Mijnes ook nietquote:Op vrijdag 11 januari 2013 08:00 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De mijne ziet er zowel van buiten, als van binnen niet uit
Ik heb ze nu 1 keer met APC gereinigd. Normaal was ik ze alleen maar. Nou ja, de fles TR moet toch op lees ik zo, dus ik blijf het maar gebruiken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:40 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Een dressing blijft op je trims liggen.. Met PB TR had ik ook een verminderde standtijd. Auto-Finesse Revive bleef al een heel stuk langer zitten bij mij.
Helaas door altijd te reinigen met APC merk ik wel dat de trims steeds slechter producten opnemen. Dat hebben al meer mensen mogen ervaren, dus ik doe het zo min mogelijk. Tegenwoordig ontvet ik ze gewoon met Eraser, voordat ik ze behandel.
Je kan een coating a la CarPro DLUX of Nanolex Trim Rejuvenator proberen.
Dit hecht zich aan de trims, en is er niet af te krijgen met wat water
Helaas is er 1 nadeel, en dat is dat het spul niet op elke soort kunststof hecht. Het is altijd maar de vraag of het lukt.
Bij mij werkt het wel goed, en dat zit er al dik 4 maanden lang op... Hopelijk nog veel meer maanden
tja, zo glimmend rood dat de camera van mijn mobiel er niet mee overweg kon..quote:
Wondersponsje. Ook wel melamine genaamd. Beetje water op het sponsje en zachtjes boenen. Niet op je lak komen, want dan krijg je krassen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:28 schreef Andyy het volgende:
Ik heb de auto gister van binnen en buiten gedaanLekker in het zonnetje.
Maar weet iemand hoe je wax van (zwart) kunststof af krijgt? Wassen hielp niet en nu zie je op sommige plekken wat witte waas op de bumpers.
Ja, is hetzelfde sponsje. Kost 1 euro voor 5 stuks bij de action.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:34 schreef Andyy het volgende:
Dat is toch waar ze al die glimmende stuurwielen weer matte mee kregen?
Later maar eens proberen dan, door al het zout zie je het toch niet de komende weken
Heb er vandaag toevallig 5 binnen gekregen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, is hetzelfde sponsje. Kost 1 euro voor 5 stuks bij de action.
Voor een tientje zeker van Carclean?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:22 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb er vandaag toevallig 5 binnen gekregen.
http://www.ebay.nl/itm/40(...)id=p3984.m1497.l2649quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Voor een tientje zeker van Carclean?
Nicequote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:32 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
http://www.ebay.nl/itm/40(...)id=p3984.m1497.l2649
Ze voelen wel 'apart' aan die sponsjes, zeker als je er in knijpt.quote:
Dat apart aanvoelen is op zijn minst interessantquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:34 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze voelen wel 'apart' aan die sponsjes, zeker als je er in knijpt.
Binnenkort maar eens loslaten op de binnenkant van de auto.
Ik hoop dat het snel wat warmer wordt, dan kan ik weer eens wat doen...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:35 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat apart aanvoelen is op zijn minst interessantIk ben benieuwd naar je ervaringen
+1. Misschien dat ik morgen de wasdoos weer eens met een bezoekje ga vererenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik hoop dat het snel wat warmer wordt, dan kan ik weer eens wat doen...
Ik heb vanmiddag een stukje snelweg gereden, deed net m'n ruitenwissersproeiers aan en zag niks meer, door al dat zout dat dan op je ruit zit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:37 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
+1. Misschien dat ik morgen de wasdoos weer eens met een bezoekje ga vereren![]()
Helemaal in de zon, dan blijf je sproeienquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:38 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik heb vanmiddag een stukje snelweg gereden, deed net m'n ruitenwissersproeiers aan en zag niks meer, door al dat zout dat dan op je ruit zit.
Inderdaad.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:39 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Helemaal in de zon, dan blijf je sproeien
Zelfs over mijn dak zitten ze. Van voor naar achterquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:39 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Inderdaad.
En op mijn motorkap zitten van die grijze strepen, ook door 't zout.
En mijn auto lijkt dan nooit zo vies door zijn kleur, tot je begint met wassen. Dan zie je ineens pas hoe vies 'ie is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:40 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zelfs over mijn dak zitten ze. Van voor naar achter
De mijne is donkerblauw. Van een afstandje lijkt ie best schoon, totdat je er inderdaad een veeg op hebt zitten van een jas ofzoquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:41 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En mijn auto lijkt dan nooit zo vies door zijn kleur, tot je begint met wassen. Dan zie je ineens pas hoe vies 'ie is.
Of op de dorpels van mensen die instappen en zo lekker met de broek langs de auto schuren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De mijne is donkerblauw. Van een afstandje lijkt ie best schoon, totdat je er inderdaad een veeg op hebt zitten van een jas ofzo
Ja, bij de bestuurderskant zie ik heel vaak zo'n glimmend stukquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:46 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Of op de dorpels van mensen die instappen en zo lekker met de broek langs de auto schuren.
Ik let er ongemerkt ook op denk ik, want ik heb nooit zo'n veeg of vieze broek.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja, bij de bestuurderskant zie ik heel vaak zo'n glimmend stukMaar ik heb dat nooit, ik krijg dat soort vegen altijd cadeau.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:48 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik let er ongemerkt ook op denk ik, want ik heb nooit zo'n veeg of vieze broek.
De bijrijderskant heeft er iets vaker last van bij mij.
En ik stiekem maar lachen als ik dan weer zo'n veeg.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]Zo direct wilde ik het niet zeggen
Nóg mooier is het als er in de stromende regen een stuk jas naar buiten hangt onder de deur doorquote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
En ik stiekem maar lachen als ik dan weer zo'n veeg.
Wetende dat er iemand zijn schone broek lekker vies heeft gemaakt.
Glaze is wel de moeite waard, tussen het kleinen en waxen in.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:22 schreef Marco001 het volgende:
Volgend weekend gaan mijn ouders een weekendje weg; heb de garage dus voor mijzelf.
Wil hem dan eigenlijk even in de wax zetten, maar zit te twijfelen of ik ook wat EXP of een glaze zal kopen als tussenstap na het kleien.
Handig? of overbodig?
EXP voor de wax doen, standtijd verdubbeld dan ongeveer.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:22 schreef Marco001 het volgende:
Volgend weekend gaan mijn ouders een weekendje weg; heb de garage dus voor mijzelf.
Wil hem dan eigenlijk even in de wax zetten, maar zit te twijfelen of ik ook wat EXP of een glaze zal kopen als tussenstap na het kleien.
Handig? of overbodig?
Kan overal!quote:Op zondag 13 januari 2013 00:37 schreef Snoepje5 het volgende:
Kan dat klei gedoe over de hele auto of is het alleen bedoeld voor specifieke onderdelen zoals ik op de video de motorkap zie?
En kan in onderstaande lijst het cleanen/polijsten en voeden geskipt worden of zijn dit aanraders?
• Wassen
• Kleien
• Cleanen en/of polijsten
• Voeden
• Waxen
Wel goed afspoelen direct erna. Je wilt niet dat APC opdroogt op je lak.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Met APC 1:10 en een zacht detailborsteltje (zachte verfkwast kan ook) is dit goed te doen.
Dat zeker, maar gewoon om het extra duidelijk te maken voor de beginnende detailerquote:Op zondag 13 januari 2013 09:39 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Dat klopt.. Dat wordt een bende.
Maar opzich lijkt het me logisch dat je het daarna afspoelt, want APC inborstelen schuimt als een malle
Niet eraf spuiten, gewoon met een nat doekje er weer langs gaan. Afspuiten zou ik alleen doen als je de auto erna nog een keer wast met een shampoo bv.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:14 schreef Snoepje5 het volgende:
Oke, ik lees wel dat dit ( http://www.carclean.nl/pr(...)3780ml_D10101_100618 ) eigenlijk voor de bekleding is bedoeld. Maar dat is dus geen probleem om dat spul tussen de rubbertjes en je ramen schoon te maken mits je het ook snel rr af spuit.
Ah klinkt logisch.. Anders laat je het natuurlijk ook weer op je lak lopen met het afspoelen..quote:Op zondag 13 januari 2013 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet eraf spuiten, gewoon met een nat doekje er weer langs gaan. Afspuiten zou ik alleen doen als je de auto erna nog een keer wast met een shampoo bv.
Maakt allemaal vrij weinig uit.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:33 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ah klinkt logisch.. Anders laat je het natuurlijk ook weer op je lak lopen met het afspoelen..
Zit er trouwens verschil tussen schoonmaken met metallic lak en gewone lak? Bijv. verschillende typen wax die je moet gebruiken voor verschillende typen lak oid?
Ja, het tast je waxlaag aan.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:27 schreef mithrandirrr het volgende:
Moet je met het gebruik van APC niet oppassen dat je je wax-laag enigzins stript? Wanneer ik nieuwe wax aanbreng was ik juist de wagen met een overdose shampoo met een scheut APC, om de oude wax te verwijderen.
Daarom ook niet te afspoelen maar natte doek gebruiken.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:27 schreef mithrandirrr het volgende:
Moet je met het gebruik van APC niet oppassen dat je je wax-laag enigzins stript? Wanneer ik nieuwe wax aanbreng was ik juist de wagen met een overdose shampoo met een scheut APC, om de oude wax te verwijderen.
Dat hangt er maar net vanaf in welke situatie je APC gaat gebruikenquote:Op zondag 13 januari 2013 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daarom ook niet te afspoelen maar natte doek gebruiken.
carclean.nlquote:Op zondag 13 januari 2013 14:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Nu alleen nog een goede (web)winkel vinden die allerlei spul voor beginners heeft.. Zo'n grit emmer lijkt me ook wel handig, hebben we hier thuis nog niet.
En zo'n sponsje heb ik ook nog niet kunnen vinden die in de op wordt genoemd, cobra the bone spons.
Van dat kleien heb ik dat filmpje gezien, is ook wel indrukwekkend. Moet alleen dan maar eens kijken of het nodig is. Als er geen bobbeltjes op de lak aanvoelen (en dus redelijk glad is) lijkt het kleien mij niet nodig toch.
Welke auto?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:33 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja ik moet de auto maandag ophalen. Dan moet ik maar eens kijken hoe en wat.
af en toe eens met een speciaal blauw spul over de auto gegaan
PTA / Particulier leasen?quote:Op zondag 13 januari 2013 15:05 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Welke auto?
Dat blauwe? Was dat n smurf?
Het is beter dan de "Neutraal APK station Brabant"-houder die er op zat.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:18 schreef JohnB52 het volgende:
Netjes hoor, alleen die chromen kentekenplaat houder is niet echt mijn smaak.
Zeker wie hem het eerst geparkeerd had.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:10 schreef JohnB52 het volgende:
Ha n Aygo!
Leuk karretje hoor, en lekker snel klaar met poetsen!
Ben er ooit mee naar Disney gereden. En daar n wedstrijdje gedaan met n Hummer. Ik won :-)
Jet Cars look?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:49 schreef JohnB52 het volgende:
Ik vind m een beetje een Jet-Cars look hebben :-)
(Neem mn opmerkingen niet te serieus he;-))
Nee, want als je het afspoelt NADAT je gewassen hebt heb je alsnog een probleem. Daarom ook de stelregel; APC zo vroeg mogelijk in het proces gebruiken en zo snel mogelijk uitwassen/weghalen met een natte doek. Als je namelijk na een wasbeurt APC gaat gebruiken en dat gaat uitspoelen spoel je zo een APC mengel over je lak heenquote:Op zondag 13 januari 2013 14:19 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net vanaf in welke situatie je APC gaat gebruiken![]()
Auto al gewaxt -> natte doek
Auto nog te waxen -> afspoelen
checkquote:Op zondag 13 januari 2013 18:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want als je het afspoelt NADAT je gewassen hebt heb je alsnog een probleem. Daarom ook de stelregel; APC zo vroeg mogelijk in het proces gebruiken en zo snel mogelijk uitwassen/weghalen met een natte doek. Als je namelijk na een wasbeurt APC gaat gebruiken en dat gaat uitspoelen spoel je zo een APC mengel over je lak heen
Wil je iets goed, wat neutraal oogt (nieuw look) op je dash, je dash zelfs anti-statisch maakt voor een lange tijd, en je dash dan UV-beschermd? Het antwoord hierop is 303 - Aerospace Protectantquote:Op zondag 13 januari 2013 14:57 schreef Marco001 het volgende:
Ik moet eigenlijk ook een keer iets goeds hebben voor het interieur.. gebruik nu van dat ice interieur spul.![]()
Maar ik wil eigenlijk wel eens Chemical Guys uitproberen.
Welk merk is dat?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:44 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
[..]
Wil je iets goed, wat neutraal oogt (nieuw look) op je dash, je dash zelfs anti-statisch maakt voor een lange tijd, en je dash dan UV-beschermd? Het antwoord hierop is 303 - Aerospace Protectant
Ik wil echt niks anders meer! Onder me motorkap hetzelfde, dat ziet er gewoon fabrieksnieuw uit met de Aerospace. Overigens is deze ook geurloos in de auto..
Ik kijk net in de folders van morgen, maar ik zie ze er niet in staanquote:Op zondag 13 januari 2013 20:21 schreef Marco001 het volgende:
Vanaf morgen zijn de hydraulische krikken weer in de aanbieding bij de Lidl! 19,95 geloof ik.
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_36051.htmquote:Op zondag 13 januari 2013 20:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik kijk net in de folders van morgen, maar ik zie ze er niet in staan
En dat maakt je kleding echt beter?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:00 schreef JohnB52 het volgende:
303 High Tech Fabric Guard is voor de bekleding.
Te koop bij carclean.nl
Wat versta jij onder 'beter'?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:06 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
En dat maakt je kleding echt beter?
Want ik hoor van vrienden dat het er alleen maar slechter wordt van dergelijke schoonmaakmiddeltjes.
Thanks, maar zo je er op straat ook iets aan hebben? Voor onverwachte reparaties in het weekend.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:02 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_36051.htm
Ik wissel mijn banden altijd op straat.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Thanks, maar zo je er op straat ook iets aan hebben? Voor onverwachte reparaties in het weekend.
Ik niet, maar ik kan me zo indenken dat je wel eens in het weekend onder je auto moet zijn. Ik vraag me af of je hier dan wat aan hebt op de klinkertjes in een licht aflopende parkeervak.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:11 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik wissel mijn banden altijd op straat.
Heb hem toen bij Conrad besteld, even duur meen ik.
Daarom bij zulke dingen: assteunen.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik niet, maar ik kan me zo indenken dat je wel eens in het weekend onder je auto moet zijn. Ik vraag me af of je hier dan wat aan hebt op de klinkertjes in een licht aflopende parkeervak.
Dat moet sowieso. Ik leg mijn schoonheid niet in de handen van een krikje van 2 tientjes.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:13 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Daarom bij zulke dingen: assteunen.
Zelf leg ik ook altijd een band er onder, als ik mijn banden wissel, voor het geval dat.
Dan moet je een extractor nemen, met APC+ erin.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:18 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Vuiltjes er uit halen en geen sporen achterlaat van het spul zoals kringen ed.
Oke. Een fabric protectant is dus eigenlijk alleen iets dat beschermt voor de toekomst maar verder niets doet aan vuiltjes of het uiterlijk direct.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan moet je een extractor nemen, met APC+ erin.
Dan heeft een fabric protectant geen zin, deze beschermt tegen vlekken en vies worden, maar haalt ze er niet uit.
Zoals het al zegt: het beschermt de stof. Het vuil blijft dus op de stof liggen:quote:Op zondag 13 januari 2013 21:22 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Oke. Een fabric protectant is dus eigenlijk alleen iets dat beschermt voor de toekomst maar verder niets doet aan vuiltjes of het uiterlijk direct.
Zonder extractor kom je ook al een heel eind. Spullen als Chemical Guys fabric clean werken echt prima.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:21 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dan moet je een extractor nemen, met APC+ erin.
Dan heeft een fabric protectant geen zin, deze beschermt tegen vlekken en vies worden, maar haalt ze er niet uit.
Inderdaad. APC haalt namelijk wel je wax weg. Daarom dat het ook wel eens gebruikt wordt om je lak te cleanenquote:Op zondag 13 januari 2013 18:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee, want als je het afspoelt NADAT je gewassen hebt heb je alsnog een probleem. Daarom ook de stelregel; APC zo vroeg mogelijk in het proces gebruiken en zo snel mogelijk uitwassen/weghalen met een natte doek. Als je namelijk na een wasbeurt APC gaat gebruiken en dat gaat uitspoelen spoel je zo een APC mengel over je lak heen
nice! waar heb je die steunen vandaan?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:21 schreef Marco001 het volgende:
Vanaf morgen zijn de hydraulische krikken weer in de aanbieding bij de Lidl! 19,95 geloof ik.
Ik ga me er 1tje halen. Ik heb al 2 steunen, dus volgend weekend kan ik ook de wintervelgen even van de auto afhalen en echt goed gaan schoonmaken.![]()
Strippers scent wil ik ook nog bestellen, maar heb ook nog een of ander blikje met als geur "Hawaiian gardens"..
Stripper Cent is nu met 10% korting te koopquote:Op zondag 13 januari 2013 20:21 schreef Marco001 het volgende:
Ik ga me er 1tje halen. Ik heb al 2 steunen, dus volgend weekend kan ik ook de wintervelgen even van de auto afhalen en echt goed gaan schoonmaken.![]()
Strippers scent wil ik ook nog bestellen, maar heb ook nog een of ander blikje met als geur "Hawaiian gardens"..
ook bij de Lidl,quote:Op zondag 13 januari 2013 22:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
nice! waar heb je die steunen vandaan?
Zijn die steunen nog een klein beetje kwaliteit?quote:Op zondag 13 januari 2013 22:23 schreef Marco001 het volgende:
[..]
ook bij de Lidl,
En Mercure, waar heb je de Strippers scent weg?
303quote:
Of het vastvriezen van je deuren.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Wassen met zulk weer (vriezen) wordt zeker afgeraden? Dichtvriezen van sloten e.d.
Leuk hoor die links in je signaturequote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:08 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of het vastvriezen van je deuren.
Je kan het wel doen, maar dan moet je wel alles goed droogmaken. Ook in je deuropeningen en de binnenkant van de deuren. En kijk niet vreemd op als inderdaad je slot bevroren is. Ik zou lekker wachten tot de vorst voorbij is.
Heb je er echt op geklikt?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:34 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Leuk hoor die links in je signature
Gelukkig logt die niet direct uit en moet je eerst IP's selecteren
Naast een klein stukje steenslag, is de lak gewoon vrijwel helemaal in orde. En dat voor een auto uit 2006 :-)
Ik heb die sign al 10 jaar, en bijna niemand klikt eropquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:22 schreef M3rcury het volgende:
[..]
Is je sig toch nog ergens nuttig voor
Of niemand die het je gewoon verteld..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:23 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik heb die sign al 10 jaar, en bijna niemand klikt erop
En helemaal mat.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:24 schreef jitzzzze het volgende:
Zaterdag was mijn auto nog blauw. Nu is ie grijs/wit
Mijn auto is door de pekel echt helemaal mat/dof.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 19:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Mijn auto is door de pekel echt helemaal mat/dof.
Dit idee:Misschien valt al die bende op mijn auto wat minder op van verafSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Iemand hier ervaring mee? Is dit gewoon een shampoo?
http://www.autoglym.com/e(...)l.asp?Range=&v06VQ=K
Prima shampoo, alleen wil wat weinig schuimen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Geen ervaring mee, maar ik gewoon een shampoo. Ik heb zelf die van Poorboys en ben daar enorm tevreden over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:28 schreef Snoepje5 het volgende:
Oke en die zou je dan in combinatie met deze polish moeten/kunnen gebruiken? http://www.autoglym.com/e(...).asp?v06VQ=HF&Range=quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:30 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Heb hem hier ook staan.
Ruikt naar kauwgomballen
http://forum.carclean.nl/(...)ig--met-video-s.aspxquote:Op donderdag 17 januari 2013 20:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Oke en die zou je dan in combinatie met deze polish moeten/kunnen gebruiken? http://www.autoglym.com/e(...).asp?v06VQ=HF&Range=
Is die polish een soort wax?
Thnx. Vanavond of morgen eens doorlezen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:39 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
http://forum.carclean.nl/(...)ig--met-video-s.aspx
Geloof me, 50 EUR is slechts het beginquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:23 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Thnx. Vanavond of morgen eens doorlezen.
De ene kant vind ik het het wel waard en leuk om alle stappen te doen als kleien ed. Want ik voelde toch wat erosie op deze 6 jaar oude lak..
Auto van een vrouwtje geweest, denk niet dat die er ooit iets speciaals mee heeft gedaan.
Aan de andere kant, volgens mij gaat het me meer dan 50¤ kosten incl vanalles. Wordt me toch vrij prijzig.
Inderdaad, begon met 60$, heb nu al c.a. 300,- uitgegeven.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:25 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Geloof me, 50 EUR is slechts het begin
Ja maar 300¤ aan verschillende spullen of ook gewoon herhalingsaankopen omdat het ene op is?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:34 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, begon met 60$, heb nu al c.a. 300,- uitgegeven.
Hoeveel x kan je door de carwash voor 50 euro?quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:23 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Thnx. Vanavond of morgen eens doorlezen.
De ene kant vind ik het het wel waard en leuk om alle stappen te doen als kleien ed. Want ik voelde toch wat erosie op deze 6 jaar oude lak..
Auto van een vrouwtje geweest, denk niet dat die er ooit iets speciaals mee heeft gedaan.
Aan de andere kant, volgens mij gaat het me meer dan 50¤ kosten incl vanalles. Wordt me toch vrij prijzig.
Ja de wasbeer is natuurlijk altijd wel duurder. En daarnaast ben je denk ik wel een euro of 10-12 kwijt voor de beste wasbeurt. Maar dat zal natuurlijk nooit zo goed zijn als dat je het zelf doet met alles er op en er aan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:55 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Hoeveel x kan je door de carwash voor 50 euro?
Dan is dit toch al snel voordeliger:-)
Mijn potje wax kost al meer dan 50 euro.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja, maar je hebt ook wel wax voor 15 euro. of 8, om maar iets te noemen:quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn potje wax kost al meer dan 50 euro.
Zit volgens mij in de clay kit van Mothers.quote:
quote:Net zoals de vorige versie van de kit wordt er een 473ml fles van de Showtime Quick Detailer Spray meegeleverd.
Hmja, maar die wil je gebruiken voor het kleien. Je gaat er dan wel snel doorheen iigquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:47 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Zit volgens mij in de clay kit van Mothers.
[..]
Ja er liggen hier genoeg doeken die altijd gebruikt worden voor het wassen van 2 audi's.. Ook een of andere washand/spons met lange 'deadlocks' er aan.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hmja, maar die wil je gebruiken voor het kleien. Je gaat er dan wel snel doorheen iigMaar idd je hebt hem wel. Je had al een droogdoek etc?
Je had het net over een spons. Investeer dan eerst in een goede washmitt. Is best belangrijk om swirls proberen te voorkomen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 23:44 schreef Snoepje5 het volgende:
Mijn winkelmandje:
http://www.carclean.nl/pr(...)946ml_PB_SS32_100713
http://www.carclean.nl/pr(...)e_473ml_PB_BH_100900
http://www.carclean.nl/pr(...)em_kit__07240_101424
http://www.carclean.nl/pr(...)_30ml_DJPHP30_101936
75 euro.. Kan ik toch wel aardig mee vooruit denk ik (?)
Of mis ik nog iets belangrijks.
De peluche verde werkt wat makkelijker. Is iets handzamer en nog steeds groot genoegquote:Op donderdag 17 januari 2013 23:54 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja er liggen hier genoeg doeken die altijd gebruikt worden voor het wassen van 2 audi's.. Ook een of andere washand/spons met lange 'deadlocks' er aan.
Is er anders nog een voordelige doek aan te raden? Misschien wel handig om er een aan te schaffen speciaal voor het waxen e.d. Deze misschien? http://www.carclean.nl/pr(...)x65cm_MPB0101_102089
Zit alleen nog te twijfelen over een goedje voor de rubbers. Naast de APC kwam ik ook deze: http://www.carclean.nl/product/100730 tegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |