Peace, ik bedoelde het echt niet verkeerdquote:Op zondag 25 november 2012 00:52 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik ben ooit begonnen als alt zonder techniek, nam na 5 jaar zangles en sindsdien ben ik sopraan/mezzo.
In de jaren dat ik intensief zangles had deed ik mee aan het Nederlands Studenten Kamerkoor en daarna allerlei projecten naast het vaste studentenkoor (CM in Leiden), maar ik had ook allergieën en pushte mezelf teveel door verkoudheden heen, waardoor ik stemproblemen kreeg. sindsdien zing ik minder vaak en minder intensief, ook vaker mezzo.
Studeren doe ik niet elke dag hoor, af en toe even zitten met een opname en de muziek voor mijn neus. ik lees gelukkig makkelijk en leer ook wel snel.
ik vidn zingen vooral heel leuk, heb geen zangles meer, geen conservatoriumambities meer ook (had ik toen wel, zong ook wel solo's). Die tijd is voorbij, mijn stem en gestel zijn te zwak daarvoor. doe wel zo uitdagend mogelijke projecten nu, ben heel blij dat ik mag invallen bij MUSA.
In welke stad studeer je? Groningen toch? Ben je van Bragi en Bragi A capella naar een ander koor gegaan?
Peace bro?
ja hoor, ben bij de kno arts in voorburg geweest, dr franken, die "doet" zangers, en ook bij een logopediepraktijk gericht op zangers. plaatje van mn stembanden liet kleine dunne bandjes zien. ben eigenlijk een lichte sopraan, mis de techniek voor de echte hoogte - zit deels tussen mn orenquote:Op zondag 25 november 2012 01:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Peace, ik bedoelde het echt niet verkeerd![]()
Zingen is inderdaad erg leuk en je moet inderdaad niet forceren door elke dag te oefenen (al wel respect dat je op dat niveau kunt zingen dan).
Wel zonde dat je dan geen sterke stem hebt, heb je wel eens een fonetogram laten maken? (niet dat ik twijfel over je kennis, maar er zijn genoeg mensen die wel sopraan kunnen zingen, maar dat daar niet de kracht van de stem ligt en dat je dan misschien idd als messo beter op je plaats bent, lichamelijk gezien)
Ga er maar vanuit dat ik duizend keer slechter ben dan jij. Ik kan sopraan zingen, maar mijn kwaliteiten zitten bij de alten (sopraan zingen maakt mijn stem moe). Ik heb een tijdje bij Bragi gezeten en tegelijk bij (o... god... als de koren in Groningen kent ga je nu dood van het lachen) bij Bathroom (en als je de koren niet kent zegt de naam genoeg) maar daar zit ook het grootste deel van mijn vrienden. Dus ik heb voor hun gekozen. Koor is voor mij een sociaal feestje en mijn stem is toch niet mooi genoeg (voel me altijd een b eetje schuldig daarom, ook al zijn de anderen het er niet mee eens).
Nicequote:Op zondag 25 november 2012 01:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ja hoor, ben bij de kno arts in voorburg geweest, dr franken, die "doet" zangers, en ook bij een logopediepraktijk gericht op zangers. plaatje van mn stembanden liet kleine dunne bandjes zien. ben eigenlijk een lichte sopraan, mis de techniek voor de echte hoogte - zit deels tussen mn oren
luister maar (solo vanaf 2.40, filmpje is hier al een paar keer voorbij gekomen)
koor was voor mij ook een sociaal feestje. serieus muziek maken en daarnaast flink de kroeg in, ook niet ideaal voor je stem
leuk dat je een passend koor gevonden hebt, toch?
Klinkt lekkerquote:Op zondag 25 november 2012 10:30 schreef conleche het volgende:
Oh ik had gisteren een soort tomaten knoflooksoepje gemaakt en dat was zo simpel en lekker dat ik het even wil delen: Ik weet niet of jullie weleens van die knoflookolijven kopen, van die verse met de hele tenen er nog bij? Nou ja, die knoflook eet ik nooit zo op, maar doe ik samen met de olie in een pan, kneus ze een beetje laat ze wat fruiten, doe er dan twee grote tomaten in stukken bij en peper en laat het weer wat pruttelen en dan de staafmixer erop. Echt superlekker.
Oeh thx!quote:Op zondag 25 november 2012 10:30 schreef conleche het volgende:
Oh ik had gisteren een soort tomaten knoflooksoepje gemaakt en dat was zo simpel en lekker dat ik het even wil delen: Ik weet niet of jullie weleens van die knoflookolijven kopen, van die verse met de hele tenen er nog bij? Nou ja, die knoflook eet ik nooit zo op, maar doe ik samen met de olie in een pan, kneus ze een beetje laat ze wat fruiten, doe er dan twee grote tomaten in stukken bij en peper en laat het weer wat pruttelen en dan de staafmixer erop. Echt superlekker.
knap!quote:Op zondag 25 november 2012 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, 2,5 jaar aan administratie eindelijk uitgezocht en opgeruimd. Wat een takkewerk.
Ik doe niet meer aan lijstjes geloof ik.
Ik ben precies met hetzelfde bezigquote:Op zondag 25 november 2012 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Zo, 2,5 jaar aan administratie eindelijk uitgezocht en opgeruimd. Wat een takkewerk.
Staat hier ook op het programma voor vandaagquote:Op zondag 25 november 2012 11:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Oh, dat kijk ik ook wel eens, jaquote:Op zondag 25 november 2012 11:34 schreef Perruche het volgende:
[..]
knap!
Ik doe het nu 1x per drie maanden ofo, dat scheelt wel...
Ik kijk supersize vs superskinnyover een kwartiertje naar de sportschool, extra motivatie!:P
Lekker, grenadinequote:
Zweet jij dan nooit als je fysieke arbeid verricht?quote:Op zondag 25 november 2012 12:57 schreef sigme het volgende:
Nou, ik heb weer gesponnen. Geheel tegen mijn principes in zweet ik me daarbij een ongeluk.
Nee. Ik ben niet gewend aan zweten, totdat ik ging sporten in een sportschool ook echt nooit gedaan. Het begon met een beetje vochtige huid op zo'n stepapparaat maar bij dit fietsen lopen er echt een paar druppels over m'n gezichtquote:Op zondag 25 november 2012 12:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Zweet jij dan nooit als je fysieke arbeid verricht?
Mwah, was best wel lekker eigenlijkquote:
Als je nu jouw Duutser met zijn vader liet aanklooien, zodat jij een dagje niks hebt? Misschien dan wel lekker voor ze koken?quote:Op zondag 25 november 2012 12:41 schreef Jagärtrut het volgende:
Met de duutsers vader op de boot. Precies hetzelfde programma als vorige week.
Ben een beetje moe van duuts praten en van bezoek hebben...
Had ik dat maarquote:Op zondag 25 november 2012 13:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee. Ik ben niet gewend aan zweten, totdat ik ging sporten in een sportschool ook echt nooit gedaan. Het begon met een beetje vochtige huid op zo'n stepapparaat maar bij dit fietsen lopen er echt een paar druppels over m'n gezicht.
Nou ja, het kan vast geen kwaad.
^^quote:Op zondag 25 november 2012 12:23 schreef Tinkepink het volgende:
SportenBen mijn sportknopje een beetje kwijt (lees: lui).
Online kaartje kopen?quote:Op zondag 25 november 2012 14:59 schreef Perruche het volgende:
ha, we gaan om 4 uur naar de film! hoop dat er nog een plekje is
geprobeerd maar die zegt dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn. misschien een error of gewoon te kort voor aanvang van de voorstelling?quote:
Skyfall? Want die zit volgens mij best vol iedere x. Toen ik er was wel iig.quote:Op zondag 25 november 2012 15:02 schreef Perruche het volgende:
[..]
geprobeerd maar die zegt dat er geen stoelen meer beschikbaar zijn. misschien een error of gewoon te kort voor aanvang van de voorstelling?
Spannend he! Hopen op regen, dan heeft Alonso nog een kans.quote:Op zondag 25 november 2012 15:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat hebben wij het hier heerlijk kneuterig... lekker appelmoes gemaakt met een stukje spice (snuf chilipeper en djahee), hele huis ruikt naar warmte
Eten is voorbereid, alleen nog zalmpakketjes maken............
Zo, nu eerst aan de drank, wachten op F1.
Weer een keertje samen vrij?quote:Op zondag 25 november 2012 15:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Wat hebben wij het hier heerlijk kneuterig... lekker appelmoes gemaakt met een stukje spice (snuf chilipeper en djahee), hele huis ruikt naar warmte
Eten is voorbereid, alleen nog zalmpakketjes maken............
Zo, nu eerst aan de drank, wachten op F1.
Wauw acht keer! Dat is meer dan ieder weekendquote:Op zondag 25 november 2012 15:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja heerlijk... nog ruim een week en dan gaan we lekker 2 nachtjes weg, erg veel zin in ook.. All Inn.. Lekker buffetten ..
Heb voor 1 januari nog 8 x uit eten op het lijstje
Wat een late L An
Zeker spannend!
We kwamen er pas om kwart over elf uit. En alleen maar geslapen dussssquote:Op zondag 25 november 2012 15:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Ja heerlijk... nog ruim een week en dan gaan we lekker 2 nachtjes weg, erg veel zin in ook.. All Inn.. Lekker buffetten ..
Heb voor 1 januari nog 8 x uit eten op het lijstje
Wat een late L An
Zeker spannend!
Watte?quote:Op zondag 25 november 2012 15:49 schreef An24 het volgende:
[..]
We kwamen er pas om kwart over elf uit. En alleen maar geslapen dussss![]()
Daarna even naar een fokje gekeken op de kattenshow (die rode catzilla) en huishouden gedaan. Dan gaat de tijd hard
Ik fok toch noorse boskatten? De nieuwe eigenaren zijn nu met mijn laatste fokje aan het showen. Blij dat zij het leuk vinden, want ik vind er niets aan. Als het beestje punten scoort is dat een goede feedback voor mijn foklijnquote:
Ach sooo.. tofquote:Op zondag 25 november 2012 15:53 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik fok toch noorse boskatten? De nieuwe eigenaren zijn nu met mijn laatste fokje aan het showen. Blij dat zij het leuk vinden, want ik vind er niets aan. Als het beestje punten scoort is dat een goede feedback voor mijn foklijn
Oh! Tofheidquote:Op zondag 25 november 2012 16:22 schreef V1z0R het volgende:
pas als je de deur uitstapt doorhebben dat het koopzondag is...
Naja ik schaam me niet voor m'n harige benen
Maar kaartje voor Coco en man en dochter natuurlijk dan toch op de bus gedaan
Nu F1!
Jazekersquote:Op zondag 25 november 2012 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh! Tofheid![]()
![]()
Maar jullie komen toch zeker ook nog gewoon langs he??
Tuurlijk!quote:Op zondag 25 november 2012 17:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh! Tofheid![]()
![]()
Maar jullie komen toch zeker ook nog gewoon langs he??
Ja dat is wel een bijzondere ja..quote:Op zondag 25 november 2012 19:31 schreef V1z0R het volgende:
volgend jaar ben je Sport1 nodig om het te zien, loveli
[..]
Tuurlijk!
Hier is het keihard herfst. Het stormt.quote:Op zondag 25 november 2012 19:22 schreef Probability het volgende:
Hoiii
Vrijdagochtend geland, om 11 uur brunchen op het terras in de zon, tinto de verano
Vrijdagavond bedacht om te gaan surfen, gister in Cádiz en daar geslapen in een villa, vandaag gesurft in Tarifa.
Nu weer terug naar Málaga, morgen winkelen en in de zon zitten. En 's avonds vlieg ik alweer terug..
Hoe is het hier?
Dan ga ik wel Dakar en MotoGP kijken.quote:Op zondag 25 november 2012 19:31 schreef V1z0R het volgende:
volgend jaar ben je Sport1 nodig om het te zien, loveli
Zo stevig zit het nu ook weer nietquote:
Oh bah, ik wil niet terug!quote:Op zondag 25 november 2012 19:59 schreef sigme het volgende:
[..]
Hier is het keihard herfst. Het stormt.
Jouw weekend klinkt GOED. Bofkont!
volgens mij probeert je lijf je iets te vertellenquote:Op maandag 26 november 2012 08:24 schreef Jagärtrut het volgende:
Goeiemorgen!
Vannacht maar 3 uurtjes geslapen, dus dit wordt een lange nacht. Ik kon niet slapen, en m'n hart klopte heel sneel, wat ik niet onder controle kreeg. Niet heel heel snel, maar sneller dan normaal wanneer ik ontspannen ben. Vond het maar gek.
jij ook geloof ik. Wat wil je zeggen?quote:Op maandag 26 november 2012 08:36 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
volgens mij probeert je lijf je iets te vertellen
Heb je ze ook echt zacht gekregen enzo? Dat is mij nog nooit gelukt!quote:Op maandag 26 november 2012 08:45 schreef _aurum_ het volgende:
ik haal die dingen altijd door elkaar, het zijn pepernoten geworden idd![]()
![]()
En ze waren lekker
Dat is goed nieuws!quote:Op maandag 26 november 2012 08:53 schreef Perruche het volgende:
Overigens even ego-port; gisteren bodycombat merkte ik echt dat mijn conditie beter is t.o.v. een half jaar geleden. En ik heb het adres van een andere fysio die hopelijk niet alleen zegt "oh wat een vage klacht".
Ja die knie ging "vanzelf" over, na nieuwe schoenen gekocht te hebben en wat gerichter de bovenbenen te trainen. Nu is het mijn enkel en hij kwam niet verder dan " ik zou maar even niet sporten"quote:Op maandag 26 november 2012 08:54 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Heb je ze ook echt zacht gekregen enzo? Dat is mij nog nooit gelukt!
[..]
Dat is goed nieuws!
En qua knieklachten: wat een rare fysio zeg, als ie niet verder komt dan "oh wat een vage klacht". Sportarts een optie?
quote:Op maandag 26 november 2012 08:47 schreef Perruche het volgende:
Nou aurum, ik vind het nogal meevallen![]()
Mijn eindstand gisteren:
O: havermout met pecannoten en kokos
T: plakje ham en plakje kaas
S: bodycombat
L: grote kom tomaten/pompoensoep, tosti
T: 2 dinokoeken
D: gamba's, gebakken aardappeltjes, rauwkost met dip
T: stukje zelfgebakken quinoa/appelcake uit het boek van Yvette van Boven
ik heb echt veel pepernoten gegetenquote:Op maandag 26 november 2012 08:47 schreef Perruche het volgende:
Nou aurum, ik vind het nogal meevallen![]()
Mijn eindstand gisteren:
O: havermout met pecannoten en kokos
T: plakje ham en plakje kaas
S: bodycombat
L: grote kom tomaten/pompoensoep, tosti
T: 2 dinokoeken
D: gamba's, gebakken aardappeltjes, rauwkost met dip
T: stukje zelfgebakken quinoa/appelcake uit het boek van Yvette van Boven
dat ik bij mezelf te rade zou gaan wat het getriggerd kan hebben.quote:Op maandag 26 november 2012 08:49 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
jij ook geloof ik. Wat wil je zeggen?
quote:Op maandag 26 november 2012 08:53 schreef Perruche het volgende:
Overigens even ego-port; gisteren bodycombat merkte ik echt dat mijn conditie beter is t.o.v. een half jaar geleden. En ik heb het adres van een andere fysio die hopelijk niet alleen zegt "oh wat een vage klacht".
Op tijd je schoenen vervangen, zo belangrijk!quote:Op maandag 26 november 2012 08:56 schreef Perruche het volgende:
[..]
Ja die knie ging "vanzelf" over, na nieuwe schoenen gekocht te hebben en wat gerichter de bovenbenen te trainen. Nu is het mijn enkel en hij kwam niet verder dan " ik zou maar even niet sporten".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |