abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:40:45 #126
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120865250
New York is veel te koud met O&N. Toffe stad hoor, maar niet voor O&N.

Tips voor Havana? Kijk uit met door de straten lopen na 12 uur. Ze houden nogal van water op mensen gooien en het lijkt me daar niet het schoonste water. :P

Verder zijn er overal wel barretjes met live muziek en rum. De bedelaars en hoertjes zijn ook wel te ontwijken. Een lokale 'hustler' was voor ons wel een goed idee. Hield ook een beetje die bedelaars (concurrentie) en (soms ook veel te jonge) hoertjes van ons weg.
reset
pi_120865931
Een warme stad met een N? Nairobi natuurlijk! wij zullen er ons oud en nieuw uiteraard ook doorbrengen. (Want hoewel ik ook in een plaats met een N woon, is het hier minder goed feesten.) Wel veel 'besloten' feesten waar je kaarten voor moet hebben in Nairobi, niet echt feest op straat.Vuurwerk doen ze hier ook niet echt aan, hoe zit dat in de rest van de wereld?
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:39:29 #128
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120867662
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef elvy het volgende:
Een warme stad met een N? Nairobi natuurlijk! wij zullen er ons oud en nieuw uiteraard ook doorbrengen. (Want hoewel ik ook in een plaats met een N woon, is het hier minder goed feesten.) Wel veel 'besloten' feesten waar je kaarten voor moet hebben in Nairobi, niet echt feest op straat.Vuurwerk doen ze hier ook niet echt aan, hoe zit dat in de rest van de wereld?
No offense, maar ik vond Nairobi niet een geweldige stad. Dan ben ik er ook niet erg lang geweest hoor.. (paar uurtjes maar) op de terugweg van onze K van Kaapstad. Neiva was ook niet helemaal zo gepland trouwens..

Vuurwerk doen ze nergens zoals in NL. Soms een georganiseerde display, maar meestal een paar verdwaalde pijltjes, in Albuquerque schiet je je wapen de lucht in, maar vaak ook niets rond de wereld.. Trouwens Montevideo was best goed. :)
reset
pi_120870862
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:33 schreef Individual het volgende:
Zal ik doen.

Alle biefstukken en eten in Argentinië zijn goed geweest. Dat kan ik van Uruguay niet zeggen en daar ben ik minder vaak en minder lang geweest.
Ze exporteren er meer dus het zal vast niet minder zijn

Dagje scl nu doro naar iqq
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:32:04 #130
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120883044
ook hier in NZ nagenoeg geen vuurwerk met O&N ..daar hebben we Guy Fawkes voor!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_120884455
En dat is centraal, niet ieder voor zich.
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:04:18 #132
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120889245
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
ook hier in NZ nagenoeg geen vuurwerk met O&N ..daar hebben we Guy Fawkes voor!
Die katholiek die het parlement in London probeerde op te blazen op 5 november? De tradities leven voort in het verre. :)

De vuurwerk traditie van Nederland is uniek idd. De hele straat aan het knallen met een kruitdamp van jewelste en de volgende dag vol troep. In 2023 ben ik er weer bij. :)

..en fok! vindt Colombia maar eng... de 2e keer een 'illegale actie' uitgevoerd en uitgelogd. :D
reset
pi_120889746
Het is niet uniek voor Nederland hoor. In Duitsland bijvoorbeeld is het met oud en nieuw ook feest hoor, met overal waar je kijkt vuurwerk in de straten.

Je kan het er rond deze tijd zelfs gewoon in de supermarkt kopen.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 23:12:04 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 23:16:57 #134
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120890093
Klopt wel, maar heb het idee dat het toch iets minder massaal is. Kan het fout hebben hoor; ik heb het slechts 1x in Duitsland gevierd. Wel vroeger vaak op de fiets naar Duitsland om strijkers te kopen. :P
reset
pi_120892535
Heb wel vaker op heel verschillende plekken in Duitsland oud en nieuw gevierd en als ik bijv. terugdenk aan Berlijn, nou, nog meer vuurwerk had van mij echt niet gehoeven hoor. ;)

Maar de cijfers geven je gelijk: 70 miljoen omzet in Nederland vs. 115 miljoen in Duitsland. Per inwoner toch wel een flink verschil.

Of heb je in Nederland gewoon een stuk meer van die mafkezen zoals ze op het journaal interviewen, die gelijk voor een paar duizend euro de lucht in schieten? :D
pi_120893313
Las ik nou ergens dat die idioten van GroenLinks (4 :') zeteltjes) vuurwerk willen verbieden?

Kleinburgerlijk regelzuchtig landje is het ook.. heerlijk om daar als KAA'er vanaf te zijn. :W
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:17:00 #137
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_120893823
GL moet niet zeuren. Vuurwerk hoort bij de NL traditie. De volgende keer met O&N in NL zal ik ook wel wat vuurwerk kopen hoor. Als het dan nog mag iig. Het zal wel geen 1000en Euro's zijn.

Voor lunch vandaag wel voor bijna 50,000 een biefstuk gekocht! Was het zeker waard. :9~
reset
pi_120894136
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:17 schreef Individual het volgende:
GL moet niet zeuren. Vuurwerk hoort bij de NL traditie. De volgende keer met O&N in NL zal ik ook wel wat vuurwerk kopen hoor. Als het dan nog mag iig. Het zal wel geen 1000en Euro's zijn.

Voor lunch vandaag wel voor bijna 50,000 een biefstuk gekocht! Was het zeker waard. :9~
Waar?

Ga zeker naar Andres Carne de Res DC (leuker dan Chia en veul dichterbij)!!! Een ervaring, dat verzeker ik je.

Gaira Cafe is tof. Als je meer tips wil, roep maar!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 29 december 2012 @ 00:41:25 #139
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120895114
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 23:04 schreef Individual het volgende:

[..]

Die katholiek die het parlement in London probeerde op te blazen op 5 november? De tradities leven voort in het verre. :)

Ja, wat tradities betreft zijn we vaak nog meer Brits dan Mother England zelf
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_120901190
Op de één of andere manier heb ik me nooit gerealiseerd dat vuurwerk zo Nederlands (en belgisch/duits) is. Er zijn toch wel plaatsen waar bijv. vuurwerkdemonstraties gegeven worden?

Dat Nairobi na Kaapstad tegenvalt kan ik me wel voorstellen ja. Dat is twee verschillende werelden met elkaar vergelijken. Kenia is echt een ontwikkelingsland, en Nairobi is daar wel de afspiegeling van. Maar als je iets meer tijd hebt, en iemand hebt die je kan laten zien waar je moet wezen, dan is het zeker de moeite waard!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:27:36 #141
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_120902648
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 05:27 schreef elvy het volgende:
Op de één of andere manier heb ik me nooit gerealiseerd dat vuurwerk zo Nederlands (en belgisch/duits) is. Er zijn toch wel plaatsen waar bijv. vuurwerkdemonstraties gegeven worden?

Dat Nairobi na Kaapstad tegenvalt kan ik me wel voorstellen ja. Dat is twee verschillende werelden met elkaar vergelijken. Kenia is echt een ontwikkelingsland, en Nairobi is daar wel de afspiegeling van. Maar als je iets meer tijd hebt, en iemand hebt die je kan laten zien waar je moet wezen, dan is het zeker de moeite waard!
Hetzelfde met een stad zoals Vientiane in Laos. Laos is in veel opzichten een 3de wereld land...en tja...de hoofdstad weerspiegelt dat. Maar als je even verder kijkt dan je neus lang is dan is er heel wat moois te vinden. :)
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:33:23 #142
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120902710
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:27 schreef breaky het volgende:

[..]

Hetzelfde met een stad zoals Vientiane in Laos. Laos is in veel opzichten een 3de wereld land...en tja...de hoofdstad weerspiegelt dat. Maar als je even verder kijkt dan je neus lang is dan is er heel wat moois te vinden. :)
Oh breaky, nu je er toch bent: zijn ze bij jullie eind fabruari al aan het branden?
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:33:55 #143
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_120902718
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 00:17 schreef Individual het volgende:

Nu heb ik mezelf altijd wat gestoord aan de "nederlandse traditie" van het massaal vuurwerk afsteken.
Als het bij siervuurwerk en wat licht knalvuurwerk blijft is het uiteraard ok.
GL was het trouwens meer om het afsteken van illegaal vuurwerk buiten de gestelde uren te doen, niet om al het vuurwerk te verbieden.

50,000 in wat voor currency?
Modus Vivendi!
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:40:02 #144
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_120902824
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:33 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oh breaky, nu je er toch bent: zijn ze bij jullie eind fabruari al aan het branden?
Meestal begint het in Maart....Februari moet nog ok zijn. Maar pin me er niet op vast :P
Modus Vivendi!
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:43:54 #145
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120902895
Misschien wagen we het er dan nog maar een op....
  Moderator zaterdag 29 december 2012 @ 10:54:07 #146
45833 crew  Fogel
pi_120903108
In Noorwegen stoken ze ook het een en ander af, maar verre van zoveel als in NL.
Wel heel veel noodraketten altijd, die dingen hebben een houdbaarheidsdatum en dan kan je ze net zo goed dus als vuurwerk gebruiken als ze 'op' zijn. En dat maal heel veel vissers ;)
Wel jammer als je rond die tijd echt in nood bent.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:02:26 #147
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_120903243
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 10:43 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien wagen we het er dan nog maar een op....
Voordat je terug naar Nederland keert? :)

Kom maar langs bij ons hotelletje voor een kopje koffie/thee
Modus Vivendi!
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:05:53 #148
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120903308
Uhm ja..... nou..... dat terug naar Nederland he...... Het was hartstikke leuk om zeker te weten waar we over 6 maanden wonen..... die hele drie weken dat dat duurde. Maar er is een andere optie bijgekomen. We zullen zien.... We gaan iig weg uit Thailand (denk ik :P ).

En uiteraard komen we langs als we er zijn...
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:14:20 #149
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_120903496
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 11:05 schreef Gaoxing het volgende:
Uhm ja..... nou..... dat terug naar Nederland he...... Het was hartstikke leuk om zeker te weten waar we over 6 maanden wonen..... die hele drie weken dat dat duurde. Maar er is een andere optie bijgekomen. We zullen zien.... We gaan iig weg uit Thailand (denk ik :P ).

En uiteraard komen we langs als we er zijn...
We horen het wel waar je uiteindelijk terecht komt. :) Hoe lang wonen jullie al in het buitenland? Nederland zal weer wennen zijn mocht je dat terecht komen....
Modus Vivendi!
  zaterdag 29 december 2012 @ 11:29:17 #150
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_120903877
De kinderen hebben nog nooit in NL gewoond. Hub en ik wonen nu bijna 15 jaar in het buitenland, en ja, Nederland is gewoon een ander buitenland geworden, waarvan we de taal toevallig spreken en aardig wat geschiedenis kenn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')