Ah dat maakt 'm zeker interessant. Mooi ding ookquote:
Zou wel leuk zijn ja, maar voor 100 euro zijn dit gewoon spectaculaire specificaties! De meeste toestellen van die prijsklasse zijn uitgerust met 320x480 schermpjes, een enkeling misschien met 480x800.quote:Op zondag 22 september 2013 18:38 schreef WH141 het volgende:
Hoewel 1280x720 het nog mooier zou maken.
Die dingen kosten maar ¤100??quote:Op maandag 23 september 2013 13:32 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Zou wel leuk zijn ja, maar voor 100 euro zijn dit gewoon spectaculaire specificaties! De meeste toestellen van die prijsklasse zijn uitgerust met 320x480 schermpjes, een enkeling misschien met 480x800.
Ook 1GB geheugen en 16GB opslag is ruimschoots boven marktconform en een dualcore snapdragon mag er best wezen. Front-facing camera's en 4G ondersteuning zie je bij de concurrentie al helemaal niet.
quote:Op zaterdag 21 september 2013 12:03 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]
Specs.
Shipping voor kerst.
Ik betwijfel of Jolla zo licht zal zijn t.o.v. bijvoorbeeld Android.quote:Op maandag 23 september 2013 17:05 schreef µ het volgende:
Als het OS licht genoeg is komt het goed met deze specs
Datte. Is ook de reden waarom ik er geen interesse in heb (ben Android een beetje zat).quote:Op maandag 23 september 2013 17:11 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ik betwijfel of Jolla zo licht zal zijn t.o.v. bijvoorbeeld Android.
En het maakt niet uit wat je ermee doet, als je naar Android- of WP-toestellen kijkt heb je voor 200 euro een toestel met aanzienlijk betere specs. Ik ben bang dat 400 euro gewoon te hoog is om een succes te worden, geniaal OS of niet.
Da's leuk, maar je kunt Apple niet zomaar vergelijken met een ander bedrijf. De hard- en software van Apple sluiten optimaal aan op elkaar, waardoor de beleving heel anders is. Beetje zoals de Ghz's van de processoren. Mijn Nexus 4 met een quad-core hapert af en toe (heel soms), terwijl een iPhone 5 met een dual-core (gevoelsmatig) minder zal stotteren (geen ervaring, maar een aanname).quote:Op maandag 23 september 2013 17:04 schreef µ het volgende:
Het is wat je ermee doet he. Uit mijn hoofd zijn iphone 4s'en ook dual core met een gieg geheugen.
quote:Op maandag 23 september 2013 17:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Da's leuk, maar je kunt Apple niet zomaar vergelijken met een ander bedrijf. De hard- en software van Apple sluiten optimaal aan op elkaar, waardoor de beleving heel anders is. Beetje zoals de Ghz's van de processoren. Mijn Nexus 4 met een quad-core hapert af en toe (heel soms), terwijl een iPhone 5 met een dual-core (gevoelsmatig) minder zal stotteren (geen ervaring, maar een aanname).
Geen idee hoe dit met Jolla zit trouwens.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
Alhoewel de lag in Android met de huidige toestellen er bijna niet meer is, is deze er nog wel. Met name voor events.
Dit heeft te maken met proces prioriteiten. Android is zo geprogrammeerd dat het ieder proces in de "Active process" de hoogste prioriteit krijgt. Ieder proces komt dus in een wachtrij te staan voordat het door de processor wordt verwerkt en zo ook de User Interface.
In iOS is dit niet het geval. In iOS is er een proces dat de hoogste prioriteit heeft en dat is de User Interface. Zodra er dus iets in de User Interface moet gebeuren, wordt ieder ander proces aan de kant geschoven en wordt het proces dat te maken heeft met de User Interface als eerst afgespeeld.
Dit wil niet direct zeggen dat het een beter is dan het ander, maar wel dat de "smoothnes" van iOS wel degelijk waar is. Er zit wel een schaduwkant aan dit verhaal want ieder proces wordt in de wachtrij gezet totdat de User Interface proces klaar is.
Het is ook in de praktijk te testen. Ga maar eens naar de browser toe en open een pagina. Maar voordat de pagina volledig is geladen, zet je de vinger op het scherm en scroll je een beetje naar boven of beneden en houdt je vinger op het scherm.
In Android zal de pagina gewoon verder geladen worden en zal het scrollen met een variabele en gemiddeld lagere framerate gaan. Dat is wat wij ervaren als lag.
In iOS wordt het laden van de pagina stop gezet en krijgt de User Interface de volledige processor tot zijn beschikking. De framerate is daardoor wel zeer stabiel en hoog, maar het laden van de pagina wordt in een wacht gezet. Totdat je de vinger van het scherm afhaalt, dat wordt de rest van het scherm geladen en gerenderd.
Maar wat is beter? Dat is uiteindelijk aan de user om te bepalen wat hij of zij fijner vindt. Maar het argument dat iOS "smoother" is, is uiteindelijk wel een feit.
Jolla doet ook HW+SWquote:Op maandag 23 september 2013 17:27 schreef zarGon het volgende:
[..]
Da's leuk, maar je kunt Apple niet zomaar vergelijken met een ander bedrijf. De hard- en software van Apple sluiten optimaal aan op elkaar, waardoor de beleving heel anders is. Beetje zoals de Ghz's van de processoren. Mijn Nexus 4 met een quad-core hapert af en toe (heel soms), terwijl een iPhone 5 met een dual-core (gevoelsmatig) minder zal stotteren (geen ervaring, maar een aanname).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |