abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119622999
Bekijk deze YouTube-video

BRUSSEL - De 25-jarige Sofie Peeters heeft heel wat losgemaakt met haar documentaire ‘Femme de la Rue’. In de film is te zien hoe de Brusselse filmstudente op straat continu wordt nagefloten, uitgescholden en lastiggevallen door voornamelijk allochtone mannen. Niet iedereen is onder de indruk. De moslimradicalen van Sharia4Belgium vinden dat Peeters alle negatieve aandacht aan zichzelf heeft te wijten.

Hoewel Peeters in de met een verborgen camera opgenomen filmscènes een decente jurk draagt, is ze volgens de extreemradicale moslims “halfnaakt” en “met haar gezicht geverfd als een clown” de straat opgegaan, als “een goedkope prostituee.” Sharia4Belgium vindt dan ook dat het haar eigen schuld is dat ze is uitgescholden en lastiggevallen. Sterker nog, Peeters zou er zelfs op uit zijn geweest. “Waarom denken jullie dat vrouwen zich schaars kleden en hun gezicht verven? Voor de aandacht van de mannen!”, zo redeneren de radicalen.

Het stadsbestuur van Brussel denkt daar anders over. Naar aanleiding van de film worden seksistische mannen vanaf 1 september beboet met een zogenoemde gemeentelijke administratieve sanctie van maximaal 250 euro.

Ook de landelijke politiek heeft gereageerd. De Belgische minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen, Joëlle Milquet, zegt “beroerd” te zijn van de documentaire. “Deze maatschappelijke plaag wordt nogal onderschat”, aldus de bewindsvrouw in een verklaring. Ze wil dit najaar met een wetsontwerp tegen seksisme komen “om het gevoel van straffeloosheid” te doorbreken.

Bron

Een mooi voorbeeld hoeveel respect en begrip deze cultuur heeft voor de westerlingen.
  zondag 25 november 2012 @ 22:56:58 #2
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119623078
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 22:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

:') :') :') :')

Extreem kansloos. Pas op! Er staat er 1 achter je! _O-
Ooh, wat eng. :')

Ga je nog inhoudelijk reageren of niet?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119623172
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Ik weet niet wat idioter is, geloven in demonen of dat D_H inhoudelijk kan reageren.
pi_119623196
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 22:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Het laat gewoon zien tegen wat voor onderontwikkelde 'mensen' ik nu spreek. Niet serieus te nemen.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 25 november 2012 @ 23:06:19 #5
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119623623
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 22:58 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het laat gewoon zien tegen wat voor onderontwikkelde 'mensen' ik nu spreek. Niet serieus te nemen. Trollen en aannames maken zonder enig bewijs is zo te zien hoogontwikkeld tegenwoordig. :')
Onderontwikkeld of niet, de rest van de argumenten die absoluut geldig zijn krijg ik geen antwoord op.
quote:
9s.gif Op zondag 25 november 2012 22:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik weet niet wat idioter is, geloven in demonen of dat D_H inhoudelijk kan reageren.
Mua, als je in een God gelooft en ook gelooft dat Jesus over water liep, dan kan het in Demonen/Djinn geloven ook wel erbij. :P
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_119623745
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:06 schreef rakotto het volgende:

[..]

Onderontwikkeld of niet, de rest van de argumenten die absoluut geldig zijn krijg ik geen antwoord op.

[..]

Mua, als je in een God gelooft en ook gelooft dat Jesus over water liep, dan kan het in Demonen/Djinn geloven ook wel erbij. :P
Dat is iets wat D_H niet wil vatten, ieder geloof heeft het concept van demonen, maar D_H's verstand beperkt zich tot 'HAHAHA demonen, ISLAM HAHAHA'
pi_119623791
@Peunage, je geeft een link, waarin een ellenlange analyse van de VS over Marokko staat. Bij vluchtig doorlezen zie ik dat, wanneer er women staat dat het meestal om gevallen van (huiselijk) geweld en discriminatie gaat.

Maar dit is ook wel allemaal erg off topic, want ik vind Marokko niet erg belangrijk.
Mij gaat erom dat westerse vrouwen last hebben van moslims/Marokkanen, want nee ik word niet door Nederlandse/westerse/christelijke mannen in mijn kont geknepen en wel door de eerstgenoemde groep(eringen). Dit is voor Nederlandse en dus ook Belgische vrouwen dus echt een probleem en ik vind het bijzonder irritant dat er gedaan wordt alsof dat niet zo is. Aan politiek correct geneuzel hebben westerse vrouwen helemaal niets.
pi_119624664
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:09 schreef Alisa_jade het volgende:
@Peunage, je geeft een link, waarin een ellenlange analyse van de VS over Marokko staat. Bij vluchtig doorlezen zie ik dat, wanneer er women staat dat het meestal om gevallen van (huiselijk) geweld en discriminatie gaat.

Maar dit is ook wel allemaal erg off topic, want ik vind Marokko niet erg belangrijk.
Mij gaat erom dat westerse vrouwen last hebben van moslims/Marokkanen, want nee ik word niet door Nederlandse/westerse/christelijke mannen in mijn kont geknepen en wel door de eerstgenoemde groep(eringen). Dit is voor Nederlandse en dus ook Belgische vrouwen dus echt een probleem en ik vind het bijzonder irritant dat er gedaan wordt alsof dat niet zo is. Aan politiek correct geneuzel hebben westerse vrouwen helemaal niets.
In die analyse stond dat er op verkrachting en aanranding(dat is sexual assault, toch?) zware straffen staat.

Maar goed, jij mengt je ineens in de discussie en hebt daarom misschien niet helemaal meegekregen waar het precies over ging. Niemand ontkent dat dit soort dingen gebeuren en dat het veel voorkomt. Ik geef alleen aan dat het onzin is om te zeggen meisjes met een hoofddoek hier geen last van hebben. Dat is in de documentaire te zien en in het dagelijkse leven zijn er ook genoeg gevallen.

Ik probeer alleen uit te leggen dat het onzin is om die jongens als religieuzen te zien. Je hoort ze in de documentaire ook praten en dat zijn bepaald geen religieuze types. Dat is alleen geen politiek correct geneuzel. Dat zijn gewoon feiten.

Als iemand mijn zus/dochter zo behandelt zou ik diegene een stomp op zijn neus geven. Om aan te geven dat er een lijn is. Dit is iets wat in de Nederlandse maatschappij mist. Maar dat is wel de aanpak die nodig is. Nou hoor ik nu al mensen op mij reageren; "dus het is de schult van de nederlanders?", maar dat is helemaal niet wat ik zeg.

Die gasten zijn doorgedraaid, ze hebben draai in de tegengestelde richting nodig. Nederlanders moeten een lijn trekken, hier en niet verder. Het heeft geen zin om op FOK! te klagen en(zoals sommige users) op moslims te kankeren. Want de lui die je in het filmpje ziet zitten echt niet op discussiefora.
pi_119624731
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:09 schreef Alisa_jade het volgende:

Maar wat maakt het nou toch uit door wie je in de kont geknepen word? Zoals stopnaald zegt: je nagels erin zetten!
Of de knijper al dan niet een geloof heeft, worst lust of liever thee dan koffie drinkt maakt toch geen fuck uit?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119625384
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar wat maakt het nou toch uit door wie je in de kont geknepen word? Zoals stopnaald zegt: je nagels erin zetten!
Of de knijper al dan niet een geloof heeft, worst lust of liever thee dan koffie drinkt maakt toch geen fuck uit?
Tuurlijk, ik heb zeker weleens een schop tegen een paar schenen uitgedeeld. Maar dat was niet echt de moraal van het verhaal. Dat was dat Nederlandse vrouwen vaak door één groep worden lastig gevallen
  zondag 25 november 2012 @ 23:47:48 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_119625570
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:29 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Op individueel niveau niet inderdaad. Niet al het gedrag van een individu is een indicatie van een culturele grondslag.

Maar het is nu wel vrij duidelijk dat dit soort machogedrag wel degelijk een culturele grondslag heeft. En dat maakt het op zijn minst interessant. Want dan is er wellicht een slimme oplossing voor.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_119625708
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

In die analyse stond dat er op verkrachting en aanranding(dat is sexual assault, toch?) zware straffen staat.

Maar goed, jij mengt je ineens in de discussie en hebt daarom misschien niet helemaal meegekregen waar het precies over ging. Niemand ontkent dat dit soort dingen gebeuren en dat het veel voorkomt. Ik geef alleen aan dat het onzin is om te zeggen meisjes met een hoofddoek hier geen last van hebben. Dat is in de documentaire te zien en in het dagelijkse leven zijn er ook genoeg gevallen.

Ik probeer alleen uit te leggen dat het onzin is om die jongens als religieuzen te zien. Je hoort ze in de documentaire ook praten en dat zijn bepaald geen religieuze types. Dat is alleen geen politiek correct geneuzel. Dat zijn gewoon feiten.

Als iemand mijn zus/dochter zo behandelt zou ik diegene een stomp op zijn neus geven. Om aan te geven dat er een lijn is. Dit is iets wat in de Nederlandse maatschappij mist. Maar dat is wel de aanpak die nodig is. Nou hoor ik nu al mensen op mij reageren; "dus het is de schult van de nederlanders?", maar dat is helemaal niet wat ik zeg.

Die gasten zijn doorgedraaid, ze hebben draai in de tegengestelde richting nodig. Nederlanders moeten een lijn trekken, hier en niet verder. Het heeft geen zin om op FOK! te klagen en(zoals sommige users) op moslims te kankeren. Want de lui die je in het filmpje ziet zitten echt niet op discussiefora.
Ik ben een rasechte lurker, meestal lees ik topics die ik leuk vind, maar als ik een onderwerp belangrijk vind* Alisa_jade persoonlijk aangaat dan lees ik het en dan reageer ik. In beide gevallen lees ik het topic al dan niet snel door. Dat het een culturele grondslag heeft zoals hier in het topic al meerder keren is gezegd, ben ik het helemaal mee eens. Dat religie een enorm groot onderdeel van de cultuur is, moge duidelijk zijn. Als Nederlanders en met name vrouwen een lijn moeten trekken, is het zeker handig dat het besproken wordt (zoals nu gebeurt op dit forum). Ik heb hier zelfs al enkele tips gekregen ;)
pi_119625733
mm rood :? dat was niet de bedoeling
pi_119625738
quote:
7s.gif Op zondag 25 november 2012 23:47 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Op individueel niveau niet inderdaad. Niet al het gedrag van een individu is een indicatie van een culturele grondslag.

Maar het is nu wel vrij duidelijk dat dit soort machogedrag wel degelijk een culturele grondslag heeft. En dat maakt het op zijn minst interessant. Want dan is er wellicht een slimme oplossing voor.
Dan is wel de vraag wat je met cultureel bedoelt. En het gehak hier op de islam en op vrouwen die hoofddoeken dragen komt op mij niet zo heel slim over.
Dat moet dan toch beter kunnen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 26 november 2012 @ 00:01:20 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_119626009
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 23:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan is wel de vraag wat je met cultureel bedoelt. En het gehak hier op de islam en op vrouwen die hoofddoeken dragen komt op mij niet zo heel slim over.
Dat moet dan toch beter kunnen.
Cultuur en religie zijn vaak zo met elkaar verwoven. Vooral bij wat vromere volken. Hierdoor is het voor veel mensen makkelijker om zich op het label "islam" te storten. En dan hebben ze nog niet eens geheel ongelijk. Maar het is wel diep ongenuanceerd.

Cultuur is veel interessanter omdat bijvoorbeeld problemen met Marokkanen weer een heel andere oorzaak hebben dan problemen met Turken.

Als beleidsmaker dat proberen op te lossen vanuit een religieuze hoek *kuch kuch* Wilders *kuch* is wat mij betreft dan een fout.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_119626193
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 00:01 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Cultuur en religie zijn vaak zo met elkaar verwoven. Vooral bij wat vromere volken. Hierdoor is het voor veel mensen makkelijker om zich op het label "islam" te storten. En dan hebben ze nog niet eens geheel ongelijk. Maar het is wel diep ongenuanceerd.

Cultuur is veel interessanter omdat bijvoorbeeld problemen met Marokkanen weer een heel andere oorzaak hebben dan problemen met Turken.

Als beleidsmaker dat proberen op te lossen vanuit een religieuze hoek *kuch kuch* Wilders *kuch* is wat mij betreft dan een fout.
OK, dan zijn we het geheel eens. Somaliërs, Marokkanen, Turken, Iraniërs, Afghanen, allemaal moslims. Maar wel totaal verschillend.
  maandag 26 november 2012 @ 00:18:39 #17
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_119626511
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

OK, dan zijn we het geheel eens. Somaliërs, Marokkanen, Turken, Iraniërs, Afghanen, allemaal moslims. Maar wel totaal verschillend.
Cool. Maar ik reageerde op "het maakt dan niet uit of de knijper worst lust, etc..." en daar ben ik het wel een beetje mee oneens. Een hoop menselijk gedrag is natuurlijk zeker wel te groeperen qua origine. Dit heeft een duidelijke bron, namelijk de machoculturen van het MO en Noord-Afrika. Die, inderdaad, zichzelf stuk voor stuk net anders manifesteren maar er is wel degelijk een soort label aan te hangen. Labels die wellicht van pas komen bij het vinden van een oplossing.

Een -echte- oplossing.

Zo zou het in mijn buurt wel een goed idee zijn om een avondklok in te stellen voor 16 en jonger na 9 uur 's avonds. Daarmee pak je meteen die Marokkaantjes die vanaf 8 (en soms zelfs jonger) gewoon de straat op worden getrapt door mams en paps. Lekker makkelijk. Dat komt wel goed. Die voeden elkaar wel op.

Nee dus want het zijn die jongens die hier de boel lopen te verpesten. Turken heb je nauwelijks last van in Slotermeer die worden opgevoed.
pi_119626865
quote:
7s.gif Op maandag 26 november 2012 00:18 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Cool. Maar ik reageerde op "het maakt dan niet uit of de knijper worst lust, etc..." en daar ben ik het wel een beetje mee oneens. Een hoop menselijk gedrag is natuurlijk zeker wel te groeperen qua origine. Dit heeft een duidelijke bron, namelijk de machoculturen van het MO en Noord-Afrika. Die, inderdaad, zichzelf stuk voor stuk net anders manifesteren maar er is wel degelijk een soort label aan te hangen. Labels die wellicht van pas komen bij het vinden van een oplossing.

Een -echte- oplossing.

Zo zou het in mijn buurt wel een goed idee zijn om een avondklok in te stellen voor 16 en jonger na 9 uur 's avonds. Daarmee pak je meteen die Marokkaantjes die vanaf 8 (en soms zelfs jonger) gewoon de straat op worden getrapt door mams en paps. Lekker makkelijk. Dat komt wel goed. Die voeden elkaar wel op.

Nee dus want het zijn die jongens die hier de boel lopen te verpesten. Turken heb je nauwelijks last van in Slotermeer die worden opgevoed.
Ik chargeerde inderdaad.

In het verleden waren er in de Nederlandse steden ook problemen met opgeschoten en vervelende kinderen. En hun moeders droegen ook vaak een hoofddoek. En toen waren er nog geen moslims.

Als je last hebt van jongeren op straat, dan moet je daar wat aan gaan of laten doen. Inderdaad in overeenstemming met de last veroorzakende groep. Dus als het op dit moment voornamelijk Marokkanen zijn, dan huur je een Marokkaanse jongerenwerker in en/of een Marokkaanse politieagent.

En er is vast wel een Marokkaanse cultuur, maar dé Marokkaan bestaat evenmin als dé Nederlander. Najib Amhali is net zo uniek als Herman Finkers of Harrie Jekkers.
pi_119627217
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 00:35 schreef Kees22 het volgende:

[..]

In het verleden waren er in de Nederlandse steden ook problemen met opgeschoten en vervelende kinderen. En hun moeders droegen ook vaak een hoofddoek. En toen waren er nog geen moslims.
Dat was om het duur gezette kapsel te beschermen, net als een douchemuts.
pi_119627234
Je kan het verschil in gewelddadigheid van toen en nu ook niet ontkennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')