abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119739411

AMSTERDAM - Het is hard nodig dat er een onderzoek komt naar giftige stoffen in tatoeages. Gezondheidsdeskundigen zijn bezorgd nu uit een Duits studie blijkt dat in tatoeage-inkt vaak kankerverwekkende stoffen zitten. Ook de Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit (NVWA) vindt regelmatig giftige stoffen in tatoeage-inkt.

Dat schrijft de NOS. De onderzoekers willen weten wat de gezondheidseffecten zijn op lange termijn van de giftige stoffen. Daar is nu nog te weinig over bekend. "Er is geen grootschalig onderzoek gedaan naar de langetermijneffecten van tatoeages", vertelt Paul Janssen, risicobeoordelaar van het RIVM. "De consument verwacht dat het veilig is, maar eigenlijk weten we dat helemaal niet zeker."

Janssen zou zijn eigen kinderen daarom afraden om een tatoeage te laten zetten.. “Wie een tatoeage neemt, laat een behoorlijke hoeveelheid kleurstoffen in zijn huid injecteren. Hoeveel daarvan het lichaam ingaat, weten we niet precies. Wat we wel weten is dat er soms benzidine in voorkomt en dat kan blaastumoren veroorzaken."

Bron

Ik heb gelukkig maar een kleine tattoo.
  donderdag 29 november 2012 @ 10:18:12 #2
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_119739507
Ik heb gelukkig maar een kleine tattoo.

Dan duren de blaastumoren iets langer voor ze opspelen wil je zeggen?
pi_119739753
Maar waarom onderzoekt men dan gewoon niet het aantal blaastumor gevallen en vraagt men aan de mensen die hieraan hebben geleden of men een tattoo heeft/had, als er dan blijkbaar een hoger percentage getattoeerde mensen in de groep zit weet men of er iets van de bewering klopt.
pi_119739978
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:27 schreef Basp1 het volgende:
Maar waarom onderzoekt men dan gewoon niet het aantal blaastumor gevallen en vraagt men aan de mensen die hieraan hebben geleden of men een tattoo heeft/had, als er dan blijkbaar een hoger percentage getattoeerde mensen in de groep zit weet men of er iets van de bewering klopt.
Nee.

Dan heeft men een indicatie.
pi_119740298
quote:
Haha, ja want zo werkt wetenschappelijk onderzoek. :D
Raoul Duke: "Quick, like a bunny!"
----------------------------------------
pi_119740979
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 10:35 schreef RetepV het volgende:

[..]

Nee.

Dan heeft men een indicatie.
En als blijkt dat er geen indicatie is dan hoeft men daarna niet verder te zoeken naar de naald in een hooiberg.

Wij zijn helemaal doorgeslagen in de westerse wereld waarbij gezondheideffecten van alles onderzocht moet worden om mensen maar zolang mogelijk te laten leven terwijl we deze mensen als ze een bepaalde leeftijd bereikt hebben eigenlijk ook geen fatsoenlijk leven meer kunnen garanderen.
  donderdag 29 november 2012 @ 11:14:23 #7
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_119741085
quote:
Een statistisch verband is nog geen causaal verband. Als je weet dat tattoo-dragers een grotere kans hebben op een bepaalde tumor, wil dat nog niet zeggen dat die tattoo verantwoordelijk is voor die kans. Alle confounding factoren moet je meenemen; bijvoorbeeld, dat de populatie van tattoo-dragers relatief vaker ongezonder leven of ongezonder werk hebben.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:11 schreef Basp1 het volgende:
En als blijkt dat er geen indicatie is dan hoeft men daarna niet verder te zoeken naar de naald in een hooiberg.
Ook dan, nee. Omgekeerd geval van hierboven.

quote:
Wij zijn helemaal doorgeslagen in de westerse wereld waarbij gezondheideffecten van alles onderzocht moet worden om mensen maar zolang mogelijk te laten leven terwijl we deze mensen als ze een bepaalde leeftijd bereikt hebben eigenlijk ook geen fatsoenlijk leven meer kunnen garanderen.
Dát is een andere discussie...

Overigens zou het mij niets verbazen als tattoo-inkt niet het meest veilige spul is. Pigmenten hebben vaak complexe moleculaire structuren, en die hebben de neiging om eerder het DNA in de weg te zitten (daarom zijn PAKs ook relatief gevaarlijk).
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_119741973
Ach, er wordt altijd gezegd wat moet je dan met je tatoeage's als je bejaard bent, maar daar is dus blijkbaar al een oplossing voor ;)
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_119743887
quote:

[..]

Ach, ik hoorde laatst dat het nog nooit in de hele geschiedenis van de Aarde is voorgekomen dat het wereldwijde percentage van mensen die onder de armoedegrens leven zo laag is als nu. Iets van 10 a 15%.

Dus we doen wel degelijk iets goed. Mensen leven langer, en er leven vele mensen boven die armoedegrens ($1,25 per dag om uit te geven).

Nog geen 150 jaar geleden lag de gemiddelde leeftijd iets van 40 jaar. Ik zou bijvoorbeeld al lang dood geweest zijn.

En dan had ik je niet mijn wijsheid door kunnen geven en was jij met 40 jaar dom gestorven.

Pessimisme maakt meer kapot dan je lief is. Niet zeiken. Vroegah was het NIET beter.

Maar als je het niet aan kan, is er altijd een uitweg hoor. Geboren worden kun je niks aan doen, sterven heb je grotendeels in je eigen hand.
pi_119744091
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:51 schreef RetepV het volgende:

[..]

Ach, ik hoorde laatst dat het nog nooit in de hele geschiedenis van de Aarde is voorgekomen dat het wereldwijde percentage van mensen die onder de armoedegrens leven zo laag is als nu. Iets van 10 a 15%.

Dus we doen wel degelijk iets goed. Mensen leven langer, en er leven vele mensen boven de armoedegrens ($1,25 per dag om uit te geven).

Pessimisme maakt meer kapot dan je lief is.
Die armoede grens is ook niet meer dan een simplistische kapitalistische benadering van de wereld waarbij autarkische samenlevingen altijd heel arm zijn , maar van de andere kant veel meer welvaart kunnen hebben als de sloebers die van $2.50 per dag moeten leven. ;)

Het is geen pessimisme van mij, maar eerder een constatering dat we in sommige zaken (waaronder absolute veiligheid) teveel aan het doorschieten zijn in de westerse wereld.
pi_119744271
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die armoede grens is ook niet meer dan een simplistische kapitalistische benadering van de wereld waarbij autarkische samenlevingen altijd heel arm zijn , maar van de andere kant veel meer welvaart kunnen hebben als de sloebers die van $2.50 per dag moeten leven. ;)

Het is geen pessimisme van mij, maar eerder een constatering dat we in sommige zaken (waaronder absolute veiligheid) teveel aan het doorschieten zijn in de westerse wereld.
Luister, als je de dingen niet simpel maakt, los je niks op.

Overigens is het een illusie dat we te veel aan het doorschieten zijn in de Westerse wereld. De elite is te veel aan het doorschieten. Denk je nou echt dat als puntje bij paaltje komt al die veiligheidsmaatregelen ook op jou van toepassing zullen zijn?

Maar dat de elite doorschiet is van alle tijden. Dus ook dat is geen argument.

En wat maakt het uit dat 4 of 5 mensen van de 7 miljard mensen op Aarde hun tijd verspillen met onzin? Wees blij dat ze dit doen, in plaats van tankstations beroven.

En waarom stoor jij je aan hun publicaties? Of hecht je er zo veel aandacht aan dat je er pessimistisch op reageert? Laat ze publiceren. En negeer het dan. JIJ kunt toch niks met deze informatie.

Wat jij moet leren is het scheiden van informatie in hoofdzaken en bijzaken. En dan de bijzaken negeren. Dat scheelt je veel tijd in je leven.

Wat ik moet leren is dat niet iedereen open staat om dingen te leren en dat ik niet mijn tijd moet verdoen met het spelen van 'the voice of reason'. Maar goed, dat is dus mijn probleem en niet het jouwe.
pi_119744338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:51 schreef RetepV het volgende:

Nog geen 150 jaar geleden lag de gemiddelde leeftijd iets van 40 jaar. Ik zou bijvoorbeeld al lang dood geweest zijn.

En dan had ik je niet mijn wijsheid door kunnen geven en was jij met 40 jaar dom gestorven.

Ook dat is wederom een statistiek, die gemiddelde leeftijd lag zo laag omdat er heel veel kindersterfte was, als je je eerste levensjaren overleefd werd je ook wel wat ouder als 40.

Ow en als de gezondheidszorg niet op niveau was in NL leefde ik ook allang niet meer dan had ik de 6 weken niet gehaald. Dus die wijsheid van jou zou dan sowieso nooit bij mij aangekomen zijn. :P
pi_119746055
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 12:57 schreef Basp1 het volgende:
Die armoede grens is ook niet meer dan een simplistische kapitalistische benadering
Zo is de armoede in de VS onder Bush jr ooit flink afgenomen... door de armoedegrens een eind omlaag te flikkeren zodat er minder mensen onder die grens vielen. (De officiële armoedegrens staat daar sindsdien dan ook volkomen los van de werkelijke armoedegrens.)

Helaas voor George W kwamen er ook onder die verlaagde grens steeds meer mensen bij en hij durfde dit kunstje niet nog een keer uit te halen.
pi_119748807
Geen nieuws, oud onderzoek, komt in Nederland niet voor bij de bonafide tattoo shops/studio's.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  donderdag 29 november 2012 @ 15:49:21 #15
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_119749361
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:30 schreef sorcees het volgende:
Geen nieuws, oud onderzoek, komt in Nederland niet voor bij de bonafide tattoo shops/studio's.
Oh?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_119773042
quote:

Dit. Heel erg dit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_119780978
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit. Heel erg dit.
Niet helemaal. Er wordt veel aan gedaan om het leven zo lang mogeljik te maken, maar nog (te) weinig om de kwaliteit ook zo hoog mogelijk te maken. Gevolg is dat vrijwel iedere man prostaatkanker ontwikkeld als hij niet voortijdig aan een andere kwaal sterft.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
pi_119781697
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:50 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Niet helemaal. Er wordt veel aan gedaan om het leven zo lang mogeljik te maken, maar nog (te) weinig om de kwaliteit ook zo hoog mogelijk te maken. Gevolg is dat vrijwel iedere man prostaatkanker ontwikkeld als hij niet voortijdig aan een andere kwaal sterft.
Hoe kunnen we als maatschappij ooit iedereen een pensioen/ verzorging gaan bieden als er een groot gedeelte van onze populatie 120 zou gaan worden impliceert dat ook dat je waarschijnlijk tot je 90e moet blijven werken. Ware het niet dat de meeste na hun 65e al zo aan het aftakelen zijn dat ze toch niet meer kunnen werken in het bedrijfleven.
pi_119784915
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 14:50 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Er heerst een enorme gezondheidsmanie, met name in Nederland.

Kwaliteit van leven draait bij mij om goeie ervaringen, niet om al die bullshit die de media ventileren over gezondheid.

Prostaatkanker is simpelweg een welvaartsziekte. Vroeger ging je dood aan andere zaken voordat je uberhaupt kans had kanker te ontwikkelen...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')