Nee dat niet. Ik ga er normaliter vanuit dat het ongeveer een maand is, maar 60-90 dagen, daar had ik gewoon nooit van gehoord..quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:26 schreef 2thmx het volgende:
Is jouw 14 dagen-termijn van tevoren overlegd met de klant?
door 90 dagen financier jij je opdrachtgever. ze kunnen hun geld langer vasthouden waardoor ze geld besparen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:35 schreef elpeos het volgende:
[..]
gedorven rente inkonsten? Wat is dat precies?
ik dacht dat mijn werkgever al erg was.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:36 schreef TR08 het volgende:
Sommige klanten van ons doen al 180 dagen na einde van de maand waarin de factuur arriveert bij de klant
het is vrij normaal om een (verkorte) AV met betaalinformatie en verwijzing naar een volledige AV achterop de factuur te zettenquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:35 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
wat mij betreft hoort het in de overeenkomst te staan en niet in je algemene voorwaarden.
Tsja, bij ons gaat het dan vaak om tonnen/miljoenen. Als je dat een jaar of wat op je bankrekening mag houden is leuk geldquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:37 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik dacht dat mijn werkgever al erg was.
daar heb je gelijk in, mijn punt is meer dat - zoals je zelf en TR08 ook zegt - het de uiteindelijke kostprijs van een dienst/ opdracht bepaald en dat dit dermate relevant is dat dit niet in je AV staat.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:38 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
het is vrij normaal om een (verkorte) AV met betaalinformatie en verwijzing naar een volledige AV achterop de factuur te zetten
Het kan per opdracht ook nog eens verschillen. In de bouw worden er vaak termijnen afgesproken.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in, mijn punt is meer dat - zoals je zelf ook zegt - het de uiteindelijke kostprijs van een dienst/ opdracht bepaald- dit dermate relevant is dat dit niet in je AV staat.
in principe is moet het genoeg zijn om op je factuur je betaaltermijn te zetten ja, maar als zo'n bedrijf daar dan schijt aan heeft kun je idd rente afspreken of gewoon een incassotraject beginnenquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:42 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
daar heb je gelijk in, mijn punt is meer dat - zoals je zelf ook zegt - het de uiteindelijke kostprijs van een dienst/ opdracht bepaald- dit dermate relevant is dat dit niet in je AV staat.
Dit is verstandig, TS. Zie die 5% als leergeld. En zet vervolgens een termijn in je algemene voorwaarden die je overhandigt (achterkant van de offerte ofzo) aan je toekomstige klanten.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:38 schreef rishi120 het volgende:
Bel/mail ze ff, mijn klanten krijgen een rentekorting van 5% als ze binnen 7 dagen betalen... werkt echt...
Als ZZP'r he, dan moet je A, maar net aangesloten zijn bij een incassobureau, B moet je je klant ook tevreden houden. Bekijk dit op de lange termijn, is het een goede klant? Kan je er veel uren maken? Wat verwacht je in de toekomst? Zijn er concurrent ZZP'rs? De tijd tussen 2 betalingen wordt uiteindelijk hetzelfde, het is de 1e 2 facturen even overleven. Vervolgens heb je, als de opdracht stop, nog 2 maanden met wat geld.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:45 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
in principe is moet het genoeg zijn om op je factuur je betaaltermijn te zetten ja, maar als zo'n bedrijf daar dan schijt aan heeft kun je idd rente afspreken of gewoon een incassotraject beginnen
ik zelf sta als ZZP'er voor duidelijkheid, dus niet zomaar zelf je betaaltermijn bepalen.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:51 schreef Casos het volgende:
[..]
Als ZZP'r he, dan moet je A, maar net aangesloten zijn bij een incassobureau, B moet je je klant ook tevreden houden. Bekijk dit op de lange termijn, is het een goede klant? Kan je er veel uren maken? Wat verwacht je in de toekomst? Zijn er concurrent ZZP'rs? De tijd tussen 2 betalingen wordt uiteindelijk hetzelfde, het is de 1e 2 facturen even overleven. Vervolgens heb je, als de opdracht stop, nog 2 maanden met wat geld.
Gemeente Maastricht 6 maandenquote:Op dinsdag 27 november 2012 16:35 schreef Bill_E het volgende:
60 dagen is gebruikelijk bij grote bedrijven.
90 komt wel eens voor, 120 ook.
Ja, juist in deze tijden is 'duidelijkheid' je wel een klant waard?quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:54 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik zelf sta als ZZP'er voor duidelijkheid, dus niet zomaar zelf je betaaltermijn bepalen.
dat vind ik ook wat waard, meer dan een klant die blijkbaar niet van zulke duidelijk houd te vriend houden moet ik zeggen.
juist in deze tijden moet je jezelf indekken beschermen en niet over je heen laten lopen
Nee dat is niet voldoende.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:45 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
in principe is moet het genoeg zijn om op je factuur je betaaltermijn te zetten ja, maar als zo'n bedrijf daar dan schijt aan heeft kun je idd rente afspreken of gewoon een incassotraject beginnen
Hoe groot is die klant? Vast geen kleine jongen, dan heb je je af en toe maar naar te schikken, hebben wij hier ook last van. Klanten die facturen op bepaalde manier aangeleverd willen, lange betalingstermijnen, maar als dat goede klanten zijn, doen we het graag. Commercieel bekijken, juist in deze tijden moet je je klanten koesteren.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:54 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
ik zelf sta als ZZP'er voor duidelijkheid, dus niet zomaar zelf je betaaltermijn bepalen.
dat vind ik ook wat waard, meer dan een klant die blijkbaar niet van zulke duidelijk houd te vriend houden moet ik zeggen.
juist in deze tijden moet je jezelf indekken beschermen en niet over je heen laten lopen
wil je dan bekend staan als die beunhaas die toch maar over zich heen laat lopen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, juist in deze tijden is 'duidelijkheid' je wel een klant waard?
Nee hoor, als je een opdracht schriftelijk krijgt waarin staat de de inkoopvoorwaarde van de klant van toepassing zijn. Dan kan je hoog of laag springen.. Als je de opdracht aanneemt heb je je er aan geconformeerd.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:45 schreef GrunnigsTrots het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |