No offense, maar ik vond Nairobi niet een geweldige stad. Dan ben ik er ook niet erg lang geweest hoor.. (paar uurtjes maar) op de terugweg van onze K van Kaapstad. Neiva was ook niet helemaal zo gepland trouwens..quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:57 schreef elvy het volgende:
Een warme stad met een N? Nairobi natuurlijk! wij zullen er ons oud en nieuw uiteraard ook doorbrengen. (Want hoewel ik ook in een plaats met een N woon, is het hier minder goed feesten.) Wel veel 'besloten' feesten waar je kaarten voor moet hebben in Nairobi, niet echt feest op straat.Vuurwerk doen ze hier ook niet echt aan, hoe zit dat in de rest van de wereld?
Ze exporteren er meer dus het zal vast niet minder zijnquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:33 schreef Individual het volgende:
Zal ik doen.
Alle biefstukken en eten in Argentinië zijn goed geweest. Dat kan ik van Uruguay niet zeggen en daar ben ik minder vaak en minder lang geweest.
Die katholiek die het parlement in London probeerde op te blazen op 5 november? De tradities leven voort in het verre.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:32 schreef rechtsedirecte het volgende:
ook hier in NZ nagenoeg geen vuurwerk met O&N ..daar hebben we Guy Fawkes voor!
Waar?quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:17 schreef Individual het volgende:
GL moet niet zeuren. Vuurwerk hoort bij de NL traditie. De volgende keer met O&N in NL zal ik ook wel wat vuurwerk kopen hoor. Als het dan nog mag iig. Het zal wel geen 1000en Euro's zijn.
Voor lunch vandaag wel voor bijna 50,000 een biefstuk gekocht! Was het zeker waard.
Ja, wat tradities betreft zijn we vaak nog meer Brits dan Mother England zelfquote:Op vrijdag 28 december 2012 23:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Die katholiek die het parlement in London probeerde op te blazen op 5 november? De tradities leven voort in het verre.
Hetzelfde met een stad zoals Vientiane in Laos. Laos is in veel opzichten een 3de wereld land...en tja...de hoofdstad weerspiegelt dat. Maar als je even verder kijkt dan je neus lang is dan is er heel wat moois te vinden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 05:27 schreef elvy het volgende:
Op de één of andere manier heb ik me nooit gerealiseerd dat vuurwerk zo Nederlands (en belgisch/duits) is. Er zijn toch wel plaatsen waar bijv. vuurwerkdemonstraties gegeven worden?
Dat Nairobi na Kaapstad tegenvalt kan ik me wel voorstellen ja. Dat is twee verschillende werelden met elkaar vergelijken. Kenia is echt een ontwikkelingsland, en Nairobi is daar wel de afspiegeling van. Maar als je iets meer tijd hebt, en iemand hebt die je kan laten zien waar je moet wezen, dan is het zeker de moeite waard!
Oh breaky, nu je er toch bent: zijn ze bij jullie eind fabruari al aan het branden?quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:27 schreef breaky het volgende:
[..]
Hetzelfde met een stad zoals Vientiane in Laos. Laos is in veel opzichten een 3de wereld land...en tja...de hoofdstad weerspiegelt dat. Maar als je even verder kijkt dan je neus lang is dan is er heel wat moois te vinden.
Nu heb ik mezelf altijd wat gestoord aan de "nederlandse traditie" van het massaal vuurwerk afsteken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 00:17 schreef Individual het volgende:
GL moet niet zeuren. Vuurwerk hoort bij de NL traditie. De volgende keer met O&N in NL zal ik ook wel wat vuurwerk kopen hoor. Als het dan nog mag iig. Het zal wel geen 1000en Euro's zijn.
Voor lunch vandaag wel voor bijna 50,000 een biefstuk gekocht! Was het zeker waard.
Meestal begint het in Maart....Februari moet nog ok zijn. Maar pin me er niet op vastquote:Op zaterdag 29 december 2012 10:33 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh breaky, nu je er toch bent: zijn ze bij jullie eind fabruari al aan het branden?
Voordat je terug naar Nederland keert?quote:Op zaterdag 29 december 2012 10:43 schreef Gaoxing het volgende:
Misschien wagen we het er dan nog maar een op....
We horen het wel waar je uiteindelijk terecht komt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:05 schreef Gaoxing het volgende:
Uhm ja..... nou..... dat terug naar Nederland he...... Het was hartstikke leuk om zeker te weten waar we over 6 maanden wonen..... die hele drie weken dat dat duurde. Maar er is een andere optie bijgekomen. We zullen zien.... We gaan iig weg uit Thailand (denk ik).
En uiteraard komen we langs als we er zijn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |