abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 2 december 2012 @ 12:50:48 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119838900
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119838911
wat tof Maria!!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 12:55:40 #3
70532 loveli
N
pi_119839005
Cool!! Plak je er een goede vakantie aan vast?

Enne...
crap in = crap out
  zondag 2 december 2012 @ 12:56:48 #4
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119839033
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:55 schreef loveli het volgende:
Cool!! Plak je er een goede vakantie aan vast?

Enne...
[ afbeelding ]
Like a sir :7

Nouuu we zijn er ruim een week, dus we kunnen iig mooi de stad verkennen :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  zondag 2 december 2012 @ 12:57:32 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119839057
Wij gaan naar Assen,ook leuk :D
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119839312
Hoe doe je dat met die vakantieveilingen uniek? Het lukt me niet en ik vind het frustrerend :+
pi_119839336
Gaaf Maria! *O*
  zondag 2 december 2012 @ 13:12:56 #8
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119839450
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:07 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe doe je dat met die vakantieveilingen uniek? Het lukt me niet en ik vind het frustrerend :+
Deze is toevallig niet met vakantieveilingen maar daar doe ik het gewoon met geduld en ga nooit hoger dan ik in gedachte heb, lukt het niet dan is het jammer.
Van de 50 x lukt er 1 ofzo :P
pi_119839633
Kathmandu! Gaaf Maria! *jaloers* O+
Ja doei.
pi_119839742
Zooo tof maria, ik ben jaloers!
  zondag 2 december 2012 @ 13:29:10 #11
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119839852
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 12:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan naar Assen,ook leuk :D
Vast een stukje minder prijzig ook :D

Ik was vroeger ook eens in Assen, ik mocht daar op een tractor! </blije herinnering>
pi_119839861
Wat tof Maria! Veel voorpret gewenst alvast *O*
  Moderator zondag 2 december 2012 @ 13:31:35 #13
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_119839909
Goedemorgen :O ik ben de laatste tijd nog moeier dan ooit. Wilde vandaag gaan sporten maar word dus net pas wakker -O- ik word er behoorlijk down van, ik wil gewoon normaal zijn :'(
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 2 december 2012 @ 13:33:38 #14
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119839948
quote:
1s.gif Op zondag 2 december 2012 13:29 schreef An24 het volgende:
Wat tof Maria! Veel voorpret gewenst alvast *O*
Jaaa let the voorpret begin! Ben al random sites aan het afspeuren naar dingen-die-handig-zijn-om-te-weten en dingend-die-tof-zijn-om-te-doen :D
pi_119840177
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:31 schreef MaJo het volgende:
Goedemorgen :O ik ben de laatste tijd nog moeier dan ooit. Wilde vandaag gaan sporten maar word dus net pas wakker -O- ik word er behoorlijk down van, ik wil gewoon normaal zijn :'(
Dan alles op alles zetten majo. Lezen welke stofjes goed voor je zijn en je vol proppen met die stoffen, een goed dag -en nachtritme opbouwen en alle troep laten staan. Dat kun je echt wel!

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 02-12-2012 13:58:11 ]
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 13:46:28 #16
70532 loveli
N
pi_119840255
quote:
Snap ik. Heb je over een plan van aanpak gedacht? Op dit moment wordt jouw lijf volgens mij nog niet blij van sport. Je hebt beperkingen, maar wat heb je nodig om alle dingen waar je wel invloed op hebt goed voor elkaar te krijgen?
crap in = crap out
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 13:47:07 #17
70532 loveli
N
pi_119840279
Stoppen met roken mag je al afstrepen. Wat is het volgende op de lijst?
crap in = crap out
  zondag 2 december 2012 @ 13:50:04 #18
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_119840330
Bedankt voor de whoop-whoops! *O*

Oh en gisteren Sinterklaas gevierd met 14 man :D Eindigde de avond met o.a. roze glittervleugeltjes op mn rug en een Kung Zhu battle hamster genaamd special sergeant Stonewall O+

quote:
:* Is inderdaad rot zeg! Normaal is natuurlijk maar relatief, maar je wilt natuurlijk de beste Jij zijn die je kunt wezen.

En wat An zegt, die spreekt uit ervaring wat betreft onderste-uit-de-kan-halen :Y O+
pi_119841320
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 13:47 schreef loveli het volgende:
Stoppen met roken mag je al afstrepen. Wat is het volgende op de lijst?
Vit D3 nemen, misschien iets met B, veel groente en fruit, weinig toegevoegde suikers, alle beetjes helpen? :)

En wat die rustzondag betreft, hier in het gekke Drachten zijn de meeste restaurants vandaag dicht, maar gelukkig was de sportschool wel open *O*
Het was wel lekker rustig trouwens.
pi_119841350
Oh en de buikspieren doe ik voorlopig met 25 kg B-)
pi_119841674
Goed bezig Mar!

Ik ben lui en moe... net 2 uur gereisd voor kraamvisite. Baby O+
En nu heb ik geen zin meer om naar de sportschool te gaan, want moet over 2 uur weer weg en het is zondag enzo :')
Ga zo thuis wel ff wat oefeningen doen en ff steppen!

Lijstje:

O: havermout, banaan, cacao, kokos
B: half uur fietsen
T: gebakje met marsepein
L: 2 crackers met kipfilet, rijstwafel pindakaas, rijstwafel geitenkaas
B: half uurtje steppen, wat oefeningen
T:?
D: bij vriendinnetje, vegetarisch en veel groenten zoals gewoonlijk
T: plakje quinoa-appelcake

Kan beter, maar niet al te slecht :)
Be someone that makes you happy
  Vis een optie? zondag 2 december 2012 @ 14:45:55 #23
70532 loveli
N
pi_119841867
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:28 schreef MarMar het volgende:
Oh en de buikspieren doe ik voorlopig met 25 kg B-)
Langzaam opbouwen is geen optie?
crap in = crap out
pi_119841885
Dit is een fijne zondag O+
Worry is a misuse of imagination
pi_119841892
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 14:45 schreef loveli het volgende:

[..]

Langzaam opbouwen is geen optie?
Mijn buikspieren hebben het altijd perfect gedaan, voor die 25 hoef ik niet eens overdreven veel moeite te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')