Als we even het nummer bekijken waarmee het begon:quote:Op maandag 10 december 2012 14:48 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Op basis van wat vind je Bon Iver pure bagger?
Staat wel veel te laag imho.quote:Op maandag 10 december 2012 17:48 schreef TLC het volgende:
Leuk, deze editie van de Top 2000 begint met een James Bond soundtrack
Wat een ontzettende onzinquote:Op maandag 10 december 2012 15:30 schreef DecoAoreste het volgende:
Oh maar ik moet zeggen dat ik het hier vermoedelijk ook tegen het verkeerde publiek heb hoor.Het zit hier bomvol liefhebbers die meer muziek woordelijk kunnen meezingen dan ik in mijn leven heb gehoord. Ik geloof onmiddellijk dat er wel een handjevol rechtgeaarde Bon Iver-fanboys binnen nu en een dag gehakt maakt van posts van iemand die oprecht gelooft dat Viva la Vida een van de beste nummers aller tijden is.
Het enige wat ik wil zeggen is dat het in veel kringen cool is om te doen alsof je dit soort artiesten briljant vindt terwijl je in feite alleen maar de talentenshow-cultuur een trap na wil geven, waar ik overigens beslist een voorstander van ben, daar niet van. En muziek is emotie, ja, maar ik vind Bon Iver muzikaal gezien niet om aan te horen, hoeveel emotie ze er ook in weten te stoppen.
Opvallend dat Boudewijn de Groot dan de top 25 niet haalt. De opmars van Avond is dus later ingezet dan in mijn beleving.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
Als je alle Top 2000 edities bij elkaar op zou tellen (t/m 2011) dan krijg je deze Top 25:
Zit ook wat in en ik denk dat het zeker meespeelt voor fans om als tegengeluid dan op het origineel te stemmen. Alleen dan opvallend dat het wel met Bon Iver gebeurt en niet met Cherry Ghost. Al zal die laatste band misschien nog onbekender zijn.quote:Op woensdag 12 december 2012 14:32 schreef ranja het volgende:
Ik heb me wel eens verbaasd over covers van liedjes waar een hoop mensen over vielen waarbij ik me afvroeg hoe dat orgineel oneens zo bekend en vooral populair kon zijn. Het lijkt ook wel eenrichtingsverkeer, als een popartiest een rock- of singer/songwriterliedje covert dan is het not done, als het andersom is dan is het ineens geweldig of hilarisch.
Nou zullen er altijd uitzonderingen zijn maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat het Bon Iver geen windeieren heeft gelegd dat Birdy zijn liedje bekender heeft gemaakt.
Ik doe al een paar jaar de Top 100 van Fok. Daar zie ik duidelijk een Birdy effect:
Bon Iver
2008: 0
2009: 2 songs, 2 stemmers, 0 Skinny Love
2010: 3 songs, 5 stemmers, 0 Skinny Love
2011: 5 songs, 13 stemmers, 9 Skinny Love
2012: 5 songs, 10 stemmers, 2 Skinny Love (tussenstand)
2009: 1 album, 2 stemmers
2010: 1 album, 5 stemmers
2011: 1 album, 11 stemmers
2012: 2 albums, 13 stemmers
en wanneer kwam Birdy? 2011...
Deze denk ik.quote:Op woensdag 12 december 2012 12:48 schreef TLC het volgende:
Wat is eigenlijk het hoogst genoteerde Kerstnummer ? Flappie of zo ?
quote:Op woensdag 5 december 2012 10:57 schreef TheVulture het volgende:
Waarom maken ze het aantal stemmen per liedje niet bekend? Dan heb je transparantheid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |