abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:53:40 #251
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119807330
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:45 schreef Klonk het volgende:
Hoe doen de chinezen het eigenlijk in het phablet segment?
Zijn wel een aantal phablets.

Zenithink komt/heeft wel een redelijke phablet dacht ik daarnaast zijn er nog een paar die te veel geïnspireerd zijn door (en waar ik me dus niet in verdiep) :).

Zie ook hier: http://www.gizchina.com/?s=phablet
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:54:50 #252
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119807346
maar voorlopig nog geen echte concurentie voor de note 2 dus.

jammer...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:57:09 #253
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119807385
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:54 schreef Klonk het volgende:
maar voorlopig nog geen echte concurentie voor de note 2 dus.

jammer...
Helaas niet inderdaad. Komen wel steeds meer phablets dus met een maand of twee kan er best wat leuks tussen zitten.

Deze zou wel kunnen voldoen denk ik zo (kleine phablet :P?)
http://www.gizchina.com/2(...)lso-get-16mp-camera/
quote:
The Oppo Find 5 is expected to launch on the 12 December and is expected to have a Qualcomm S4 quad-core CPU, 2GB RAM and Android 4.1 Jelly Bean OS.
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:58:07 #254
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119807395
Oppo had ik al een plaatje van gezien zonder me er bewust van te zijn dat het phablet was :D
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:58:30 #255
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119807401
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:58 schreef Klonk het volgende:
Oppo had ik al een plaatje van gezien zonder me er bewust van te zijn dat het phablet was :D
Nouja hij is 5'', weet niet waar je die onder laat vallen ;)
  zaterdag 1 december 2012 @ 10:59:51 #256
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119807413
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:58 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nouja hij is 5'', weet niet waar je die onder laat vallen ;)
kleine phablet :P

maar zou nog een tikkie groter mogen :D
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:02:58 #257
327191 RobertNL
For your gear.
pi_119807450
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:59 schreef Klonk het volgende:

[..]

kleine phablet :P

maar zou nog een tikkie groter mogen :D
De processor en 2 GB RAM zijn icm 1080P is gewoon een zeer goede combo. Daarnaast heeft hij ook geen vervelende looks :9 En die bezzle is ook lekker dun.

Over een week of twee zien we wel wat het geworden is want vaak vallen ze na renders een beetje tegen :P
  zaterdag 1 december 2012 @ 11:04:03 #258
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_119807468
hou hem ff in de gaten in ieder geval :)
pi_119807732
Nou heren, ik heb m'n Neo binnen! En om de ontwikkelingen te kunnen volgen me ook maar even hier aangemeld (op samenkopen ben ik zonder de 99 bekend...)
Het was even een gepuzzel om het allemaal naar wens te krijgen maar nu het eenmaal klaar is ben ik echt heel erg in m'n nopjes met het toestel.
Allereerst dank voor al jullie informatie en met name de duidelijke tutorials!
Het resultaat is een Neo (die nu nog engels praat) die een Antutu score laat noteren van 6314 ;)
Wat ik gedaan heb is:
T12 rom erop
Root en CWM installeren via deze tutorial
Vervolgens de play store volgens dezelfde tutorial, even titanium back-up uit de play store geïnstalleerd om alle Chinese zooi eraf te donderen (alles apps die beginnen met QQ, het Weido ding, neo nog wat enz..) bij m'n apps zie ik dan ook geen enkel chinees ding meer staan. Het viel me op dat na het de-installeren van die apps het toestel merkbaar sneller werd. Daarom meteen maar even een antutu er tegenaan die een score van 6314 liet noteren (met een cheap-ass class 4 SD kaartje).

Ik heb tijdens het flashen en rooten wel wat gekke dingen gezien. Zo wilde de google apps niet installeren met een foutmelding dat /TMP/recovery-log niet geschreven kon worden. Dat bleek uiteindelijk aan het initieren van de SD kaart te hebben gelegen (die heb ik in de telefoon opnieuw geïnitialiseerd) daarna werkte die wel.

Kortom voor de 162 dollar die het ding gekost heeft is het echt een bang for a buck als je het mij vraagt!
pi_119809069
Oh ja, mijn antutu score met mijn NL rom was ook met class 4 kaartje. Ik dacht dat hij wel hoger was maar nee.
pi_119810218
r
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 10:45 schreef Klonk het volgende:
Hoe doen de chinezen het eigenlijk in het phablet segment?
Er is in NL de Xtreamer Aiki met teleurstellende specs :P maar voor de rest allemaal klonen als je naar de chinezen gaat kijken. Enige phablet wat ik een beetje interessant vindt is de Hero 9300.

[ Bericht 1% gewijzigd door Majinster op 01-12-2012 13:50:50 ]
pi_119812292
Mn neo is binnen :D 21 euro moeten betalen en knetterlang moeten wachten, maar ben nu al zeer tevreden.

eerst even mn contactenlijst backuppen en whatsapp gesprekken, daarna rooten etc.

alleen waar moet ik nou mee beginnen? de tuts volgen lukt me wel alleen welke moet ik nou mee beginnen :p
pi_119812337
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 14:52 schreef mtchel112 het volgende:
Mn neo is binnen :D 21 euro moeten betalen en knetterlang moeten wachten, maar ben nu al zeer tevreden.

eerst even mn contactenlijst backuppen en whatsapp gesprekken, daarna rooten etc.

alleen waar moet ik nou mee beginnen? de tuts volgen lukt me wel alleen welke moet ik nou mee beginnen :p
wat was de waarde die ze hadden opgegeven?

je begint met de update naar t12
pi_119812837
Ik heb even een recovery gemaakt voor de Neo gebaseerd op de Lewa recovery die weer gebaseerd is op de TWRP touch recovery.
Ik heb hem zelf nog niet kunnen proberen omdat de Neo nog niet binnen is.
Weet dus ook nog niet als deze werkt.
Let op: backups hiervan zijn niet compatible met CWM backups.

https://dl.dropbox.com/s/(...)_recovery_3.img?dl=1

Installatie gelijk aan zoals met CWM (Mobile uncle tool)
Garantie tot aan de deur 8-)
pi_119812968
FUCK FUCK FUCK FUCK
Heb men hoofdtelefoon jack half naar de zak geholpen ;(
Lag in de auto vanvoor tussen de twee zetels met audio kabel er in, moest even rechts iets uit de deur hebben, klom er over en heb er blijkbaar op gesteund met dat te doen.
Heb nu enkel nog rechts geluid. Iemand een idee of ik hier iets aan kan doen? Had ooit gehoord van een contactspray die terug kan zorgen voor beter contact ofzoiets? Zit wel precies beetje los ook dus denk misschien toch groter probleem, misschien openvijzen ofzo?
Again, FUCK! :(
pi_119813066
Ik heb al zat phablets gezien, alleen meestal met een QHD scherm en vaak gewoon clones van de galaxy note.
pi_119813067
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:22 schreef Vincent_vd het volgende:
Had ooit gehoord van een contactspray
Probeer het ook maar weer zo gauw mogelijk te vergeten :)
Met contactspray mol je je hele telefoon.

Het enige wat helpt is het connectortje weer goed
vast solderen op de print, maar dat is allemaal ZO klein
dat je dat niet gaat lukken zonder speciale smd-soldeerbout.
pi_119813194
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:26 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Probeer het ook maar weer zo gauw mogelijk te vergeten :)
Met contactspray mol je je hele telefoon.

Het enige wat helpt is het connectortje weer goed
vast solderen op de print, maar dat is allemaal ZO klein
dat je dat niet gaat lukken zonder speciale smd-soldeerbout.
Damn, dat had ik liever niet gehoord :s Mss dat ik het dan zelf zou kunnen openen al en dan in een speciaalzaak hier eens kan vragen om te solderen ofzo :s
pi_119813226
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:30 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Damn, dat had ik liever niet gehoord :s Mss dat ik het dan zelf zou kunnen openen al en dan in een speciaalzaak hier eens kan vragen om te solderen ofzo :s
In Rotterdam heb je 'de gsmdokter'. Misschien dat hun het wel willen proberen.
Als je de juiste spullen hebt en een HELE vaste hand is het op zich wel te doen..
pi_119813532
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:31 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

In Rotterdam heb je 'de gsmdokter'. Misschien dat hun het wel willen proberen.
Als je de juiste spullen hebt en een HELE vaste hand is het op zich wel te doen..
Nja is nogal ver, woon in in Leuven (tegen Brussel). Maar heb hier in de buurt wel een winkel die zo puur onderdeeltjes voor pc's enzo verkopen. Had ooit eens een kapot usb bordje van een laptop, ze hadden toen niet de juiste aansluiting maar die man zei toen wel "had ik de aanlsuiting kon ik het gewoon er op solderen". Kan daar misschien eens gaan vragen.

Alleen, is dat wel zeker het probleem?... :p Zou het kunnen dat ik één van de contactpuntjes in de jack kapot heb gemaakt of te ver heb ingedrukt dat die geen contact meer maakt?
Toen het pas gebeurd was kon ik trouwens nog even wel geluid krijgen door de kabel richting voorkant van de gsm te duwen, maar dat ging na een minuutje ook al niet meer.
pi_119813838
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:42 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]
Zou het kunnen dat ik één van de contactpuntjes in de jack kapot heb gemaakt of te ver heb ingedrukt dat die geen contact meer maakt?
Zou theoretisch ook kunnen, maar bij zoveel kracht zie ik eerder het hele jackconnectortje
loskomen van de print.. In het eerste geval moet je ook nog 'es het hele connectortje vervangen.

Ik denk dat de aanschaf van een nieuwe chinees misschien nog wel het goedkoopste is :)
pi_119813956
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:53 schreef StevenTerpstra het volgende:

[..]

Zou theoretisch ook kunnen, maar bij zoveel kracht zie ik eerder het hele jackconnectortje
loskomen van de print.. In het eerste geval moet je ook nog 'es het hele connectortje vervangen.

Ik denk dat de aanschaf van een nieuwe chinees misschien nog wel het goedkoopste is :)
Nja klinkt logisch wel zo, zou ik ergens aan kunnen zien of het de connector vanbinnen is, door er met een pillamp in te kijken? Ziet er tamelijk normaal uit daar :p
En ja nieuwe kopen is niet echt een optie, was nu al aan het twijfelen of ik de 130 euro er aan zou geven of niet dus is wel heel erg balen nu.
Ga sowieso eens naar die winkel gaan en vragen of ze denken dat er iets aan gedaan kan worden. Want als ik op Shiz zijn foto's kijk is het bordje met de connector op wel gewoon helemaal los te vijzen dus ja, misschien... ^^
pi_119813977
Je kreeg nog het geluid van een kant toch?
Zou ziets dan niet werken?

http://www.tinydeal.com/r(...)=USD&sk=1249835587Og

Deze aansluiten, zodat je je oortjes in de rechterkant kan aansluiten en gewoon geluid hebt? :P
pi_119814010
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 15:57 schreef AnimeFan het volgende:
Je kreeg nog het geluid van een kant toch?
Zou ziets dan niet werken?

Nee, dat wordt 'em niet, je hebt dan twee hoofdtelefoons met een defect op 1 kant :)

Je zou het overgebleven kanaal wel kunnen verdubbelen, maar dan heb je
mono-geluid. Ook niet echt DE oplossing.
pi_119814076
en zoiets?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')