Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Idd dat zou toch de tucht van de markt zijn als deze krimpt gaan ze vanzelf veel goedkoper bouwen voor sommigen hier die daarin geloven.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:33 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
Welk probleem heeft Wientjes het over? Dat bouwsector is onacceptabel groot:krimpen graag
Wel als de huizen krimpen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:
Mag ik wel heipalen slaan voordat ik post.
[..]
Idd dat zou toch de tucht van de markt zijn als deze krimpt gaan ze vanzelf veel goedkoper bouwen voor sommigen hier die daarin geloven.
Niet als mijn huis zou krimpen. Dan moet er weer een bouwer bijkomen om het groter te maken en dat is toch zeker niet gratis. Maar daar ze nu allemaal niet zo heel erg veel te doen hebben, zouden ze over elkaar heen moeten buitelen om die opdracht te krijgen.quote:
Kleiner inderdaad en gewoon weer bouwen zoals vroeger, zonder spouw, zonder isolatie, enkelglas, 2 groepen zonder aardlek en 5 WCD's voor heel de woning, en in de woonkamer 1 aansluiting voor een gaskachel.quote:
Overdrijven is ook leukquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kleiner inderdaad en gewoon weer bouwen zoals vroeger, zonder spouw, zonder isolatie, enkelglas, 2 groepen zonder aardlek en 5 WCD's voor heel de woning, en in de woonkamer 1 aansluiting voor een gaskachel.
EDIT: LOL, green-acres meuk zeg maar
De tucht van de markt zou ook moeten gelden voor de banksters... helaas worden die ALTIJD gered door onze corrupte leiders. Want als de bank valt dan valt de hemelquote:Op vrijdag 30 november 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:
Mag ik wel heipalen slaan voordat ik post.
[..]
Idd dat zou toch de tucht van de markt zijn als deze krimpt gaan ze vanzelf veel goedkoper bouwen voor sommigen hier die daarin geloven.
dat is natuurlijk ook zo, dat is juist HET probleem, je wilt niet dat opeens 2 miljoen nederlanders hun geld en betaalmogelijkheden kwijt zijnquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De tucht van de markt zou ook moeten gelden voor de banksters... helaas worden die ALTIJD gered door onze corrupte leiders. Want als de bank valt dan valt de hemel
Welnee... die hemel blijft gewoon waar hij is, er zullen echter wel de nodige verliezen geleden worden en dan worden bepaalde mensen heel erg boos. Nu gaan ze alsnog die verliezen langzaam uitsmeren met als gevolg dat iedereen mee mag betalen aan de rekening.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:09 schreef SuperImposed het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook zo, dat is juist HET probleem, je wilt niet dat opeens 2 miljoen nederlanders hun geld en betaalmogelijkheden kwijt zijn
Inderdaad.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de huizenmarkt gaat gewoon normaliseren. moeten we blij om zijn.
sure. we'll see.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Inderdaad.
410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning gaat nergens over. Gewoon 9 a 10% huurverhoging erbij per jaar.
6,5% + inflatie, you do the math...quote:
10% verlaging koopprijzen komend jaar. daarbij heb ik mijn kapitaal niet alleen in euro's zitten, dus die inflatie zou jammer zijn maar geen ramp.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
6,5% + inflatie, you do the math...
quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
10% verlaging koopprijzen komend jaar. daarbij heb ik mijn kapitaal niet alleen in euro's zitten, dus die inflatie zou jammer zijn maar geen ramp.
HET substituut voor een sociale huurwoning is volgens mij een vrije sector huurwoning. Op dit moment wonen er 410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning en zijn de wachtlijsten voor starters soms wel 10 jaar. Kun je normaal vinden, ik niet.quote:
dat is iig een verstandigere keuze dan een koopwoning, dat dan weer wel.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
HET substituut voor een sociale huurwoning is volgens mij een vrije sector huurwoning.
Tja, ieder zijn meug. Voor jou is het wellicht verstandiger, voor mij niet.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat is iig een verstandigere keuze dan een koopwoning, dat dan weer wel.
nee jij hebt al gekocht. alhoewel het financieel gezien natuurlijk verstandig is om te verkopen gezien de flinke dalingen die komende paar jaar voorspeld zijn, zou het wel eens een lastige opgave kunnen zijn. ik zou mijn woning ook houden als ik er nu net 1 gekocht had een paar jaar terug.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Tja, ieder zijn meug. Voor jou is het wellicht verstandiger, voor mij niet.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nee jij hebt al gekocht. alhoewel het financieel gezien natuurlijk verstandig is om te verkopen gezien de flinke dalingen die komende paar jaar voorspeld zijn, zou het wel eens een lastige opgave kunnen zijn. ik zou mijn woning ook houden als ik er nu net 1 gekocht had een paar jaar terug.
hoe heb je hem zo goedkoop geregeld? heb wel interesse in een goedkope koopwoning hoor.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik kan mijn woning makkelijk verkopen met winst hoor, ik had hem voor een erg goede prijs.![]()
En het zal me worst zijn of hij over 5 jaar nog maar ¤ 1,- waard is. Over 22 jaar is hij toch afbetaald, dus who care's? Ik niet.
Ik heb gekocht zodat ik zelf kan bepalen wat ik verbouw en verander. En aan energiebesparingsmaatregelen neem. Alleen als mijn PV-panelen i.c.m. de HR-houtkachel leveren me 1500,- per jaar op (dat is 3 volle maanden hypotheek) en in begin maart gaat het restant PV erop dan scheelt het me 2000,- per jaar. (Dat is dan 4 maanden gratis wonen)
Just lucky...quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hoe heb je hem zo goedkoop geregeld? heb wel interesse in een goedkope koopwoning hoor.
oprapen vast niet. een 20% lager geloof ik wel in.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Just lucky...
Mar volgens Xeno en zijn posse hoefde je in 2007 nog maar 3 jaar te wachten en kon je voor een appel en een ei een woning kopen, die 3 jaar zijn elk jaar stilzwijgend een jaar verlengd, dus als je nog even geduld hebt tot 2015 liggen ze voor het oprapen. Heus.
Tja, waar trek je grens? Als ik nu een nieuwe PC koop, heb ik over 2 jaar voor hetzelfde geld ook een veel snellere. Maar dan mis ik wel 2 jaar gebruiksgenot van de PC die ik NU wil hebben.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
oprapen vast niet. een 20% lager geloof ik wel in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |