abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124280018
quote:
Ik had het gelezen ja. Goed en slecht nieuws dus.

Het goede nieuws;

Panasonic moet nu als een malle met de techniek OLED aan de gang waardoor de ontwikkelingen sneller zullen gaan en we binnenkort al de eerste OLED televisies in woningen kunnen gaan zien staan.

Het slechte nieuws;

De OLED televisies zullen beduidend duurder worden dan de plasma televisies van nu. En dan is het nog maar de vraag hoe de kwaliteit is. Plasma is een bewezen techniek, OLED moet staat nog in de kinderschoenen.

Echter is dit nog niet door Panasonic bevestigd. Het zou mooi zijn als ze nog plasma televisie zouden blijven maken. Want anders krijg je hetzelfde als met de Pioneer Kuro televisies.
pi_124280399
Over dat Panasonic zou stoppen met plasma tv's maken had ik laatst nog een video gezien
(vanaf 9:03)
Ze hadden gebeld naar Panasonic Benelux en die wist van niks. De woordvoerder zei ook dat terwijl ze bij zulke cruciale veranderingen waarschijnlijk allang op de hoogte zouden zijn gesteld en dat het gewoon een broodje aap gerucht is.
pi_124305260
Aangezien ik dicht bij de grens woon lijkt me deze tv wel interessant:
http://www.saturn.de/mcs/(...)96422.html?langId=-3

Wat vinden jullie van de specs? En uiteraard de tv?
  woensdag 20 maart 2013 @ 20:38:44 #65
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_124308468
Mooi design, en in de reviews doet het merk het niet echt onder voor wat de reguliere merken bieden.

Maar voor 750 Euro heb je nu een TX-P50ST50 van Panasonic. Als 50" ook goed is voor je, zou ik achterelkaar daarvoor gaan. Veel beter beeld dan de LCD's in deze prijsklasse.
pi_124315683
quote:
Mooi design, en in de reviews doet het merk het niet echt onder voor wat de reguliere merken bieden.

Maar voor 750 Euro heb je nu een TX-P50ST50 van Panasonic. Als 50" ook goed is voor je, zou ik achterelkaar daarvoor gaan. Veel beter beeld dan de LCD's in deze prijsklasse.
Bedankt voor je post.

Het gaat voornamelijk om prijs/kwaliteit verhouding. Het liefst zo groot mogelijk beeld ;)
pi_124316715
Ik ben parttime tv verkoper bij de mediamarkt en dit is mijn advies ;)

Alle mensen hier die plasma mooier vinden, dat kan natuurlijk, maar in werkelijkheid vindt >90% van de mensen LED mooier. De kleuren zijn minder natuurgetrouw dan bij een plasma. Maar de kleur wit in een plasma is echt verschrikkelijk, wit is licht en plasma werkt niet met lampen maar met gas wat warm wordt. Dit gas kan niet zo fel worden om een mooie kleur wit weer te geven. Daarom valt plasma voor veel mensen af.
Je moet zelf eerst eens gaan kijken in de lokale televisiewinkel. Het liefst een plasma en led naast elkaar.
De Panasonic ST50 is een prima plasma tv.
Een goeie led voor rond de 700 euro zou een 46pfl5507 zijn (619)--- http://www.kieskeurig.nl/(...)gen/1046031/#prijzen ----
Deze philips heeft 400Hz (beeldverversing) en daarbij via wifi een uitgebreide smart tv.
Wat ik zelf echt een ontzettend mooi design vind hebben dit jaar is LG.
De 47LM660 (¤834) heeft, net als de philips, 400Hz maar heeft een veel dunnere bezel. Wat nog een erg handige functie is, is dat LG & Samsung beide een zeer uitgebreide mediaspeler ingebouwd hebben. Je kan werkelijk bijna elk bestand afspelen via een usb stick of harde schijf. MKV, Video ts, DIVX, XVID en ga zo maar door. Als je dit een belangrijke functie vindt zou ik zeker voor een LG of Samsung gaan. Sony & Philips ondersteunen een stuk minder bestanden.
Van Samsung heb je, in jouw prijsklasse, de 46ES6100 (¤729). Deze tv heeft 200Hz (minder dan de LG en de philips die goedkoper zijn) maar wel volledige ondersteuning voor Smart tv. http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=46es6100
Als je liever wat minder uitgeeft kan je ook deze nemen; de 47LM620 (¤645), deze tv heeft 400Hz + smart tv, alleen is wifi niet ingebouwd. De bezel is net weer wat minder mooi afgewerkt dan de rest van de bovengenoemde televisies.
Ik zou hier een keuze uitmaken, dit zijn, naar mijn mening, de beste prijs/kwaliteit verhoudingen op het gebied van tv's.
Als je nog vragen hebt, stel ze!
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:03:50 #68
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124317692
Na je eerste zin haakte ik af
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:39:43 #69
6941 APK
Factual, I think.
pi_124319453
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:47 schreef Scaletta het volgende:

De 47LM660 (¤834) heeft, net als de philips, 400Hz maar heeft een veel dunnere bezel.
Ik ben vanwege het -idd erg mooie- design voor een LG 42LM670S gegaan.
Ziet er inderdaad prachtig uit, maar het beeld is schokkerig als je bv 720P torrents afspeelt, iets dat ik niet op mijn oude sony flatscreen had.
(Twee Samsungs uit de -7000 serie oid- op mijn werk hebben dit ook, dus het zal niet alleen aan LG liggen, maar ik denk dat plasma wat dat betreft toch beter is?)

Ik heb echt honderden instellingen geprobeerd, maar niets maakt het beeld echt vloeiend.

HD van UPC heeft er overigens iets minder last van.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:43:13 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124319579
Non 1080P materiaal lijkt velr malen beter op een plasmatv

1080p materiaal overigens ook
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 20 maart 2013 @ 23:54:28 #71
6941 APK
Factual, I think.
pi_124320011
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:43 schreef Catch22- het volgende:
Non 1080P materiaal lijkt velr malen beter op een plasmatv

1080p materiaal overigens ook
De meeste mensen halen hun series en films toch gewoon in 720P -of lagere kwaliteit- binnen als ik naar het aantal downloaders en seeders kijk op torrent sites.
Op mijn oude Sony liep het allemaal vloeiend, nu moet ik een file van 10Gb binnenhalen voor mooi beeld.

Ik snap dat plasma dat beter doet, maar had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou uitmaken :)

En sommige mensen vinden plasma gewoon niks omdat ze naar bejaardenkleuren willen kijken :+
Het is niet voor niets dat plasma's volgens mij veel minder verkocht worden....
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_124320585
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:47 schreef Scaletta het volgende:

Alle mensen hier die plasma mooier vinden, dat kan natuurlijk, maar in werkelijkheid vindt >90% van de mensen LED mooier.
Dat komt voornamelijk omdat LCD ongelofelijk fel is met oververszadigde kleuren die klanten in een winkel trekken. In werkelijkheid is er werkelijk niets mooi aan, het valt op.
quote:
De kleuren zijn minder natuurgetrouw dan bij een plasma. Maar de kleur wit in een plasma is echt verschrikkelijk, wit is licht en plasma werkt niet met lampen maar met gas wat warm wordt. Dit gas kan niet zo fel worden om een mooie kleur wit weer te geven. Daarom valt plasma voor veel mensen af.
Waar jij het over hebt is niet de kleur wit, maar de lichtsterkte of ook wel luminantie (cd/m2) in de televisie genoemd. Wit, of ook wel 6500 kelvin, is net zo goed met een plasma te behalen als met een LCD televisie. Het verschil zit hem in de warmte waarmee plasma standaard uit de doos al mee komt. Maar die kun je net zo goed "verwijderen" en daarmee puur wit halen. Zet je LCD televisie eens op de movie stand en de warmte waarmee plasma komt, zie je ook terug op je LCD televisie. Echter wel keihard en niet zacht zoals bij plasma.
quote:
Je moet zelf eerst eens gaan kijken in de lokale televisiewinkel. Het liefst een plasma en led naast elkaar.
De Panasonic ST50 is een prima plasma tv.
Een goeie led voor rond de 700 euro zou een 46pfl5507 zijn (619)--- http://www.kieskeurig.nl/(...)gen/1046031/#prijzen ----
Deze philips heeft 400Hz (beeldverversing) en daarbij via wifi een uitgebreide smart tv.
400Hz? Is dat zo? De mensen die dit topic hebben gelezen weten toch al dat dit bullshit is. Lees het nog eens door;

DIG / nieuwe tv
quote:
De 47LM660 (¤834) heeft, net als de philips, 400Hz
Onzin. Gewoon 50Hz.
quote:
maar heeft een veel dunnere bezel. Wat nog een erg handige functie is, is dat LG & Samsung beide een zeer uitgebreide mediaspeler ingebouwd hebben. Je kan werkelijk bijna elk bestand afspelen via een usb stick of harde schijf. MKV
Behalve met header en codecs welke niet ondersteund worden.
quote:
, Video ts
Dat doet niet een televisie en gaat ook nooit gebeuren aangezien de licenties daar niet toe zijn.
quote:
, DIVX, XVID en ga zo maar door. Als je dit een belangrijke functie vindt zou ik zeker voor een LG of Samsung gaan.
Dan ben je je aan het beperken op een incomplete ingebouwde mediaspeler en je niet meer aan het focussen op wat er werkelijk toe doet; het beeld.
quote:
Sony & Philips ondersteunen een stuk minder bestanden.
Van Samsung heb je, in jouw prijsklasse, de 46ES6100 (¤729). Deze tv heeft 200Hz (minder dan de LG en de philips die goedkoper zijn)
Deze Samsung televisie heeft meer Hz dan de LG en die van Philips zal mij een reet roesten hoeveel Hz die heeft, aangezien het toch wel bagger is. Daar interesseer ik mij verder dus niet in.

Maar je moet dat verhaal eens lezen. Daar heb je als verkoper misschien nog iets aan. Want nu behoor je tot de 99% van de Media Markt verkopers welke eigenlijk niets afweet van wat hij / zij verkoopt.
quote:
maar wel volledige ondersteuning voor Smart tv. http://www.kieskeurig.nl/zoeken/index.html?q=46es6100
Om vervolgens met een systeem te zitten waar je volledig afhankelijk bent van wat Samsung doet en wil. Je moet continue verbonden zijn met de servers van Samsung wil je ook maar enigszins gebruik kunnen maken van die toepassingen en als Samsung vindt dat een functie eruit moet, dan word je geforceerd je televisie te updaten voordat je hem verder kunt gebruiken.
quote:
Als je liever wat minder uitgeeft kan je ook deze nemen; de 47LM620 (¤645), deze tv heeft 400Hz
Nee nee stop, ik ga straks nog huilen. Ik wil niet dat je liegt. Dat is een 50Hz televisie en niet een 100Hz.
quote:
+ smart tv, alleen is wifi niet ingebouwd.
Ja en de Magic Remote dan? Die krijg je bij de hogere modellen er wel bij. Nog een nadeel, vergeet die niet. Want vergeten, is een nee verkopen.
quote:
De bezel is net weer wat minder mooi afgewerkt dan de rest van de bovengenoemde televisies.
Ik zou hier een keuze uitmaken, dit zijn, naar mijn mening, de beste prijs/kwaliteit verhoudingen op het gebied van tv's.
Toch maar eens die mening bij gaan stellen lijkt mij zo.
quote:
Als je nog vragen hebt, stel ze!
Dat lijkt mij niet zo verstandig. Houdt jij het maar lekker bij Henk en Ingrid. Die kun je jouw verhaal wel verkopen.
pi_124320767
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:39 schreef APK het volgende:

[..]

Ik ben vanwege het -idd erg mooie- design voor een LG 42LM670S gegaan.
Ziet er inderdaad prachtig uit, maar het beeld is schokkerig als je bv 720P torrents afspeelt, iets dat ik niet op mijn oude sony flatscreen had.
(Twee Samsungs uit de -7000 serie oid- op mijn werk hebben dit ook, dus het zal niet alleen aan LG liggen, maar ik denk dat plasma wat dat betreft toch beter is?)

Ik heb echt honderden instellingen geprobeerd, maar niets maakt het beeld echt vloeiend.

HD van UPC heeft er overigens iets minder last van.
Dat kan zoveel zijn. Motion blur wat zich in jou ogen voordoet als motion judder, een slechte bron, afspelen via een computer op 60Hz, een mediaspeler / computer die het niet aan kan, een netwerk dat het niet aan kan, een combinatie tussen die twee (plex), een negatieve werking van bewegingsverbetering etc. etc.

Eerst maar eens uitzoeken wat het probleem is. Dan zou er eventueel iets aan gedaan kunnen worden.
pi_124321058
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:11 schreef Dimens het volgende:

Dat lijkt mij niet zo verstandig. Houdt jij het maar lekker bij Henk en Ingrid. Die kun je jouw verhaal wel verkopen.
_O-
pi_124321157
Dimens, wat is op dit moment de beste tv voor ongeveer 4 a 500 euro? We willen een beeld diagonaal van ongeveer 107-116 cm. Smart TV en al die sjit interesseert ons niet zo, het gaat echt puur om het beste beeld. Ik download veel films in 720 of 1080P. Vooral de 1080P wil bij onze huidige tv nog wel eens wat haperen, dat willen we uiteraard niet hebben bij onze nieuwe tv.

Alvast bednakt. ^O^
pi_124321330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 23:54 schreef APK het volgende:

[..]

De meeste mensen halen hun series en films toch gewoon in 720P -of lagere kwaliteit- binnen als ik naar het aantal downloaders en seeders kijk op torrent sites.
Komt omdat de meeste mensen het verschil niet kunnen zien tussen een 720p video en een 1080p video. Waarom? Omdat ze een 1080p video downloaden van anderhalve GB. Daar is niets HD aan en inderdaad, daar is ook geen scherpte, kleur of dynamiek in te bekennen.

Tevens heeft het merendeel van de mensen zijn televisie afschuwelijk lelijk afgesteld staan waardoor het ook niet mogelijk is om die verschillen te kunnen zien. Scherpte op 100, WAT? Scherpte moet je juist ontzettend laag zetten wil je een fatsoenlijk beeld krijgen waar detail zichtbaar is. Doe je dat niet, dan krijg je lelijke contouren die alles behalve scherpte representeren. Alsof je naar een kijkdoos aan het kijken bent waar elk personage geheel apart van de rest van de scene is.

Een gekalibreerd scherm, dat is het mooiste. En dan kan er wel gezegd worden dat smaak meespeelt, dat geldt vrijwel alleen voor de kleurwarmte en niet voor de rest.
quote:
Op mijn oude Sony liep het allemaal vloeiend, nu moet ik een file van 10Gb binnenhalen voor mooi beeld.

Ik snap dat plasma dat beter doet, maar had niet verwacht dat het zo'n groot verschil zou uitmaken :)
Je zou dat verschil eens op de juiste manier moeten zien. Het is enorm en dan begrijp je ineens waarom al die videofielen plasma als superieur zien.
quote:
En sommige mensen vinden plasma gewoon niks omdat ze naar bejaardenkleuren willen kijken :+
Het is niet voor niets dat plasma's volgens mij veel minder verkocht worden....
De rede dat plasma vrijwel niet meer verkocht wordt komt door het enorm opgeblazen verhaal van energiekosten, inbranding e.d. En dat verhaal wordt alleen maar versterkt door verkopers zoals Scaletta welk zonder verstand afgaan op wat de specificaties zeggen.

Moet je eens de reacties lezen op Tweakers over dat Panasonic zou stoppen met Plasma.

Tweakers: 'Panasonic overweegt binnen drie jaar te stoppen met plasma-tv's'

Heel goed te lezen dat Panasonic met zijn plasma televisies nog steeds ontzettend populair is. Echter niet onder het normale volk, maar onder de kenners.
pi_124321574
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:29 schreef Trebo het volgende:
Dimens, wat is op dit moment de beste tv voor ongeveer 4 a 500 euro? We willen een beeld diagonaal van ongeveer 107-116 cm. Smart TV en al die sjit interesseert ons niet zo, het gaat echt puur om het beste beeld. Ik download veel films in 720 of 1080P. Vooral de 1080P wil bij onze huidige tv nog wel eens wat haperen, dat willen we uiteraard niet hebben bij onze nieuwe tv.

Alvast bednakt. ^O^
Dimens gaat waarschijnlijk zeggen Panasonic TX-P42UT50. Dat schokken heeft overigens niets met de TV an sich te maken.
Ik weet niet precies wat je met schokken bedoelt. Maar als het gaat om judder, zou het een verschil kunnen zijn tussen de fps van de bron en wat je televisie ondersteunt. Ervan uitgaande dat alle instellingen goed staan en de 24p-optie niet het probleem vormt, zou het evt. met een nieuwe televisie op te lossen zijn doordat die nieuwe televisie een beter beeldmotor heeft. Echter, om alles vloeiend weer te geven wordt soms het detail van het beeld opgegeven; iets dat je niet wil.

Kortom, over dat schokken moet je niet te kritisch zijn. Sowieso zijn de betere beeldmotoren weggelegd voor de duurdere toestellen en niet het budgetsegment waar jij een televisie in zoekt.

Wil je overigens een LCD, dan zou je kunnen kijken naar de Samsung UE46EH5000 al moet ik zeggen dat deze suggestie een beetje met de natte vinger gedaan is. De 32" versie wordt iig zeer goed gewaardeerd, maar een grotere versie wil niet zeggen dat ze hetzelfde paneel gebruiken, maar dan groter.

[ Bericht 8% gewijzigd door Xaobotnik op 21-03-2013 00:51:51 ]
pi_124321641
quote:

Alvast bednakt. ^O^
Ik had een tijdje geleden bijna dezelfde vraag gesteld (ik wou ook de beste tv voor 500 euro of minder en smart-tv vind ik niet interresant) en mij werd (oa door Dimens) de Panasonic 42UT50 aangeraden (die ik zelf overigens ook al overwoog). Ik heb die uiteindelijk gekocht en het beeld is echt prachtig. Alleen in daglicht (of heel erg fel lamplicht) ga je de reflecties wel heel goed zien in donkere beelden, dat is voor mij de enige inperfectie van deze tv.
pi_124321761
quote:

Alvast bednakt. ^O^
Met ¤500,- heb je wel een beetje een karig budget. Daarmee zou je een Panasonic TX-P42UT50 mee in huis kunnen halen maar daarmee haal je wel een net niet televisie in huis.

Het is geen slechte televisie, dat absoluut niet en voor die prijs een hele goede televisie, maar het mist net een aantal features waarmee het een ontzettend goede televisie is.

Nou ben je eigenlijk te laat of te vroeg met het kopen van een televisie. Eind deze maand komen de nieuwe televisies weer op de markt en je ziet al dat modellen van dit moment langzaam verdwijnen.

De beste koop die je in 2012 /2013 had kunnen doen, was de Panasonic ST50 serie kopen. Die kost wel iets meer dan wat jij wil uitgeven maar die extra's zijn het dubbel en dwars waard. Alleen al het louvre filter wat deze televisie heeft is een enorm pluspunt waardoor je dus ook overdag nog een goede luminantie hebt en de zwartwaardes ook een stuk beter in tact blijven.

Nou is deze televisie EOL en nog maar moeilijk te krijgen. Maar de vervanger komt binnenkort wel op de markt, de ST60 serie. Nou is het aannemelijk dat de opvolger nog iets beter zal zijn dan het de ST50, maar dat is nog afwachten. Panasonic kennende worden we daarmee niet verrast. Maar ook dan weer een maar, het is een duurdere televisie dan wat jij qua budget hebt. Al zou ik er niet op wachten.

Mocht je het budget hebben om een model hoger te nemen, probeer dan nog een ST50 op de kop te tikken. Hier ga je absoluut geen spijt van krijgen en als je dat wel krijgt, dan ben je de eerste van de misschien wel 50 die ik die televisie heb aangeraden.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:41 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dimens gaat waarschijnlijk zeggen Panasonic TX-P42UT50.
Maar dan nu de hamvraag, zou jij dat ook doen?
pi_124321768
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:41 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dimens gaat waarschijnlijk zeggen Panasonic TX-P42UT50. Dat schokken heeft overigens niets met de TV an sich te maken.
Ik weet niet precies wat je met schokken bedoelt. Maar als het gaat om judder, zou het een verschil kunnen zijn tussen de fps van de bron en wat je televisie ondersteunt. Ervan uitgaande dat alle instellingen goed staan en de 24p-optie niet het probleem vormt, zou het evt. met een nieuwe televisie op te lossen zijn doordat die nieuwe televisie een beter beeldmotor heeft. Echter, om alles vloeiend weer te geven wordt soms het detail van het beeld opgegeven; iets dat je niet wil.

Kortom, over dat schokken moet je niet te kritisch zijn. Sowieso zijn de betere beeldmotoren weggelegd voor de duurdere toestellen en niet het budgetsegment waar jij een televisie in zoekt.
Ja, af en toe krijg je dan zo'n groen beeld.. of van die groene stukjes. Hij staat dan even stil en gaat dan weer verder. Ik stream dan ook vanaf mijn laptop, dus misschien heeft het daar ook mee te maken?

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:44 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Ik had een tijdje geleden bijna dezelfde vraag gesteld (ik wou ook de beste tv voor 500 euro of minder en smart-tv vind ik niet interresant) en mij werd (oa door Dimens) de Panasonic 42UT50 aangeraden (die ik zelf overigens ook al overwoog). Ik heb die uiteindelijk gekocht en het beeld is echt prachtig. Alleen in daglicht (of heel erg fel lamplicht) ga je de reflecties wel heel goed zien in donkere beelden, dat is voor mij de enige inperfectie van deze tv.
Ik zal me eens verder verdiepen in de 42UT50. ^O^
pi_124321865
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:48 schreef Trebo het volgende:

[..]

Ja, af en toe krijg je dan zo'n groen beeld.. of van die groene stukjes. Hij staat dan even stil en gaat dan weer verder. Ik stream dan ook vanaf mijn laptop, dus misschien heeft het daar ook mee te maken?
Dat heeft inderdaad meer te maken met de bron dan met de televisie zelf. Groene artefacten / blokjes duiden op een incompleet signaal. Dit kan komen door een trage verbinding alsmede door een trage verwerking van bijvoorbeeld de computer.
pi_124321935
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat heeft inderdaad meer te maken met de bron dan met de televisie zelf. Groene artefacten / blokjes duiden op een incompleet signaal. Dit kan komen door een trage verbinding alsmede door een trage verwerking van bijvoorbeeld de computer.
Dan ligt het dus waarschijnlijk aan m'n laptop. Ik heb zo'n action HDMI kabeltje lopen naar m'n tv, misschien moet ik daar dan ook maar een ander voor halen.

Over je antwoord op mijn vraag; bedankt voor je advies! Ga het nog even een paar keer goed doorlezen. ^O^
pi_124321987
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:48 schreef Trebo het volgende:

[..]

Kan een performance ding zijn, en de aanleiding daarvan kan zowel hardwarematig als softwarematig zijn. En schokken kan inderdaad een derde ding betekenen naast judder en frameskip, namelijk haperen. Wat gebruik je om je content mee af te spelen? Media Player Classic Home Cinema of VLC al eens geprobeerd?
Wil je overigens een LCD, dan zou je kunnen kijken naar de Samsung UE46EH5000 al moet ik zeggen dat deze suggestie een beetje met de natte vinger gedaan is. De 32" versie wordt iig zeer goed gewaardeerd, maar een grotere versie wil niet zeggen dat ze hetzelfde paneel gebruiken, maar dan groter.
(Cursief, omdat ik het in mijn vorige post had geplaatst na een edit.
quote:
Ik zal me eens verder verdiepen in de 42UT50. ^O^
Moet je doen. Kijk behalve naar de reviews ook naar het praktische gebruik. Het blijft een scherm met een glasscherm ervoor, in zeer lichte kamers (grote ramen) waar overdag veel TV gekeken wordt zou het wel eens een minder ideaal scherm kunnen zijn, en wanneer je veel HDMI-aansluitingen nodig hebt op je televisie kan je op een scherm als dit (en ook de Samsung) iets tekort komen, tenzij je bereid bent om te werken met een HDMI-hub, of bijv. een receiver koopt die meerdere HDMI-aansluitingen heeft (en dus als HDMI-hub kan fungeren).
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:11 schreef Dimens het volgende:
Komop, niet zo onaardig. Hij moet het kennelijk nog leren. Je hebt hem terecht gedomineerd, maar hij moet ook een kans krijgen. Ik weet nog dat jij een paar jaar geleden ook je vreemde ideeën had over plasma vs LCD.
pi_124322191
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:58 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Kan een performance ding zijn, en de aanleiding daarvan kan zowel hardwarematig als softwarematig zijn. En schokken kan inderdaad een derde ding betekenen naast judder en frameskip, namelijk haperen. Wat gebruik je om je content mee af te spelen? Media Player Classic Home Cinema of VLC al eens geprobeerd?
(Cursief, omdat ik het in mijn vorige post had geplaatst na een edit.
Ik speel al mijn films af met VLC, zoals gezegd heb ik zo'n lamme hdmi kabel ertussen van de action. Dat zou misschien verschil kunnen maken. Of het is gewoon mijn videokaart die af en toe een steekje laat vallen. Ik zal ook even kijken naar de Samsung. :)

quote:
Moet je doen. Kijk behalve naar de reviews ook naar het praktische gebruik. Het blijft een scherm met een glasscherm ervoor, in zeer lichte kamers (grote ramen) waar overdag veel TV gekeken wordt zou het wel eens een minder ideaal scherm kunnen zijn, en wanneer je veel HDMI-aansluitingen nodig hebt op je televisie kan je op een scherm als dit (en ook de Samsung) iets tekort komen, tenzij je bereid bent om te werken met een HDMI-hub, of bijv. een receiver koopt die meerdere HDMI-aansluitingen heeft (en dus als HDMI-hub kan fungeren).
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed tegen reflectie in het beeld kan. In de zin van dat ik overdag de straat kan zien weerspiegelen wanneer ik tv kijk. Inprincipe heb ik 3 HDMI aansluitingen nodig, hcs, xbox en digitale tv-ontvanger. Over het algemeen genomen zitten er wel 3 aansluitingen tegenwoordig op tv's toch?
pi_124322192
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:58 schreef Xaobotnik het volgende:
Komop, niet zo onaardig. Hij moet het kennelijk nog leren. Je hebt hem terecht gedomineerd, maar hij moet ook een kans krijgen. Ik weet nog dat jij een paar jaar geleden ook je vreemde ideeën had over plasma vs LCD.
Nu jij dit zegt, voel ik mij gekleineerd. :'(
pi_124322307
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 00:55 schreef Trebo het volgende:

[..]

Dan ligt het dus waarschijnlijk aan m'n laptop. Ik heb zo'n action HDMI kabeltje lopen naar m'n tv, misschien moet ik daar dan ook maar een ander voor halen.

Over je antwoord op mijn vraag; bedankt voor je advies! Ga het nog even een paar keer goed doorlezen. ^O^
Die Action HDMI kabel is juist goed en beter ga je niet krijgen. (prijs / kwaliteit).

Waar het probleem waarschijnlijk ligt is dat je laptop het niet meer aan kan.

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 01:09 schreef Trebo het volgende:
Ik speel al mijn films af met VLC
Kijk, daar zit het probleem. Je gebruikt VLC en VLC is helemaal niet meer zo goed. Je zou beter MPC-HC of XBMC kunnen gebruiken. Deze maken beide gebruik van hardwareversnelling waar dat bij VLC nog in de (slecht werkende) beta zit.

Door een van deze programma's te gebruiken, pak je die videokaart mee in het proces en zal het allemaal een stuk vloeiender gaan met minder errors.

Zelf geef ik de voorkeur aan XBMC. Mede omdat XBMC een goede interface heeft met mooie mogelijkheden zoals automatisch ophalen van film informatie en illustraties.

Zoiets dus;

pi_124322351
quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed tegen reflectie in het beeld kan. In de zin van dat ik overdag de straat kan zien weerspiegelen wanneer ik tv kijk. Inprincipe heb ik 3 HDMI aansluitingen nodig, hcs, xbox en digitale tv-ontvanger. Over het algemeen genomen zitten er wel 3 aansluitingen tegenwoordig op tv's toch?
Misschien dat de UT50 dan toch minder geschikt is voor jou door de reflectie. Op deze tv zit trouwens maar 2 HDMI aansluitingen ipv 3 (maar voor 20 euro kun je makkelijk een HDMI-hub kopen). Je kan dan beter je budget verhogen met 180 euro en de 42ST50 kopen. Dat is dezelfde TV alleen dan met een anti-reflectiefilter en 3 HDMI poorten ipv 2
pi_124322443
quote:
14s.gif Op donderdag 21 maart 2013 01:16 schreef Dimens het volgende:

[..]

Die Action HDMI kabel is juist goed en beter ga je niet krijgen. (prijs / kwaliteit).

Waar het probleem waarschijnlijk ligt is dat je laptop het niet meer aan kan.

[..]

Kijk, daar zit het probleem. Je gebruikt VLC en VLC is helemaal niet meer zo goed. Je zou beter MPC-HC of XBMC kunnen gebruiken. Deze maken beide gebruik van hardwareversnelling waar dat bij VLC nog in de (slecht werkende) beta zit.

Door een van deze programma's te gebruiken, pak je die videokaart mee in het proces en zal het allemaal een stuk vloeiender gaan met minder errors.

Zelf geef ik de voorkeur aan XBMC. Mede omdat XBMC een goede interface heeft met mooie mogelijkheden zoals automatisch ophalen van film informatie en illustraties.

Zoiets dus;

[ afbeelding ]
First thing to install ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 01:19 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Misschien dat de UT50 dan toch minder geschikt is voor jou door de reflectie. Op deze tv zit trouwens maar 2 HDMI aansluitingen ipv 3 (maar voor 20 euro kun je makkelijk een HDMI-hub kopen). Je kan dan beter je budget verhogen met 180 euro en de 42ST50 kopen. Dat is dezelfde TV alleen dan met een anti-reflectiefilter en 3 HDMI poorten ipv 2
Over de 42ST50 lees ik op kieskeurig.nl wel een aantal gebruikers waar inbranding voorkomt bij de 'logo's'. Dit zal niet opwegen tegen de kwaliteit van het beeld, maar is best zorgwekkend. Is dit sporadisch en toevallig of schering en inslag?
pi_124322517
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 01:29 schreef Trebo het volgende:
Over de 42ST50 lees ik op kieskeurig.nl wel een aantal gebruikers waar inbranding voorkomt bij de 'logo's'. Dit zal niet opwegen tegen de kwaliteit van het beeld, maar is best zorgwekkend. Is dit sporadisch en toevallig of schering en inslag?
Bij elke plasma tv (dus niet alleen de 42ST50) moet je eigenlijk de eerste 200 uur de helderheid op 40% en de contrast op 35% zetten (ik heb de mijne nog met de helderheid op 50% en contrast op 35% staan), daarnaast moet je in die eerste 200 uur ook uitkijken met statische beelden. In de eerste 200 uur is het beeld nog het gevoeligst voor inbranding, maar na die 200 uur is de kans dat hij bij normaal gebruik inbrand erg klein en verwaarloosbaar. (met normaal gebruik bedoel ik ongeveer 3 uur statische beelden). Als je tv in de eerste paar weken toch inbranding krijgt dan kun je die bij panasonic inruilen voor een nieuwe.

Verwar inbranding trouwens niet met image retention. Inbranding is permanent en image retention is tijdelijk. Image retention kan een paar seconden duren, maar ook een paar maanden).
pi_124322750
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 01:09 schreef Trebo het volgende:

Ik speel al mijn films af met VLC, zoals gezegd heb ik zo'n lamme hdmi kabel ertussen van de action. Dat zou misschien verschil kunnen maken. Of het is gewoon mijn videokaart die af en toe een steekje laat vallen.
Iedere redelijke dual core kan generale fullHD-materiaal goed afspelen op basis van processorkracht alleen al. VLC gebruikt inderdaad de grafische kaart. Je zou eens GOMPlayer kunnen proberen. Is ook een goede speler, maar gebruikt niet de grafische kaart. In principe is het een nadeel, maar niet altijd. Verder zou je eens met een oorlogsrups tewerk kunnen gaan, namelijk een codec pack installeren. Soms kan dat net de optimalisatie bieden waardoor iets werkt wanneer je niet weet waar je het probleem moet zoeken. CCCP-codecpack en dan gewoon met Windows Mediaplayer proberen.

Een HDMI-kabel van de action moet in principe gewoon goed werken. Net zo goed als een Monster-kabel van 120 Euro. Maar je kan inderdaad een kabeltje hebben die kapot is. Een nieuw kabeltje kun je net zo goed wederom bij de Action halen.

quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo goed tegen reflectie in het beeld kan. In de zin van dat ik overdag de straat kan zien weerspiegelen wanneer ik tv kijk.
Dat zegt wel wat. Dan is een plasma gewoon een minder goed idee, tenzij je bereid bent de lamellen weg te draaien oid...als je die überhaupt hebt. Hij is het in principe wel waard, want de UT50 is echt een heel goede televisie voor dit geld. Kwa beeld is het tot de 1000 Euro afgezien van de ST50 en de GT50 van hetzelfde merk misschien wel gewoon het beste toestel. Kwa inbranden hoef je niet bang te zijn. Panasonic gaat daar heel schappelijk mee om.

quote:
Inprincipe heb ik 3 HDMI aansluitingen nodig, hcs, xbox en digitale tv-ontvanger. Over het algemeen genomen zitten er wel 3 aansluitingen tegenwoordig op tv's toch?
Zowel de Samsung als de Panasonic hebben er slechts twee. Bedenk je dat dit budget televisies zijn. Je hebt natuurlijk wel toestellen die die aansluitingen wel hebben, maar die hebben weer mindere beeldkwaliteit. Een HDMI-hub kan overigens een prima oplossing zijn. De Xbox en Digitale ontvanger hoeven immers toch nooit tegelijkertijd een signaal door te geven.

quote:
10s.gif Op donderdag 21 maart 2013 01:09 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nu jij dit zegt, voel ik mij gekleineerd. :'(
De elite moet wel eens herinnerd worden aan het eigen verleden om hun elite status niet uit te laten monden in elitair gedrag. Bij deze ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')