abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121902493
Vroeg me af he, is dat bureaublad in RT nou niet overbodig? 'k bedoel, als ze explorer en de office producten integreren in de metro UI dan is dat bureaublad toch overbodig? lijkt me wel een eenduidigere interface, zo alleen met die blokjes. Nu is het meer van >> nieuwe interface, fresh en shiny maar we houden dat oude bureaublad erbij.. ook al is het niet helemaal praktisch...
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:17:42 #252
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_121903756
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef andreas612 het volgende:
Vroeg me af he, is dat bureaublad in RT nou niet overbodig? 'k bedoel, als ze explorer en de office producten integreren in de metro UI dan is dat bureaublad toch overbodig? lijkt me wel een eenduidigere interface, zo alleen met die blokjes. Nu is het meer van >> nieuwe interface, fresh en shiny maar we houden dat oude bureaublad erbij.. ook al is het niet helemaal praktisch...
Is idd overbodig en onpraktisch. Niks aan te doen.
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:19:26 #253
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121903873
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef andreas612 het volgende:
Nouja

1. extra werk. Want RT is gewoon win 8 met limitatie van draaien van legacy apps en voor ARM procs. je krijgt dan een descrepantie tussen RT en volledig (beetje android fragementatie) en dat is niet wenselijk. plus dat verkenner en alles geoptimaliseerd moeten worden voor metro.
2. het is heel erg makkelijk met mappen; bepaalde dingen verplaatsen en ordenen. In metro is alles fullscreen en dan is het lastig om tussen bepaalde locaties dingen te slepen etc.

Eigenlijk is desktop dus overbodig in RT maar ik snap ook wel dat ze het houden.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:20:16 #254
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121903934
Goede nieuws is dat de Surface vanaf 14 februari in Nederland verkrijgbaar is :D

http://tweakers.net/nieuw(...)rlandse-winkels.html
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_121912302
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:19 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nouja

1. extra werk. Want RT is gewoon win 8 met limitatie van draaien van legacy apps en voor ARM procs. je krijgt dan een descrepantie tussen RT en volledig (beetje android fragementatie) en dat is niet wenselijk. plus dat verkenner en alles geoptimaliseerd moeten worden voor metro.
2. het is heel erg makkelijk met mappen; bepaalde dingen verplaatsen en ordenen. In metro is alles fullscreen en dan is het lastig om tussen bepaalde locaties dingen te slepen etc.

Eigenlijk is desktop dus overbodig in RT maar ik snap ook wel dat ze het houden.
Komt er dan op neer dat ze lui zijn, best vreemd als je nagaat dat Microsoft dit als grootste verandering ziet sinds het bestaan van Windows. Dan zou ik het toch finetunen zodat je daadwerkelijk die concurrentie aan kan. Maar misschien is het meer een brug naar windows 9 oid.. 'k zie het wel.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:33:28 #256
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121913350
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:20 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Komt er dan op neer dat ze lui zijn, best vreemd als je nagaat dat Microsoft dit als grootste verandering ziet sinds het bestaan van Windows. Dan zou ik het toch finetunen zodat je daadwerkelijk die concurrentie aan kan. Maar misschien is het meer een brug naar windows 9 oid.. 'k zie het wel.
Lui zijn ze zeker niet!
- nieuwe windows
- windows RT
- outlook
- skydrive
- office 15
- surface
- windows phone 8 en 7.8

ze zijn erg druk momenteel ;)

ik denk dat het
1. handig is voor werken in verkenner en dat office daarin draaien makkelijker is dan fullscreen draaien in metro
2. bepaalde dingen als mappen en dingen verplaatsen wil je neit fullscreen doen
3. soort van overstap zodat er nog wel iets bekends te vinden is.

Het had anders gekund maar ik snap het wel.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 22:59:04 #257
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121915126
Waarom zou je zakelijk eigenlijk de pro nemen ipv de RT (surface gezien).
Als je zakelijk eigenlijk enkel word/powerpoint gebruikt, waarom zou je dan de pro nemen? Neem wel mee dat de surface RT wel lang meegaat (een werkdag)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:02:07 #258
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_121915330
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 21:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het voordeel van microsoft is, is dat ze niet zo gay doen als apple. Daarin bedoel ik dat ze dingen crossplatform uitbrengen i.t.t. icloud etc. Skydrive voor je bestanden werkt op je iPhone, surface en desktop ;)

het blijkt zelfs zo te zijn dat word/one note enzo ook voor iOS uit gaan komen in de toekomst.
iCloud is echt iets heel anders dan SkyDrive. Je kunt niet zomaar een bestandje op iCloud zetten. iCloud is meer een luchtbrug om al je iOS devices in sync te houden.
2000 light years from home
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:03:30 #259
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121915431
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef Merkie het volgende:

[..]

iCloud is echt iets heel anders dan SkyDrive.
Ja sure, maar ik doel enkel op het feit dat het niet crossplatform is. Net als iMessage, Facetime en andere dingen van iGay.

Whatsapp, Skype en Skydrive/google drive zijn wél crossplatform en daarmee ook succesvoller dan en in mijn ogen beter dan de Apple alternatieven.

p.s. op je edit; dat maakt skydrive helemaal beter gezien ze zowel syncen als bestanden opslaan. in feite is dat 2e meer het in sync houden van bestanden tussen apparaten, zodat je in hetzelfde word bestand kan werken op zowel je tablet als pc. maar ze hebben het ook nog eens op hun servers staan.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:06:15 #260
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_121915603
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:03 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ja sure, maar ik doel enkel op het feit dat het niet crossplatform is. Net als iMessage, Facetime en andere dingen van iGay.

Whatsapp, Skype en Skydrive/google drive zijn wél crossplatform en daarmee ook succesvoller dan en in mijn ogen beter dan de Apple alternatieven.

p.s. op je edit; dat maakt skydrive helemaal beter gezien ze zowel syncen als bestanden opslaan. in feite is dat 2e meer het in sync houden van bestanden tussen apparaten, zodat je in hetzelfde word bestand kan werken op zowel je tablet als pc. maar ze hebben het ook nog eens op hun servers staan.
Kan je een automatische iCloud backup maken van je W(P)8-apparaat? Nee :6. Zolang dat niet kan blijft iCloud beter imho :).

iCloud is:
Automatisch je notities in sync op al je iOS-apparaten
Automatisch altijd op elk apparaat je foto's hebben
Automatisch een kopie hebben die je iOS-apparaat tot in de kleinste puntjes weer herstelt zoals hij was
• Op elk iOS-apparaat toegang tot je bookmarks en (gesloten) tabbladen

Het is niet bedoeld voor het opslaan van bestanden.

Wat jij zegt is misschien waar maar tegelijkertijd ook weer het succes van Apple.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:12:06 #261
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121916054
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:06 schreef Merkie het volgende:

[..]

Kan je een automatische iCloud backup maken van je W(P)8-apparaat? Nee :6. Zolang dat niet kan blijft iCloud beter imho :).

iCloud is:
Automatisch je notities in sync op al je iOS-apparaten
Automatisch altijd op elk apparaat je foto's hebben
Automatisch een kopie hebben die je iOS-apparaat tot in de kleinste puntjes weer herstelt zoals hij was
• Op elk iOS-apparaat toegang tot je bookmarks en (gesloten) tabbladen

Het is niet bedoeld voor het opslaan van bestanden.

Wat jij zegt is misschien waar maar tegelijkertijd ook weer het succes van Apple.
Het zou alleen al niet kunnen omdat het niet op mijn W(p) device te gebruiken is :P
Maar goed.

Skydrive houdt alleen maar mijn instellingen bij, mijn foto's van mijn telefooncamera schieten er automatisch in en mijn office bestanden slaan zich daarin op; je kan er ook met meerdere mensen in werken etc en bestanden via skydrive delen.

Echt backupen doet hij niet inderdaad. Systeemherstel of backups bieden dan uitkomt maar dat is inderdaad wel een leuke feature.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:12:59 #262
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_121916117
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Het zou alleen al niet kunnen omdat het niet op mijn W(p) device te gebruiken is :P
Maar goed.

Skydrive houdt alleen maar mijn instellingen bij, mijn foto's van mijn telefooncamera schieten er automatisch in en mijn office bestanden slaan zich daarin op; je kan er ook met meerdere mensen in werken etc en bestanden via skydrive delen.

Echt backupen doet hij niet inderdaad. Systeemherstel of backups bieden dan uitkomt maar dat is inderdaad wel een leuke feature.
SkyDrive is meer een Dropbox-concurrent, het doel van iCloud is dat het niet uitmaakt of je je iPad, iPhone of Mac gebruikt.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:14:14 #263
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121916197
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:12 schreef Merkie het volgende:

[..]

SkyDrive is meer een Dropbox-concurrent, het doel van iCloud is dat het niet uitmaakt of je je iPad, iPhone of Mac gebruikt.
Ah ok, dat is opzich wel leuk. Vraag me alleen af wat je wil syncen tussen deze producten?
Instellingen zoals kleuren etc synct skydrive ook en bestanden. Verder kan ik me niet voorstellen dat iCloud je programma's synct. Alleen dat backup ding is wel tof.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:15:31 #264
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_121916269
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:14 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ah ok, dat is opzich wel leuk. Vraag me alleen af wat je wil syncen tussen deze producten?
Instellingen zoals kleuren etc synct skydrive ook en bestanden. Verder kan ik me niet voorstellen dat iCloud je programma's synct. Alleen dat backup ding is wel tof.
Dat doet hij wel, mits de apps er gebruik van maken. Als je een spel afsluit op je iPhone kan je op je iPad mee verder gaan. Als de app dat ondersteunt dat tenminste (veel apps gebruiken deze feature niet omdat het lastig te implementeren is).
  dinsdag 22 januari 2013 @ 23:18:53 #265
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_121916516
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 23:15 schreef Merkie het volgende:
gebruik van maken. Als je een spel afsluit op je iPhone kan je op je iPad mee verder gaan. Als de app dat ondersteunt dat tenminste (veel apps gebruiken deze feature niet omdat het lastig te implementeren is).
Ja goed, ik bedoel het fysieke programma zelf. Game voortgang wordt bij MS ook gesynct via Xbox live, dat is niet erg anders. Browsersessies kun je van product naar product meenemen.. achja. Ik heb niets met iCloud en dat geslotenachtige beleid.
pi_121920733
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 22:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Lui zijn ze zeker niet!
- nieuwe windows
- windows RT
- outlook
- skydrive
- office 15
- surface
- windows phone 8 en 7.8

ze zijn erg druk momenteel ;)

ik denk dat het
1. handig is voor werken in verkenner en dat office daarin draaien makkelijker is dan fullscreen draaien in metro
2. bepaalde dingen als mappen en dingen verplaatsen wil je neit fullscreen doen
3. soort van overstap zodat er nog wel iets bekends te vinden is.

Het had anders gekund maar ik snap het wel.
Dat ze meerdere dingen tegelijk doen betekent niet dat die individueel allemaal goed uitgedacht in elkaar zitten.. Ik zeg alleen maar dat ze het best wat beter konden uitdenken allemaal.. net zoals dat notificatiecenter in WP8... da's toch gvd makkelijk, ga mij niet vertellen dat ze dat niet besproken hebben tijdens een vergadering oid..
Ben wel benieuwd hoe sommige mensen denken binnen dat bedrijf.
pi_121981064
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:22 schreef andreas612 het volgende:
Eilandjes waarschijnlijk, zoals bij de meeste grote bedrijven.
Ja, ik generaliseer.
pi_121994680
quote:
7s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:22 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Dat ze meerdere dingen tegelijk doen betekent niet dat die individueel allemaal goed uitgedacht in elkaar zitten.. Ik zeg alleen maar dat ze het best wat beter konden uitdenken allemaal.. net zoals dat notificatiecenter in WP8... da's toch gvd makkelijk, ga mij niet vertellen dat ze dat niet besproken hebben tijdens een vergadering oid..
Notificatiecenter voor wp8 komt al, staat ergens in een WP blog ;)
Komt via OTA waarschijnlijk bij een grotere update.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 12:55 schreef Northside het volgende:

[..]

Eilandjes waarschijnlijk, zoals bij de meeste grote bedrijven.
Divisies natuurlijk. Zo werken inderdaad de meeste grote bedrijven (die vaak ook uit opgekochte bedrijven bestaan)

Zie ook devisonalized configuration van mintzberg.

Maar WP is natuurlijk door de mobiele tak gemaakt, dus daarom heeft dat denken daar niets te maken met geen notificatiecenter. Blijkt dat ze daar geen tijd voor hadden om te implementeren in WP8 dus daarom komt hij later. maar hij komt wel.
pi_121994826
naast de apple store hebben ze dus ook het concept van de ipad gejat. goed bezig daar bij microsoft :D
pi_121994913
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
naast de apple store hebben ze dus ook het concept van de ipad gejat. goed bezig daar bij microsoft :D
Hahahaha, ja.
Waarom?

En als je enkel komt bashen in dit microsoft topic dan kun je beter weggaan.
pi_121994933
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:41 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Hahahaha, ja.
Waarom?

En als je enkel komt bashen in dit microsoft topic dan kun je beter weggaan.
ik mag best even zeggen wat ik ervan vind liefje. het is niet jouw eigendom dit topic.
pi_121994953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:41 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik mag best even zeggen wat ik ervan vind liefje. het is niet jouw eigendom dit topic.
Nee maar als jij hier alleen maar komt kankeren kun je beter wegwezen ;)
pi_121995037
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:42 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee maar als jij hier alleen maar komt kankeren kun je beter wegwezen ;)
als jij als fanboy alleen maar de loftrompet wilt spelen kun je beter wegwezen ;)
pi_121995090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

als jij als fanboy alleen maar de loftrompet wilt spelen kun je beter wegwezen ;)
Ik beantwoord alleen vragen van mensen en deel mijn ervaringen met de surface, waar het topic tenslotte over gaat :')
pi_121995129
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:45 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Ik beantwoord alleen vragen van mensen en deel mijn ervaringen met de surface, waar het topic tenslotte over gaat :')
ik geef alleen aan waarop microsoft haar nieuwe beleid op heeft bedacht, het beleid waar de surface uit voortkomt, daar gaat dit topic tenslotte over :')
pi_121995204
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:46 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik geef alleen aan waarop microsoft haar nieuwe beleid op heeft bedacht, het beleid waar de surface uit voortkomt, daar gaat dit topic tenslotte over :')
Je roept alleen maar dat het van Apple is gejat, zoals dat een applefanboy betaamt. Tablet formfactor is geintroduceerd door microsoft zelf, voordat de iPad uitkwam. Daarbij is het niet een gejat concept (ook niet door apple, gezien de chronologische volgorde) maar een logische evolutie. Net als dat er na paard en wagen een auto zou komen.
pi_121995228
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:48 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Je roept alleen maar dat het van Apple is gejat, zoals dat een applefanboy betaamt. Tablet formfactor is geintroduceerd door microsoft zelf, voordat de iPad uitkwam. Daarbij is het niet een gejat concept (ook niet door apple, gezien de chronologische volgorde) maar een logische evolutie. Net als dat er na paard en wagen een auto zou komen.
apple heeft de apple store en de tablet tot een succes gemaakt, microsoft copieert nu alles wat apple doet. niet huilen fanboy!
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:51:44 #278
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_121995337
Als jullie samen nou eens even lekker per DM verder gaan, dan blijft dit topic nog een beetje leuk voor de rest van ons.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_121995489
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:33 schreef Boterbartje het volgende:
Divisies natuurlijk. Zo werken inderdaad de meeste grote bedrijven (die vaak ook uit opgekochte bedrijven bestaan)
Eilandjes en divisies zijn niet hetzelfde. Divisies zijn het gevolg van een organisatorische indeling, eilandjes is een benaming voor een organisatiecultuur waar tussen de verschillende onderdelen weinig (of niet) gecommuniceerd wordt waardoor men langs elkaar door werkt en/of kansen mist.

Maar on-topic: ik mis nog veel apps voor mijn surface (ziggo, abn amro, ing, spotify, etc) en ik vraag me af of die er nog wel komen. Ik denk dat devs niet zoveel haast hebben met RT apps aangezien dat toch een relatief kleine markt is...
Ja, ik generaliseer.
pi_121995631
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef Northside het volgende:

[..]

Eilandjes en divisies zijn niet hetzelfde. Divisies zijn het gevolg van een organisatorische indeling, eilandjes is een benaming voor een organisatiecultuur waar tussen de verschillende onderdelen weinig (of niet) gecommuniceerd wordt waardoor men langs elkaar door werkt en/of kansen mist.

Maar on-topic: ik mis nog veel apps voor mijn surface (ziggo, abn amro, ing, spotify, etc) en ik vraag me af of die er nog wel komen. Ik denk dat devs niet zoveel haast hebben met RT apps aangezien dat toch een relatief kleine markt is...
je geeft zelf het antwoord; als genoeg mensen windows 7 gaan gebruiken (en betalen voor hun apps), komen de apps er vanzelf.
pi_121995659
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef Northside het volgende:
nog veel apps voor mijn surface (ziggo, abn amro, ing, spotify, etc) en ik vraag me af of die er nog wel komen. Ik denk dat devs niet zoveel haast hebben met RT apps aangezien dat toch een relatief kleine markt is.
Oei, ja dat klopt. Zal wel het probleem kunnen zijn.. MS is te corporate geworden maar ze slaan nu toch weer de goede weg in door te gaan vernieuwen etc.

RT apps is wél een grote markt aangezien RT en windows 8 allebei RunTime apps draaien in de metro omgeving.

Apps voor windows 8 zijn dus apps voor windows RT. Het komt nog wel. Voor spotify heb je altijd nog xbox music, maar ik wacht ook op Spotify vanwege abo dat ik daar heb. ING zou ook wel fijn zijn inderdaad.

Verder denk ik wel dat het allemaal zal komen, maar goed. Windows 8 is nu 3 maand uit, beetje geduld :) (op hoeveel apps zitten ze nu, dacht 35000?)
pi_121995706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:57 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je geeft zelf het antwoord; als genoeg mensen windows 7 gaan gebruiken (en betalen voor hun apps), komen de apps er vanzelf.
Daarom maak ik me dus ook zorgen.
Ja, ik generaliseer.
pi_121995758
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:59 schreef Northside het volgende:

[..]

Daarom maak ik me dus ook zorgen.
mja afwachten. geef het een jaartje. en anders ga je daarna alsnog over op android of iOS!
pi_121995771
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef Boterbartje het volgende:
Apps voor windows 8 zijn dus apps voor windows RT.
Ja, zijn die 1 op 1 te gebruiken?
Ja, ik generaliseer.
pi_121996309
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:00 schreef Northside het volgende:

[..]

Ja, zijn die 1 op 1 te gebruiken?
Zelfde store zelfs ;)
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:13:40 #286
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_121996393
- doe maar niet -

[ Bericht 96% gewijzigd door Bart op 24-01-2013 19:14:15 ]
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_121996690
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:11 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Zelfde store zelfs ;)
je kunt toch ELKE app die je op een windows 8 pc kan draaien ook op windows phone 8 draaien?
pi_121997034
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je kunt toch ELKE app die je op een windows 8 pc kan draaien ook op windows phone 8 draaien?
Nee dat al helemaal niet.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_121997072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Nee dat al helemaal niet.
ow. ik dacht dat dat juist 1 van de sterke punten was van windows 8. jammer zeg -O- een computer op zakformaat voor alle apps leek me zo handig :P
pi_121997148
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ow. ik dacht dat dat juist 1 van de sterke punten was van windows 8. jammer zeg -O- een computer op zakformaat voor alle apps leek me zo handig :P
Dat dacht ik ook eigenlijk. Wel vervelend voor developers.
pi_121997251
Maar dat is toch niet te doen, 1 app maken die op je 27" monitor met muis en toetsenbord en ook op je 4" telefoon met touch screen werkt.

Het is wel vrij makkelijk om je app te porten volgens mij.
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_121997329
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:29 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Maar dat is toch niet te doen, 1 app maken die op je 27" monitor met muis en toetsenbord en ook op je 4" telefoon met touch screen werkt.

Het is wel vrij makkelijk om je app te porten volgens mij.
het leek me ideaal omdat je dan gewoon een foon bij je kunt hebben die je op een monitor en toetsenbord aan kon sluiten en je dan een vrij volwaardige pc hebt.
pi_121997473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij heb jij een cursus begrijpend lezen nodig

windows 8 en windows RT store zijn hetzelfde
Windows phone 8 is een andere store maar omdat wp8 dezelfde kernel heeft als windows 8 is het porten over en weer wel makkelijk.
pi_121997526
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Nee. Volgens mij heb jij een cursus begrijpend lezen nodig

windows 8 en windows RT store zijn hetzelfde
Windows phone 8 is een andere store maar omdat wp8 dezelfde kernel heeft als windows 8 is het porten over en weer wel makkelijk.
Jammer.
pi_121997753
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:34 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Jammer.
Maar dat is toch ook gewoon raar als dat wel zo zou zijn? :')
WP heeft altijd een kleiner scherm en daarom zou je sowieso elke app moeten recompilen en dan moet je 2 verschillende apps in 1 store stoppen?

Ze hebben het juist slim aangepakt door win 8 en winRT dezelfde store te geven, aangezien daar de interface hetzelfde is. En dan voor windows phone 8 een aparte store maar wél beide OS'sen op basis van dezelfde NT kernel zodat porten heel makkelijk is.

Dat is ook het belangrijkste verschil tussen wp7.x en 8, dat het op de NT ipv CE kernel draait.
pi_121997837
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:37 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Maar dat is toch ook gewoon raar als dat wel zo zou zijn? :')
WP heeft altijd een kleiner scherm en daarom zou je sowieso elke app moeten recompilen en dan moet je 2 verschillende apps in 1 store stoppen?

Ze hebben het juist slim aangepakt door win 8 en winRT dezelfde store te geven, aangezien daar de interface hetzelfde is. En dan voor windows phone 8 een aparte store maar wél beide OS'sen op basis van dezelfde NT kernel zodat porten heel makkelijk is.

Dat is ook het belangrijkste verschil tussen wp7.x en 8, dat het op de NT ipv CE kernel draait.
Dat is wel flinke winst inderdaad. Maar ik dacht echt dat je gewoon je telefoon als full blown computer (op een monitor) zou kunnen aansluiten en dan werken alsof je op een windows pc werkt.
pi_121997918
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:30 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

het leek me ideaal omdat je dan gewoon een foon bij je kunt hebben die je op een monitor en toetsenbord aan kon sluiten en je dan een vrij volwaardige pc hebt.
Dat idee is allang geflopt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Motorola_Atrix_4G#Webtop
pi_121997987
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:38 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Dat is wel flinke winst inderdaad. Maar ik dacht echt dat je gewoon je telefoon als full blown computer (op een monitor) zou kunnen aansluiten en dan werken alsof je op een windows pc werkt.
Dat is nu toch nog niet mogelijk gezien de cpu's in mobiele systemen en accuduur.
Maar legacysoftware draait ook op x86 en ARM processors niet.
pi_121997998
quote:
Asus Padfone? http://www.asus.com/Tablet_Mobile/PadFone/

Die komt er misschien ook met Windows 8 trouwens. Ben benieuwd hoe ze dat willen doen met RT en WP8.
pi_121998047
quote:
vet :D

ik denk dat het wel kan werken alleen voor sommige apps zul je dan niet handig gebruik kunnen maken zonder extern scherm.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')