Kun je dat met je onderwerpkeuze niet heel erg vereenvoudigen?quote:Op maandag 3 december 2012 17:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, per 1 januari 2013 moet je bijvoorbeeld voor zowel fiscaal als notarieel twee scripties schrijven terwijl je eerder aan 1 grote voldoende had. Zelfde gaat ook op voor allerlei andere soorten combinaties. Men probeert het volgen van twee masters denk ik een beetje te ontmoedigen.
Dat zal zeker meespelen. Wat ik ook denk dat er mee te maken heeft *puur speculatie* is dat de rechtsgeleerdheidopleidingen van de UvA in de gevarenzone zitten qua accreditatie. Met name notarieel was niet voldoende. In de bachelor hoefde je zelfs niet eens een scriptie te schrijven. De UvA is vorig jaar hard op de vingers getikt en in combinatie met het 8-8-4 systeem is het een en ander veranderd.quote:Op maandag 3 december 2012 17:35 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het duurt ze zeker te lang voordat de centen ontvangen worden
Dat zal ik zeker wel doen dan. Anders maak je het wel heel erg zwaar.quote:Op maandag 3 december 2012 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je dat met je onderwerpkeuze niet heel erg vereenvoudigen?
Ik ben de afgelopen weken steeds super kort verkoudenquote:
Kwam 'gewoon' rechtsgeleerdheid er ook zo slecht van af dan? Dacht dat alleen Notarieel hard afgerekend werd.quote:Op maandag 3 december 2012 18:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat zal zeker meespelen. Wat ik ook denk dat er mee te maken heeft *puur speculatie* is dat de rechtsgeleerdheidopleidingen van de UvA in de gevarenzone zitten qua accreditatie. Met name notarieel was niet voldoende. In de bachelor hoefde je zelfs niet eens een scriptie te schrijven. De UvA is vorig jaar hard op de vingers getikt en in combinatie met het 8-8-4 systeem is het een en ander veranderd.
[..]
Dat zal ik zeker wel doen dan. Anders maak je het wel heel erg zwaar.
nog steeds van plan om 3 bachelors te halen?quote:Op maandag 3 december 2012 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je dat met je onderwerpkeuze niet heel erg vereenvoudigen?
Dat had ik al aardig laten varenquote:Op maandag 3 december 2012 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
nog steeds van plan om 3 bachelors te halen?
Jij 3 masters toch?quote:Op maandag 3 december 2012 18:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
nog steeds van plan om 3 bachelors te halen?
Blijkbaar wel. Dat werd ook voornamelijk als reden gegeven voor de rigoureuze wijziging van het curriculumquote:Op maandag 3 december 2012 18:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kwam 'gewoon' rechtsgeleerdheid er ook zo slecht van af dan? Dacht dat alleen Notarieel hard afgerekend werd.
Oneens. Dan zit ik over tien jaar in een busje ergens weet ik veel waar zonder opleiding of geldquote:Op maandag 3 december 2012 19:13 schreef Actaeon het volgende:
Gewoon doen wat je leuk vindt. Altijd goed.
Qua studierichting dan, bijdehandje.quote:Op maandag 3 december 2012 19:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oneens. Dan zit ik over tien jaar in een busje ergens weet ik veel waar zonder opleiding of geld
Notarieel zoog zowel organisatorisch als inhoudelijk. De andere bachelors zaten organisatorisch niet helemaal correct in elkaar. Dat zou met de huidige veranderingen weer op orde moeten zijn.quote:Op maandag 3 december 2012 19:10 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Dat werd ook voornamelijk als reden gegeven voor de rigoureuze wijziging van het curriculum
Was het docentencorps ook slecht dan bij Notarieel? Of slecht materiaal/toetsing?quote:Op maandag 3 december 2012 19:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Notarieel zoog zowel organisatorisch als inhoudelijk. De andere bachelors zaten organisatorisch niet helemaal correct in elkaar. Dat zou met de huidige veranderingen weer op orde moeten zijn.
Maar toch ook inhoudelijk? Vandaar ook de invoering van dat zogeheten vaardighedenlint.quote:Op maandag 3 december 2012 19:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Notarieel zoog zowel organisatorisch als inhoudelijk. De andere bachelors zaten organisatorisch niet helemaal correct in elkaar. Dat zou met de huidige veranderingen weer op orde moeten zijn.
Volgens mij was er te weinig academische vorming qua inhoud (bijv geen scriptie) en kon dat niet door de beugel. De docenten waren zelf wel goed (de UvA is daar an sich wel sterk in), maar de student/docent verhouding klopte niet. Studenten hadden daarnaast ook te weinig contactmomenten en dergelijke.quote:Op maandag 3 december 2012 19:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Was het docentencorps ook slecht dan bij Notarieel? Of slecht materiaal/toetsing?
Ah oke. Klinkt redelijk dat er dan ingegrepen dient te worden dan.quote:Op maandag 3 december 2012 19:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Volgens mij was er te weinig academische vorming qua inhoud (bijv geen scriptie) en kon dat niet door de beugel. De docenten waren zelf wel goed (de UvA is daar an sich wel sterk in), maar de student/docent verhouding klopte niet. Studenten hadden daarnaast ook te weinig contactmomenten en dergelijke.
Ja, te weinig aandacht voor academische vaardigheden. Maar dat had ook te maken met hoe zij dat organisatorisch zouden aanbieden. Volgens mij is het verplicht om minimaal 1x te presenteren en konden studenten daar voorheen onderuit komen door bepaalde vakken extensief te volgen.quote:Op maandag 3 december 2012 19:29 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Maar toch ook inhoudelijk? Vandaar ook de invoering van dat zogeheten vaardighedenlint.
Dat raakt idd meer de organisatorische kant..quote:Op maandag 3 december 2012 19:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, te weinig aandacht voor academische vaardigheden. Maar dat had ook te maken met hoe zij dat organisatorisch zouden aanbieden. Volgens mij is het verplicht om minimaal 1x te presenteren en konden studenten daar voorheen onderuit komen door bepaalde vakken extensief te volgen.
Winterquote:Op maandag 3 december 2012 19:38 schreef NotGuilty het volgende:
Die kou, ik kan er niet mee omgaan.
[ afbeelding ]
Vind het ook niet zo erg, dit weer met deze temperatuur. Lekker fris buiten, thuis een warme kamer binnenkomen en lekker warme choco drinkenquote:
Zorg dat je het heet krijgt.quote:Op maandag 3 december 2012 19:38 schreef NotGuilty het volgende:
Die kou, ik kan er niet mee omgaan.
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |