abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119929698
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Maar als je één bent, dan ben je ook nul. ;)

[..]
Nul lijkt me meer een onbewuste staat van zijn, ik denk dat men moet streven naar één-zijn en geen voldoening moet nemen met het grijze gebied tssn 0 en 1. ;)
quote:
Denk je niet dat je je vrijheid beperkt door het exclusief aan bijvoorbeeld een JC op te hangen?
Als je bedoelt dat ik dan enkel de bijbel zou volgen dan zou je gelijk kunnen hebben, ik weet het niet.
Wat is het grootste medicijn?
-Geen idee, mijn dick is op.
pi_119930511
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:50 schreef Rawberry het volgende:

[..]

Nul lijkt me meer een onbewuste staat van zijn, ik denk dat men moet streven naar één-zijn en geen voldoening moet nemen met het grijze gebied tssn 0 en 1. ;)
Uit 0 wordt 1 en -1 geboren, oftewel +oneindig en -oneindig met een limiet van 1. En grijs is zo slecht nog niet. ;) :P

quote:
[..]

Als je bedoelt dat ik dan enkel de bijbel zou volgen dan zou je gelijk kunnen hebben, ik weet het niet.
Dat is geheel voor jou om te bepalen. :)
pi_119930958
@ Gray, zou het niet de verdwenen stad Istakhr kunnen zijn, met de watergodin Anahita ?
( ik lijk er twee namen in te herkennen : Ishtar en Inanna : toeval ?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ishtar_%28godin%29 ( in Pergamon liggen ook deze bewuste Amarna-kleitabletten.)
pi_119931489
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:18 schreef ATON het volgende:
@ Gray, zou het niet de verdwenen stad Istakhr kunnen zijn, met de watergodin Anahita ?
( ik lijk er twee namen in te herkennen : Ishtar en Inanna : toeval ?)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ishtar_%28godin%29 ( in Pergamon liggen ook deze bewuste Amarna-kleitabletten.)
Hm, denk het niet, want het was volgens mij +15.000 jaar oud oid. Daar zou niet zo'n mooie poort van staan in Berlijn. Het had veel te maken met het mysticisme volgens mij. Geen strakke tradities als een religie, maar meer een spiritueel centrum, waar mensen uit alle hoeken somen konden komen.

Crap dat ik het niet meer terug kan vinden, of goed kan herinneren. ;(
  dinsdag 4 december 2012 @ 21:06:19 #130
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_119933378
Als je werkelijk in de grootheid van god zou geloven en op hem zou vertrouwen dan hoefde je je niet bezig te houden met triviale vragen of jezus al dan niet mythe is. Het probleem van christenen is dat ze veel te menselijk denken over de grootheid en liefde van "god"
= there is a light that never goes out =
pi_119934108
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 20:28 schreef Gray het volgende:

Hm, denk het niet, want het was volgens mij +15.000 jaar oud oid. Daar zou niet zo'n mooie poort van staan in Berlijn.
Nee nee, dat is de Ishtarpoort uit Babylon joh. Die stad Istakhr was reeds verdwenen onder Cyrus' bewind.
quote:
Het had veel te maken met het mysticisme volgens mij.
15.000 jaar oud lijkt me ook onwaarschijnlijk oud.
pi_119934581
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:19 schreef ATON het volgende:

[..]

Nee nee, dat is de Ishtarpoort uit Babylon joh. Die stad Istakhr was reeds verdwenen onder Cyrus' bewind.

[..]

15.000 jaar oud lijkt me ook onwaarschijnlijk oud.
Wat ik al zei, ik ben geen kenner op dit gebied, dus ik zal er wel keihard naast zitten. Het staat me bij dat het zo oud was dat ze weinig andere informatie konden afleiden behalve dat van de ruines zelf, welke op vergane tradities duidden.

Jammer dat ik niet meer kan bieden nu. Ik hoop later.
pi_119936049
quote:
12s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:26 schreef Jappie het volgende:
ACIM
Ha! Ik dacht het al stilletjes te lezen. Grappig.
(heb 'm ook, vandaar)
pi_119938313
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:06 schreef Aschkael het volgende:
Als je werkelijk in de grootheid van god zou geloven en op hem zou vertrouwen dan hoefde je je niet bezig te houden met triviale vragen of jezus al dan niet mythe is. Het probleem van christenen is dat ze veel te menselijk denken over de grootheid en liefde van "god"
Het feit dat God mens is geworden (Jezus) is juist geen kleinigheid, maar de ultieme grootsheid van God's Liefde voor Zijn schepping.
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:10:57 #135
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119940514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 22:29 schreef man1986 het volgende:
de ultieme grootsheid van God's Liefde voor Zijn schepping.
Niet echt want God had ook kunnen vergeven zonder er iemand op weerzinwekkende wijze voor te laten executeren. Dit laat juist zien hoe beperkt God is.
Scapegoating is niet ethisch dus jouw God is niet ethisch.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_119940601
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:34 schreef Jappie het volgende:

[..]

*Scherp* :Y
En mocht ik in dit aardse leven reeds de verlichte staat bereiken dan ga ik mezelf "Buddy Jappie" noemen. :+
Scherp maar onjuist. Ik vraag me af wanneer je je verlicht kan noemen en is Verlichting hetzelfde als één met God (=Jezus) zijn?
quote:
[..]

Ah zo, in dat geval thnx. :)
Np.
Wat is het grootste medicijn?
-Geen idee, mijn dick is op.
pi_119940631
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:10 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Niet echt want God had ook kunnen vergeven zonder er iemand op weerzinwekkende wijze voor te laten executeren. Dit laat juist zien hoe beperkt God is.
Scapegoating is niet ethisch dus jouw God is niet ethisch.
Vergeet je niet wat?
"When people stop believing in God, they don't believe in nothing -- they believe in anything." - GK Chesterton
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:15:47 #138
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119940733
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:13 schreef man1986 het volgende:

[..]

Vergeet je niet wat?
Ow jah, God had de mens ook nog zo kunnen ontwerpen dat er nauwelijks zonde was. Bijvoorbeeld had God moordlust achterwege kunnen laten. Maar blijkbaar vond God moordlust belangrijk dus stopte de algoede man het in zijn creatie.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_119940834
God had de wereld perfect geschapen, zondevrij.
Dat Adam en Eva daarna roet in het eten gooiden vergeet je voor het gemak?
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:18:12 #140
16305 Jappie
parttime reverend
pi_119940837
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:27 schreef Gray het volgende:
Wat ik al zei, ik ben geen kenner op dit gebied, dus ik zal er wel keihard naast zitten. Het staat me bij dat het zo oud was dat ze weinig andere informatie konden afleiden behalve dat van de ruines zelf, welke op vergane tradities duidden.Jammer dat ik niet meer kan bieden nu. Ik hoop later.
Waar nieuwsgierigheid een mens niet al toe drijft...is dit mogelijk wat je gezien hebt ?

http://news.sciencemag.org/sciencenow/2008/11/03-02.html
http://news.nationalgeogr(...)n-sorcerer-tortoise/
http://www.nsf.gov/news/n(...)00&org=NSF&from=news
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:20:36 #141
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119940930
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:18 schreef man1986 het volgende:
Onmogelijk. Als het perfect was dan was de zondeval ook een perfectie en was er dus eigenlijk geen sprake van een zonde omdat de wereld er beter van werd.
pi_119940956
psst.. vrije wil enzo.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:21:45 #143
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119940970
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:18 schreef man1986 het volgende:
Alsof Adam en Eva bij machte zouden zijn geweest om de plannen van de almachtige en alwetende te dwarsbomen. :')
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:22:15 #144
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119940993
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:21 schreef man1986 het volgende:
psst.. vrije wil enzo.
Leg eens uit.
Vrije wil is een kutsmoes eerste klasse. Werkt niet.
pi_119941134
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:22 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Leg eens uit.
Vrije wil is een kutsmoes eerste klasse. Werkt niet.
Een vrije wil zonder een keuze is geen vrije wil.
Stel dat God A&E had geschapen met vrije wil, maar zonder keuze. Zou je dan kunnen stellen dat A&E uit vrije wil voor God kiezen?
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:27:11 #146
16305 Jappie
parttime reverend
pi_119941216
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:12 schreef Rawberry het volgende:
Scherp maar onjuist. Ik vraag me af wanneer je je verlicht kan noemen en is Verlichting hetzelfde als één met God (=Jezus) zijn?quote:[..]Ah zo, in dat geval thnx. Np.
Ik denk dat je je verlicht mag noemen zodra je het lijden hebt weten te voorkomen zoals bijv Boeddha, maar in mijn ogen is dat nog niet hetzelfde als volledig een zijn met god. Bij het een zijn met God komt in mijn optiek bijv ook het scheppend vermogen om de hoek kijken omdat je wil dan volledig in overeenstemming is met God.
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:32:21 #147
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119941447
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:25 schreef man1986 het volgende:

[..]

Een vrije wil zonder een keuze is geen vrije wil.
Stel dat God A&E had geschapen met vrije wil, maar zonder keuze. Zou je dan kunnen stellen dat A&E uit vrije wil voor God kiezen?
Onzin. Als je kiest op basis van je eigen voorkeuren is dat een vrije keuze ook al er geen vrijheid van voorkeur. Waarom zouden ze op basis van willekeur (jouw definitie van vrije wil heeft willekeur nodig om aan determinisme te ontsnappen) bij God moeten uitkomen?
Als ouders van hun kind houden wil dat niet zeggen dat ze het kind overal vrij wil in geven. In tegendeel. Voor het welzijn van het kind is het belangrijk bepaalde keuzes voor het kind te maken en het te laten leren wat goede keuzes zijn totdat ze je niet meer nodig hebben.
pi_119941501
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:27 schreef Jappie het volgende:

[..]

Ik denk dat je je verlicht mag noemen zodra je het lijden hebt weten te voorkomen zoals bijv Boeddha, maar in mijn ogen is dat nog niet hetzelfde als volledig een zijn met god. Bij het een zijn met God komt in mijn optiek bijv ook het scheppend vermogen om de hoek kijken omdat je wil dan volledig in overeenstemming is met God.
Dan is Jezus één met God, aangezien Hij het scheppend vermogen in bezit had.
Maar 'verlichting' zelf wil ik daarbij niet betrekken.
pi_119941679
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:32 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Onzin. Als je kiest op basis van je eigen voorkeuren is dat een vrije keuze ook al er geen vrijheid van voorkeur. Waarom zouden ze op basis van willekeur (jouw definitie van vrije wil heeft willekeur nodig om aan determinisme te ontsnappen) bij God moeten uitkomen?
Als ouders van hun kind houden wil dat niet zeggen dat ze het kind overal vrij wil in geven. In tegendeel. Voor het welzijn van het kind is het belangrijk bepaalde keuzes voor het kind te maken en het te laten leren wat goede keuzes zijn totdat ze je niet meer nodig hebben.
En waarom zou dat een argument zijn tegen God?
God gaf aan Adam toch ook een leiddraad in het leven?
  dinsdag 4 december 2012 @ 23:41:22 #150
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_119941801
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:38 schreef man1986 het volgende:
God gaf aan Adam toch ook een leiddraad in het leven?
Omdat God dan zondig is. En dat kan een al goede God per definitie niet zijn dus bestaat jouw God per definitie niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')