abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119782546
Nadat AEX / Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in AEX / [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
• Trollen en onzin posten zijn andere hoekjes voor
pi_119782620
Mag ik wel heipalen slaan voordat ik post.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:33 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

Welk probleem heeft Wientjes het over? Dat bouwsector is onacceptabel groot:krimpen graag
Idd dat zou toch de tucht van de markt zijn als deze krimpt gaan ze vanzelf veel goedkoper bouwen voor sommigen hier die daarin geloven.
pi_119782650
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Idd dat zou toch de tucht van de markt zijn als deze krimpt gaan ze vanzelf veel goedkoper bouwen voor sommigen hier die daarin geloven.
Wel als de huizen krimpen. ;)
pi_119782893
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:43 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Niet als mijn huis zou krimpen. Dan moet er weer een bouwer bijkomen om het groter te maken en dat is toch zeker niet gratis. Maar daar ze nu allemaal niet zo heel erg veel te doen hebben, zouden ze over elkaar heen moeten buitelen om die opdracht te krijgen.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_119783250
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:43 schreef michaelHD9 het volgende:
Kleiner inderdaad en gewoon weer bouwen zoals vroeger, zonder spouw, zonder isolatie, enkelglas, 2 groepen zonder aardlek en 5 WCD's voor heel de woning, en in de woonkamer 1 aansluiting voor een gaskachel. :+

EDIT: LOL, green-acres meuk zeg maar :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119783772
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:57 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kleiner inderdaad en gewoon weer bouwen zoals vroeger, zonder spouw, zonder isolatie, enkelglas, 2 groepen zonder aardlek en 5 WCD's voor heel de woning, en in de woonkamer 1 aansluiting voor een gaskachel. :+

EDIT: LOL, green-acres meuk zeg maar :D
Overdrijven is ook leuk :Y

Maar als ik zie in welk tempo men die prefab dozen kan bouwen dan zou je verwachten dat ze spotgoedkoop kunnen zijn. Zeker die 13 in dozijn containers, dat is gewoon serie productie.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119783913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 15:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De tucht van de markt zou ook moeten gelden voor de banksters... helaas worden die ALTIJD gered door onze corrupte leiders. Want als de bank valt dan valt de hemel :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  vrijdag 30 november 2012 @ 17:09:16 #8
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_119785719
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:15 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De tucht van de markt zou ook moeten gelden voor de banksters... helaas worden die ALTIJD gered door onze corrupte leiders. Want als de bank valt dan valt de hemel :|W
dat is natuurlijk ook zo, dat is juist HET probleem, je wilt niet dat opeens 2 miljoen nederlanders hun geld en betaalmogelijkheden kwijt zijn
pi_119785998
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:09 schreef SuperImposed het volgende:

[..]

dat is natuurlijk ook zo, dat is juist HET probleem, je wilt niet dat opeens 2 miljoen nederlanders hun geld en betaalmogelijkheden kwijt zijn
Welnee... die hemel blijft gewoon waar hij is, er zullen echter wel de nodige verliezen geleden worden en dan worden bepaalde mensen heel erg boos. Nu gaan ze alsnog die verliezen langzaam uitsmeren met als gevolg dat iedereen mee mag betalen aan de rekening.

Raar... bedrijven mogen wel de discipline van de markt voelen, particulieren ook.... maar banksters.... die niet want dan valt volgens sommige pipo's de hemel :|W
pi_119786063
de huizenmarkt gaat gewoon normaliseren. moeten we blij om zijn.
pi_119787448
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 17:19 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de huizenmarkt gaat gewoon normaliseren. moeten we blij om zijn.
Inderdaad.

410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning gaat nergens over. Gewoon 9 a 10% huurverhoging erbij per jaar. c_/
pi_119787678
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Inderdaad.

410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning gaat nergens over. Gewoon 9 a 10% huurverhoging erbij per jaar. c_/
sure. we'll see.
pi_119787708
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
sure. we'll see.
6,5% + inflatie, you do the math... ;)
pi_119787737
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

6,5% + inflatie, you do the math... ;)
10% verlaging koopprijzen komend jaar. daarbij heb ik mijn kapitaal niet alleen in euro's zitten, dus die inflatie zou jammer zijn maar geen ramp.
pi_119788485
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
10% verlaging koopprijzen komend jaar. daarbij heb ik mijn kapitaal niet alleen in euro's zitten, dus die inflatie zou jammer zijn maar geen ramp.
:? Waar je kapitaal inzit maakt voor je huursverhoging natuurlijk geen reet uit. Buiten dat is er ook niemand die het over jouw persoonlijke situatie had? Toch?
pi_119788645
het substituut is een koopwoning, dus dan moet ik wel even vergelijken dat die harder blijft zakken dan mijn huur theoretisch zou kunnen stijgen natuurlijk. gelukkig is dat wel de voorspelling ^O^
pi_119788689
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het substituut is een koopwoning
HET substituut voor een sociale huurwoning is volgens mij een vrije sector huurwoning. Op dit moment wonen er 410.000 huishoudens met een inkomen > 43.000 in een sociale huurwoning en zijn de wachtlijsten voor starters soms wel 10 jaar. Kun je normaal vinden, ik niet.
pi_119788720
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

HET substituut voor een sociale huurwoning is volgens mij een vrije sector huurwoning.
dat is iig een verstandigere keuze dan een koopwoning, dat dan weer wel.
pi_119788765
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:54 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat is iig een verstandigere keuze dan een koopwoning, dat dan weer wel.
Tja, ieder zijn meug. Voor jou is het wellicht verstandiger, voor mij niet.
pi_119788813
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, ieder zijn meug. Voor jou is het wellicht verstandiger, voor mij niet.
nee jij hebt al gekocht. alhoewel het financieel gezien natuurlijk verstandig is om te verkopen gezien de flinke dalingen die komende paar jaar voorspeld zijn, zou het wel eens een lastige opgave kunnen zijn. ik zou mijn woning ook houden als ik er nu net 1 gekocht had een paar jaar terug.
pi_119789047
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 18:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
nee jij hebt al gekocht. alhoewel het financieel gezien natuurlijk verstandig is om te verkopen gezien de flinke dalingen die komende paar jaar voorspeld zijn, zou het wel eens een lastige opgave kunnen zijn. ik zou mijn woning ook houden als ik er nu net 1 gekocht had een paar jaar terug.
_O-

Ik kan mijn woning makkelijk verkopen met winst hoor, ik had hem voor een erg goede prijs. :D

En het zal me worst zijn of hij over 5 jaar nog maar ¤ 1,- waard is. Over 22 jaar is hij toch afbetaald, dus who care's? Ik niet.

Ik heb gekocht zodat ik zelf kan bepalen wat ik verbouw en verander. En aan energiebesparingsmaatregelen neem. Alleen al mijn PV-panelen i.c.m. de HR-houtkachel leveren me 1500,- per jaar op (dat is 3 volle maanden hypotheek) en in begin maart gaat het restant PV erop dan scheelt het me 2000,- per jaar. (Dat is dan 4 maanden gratis wonen)
pi_119789078
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

_O-

Ik kan mijn woning makkelijk verkopen met winst hoor, ik had hem voor een erg goede prijs. :D

En het zal me worst zijn of hij over 5 jaar nog maar ¤ 1,- waard is. Over 22 jaar is hij toch afbetaald, dus who care's? Ik niet.

Ik heb gekocht zodat ik zelf kan bepalen wat ik verbouw en verander. En aan energiebesparingsmaatregelen neem. Alleen als mijn PV-panelen i.c.m. de HR-houtkachel leveren me 1500,- per jaar op (dat is 3 volle maanden hypotheek) en in begin maart gaat het restant PV erop dan scheelt het me 2000,- per jaar. (Dat is dan 4 maanden gratis wonen)
hoe heb je hem zo goedkoop geregeld? heb wel interesse in een goedkope koopwoning hoor.
pi_119789569
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:05 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
hoe heb je hem zo goedkoop geregeld? heb wel interesse in een goedkope koopwoning hoor.
Just lucky...

Mar volgens Xeno en zijn posse hoefde je in 2007 nog maar 3 jaar te wachten en kon je voor een appel en een ei een woning kopen, die 3 jaar zijn elk jaar stilzwijgend een jaar verlengd, dus als je nog even geduld hebt tot 2015 liggen ze voor het oprapen. Heus. :o
pi_119789594
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Just lucky...

Mar volgens Xeno en zijn posse hoefde je in 2007 nog maar 3 jaar te wachten en kon je voor een appel en een ei een woning kopen, die 3 jaar zijn elk jaar stilzwijgend een jaar verlengd, dus als je nog even geduld hebt tot 2015 liggen ze voor het oprapen. Heus. :o
oprapen vast niet. een 20% lager geloof ik wel in.
pi_119789906
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 19:21 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
oprapen vast niet. een 20% lager geloof ik wel in.
Tja, waar trek je grens? Als ik nu een nieuwe PC koop, heb ik over 2 jaar voor hetzelfde geld ook een veel snellere. Maar dan mis ik wel 2 jaar gebruiksgenot van de PC die ik NU wil hebben.

Zo is het met woningen ook. Ik hecht heel veel waarde aan het feit dat als ik morgen bv een nieuwe keuken wil, ik morgen kan beginnen met plannen. Woongenot zeg maar. Ik heb tussen 2 koopwoningen in, 4 jaar gehuurd, en dat beviel me totaal niet. Niet om de kosten, maar omdat ik 'niet mijn gang kon gaan'.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')