En de mensen die willen dat niks veranderd zijn racisten?quote:Op donderdag 29 november 2012 17:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb nog geen kind meegemaakt dat zelf een slecht Sinterklaasfeest had, vanwege deze discussie. Die hele discussie gaat over het algemeen vooral langs kinderen heen.
Deze hele discussie is vooral een groot 'het op bepaalde manier afschilderen van de tegenstander'.
Mensen met andere mening zien spoken, zijn uitkeringtrekkers, zijn buitenlanders die hun bek eigenlijk moeten houden omdat ze dankbaar moeten zijn dat ze hier zijn, het zijn egoistische kinderfeestverpesters, etc. (Even een kleine collectie waarvan natuurlijk niet alles jouw mening hoeft te zijn).
Heb ik ook maar ergens zoiets gesuggereerd????quote:Op donderdag 29 november 2012 17:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En de mensen die willen dat niks veranderd zijn racisten?
Nou dan, dan zijn we er toch, het draait namelijk allemaal om de kinderen, niets meer en niets minder.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:01 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb nog geen kind meegemaakt dat zelf een slecht Sinterklaasfeest had, vanwege deze discussie. Die hele discussie gaat over het algemeen vooral langs kinderen heen.
Deze hele discussie is vooral een groot 'het op bepaalde manier afschilderen van de tegenstander'.
Mensen met andere mening zien spoken, zijn uitkeringtrekkers, zijn buitenlanders die hun bek eigenlijk moeten houden omdat ze dankbaar moeten zijn dat ze hier zijn, het zijn egoistische kinderfeestverpesters, etc. (Even een kleine collectie waarvan natuurlijk niet alles jouw mening hoeft te zijn).
Jij niet nee, andere wel (zoals anonymoussie).quote:Op donderdag 29 november 2012 17:04 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Heb ik ook maar ergens zoiets gesuggereerd????![]()
![]()
Ja precies.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou dan, dan zijn we er toch, het draait namelijk allemaal om de kinderen, niets meer en niets minder.
Voor kinderen georganiseerd door volwassenen. Waarom zou daar niet kritisch naar gekeken mogen worden? Het feit dat volwassenen iets op bepaalde manier organiseren zegt meer over de volwassen dan over de kinderen.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:05 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou dan, dan zijn we er toch, het draait namelijk allemaal om de kinderen, niets meer en niets minder.
En zoals je misschien had kunnen zien in mijn reacties op hem vind ik zijn manier van redeneren net zo triest als de manier van redeneren die ik tegenkom bij veel van de pro-Zwarte Piet reacties.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij niet nee, andere wel (zoals anonymoussie).
Ja, maar het is een oudhollands kinderfeest, een traditie, ik ga toch ook niet zeggen dat Ramadan moet worden afgeschaft omdat het niks met de Westerse cultuur te maken heeft?quote:Op donderdag 29 november 2012 17:08 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Voor kinderen georganiseerd door volwassenen. Waarom zou daar niet kritisch naar gekeken mogen worden? Het feit dat volwassenen iets op bepaalde manier organiseren zegt meer over de volwassen dan over de kinderen.
En nee, het wil niet zeggen dat de volwassenen racistisch zijn. Het zegt echter wel dat de volwassenen degenen zijn die waarde hechten aan bepaalde aspecten. Je dan als volwassene verschuilen achter een "het is voor de kinderen" vind ik erg laf.
Waarom zou iets dat voor kinderen georganiseerd wordt, niet kritisch bekeken mogen worden?
Maar je mag wel kritiek hebben op ramadan. Net zoals genoeg mensen kritiek hebben op het suikerfeest, de hoofddoek, etc.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:11 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, maar het is een oudhollands kinderfeest een traditie, ik ga toch ook niet zeggen dat Ramadan moet worden afgeschaft omdat het niks met de Westerse cultuur te maken heeft?
Ik begrijp dat feest ook niet waarom dat gevierd wordt hier, maar ik ga mij daar niet aan storen en laat het zo als het is.
Doe lekker je ding maar laat mij met rust.
Ja, dat mag ook, maar ieder zijn ding toch?quote:Op donderdag 29 november 2012 17:13 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar je mag wel kritiek hebben op ramadan. Net zoals genoeg mensen kritiek hebben op het suikerfeest, de hoofddoek, etc.
Ja, maar op het moment dat bepaalde zaken als fout worden beschouwd, zullen er altijd mensen zijn die er kritiek op zullen hebben. Overigens heb ik zelf niemand zien pleiten voor volledige afschaffing v/d Zwarte Piet.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja, dat mag ook, maar ieder zijn ding toch?
Omdat ze het hier veel beter hebben dan in hun eigen land, misschien een reden? Verder zijn het altijd de SP huillies die zielig lopen te doen over dit soort onbelangrijke onderwerpenquote:Op donderdag 29 november 2012 16:51 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waarom zouden buitenlanders uit de kolonien dankbaar moeten zijn dat ze hier zijn en waar haal je vandaan dat de autochtonen die klagen SP'ers zijn met uitkering?
Eigenlijk zijn de klagers dus gewoon tweederangsburgers die gewoon maar hun bek moeten houden? Je maakt het nu wel heel makkelijk voor jezelf he?![]()
En wanneer precies mogen mensen dan wel klagen over zaken? Alleen wanneer hun mening overeenkomt met jouw mening?
waar heb ik ooit gezegd dat de mensen die het vieren racistisch zijnquote:Op donderdag 29 november 2012 16:56 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dat maakt de egoïsten niet uit, dat ze voor de kinderen het feest verpesten.
Ze willen even duidelijk maken hoe racistisch wij zijn omdat we een traditie vieren.
En waarom zijn pepernoten bruin?quote:Op donderdag 29 november 2012 17:20 schreef havanagila het volgende:
Sinterklaas en Piet? boeit kinderen geen reet of het hulpje paars of zwart is, zolang ze maar pepernoten gooien.
Voor veel allochtonen is hun eigen land Nederlandquote:Op donderdag 29 november 2012 17:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Omdat ze het hier veel beter hebben dan in hun eigen land, misschien een reden?
Echt geen flauw idee waar je dit op baseert. Klopt volgens mij ook geen zak van.quote:Verder zijn het altijd de SP huillies die zielig lopen te doen over dit soort onbelangrijke onderwerpen
Mensen die bijvoorbeeld klagen over hoofddoekjes vinden ook dat hun geklaag bijdraagt aan de maatschappij. Anderen zien het juist omgekeerd: hartstikke subjectief dus.quote:En op je laatste vragen: Ja, ik maak het mezelf nooit makkelijk en als die mensen of het onderwerp iets bijdraagt aan de maatschappij
waar danquote:Op donderdag 29 november 2012 17:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Jij niet nee, andere wel (zoals anonymoussie).
Kijk met dit soort opmerkingen probeer je dus de suggestie te wekken dat het geklaag zoooo ver gezocht is, dat het net zo belachelijk is als klagen over pepernoten die bruin zijn. Jammer, ik kan me niet voorstellen dat je zelf niet begrijpt dat het een totaal ander iets is.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:22 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En waarom zijn pepernoten bruin?
Ja, komt je het bekend voor, overal iets achter zoeken?quote:Op donderdag 29 november 2012 17:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Kijk met dit soort opmerkingen probeer je dus de suggestie te wekken dat het geklaag zoooo ver gezocht is, dat het net zo belachelijk is als klagen over pepernoten die bruin zijn. Jammer, ik kan me niet voorstellen dat je zelf niet begrijpt dat het een totaal ander iets is.
En dat is eigenlijk waar ik me het meest aan stoor mbt dit onderwerp. De lage smerige discussietactieken die gebruikt worden.
En cadeautjes krijgenquote:Op donderdag 29 november 2012 17:20 schreef havanagila het volgende:
Sinterklaas en Piet? boeit kinderen geen reet of het hulpje paars of zwart is, zolang ze maar pepernoten gooien.
Niet zo schijnheilig doen man. Maar goed, je loopt nu dingen uit te lokken.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:25 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ja, komt je het bekend voor, overal iets achter zoeken?
Vind je het gek? Elk jaar weer deze discussie is ook uitlokken.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:28 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Niet zo schijnheilig doen man. Maar goed, je loopt nu dingen uit te lokken.
wie begint nu met dit topic? steeds weer opnieuw met een nieuw deelquote:Op donderdag 29 november 2012 17:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vind je het gek? Elk jaar weer deze discussie is ook uitlokken.
Elk jaar Sinterklaas vieren ook, als ik jou manier van redeneren zou hanteren.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:30 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Vind je het gek? Elk jaar weer deze discussie is ook uitlokken.
Komt hij weerquote:Op donderdag 29 november 2012 17:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
wie begint nu met dit topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |