Het is optie 1quote:Op zondag 2 december 2012 16:08 schreef blomke het volgende:
Eé'n ding vraag ik me af na het lezen: woon je nu nog bij je ouders?
1 Dan daar asap weg, op kamers gaan, of waar dan ook
2 Je woont al op kamres? Da's een groot voordeel. k heb nogal wat studenten (HBO/WO) zien blijven hangen op kamerrs, domweg omdat ze in hun sociale studentenlven wilden blijven hangen. Kan, maar op een gegeven moment ontgroei je dat ook.
Afhankelijk dus van je toekomstplannen: eerst op kamers en als 't financieel uit kan: iets groters huren en b.v.k. kopen.
Heb je je al ingeschreven bij de lokale woningbouwvereniging ?quote:Op zondag 2 december 2012 15:58 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn hier mensen van 23 tot 30 die nog op kamers zitten?
De meeste zullen denk ik wel een eigen huisje hebben, maar misschien gaat dat niet en zit je nog op kamers.
Zelf is het nu ook echt de hoogste tijd dat ik op mezelf ga, maar helaas gaat een eigen huisje echt niet lukken. Door privéomstandigheden is het er steeds niet van gekomen om op mezelf te gaan. Het is al lastig om een huisje te vinden en van een parttime baantje kan je helaas de kosten ook niet echt betalen. Een kamer is toch meestal wat goedkoper.
Maar bij een kamer denk je al gauw aan studenten. Ik wil wel weer naar school gaan, maar dat is pas voor september de bedoeling. Kan je gewoon een kamer in als je nog niet studeert?
Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die wat ouder zijn en nog op kamers zitten
Ja ik wil ook in september weer naar school, maar het is ook echt wel tijd dat ik hier weg ga. En een eigen huisje gaat echt nog wel een tijd duren, aangezien je toch een vast en stabiel inkomen moet hebben.quote:Op zondag 2 december 2012 18:09 schreef AlexanderC het volgende:
Vaak moet je toch echt student zijn, maar niet overal.
Antikraak lijkt mij zelf helemaal niks, maar het is inderdaad wel goedkoop ondanks de nadelen.quote:Op zondag 2 december 2012 18:10 schreef Thomas B. het volgende:
Ben nu 25 ik woon al een paar jaar antikraak in een groot kantoorpand. Het voordeel is dat je weinig betaalt en veel ruimte hebt. Je moet een inkomen hebben, maar dat kan van alles zijn. Dus ook studiefinanciering. Het is toegankelijk voor iedereen, mits je aan een paar basale voorwaarden voldoet. Verder ook nadelen, zoals de controles en geïmproviseerde keukens en badkamers.
Moet zeggen dat ik inmiddels ook wel graag een normaal huisje of appartementje zou willen. Maar eerst maar even afstuderen. Tot die tijd zit ik nog wel even goed.
Ja maar die werken met punten. Ik heb er nu iets van 46 en bij zulke instanties duurt het helemaal lang voordat je een huisje kan krijgen. Maar aangezien ik weer naar school wil, lijkt het mij verstandiger om een kamer te nemen in verband met de lagere kosten.quote:Op zondag 2 december 2012 18:12 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Heb je je al ingeschreven bij de lokale woningbouwvereniging ?
Zoiets zou ik inderdaad ook willen ja. Hoelang was jij er ermee bezig tot je een kamer had, waar je niet perse student voor hoefde te zijn? Zit jij ook met andere mensen dan?quote:Op zondag 2 december 2012 18:29 schreef AlexanderC het volgende:
Ik ben 24 en geen student.
Ik heb een kamer van ¤250 weten te vinden waar ik kan wonen.
Op kamernet staat bij kameradvertenties aangegeven of ze verwachten dat je student bent en voor hoelang het contract is enzo. Kijk daar naar.
Ik was een paar maanden op zoek todat ik deze nam. Ik woonde in Diemen bij mijn ouders en deze kamer is in Rotterdam.quote:Op zondag 2 december 2012 19:43 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Zoiets zou ik inderdaad ook willen ja. Hoelang was jij er ermee bezig tot je een kamer had, waar je niet perse student voor hoefde te zijn? Zit jij ook met andere mensen dan?
Zo snel mogelijk weg. Bedenk ook dat op kamers gaan (bijv. anti-kraak) enorme mogelijkheden biedt om je sociale netwerk en activiteiten op te bouwen.quote:Op zondag 2 december 2012 18:05 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Het is optie 1![]()
Daarom zit ik er toch aan te denken om op kamers te gaan, want wil nu wel echt snel weg.
Ah ok! Ik woon zelf in Dordrecht dus Rotterdam moet ook wel lukkenquote:Op zondag 2 december 2012 19:56 schreef AlexanderC het volgende:
[..]
Ik was een paar maanden op zoek todat ik deze nam. Ik woonde in Diemen bij mijn ouders en deze kamer is in Rotterdam.
Ik zocht dus landelijk om mijn kansen te vergroten.
Meubels had ik allemaal al en liet mijn adv uren enzo uitbetalen zodat ik de verhuizing en borg kon betalen. Verder moest ik alleen een koelkast en wat andere dingen kopen (via marktplaats).
Het pand waar mijn kamer in zit is vrij oud en mijn kamer is niet mega groot, maar ik woon hier met plezier.
Ik heb maar twee huisgenoten en die zijn best chill.![]()
Succes met het vinden van een kamer!
Ja ik wil ook zo snel mogelijk weg. Het liefst echt nog begin volgend jaar. Heb ook echt de behoefte nu om weg te gaan hier en zelf mijn leven te leiden.quote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef blomke het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk weg. Bedenk ook dat op kamers gaan (bijv. anti-kraak) enorme mogelijkheden biedt om je sociale netwerk en activiteiten op te bouwen.
Maakt geen donder uit waar en hoe je terecht komt, het is ontiegelijk belangrijk dat je onafhankelijk wordt en zelf kunt koken, wassen, je leven runnen mensen ontvangen etc. etc. etc.
Voor de kamer waar ik in zit was er geen hospiteeravond. Ik ontmoette één van mijn huisgenoten tijdens de bezichtiging en het klikte vrijwel direct.quote:Op zondag 2 december 2012 21:01 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Ah ok! Ik woon zelf in Dordrecht dus Rotterdam moet ook wel lukken![]()
Ja ik hoef ook echt niet meteen iets groots te hebben, als ik maar lekker op mezelf kan en niet meer thuis hoef te zitten.Werd je snel toegelaten daar? heb altijd wel het idee dat kamers zoeken een soort van sollicitatieproces is.
![]()
In ieder geval voor je hulp
Is nergens voor nodig. Je hebt het goed gedaan.quote:Op zondag 2 december 2012 21:44 schreef Holenbeer het volgende:
ik ben 25 en zit nog op kamers. Door dit topic voel ik me wel aardig oud![]()
Ik zou me zeker niet 'te oud' voelen voor een kamer op jouw leeftijd, ik ken vele mensen die na hun afstuderen geen goede (lees: iets waarvoor je goed betaald wordt) baan hebben weten te bemachtigen en nog een tijdje zijn blijven plakken in hun studentenhuis... sommigen tot op hun 30e. Promovendi bijvoorbeeld, die ontvangen de eerste paar jaar echt een ridicuul laag loontje voor het werk wat ze verrichten.quote:Op zondag 2 december 2012 21:44 schreef Holenbeer het volgende:
ik ben 25 en zit nog op kamers. Door dit topic voel ik me wel aardig oud![]()
ik ben net klaar met studeren en op zoek naar een toffe baan. Als ik die heb zoek ik een woonlocatie.
Overall is het niet ongebruikelijk dat werkenden nog op kamers zitten. Er zijn ook voldoende huizen waar alleen maar werkende mensen een kamer huren. Dit voornamelijk in de grote steden waar het voor starters niet eenvoudig is een (betaalbaar) plekje voor zichzelf te vinden. Afhankelijk van de huisbaas/eigenaar kunnen ook anderen dan studenten in een studentenhuis. Denk wel dat het met hospiteeravonden lastiger wordt wanneer de zittende studenten kunnen kiezen. Zij zullen eerder geneigd zijn om voor een student te kiezen ipv werkende. Uiteraard is niets onmogelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |