Ik heb wel eens dat mensen beginnen te lullen, gewoon snaveltje houden. Overigens vind ik mensen die naast je komen zitten echt:quote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef Rummikub het volgende:
Ik denk niet dat ik daar heel blij van zou worden. En ik zou het ook een beetje vreemd vinden als er een verder vrijwel lege coupe is en je gaat naast me zitten. Weet niet precies waarom.
Normaal gewoon een knikje en een glimlach, maar ik had echt het idee dat deze vrouw een heel verhaal over haar kleinkinderen wilde gaan vertellen.quote:Ik vind het vreemd dat je het verbazingwekkend vindt dat iemand goedemiddag tegen je zegt? Zie je er eng uit, of zo?
In de grote steden gaat het er anders aan toequote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef JRRY het volgende:
Hoezo, het is normaal als mensen goedendag tegen elkaar zeggen. Als ik naar 't centrum loop en ik kom een oude dame tegen zeg ik keurig goedendag mevrouw.
Kom op, we gaan toch niet nog autistischer worden.![]()
Het is vaak chiller om naast een vrouw te zitten omdat ze minder breed zijn en je dus meer ruimte overhoudt.quote:Op zondag 2 december 2012 22:34 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ik heb wel eens dat mensen beginnen te lullen, gewoon snaveltje houden. Overigens vind ik mensen die naast je komen zitten echt:ook als veel bezet is komen mensen altijd naast mij zitten.
Dat weet ik hahaquote:Op zondag 2 december 2012 22:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
In de grote steden gaat het er anders aan toe![]()
Sowieso kan je dan 1000en mensen elke dag begroeten.
Nutteloos en onzinnig.
Zoiets heb ik ook wel eens gehad, heeft idd wel wat.quote:Op zondag 2 december 2012 22:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Overkomt me dagelijks.
Zowel met jong als oud.
ik heb best aparte momenten meegemaakt met perfect strangers.
1x in de trein, ik weet het nog goed het was een dinsdag in april, en het sneeuwde gek genoeg behoorlijk hard.
Was op weg van nijmegen naar arnhem, damn lekker meisje komt voor me zitten.
Dankzij de "buurvrouw" die niet overweg wist te gaan met d'r mobieltje en waardoor er steeds heel harde wekker geluiden als ringtone geschald werd door de coupé.
We keken eerst naar die vrouw tegelijk, toen naar elkaar, allebei gniffelend en lachend.
Opeens voel je dan plots alsof je elkaar kent, een band hebt.
Mooie momenten zijn dat.
Inderdaad veel verschillende opvattingen. Met iedereen een gesprek aanknopen lijkt mij wat overdreven, maar mensen begroeten in sommige situaties lijkt mij niet heel vreemd. Mensen die dat tijdverspilling of onzinnig noemen snap ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij is een beetje sociaal gedrag sowieso goed voor je uitstraling en krijg je een meer open karakter.quote:Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef opreis het volgende:
Naja merk nu wel dat er verschillende opvattingen hierover bestaan.
Dit dus. Tuurlijk ga ik me niet wanhopig opdringen, desnoods ga ik vanaf nu alleen nog maar bij oudere vrouwtjes zitten.quote:Inderdaad veel verschillende opvattingen. Met iedereen een gesprek aanknopen lijkt mij wat overdreven, maar mensen begroeten in sommige situaties lijkt mij niet heel vreemd. Mensen die dat tijdverspilling of onzinnig noemen snap ik eerlijk gezegd niet. Volgens mij is een beetje sociaal gedrag sowieso goed voor je uitstraling en krijg je een meer open karakter.
Inderdaad, dat pik je zelf wel op wie daar geen interesse in heeft. Dus succes met het ontwikkelen van je sociale vaardighedenquote:Op zondag 2 december 2012 22:56 schreef opreis het volgende:
[..]
Jammer voor de mensen die alleen gelaten willen worden maar ik kan dat wel van iemands kop aflezen wanneer een gesprek niet op prijs gesteld wordt.
Ik ben best aardig en sociaal, maar ik kan er slecht tegen als mensen spontaan tegen me gaan praten omdat ze daar zin in hebben. Als er aanleiding tot een gesprek is, soit, maar out of the blue daar ben ik geen voorstander van. Ennuh, ik bijt niet of ben geen voorstander van lichamelijk geweld, dus naast mij zitten heeft weinig gevolgen.quote:Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef opreis het volgende:
Naja merk nu wel dat er verschillende opvattingen hierover bestaan. Nee goede middag is geen gesprek maar dat wordt vaak ook al niet gezegd. Maar ik vroeg me gewoon af of mensen dat nog wel eens deden. Denk dat ik gewoon maar ga beginnen ermee en maar hopen dat ik niet naast ziba of slacker kom te zitten.
Ik niet... heb het ook nog niet meegemaakt dat mensen gedag zeggen in de OV.quote:Op zondag 2 december 2012 22:41 schreef JRRY het volgende:
[..]
Dat weet ik hahaMaar ik vind het meer dan normaal om goedendag te zeggen tegen iemand die naast jou zit in de trein/tram/metro/bus.
Tegen volwassenen van wie ik verwacht dat ze dat waarderen, zeg ik goedendag.![]()
En tegen meisjes, knap en lelijk.
Als je op spitsuur rijdt zal je inderdaad vooral drukke hardwerkende, met mobiel of MacBook in handen dragende mensen zitten die alleen oog hebben voor hun gadget.quote:Op zondag 2 december 2012 23:08 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik niet... heb het ook nog niet meegemaakt dat mensen gedag zeggen in de OV.
Behalve bij een buschauffeur bijv.
had maar email of hyves moeten wisselenquote:Op zondag 2 december 2012 23:20 schreef FAUSTINO het volgende:
Is toch vaker weleens gebeurt dat men een gesprek met mij aanging in de trein. Er is zelfs op een punt toen ik dagelijks met de trein ging dat we zowat een groepje hadden op hetzelfde traject wat dagelijks met elkaar zat te zeveren.
Nog maffer we hebben nog nooit onze namen uitgewisseld of telefoonnummers of wat dan ook toen ik het OV achter me liet heb ik die mensen ook nooit meer gezien
quote:Op zondag 2 december 2012 23:05 schreef twiFight het volgende:
Als jij tegen me gaat praten in het OV dan zeg ik dat je je bek moet houden. Want ofwel ik zit in een stiltecoupe, ofwel ik slaap (of beide). In beide situaties is het hoogst onbeschoft om toch te gaan praten. Het is niet mijn probleem dat jij je sociaal onzeker voelt. Ik praat de godganze dag op mijn werk, dus als ik eenmaal klaar ben ga ik liever wat anders doen, zoals slapen of muziek luisteren. Als je klessebesse wilt dan ga je maar naar de kroeg.
Ik heb het nare gevoel dat hij de gemiddelde Nederlander momenteel vertegenwoordigtquote:
Er is juist heel veel verborgen eenzaamheid. En ook 15 jaar terug moest ik regelmatig staan in de trein hoorquote:Op zondag 2 december 2012 23:58 schreef NEKONEKOCHAN het volgende:
Denk dat het tegenwoordig niet meer de norm is dat men vreemden aanspreekt in het OV. Vooral niet in grote steden.
Vroeger waren er minder mensen en was het OV enigszins beperkt of reisden mensen in het algemeen niet zo veel/ver. Er heerste meer een 'ons kent ons' gevoel en ze hadden in het algemeen al minder sociale contacten te onderhouden.
De samenleving is veel drukker geworden en ik denk dat er in veel opzichten meer sociale verplichtingen bij zijn gekomen. Ik kan me dan ook voorstellen dat niet iedereen zin heeft om met een wildvreemde in het OV te praten.
quote:Op zondag 2 december 2012 23:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb het nare gevoel dat hij de gemiddelde Nederlander momenteel vertegenwoordigt
Héél sociaal doen op facebook en irl mensen schuwen
En dat maakt mij soms heel, heel erg verdrietig. Waar is het misgegaan vraag ik me af.quote:Op maandag 3 december 2012 00:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Er is juist heel veel verborgen eenzaamheid. En ook 15 jaar terug moest ik regelmatig staan in de trein hoorHet was niet dat je toen met z'n tienen in de trein zat
De maatschappij is gewoon killer (en ook onfatsoenlijker) geworden.
Ach, overal waar je komt is de sfeer grimmiger, killer, kouder, en krijg je direct een repliek van; heb ik wat van je aan ofzo? Lang leve de maatschappij.quote:Op maandag 3 december 2012 00:01 schreef Ambipur het volgende:
[..]Ik weet dat het zo is.... Je moest eens weten hoe vreemd mensen mij aankijken als ik naar ze glimlach! Ik ben 29 en ik verbaas mij om de beleefde jeugd van tegenwoordig. Des te meer verbaas ik mij om de volwassenen.
Daarom houd ik toch, ondanks dat 9 van de 10 nooit terug glimlacht of groet het volgende aan:quote:Op maandag 3 december 2012 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ach, overal waar je komt is de sfeer grimmiger, killer, kouder, en krijg je direct een repliek van; heb ik wat van je aan ofzo? Lang leve de maatschappij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |