quote:Op dinsdag 26 februari 2013 12:05 schreef KomtTijd... het volgende:
http://tweakers.net/nieuw(...)ailfish-toestel.html
webOS.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:24 schreef n00b13 het volgende:
Waarom maakt niemand een 100% webbased OS.
Dus: Een OS dat is gecode in HTML, CSS & Javascript. Op een server die draait op de telefoon zelf. Vervolgens geef je webdevelopers de ruimte om los te gaan op dat ding. En zelf OS dingetjes te maken.
Moet wel mooi worden.
Je bedoelt Firefox OS?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:24 schreef n00b13 het volgende:
Waarom maakt niemand een 100% webbased OS.
Dus: Een OS dat is gecode in HTML, CSS & Javascript. Op een server die draait op de telefoon zelf. Vervolgens geef je webdevelopers de ruimte om los te gaan op dat ding. En zelf OS dingetjes te maken.
Moet wel mooi worden.
Dat is wat Firefox OS is. Alles wat je draait is een HTML/JS app in gecko.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:34 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat is niet customisable. Als in: Maak een HTML pagina en zet het als je telefoon "OS".
HTML "App", ja. het OS zelf is niet HTML/CSS.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:37 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is wat Firefox OS is. Alles wat je draait is een HTML/JS app in gecko.
Jawel.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
HTML "App", ja. het OS zelf is niet HTML/CSS.
Echt? Dus als ik dat wil. kan ik wat html files veranderen en iets anders maken?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:38 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Jawel.
-edit- Althans, vooral JS natuurlijk.
Tuurlijk. Maar dat kan met alle open-source software. En gebeurt ook op zéér grote schaal met android.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:40 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Echt? Dus als ik dat wil. kan ik het OS veranderen en iets anders maken?
Zo ja: vetcoolawesome.
Maar HTML & CSS zorgt ervoor dat het aantrekkelijker wordt voor designers. Wat weer mooiere layouts oplevert.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:41 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat kan met alle open-source software. En gebeurt ook op zéér grote schaal met android.
Dat zou maar zo eens kunnen ja. Het lijkt me dat ze voor Firefox OS wel een soortgelijke themimg zullen (gaan) gebruiken als voor Firefox.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 16:44 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Maar HTML & CSS zorgt ervoor dat het aantrekkelijker wordt voor designers. Wat weer mooiere layouts oplevert.
Ik zou daar geen probleem mee hebbenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:26 schreef Catch22- het volgende:
Ik denk dat sailfish, firefox en ubuntu voor telefoons errrg exclusief gaan blijven
voor devsupport en apps is t wat minderquote:
True. Ik herinner me maemo nog. Waren ook amper apps voor.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 18:35 schreef Catch22- het volgende:
[..]
voor devsupport en apps is t wat minder
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:17 schreef n00b13 het volgende:
Voor Nokia OS maak ik de apps die ik wil ook gewoon zelf.
Zeker met de simpele zooi is het allemaal wel leuk.
quote:Ubuntu, Firefox and Jolla execs blast iOS, Android dominance
[..]
Dillon said that Jolla will also support HTML5 but he said that HTML5 can't support all of the applications that developers want to create. Indeed, major developers like Glu Mobile (NASDAQ:GLUU) have said that they cannot build high-quality, complex games using HTML5 because the technology cannot yet support such complex applications. Dillon said Jolla supports development platforms including MeeGo and Qt, which he said will allow developers to easily create applications for the platform.
[..]
"html5 ondersteunen" is natuurlijk wel heel wat anders dan een compleet DOM/js based GUI draaien.quote:
Ja.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
"html5 ondersteunen" is natuurlijk wel heel wat anders dan een compleet DOM/js based GUI draaien.
Mij maakt het niet uit hoor, maar dat is dus niet waar noob13 eerder op doelde.quote:
Topicreeks: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 31quote:Op vrijdag 1 maart 2013 21:35 schreef KingOfMystery het volgende:
Toen ik de titel las hoopte ik eigenlijk op een nieuwe computer OS. Eentje die niet of constant kut doet of belachelijk duur is
Als software developer sta ik natuurlijk te trappelen om al mijn vrije tijd te steken in Sailfish OS apps, die ik dan gratis en voor niets weggeef.quote:
Zegt wie?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 22:18 schreef doppelgänger het volgende:
[..]
Als software developer sta ik natuurlijk te trappelen om al mijn vrije tijd te steken in Sailfish OS apps, die ik dan gratis en voor niets weggeef.
..not!Sailfish heeft geen appstore
Het model is telefoons verkopen. Wat had je verwacht?quote:en het "radicaal alternatief" businessmodel blijft vooralsnog in nevelen gehuld.
True. Maar ik denk niet dat je beeld klopt. Ik heb niets gehoord over een store, maar wie zegt dat die er niet komt?quote:Ik zeg; zonder developers geen apps en zonder apps geen serieus platform.
Vind je? Ik vind het erg netjes. Al die knopjes zien er best modern uit vind ikquote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:16 schreef n00b13 het volgende:
Maar echt mooi vind ik het niet.... Ubuntu ziet er echt supergoed uit.
De toekomst is toch niet knopjes...quote:Op zaterdag 2 maart 2013 14:17 schreef µ het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind het erg netjes. Al die knopjes zien er best modern uit vind ik.
Gaafquote:Op maandag 20 mei 2013 14:10 schreef µ het volgende:
Your purchase has been accepted.
Thank you for your order, everything went successfully! Welcome aboard!
You will receive separate emails, including:
• your Jolla account information
• a receipt for your order
• a unique tracking code for shipment of your order
Ah dat maakt 'm zeker interessant. Mooi ding ookquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |