SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Koosjes van Dierenfan:
Tyler-Girl's Ducky, nu in échte vasten!
KarenvdB's Serious Request speenkettingen:
En oeroekloeroe's muizenmand:
*hook on*You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
straks een foto van je boomquote:Op vrijdag 30 november 2012 11:02 schreef YogaLove het volgende:
Ik heb kleine 'Christmas Ornaments' gemaakt voor in de kerstboom.
Passen goed bij de hysterisch gekleurde balletjes van de Action.![]()
[ afbeelding ]
Patroon via Pinterest:
http://www.craftstylish.c(...)-christmas-ornaments
Wat een leuk garen! Heb je die in NL ergens besteld?quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Dat kan inderdaad wel hoor beefcake!Doe ik ook wel eens als ik een klein stukje met dubbele draad moet doen.
Zit ik hier gisteren nog uit te leggen dat ik écht eens wat projecten af moet maken, ben ik vanmorgen in de trein weer een nieuw project gestart![]()
Ik vond die multicolor Koosjes zo leuk, dat ik er hier eentje van ga maken:
[ afbeelding ]
Voor bij die blauw-wit-rode grannydeken voor m'n nieuwe neefje/nichtje
Nee, uit de VS. Het is 100% acryl en met verzendkosten erbij komt het ongeveer op dezelfde prijs uit als Bravo. Dus voor zulke mooie multicolors vond ik het dat wel waardquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:16 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Wat een leuk garen! Heb je die in NL ergens besteld?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Disclaimer:
* BrainTeaser is niet aansprakelijk voor gedane uitgaven als gevolg van deze post
[ Bericht 1% gewijzigd door BrainTeaser op 30-11-2012 14:00:45 ]Smile, tomorrow will be worse...
Niet iedereen is er enthousiast over, sommigen vinden het te ruw/goedkoop aanvoelen (again, kijk maar eens op Ravelryquote:Op vrijdag 30 november 2012 13:58 schreef Lijnloos het volgende:
Oh darn... *winkelwagentjegaatvolstoppenenweerleegmaken*
Had ik eerst inderdaad ook, maar uiteindelijk toch maar geprobeerd.quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:08 schreef annelotje het volgende:
ooh die zijn echt leuk die garens!! Maar ik durf niet zo goed vanuit amerika te bestellen....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:12 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Had ik eerst inderdaad ook, maar uiteindelijk toch maar geprobeerd.
Ik zou wel écht onder die ¤22 proberen te blijven!
Ik had de vorige keer dus een kortingscode en was uitgegaan van de prijs na aftrek van de korting. Maar ze zetten de oorspronkelijke prijs op de doos, dus ik moest inderdaad inklaringskosten en BTW betalen (á ¤17)
hahaha dat laatste..echt erg, maar wel heeel fijn!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben toch blij met haakboek van wibra, want die van action ¤ goedkoper had geen harde kaft :-)...By DMB
Ik moet hier echt niet rondneuzen! Wat een leuke kleurcombies !!quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:53 schreef BrainTeaser het volgende:
Red Heart is het meest verkochte garen in de VS (check voor de gein Ravelry maar eens!)
]
Ja, dat lees ik dus ook veelvuldig in de comments op Ravelry, maar dat stugge vind ik wel meevallen hoor (al scheelt het soms wel behoorlijk qua bol).quote:Op vrijdag 30 november 2012 14:38 schreef Angelof9 het volgende:
De kleuren van Red Heart zijn prachtig maar persoonlijk vind ik het erg "goedkoop" en stug om mee te werken. Het is ook nog dikker dan de Saskia/Royal.
Ja ben ook wel benieuwd ivm mn dekentje :-). Hoe heb je het gedaan.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:02 schreef B.ertha het volgende:
Mijn saskia sjaal is nu ook echt megazacht. Ik heb hier ooit de tip gelezen om het kort in de droger te doen maar dat was niet nodig (heb ik ook geen). Ik was zo blij want ik vond hem toch wel erg stijf toen ik net klaar was.
Gewoon op 30 graden met robijn wasverzachter. Niet overdreven veel. In de trommel zaten ook een fleecetrui en een wollige trui van acryl.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:30 schreef BrainTeaser het volgende:
Goed om te horen B.ertha!
Hoe had je 'm precies gewassen? Qua temperatuur en wasmiddel/-verzachter?
Ooooh wat ben ik blij om dat te lezen. Ik ben met een babydekentje bezig met Bravo en ik wilde niet dat ie te gaterig werd (zoals ik een beetje had met m'n wool eater, vind ik zelf niet zo'n probleem, behalve dat m'n katjes m'n voeten dan nog wel eens willen aanvallen, maar voor een babydekentje is dat wel belangrijk) maar hij is nu wel zo stijf dat ik me alsmaar afvraag of het nog wel wat wordt. Heb er nu weer vertrouwen in.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:43 schreef beefcake het volgende:
Bravo wordt ook superzacht na een was- en droogbeurt
Voorheen hadden wij een heel grove bank, daarop heb ik het een keer gedaan omdat je daar de speldengaatjes toch niet ziet. Is dat een idee?quote:Op vrijdag 30 november 2012 19:39 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Mooie muts beefcake! Mooie kleur ook
Ik heb een shawl gehaakt die ik wil blocken. Ik weet alleen niet waar ik dat op moet doen, ik heb er geen ruimte voorEen strijkplank is veel te klein
Bij de etos, tussen de hamisol en dylon inquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:21 schreef beefcake het volgende:
Bedankt allemaal!
Ik heb nog nooit iets geblockt, dus heb geen tips. Ik heb wel een project in de planning staan die ik moet gaan blocken met stijfsel. Maar ik heb geen idee waar je stijfsel moet kopenHebben jullie een idee?
Dank!quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:26 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
Bij de etos, tussen de hamisol en dylon in
Ik gebruikte vroeger meestal natte handdoeken, nu gebruik ik foam Puzzelmatten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:38 schreef trui het volgende:
ah, schattig muisje!! de kat kijkt nog wat sceptisch, haha.
ik gebruik vaak een matras die bij een campingbedje hoort voor te blocken zaken. soms zelfs helemaal eromheen. wel met handdoeken ertussen inderdaad. en als dat te klein is wordt het logeerbed (een bedbank) ingezet.
wat een mooie muts, beefcake! en stijfsel kun je bij elke drogist wel kopen volgens mij.
Haha ik had het er bijna bij gezet, dat ik benieuwd ben hoe lang ie wit blijft. Maar ik begon eigenlijk voor de lol een lapje om die steek uit te proberen (meervoud van 3 moest ik opzetten, dus ik dacht '15') en toen bedacht ik dat het maar een telefoonhoesje moest worden. Die witte bol had ik namelijk tevoorschijn gehaald omdat ik een superbeginnershaakfilmpje ging maken voor iemand van Twitter.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:01 schreef Jumpsje het volgende:
Mooi spuuglokje!
Zou bij mij in no time zwart zijn :$
Ja! Grappig he? Is van het merk 'Katrin'quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:19 schreef Spuuglokje het volgende:
En een leuke tissuebox Jumpsje! Is dat er nou een met papier aan de boven- én onderkant?
Mooi! Wat voor steek is dat?quote:Op vrijdag 30 november 2012 21:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb even een hoesje voor mijn telefoon gehaakt.
In het hoesje:
[ afbeelding ]
Uit het hoesje:
[ afbeelding ]
Ophalen nog wel?! Wat heb je besteld en wat ga je maken?quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:42 schreef SpaceInvaders het volgende:
Maandag wolletjes ophalen bij woolly
Het heet 'aligned chain spots' en komt uit het boek Textured Crochet van Helen Jordan (bladzijde 82). Het is een heel eenvoudig te maken steek, ik zal het even voor je vertalen. Maak een meervoud van 3 lossen. 1e toer: 1 vaste in de tweede losse vanaf de haaknaald, 1 vaste in elke losse tot aan het eind, keren. 2e toer: 1 losse, 1 vaste in elk van de volgende 2 steken. *3 lossen, 1 vaste in elk van de volgende 3 steken, herhaal van * tot het eind, keer. 3e toer: 1 losse, 1 vaste in elke vaste van de vorige toer tot aan het eind, keer. Herhaal toer 2-3 tot de gewenste lengte.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:43 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Mooi! Wat voor steek is dat?
Ja ik moet maandag sowieso naar Amsterdam dus leek me net zo handig!quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ophalen nog wel?! Wat heb je besteld en wat ga je maken?
Dnkje!quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:57 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het heet 'aligned chain spots' en komt uit het boek Textured Crochet van Helen Jordan (bladzijde 82). Het is een heel eenvoudig te maken steek, ik zal het even voor je vertalen. Maak een meervoud van 3 lossen. 1e toer: 1 vaste in de tweede losse vanaf de haaknaald, 1 vaste in elke losse tot aan het eind, keren. 2e toer: 1 losse, 1 vaste in elk van de volgende 2 steken. *3 lossen, 1 vaste in elk van de volgende 3 steken, herhaal van * tot het eind, keer. 3e toer: 1 losse, 1 vaste in elke vaste van de vorige toer tot aan het eind, keer. Herhaal toer 2-3 tot de gewenste lengte.
Ja helemaal goed! Ik verzuip ook bijna in de losse projectjes momenteel (ik vermijd het woord wipjes, brrr vind ik een jeukwoordquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Zullen we dan in het nieuwe jaar even kijken? Ik heb nu nog genoeg liggen iig
Oeh, 4 uur reizen vanuit Breda. Dat is wel een beetje erg jaquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vrees dat Veendam wel een wazige uithoek voor velen is!
sage toevallig? (als kleur dan....) das best een mooie kleur, maar sowieso vond ik dat ze veel mooie kleuren groen hadden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ja ik moet maandag sowieso naar Amsterdam dus leek me net zo handig!
Heb 2 grote bollen soft fun groen besteld (niet normaal groen maar kan niet op de naam komen). Voor een sjaal waarvan het patroon nader te bepalen is (is het even dit als party trouwens? Misschien maak ik daar dan wel de calm cowl van)
En een bol off white en raspberry voor een haaknaaldorganizer
Nee niet sage, iets met een p. Sage heb ik ook naar zitten kijken inderdaad. Even naar de kleur kijken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
sage toevallig? (als kleur dan....) das best een mooie kleur, maar sowieso vond ik dat ze veel mooie kleuren groen hadden.
ja volgens mij is party en simply soft gewoon even dik. wel heb ik het idee dat party iets losser gedraait is en daardoor wat sneller spilt, maar dat kan ook aan mijn haaknaald liggen.
en via een omweg in amerika bestellen is altijd handig( wil niet meedoen, maar heb je goed geregeld
)
ow dat doet mijn hoofd altijd.....alleen mijn bankrekening doet niet mee....:(quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:42 schreef SpaceInvaders het volgende:
Maar goed tegen die tijd even kijken wat alles kost/hoeveel past en wat ik zelf wil hebben. Duurt nog even
Al gaat mijn hoofd nu van: BUY EVERYTHING NOAW MORE MORE MORE![]()
balen en tegen die tijd dat je weer besteld wil ik ook wel graag er over denken mee te doen :-) met red heart :-)quote:Op zaterdag 1 december 2012 00:28 schreef SpaceInvaders het volgende:
Hmz ik ben de simple cowl aan het halen, maar nu zie ik dat ik al 10'rondes elke ronde een increase heb gemaakt per ongeluk
Uittrekken?
Zo duur is het hier toch ook niet? En ze drogen altijd zo snel uit, dus ik probeer er niet te veel te hebben, vaak gebruik ik een kleur maar 1 of 2 keer en dan is ie uitgedroogd.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:40 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ja nagellak is echt een heeeeel stuk goedkoper daar ook, ik zit nu bijna aan de 400 potjes, oeps
OPI kost hier 14 euro, daar rond de $7quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:13 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Zo duur is het hier toch ook niet? En ze drogen altijd zo snel uit, dus ik probeer er niet te veel te hebben, vaak gebruik ik een kleur maar 1 of 2 keer en dan is ie uitgedroogd.
je had het jezelf ook makkelijk kunnen maken door gewoon rondes te haken hoor :-). Succes, ze zijn wel geinig.quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:12 schreef wild-r0se het volgende:
Wow.. leuke creaties allemaal! Voor vanavond (hoop dat het lukt) moet ik nog een paar sloffen afmaken voor mn broerhij wou graag sloffen alleen de beste man heeft maat 48(!) en daar is niets leuks voor te vinden dus heb ik dit patroon gekocht (oh ik wou dat ik niet wist hoe makkelijk het was om patronen te kopen en op die manier geld uit te geven) http://www.ravelry.com/pa(...)-mens-house-slippers
misschien dat ik ook eerst maar 2x de zool maak en de rest later, om te kijken of het wel echt pas thaha
wanneer vieren jullie sinterklaas?
Zou hier toch mee oppassen, want als ze je pakje er wel tussenuit halen, ben je meer kwijt. En dat trucje van $20 op de doos schrijven, kennen ze bij de douane natuurlijk ook. Ik vermoed dat ze bij zo'n grote doos (want die bollen zijn écht mega) ook snel argwaan zullen krijgen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:14 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Dnkje!
Ik 'ken' trouwens wat Amerikanen waarmee ik vaak nagellak ruil. Zij kan ook aan red heart wol komen en ze zei dat verzenden voor 10 grote bollen zo'n $20 zou zijn. Misschien een keer wat bestellen of eventueel samen met iemand van hier? Zij schrijft dan 20$ op de doos dus minder kans op douanekosten. Nog nooit problemen gehad met nagellak
Bronquote:Ik ontvang goederen uit het buitenland die door een andere particulier aan mij zijn toegezonden (bijvoorbeeld door een familielid of vriend(in). Het gaat om goederen zonder handelskarakter.
Kenmerken van het begrip 'zonder handelskarakter' zijn:
- De zending heeft een incidenteel karakter.
- De goederen zijn voor persoonlijk gebruik door de geadresseerde, of persoonlijk gebruik door de leden van het gezin van de geadresseerde.
- De aard en hoeveelheid is zodanig, dat de zending geen commercieel karakter heeft.
- De goederen worden verzonden door de afzender, zonder dat daar enige betaling tegenover staat.
Ik zou daar even speciale thinner voor nagellak voor kopen (trind heeft die wel) anders verpruts je je lak.quote:Op zaterdag 1 december 2012 10:44 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
OPI kost hier 14 euro, daar rond de $7dus scheelt echt wel.
Ik heb nog nooit uitgedroogde nagellak gehad en als het wat dikker begint te worden kun je er wat nagellakremover bij gooien.
Ja dat heb ik, ik snap dat je er geen aceton/verdunner bij moet gooien. Ik zei verdunner omdat dat voor mij vanzelfsprekend isquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:04 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik zou daar even speciale thinner voor nagellak voor kopen (trind heeft die wel) anders verpruts je je lak.![]()
Hier nog steeds bezig met de dekensdus voorlopig nog geen foto's in tegenstelling tot anderen hier, mooie dingen allemaal weer.
Doorgaans kan douane in samenwerking met Bastingdienst je geldstromen nagaan. Dat is met particulier natuurlijk niet echt rendabel.. Ze zullen dan overgaan op waardebepaling aan de hand van soortgelijke goederen en zo de waarde en invoerrechten bepalen als er vermoedens zijn dat het geen gift is.quote:Op zaterdag 1 december 2012 15:00 schreef BrainTeaser het volgende:
Nee, als bedrijf sowieso niet. Die zijn verplicht de werkelijke waarde van goederen te vermelden, anders belazeren ze de douane en daar wordt je echt niet blij van.
Maar ook als particulier zijn er grenzen. Als je bijv. iets via Ebay koopt van iemand in de VS, mag die er ook niet zomaar 'gift' op zetten, omdat er wel degelijk voor betaald is.
Dus als ze je dan pakken, heb je ook een probleem (al weet ik niet hoe de douane daar achter zou moeten komen..)
Edit:
[..]
Bron
Je was even te druk bezig met haken.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:10 schreef SpaceInvaders het volgende:
O waait, ik typte remover??? Dafuq. Dat doe ik dus nooit en m'n brein zal wel weer raar hebben gedaan. Ik heb een flesje verdunner van orly. Sorry mijn fout
Of het was de autocorrect die van nagelakverdunner remover maakte?! Wazig
Sterker nog: douane is onderdeel van de belastingdienstquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:09 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Doorgaans kan douane in samenwerking met Bastingdienst je geldstromen nagaan. Dat is met particulier natuurlijk niet echt rendabel.. Ze zullen dan overgaan op waardebepaling aan de hand van soortgelijke goederen en zo de waarde en invoerrechten bepalen als er vermoedens zijn dat het geen gift is.
Eventueel kan je erna in bezwaar gaan als het echt een kado is geweest maar dat zal je niet kunnen bewijzen..
Is het stug of whut?quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:39 schreef Serinde het volgende:
[..]
Sterker nog: douane is onderdeel van de belastingdienst![]()
Wat betreft Red Heart: ik had gelukkig iemand die voor mij een bol wilde meebestellen om het eens te proberen en ben blij dat ik zelf niet enthousiast een bestelling heb geplaatst want ik vind het niet echt fijn haken. De dikte is goed, kleur super maar het voelt gewoon niet fijn!
Ik wil je wel wat opsturen, ik heb er een Binky van gemaakt, niet zo groot dus fijn om te proberen.quote:
Krakerig is de goede omschrijving. Het is stug spul. Geweldige kleuren waarvan ik graag zou zien dat we die hier in goedkope bollen ook hadden, maar heel dik (haaknaald 5,5 en groter) en gewoon een beetje hard. Niet iedereen is het daarover eens overigens. Ik heb een bol aan een collega gegeven die het helemaal niet zo stug vond.quote:Op zaterdag 1 december 2012 20:43 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik wil je wel wat opsturen, ik heb er een Binky van gemaakt, niet zo groot dus fijn om te proberen.
Het is gewoon eh .. ja beetje pluizig vind ik en het voelt gewoon krakerig? Weet niet of ik het echt stug vind. Jeetje hier heb je wat aan he!
I knowquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:39 schreef Serinde het volgende:
[..]
Sterker nog: douane is onderdeel van de belastingdienst![]()
Wat betreft Red Heart: ik had gelukkig iemand die voor mij een bol wilde meebestellen om het eens te proberen en ben blij dat ik zelf niet enthousiast een bestelling heb geplaatst want ik vind het niet echt fijn haken. De dikte is goed, kleur super maar het voelt gewoon niet fijn!
klopt, op ravelry zijn de meeste mensen in de groep waar ik actief ben, erg enthousiast. Vandaar dat ik bijna zelf ook al een lading wilde bestellenquote:Op zaterdag 1 december 2012 20:46 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Krakerig is de goede omschrijving. Het is stug spul. Geweldige kleuren waarvan ik graag zou zien dat we die hier in goedkope bollen ook hadden, maar heel dik (haaknaald 5,5 en groter) en gewoon een beetje hard. Niet iedereen is het daarover eens overigens. Ik heb een bol aan een collega gegeven die het helemaal niet zo stug vond.
Momenteel zijn het flowers in een doosje, want ik ben aan t nadenken of ik ze op een andere manier ga joinen...quote:Op zondag 2 december 2012 00:38 schreef YogaLove het volgende:
@16021988 ik ben benieuwd naar de vorderingen van je Flowers in the snow deken.
Ok.quote:Op zondag 2 december 2012 07:02 schreef 16021988 het volgende:
[..]
Momenteel zijn het flowers in een doosje, want ik ben aan t nadenken of ik ze op een andere manier ga joinen...
Weet ik niet meer, heb alleen Saskia gebruikt toen ik net haakte. Het is vooral een stuk dikker maar zeker niet erger.quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:58 schreef SpaceInvaders het volgende:
Is het vergelijkbaar met royal of saskia? Of erger?
quote:Op zondag 2 december 2012 13:03 schreef Mirjam het volgende:
Pffff, Sjakie is echt nu nét af, en de verjaardag is over twee uurtjes
Hakken over de sloot
[ afbeelding ]
deze zijn wel exht heel cutequote:Op zondag 2 december 2012 11:49 schreef YogaLove het volgende:
Hoe schattig is dit?
Ik ga er een paar maken voor in mijn nóg hysterischere kerstboom!
[ afbeelding ]
http://www.lemondedesucre(...)s-socks-the-pattern/
zitten meer kleuren in dan het vorige kleed, maar ppfffttttt zo saai doe het gewoon met me ogen dicht, maar heb me voorgenomen eerst deze maar af maken dan aan de volgende beginnen, ben nog aan het breien ook heb het gewoon drukquote:
echt prachtstuk werk! Petje af voor het geduld. Mijn dekentje is op de helft. Zou je eens van een van je vierkantjes een foto willen mk. Mooie colors! Ist katoen catania?quote:Op zondag 2 december 2012 13:44 schreef Toverheks het volgende:
.................
Ging wat mis, even zoals beloofd een up-date foto van me popcorndeken, echt ben er bijna moet nog op kleur geblockt worden en met de hand aan elkaar naaien en dan mooie rand erom heen, een roze of een grijze kijken waar ik het meest van heb. dan nooit, ik zeg nooit meer zo een popcorndeken hik er gewoon tegenaan steeds, zo saai om steeds hetzelfde te doen.
Hierna een mooie flowerplaid denk ik, heb al wolletjes gezien in mierzoete kleuren.
[ afbeelding ]
Mijn andere projecten lopen hierdoor weer vertraging op.quote:Op zondag 2 december 2012 13:43 schreef BrainTeaser het volgende:
@Yogalove: die sokjes zijn schattig he? Zag ik ook al voorbij komen, maar heb al zoveel projectjes lopen dat dat voor volgend jaar zal zijn denk ik!
quote:Op zondag 2 december 2012 14:50 schreef CREADO het volgende:
[..]
echt prachtstuk werk! Petje af voor het geduld. Mijn dekentje is op de helft. Zou je eens van een van je vierkantjes een foto willen mk. Mooie colors! Ist katoen catania?
Stapelslakkie top gemaakt,
Ik heb nog textielgaren gekocht...zag limoengroen, middengroen, donkergrijs en dachtquote:Op zondag 2 december 2012 14:35 schreef Lutte het volgende:
ToverheksWauw! Kan me voorstellen dat je het soms ff goed zat bent
Ben nu ook bezig met 'jouw' popcornsteek en ineens zie ik ze overal om me heen in sjaals en kleden!
Toch de bamboe brei- en haaknaalden gescoord bij de Action.Het was sterker dan ik
heel gaaf en wat een klus. T is inderdaad vaak wel na zoveel vierkantjes dat je het goed uit je hoofd weet te doen.ben je begonnen met een magic ring of losse?quote:Op zondag 2 december 2012 15:16 schreef Toverheks het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
restjes nova, catania en phildar en nog iets van Hanah ( was toen bij de Wibra heerlijk spul)
kun je hem niet in google translate gooien? meestal komt er dan wel iets uit wat te ontcijferen isquote:Op zondag 2 december 2012 22:10 schreef SunshineFlower het volgende:
Wauw, wat maken jullie toch allemaal mooie dingen!![]()
Kan iemand mij helpen? Ik heb van de week textielgaren gekocht bij de action en ik wil graag dit kleedje maken: http://yarnfreak-blog.blo(...)gratis-zpagetti.html
Maar hij is in het deens/ fins?
Weet iemand een kleedje wat hierop lijkt of iemand die misschien deens of fins kan?![]()
Heb ik ook net gedaan en werkt goed, of een vertaallijstje voor afkortingen ernaast plus de duidelijkste foto uitprinten, dan kom je er wel !quote:Op zondag 2 december 2012 22:16 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
kun je hem niet in google translate gooien? meestal komt er dan wel iets uit wat te ontcijferen is
quote:Op zondag 2 december 2012 22:16 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
kun je hem niet in google translate gooien? meestal komt er dan wel iets uit wat te ontcijferen is
Dank jullie, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht!quote:Op zondag 2 december 2012 22:17 schreef Serinde het volgende:
[..]
Heb ik ook net gedaan en werkt goed, of een vertaallijstje voor afkortingen ernaast plus de duidelijkste foto uitprinten, dan kom je er wel !
-edit- de v in de vertaling is geen vaste maar een stokje
Ha! Zie jequote:Op zondag 2 december 2012 21:05 schreef SpaceInvaders het volgende:
Weten jullie nog dat ik zo enthousiast was over mijn zwarte bol textiel garen van de action? Mijn witte bol is echt om te janken.
Nog steeds nergens last van. Mijn bollen zijn prima.quote:
Het gaat er niet om iets moois te maken, het gaat erom om om stemmen te bedelen. Wat niet mijn ding is, dus meedoen heeft voor mij geen zin.quote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
hmm...bij de wedstrijd op amigurumi haken.be het een of andere sleepy bear gewonnen....ik wist dat ik geen kans maakte, maar dit is echt nix.
snap die hele site eigenlijk nogsteeds niet....maar goed.
is dat Luke, van Owlishly?quote:Op maandag 3 december 2012 13:05 schreef Whoopdidoo het volgende:
en een dinosaurus jongetje (die gewoon niet leuk is) die alleen nog stekels moet.
Hij staat raar op zn benen(ok dat ligt aan mij), maar ook gewoon de vorm van het lijf enzo.quote:Op maandag 3 december 2012 13:22 schreef trui het volgende:
waarom niet? ik vond 'm wel goed te doen.
staat het vertalingsoverzicht ook niet bij garnstudio.com?quote:Op zondag 2 december 2012 22:10 schreef SunshineFlower het volgende:
Wauw, wat maken jullie toch allemaal mooie dingen!![]()
Kan iemand mij helpen? Ik heb van de week textielgaren gekocht bij de action en ik wil graag dit kleedje maken: http://yarnfreak-blog.blo(...)gratis-zpagetti.html
Maar hij is in het deens/ fins?
Weet iemand een kleedje wat hierop lijkt of iemand die misschien deens of fins kan?![]()
quote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef Tyler-Girl het volgende:
hmm...bij de wedstrijd op amigurumi haken.be het een of andere sleepy bear gewonnen....ik wist dat ik geen kans maakte, maar dit is echt nix.
snap die hele site eigenlijk nogsteeds niet....maar goed.
Waar maken jullie dat dan uit op? Dat beest is echt gigantisch, dus misschien hebben veel mensen wel gewoon gestemd voor al het werk dat erin zit? Of vinden heel veel andere mensen 'm wel heel leuk/lief/grappig/mooi?quote:Op maandag 3 december 2012 13:06 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om iets moois te maken, het gaat erom om om stemmen te bedelen. Wat niet mijn ding is, dus meedoen heeft voor mij geen zin.
je kunt best een muts haken met dun garen, maar dan moet je er een patroon bij zoeken dat voor die dikte geschreven is. je kunt ook andersom te werk gaan. Ga naar Ravelry (of Google oid) en zoek een leuk patroon voor een muts uit. Kijk wat er in de beschrijving van dat patroon voor garen- & naalddikte wordt aanbevolen, en koop iets in die dikte.quote:Op maandag 3 december 2012 14:04 schreef Saffier het volgende:
Ik wil graag een muts haken voor Ylana. Welke maat garen is daar handig voor? Ik heb alleen maat 3-3.5 in huis...
En zpagetti maar dat wil ik er maar niet voor gebruiken : D
Tsja, misschien waren er mensen die dat niet met je eens waren, dat kan toch ook?quote:Op maandag 3 december 2012 14:05 schreef Angelof9 het volgende:
Mijn beer was ook heel mooi. En ik heb 5 stemmen ofzo gekregen. Omdat ik niet ga bedelen.
Ik heb mijn laatste mutsen veelal met Royal van de Zeeman gemaakt. Alleen weinig kleuren te krijgen (hoewel Ylana Roze en Paars en Wit vast ook leuk vindt)... maar wel haaknaald 4/4,5/5 te doen en dus lekker snel klaar!quote:Op maandag 3 december 2012 14:04 schreef Saffier het volgende:
Ik wil graag een muts haken voor Ylana. Welke maat garen is daar handig voor? Ik heb alleen maat 3-3.5 in huis...
En zpagetti maar dat wil ik er maar niet voor gebruiken : D
Maar het feit dat die vruchtbaarheidsdingen zoveel stemmen kregen, zegt op zich ook al genoeg. Want mooi waren ze zeker niet. En alle andere inzendingen wel.quote:Op maandag 3 december 2012 14:47 schreef Tyler-Girl het volgende:
Mocht het zo zijn dat er om stemmen gebedelt wordt, vindt ik het geen eerlijk spel (oke ik heb laatst ook op die pannenlappen gestemd...maar dat was ook omdat ik die gewoon het mooiste vond en dat die vruchtbaarheidspannelappen niet om aan te zien waren).
Ja precies.quote:Op maandag 3 december 2012 14:52 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Maar het feit dat die vruchtbaarheidsdingen zoveel stemmen kregen, zegt op zich ook al genoeg. Want mooi waren ze zeker niet. En alle andere inzendingen wel.
Ik zeg niet dat ik wel geloof dat er eerlijk gestemd wordt (dat maak jij er van), ik vraag alleen waar je je uitspraken op baseert. En ik zeg ook niet dat je lelijke dingen haakt, ik zeg dat sommige mensen het misschien niet mooi vinden.quote:Op maandag 3 december 2012 14:39 schreef Angelof9 het volgende:
Als jij wilt geloven dat er eerlijk gestemd wordt op dat soort dingen, ga je gang.
Maar ik doe niet meer mee aan dingen waar niet door een jury geoordeeld wordt, want dat heeft voor mij geen zin.
En niet omdat ik lelijke dingen haak.
Dus dan kan ik best uit de voeten met mijn 3-3,5 voorraad? Mits mijn patroon daarop gebaseerd is natuurlijk.quote:Op maandag 3 december 2012 14:21 schreef trui het volgende:
[..]
je kunt best een muts haken met dun garen, maar dan moet je er een patroon bij zoeken dat voor die dikte geschreven is. je kunt ook andersom te werk gaan. Ga naar Ravelry (of Google oid) en zoek een leuk patroon voor een muts uit. Kijk wat er in de beschrijving van dat patroon voor garen- & naalddikte wordt aanbevolen, en koop iets in die dikte.
Ja de kleurtjes zijn op zich prima hoorquote:Op maandag 3 december 2012 14:49 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ik heb mijn laatste mutsen veelal met Royal van de Zeeman gemaakt. Alleen weinig kleuren te krijgen (hoewel Ylana Roze en Paars en Wit vast ook leuk vindt)... maar wel haaknaald 4/4,5/5 te doen en dus lekker snel klaar!
bij Ravelry kun je allerlei zoekfilters instellen. zie bijv. hierquote:Op maandag 3 december 2012 15:53 schreef Saffier het volgende:
[..]
Dus dan kan ik best uit de voeten met mijn 3-3,5 voorraad? Mits mijn patroon daarop gebaseerd is natuurlijk.
me too :-)quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef Lijnloos het volgende:
Oh die is leuk Saffier! Die ga ik ook effe bookmarken!
quote:Op maandag 3 december 2012 22:11 schreef KarinvdB het volgende:
Jippie, de klemmetjes voor de speenkettingen zijn vandaag binnen gekomen! Ik zat 'm toch even te knijpen, zeker na de douane discussies hier, had ze in Amerika bestelt via ebay, en had er nou toch echt rond de 20 euro inclusief verzending voor betaald, ik begon nou wel te denken, straks vissen ze die envelop met al die metalen dingen er uit..... En ja dan zou ie er misschien wel een keer door komen maar dat kan net zo goed pas tegen oud&nieuw zijn.... Maar gelukkig toch na een ruime week binnen.
Nu kan ik echt los, alles kan nu gelijk verzonden worden en toevallig vandaag ook twee bestellingen gehad dus die zijn gelijk op de post gegaan. Moet nu weer snel gaan bijmaken. Had al een nieuwe sleutelhanger gemaakt om de rode te vervangen die dit weekend werd bestelt, maar die oogjes borduren blijft lasrifnen ik was nu echt niet tevreden dus die heb ik opnieuw gedaan. Voor de sleutelhangers zou ik wel gewoon oogjes kunnen gebruiken maar ik heb van die kleintjes alleen de soort met een glad stokje en die blijven dus echt niet zitten, lijmen werkte ook niet.
je zou ook met dubbele draad kunnen haken. heb je trouwens wol of iets anders? wol zal wel het best warm houden denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 20:22 schreef Saffier het volgende:
Deze wordt het!
http://www.ravelry.com/patterns/library/newsboy-cap-15
Bedankt voor al je hulp trui!
Ze heeft het over een maat 5 naald, die heb ik wel, maar alleen garen in huis maat 3-3,5Ik begin gewoon en kijk waar ik nog wat meer moet meerderen in het patroon
Anders morgen maar wat garen maat 5 halen
Ja, kom je nu meequote:Op maandag 3 december 2012 22:27 schreef trui het volgende:
hoera voor de klemmetjes karin! succes met de verkoop!
[..]
je zou ook met dubbele draad kunnen haken. heb je trouwens wol of iets anders? wol zal wel het best warm houden denk ik.
Hm gaat er niet iets verkeerd? Zo doe ik hem:quote:Op maandag 3 december 2012 23:49 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb een vraagje over halve stokjes, ik vind het maar een irritante steek. Je moet de draad omslaan, doorhalen en dan meteen door nog een lus halen zodat je met 2 lussen op je naald eindigt. Maar ik krijg die doorhaal dus nooit goed door een lus heen, ik moet dan altijd moeilijk doen op de naald en dat is rot met dun katoen. Iemand tips?
Oh dan doe ik m dus verkeerdquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:06 schreef KarinvdB het volgende:
SpaceInvaders: Ik kan me vergissen maar volgens mij begrijp je de steek dan verkeerd. Volgens mij is een half stokje hetzelfde als een heel stokje maar in plaats van op het laatst omslaan, door twee lussen halen, omslaan en nog eens door twee lussen halen, omslaan en haal je in een keer door de drie lussen heen. Is dat een beetje te volgen? Anders moet je even een videotje zoeken, de Engels/Amerikaanse term is half double crochet.
Ik had haar laatst al eens een berichtje gestuurd, staat als het goed is ergens onderaan in de reacties. Omdat het mij ook al was opgevallen dat zij het halve stokje anders uitlegt dan dat ik 'm altijd doe. Haar manier is een stuk minder handig (maar dat was jou dus inmiddels ook al opgevallenquote:Op dinsdag 4 december 2012 00:12 schreef SpaceInvaders het volgende:
http://bymiek.blogspot.nl(...)beginners-les-3.html
Hier heb ik het dus vandaan, misschien moet die uit de OP of een stuk tekst erbij met wat er niet klopt?
http://www.garnstudio.com(...)sort=2&thumbnails=onquote:Op dinsdag 4 december 2012 09:49 schreef Serinde het volgende:
Drops heeft wel goede uitleg vind ik zelf.
Tekst met plaatjes
Video's
Wat jij doet is de extended single crochet.quote:Op maandag 3 december 2012 23:49 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik heb een vraagje over halve stokjes, ik vind het maar een irritante steek. Je moet de draad omslaan, doorhalen en dan meteen door nog een lus halen zodat je met 2 lussen op je naald eindigt. Maar ik krijg die doorhaal dus nooit goed door een lus heen, ik moet dan altijd moeilijk doen op de naald en dat is rot met dun katoen. Iemand tips?
net zoiets als de foundation chain, maar dan met halve stokjes ipv vasten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:05 schreef YogaLove het volgende:
[..]
http://www.garnstudio.com(...)sort=2&thumbnails=on
Wat doet zij nou?
oja, die heb ik inderdaad ook wel eens ergens voor moeten maken. (charley het zeepaard)quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:10 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wat jij doet is de extended single crochet.
Oh ik heb niet eens iets nieuws ontdektquote:Op dinsdag 4 december 2012 10:10 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wat jij doet is de extended single crochet.
misschien handig om 't aan die blogmevrouw te laten weten. dan weet zij ook wat ze doet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:15 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Oh ik heb niet eens iets nieuws ontdekt
Dat had ik al gedaan, maar daar heeft ze verder niet meer op gereageerd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:16 schreef trui het volgende:
[..]
misschien handig om 't aan die blogmevrouw te laten weten. dan weet zij ook wat ze doet.
Ik vind er ook niks aan, zo'n wedstrijd waar steeds dingen winnen die ik persoonlijk niet mooi vindquote:Op maandag 3 december 2012 13:50 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
[..]
Waar maken jullie dat dan uit op? Dat beest is echt gigantisch, dus misschien hebben veel mensen wel gewoon gestemd voor al het werk dat erin zit? Of vinden heel veel andere mensen 'm wel heel leuk/lief/grappig/mooi?
Of mis ik nu iets?
Ik doe nu maximaal 2-3 rondes per dag, anders dan is het niet echt leuk meer inderdaad. Dit is het laatste wat ik ermee maak iigquote:Op dinsdag 4 december 2012 12:21 schreef Angelof9 het volgende:
zpagetti is een dure hobby inderdaad. en daarna ook nog naar de fysio met een polsblessure!
Wowww gaat dat zo snel dan, ik ben nu een zpagetti plantenhoes aan het maken en vind het best langer duren en gaat niet super snel ofzo...quote:Op dinsdag 4 december 2012 12:51 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb ook weer een Zebra af!
"we" hadden het toch over halve stokjes. In dit filmpje haakt zij toch geen halve stokjes?quote:Op dinsdag 4 december 2012 10:14 schreef trui het volgende:
[..]
net zoiets als de foundation chain, maar dan met halve stokjes ipv vasten.
Dat klopt! Zij haakt: "Basis van halve stokjes (hstk) of haken zonder ketting" Zoals boven het filmpje staat. Dat zijn dus inderdaad niet gewoon halve stokjes.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:30 schreef YogaLove het volgende:
[..]
"we" hadden het toch over halve stokjes. In dit filmpje haakt zij toch geen halve stokjes?
Wanneer zij er 3 op de naald heeft staan, doet ze eerst nog een keer een omhaal, door 1 lusje, en daarna pas een omhaal door 3? Dat deel snap ik niet van het filmpje.
Oh dan gelukkigquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:41 schreef bietel het volgende:
[..]
Dat klopt! Zij haakt: "Basis van halve stokjes (hstk) of haken zonder ketting" Zoals boven het filmpje staat. Dat zijn dus inderdaad niet gewoon halve stokjes.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder spoiler omdat de (telefoon)foto's zo groot zijn...Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
Korte broek maken en dan gewoon losse bretels erbijquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef Whoopdidoo het volgende:
ZebraBlijft leuk.
Leuke muts ook!
Ga ook de jongetjes versie maken van de kat. Wordt wel even verzinnen qua hoedje en laarsjes, maar zal wel moeten lukken.
Vind de konijnen versie ook zo leuk, maar die heeft wel een heel ander hoofd. Maar dat moet ook nog wel te doen zijn denk ik.
Dit is het jongetje. Moet wel lukken denk ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Korte broek maken en dan gewoon losse bretels erbijeventueel met zo'n dwarsstukje (zoals bij lederhosen). Voor het hoedje zou ik precies hetzelfde doen als nu maar er een half rondje erbij haken, zodat je een recht omhoog stekende pet hebt.
Oh, je hebt een voorbeeld maar wilt niet betalenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Dit is het jongetje. Moet wel lukken denk ik.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Dit is het jongetje. Moet wel lukken denk ik.
Nee tuurlijk niet, het patroon is hetzelfde als het meisje denk ik, en die heb ik uit t boekje. Ga niet voor een muts, hesje en laarsjes een patroon kopen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Oh, je hebt een voorbeeld maar wilt niet betalenik dacht dat je moest freestylen
Snap ik. Maar ik vond mijn idee nou net zo tofquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, het patroon is hetzelfde als het meisje denk ik, en die heb ik uit t boekje. Ga niet voor een muts, hesje en laarsjes een patroon kopen.
Ik zou zeggen, pak je haaknaald en ga aan de slagquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ik vond mijn idee nou net zo tof
Oh ja, goed idee! Dat ze een basispatroon heeft voor die pop en dan upgrades voor de verschillende versies!! briljant. Op die manier zou ik er inderdaad meerdere kopen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik vind dat trouwens sowieso vervelend, waarom verkopen ze geen upgrades? Volgens mij denken veel mensen daar zo over, ik had het laatst ook met Bina en Dirk (van Laly). Moet ik echt vijf euro betalen voor stekeltjes en vleugels?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:01 schreef Saffier het volgende:
Ohh ik vind die zebra leuk!!
Project hoed is geloof ik geslaagdOf hij erg warm is betwijfel ik.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.onder spoiler omdat de (telefoon)foto's zo groot zijn...Leuk!!!
Heb ik ook al vaker aan gedacht inderdaad. Want zelf profiteren ontwerpers wel van het eerder gedane werk (ze hoeven de beschrijving alleen maar te knippen en plakken), maar kopers moeten er wel meerdere keren voor betalen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef B.ertha het volgende:
[..]
Ik vind dat trouwens sowieso vervelend, waarom verkopen ze geen upgrades? Volgens mij denken veel mensen daar zo over, ik had het laatst ook met Bina en Dirk (van Laly). Moet ik echt vijf euro betalen voor stekeltjes en vleugels?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:55 schreef BrainTeaser het volgende:
En dat knippen en plakken zie ik soms letterlijk; dat je een hondje aan het maken bent, en dat er dan ineens naar een kat verwezen wordt...![]()
http://www.creamijn.nl/ rekent maar ¤ 1quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef Koningin het volgende:
Weet iemand een online winkel die geen verzendkosten rekent?
Ik moet telkens maar 1 of 2 bolletjes garen hebben en dat is zo zonde van de verzendkosten.
Dank je wel. Ga ik daar even kijken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:03 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
http://www.creamijn.nl/ rekent maar ¤ 1
quote:Hi,
I would like to make a suggesstion. Me and some crocheters from my community have made different Laly doll patterns and many of us would like to crochet the other patterns as well. However, we dislike the idea of having to spend 5,50 for each pattern for a few alterations to the base pattern (this would quickly get costly as we truthfully love ALL the Laly patterns). Why don't you make upgrades available for a reasonable price? You could make Bina the base doll and then charge 2-3 euros for the upgrade (perhaps more for the more difficult ones). This makes it much more attractive for me to buy all patterns, whereas now I am inclined to buy none.
Kind regards,
ahhhhhh die zijn erg leuk! ander patroontje toch?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:40 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jongens slofjes ook af. Ik zie nu dat 1 knoopje scheef zit, zo even fixen.
Moet... Baby.. Nu...quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:40 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jongens slofjes ook af. Ik zie nu dat 1 knoopje scheef zit, zo even fixen.
Oeh die vind ik érg leuk! Ben benieuwd hoe die van Tobias gaat worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 22:11 schreef Saffier het volgende:
http://www.ravelry.com/patterns/library/brain-waves-beanie
Deze heeft hij uitgekozen, in de kleuren oranje, donkerblauw en groen. Maar ik kom veel kleiner uit dan het patroon wil dus dat is extra puzzelen nu.
Bij mij staan ze wel goedquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:29 schreef trovey het volgende:
Dacht ik toch even: wat een open hangmand....blijk ik mijn hoofd te moeten draaien.
![]()
Mooi gelukt.
Bij mij in Opera moet ik mijn hoofd naar links draaien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:33 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Bij mij staan ze wel goed![]()
Ja ik ben d'r wel blij mee. En ik heb gewoon wit genomen van de action op het einde ipv een nieuwe bol zpagetti te kopenscheelt weer 10 euro.
Dit!quote:Op dinsdag 4 december 2012 23:30 schreef beefcake het volgende:
Handig en leuk die mand! Zou ook een stuk beter staan naast mijn stoel dan een plastic tasje
Dat heb ik vooral bij de dubbele stokjes, die ik aan het oefenen benquote:Op woensdag 5 december 2012 00:44 schreef littledrummergirl het volgende:
haakmaagd meldt zichzojuist n eerste fröbeltje gemaakt aan de hand van het filmpje in de op
moet nog n beetje skills ontwikkelen om niet steeds halverwege mn draad te verliezen.. lijkt alsof mijn haakjes niet heel diep zijn ofzo
Ik vind de 10 en 12 van de zeeman prima. Voor de rest gebruik ik clover of ebay naalden.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:14 schreef Angelof9 het volgende:
Die Zeeman haaknaalden zijn vrij vreselijk. Prima om te oefenen, maar als je het echt leuk gaat vinden, kun je beter investeren in een echte haaknaald van prym of Clover. Dat verschil zul je zeker merken! En als je wol te dik is voor je haak, is het ook moeilijker. Op het label van de wol staat vaak een indicatie aangegeven voor de maat naald die je nodig hebt.
die heb ik voor de textielgaren van de action gehaald, maar dat moet ik echt met de hele hand doen ipv vanuit de polsquote:Op woensdag 5 december 2012 11:18 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik vind de 10 en 12 van de zeeman prima. Voor de rest gebruik ik clover of ebay naalden.
Met heel mijn arm ja, ik dacht dat dat aan het textielgaren lag? Dat het sowieso rot werkte dus verder niet bij nagedacht dat het aan de haaknaald kon liggen.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
die heb ik voor de textielgaren van de action gehaald, maar dat moet ik echt met de hele hand doen ipv vanuit de pols
tis volgens mij de combi garen met naaldquote:Op woensdag 5 december 2012 12:42 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Met heel mijn arm ja, ik dacht dat dat aan het textielgaren lag? Dat het sowieso rot werkte dus verder niet bij nagedacht dat het aan de haaknaald kon liggen.![]()
Voor mijn simple cowl met 2 draden katoen werkte de 10 prima
Dat moet sowieso met textielgaren.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:40 schreef Ynske het volgende:
[..]
die heb ik voor de textielgaren van de action gehaald, maar dat moet ik echt met de hele hand doen ipv vanuit de pols
je kunt er bloemen op hakenquote:Op woensdag 5 december 2012 14:06 schreef dapmar het volgende:
Nou mijn eerste "project" is af het is zpagetti katoen geworden, en heb een hoes gehaakt voor mijn vaas... al met al aardig tevreden maar wil even geen zpagetti meer doen. Maar wat nu wel geen idee, tips?
[ afbeelding ]
haha ja !quote:Op woensdag 5 december 2012 14:08 schreef B.ertha het volgende:
Bina is bijna af en dat is maar goed ook want ze is best wel eng zo!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |