het hoeft toch ook niet makkelijk te zijn?quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:31 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Voor sommige mensen is dat niet zo makkelijk natuurlijk en daarvoor moet er ook begrip voor zijn. Ik kan me best voorstellen dat iemand die heel dik was in zijn jeugd en daardoor ook gepest werd, zich wil gaan compenseren door veel te sporten als hij ouder wordt.
En niet alles draait om aantrekkelijk zijn. Het meeste wat ik doe, doe ik niet om indruk te maken op een willekeurige vrouw. Als ik ga fitnessen, die ik dat omdat ik het zelf mooi vind om te zien en niet omdat ik denk dat een vrouw dat mooi zal vinden.
True. Maar alweer, niet alles draait om aantrekkelijk zijn. Af en toe onzeker zijn over iets is alleen maar menselijk.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het hoeft toch ook niet makkelijk te zijn?
je kunt beter je lichaam accepteren dik of dun en iets doen aan die onzekerheid als die er nog zit
iemand die dik is kan aantrekkelijker zijn dan iemand die dat niet is als hij wel zelfvertrouwen heeft etc
Sorry hoor, maar dit zeggen alle mensen die te zwak of lui zijn om zichzelf te verbeteren.quote:Op dinsdag 27 november 2012 18:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het hoeft toch ook niet makkelijk te zijn?
je kunt beter je lichaam accepteren dik of dun en iets doen aan die onzekerheid als die er nog zit
iemand die dik is kan aantrekkelijker zijn dan iemand die dat niet is als hij wel zelfvertrouwen heeft etc
quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:57 schreef kevin_ het volgende:
Compensatiefactor? Waarom kun je bodybuilden niet gewoon zien als een sport net als tennis? Of denk je dat het makkelijk is een sterk en gespierd lichaam te krijgen en te onderhouden? Bodybuilden is op een gegeven moment meer een mentale sport dan een 'uiterlijke' sport. Als je dat niet snapt, snap je wat mij betreft de gehele sport niet.
Daarnaast heb je altijd mensen die op zichzelf geilen, maar de meeste bodybuilders zijn echt de aardigste mensen die je ooit tegen zult komen
[..]
Sorry hoor, maar dit zeggen alle mensen die te zwak of lui zijn om zichzelf te verbeteren.
het mag welquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Onzekerheid mag wel de drijfveer zijn om je uiterlijk te verbeteren. Juist wel als je merkt dat je zwaar achterloopt op de rest.
Daar heb je het al. Je bent zelf te dik en kennelijk kan jij daar mee leven. Maar andere mensen die te dik of dun zijn en zichzelf daarin willen verbeteren hebben ineens geen zelfvertrouwen. Juist..quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dit zeggen mensen die wel zelfvertrouwen hebben
als je tevreden bent met wie je bent sluit dat helemaal niet uit dat je wel sport/make up gebruikt/je haar verft of dieet etc
onzekerheid moet alleen niet de drijfveer hier voor zijn
vanuit mezelf: ik ben nu te dik maar ik vind mezelf nog steeds een mooie vrouw
verder ben ik wel op dieet en sport ik, omdat ik gezonder wil leven omdat ik dan langer leef etc
niet omdat ik onzeker ben, ontevreden over mijn lichaam ben etc
dat heb ik nergens gezegd, rare conclusie ookquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:19 schreef kevin_ het volgende:
[..]
Daar heb je het al. Je bent zelf te dik en kennelijk kan jij daar mee leven. Maar andere mensen die te dik of dun zijn en zich zelf daarin willen verbeteren hebben ineens geen zelfvertrouwen. Juist...
Ik snap ook wel dat het innerlijk belangrijk is, maar het feit blijft dat dik zijn ongezond is en in de meeste gevallen als onaantrekkelijk wordt gezien. Je hebt een gezonde balans van beide nodig denk ik. Zowel een sterk, afgetraind lichaam, als een gezond innerlijk. En zoals ik eerder al zei, bodybuilden hoef je niet 100% voor je uiterlijk te doen. Er zit zoveel meer in.quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:21 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat heb ik nergens gezegd, rare conclusie ook
maar goed ik hou er weer mee op... ik heb me vaak genoeg dit soort topics in laten zuigen en er word toch alleen maar selectief gelezen (dat is door kevin hier al weer bewezen)
de strekking is duidelijk want zo ongeveer elk welk denkend persoon heeft dit advies al zo'n 57468 keer op fok gegeven
ik ga wat zinnigers doen
Geen compensatie voor mij, gewoon verbetering van lichaam, ik wil er niet gewoon uitzien, ik wil eruit zien alsof ik vanuit Olympia tussen Zeus en die andere goden kom. Kan zijn dat het patserig overkomt maar ik ben trots op mijn lichaam nadat ik het heb laten verslonzen enkele jaren.quote:Op dinsdag 27 november 2012 16:52 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Is niks mis met fitness verder. Zeg alleen dat het idee van compensatie er wel meer bij aanwezig lijkt te zijn. 'Zie mij es sterk zijn'. Zo typerend daarvoor zijn maar weinig sporten verder. Is gewoon wat leeft in sommige mensen. Tafeltennis pats je minder mee terwijl dat ook een vaardigheid is. En ja er kraken ook mensen fitness af bijvoorbeeld omdat ze jaloers zijn. Maar dat maakt niet dat niet genoeg fitnessers voor fitness kiezen om bijvoorbeeld hun onzekerheid te maskeren of te verbeteren. Is ook niks mis mee. Maar hoeft niet gedaan te worden alsof daar helemaal geen sprake van is...
Eensch. Zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 27 november 2012 21:53 schreef SunTzu het volgende:
[..]
Geen compensatie voor mij, gewoon verbetering van lichaam, ik wil er niet gewoon uitzien, ik wil eruit zien alsof ik vanuit Olympia tussen Zeus en die andere goden kom. Kan zijn dat het patserig overkomt maar ik ben trots op mijn lichaam nadat ik het heb laten verslonzen enkele jaren.
Ik probeer ook anderen te motiveren om te gaan sporten en gezonder te worden.
Het hoeft niet alleen om uiterlijk te gaan maar het is ook goed voor een mens om een beetje discipline te kweken/bezitten.
Half R&P krijgt dit inderdaad als advies. En dan nu zeiken als er zich een paar Bodybuilders melden...quote:Op dinsdag 27 november 2012 20:16 schreef Comp_Lex het volgende:
Onzekerheid mag wel de drijfveer zijn om je uiterlijk te verbeteren. Juist wel als je merkt dat je zwaar achterloopt op de rest.
Zelfvertrouwen is zeker belangrijk, want dat straal je uit.quote:Op woensdag 28 november 2012 03:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Hoe belangrijk is zelfvertrouwen nou echt? Ik lees dat vaak mbt aantrekkingskracht tot het andere geslacht, maar voor iemand met weinig zelfvertrouwen klinkt het ongeloofwaardig. Iemand die dat goed kan uitleggen?
http://www.giphart.nl/31-12-2009/zelfvertrouwen/quote:Op woensdag 28 november 2012 03:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Hoe belangrijk is zelfvertrouwen nou echt? Ik lees dat vaak mbt aantrekkingskracht tot het andere geslacht, maar voor iemand met weinig zelfvertrouwen klinkt het ongeloofwaardig. Iemand die dat goed kan uitleggen?
Zelfvertrouwen is heel erg belangrijk, maar als je bijvoorbeeld je uiterlijk niet mee hebt dan heb je niks aan je zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 28 november 2012 03:11 schreef Senor__Chang het volgende:
Het is uitzonderlijk. Ik echter ken wel iemand die, laten we het voorzichtig uitdrukken, niet aantrekkelijk is, maar die door zijn humor en lach met echt aantrekkelijke vrouwen aanpapt. Je hebt altijd iets aan zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Zelfvertrouwen is heel erg belangrijk, maar als je bijvoorbeeld je uiterlijk niet mee hebt dan heb je niks aan je zelfvertrouwen.
Ja, ik ken ook wel enkelen die het wel voor elkaar krijgen, maar het zijn ook van die extraverte feestbeesten. Dat ben ik totaal niet en dat wordt opgevat als onzeker, vreemd en raar.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:11 schreef Hou-m-Nat het volgende:
[..]
Het is uitzonderlijk. Ik echter ken wel iemand die, laten we het voorzichtig uitdrukken, niet aantrekkelijk is, maar die door zijn humor en lach met echt aantrekkelijke vrouwen aanpapt. Je hebt altijd iets aan zelfvertrouwen.
Dat is dan vreemd opgevat.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ja, ik ken ook wel enkelen die het wel voor elkaar krijgen, maar het zijn ook van die extraverte feestbeesten. Dat ben ik totaal niet en dat wordt opgevat als onzeker, vreemd en raar.
Wat ik in ieder geval belangrijk vindt is dat het voor mij niet werkt. Ze hebben vroeger ook aan mij laten weten dat het niet voor mij zo werkt.quote:
Hoe bedoel je dit? Zelfvertrouwen werkt in principe altijd als het natuurlijk. Iemand die doet alsof hij zelfverzekerd is daar prikken mensen doorheen.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Wat ik in ieder geval belangrijk vindt is dat het voor mij niet werkt. Ze hebben vroeger ook aan mij laten weten dat het niet voor mij zo werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |