Waar zit jij precies dan, breaky? Dat het zo moeilijk is fatsoenlijk hotelpersoneel te vinden? Ik weet ook niet wat voor eisen je stelt natuurlijk....quote:Op woensdag 2 januari 2013 06:29 schreef breaky het volgende:
[..]
Er zijn verschillende initatieven genomen om jonge mensen hier op te leiden. Zover heeft het nog niet heel veel opgeleverd. Veel jongeren spreken wel wat engels, maar niet meer dan dat.
De prive scholen die er zijn doen het beste. Er zijn er een stuk of 3 die Engelse les geven, waarvan 1 daarbij de studenten probeert te evangeliseren (in ruil voor gratis lessen)![]()
Daarbij zijn de lokale scholen corrupt. Voor een diploma hoeft meestal slechts betaald te worden.
Echter het grootste punt is dat veel Laotianen zelf niet zo heel geinterreseerd zijn om een carriere op te bouwen in de horeca. Veel liever werken ze voor de overheid of bank (vaak ook overheid), waar meer "commisie" te verdienen valt.
Luang Prabang, Laos. Deze eisen zijn niet hoog...voor de huishouding al helemaal niet...alleen lezen en schrijven. Receptionist en ober moet nog wel engels kunnen en ervaring met computers is handig. Dat is eigenlijk alles.quote:Op woensdag 2 januari 2013 08:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waar zit jij precies dan, breaky? Dat het zo moeilijk is fatsoenlijk hotelpersoneel te vinden? Ik weet ook niet wat voor eisen je stelt natuurlijk....
quote:Op woensdag 2 januari 2013 06:50 schreef Gaoxing het volgende:
Klinkt allemaal erg bekend, breaky. Inclusief dat evangeliseren, trouwens. Ik kwam een paar jaar terug een oude vrouw in Chiang Mai tegen die werkelijk perfect Engels sprak. Ze had dus op een missionarisenschool gezeten (de missionarisen volgende aan het begin van de vorige eeuw de loggers in het noorden van Thailand).
Een van mijn buren is manager van een van de grote, hippe hotels in BKK, en we complimenteerden hem laatst met z'n personeel, wat voortreffelijk is. Ik zal 'm eens vragen of hij een geheim heeft
Hmmm...kan me voorstellen dat het vinden van personeel dan wel moeilijk is. Moest wel even opzoeken waar het precies lagquote:Op woensdag 2 januari 2013 10:07 schreef breaky het volgende:
[..]
Luang Prabang, Laos. Deze eisen zijn niet hoog...voor de huishouding al helemaal niet...alleen lezen en schrijven. Receptionist en ober moet nog wel engels kunnen en ervaring met computers is handig. Dat is eigenlijk alles.
Voor de meesten is dit maar een tijdelijk baantje. En omdat iedereen om mensen zitten te springen kan personeel het zich veroorloven om veel te vragen en niet veel te doen.
Via familie word al gauw gepusht voor een baan bij de overheid of bank.
Steady on your aim with the petrol bomb, don't throw son before the peelers come.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:35 schreef Cubewood. het volgende:
Staan op dit moment met molotovcocktails te gooien in me straat (Belfast)
Lastig om precies te begrijpen wat je bedoelt, ik heb in beide landen niet echt ervaring met "handjongeren die mensen lastigvallen, intimideren". Denk over het algemeen niet dat de aanpak enorm wisselt, in Engeland heb je in de slechte wijken echter veel grotere problemen dan in Nederland. In Nederland denken we dan een achterstandsbuurt vervelend is, maar het is niks in vergelijking met de slechte buurten van Engeland, die zijn nog veel graden erger....quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:43 schreef Iwanius het volgende:
Kan iemand in de UK uitleggen hoe met daar bijvoorbeeld optreedt tegen hangjongeren die mensen lastigvallen,intimideren?
Is de Britse aanpak heel anders dan de Nederlandse en zo ja op welke wijze?
Je bent een carriere-switch aan het overwegen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:43 schreef Iwanius het volgende:
Kan iemand in de UK uitleggen hoe met daar bijvoorbeeld optreedt tegen hangjongeren die mensen lastigvallen,intimideren?
Is de Britse aanpak heel anders dan de Nederlandse en zo ja op welke wijze?
Zat. Mexicaanse streetgangs zijn het ergste in California.quote:Op maandag 3 december 2012 16:55 schreef El_Matador het volgende:
Vraagstelling: "Hebben jullie last van vandalistisch, straatracend, zinloos geweldplegend tuig in jullie KAA-land?"
Heb je ook persoonlijk last gehad van streetgangs?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:58 schreef maartena het volgende:
[..]
Zat. Mexicaanse streetgangs zijn het ergste in California.
Naast dat hebben we ook kleutermoordenaars.
Mmm... niet echt direct, ik woon in een redelijk veilige normale stad. Maar er zijn in de Greater Los Angeles area best veel problemen met autodiefstallen, drugsdealers, moordpartijen tussen gangs, etc... Hier zijn het geen straatjongens meer die een politieagent nog wel eens bij de kraag kan grijpen en kan vragen op te sodemieteren, hier is de kans groot dat die jochies een geladen pistool hebben.quote:Op woensdag 9 januari 2013 02:22 schreef breaky het volgende:
Heb je ook persoonlijk last gehad van streetgangs?
nog steeds onrustig zo te zienquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:35 schreef Cubewood. het volgende:
Staan op dit moment met molotovcocktails te gooien in me straat (Belfast)
Ja 6 dagen op rij nu al rellen bij mij voor de deur, gisteren was het voor het eerst rustig omdat ze één dag die vlag weer hadden opgehangen voor kate ze verjaardagquote:Op donderdag 10 januari 2013 06:45 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nog steeds onrustig zo te zien
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)rij-in-Belfast.dhtml
2 agenten die een zwarte de rolstoel inslaan, is maar net wat je in elkaar slaan noemtquote:Op woensdag 9 januari 2013 16:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Mmm... niet echt direct, ik woon in een redelijk veilige normale stad. Maar er zijn in de Greater Los Angeles area best veel problemen met autodiefstallen, drugsdealers, moordpartijen tussen gangs, etc... Hier zijn het geen straatjongens meer die een politieagent nog wel eens bij de kraag kan grijpen en kan vragen op te sodemieteren, hier is de kans groot dat die jochies een geladen pistool hebben.
Vorig jaar ergens heeft een agent een straatschoffie neergeschoten in Anaheim - omdat de agent dacht dat ie een wapen greep, wat niet het geval bleek te zijn.... gevolg: Halve buurt boos, want agenten gebruiken teveel geweld, winkelcentrum afgebroken, ruiten ingegooid.... kortom: Vergelijkbaar met een uit de kluiten gewassen groep voetbal vandalen, alleen liepen er hier wel een hele zooi gasten met wapens rond.
In de jaren 90 hadden we ook de rassenrellen, waar iets van 60 of 70 doden zijn gevallen, allemaal naar aanleiding van het in elkaar slaan van een zwarte man. Maar wat dat eigenlijk daadwerkelijk deed, was de toch al aanwezige spanning tussen de zwarte bevolking, de latino bevolking, en de Koreaanse bevolking tot ontploffing brengen, met zware rellen als gevolg. En die spanningen zijn eigenlijk nog steeds een klein beetje aanwezig.....
De moslim bevolking in deze regio (Orange County heeft zo'n 10% moslims, zo'n 300.000 uit de 3 miljoen) zijn eigenlijk het minst probleem gevend van de minderheden. De Mexicanen geven de meeste problemen.
Per maand!quote:
Zo heel verrassend is dat toch niet?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:01 schreef Xtreem het volgende:
Soms heb ik moment dat ik "De Chinezen" wel kan schieten...
We zijn bezig om wat vloeistoffen naar China te importeren. Uit tijdsdruk (!) overwegingen staat de helft op de boot en de andre helft komt per lucht.
De duane heeft draconische procedures, dus ik vraag onze agent over de luchtvracht:
Ik: We hebben docment X in het engels, is dat ok?
Agent: Nee, dat moet in het Chinees
Ik: Ok, kunnen we dat zelf vertalen, of moet een officieel document zijn
Agent: Moet officieel document zijn
Even later in het gesprek over de zeevracht:
Ik: Hetzelfde document X nodig?
AGent: Ja
Ik: Kan dat in het engels?
Agent: Ja
Ik: Ok, dus duane op luchthaven vraagt Chinees, duane in de haven accepteert Engels?
Agent: Nee
Ik:![]()
Heb ik voor de luchtvracht Chinees nodig?
Agent: Ja
Ik: en voor de zeevracht?
Agent: Ehhhhh
Ik:
Agent: I don't know, I will check
Zo'n MSDS document is ongeveer het meest standaard document ter wereld, en die stomme muts van de logistics/import company weet niet of Engels volstaat....
Eerst heel stellig ja zeggen (en daarmee mij werk, stress en kosten bezorgen), en dan nee zeggen, en dan zeggen dat je het niet weet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |