Op Fok! zitten alleen high-potentials.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:53 schreef leolinedance het volgende:
Wel grappig dat hier (o.a. door mijzelf) haast altijd optimistisch wordt gesproken. Ambitieus zonder angst, hoge salarissen, dit jaar weer een flinke stijging, goodies dit dat.
En dat terwijl 'we' toch eigenlijk echt wel diep in de shit zitten. Crisis, werkgelegenheid/ontslagen, het hanteren van de 'nullijn', inleveren, bezuinigen etc. etc.
Lijkt mij ook een prima salaris. Op internet en dergelijke worden altijd veel te hoge startsalarissen gepostuleerd. Meest wo'ers mogen blij zijn met >2200 bruto p/m. Dus op je 32ste op >3k is prima toch? Gaat ook natuurlijk om zaker eromheen en doorgroeimogelijkheden. Ik zit ook >3k maar ben in opleiding.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:10 schreef ioko het volgende:
[..]
Ow, is dat zo? Volgens mij doe ik het niet verkeerd. Brutosalaris zegt niet alles. Bonus, bijdrage aan pensioen en een leaseauto is ook belangrijk. Ben beniewd hoe je gemakkelijk vaststeld dat ik veel te weinig verdien.
Een tweede master vertaald zichzelf niet in meer salaris trouwens.
Ik heb een bedrijf met 20 medewerkers en betaal voor een BE (bachelor engineering) rond de 5k per maand aan bruto salaris, zonder eigen pensioen, auto, gsm en laptop van de zaak, internet thuis en opleiding. Daarnaast is ANW hiaat, WIA en WGA excedent etc allemaal betaald door de firma. 28 dagen vakantie + 37,75 urige werkweek.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:10 schreef ioko het volgende:
[..]
Ow, is dat zo? Volgens mij doe ik het niet verkeerd. Brutosalaris zegt niet alles. Bonus, bijdrage aan pensioen en een leaseauto is ook belangrijk. Ben beniewd hoe je gemakkelijk vaststeld dat ik veel te weinig verdien.
Een tweede master vertaald zichzelf niet in meer salaris trouwens.
Je moet ook in een niet conjunctuurgevoelige organisatie werkenquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:53 schreef leolinedance het volgende:
Wel grappig dat hier (o.a. door mijzelf) haast altijd optimistisch wordt gesproken. Ambitieus zonder angst, hoge salarissen, dit jaar weer een flinke stijging, goodies dit dat.
En dat terwijl 'we' toch eigenlijk echt wel diep in de shit zitten. Crisis, werkgelegenheid/ontslagen, het hanteren van de 'nullijn', inleveren, bezuinigen etc. etc.
Dat is dan vooral jouw perspectief denk ik. Weinig MBO-ers die met mijn werkervaring 3500 euro verdienen en iemand van 32 met 5K bruto is zeker geen gemiddelde werknemer.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:44 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ik heb een bedrijf met 20 medewerkers en betaal voor een BE (bachelor engineering) rond de 5k per maand aan bruto salaris, zonder eigen pensioen, auto, gsm en laptop van de zaak, internet thuis en opleiding. Daarnaast is ANW hiaat, WIA en WGA excedent etc allemaal betaald door de firma. 28 dagen vakantie + 37,75 urige werkweek.
En dan heb ik nog een headhunter nodig omdat helaas in de technische branche de reacties op advertenties nagenoeg 0 is. In dat perspectief lijkt dat bedrag van jou erg laag. Onder dezelfde voorwaarden heb ik MBO-ers werken van ronde de 30 jaar.
Kan de branche zijn natuurlijk (werktuigbouwkundig engineering) maar dan nog vind ik jouw beloning erg mager.
Niet mijn perspectief maar meer het markt perspectief. Voor techniek is nu eenmaal weinig personeelsaanbod en dan heerst de wet van vraag en aanbod. Mijn firma draait 15%ROS dus competitief op dit niveau met 80% van overhead=personeelskosten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:39 schreef ioko het volgende:
[..]
Dat is dan vooral jouw perspectief denk ik. Weinig MBO-ers die met mijn werkervaring 3500 euro verdienen en iemand van 32 met 5K bruto is zeker geen gemiddelde werknemer.
Ongeacht welke sector is natuurlijk een vreemde opmerking als je referentiekader de techniek is. Of weet je ook wat de marktomstandigheden en de gemiddelde beloningen zijn in de consultancy?quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:34 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Niet mijn perspectief maar meer het markt perspectief. Voor techniek is nu eenmaal weinig personeelsaanbod en dan heerst de wet van vraag en aanbod. Mijn firma draait 15%ROS dus competitief op dit niveau met 80% van overhead=personeelskosten.
Dan nog, dan vind ik jouw beloning onder de maat, ongeacht welke sector. Maar dat kan inderdaad mijn perspectief zijn.
netjes hoor, wat voor transport? Weg, water, lucht? Hoe gaat het sowieso in de transportsector tegenwoordig? Goed ze te lezen, 2.5 maandsalarissen als bonus lijkt mij ook wel wat.quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:41 schreef lichtknopje het volgende:
01: Bedrijfstak: Transport
02: Functie: teamleader operations
03: Opleiding: International Business studies (mbo-4)
04: Leeftijd:31
05: Aantal uren per week:40
06: Aantal vakantiedagen: 25
07: 13e maand: nee, wel prestatie afhankelijke bonus a 2,5 bruto maandsalaris per jaar.
08: Bruto maand salaris: 4285
09: Netto maand salaris: 2944
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: 10 jaar
12: Goodies: iphone, laptop
13: Tevreden?: ja
Ik werk voor een expediteur welke lucht, zee en wegtransport aanbiedt. Ik hou mij bezig met zeevracht op kantoor Rotterdam. Werk 3-4 dagen p/week operationeel en 1-2 dagen p/week buitendienst sales.quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
netjes hoor, wat voor transport? Weg, water, lucht? Hoe gaat het sowieso in de transportsector tegenwoordig? Goed ze te lezen, 2.5 maandsalarissen als bonus lijkt mij ook wel wat.
En mensen zoal ik ( verantwoordelijk voor het transport binnen een modeketen ) worden ongeveer 3 a 4 keer gebeld voor bedrijven die voor ons het vervoer willen gaan doen en krijg steeds waanzinnigere aanbiedingen aangeboden waarmee ik alleen mijn vaste vervoerder weer mee " onder druk " zet om mee te zakken in de prijs. De expediteurs gaan steeds meet trucs uithalen om nog een beetje handel te genereren. Van snoepreisjes, rondleidingen en vrijerij tot aan regelrechte telefoonterreur.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:01 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Ik werk voor een expediteur welke lucht, zee en wegtransport aanbiedt. Ik hou mij bezig met zeevracht op kantoor Rotterdam. Werk 3-4 dagen p/week operationeel en 1-2 dagen p/week buitendienst sales.
Over het algemeen gaat het in de transport ruk. Importeurs en exporteurs gaan als eerste bezuinigen op hun directe uitgaven; transport. Tarieven staan daardoor enorm onder druk. Rederijen willen tarieven alleen maar verhogen terwijl er te weinig lading te varen is. Importeurs/exporteurs willen de tarieven juist naar beneden. Erg lastig dus allemaal. Er wordt nu een kunstmatige schaarste van transport aanbod gecreëerd door de rederijen door schepen uit de vaart te halen.
Ik zou zeggen stuur me een pm :-)quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:01 schreef Wolken het volgende:
De offertes die ik ontvang zit soms nog wel een verschil van ¤ 100 a ¤ 200 op een 2ft of 40ft. Wij doen per jaar rond de 25 a 30 containers, en dan nog redelijk wat LCL. Ook de overige kosten ( afhandeling, afleveren etc) verschilt nog steeds. En dan nog de betalingsconditie. Wij hebben nu 60 dagen ( incl de voorschot invoerrechten ) . Niet ten nadele van jou hoor, maar weet je: iedere vervoerder die me belt zegt dat ze een uniek concept hebben. Of een aanbod wat ik gewoon niet kan weigeren. Waar ik nu naar kijk naast de prijzen is een stuk klantvriendelijkheid en bereikbaarheid. Ik heb niks aan een contactpersoon die iedere week een papadag heeft waardoor alles een dag stil ligt.
En voor de rest is het 1 grote ons-kent-ons kliek. Zo weet ik mensen met wie ik nooit zaken meer mee ga doen zoals degene die van de week onze telefoniste schoffeerde omdat ze hem niet wilde doorverbinden terwijl er ook mensen zijn waar ik graag weer zaken mee wil gaan doen. tegen de juiste prijs natuurlijk .
Misschien had een derde master 'Nederlands' daar wel voor kunnen zorgen...quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:10 schreef ioko het volgende:
[..]
Ow, is dat zo? Volgens mij doe ik het niet verkeerd. Brutosalaris zegt niet alles. Bonus, bijdrage aan pensioen en een leaseauto is ook belangrijk. Ben beniewd hoe je gemakkelijk vaststeld dat ik veel te weinig verdien.
Een tweede master vertaald zichzelf niet in meer salaris trouwens.
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:46 schreef Zwansen het volgende:
Overigens vanaf vandaag formeel een vast contract....
Toch wel fijn in deze tijden. Al zegt een vast contract ook niet alles.
Op zich kom je makkelijk van een vast contract af dan van een jaarcontract. Dat wil zeggen tussentijds, als ze je na een jaar niet meer willen is het uiteraard klaar bij een jaarcontract.quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:46 schreef Zwansen het volgende:
Overigens vanaf vandaag formeel een vast contract....
Toch wel fijn in deze tijden. Al zegt een vast contract ook niet alles.
Precies, het gaat om de stap die je maakt van junior naar medewerker, dat is eigenlijk de belangrijkste, en een flinke stijger.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Heh, ik zie dat ze het verlaagd hebben. Vorig jaar was start nog 3.750. Anyway, er zijn nog kantoren die boven die 3.500 zitten ook.
Standaard zit je op ongeveer 300/400 per jaar erbij. De stap na 3 jaar (van stagiair naar medewerker) is aanzienlijk.
Daarbij krijg je na 3 jaar bij vrijwel elk kantoor ook nog eens die mobiliteitsbudget waar we het over hadden. Maar laten we die op 'goodie' houden.
Yup, vandaar dat ik het onder salaris wilde scharen. Bij die grote kantoren hebben vrij weinig mensen een leaseauto, ook omdat je toch nergens een parkeerplek krijgt (tenzij: erg veel betalen) op Zuidquote:Op donderdag 6 december 2012 15:38 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
Precies, het gaat om de stap die je maakt van junior naar medewerker, dat is eigenlijk de belangrijkste, en een flinke stijger.
Persoonlijk vind ik het mobiliteitsbudget wat advocaten krijgen meer een extra salarisding. Ik denk dat amper 10-20% van de advocaten op kantoor ook echt dit als leasebudget gebruiken - de rest laat het als salaris uitkeren.
Ik schaar het er ook onder, want ik krijg het deze maand voor afgelopen jaar op mn rekening gestort. Moet er helaas dan wel IB over af rekenenquote:Op donderdag 6 december 2012 16:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yup, vandaar dat ik het onder salaris wilde scharen. Bij die grote kantoren hebben vrij weinig mensen een leaseauto, ook omdat je toch nergens een parkeerplek krijgt (tenzij: erg veel betalen) op Zuid
Waarom ? Ik zou er blij mee zijn want ik krijg geen van beide opties voor overuren.quote:10: Overuren betaald: Ja of tijd-voor-tijd ( )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |