abonnement Unibet Coolblue
pi_121471348
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:13 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

De korte afleveringen zijn op de Leren en Lachen-DVDs verschenen, die zitten er inderdaad niet in maar zijn wel op DVD verschenen. Zijn inmiddels écht geen collectors items meer, alles is veel te vaak uitgebracht :') De écht meest epische uitgave was de collector's edition van Het geheim van de sleutel uit 2005, met daarop voor het eerst één van de twee verloren afleveringen:

[ afbeelding ]
Wat houdt die verloren aflevering in? Is dat die wel op televisie is geweest maar niet op de videoband?
AFCA!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:17:15 #52
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_121471412
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:14 schreef RensAjacied het volgende:

[..]

Wat houdt die verloren aflevering in? Is dat die wel op televisie is geweest maar niet op de videoband?
Tegenwoordig weer op televisie, 2 van de oorspronkelijk 13 afleveringen van de Sleutel waren in 1982 zoekgeraakt toen Aad de series van Joop van den Ende overkocht. Hij heeft de reeks toen hergemonteerd en ietwart ingekort -> De videobanden zijn 90-minuten montages (Helemaal ingekort dus, alle droomwerelden en nagenoeg alle liedjes eruit) van de serie, pas na 2000 kwam een dubbelbox uit met nagenoeg de complete serie; Zonder die twee afleveringen dus. In 2004/2005 dook één van de twee missende afleveringen terug op en voila, op DVD ermee en tegenwoordig komt hij ook weer op TV, op Pebble TV enzo. :)

Ik heb het nog allemaal meegekregen uit de tijd van forum.bassieenadriaan.nl van FOK!'er djkoelkast :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:48:54 #53
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121472413
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:17 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Tegenwoordig weer op televisie, 2 van de oorspronkelijk 13 afleveringen van de Sleutel waren in 1982 zoekgeraakt toen Aad de series van Joop van den Ende overkocht. Hij heeft de reeks toen hergemonteerd en ietwart ingekort -> De videobanden zijn 90-minuten montages (Helemaal ingekort dus, alle droomwerelden en nagenoeg alle liedjes eruit) van de serie, pas na 2000 kwam een dubbelbox uit met nagenoeg de complete serie; Zonder die twee afleveringen dus. In 2004/2005 dook één van de twee missende afleveringen terug op en voila, op DVD ermee en tegenwoordig komt hij ook weer op TV, op Pebble TV enzo. :)

Ik heb het nog allemaal meegekregen uit de tijd van forum.bassieenadriaan.nl van FOK!'er djkoelkast :D
Is dat die aflevering waarin die boeven naar het circus komen? Op de upc-box hadden ze een tijdje gratis bassie en adriaan afleveringen staan per seizoen, en die stond er ook bij. De eerste keer dat ik die zag was ik echt verbaasd, ik kende die aflevering niet.

Wel de moeite waard trouwens, zitten wel goeie grappen in (die niet honderd keer zijn herhaald)
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 12 januari 2013 @ 17:38:48 #54
186611 Haags
pi_121475529
Leuk zo'n topic!!
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:26:34 #55
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_121476879
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:48 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Is dat die aflevering waarin die boeven naar het circus komen? Op de upc-box hadden ze een tijdje gratis bassie en adriaan afleveringen staan per seizoen, en die stond er ook bij. De eerste keer dat ik die zag was ik echt verbaasd, ik kende die aflevering niet.

Wel de moeite waard trouwens, zitten wel goeie grappen in (die niet honderd keer zijn herhaald)
That's the one ;) Met die ballon enzo :P Grappig detail is dat de 90-minuten montage van CNR-video en later Arcade een intro-filmpje heeft waar dus zeer kort een fragment uit die teruggevonden tweede aflevering te zien is; Adriaan die met al die dienbladen staat te balanceren. ;)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:55:43 #56
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121480049
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 18:26 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

That's the one ;) Met die ballon enzo :P Grappig detail is dat de 90-minuten montage van CNR-video en later Arcade een intro-filmpje heeft waar dus zeer kort een fragment uit die teruggevonden tweede aflevering te zien is; Adriaan die met al die dienbladen staat te balanceren. ;)
Ik weet alleen nog die scenes waarin bassie een zware zak in zijn handen heeft en de caravan laat kantelen, en dat stukje waar de boeven in het publiek zitten en b2 helemaal gelukkig is :)
pi_121489257
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:55 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik weet alleen nog die scenes waarin bassie een zware zak in zijn handen heeft en de caravan laat kantelen, en dat stukje waar de boeven in het publiek zitten en b2 helemaal gelukkig is :)
klopt ja die caravan belande in de sloot en toen heeft adriaan meteen een nieuwe auto erbij gekocht blijft leuk om te zien bassie en adriaan
  Forum Admin zondag 13 januari 2013 @ 00:09:06 #58
232445 crew  Specularium
pi_121489414
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:13 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

De korte afleveringen zijn op de Leren en Lachen-DVDs verschenen, die zitten er inderdaad niet in maar zijn wel op DVD verschenen. Zijn inmiddels écht geen collectors items meer, alles is veel te vaak uitgebracht :') De écht meest epische uitgave was de collector's edition van Het geheim van de sleutel uit 2005, met daarop voor het eerst één van de twee verloren afleveringen:

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_
Die cover, :').

Kosten noch moeite gespaard.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:10:21 #59
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_121489456
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:04 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

klopt ja die caravan belande in de sloot en toen heeft adriaan meteen een nieuwe auto erbij gekocht blijft leuk om te zien bassie en adriaan
Dat is toch niet van die aflevering?

Al vind ik dat een leuke scene: 'de caravan ging stuk, toen heeft Adriaan er ook maar meteen een nieuwe auto bij gekocht' :D
Doe ik ook altijd, als mijn auto stukgaat koop ik gelijk een nieuw huis :)
  Forum Admin zondag 13 januari 2013 @ 00:14:16 #60
232445 crew  Specularium
pi_121489569
Adriaan doet tenminste nooit zo moeilijk.
pi_121489624
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:13 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

De korte afleveringen zijn op de Leren en Lachen-DVDs verschenen, die zitten er inderdaad niet in maar zijn wel op DVD verschenen. Zijn inmiddels écht geen collectors items meer, alles is veel te vaak uitgebracht :') De écht meest epische uitgave was de collector's edition van Het geheim van de sleutel uit 2005, met daarop voor het eerst één van de twee verloren afleveringen:

[ afbeelding ]

_O_ _O_ _O_
Van zoveel dingen zijn meerdere versie's uitgebracht wat ik bedoel is als ze nou alles in mooie luxe box/doos uitbrengen is het voor de echte fans al meer de moeite waard om te kopen die box die ze nu uitgebracht hebben is niet echt een collecters item nee
zo iets bijvoorbeeld maar in de style van bassie en adriaan
pi_121489637
Ik wil die dvd :(
pi_121490519
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:17 schreef j95 het volgende:
Ik wil die dvd :(
Bedoel je die met de verloren afleveringen? zoja is die niet gewoon te koop bij bol?
  zondag 13 januari 2013 @ 00:51:23 #64
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_121490631
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:46 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

Bedoel je die met de verloren afleveringen? zoja is die niet gewoon te koop bij bol?
Ik geloof dat de DVD waar ik een cover van liet zien... Nee, ik ben er wel zeker van; Die speciale uitgave is inmiddels out of print. Onze goede vrienden van Toor hebben ons daarna opgezadeld met dit prachtige staaltje artwork, met TWEE DVD's:



:')

En dan te bedenken dat destijds de allereerste uitgave op DVD ook op VHS-dubbelbox uitkwam (Waar ik het over had) die k had. Stel je voor, een epische gele brick met dít artwork:

Als kind vond ik deze gewoon écht gaaf en toen kwam de verloren aflevering-uitgave en die was nóg bazer. En toen zakte het in met die WordArt-creatie van hierboven. _O-

En de uitgaves blijven maar komen. :') En het coverwerk wordt luier en luier. _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_121490680
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ik geloof dat de DVD waar ik een cover van liet zien... Nee, ik ben er wel zeker van; Die speciale uitgave is inmiddels out of print. Onze goede vrienden van Toor hebben ons daarna opgezadeld met dit prachtige staaltje artwork, met TWEE DVD's:

[ afbeelding ]
waardeloos is dat op dvd kan toch ook op 1 dvd
  zondag 13 januari 2013 @ 00:54:46 #66
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_121490741
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

waardeloos is dat op dvd kan toch ook op 1 dvd
Dat weet jij, dat weet ik, maar om meer geld in het laatje te brengen dus 2 DVD's (Ze vonden dat ze geen 19,95 euro meer konden vragen voor één DVD dus hebben ze de oude DVD door tweeën gedeeld (Ik heb eens een ripje van één van die 2 DVD-versies gezien (Hebben ze met iedere serie gedaan), serieus, een afschuwelijke knip middenin het verhaal :')).

Over de series gesproken... Ik lul niet, maar er waren in 1994/1995 beginnende plannen om ná Amerika een serie in Egypte te maken. _O_ Maar helaas werd het duo ietwat te oud en was Bas' heup versleten, waardoor Amerika de laatste avonturenreeks werd en Grootmoederstijd in de plaats van de Egypte-reeks werd opgenomen.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_121490850
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:52 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

waardeloos is dat op dvd kan toch ook op 1 dvd [quote]0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:54 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik, maar om meer geld in het laatje te brengen dus 2 DVD's (Ze vonden dat ze geen 19,95 euro meer konden vragen voor één DVD dus hebben ze de oude DVD door tweeën gedeeld (Ik heb eens een ripje van één van die 2 DVD-versies gezien (Hebben ze met iedere serie gedaan), serieus, een afschuwelijke knip middenin het verhaal :')).

Over de series gesproken... Ik lul niet, maar er waren in 1994/1995 beginnende plannen om ná Amerika een serie in Egypte te maken. _O_ Maar helaas werd het duo ietwat te oud en was Bas' heup versleten, waardoor Amerika de laatste avonturenreeks werd en Grootmoederstijd in de plaats van de Egypte-reeks werd opgenomen.
hmm jammer dat dat nooit is doorgegaan hoe weet je dat trouwens als ik vragen mag heb dat nooit geweten namelijk
  zondag 13 januari 2013 @ 01:03:11 #68
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_121491015
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:51 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ik geloof dat de DVD waar ik een cover van liet zien... Nee, ik ben er wel zeker van; Die speciale uitgave is inmiddels out of print. Onze goede vrienden van Toor hebben ons daarna opgezadeld met dit prachtige staaltje artwork, met TWEE DVD's:

[ afbeelding ]

:')

En dan te bedenken dat destijds de allereerste uitgave op DVD ook op VHS-dubbelbox uitkwam (Waar ik het over had) die k had. Stel je voor, een epische gele brick met dít artwork:
[ afbeelding ]
Als kind vond ik deze gewoon écht gaaf en toen kwam de verloren aflevering-uitgave en die was nóg bazer. En toen zakte het in met die WordArt-creatie van hierboven. _O-

En de uitgaves blijven maar komen. :') En het coverwerk wordt luier en luier. _O-
Het coverwerk van de videobanden. _O_

Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
pi_121491170
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:03 schreef Frey het volgende:

[..]

Het coverwerk van de videobanden. _O_

[ afbeelding ]
Die video's blijven toch het beste vind ik originele muziek ect


de penta banden van bassie en adriaan
  zondag 13 januari 2013 @ 01:09:42 #70
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_121491212
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:57 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

hmm jammer dat dat nooit is doorgegaan hoe weet je dat trouwens als ik vragen mag heb dat nooit geweten namelijk
Zoals ik zei; Ik heb alles meegemaakt ten tijde van forum.bassieenadriaan.nl ;) In die tijd kwam vanalles boven water drijven aan informatie en verhalen, en hoewel lang niet alles waar hoeft te zijn was het meeste wat daar door de meer vaste gasten wel altijd legitimate, soms alleen ietwat tegen het zere been van de gebroeders van Toor zelf... Onterecht, trouwens! Maar bijvoorbeeld zoiets van Egypte stond in een fanclubblaadje uit die tijd van 1994/1995, waar B&A zelf ook een spil in hadden.

CNR tapes _O_

@Frey: Voor mij is dit btw de eerste keer dat ik in dit topic meepost. Grappig; Destijds gingen de meesten van FOK! naar het forum, bij mij is het juist andersom. _O-
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:12:14 #71
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_121491286
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:07 schreef rdwilbrink het volgende:
[ afbeelding ]
de penta banden van bassie en adriaan
De volledige versie inclusief de eruit geknipte scènes, waarvan er een paar als extra op de DVD staan.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:12:24 #72
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_121491292
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:07 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

Die video's blijven toch het beste vind ik originele muziek ect

[ afbeelding ]
de penta banden van bassie en adriaan
Mja, de Penta's... Vooral de compleetheid eraan is wat me aanspreekt. Volledig missende scènes die ook nooit op de DVD's of latere videobanden zijn gezet (Bassie die ruzie heeft met een duitser enzo, Bassie bij een onverstaanbare kok, de deleted scenes die wél op de (eerste) DVD-uitgave zijn gezet als extra, maar dan gewoon in de film inbegrepen hè), geen muziek zoals dat was (Wel erg stil), de latere Slagersbanden met toevoegingen van Klaris waren daarin wel meesterlijk moet ik toegeven.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_121491372
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:09 schreef ArnieAlberts het volgende:
forum.bassieenadriaan.nl
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:09 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Zoals ik zei; Ik heb alles meegemaakt ten tijde van forum.bassieenadriaan.nl ;) In die tijd kwam vanalles boven water drijven aan informatie en verhalen, en hoewel lang niet alles waar hoeft te zijn was het meeste wat daar door de meer vaste gasten wel altijd legitimate, soms alleen ietwat tegen het zere been van de gebroeders van Toor zelf... Onterecht, trouwens! Maar bijvoorbeeld zoiets van Egypte stond in een fanclubblaadje uit die tijd van 1994/1995, waar B&A zelf ook een spil in hadden.

CNR tapes _O_

@Frey: Voor mij is dit btw de eerste keer dat ik in dit topic meepost. Grappig; Destijds gingen de meesten van FOK! naar het forum, bij mij is het juist andersom. _O-
jammer dat het forum niet meer bestaat wel leuk om zulke dingen hier te weten te komen. Zijn er hier ook echt mensen die een collectie hebben aan videobanden/dvd's van bassie en adriaan
  zondag 13 januari 2013 @ 01:15:19 #74
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_121491389
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef rdwilbrink het volgende:

[..]

[..]

jammer dat het forum niet meer bestaat wel leuk om zulke dingen hier te weten te komen. Zijn er hier ook echt mensen die een collectie hebben aan videobanden/dvd's van bassie en adriaan
Bullshit, bestaat gewoon nog, alleen onder een andere naam; Retroforum.nl is het nu. Zoveel beter, niet alleen meer Bassie & Adriaan :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:15:31 #75
62455 Frey
Ludo Sanders
pi_121491397
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:12 schreef ArnieAlberts het volgende:
de latere Slagersbanden met toevoegingen van Klaris waren daarin wel meesterlijk moet ik toegeven.
Datzelfde heb ik met De Plaaggeest. Die theme uit Amerika als Thema Plaaggeest is geniaal. _O_
Ik heb ook jaren gedacht dat die muziek er oorspronkelijk al in zat. Op de dubbelvideo zag ik de serie ook voor het eerst in 1996, aangezien hij jarenlang niet op televisie was geweest.
Jij moet nog krijgen wat je verdient. Keep the change.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')