Gaat het even niet om, heeft hij iemand bedreigd ja of nee?quote:Op maandag 26 november 2012 00:25 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Is geen reden om iemand in de nek te schieten met een grote kans dat hij er nog aan kan sterven ook. In het ergste geval schiet je toch in de been?
Ik snap waar je redenatie vandaan komt, maar ik weet niet of ik het er mee eens ben. Zou het niet zo kunnen zijn dat een beenschot tot meer schoten/slachtoffers zou leiden?quote:Op maandag 26 november 2012 00:25 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Is geen reden om iemand in de nek te schieten met een grote kans dat hij er nog aan kan sterven ook. In het ergste geval schiet je toch in de been?
Ook dat staat volgens mij nog niet vast.quote:Op maandag 26 november 2012 00:30 schreef Fopje het volgende:
[..]
Gaat het even niet om, heeft hij iemand bedreigd ja of nee?
Dat is wel relevant.quote:Op maandag 26 november 2012 00:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ook dat staat volgens mij nog niet vast.
Los daarvan is dat verder ook niet eens relevant mbt de rechtvaardiging van het doodschieten.
Nee dat is het niet. Er zijn zeker situaties waarin een agent gewoon gericht mag schieten, maar iemand bedreigen is op zichzelf niet genoeg reden.quote:
Ja, en?quote:Op maandag 26 november 2012 00:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
[..]
Wat begrijpen jullie niet aan:
[..]
?
En dan mag je iemand doodschieten? Enge gedachtengang heb je.quote:Op maandag 26 november 2012 00:30 schreef Fopje het volgende:
[..]
Gaat het even niet om, heeft hij iemand bedreigd ja of nee?
De politie in Nederland schiet niet iemand zomaar dood.quote:Op maandag 26 november 2012 00:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
En dan mag je iemand doodschieten? Enge gedachtengang heb je.
Ik zeg ook niet dat de politie in Nederland dat doet?quote:Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De politie in Nederland schiet niet iemand zomaar dood.
Als je dat wel denkt, ben jij diegene met een echte gedachtegang.
Het gaat erom dat er een stille tocht gehouden wordt. ( ging dit topic over )quote:Op maandag 26 november 2012 00:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Alsof jij rustig gaat staan mikken als je denkt dat iemand een wapen op je richt.quote:Op maandag 26 november 2012 00:41 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
hij is doodgeschotenquote:Op maandag 26 november 2012 00:45 schreef Rockiejj het volgende:
Hij overleed aan zijn verwondingen.
Dus hij is niet doodgeschoten, hij is neergeschoten.
Ach ze maken ook gewoon fouten. Het kan best gebeuren dat je als agent denkt dat iemand een wapen trekt en hem vervolgens neerschiet. Dat is erg ongelukkig, maar hoeft ook niet bestraft te worden. Het is echter een ander verhaal als je wordt opgeroepen en wanneer je daar aankomt iemand gelijk overhoop knalt. En TS zijn reacties doen vermoeden dat hij dat wel terecht vind, maar ik denk dat hij zich gewoon wat ongelukkig uitdrukte.quote:Op maandag 26 november 2012 00:43 schreef Smack10 het volgende:
[..]
De politie in Nederland schiet niet iemand zomaar dood.
Als je dat wel denkt, ben jij diegene met een echte gedachtegang.
Volgens mij is iemand neerschieten iets anders als doodschietenquote:
Ja maar zehbi.quote:Op maandag 26 november 2012 00:45 schreef Fopje het volgende:
[..]
Het gaat erom dat er een stille tocht gehouden wordt. ( ging dit topic over )
Een stille toch voor iemand die andere mensen bedreigd, vind ik persoonlijk niet nodig.
wat als iemand in z'n jas grijpt om iets te pakken (een id bewijs) en de agent denkt aan een pistool? pas als iemand een pistool richt zou een agent mogen schieten imo. maar ik weet niet hoe het gegaan is.quote:Op maandag 26 november 2012 00:46 schreef Piye het volgende:
[..]
Ach ze maken ook gewoon fouten. Het kan best gebeuren dat je als agent denkt dat iemand een wapen trekt en hem vervolgens neerschiet. Dat is erg ongelukkig, maar hoeft ook niet bestraft te worden. Het is echter een ander verhaal als je wordt opgeroepen en wanneer je daar aankomt iemand gelijk overhoop knalt. En TS zijn reacties doen vermoeden dat hij dat wel terecht vind, maar ik denk dat hij zich gewoon wat ongelukkig uitdrukte.
quote:Op maandag 26 november 2012 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat als iemand in z'n jas grijpt om iets te pakken (een id bewijs) en de agent denkt aan een pistool? pas als iemand een pistool richt zou een agent mogen schieten imo. maar ik weet niet hoe het gegaan is.
nee, hij is doodgeschoten omdat hij overleden is door de gevolgen van een kogel. of dat nou 1 sec later is of 10 minuten later, maakt ansich niet uit.quote:Op maandag 26 november 2012 00:47 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Volgens mij is iemand neerschieten iets anders als doodschieten
Doodschieten is gewoon uitschakelen.
Hij is overleden aan zijn verwondingen in het ziekenhuis.
Dus is hij niet doodgeshoten
Ten gevolge van de schotwonden is hij langzaam maar zeker overleden. Maar of hij nou neergeschoten is, of doodgeschoten, het punt blijft dat hij nu niet meer leeft door toedoen van het schieten.quote:Op maandag 26 november 2012 00:47 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen hetgeen je zegt te onderbouwen. Waarom vind jij dit wel relevant, etc.quote:
Soort van country and western style gevecht haha.quote:Op maandag 26 november 2012 00:49 schreef Fopje het volgende:
[..]Jij zou eerst wachten tot er op je gericht wordt?
Omdat ik het vreemd zou vinden dat er een stille tocht wordt gehouden voor iemand die andere mensen bedreigd heeft.quote:Op maandag 26 november 2012 00:49 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misschien moet je eens proberen hetgeen je zegt te onderbouwen. Waarom vind jij dit wel relevant, etc.
Maar ook niet dat het wel zo was, het is simpelweg nog niet duidelijk of bekend gemaakt en op dit moment is de berichtgeving dus allemaal gebaseerd op 'horen zeggen'. "Het zou mogelijk zus en zo gegaan zijn, etc"quote:Op maandag 26 november 2012 00:40 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Ja, en?
Dat er staat 'zou', houdt dat automatisch in dat het niet zo was?
Uiteraard moet dit goed onderzocht worden.
Maar de posts waar jij op reageerde hadden toch geen betrekking op de stille tocht maar op de vraag of de jongen het 'verdiende' om doodgeschoten te worden?quote:Op maandag 26 november 2012 00:50 schreef Fopje het volgende:
[..]
Omdat ik het vreemd zou vinden dat er een stille tocht wordt gehouden voor iemand die andere mensen bedreigd heeft.
Als hij overlijdt aan de gevolgen van het neerschieten is het gewoon doodschieten.quote:Op maandag 26 november 2012 00:47 schreef Rockiejj het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom je iets moet pakken als een agent met pistool op je gericht zegt "handen omhoog". Je kan niet verwachten van agenten dat ze wachten tot ze met 100% zekerheid weten dat iemand een pistool heeft, want dat zou betekenen dat je als het donker is pas mag schieten als hij al heeft geschoten.quote:Op maandag 26 november 2012 00:48 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wat als iemand in z'n jas grijpt om iets te pakken (een id bewijs) en de agent denkt aan een pistool? pas als iemand een pistool richt zou een agent mogen schieten imo. maar ik weet niet hoe het gegaan is.
Het schoot maar niet op..quote:Op maandag 26 november 2012 00:53 schreef wesleydie het volgende:
Op zijn grafsteen "Achmet Criminisagbie, 1994 - 2012 - schoot aan ons voorbij".
Nee daarom vroeg ik het niet.quote:Op maandag 26 november 2012 00:53 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar de posts waar jij op reageerde hadden toch geen betrekking op de stille tocht maar op de vraag of de jongen het 'verdiende' om doodgeschoten te worden?
Ach je kan toch ook gewoon iemand herdenken die ook wat foute dingen op z'n geweten heeft?quote:Op maandag 26 november 2012 00:55 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee daarom vroeg ik het niet.
Als hij niemand bedreigd had en een goed mens was, is het erg wat er gebeurd is.
Als hij iemand bedreigd had kan het me geen flikker schelen, moet je maar niemand bedreigen.
Dus voor mij is het nogal relevant. Ik denk vrij zwart-wit in zulk soort gevallen.
Dat kan evt. uit fatsoen, maar ergens heb ik toch (persoonlijk) het gevoel dat het toch zo'n jongen was die nooit wat goeds voor de maatschappij zou betekenen.quote:Op maandag 26 november 2012 00:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Ach je kan toch ook gewoon iemand herdenken die ook wat foute dingen op z'n geweten heeft?
Sure, op je bank in de woonkamer.quote:Op maandag 26 november 2012 00:56 schreef Piye het volgende:
[..]
Ach je kan toch ook gewoon iemand herdenken die ook wat foute dingen op z'n geweten heeft?
Jij vroeg eigenlijk bijna helemaal niks behalve of hij iemand bedreigd had. En de user die daarop reageerde had het specifiek over de rechtvaardiging van het doodschieten. Maar goed, volgende keer dus gewoon aangeven wat je precies bedoeltquote:Op maandag 26 november 2012 00:55 schreef Fopje het volgende:
[..]
Nee daarom vroeg ik het niet.
Als hij niemand bedreigd had en een goed mens was, is het erg wat er gebeurd is.
Als hij iemand bedreigd had kan het me geen flikker schelen, moet je maar niemand bedreigen.
Dus voor mij is het nogal relevant. Ik denk vrij zwart-wit in zulk soort gevallen.
quote:Op maandag 26 november 2012 00:16 schreef Smack10 het volgende:
Waarom moet het altijd uitgebreid in het nieuws komen als er wat in amsterdam, rotterdam of den haag gebeurd.
In de rest van Nederland gebeurd dit vaak zat.
Huillies
Stille tochten zijn nooit exclusief voor helden geweest. Je hoeft maar een goeie klap voor je hoofd te hebben gehad die fataal is geworden en je komt al in aanmerking. En dan vinden alle vrienden en familieleden natuurlijk dat het helemaal uit het niets kwam en het zo'n goeie jongen was. Dat is echt niets nieuws hoor, waarom is het nu opeens een probleem?quote:Op maandag 26 november 2012 00:58 schreef Fopje het volgende:
[..]
Sure, op je bank in de woonkamer.
Stille tochten bewaar je maar voor speciale gelegenheden, voor helden die sneuvel. Niet voor een zo'n snotaap.
Klachten hoeven toch niet perse alleen maar over nieuwe dingen te gaan?quote:Op maandag 26 november 2012 01:02 schreef Piye het volgende:
[..]
Stille tochten zijn nooit exclusief voor helden geweest. Je hoeft maar een goeie klap voor je hoofd te hebben gehad die fataal is geworden en je komt al in aanmerking. En dan vinden alle vrienden en familieleden natuurlijk dat het helemaal uit het niets kwam en het zo'n goeie jongen was. Dat is echt niets nieuws hoor, waarom is het nu opeens een probleem?
True, maar je snapt toch wel dat als je mensen bedreigt (bedreigen is een kwalijk iets), zodoende dat er politie op af gestuurd moet worden en je in je laatste uren dan dubbel gekenmerkt wordt met die daad. Vervolgens zijn er dan mensen die zich afvragen hoeveel iemand z'n dood betekent wanneer hij net zo goed die van een ander zou kunnen nemen (bedreigen is waarachuwen iemands leven te ontnemen, vooral in deze context, omdat men dacht dat hij een vuurwapen bij zich had)quote:Op maandag 26 november 2012 01:02 schreef Piye het volgende:
[..]
Stille tochten zijn nooit exclusief voor helden geweest. Je hoeft maar een goeie klap voor je hoofd te hebben gehad die fataal is geworden en je komt al in aanmerking. En dan vinden alle vrienden en familieleden natuurlijk dat het helemaal uit het niets kwam en het zo'n goeie jongen was. Dat is echt niets nieuws hoor, waarom is het nu opeens een probleem?
gast wat lul je kunnen hartstikke aardige mensen zijnquote:Op maandag 26 november 2012 01:15 schreef Proximo het volgende:
Gezien de foto, verdienstelijke daad van de betreffende agent om ons er in ieder geval van 1 te verlossen.
Hulde
quote:Op maandag 26 november 2012 00:01 schreef amenth het volgende:
RIP. ...!!! weer een Hageneese soldier dood door de popos die ook gewoon zn knie hadden kunnen aimen aangezien die hoogstwaarschinjlijk zn pipa gewoon zou droppen na waarschuwingschot en meeste in agga hS hebben 9 mm berettas ofzo lang niet zo dodelijk onder pressure
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |