abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119843831
Zijn hier mensen van 23 tot 30 die nog op kamers zitten?

De meeste zullen denk ik wel een eigen huisje hebben, maar misschien gaat dat niet en zit je nog op kamers.

Zelf is het nu ook echt de hoogste tijd dat ik op mezelf ga, maar helaas gaat een eigen huisje echt niet lukken. Door privéomstandigheden is het er steeds niet van gekomen om op mezelf te gaan. Het is al lastig om een huisje te vinden en van een parttime baantje kan je helaas de kosten ook niet echt betalen. Een kamer is toch meestal wat goedkoper.

Maar bij een kamer denk je al gauw aan studenten. Ik wil wel weer naar school gaan, maar dat is pas voor september de bedoeling. Kan je gewoon een kamer in als je nog niet studeert?

Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die wat ouder zijn en nog op kamers zitten :)
pi_119844083
Eé'n ding vraag ik me af na het lezen: woon je nu nog bij je ouders?

1 Dan daar asap weg, op kamers gaan, of waar dan ook
2 Je woont al op kamres? Da's een groot voordeel. k heb nogal wat studenten (HBO/WO) zien blijven hangen op kamerrs, domweg omdat ze in hun sociale studentenlven wilden blijven hangen. Kan, maar op een gegeven moment ontgroei je dat ook.

Afhankelijk dus van je toekomstplannen: eerst op kamers en als 't financieel uit kan: iets groters huren en b.v.k. kopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119848048
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:08 schreef blomke het volgende:
Eé'n ding vraag ik me af na het lezen: woon je nu nog bij je ouders?

1 Dan daar asap weg, op kamers gaan, of waar dan ook
2 Je woont al op kamres? Da's een groot voordeel. k heb nogal wat studenten (HBO/WO) zien blijven hangen op kamerrs, domweg omdat ze in hun sociale studentenlven wilden blijven hangen. Kan, maar op een gegeven moment ontgroei je dat ook.

Afhankelijk dus van je toekomstplannen: eerst op kamers en als 't financieel uit kan: iets groters huren en b.v.k. kopen.
Het is optie 1 ;(

Daarom zit ik er toch aan te denken om op kamers te gaan, want wil nu wel echt snel weg. Eigenlijk wil ik het niet maar een eigen huisje kan nu al helemaal niet financieel gezien.
Daarom vroeg ik me af of je alsnog een kamer kan huren, als je in eerste instantie niet meteen naar school gaat. ;)

Dank voor je antwoord ^O^
pi_119848193
Vaak moet je toch echt student zijn, maar niet overal.
Nosce te ipsum.
pi_119848216
Ben nu 25 ik woon al een paar jaar antikraak in een groot kantoorpand. Het voordeel is dat je weinig betaalt en veel ruimte hebt. Je moet een inkomen hebben, maar dat kan van alles zijn. Dus ook studiefinanciering. Het is toegankelijk voor iedereen, mits je aan een paar basale voorwaarden voldoet. Verder ook nadelen, zoals de controles en geïmproviseerde keukens en badkamers.

Moet zeggen dat ik inmiddels ook wel graag een normaal huisje of appartementje zou willen. Maar eerst maar even afstuderen. Tot die tijd zit ik nog wel even goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2012 18:11:44 ]
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 18:12:42 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_119848281
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:58 schreef Vault-Boy het volgende:
Zijn hier mensen van 23 tot 30 die nog op kamers zitten?

De meeste zullen denk ik wel een eigen huisje hebben, maar misschien gaat dat niet en zit je nog op kamers.

Zelf is het nu ook echt de hoogste tijd dat ik op mezelf ga, maar helaas gaat een eigen huisje echt niet lukken. Door privéomstandigheden is het er steeds niet van gekomen om op mezelf te gaan. Het is al lastig om een huisje te vinden en van een parttime baantje kan je helaas de kosten ook niet echt betalen. Een kamer is toch meestal wat goedkoper.

Maar bij een kamer denk je al gauw aan studenten. Ik wil wel weer naar school gaan, maar dat is pas voor september de bedoeling. Kan je gewoon een kamer in als je nog niet studeert?

Ben wel benieuwd of er hier mensen zijn die wat ouder zijn en nog op kamers zitten :)
Heb je je al ingeschreven bij de lokale woningbouwvereniging ?
pi_119848325
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:09 schreef AlexanderC het volgende:
Vaak moet je toch echt student zijn, maar niet overal.
Ja ik wil ook in september weer naar school, maar het is ook echt wel tijd dat ik hier weg ga. En een eigen huisje gaat echt nog wel een tijd duren, aangezien je toch een vast en stabiel inkomen moet hebben.
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:10 schreef Thomas B. het volgende:
Ben nu 25 ik woon al een paar jaar antikraak in een groot kantoorpand. Het voordeel is dat je weinig betaalt en veel ruimte hebt. Je moet een inkomen hebben, maar dat kan van alles zijn. Dus ook studiefinanciering. Het is toegankelijk voor iedereen, mits je aan een paar basale voorwaarden voldoet. Verder ook nadelen, zoals de controles en geïmproviseerde keukens en badkamers.

Moet zeggen dat ik inmiddels ook wel graag een normaal huisje of appartementje zou willen. Maar eerst maar even afstuderen. Tot die tijd zit ik nog wel even goed.
Antikraak lijkt mij zelf helemaal niks, maar het is inderdaad wel goedkoop ondanks de nadelen.
pi_119848397
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_119848415
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:12 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Heb je je al ingeschreven bij de lokale woningbouwvereniging ?
Ja maar die werken met punten. Ik heb er nu iets van 46 en bij zulke instanties duurt het helemaal lang voordat je een huisje kan krijgen. Maar aangezien ik weer naar school wil, lijkt het mij verstandiger om een kamer te nemen in verband met de lagere kosten.
pi_119848818
Ik ben 24 en geen student.

Ik heb een kamer van ¤250 weten te vinden waar ik kan wonen. :)

Op kamernet staat bij kameradvertenties aangegeven of ze verwachten dat je student bent en voor hoelang het contract is enzo. Kijk daar naar.
Nosce te ipsum.
pi_119851211
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:29 schreef AlexanderC het volgende:
Ik ben 24 en geen student.

Ik heb een kamer van ¤250 weten te vinden waar ik kan wonen. :)

Op kamernet staat bij kameradvertenties aangegeven of ze verwachten dat je student bent en voor hoelang het contract is enzo. Kijk daar naar.
Zoiets zou ik inderdaad ook willen ja. Hoelang was jij er ermee bezig tot je een kamer had, waar je niet perse student voor hoefde te zijn? Zit jij ook met andere mensen dan?

Ik heb al wat gekeken en zie toch bij veel advertenties staan dat je ook werkzoekende, werkende en niet student mag zijn. Dat is dan in Dordrecht in ieder geval :)
pi_119851574
Ik weet niet hoe regiogebonden je bent, maar als je op een half uurtje van Dordrecht kijkt kun je voor 250 euro je eigen appartementje huren :) Dat is dan wel via de woningbouw dus lastig qua puntenopbouw idd.

Verder zijn er ook veel mensen die hun huis niet verkocht krijgen en het dan maar te huur zetten, dat hoeft ook niet veel te kosten.
pi_119851657
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 19:43 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Zoiets zou ik inderdaad ook willen ja. Hoelang was jij er ermee bezig tot je een kamer had, waar je niet perse student voor hoefde te zijn? Zit jij ook met andere mensen dan?
Ik was een paar maanden op zoek todat ik deze nam. Ik woonde in Diemen bij mijn ouders en deze kamer is in Rotterdam.

Ik zocht dus landelijk om mijn kansen te vergroten.

Meubels had ik allemaal al en liet mijn adv uren enzo uitbetalen zodat ik de verhuizing en borg kon betalen. Verder moest ik alleen een koelkast en wat andere dingen kopen (via marktplaats).

Het pand waar mijn kamer in zit is vrij oud en mijn kamer is niet mega groot, maar ik woon hier met plezier.

Ik heb maar twee huisgenoten en die zijn best chill. :7

Succes met het vinden van een kamer! :)
Nosce te ipsum.
pi_119853026
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:05 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Het is optie 1 ;(

Daarom zit ik er toch aan te denken om op kamers te gaan, want wil nu wel echt snel weg.
Zo snel mogelijk weg. Bedenk ook dat op kamers gaan (bijv. anti-kraak) enorme mogelijkheden biedt om je sociale netwerk en activiteiten op te bouwen.

Maakt geen donder uit waar en hoe je terecht komt, het is ontiegelijk belangrijk dat je onafhankelijk wordt en zelf kunt koken, wassen, je leven runnen mensen ontvangen etc. etc. etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_119854938
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 19:56 schreef AlexanderC het volgende:

[..]

Ik was een paar maanden op zoek todat ik deze nam. Ik woonde in Diemen bij mijn ouders en deze kamer is in Rotterdam.

Ik zocht dus landelijk om mijn kansen te vergroten.

Meubels had ik allemaal al en liet mijn adv uren enzo uitbetalen zodat ik de verhuizing en borg kon betalen. Verder moest ik alleen een koelkast en wat andere dingen kopen (via marktplaats).

Het pand waar mijn kamer in zit is vrij oud en mijn kamer is niet mega groot, maar ik woon hier met plezier.

Ik heb maar twee huisgenoten en die zijn best chill. :7

Succes met het vinden van een kamer! :)
Ah ok! Ik woon zelf in Dordrecht dus Rotterdam moet ook wel lukken :P

Ja ik hoef ook echt niet meteen iets groots te hebben, als ik maar lekker op mezelf kan en niet meer thuis hoef te zitten. :{ Werd je snel toegelaten daar? heb altijd wel het idee dat kamers zoeken een soort van sollicitatieproces is. 8)7

In ieder geval voor je hulp :)
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef blomke het volgende:

[..]

Zo snel mogelijk weg. Bedenk ook dat op kamers gaan (bijv. anti-kraak) enorme mogelijkheden biedt om je sociale netwerk en activiteiten op te bouwen.

Maakt geen donder uit waar en hoe je terecht komt, het is ontiegelijk belangrijk dat je onafhankelijk wordt en zelf kunt koken, wassen, je leven runnen mensen ontvangen etc. etc. etc.
Ja ik wil ook zo snel mogelijk weg. Het liefst echt nog begin volgend jaar. Heb ook echt de behoefte nu om weg te gaan hier en zelf mijn leven te leiden.

Ik ga deze week dan maar wat berichten sturen via Kamernet. Misschien komt er wel wat uit :@
pi_119856332
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:01 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Ah ok! Ik woon zelf in Dordrecht dus Rotterdam moet ook wel lukken :P

Ja ik hoef ook echt niet meteen iets groots te hebben, als ik maar lekker op mezelf kan en niet meer thuis hoef te zitten. :{ Werd je snel toegelaten daar? heb altijd wel het idee dat kamers zoeken een soort van sollicitatieproces is. 8)7

In ieder geval voor je hulp :)
Voor de kamer waar ik in zit was er geen hospiteeravond. Ik ontmoette één van mijn huisgenoten tijdens de bezichtiging en het klikte vrijwel direct.

Een hospiteeravond lijkt mij verschrikkelijk :')
Nosce te ipsum.
pi_119857566
ik ben 25 en zit nog op kamers. Door dit topic voel ik me wel aardig oud ;(

ik ben net klaar met studeren en op zoek naar een toffe baan. Als ik die heb zoek ik een woonlocatie.

Overall is het niet ongebruikelijk dat werkenden nog op kamers zitten. Er zijn ook voldoende huizen waar alleen maar werkende mensen een kamer huren. Dit voornamelijk in de grote steden waar het voor starters niet eenvoudig is een (betaalbaar) plekje voor zichzelf te vinden. Afhankelijk van de huisbaas/eigenaar kunnen ook anderen dan studenten in een studentenhuis. Denk wel dat het met hospiteeravonden lastiger wordt wanneer de zittende studenten kunnen kiezen. Zij zullen eerder geneigd zijn om voor een student te kiezen ipv werkende. Uiteraard is niets onmogelijk :)
pi_119860419
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:44 schreef Holenbeer het volgende:

Is nergens voor nodig. Je hebt het goed gedaan.
  zondag 2 december 2012 @ 22:42:36 #19
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_119860947
TS, verstandig van je om weg te willen bij je ouders. Niet dat je het daar niet gezellig hebt, maar zoals al gezegd, op je 23e ben je er echt aan toe om een zelfstandig sociaal netwerk op te bouwen.

Gelukkig woon je in een regio waar het relatief nog meevalt (lees: niet helemaal onmogelijk, zoals in Amsterdam en Utrecht) om inderdaad iets voor jezelf te vinden. En als je as September weer met een opleiding begint, dan kom je tzt sowieso in aanmerking voor studentenhuisvesting. Ik zeg: doen! :Y

quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:44 schreef Holenbeer het volgende:

ik ben net klaar met studeren en op zoek naar een toffe baan. Als ik die heb zoek ik een woonlocatie.

Overall is het niet ongebruikelijk dat werkenden nog op kamers zitten. Er zijn ook voldoende huizen waar alleen maar werkende mensen een kamer huren. Dit voornamelijk in de grote steden waar het voor starters niet eenvoudig is een (betaalbaar) plekje voor zichzelf te vinden. Afhankelijk van de huisbaas/eigenaar kunnen ook anderen dan studenten in een studentenhuis. Denk wel dat het met hospiteeravonden lastiger wordt wanneer de zittende studenten kunnen kiezen. Zij zullen eerder geneigd zijn om voor een student te kiezen ipv werkende. Uiteraard is niets onmogelijk :)
Ik zou me zeker niet 'te oud' voelen voor een kamer op jouw leeftijd, ik ken vele mensen die na hun afstuderen geen goede (lees: iets waarvoor je goed betaald wordt) baan hebben weten te bemachtigen en nog een tijdje zijn blijven plakken in hun studentenhuis... sommigen tot op hun 30e. Promovendi bijvoorbeeld, die ontvangen de eerste paar jaar echt een ridicuul laag loontje voor het werk wat ze verrichten.
Goedkope zelfstandige woonruimte ligt zeker in de grotere steden bepaald niet voor het opscheppen!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_119862179
Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje en ben in rotterdam ingeschreven. En hier heb stadswonen, die verhuren studio's tegen een redelijke prijs. Alleen weet ik niet of je student moet zijn...misschien handig om er even rond te kijken :)
pi_119877875
@ Blomke en Kluskonijn,

Het was alleen de eerste indruk hoor, de combinatie TT en de eerste zin ;)

Als ik om mij heen kijk zie ik voldoende mensen op kamers die ouder zijn dan ik. Deels omdat zij nog studeren, deels omdat sommigen het leuker/gezelliger vinden dan alleen ergens wonen. Het is ook zeker goedkoper.
Het hangt ook erg van de leeftijd van huisgenoten af. Afgelopen september is hier een 17 jarig meisje binnen gekomen die net van het vwo komt. Het praat een stuk anders dan met studenten die al een tijdje studeren.
pi_119878378
Ik ben een paar maanden voor mijn 25e verjaardag mn kamertje uitgegaan, heb daar 4.5 jaar gezeten terwijl ik gewoon een baan had. Toen ik net ging werken was de huizenmarkt al niet fantastisch en mijn salaris ook niet... :P Goedkoop kamertje gevonden via marktplaats, was voor mij een mooie manier om ook een spaarvarkentje te spekken. Je zult echt niet de enige zijn, ik heb daar jaren gezeten met huisgenoten die een stuk ouder waren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')