarja ik beng een voetballer bij de honkbal gebeurt dat tenminste wel als er ooit een vechtpartij is.
Bij tafeltennis gaan we onder te tafels liggenquote:
quote:Op maandag 3 december 2012 19:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doen wij ook bij jeu de boules. Die damwedstrijden zijn ook pittig soms.
En die jongens verdienen ook de zwaarst mogelijke straf. Maar dat laatste is nu net de crux. Overigens betekent doodslag met voorwaardelijke opzet niet per definitie een zwaardere straf dan zware mishandeling (met de dood tot gevolg).quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees jij wel goed?
Ze hebben hem met de noppen van hun schoenen herhaaldelijk tegen het hoofd getrapt. Wat denk je dat dat doet?
En toen de man wist te ontsnappen hebben ze hem weer te grazen genomen, deze stoere, sportieve jongens en schopten hem nog eens .
Dan ben je wanneer de uitspraak komt vermoedelijk zwaar teleurgesteld.quote:Op maandag 3 december 2012 19:31 schreef plesner het volgende:
[..]
Lijkt me toch vrij duidelijk dat ze intentie hadden om de man te doden.
Slachtoffer wordt door 3 jongens met noppen tegen z'n hoofd getrapt.
Slachtoffer probeert te vluchten maar wordt achterna gezeten en gevloerd.
Daders blijven man tegen z'n hoofd aantrappen.
Lijkt me een uitgemaakte zaak.
het probleem zit er in dat een scheidsrechter bij sommige verenigingen amper nog durft te fluiten omdat het dan meteen extreem vijandig wordt. De mentaliteit is rot en er wordt niet meer gecorrigeerd.quote:Op maandag 3 december 2012 19:39 schreef Aldo-MC het volgende:
Hoe zou de KNVB dit soort excessen nou kunnen uitbannen? Elke vorm van (verbaal) geweld tegen de leiding direct bestraffen?
Helaas gebeurde dit na afloop van de wedstrijd.
Dit kan je niet uitbannen. Als je zoiets had kunnen bannen, was geweld iets uit het verleden geweest... Met de gedachte of oproep om geweld van de velden te bannen creëer je alleen maar valse verwachtingen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:39 schreef Aldo-MC het volgende:
Hoe zou de KNVB dit soort excessen nou kunnen uitbannen? Elke vorm van (verbaal) geweld tegen de leiding direct bestraffen?
Helaas gebeurde dit na afloop van de wedstrijd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |