abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 december 2012 @ 12:50:48 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119838900
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119838911
wat tof Maria!!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 12:55:40 #3
70532 loveli
N
pi_119839005
Cool!! Plak je er een goede vakantie aan vast?

Enne...
crap in = crap out
  zondag 2 december 2012 @ 12:56:48 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119839033
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:55 schreef loveli het volgende:
Cool!! Plak je er een goede vakantie aan vast?

Enne...
[ afbeelding ]
Like a sir :7

Nouuu we zijn er ruim een week, dus we kunnen iig mooi de stad verkennen :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 2 december 2012 @ 12:57:32 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119839057
Wij gaan naar Assen,ook leuk :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119839312
Hoe doe je dat met die vakantieveilingen uniek? Het lukt me niet en ik vind het frustrerend :+
pi_119839336
Gaaf Maria! *O*
  zondag 2 december 2012 @ 13:12:56 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119839450
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe doe je dat met die vakantieveilingen uniek? Het lukt me niet en ik vind het frustrerend :+
Deze is toevallig niet met vakantieveilingen maar daar doe ik het gewoon met geduld en ga nooit hoger dan ik in gedachte heb, lukt het niet dan is het jammer.
Van de 50 x lukt er 1 ofzo :P
pi_119839633
Kathmandu! Gaaf Maria! *jaloers* O+
Ja doei.
pi_119839742
Zooo tof maria, ik ben jaloers!
  zondag 2 december 2012 @ 13:29:10 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119839852
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan naar Assen,ook leuk :D
Vast een stukje minder prijzig ook :D

Ik was vroeger ook eens in Assen, ik mocht daar op een tractor! </blije herinnering>
pi_119839861
Wat tof Maria! Veel voorpret gewenst alvast *O*
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 13:31:35 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119839909
Goedemorgen :O ik ben de laatste tijd nog moeier dan ooit. Wilde vandaag gaan sporten maar word dus net pas wakker -O- ik word er behoorlijk down van, ik wil gewoon normaal zijn :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 2 december 2012 @ 13:33:38 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119839948
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 13:29 schreef An24 het volgende:
Wat tof Maria! Veel voorpret gewenst alvast *O*
Jaaa let the voorpret begin! Ben al random sites aan het afspeuren naar dingen-die-handig-zijn-om-te-weten en dingend-die-tof-zijn-om-te-doen :D
pi_119840177
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:31 schreef MaJo het volgende:
Goedemorgen :O ik ben de laatste tijd nog moeier dan ooit. Wilde vandaag gaan sporten maar word dus net pas wakker -O- ik word er behoorlijk down van, ik wil gewoon normaal zijn :'(
Dan alles op alles zetten majo. Lezen welke stofjes goed voor je zijn en je vol proppen met die stoffen, een goed dag -en nachtritme opbouwen en alle troep laten staan. Dat kun je echt wel!

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 02-12-2012 13:58:11 ]
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 13:46:28 #16
70532 loveli
N
pi_119840255
quote:
Snap ik. Heb je over een plan van aanpak gedacht? Op dit moment wordt jouw lijf volgens mij nog niet blij van sport. Je hebt beperkingen, maar wat heb je nodig om alle dingen waar je wel invloed op hebt goed voor elkaar te krijgen?
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 13:47:07 #17
70532 loveli
N
pi_119840279
Stoppen met roken mag je al afstrepen. Wat is het volgende op de lijst?
crap in = crap out
  zondag 2 december 2012 @ 13:50:04 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119840330
Bedankt voor de whoop-whoops! *O*

Oh en gisteren Sinterklaas gevierd met 14 man :D Eindigde de avond met o.a. roze glittervleugeltjes op mn rug en een Kung Zhu battle hamster genaamd special sergeant Stonewall O+

quote:
:* Is inderdaad rot zeg! Normaal is natuurlijk maar relatief, maar je wilt natuurlijk de beste Jij zijn die je kunt wezen.

En wat An zegt, die spreekt uit ervaring wat betreft onderste-uit-de-kan-halen :Y O+
pi_119841320
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:47 schreef loveli het volgende:
Stoppen met roken mag je al afstrepen. Wat is het volgende op de lijst?
Vit D3 nemen, misschien iets met B, veel groente en fruit, weinig toegevoegde suikers, alle beetjes helpen? :)

En wat die rustzondag betreft, hier in het gekke Drachten zijn de meeste restaurants vandaag dicht, maar gelukkig was de sportschool wel open *O*
Het was wel lekker rustig trouwens.
pi_119841350
Oh en de buikspieren doe ik voorlopig met 25 kg B-)
pi_119841674
Goed bezig Mar!

Ik ben lui en moe... net 2 uur gereisd voor kraamvisite. Baby O+
En nu heb ik geen zin meer om naar de sportschool te gaan, want moet over 2 uur weer weg en het is zondag enzo :')
Ga zo thuis wel ff wat oefeningen doen en ff steppen!

Lijstje:

O: havermout, banaan, cacao, kokos
B: half uur fietsen
T: gebakje met marsepein
L: 2 crackers met kipfilet, rijstwafel pindakaas, rijstwafel geitenkaas
B: half uurtje steppen, wat oefeningen
T:?
D: bij vriendinnetje, vegetarisch en veel groenten zoals gewoonlijk
T: plakje quinoa-appelcake

Kan beter, maar niet al te slecht :)
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 14:45:55 #23
70532 loveli
N
pi_119841867
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:28 schreef MarMar het volgende:
Oh en de buikspieren doe ik voorlopig met 25 kg B-)
Langzaam opbouwen is geen optie?
crap in = crap out
pi_119841885
Dit is een fijne zondag O+
Worry is a misuse of imagination
pi_119841892
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Langzaam opbouwen is geen optie?
Mijn buikspieren hebben het altijd perfect gedaan, voor die 25 hoef ik niet eens overdreven veel moeite te doen.
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 14:48:02 #26
70532 loveli
N
pi_119841934
Bedoel of het niet verstandiger is om niet meteen de beuk erin te zetten.
crap in = crap out
pi_119842037
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:48 schreef loveli het volgende:
Bedoel of het niet verstandiger is om niet meteen de beuk erin te zetten.
Ik snap wat je bedoelt :) ik doe het precies als met lopen, als het te makkelijk voelt, zet ik het een tandje hoger, net zolang tot het als trainen voelt, dan blijf ik een tijdje op gelijk vlak en dan komt er weer een periode dat het te makkelijk gaat en het weer een tandje hoger kan. Ik ben er van 50 meter naar 7.5 kilometer mee gekomen, ik denk dat het wel goed gaat op mijn manier ;)

Een tijdje geleden had ik het er nog over met Vik geloof ik die had nogal moeite met crunches? Ik heb er altijd zonder moeite minstens 50 kunnen doen, maar dan ging het me vervelen. Mijn buikspieren zijn dan weer een aangeboren kadootje, compensatie voor de slecht afgewerkte botten :P Als ik kan kletsen tijdens de buikspieroefeningen, is het zeker niet te zwaar ;)
pi_119842182
:W vanmorgen heerlijk vijf km gewandeld in m'n eentje, door de sneeuw en kou. Het was min tien,maar stralend mooi! Nog wat zaken voor in de kerstboom gekocht, dir is nu klaar!

Straks gaan we naar Bachs weihnachtsoratorium, in de grote kathedraal. Zin in! Dat is pas om zes, en als we thuiskomen soep en tosti's. Ook zin in! Wat een fijn weekend zo, zonder verplichtingen...
pi_119842191
Wat fijn dat het zo goed gaat MarMar?

Ik twijfel nog even of ik vandaag Jillian doe. Net even half uurtje buikdansoefeningen gedaan en toen had ik toch wel last van de spierpijn in mijn kuiten.
Dat moet morgen voor de demogroeptraining wel weg zijn.
Misschien Jillian maar 5x in de week doen.
pi_119842215
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:57 schreef Jagärtrut het volgende:
:W vanmorgen heerlijk vijf km gewandeld in m'n eentje, door de sneeuw en kou. Het was min tien,maar stralend mooi! Nog wat zaken voor in de kerstboom gekocht, dir is nu klaar!

Straks gaan we naar Bachs weihnachtsoratorium, in de grote kathedraal. Zin in! Dat is pas om zes, en als we thuiskomen soep en tosti's. Ook zin in! Wat een fijn weekend zo, zonder verplichtingen...
Klinkt heerlijk O+ geniet ervan!

En idd Sarabi :D heerlijk! thx
pi_119842264
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:33 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jaaa let the voorpret begin! Ben al random sites aan het afspeuren naar dingen-die-handig-zijn-om-te-weten en dingend-die-tof-zijn-om-te-doen :D
Vind je het niet zonde om zo kort te gaan? Vind ik altijd als ik zo ver weg ga, dat het dan wel de moeite waard moet zij ..ik zou dan ook granaat van het land willen zien.

Niet dat het niet tof is dat je gaat hoor!
pi_119842392
Maria, tof dat jullie gaan *O*

Majo, frustrerend lijkt me.
Venus in pocketformaat
© loveli
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 15:23:42 #33
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119842814
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:42 schreef An24 het volgende:

[..]

Dan alles op alles zetten majo. Lezen welke stofjes goed voor je zijn en je vol proppen met die stoffen, een goed dag -en nachtritme opbouwen en alle troep laten staan. Dat kun je echt wel!
Ik wil sowieso in het nieuwe jaar naar de dietist om eens te kijken of ik baat heb bij een bepaald dieet. Maar momenteel lijkt het wel slechter te gaan terwijl ik veel gezonder leef :? Erg frustrerend -O-

quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:46 schreef loveli het volgende:

[..]

Snap ik. Heb je over een plan van aanpak gedacht? Op dit moment wordt jouw lijf volgens mij nog niet blij van sport. Je hebt beperkingen, maar wat heb je nodig om alle dingen waar je wel invloed op hebt goed voor elkaar te krijgen?
Ik twijfel ook over het sporten, ik wil het graag maar ik ben er vaak veel te moe voor. Ik denk dat ik toch meer ritme moet krijgen (door de week gewoon voor 11 uur naar bed) en misschien iets minder tukkies moet doen. Het is lastig, ik heb die tukkies enerzijds nodig maar anderzijds lijk ik er wel moeier van te worden. Ik zit er echt even doorheen, het lijkt wel erger te worden wat ik ook doe :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 15:25:42 #34
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119842875
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:26 schreef MarMar het volgende:

[..]

Vit D3 nemen, misschien iets met B, veel groente en fruit, weinig toegevoegde suikers, alle beetjes helpen? :)

En wat die rustzondag betreft, hier in het gekke Drachten zijn de meeste restaurants vandaag dicht, maar gelukkig was de sportschool wel open *O*
Het was wel lekker rustig trouwens.
Groente en fruit eet ik veel, ik krijg vitamine B12 injecties, misschien moet ik wel weer D en multivitamine gaan slikken :Y
pi_119842962
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:25 schreef MaJo het volgende:

[..]

Groente en fruit eet ik veel, ik krijg vitamine B12 injecties, misschien moet ik wel weer D en multivitamine gaan slikken :Y
Weet je, of het wel of niet helpt, het gaf mij in elk geval een goed gevoel om te weten dat ik er alles aan deed om gezond te leven. Hoewel ik geen centje minder pijn in mijn lijf kreeg na 45 kilo af te vallen en ik ook niet meer energie kreeg van gezond eten (pas toen de pfeiffer en shit uit mijn lijf was, maar dat is niet door mijn eigen toedoen, of misschien toch wel?? wie zal het zeggen)
Het gaf me hoe dan ook een goed gevoel om te weten dat ik er in elk geval alles aan deed om zo gezond mogelijk te zijn. Misschien moet je het maar zo bekijken en wie weet dat je er kwa energie dan ook nog op vooruit gaat, zo niet, ben je in elk geval zo gezond bezig als je kunt.
  zondag 2 december 2012 @ 15:29:11 #36
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119842965
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 15:01 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Vind je het niet zonde om zo kort te gaan? Vind ik altijd als ik zo ver weg ga, dat het dan wel de moeite waard moet zij ..ik zou dan ook granaat van het land willen zien.

Niet dat het niet tof is dat je gaat hoor!
Een beetje maar dit was iig het handigst nu! :Y Als we het tof vonden kunnen we later natuurlijk altijd nog eens langer gaan O+

Op zich zijn de mister en ik er wel goed in om veel dingen te zien in weinig tijd :+
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 15:31:17 #37
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119843025
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:29 schreef MarMar het volgende:

[..]

Weet je, of het wel of niet helpt, het gaf mij in elk geval een goed gevoel om te weten dat ik er alles aan deed om gezond te leven. Hoewel ik geen centje minder pijn in mijn lijf kreeg na 45 kilo af te vallen en ik ook niet meer energie kreeg van gezond eten (pas toen de pfeiffer en shit uit mijn lijf was, maar dat is niet door mijn eigen toedoen, of misschien toch wel?? wie zal het zeggen)
Het gaf me hoe dan ook een goed gevoel om te weten dat ik er in elk geval alles aan deed om zo gezond mogelijk te zijn. Misschien moet je het maar zo bekijken en wie weet dat je er kwa energie dan ook nog op vooruit gaat, zo niet, ben je in elk geval zo gezond bezig als je kunt.
Dat is ook het rare contrast, aan de ene kant vind ik dat ik goed bezig ben door te stoppen met roken, meer te bewegen en gezonder te eten maar anderzijds merk ik er lichamelijk helemaal niks van en lijkt het dus alleen maar slechter te gaan ;( Dat heeft geestelijk ook weer z'n weerslag want ik merk dat ik steeds downer word en dat schiet natuurlijk ook niet op. Misschien moet ik maar snel zwanger worden, de dokter vertelde dat in veel gevallen de ME daarna verdween :+
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 15:32:17 #38
70532 loveli
N
pi_119843060
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:23 schreef MaJo het volgende:
Ik wil sowieso in het nieuwe jaar naar de dietist om eens te kijken of ik baat heb bij een bepaald dieet. Maar momenteel lijkt het wel slechter te gaan terwijl ik veel gezonder leef :? Erg frustrerend -O-
Waarom wachten tot het nieuwe jaar?
quote:
Ik twijfel ook over het sporten, ik wil het graag maar ik ben er vaak veel te moe voor. Ik denk dat ik toch meer ritme moet krijgen (door de week gewoon voor 11 uur naar bed) en misschien iets minder tukkies moet doen. Het is lastig, ik heb die tukkies enerzijds nodig maar anderzijds lijk ik er wel moeier van te worden. Ik zit er echt even doorheen, het lijkt wel erger te worden wat ik ook doe :'(
Ipv sporten bewegen, dus naar buiten, vent meeslepen, frisse neus halen. Wandelen, fietsen, steppen, sneeuwballengevecht (wel ff naar Limburg eerst).

Melatonine (Co weet welke) voor een beter dag/nachtritme, proberen voor 12 uur op te staan/gedouched/aangekleed te zijn. Als je overdag slaapt, krijg je ook geen daglicht en dat is extra slecht voor je ritme.

Vast patroon voor voedsel kiezen zodat je alles binnenkrijgt, de no-no's ook niet in huis halen.

Zomaar een paar ideeen, misschien heb je er zelf nog wel meer. Wat kost nauwelijks moeite en kan toch veel veranderen?
crap in = crap out
pi_119843073
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:31 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is ook het rare contrast, aan de ene kant vind ik dat ik goed bezig ben door te stoppen met roken, meer te bewegen en gezonder te eten maar anderzijds merk ik er lichamelijk helemaal niks van en lijkt het dus alleen maar slechter te gaan ;( Dat heeft geestelijk ook weer z'n weerslag want ik merk dat ik steeds downer word en dat schiet natuurlijk ook niet op. Misschien moet ik maar snel zwanger worden, de dokter vertelde dat in veel gevallen de ME daarna verdween :+
Mijn arts zei dat het waarschijnlijk nóg slechter zou gaan als ik al die dingen niet deed. Ik denk dat hij gelijk had.
:*
Ik weet ook hoe moeilijk het is om een balans te vinden tussen meer doen en jezelf niet overbelasten, misschien is iets met een revalidatietraject (mits je niet naar mijn exrevalidatiearts gaat ;) ) wel een idee om belastbaarheid op te bouwen? Bij mijn weten zijn daar best hele goede programma's voor.
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 15:33:22 #40
70532 loveli
N
pi_119843088
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:32 schreef loveli het volgende:
Wat kost nauwelijks moeite en kan toch veel veranderen?
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:31 schreef MaJo het volgende:
Misschien moet ik maar snel zwanger worden, de dokter vertelde dat in veel gevallen de ME daarna verdween :+
Succes :+
crap in = crap out
pi_119843091
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:33 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

:D
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 15:34:52 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119843131
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:32 schreef loveli het volgende:

[..]

Waarom wachten tot het nieuwe jaar?

Dan wordt het weer vergoed :)

quote:
Ipv sporten bewegen, dus naar buiten, vent meeslepen, frisse neus halen. Wandelen, fietsen, steppen, sneeuwballengevecht (wel ff naar Limburg eerst).

Melatonine (Co weet welke) voor een beter dag/nachtritme, proberen voor 12 uur op te staan/gedouched/aangekleed te zijn. Als je overdag slaapt, krijg je ook geen daglicht en dat is extra slecht voor je ritme.

Vast patroon voor voedsel kiezen zodat je alles binnenkrijgt, de no-no's ook niet in huis halen.

Zomaar een paar ideeen, misschien heb je er zelf nog wel meer. Wat kost nauwelijks moeite en kan toch veel veranderen?
Melatonine heb ik wel een tijd geprobeerd omdat ik dat niet aanmaak maar dat werkte totaal niet. Meer bewegen zou ik wel willen maar is lastig als ik zo moe ben maar probeer het wel zoveel mogelijk te doen :Y Meer zonlicht zegt de psych ook altijd, dat is wel een goeie ^O^

Qua eten: gaat echt al stukken beter, ik drink bijvoorbeeld nauwelijks nog cola en neem nu gezonde snacks zoals wortels met humus :9
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 15:37:32 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119843216
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:32 schreef MarMar het volgende:

[..]

Mijn arts zei dat het waarschijnlijk nóg slechter zou gaan als ik al die dingen niet deed. Ik denk dat hij gelijk had.
:*
Ik weet ook hoe moeilijk het is om een balans te vinden tussen meer doen en jezelf niet overbelasten, misschien is iets met een revalidatietraject (mits je niet naar mijn exrevalidatiearts gaat ;) ) wel een idee om belastbaarheid op te bouwen? Bij mijn weten zijn daar best hele goede programma's voor.
Een revalidatiearts is misschien wel een goed idee :Y Ik zat bij het vermoeidheidscentrum in Lelystad maar daar ben ik weggegaan omdat ik het gevoel had dat het een commercieel bedrijf was in plaats van een instelling die echt wilde helpen :X Ik zal eens kijken wat de opties verder zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:33 schreef loveli het volgende:

[..]

[..]

Voorlopig nog maar even niet hoor ;)
pi_119843298
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:37 schreef MaJo het volgende:

[..]

Een revalidatiearts is misschien wel een goed idee :Y Ik zat bij het vermoeidheidscentrum in Lelystad maar daar ben ik weggegaan omdat ik het gevoel had dat het een commercieel bedrijf was in plaats van een instelling die echt wilde helpen :X Ik zal eens kijken wat de opties verder zijn.

[..]

Voorlopig nog maar even niet hoor ;)
Sportscholen met fysiotherapeuten zou je ook eens op kunnen zoeken, de sportschool waar ik nu zit heeft allerlei programmas voor dit soort situaties ook. Je googleterm is dan denk ik medisch fitness.
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 15:43:17 #45
70532 loveli
N
pi_119843377
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:34 schreef MaJo het volgende:
Dan wordt het weer vergoed :)
De tijd die je nu kwijtraakt krijg je niet vergoed. Wat is je meer waard, jouw tijd of die paar euro voor de dietiste? Kun je alvast een intake bij een dietiste doen en dan de rekening 1 januari betalen? Of google eens naar wat je zonder dietiste op internet kunt vinden over ME.
crap in = crap out
pi_119843482
Het is ook frustrerend majo. Maar verwacht ook geen instant resultaat. Je hebt een tijdje niet goed voor jezelf gezorgd. Je lijf doet er maanden, zo niet jaren over om te herstellen. Succes ^O^
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 15:56:28 #47
70532 loveli
N
pi_119843761
Waar een normaal mens 100% energie heeft, heeft iemand met ME bv. 50%. Je kunt grofweg 2 dingen doen: je op 50% instellen en die energie gaat meestal op aan de werken/eten/slapen-cyclus. Alles wat je extra doet, zorgt ervoor dat je in de min komt. Optie 2 is kijken hoe je het energieniveau naar 60% kunt krijgen.

Die stap van 50% naar 60% kost (altijd) energie: een investering (dietiste, meer naar buiten, anders eten, net wat bij jou werkt). Het mooiste is om daar echt tijd voor te maken, zoals een dag vrij van werk of je vriend die jouw deel van het huishouden doet.

Als dat lukt en je bent naar 60% gegaan, dan heb je die 10% energie als pure winst en meer ademruimte om te kijken of er nog een stapje bij kan.

Dat is het verschil tussen belasting en belastbaarheid, verlaag je je belasting, of verhoog je je belastbaarheid. De laatste optie is die met winst. Valt die winst niet te halen, dan wil je de belasting naar beneden hebben naar een acceptabel niveau.
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 15:59:36 #48
70532 loveli
N
pi_119843852
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:34 schreef MaJo het volgende:
Melatonine heb ik wel een tijd geprobeerd omdat ik dat niet aanmaak maar dat werkte totaal niet.
Ook de hoge dosering? Standaarddosering is ongeveer factor 100 te laag.
crap in = crap out
pi_119843860
Zo O+ dat was heerlijk O+

heb echt geweldig lekker gelopen. Ging voor een rustige 5k en eindigde met een 8k omdat het zó lekker was buiten en het zo lekker rende.

Had ook een nieuwe hardloopbroek, misschien dat 't daardoor kwam:

Ben wel weer wat blijer met m'n lijf, het gaat echt lekker de goede kant op. We zijn er nog niet, maar zo met m'n hardloophobby gaat 't toch wel lekker gestaag de goede kant op. Dat vind ik toch 't leukste, dus dan geniet ik daar maar extra van in plaats van mezelf een sportschoolabo aanpraten. Gewichten thuis komen wel weer, en spinnen hopelijk ook als we verhuisd zijn.
Ja doei.
pi_119843890
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 16:00 schreef motorbloempje het volgende:

Ben wel weer wat blijer met m'n lijf.
Gelukkig maar.
Dit ziet er toch goed uit?
pi_119843902
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 15:56 schreef loveli het volgende:
Waar een normaal mens 100% energie heeft, heeft iemand met ME bv. 50%. Je kunt grofweg 2 dingen doen: je op 50% instellen en die energie gaat meestal op aan de werken/eten/slapen-cyclus. Alles wat je extra doet, zorgt ervoor dat je in de min komt. Optie 2 is kijken hoe je het energieniveau naar 60% kunt krijgen.

Die stap van 50% naar 60% kost (altijd) energie: een investering (dietiste, meer naar buiten, anders eten, net wat bij jou werkt). Het mooiste is om daar echt tijd voor te maken, zoals een dag vrij van werk of je vriend die jouw deel van het huishouden doet.

Als dat lukt en je bent naar 60% gegaan, dan heb je die 10% energie als pure winst en meer ademruimte om te kijken of er nog een stapje bij kan.

Dat is het verschil tussen belasting en belastbaarheid, verlaag je je belasting, of verhoog je je belastbaarheid. De laatste optie is die met winst. Valt die winst niet te halen, dan wil je de belasting naar beneden hebben naar een acceptabel niveau.
Goede uitleg!

Zelf heb ik eerst naar optie A toegewerkt. Door mijn nieuwe baan kon ik ook naar B. Ik beheer zelf mijn agenda, slaap uit en begin de dag rustig, zodat ik savonds meer over heb. De echt leuke prive dingen doe ik wel liever in het weekend, anders raak ik doordeweeks overbelast en moet ik in het weekend bijkomen.

Tis een kwestie van echt goed leren luisteren naar je lijf!
pi_119843925
Ik geloof niet dat ik je ooit slanker dan dit gezien heb op de foto Mo! Mooi zeg!
pi_119843996
Ben wel degelijk slanker geweest, maar zit niet ver van dat punt af, foto- en kledingtechnisch gezien :) ik durf me niet te wegen, dus dat doe ik ook gewoon niet; gewoon spiegel kijken en kleding 'voelen' :+ Thanks.
Ja doei.
pi_119844002
Wat Mar zegt. Je ziet er super uit!
pi_119844080
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Ben wel degelijk slanker geweest, maar zit niet ver van dat punt af, foto- en kledingtechnisch gezien :) ik durf me niet te wegen, dus dat doe ik ook gewoon niet; gewoon spiegel kijken en kleding 'voelen' :+ Thanks.
Die spiegel en hoe je kleding zit is ook veel belangrijker dan het cijfertje op de weegschaal, dus lekker doorgaan zo :)
pi_119844625
Ziet er goed uit Mo!
pi_119844737
Geen Jillian meer maar mijn vriend en ik gaan nog wel een rondje wandelen.
En daarna is het tijd voor een wijntje :D
pi_119845387
Avondwandelingen zijn ook fijn O+ Die van mij heb ik niet van de bank af kunnen krijgen vandaag _O- maargoed, hij verdient ook wel even wat rust! O+ Morgen begint 't gewone leven weer in al z'n genadeloosheid.

Lijst vandaag, trouwens:

Brunch: wat plakken multigraanbrood met hummus, en eentje met nutella
S: 8km hardlopen
T: grote kom yoghurt met banaan, walnoot en honing
T: zachtgekookt eitje
D: fajitas (2 stuks) met kip, groenten, yoghurt, chillisaus en ijsbergsla
T: blokje pure chocolade, wat pelpinda's
Ja doei.
pi_119846150
Even de nieuwe buurt verkennen :)
en ik hou wel van dit weer O+

Mijn vriend beweegt verder echt te weinig de laatste tijd, daarom wil ik eigenlijk ook weer naar de sportschool. Dat kunnen we samen doen.
pi_119846395
Wat een fijne dag vandaag, ondanks de situatie.
pi_119847272
Fijn prob!

Hier ook een goede dag :)
Er was streekmarkt in utrecht en allemaal lekkere dingetjes. We hebben een koffie abonnement genomen (kregen er een chemex bij!) en een stukje nougat :@ Ook nog een erg mooie jurk gekocht :@ en nu staat de soep te pruttelen :9
pi_119847804
Wat is een chemex, Puff?

Mijn lijstje, lees en huiver :D

O: 2 beschuit, 1 croissant, 2 hele dunne crackers
L: hamburger met frietjes
D: appelvlaai :D

:@

Heb nu doordeweeks eigenlijk nette lijstjes (behalve als we gaan borrelen) en in het weekend echt drama. Zie alleen op tegen komende week omdat a) mijn fiets bij de fietsenmaker is en ik dus niet kan fietsen naar het werk en b) omdat ik iedere avond een afspraak heb en niet kan sporten.

Hardlopen in de pauze gaat niet ivm blessure... Meh.
pi_119847815
Lijstje:
L: omelet van 3 eieren, cappuccino, druivensap
T: crackers met brie, druiven
B: uur wandelen
T: warme choco met slagroom
D: pasta met verse spinazie, kip, bassilicum, tomaat, champignons, wat room en kaas
T: wijn, pistachenoten

Ik vind hem voor een weekendlijstje wel prima (en lekker).
pi_119847821
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:19 schreef Probability het volgende:
Fijn! O+
Ja doei.
pi_119847832
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:59 schreef Perruche het volgende:
Wat is een chemex, Puff?

Mijn lijstje, lees en huiver :D

O: 2 beschuit, 1 croissant, 2 hele dunne crackers
L: hamburger met frietjes
D: appelvlaai :D

:@

Heb nu doordeweeks eigenlijk nette lijstjes (behalve als we gaan borrelen) en in het weekend echt drama. Zie alleen op tegen komende week omdat a) mijn fiets bij de fietsenmaker is en ik dus niet kan fietsen naar het werk en b) omdat ik iedere avond een afspraak heb en niet kan sporten.

Hardlopen in de pauze gaat niet ivm blessure... Meh.
WOW @ je lijstje.

Just, WOW _O_ :D :@
Ja doei.
pi_119847864
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:00 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

WOW @ je lijstje.

Just, WOW _O_ :D :@
:D erg he :@
pi_119847877
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:19 schreef Probability het volgende:
Fijn.

Heb je de film af gezien?
;)
pi_119847964
Mijn maag is echt funar, dus ik houd mij rustig :X

O: havermoutpap
T: manderijntje
L: grote kom biol. champignonsoep en 1 snee speltbrood met rosbief
T: manderijntje en 4 rijstewafels
D: havermoutpap

:')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_119847999
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 17:59 schreef Perruche het volgende:
Wat is een chemex, Puff?
koffiezetter
pi_119848025
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 18:04 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

koffiezetter
[ afbeelding ]
Ik zou er bloemen in zetten. Hoe zet je daar nou koffie mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')