Wat een onderwerpenquote:Op zondag 25 november 2012 11:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Juridische Vaardigheden 1. Het bestaat uit drie opdrachten en het is vooral gericht op het zoeken en gebruiken van informatiebronnen, het analyseren van teksten en het schrijven van teksten. De eerste opdracht is puur toevallig gerelateerd aan het strafrecht; de volgende opdracht gaat over het omgangsrecht van een zaaddonor en als ik het goed heb gaat de laatste opdracht over het samenwonen met een bijstandsuitkering.
Ah dat vond ik altijd van die vakken die echt een zure appel waren waar je doorheen moest bijten. Het zijn ook, in ieder geval voor mij persoonlijk, allemaal van die onderwerpen om te huilen.quote:Op zondag 25 november 2012 11:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Juridische Vaardigheden 1. Het bestaat uit drie opdrachten en het is vooral gericht op het zoeken en gebruiken van informatiebronnen, het analyseren van teksten en het schrijven van teksten. De eerste opdracht is puur toevallig gerelateerd aan het strafrecht; de volgende opdracht gaat over het omgangsrecht van een zaaddonor en als ik het goed heb gaat de laatste opdracht over het samenwonen met een bijstandsuitkering.
Ik ook niet. In het weekend doe ik sowieso vrijwel niets voor de studie. Alleen rond tentamentijd moet ik wel wat ondernemen in het weekendquote:Op zondag 25 november 2012 11:22 schreef Zuidplas het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet echt een type wat op zondag huiswerk maakt.. maar helaas al teveel uitgesteld, dus moet er vandaag wel aan geloven.
Zondag is voetbaldagquote:Op zondag 25 november 2012 11:22 schreef Zuidplas het volgende:
[..]
Ik ben sowieso niet echt een type wat op zondag huiswerk maakt.. maar helaas al teveel uitgesteld, dus moet er vandaag wel aan geloven.
[..]
Helaas, geen Eredivisie Live op me werk. Moet het met de radio doen.
De naam Van Dunne zegt me niks in ieder geval, maar dat kan ook aan mij liggen.. Onthoud die namen nooit..
Zelfde meningquote:Op zondag 25 november 2012 11:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als in leuk of als in wat ik er van vond?![]()
Is Fok traag of ligt dat aan mij trouwens?
Ja de onderwerpen zou ik zelf ook niet hebben bedacht. Aan de andere kant is het wel een welkome afwisseling om eens niet 700 pagina's of meer voor een vak te hoeven doornemen.quote:Op zondag 25 november 2012 11:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah dat vond ik altijd van die vakken die echt een zure appel waren waar je doorheen moest bijten. Het zijn ook, in ieder geval voor mij persoonlijk, allemaal van die onderwerpen om te huilen.
Vorig jaar niet gehaald, door weinig inzet. Nu ik er wat meer aandacht aan besteed vind ik het wel wat leuker.quote:Op zondag 25 november 2012 11:27 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik ook niet. In het weekend doe ik sowieso vrijwel niets voor de studie. Alleen rond tentamentijd moet ik wel wat ondernemen in het weekend
Wat vind je van het vak arbeidsrecht?
Normaal gesproken voor mij ook.. zeker met uitwedstrijden ben je heel de dag weg en dan heb ik daarna echt geen zin meer om nog wat uit te voerenquote:Op zondag 25 november 2012 11:28 schreef Keyos het volgende:
[..]
Zondag is voetbaldag.
Heb dit weekend nog niets gedaan dus zal er nadat ik terugkom uit Alkmaar ook aan moeten geloven.
Ben overigens al lang blij dat ik niet meer de enige Feyenoorder in dit topic ben.
Ik schrok al eventjes.quote:Op zondag 25 november 2012 11:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zelfde mening
FOK! is de laatste tijd af en toe zeer traag. Nu ook weer inderdaad
Dat is dan ook wel weer waar. Al lees je natuurlijk ook veel pagina's aan bronnen voor het schrijven van je teksten.quote:Op zondag 25 november 2012 11:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja de onderwerpen zou ik zelf ook niet hebben bedacht. Aan de andere kant is het wel een welkome afwisseling om eens niet 700 pagina's of meer voor een vak te hoeven doornemen.
Vind het al idioot dat niet alle wedstrijden op dezelfde dag op hetzelfde tijdstip zijn, maar dat heeft helaas allemaal met de commerciële belangen te maken.quote:Op zondag 25 november 2012 11:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Even voor de andere voetbalminnaars in dit topic: het is toch wonderlijk dat AZ-Feyenoord en PSV-Vitesse op dezelfde tijd worden gespeeld en dat FC Twente dan om 16:30 begint? Dat is me dit seizoen al vaker opgevallen. Toppers worden op dezelfde tijd gespeeld en dan om 16:30 is er een wedstrijd die nauwelijks interessant is.
Het is dan ook het mooiste rechtsgebiedquote:Op zondag 25 november 2012 11:32 schreef Zuidplas het volgende:
[..]
Vorig jaar niet gehaald, door weinig inzet. Nu ik er wat meer aandacht aan besteed vind ik het wel wat leuker.
Dat zou het mooist zijn; dat ben ik absoluut met je eens. Maar ALS er dan zo nodig moet worden gespreid, dan graag de toppers zoveel mogelijk uit elkaar. Ik wil graag Feyenoord en PSV zien.quote:Op zondag 25 november 2012 11:34 schreef Zuidplas het volgende:
[..]
Vind het al idioot dat niet alle wedstrijden op dezelfde dag op hetzelfde tijdstip zijn, maar dat heeft helaas allemaal met de commerciële belangen te maken.
*kuch*quote:Op zondag 25 november 2012 11:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Het is dan ook het mooiste rechtsgebied
Ik kijk in principe alleen Feyenoord, rest interesseert me niet zo, of het moet echt een topper zijn. In eerste instantie was de reden achter de spreiding van wedstrijden over het weekend, dat als men dat wilde, alle wedstrijden live bekeken kon worden.quote:Op zondag 25 november 2012 11:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat zou het mooist zijn; dat ben ik absoluut met je eens. Maar ALS er dan zo nodig moet worden gespreid, dan graag de toppers zoveel mogelijk uit elkaar. Ik wil graag Feyenoord en PSV zien.
quote:Op zondag 25 november 2012 11:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
*kuch*![]()
Sorry je weet dat het niet persoonlijk is hè!![]()
Ok, gewoon proberen zoveel mogelijk van de voorgeschreven literatuur te lezen dus. Op blackboard stonden paar tentamens, die heb ik allemaal snel even doorgenomen. Op studeersnel staan soms ook nog wat oude tentamens. Voor de rest zou ik niet echt weten waar je die vandaan moet halen.quote:Op zaterdag 24 november 2012 14:50 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat dikgedrukte is misschien een van de oorzaken van het niet halen van het vak. Zelf ben ik vorig jaar ook twee keer gigantisch op mijn bek gegaan door nauwelijks het boek door te nemen voor twee vakken wegens tijdgebrek doordat ik drie vakken in een blok volgde. Verder zou ik je aanraden om oude tentamens proberen te bemachtigen zodat je een idee krijgt hoe de vragen op het tentamen worden gesteld en hoe je een antwoord op een tentamenvraag moet opbouwen. Door oude tentamens door te nemen krijg je een idee welke onderwerpen veel worden gevraagd en hoe de vragen op het tentamen worden gesteld.
Daar heb ik pas geleden ook een paper voor moeten inleveren!quote:Op zondag 25 november 2012 11:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
ThanksHet gaat over het recht op aanwezigheid van een advocaat tijdens een politieverhoor. Ik ben momenteel nog voornamelijk bezig met de randzaken zoals het citeren van bronnen, de bladspiegel en de maximale lengte van het betoog.
[..]
Ik kon uit paar onderwerpen kiezen en deze leek mij het leukst. De andere onderwerpen waren dacht ik ook strafrecht gerelateerd. Zat te twijfelen tussen wraking en dit onderwerp. Wat zou jij dan een leuk onderwerp vinden van een paper?quote:Op zondag 25 november 2012 11:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kan jij ook niks aan doen maar wat een afgrijselijk onderwerp ookof heb je het zelf uitgekozen?
![]()
Ben je eerstejaars student? Want in dat geval lijkt het me dat er op de EUR wel heel veel verwacht wordt van de studenten! In Utrecht krijgen we de bronnen en moeten we alleen het verslag schrijven. Als je nog bronnen moet zoeken zou ik je aanraden de reader die ze in Utrecht gebruiken voor dat onderwerp te bestellen. Kost wel wat, dacht iets van ¤12 of ¤15 met verzendkosten erbij, maar als het veel tijd bespaart is het toch wel handig. Had achteraf gezien wel een verkeerd onderwerp gekozen. Mijn reader was 60 blz, die van andere maar 30 of 40 ofzo.quote:Op zondag 25 november 2012 11:19 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Schrijf jij hetzelfde paper als Spotless dan? Want ik had het over zijn paper namelijkquote:Op zondag 25 november 2012 11:49 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ik kon uit paar onderwerpen kiezen en deze leek mij het leukst. De andere onderwerpen waren dacht ik ook strafrecht gerelateerd. Zat te twijfelen tussen wraking en dit onderwerp. Wat zou jij dan een leuk onderwerp vinden van een paper?
Bedankt voor de tipquote:Op zondag 25 november 2012 11:49 schreef solo020 het volgende:
[..]
Ben je eerstejaars student? Want in dat geval lijkt het me dat er op de EUR wel heel veel verwacht wordt van de studenten! In Utrecht krijgen we de bronnen en moeten we alleen het verslag schrijven. Als je nog bronnen moet zoeken zou ik je aanraden de reader die ze in Utrecht gebruiken voor dat onderwerp te bestellen. Kost wel wat, dacht iets van ¤12 of ¤15 met verzendkosten erbij, maar als het veel tijd bespaart is het toch wel handig. Had achteraf gezien wel een verkeerd onderwerp gekozen. Mijn reader was 60 blz, die van andere maar 30 of 40 ofzo.
Hier overigens geen enkele last van traagheid van fok.
Of in de bibliotheek zelf.quote:Op zondag 25 november 2012 11:58 schreef Speedy_T het volgende:
Bronnen zoeken doe je toch gewoon online via de door de universiteit geboden databases
Als je eerstejaars bent is dat nog niet zo "gewoon" hequote:Op zondag 25 november 2012 11:58 schreef Speedy_T het volgende:
Bronnen zoeken doe je toch gewoon online via de door de universiteit geboden databases
Inderdaad. En je kent natuurlijk nog niet alle vakliteratuur enzo. Tijdschriften e.d.quote:Op zondag 25 november 2012 12:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Als je eerstejaars bent is dat nog niet zo "gewoon" heHet is fijn om een overzicht te krijgen van welke bronnen er allemaal ter beschikking staan.
Dat hoeft ook helemaal niet. Typ gewoon één zoekterm in bij een database als Rechtsorde en je krijgt echt alles wat je nodig hebt aan boeken, tijdschriftartikelen, relevante jurisprudentie en wetsgeschiedenis.quote:Op zondag 25 november 2012 12:01 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad. En je kent natuurlijk nog niet alle vakliteratuur enzo. Tijdschriften e.d.
Mijn punt was dat je dan wel moet weten dat een database als Rechtsorde bestaatquote:Op zondag 25 november 2012 12:03 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat hoeft ook helemaal niet. Typ gewoon één zoekterm in bij een database als Rechtsorde en je krijgt echt alles wat je nodig hebt aan boeken, tijdschriftartikelen, relevante jurisprudentie en wetsgeschiedenis.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |