anders was het ook wel heel lang geweestquote:Op zondag 25 november 2012 00:39 schreef Twinkle20 het volgende:
O hoor net van vent dat ie haar om negen uur ook al wakker had gemaakt voor een fles. Maar dan nog
Dit had ik kunnen tikken... Alleen gaan wij (naar mijn zin) nog te weinig weg met zn drietjes. Maar ja, dit weekend is man ziek dus dat helpt dan niet.quote:Op zondag 25 november 2012 12:02 schreef Enfermera het volgende:
Dat mijn wereld zo klein is, is nog waar ik het 't moeilijkste mee heb. Ben een soort jaloers op mn man dat hij doordeweeks naar zijn werk kan, niet dat ik zou willen ruilen, maar wat ik dan wel wil weet ik ook niet..
We gaan al regelmatig gewoon even ergens heen, al is het maar naar de stad of naar vrienden ofzo, gewoon even uit ons huis wegdat voelt al goed.
Echt joh? Wat grappig dat dat zo overeenkomt..quote:Op zondag 25 november 2012 12:21 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dit had ik kunnen tikken... Alleen gaan wij (naar mijn zin) nog te weinig weg met zn drietjes. Maar ja, dit weekend is man ziek dus dat helpt dan niet.
Maar ik ben inderdaad soort van jaloers dat zijn leven wel zo'n beetje hetzelfde door is gegaan, met werk en sporten en biertje bij vrienden, en mijne zo heel anders is. Hoe blij je kunt worden van even boodschappen doen inderdaad.
quote:Op zondag 25 november 2012 13:11 schreef Mineola het volgende:
Haha, zo zat ik ook al te denken, t klinkt wel heel erg sneu zoals het er nu staat. Even met iemand anders praten ja
Ik vind het ook prima dat man gaat sporten of naar een vriend, maar voor mij ligt dat een stuk lastiger. Ben gewoon een beetje afgunstig over het gemak waarmee hij de deur achter zich kan dichttrekken, maar tegelijkertijd hoef ik ook weer niet weg want vind het ook wel knus met mini... Dubbel hoor.
De oudste heeft tot een maand of 5 in de wieg geslapen, waarvan 6 weken bij ons op de kamer in de reiswieg. Toen ze ging doorslapen, ging ze naar haar eigen kamer. De jongste ligt nog steeds naast mij in de reiswieg. Ze slaapt wel door maar ik houd haar graag nog bij me. Gewoon zodat ik af en toe kan checken of ze het nog doet.quote:Op zondag 25 november 2012 09:32 schreef Mineola het volgende:
Ervaren moeders, tot wanneer sliepen jullie kindjes 's nachts in wieg of reiswieg, wanneer gingen ze naar een ledikantje?
Ik wacht er na ruim 2 jaar nog steeds op...quote:Op zondag 25 november 2012 12:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tot nu toe gaat het hier prima, ook qua wennen enzo. Het voelt heel natuurlijk/normaal met Saartje, en we zijn alleen maar gelukkiger nuIk heb me van tevoren juist niet ingesteld op een roze wolk, maar er rekening mee gehouden dat er momenten zouden zijn dat ik zoiets had van 'waarom wilde ik een kind?!'. Tot nu toe nog niet gehad, maar zullen vast nog wel momenten komen
![]()
Ik heb ook wel van die momenten, over beide kinderen. 's Avond ga ik altijd ook nog kijken bij de oudste en de jongste ligt nog naast me. Gewoon voor m'n eigen gemoedsrust.quote:Waar ik wel last van heb: overvallen worden door de irrationele angst dat Saartje iets gebeurt. Als, dan altijd voor ik ga slapen. Overdag is dat gevoel er vrijwel niet!
Dat soort buien heb/had ik ook wel eens hoor Mineola! Vooral tijdens de zwangerschap van de tweede. Ik voelde me heel erg gevangen en ik vond het niet eerlijk dat "hij kon doen waar hij zin in had" en ik "niks kon vanwege de kinderen". Het was realistisch gezien niet eens echt waar, maar zo voelde het. Na de geboorte heb ik het gevoel nog niet gehad, ik voel me nu een stuk beter. Natuurlijk ben ik best gebonden, maar ik weet dat dat anders gaat worden als ik weer werk en geniet nu gewoon van het kneuterige en niks-hoeven. Maar goed, 't is ook maar net wat voor karakter je hebt en wat je verwachtingen zijn. Het is voor iedereen weer verschillend. Hopelijk voel jij je straks ook weer een stuk vrijer!quote:Op zondag 25 november 2012 12:21 schreef Mineola het volgende:
Maar ik ben inderdaad soort van jaloers dat zijn leven wel zo'n beetje hetzelfde door is gegaan, met werk en sporten en biertje bij vrienden, en mijne zo heel anders is. Hoe blij je kunt worden van even boodschappen doen inderdaad.
Zal het de volgende keer met mijn vinger proberenquote:Op zondag 25 november 2012 20:00 schreef Tinuviel het volgende:
Xanteh, je kunt ook je vinger gebruiken als je dat aandurft. Misschien doet ze haar mond ver open als je haar aan het lachen maakt?
quote:Op maandag 26 november 2012 06:07 schreef Kwisted het volgende:
Ongelofelijk dat ze door n gewoon slaapzakje ineens zoveel meer rust heeft gevonden. Heb met mezelf afhesproken dat ze binnenkort naar haar eigen kamertje gehad, maar eigenlijk heb ik daar best moeite mee. Herkent iemand dat?
Wat een lekkere nacht zo!quote:Op maandag 26 november 2012 06:07 schreef Kwisted het volgende:
Hier weer hetzelfde verhaal als gisterr. F.leur slaapt al vanaf 9uur. Ik word net wakker met heel veel stuwing , mijn borsten zijn knoer hard! Straks ff n litertje afkolven denk ik haha.
Ongelofelijk dat ze door n gewoon slaapzakje ineens zoveel meer rust heeft gevonden. Heb met mezelf afhesproken dat ze binnenkort naar haar eigen kamertje gehad, maar eigenlijk heb ik daar best moeite mee. Herkent iemand dat?
Gister voelde ik me ook ineens wat paniekerig bij t idee van weer gaan werken. Dat ik niet zelf op mijn meisje kan passen.. Denk dat ik al n paar keer ga oefenen binnenkort met wat afstand nemen van F. Blegh.. Niet leuk!
Ok nu even niet zeuren, mijn meisje slaapt door! Ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt. Ik probeer nog even te slapen.
Dat zijn echt geen gekke gedachten hoor! De eerste nachten dat de mini op zijn eigen kamertje sliep, miste ik hem best wel. Maar hij sloeg zichzelf steeds wakker tegen de zijkanten aan, dus het was wel nodig om naar het ledikant te verhuizen (en Mineola, dat was met een week of 9/10).quote:Op maandag 26 november 2012 06:07 schreef Kwisted het volgende:
Hier weer hetzelfde verhaal als gisterr. F.leur slaapt al vanaf 9uur. Ik word net wakker met heel veel stuwing , mijn borsten zijn knoer hard! Straks ff n litertje afkolven denk ik haha.
Gister voelde ik me ook ineens wat paniekerig bij t idee van weer gaan werken. Dat ik niet zelf op mijn meisje kan passen.. Denk dat ik al n paar keer ga oefenen binnenkort met wat afstand nemen van F. Blegh.. Niet leuk!
Ok nu even niet zeuren, mijn meisje slaapt door! Ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt. Ik probeer nog even te slapen.
Fijn dat het goed ging! Dat loswoelen deed onze mini ook ja, en één nacht werd hij opeens krijsend wakker, ik schrok me dood! Bleek dat zijn beentje buiten het bedje hing, helemaal klem tussen de spijlen. Toen hebben we ook maar snel een slaapzakje gekochtquote:Op maandag 26 november 2012 10:36 schreef Skoap het volgende:
L.uc heeft vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen. Ik vond het niet makkelijk, maar het leek me echt beter voor hem, want hij begon steeds onrustiger te slapen. Het is gelukkig goed gegaan. Ik moet alleen op zoek naar een goede slaapzak, want hij ligt steeds half boven de dekens 's ochtends.
Ik ben idd blij dat we nog niet met bijvoeding gestart zijn, anders had ik dat zeker de schuld gegevenquote:Op maandag 26 november 2012 10:47 schreef laziness het volgende:
Mijn mini had opeens van 6 tot ongeveer 14 maanden eczeem op zijn wang of onder zijn oksel of in zijn knieholte.
Het kwam zomaar opzetten (ernstig alle bijvoeding in de gaten gehouden toen) en het was opeens zomaar weg.
Echt heel bizar en nooit uitgevonden waar het nou aan lag.
En idd dat mooie gladde huidje. Zo'n mooie plek onder zijn oog net met zijn verjaardag en zo![]()
![]()
Wij zijn er mee naar de huisarts geweest. Dat kan je altijd doen als het aanhoudt. Vaak krijg je dan een vettige creme om er op te smeren.
Wij werken allebei in de pyschiatrie he. Bij ons is het zo dat je geen nachtdiensten hoeft te werken zolang je borstvoeding geeft. Geen idee of dat ook daadwerkelijk in de CAO staat opgenomen, maar dat zou je kunnen controleren! Scheelt al iets..quote:Op maandag 26 november 2012 09:11 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn kwisted!
En werken pff ik zie er ook tegenop! Paar keer wennen bij zus waren drama (alleen maar huilen) en fles weigeren..
En snachts wil ze vaak de borst, hoe moet dat als ik nachtdienst heb?
Heb wel zin om te werken maar voor mijn idee gaat het nooit goed komen met het oppassen enz
Gaat het dan allemaal vanzelf of is het dan ook drama? Daar zit ik wel mee
Groot gelijk twinkle
Mango wat leuk! En fijn dat hij zo makkelijk isvoor de verkouden mini's
S was om het uur wakker, zielig huiltje en veel borst. Tandjesleed of niet fit ik weet het niet maar het is wel zielig om te zien
ik heb nog een mini tube bepathen kan het eens proberen. Maar het gaat nu vooral om wat vettigheid op zijn wangen te smeren tegen de schraalheid, dus misschen straks anders even langs de apotheek voor vaseline lanette. Even opgezocht wat het is. Lijkt me een fijn goedje.quote:Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Zwitzal maakte het bij de oudste juist erger. Die had een gevoelige huid. Die had zo puur mogelijk nodig..
Sudo kan wel op het gezicht, bij de oudste ook wel tussendoor gebruikt op zijn wangen en bij smetplekken in zijn nek (naast veel drooghouden en maizena). Maar ik gebruikte liever die vaseline lanette.
Daan heeft ook baat bij bepathen, maar voor de oudste deed het niks. Dus het is ook wel even proberen soms..
Jouw verhaal is zo herkenbaar! Hoop dat het bij mij ook wel los zal lopen, denk het wel!quote:Op maandag 26 november 2012 10:15 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat zijn echt geen gekke gedachten hoor! De eerste nachten dat de mini op zijn eigen kamertje sliep, miste ik hem best wel. Maar hij sloeg zichzelf steeds wakker tegen de zijkanten aan, dus het was wel nodig om naar het ledikant te verhuizen (en Mineola, dat was met een week of 9/10).
En werken... Ik werd letterlijk ziek van de stress. Hoe moest dat allemaal, ik had al zo weinig tijd voor huishouden, hoe zorgde ik in hemelsnaam dat ik op tijd op mijn werk zat, wat moest ik allemaal meenemen, zou de mini daar wel slapen en bovenal: zou ik wel genoeg kunnen kolven op het werk? En ik wilde hem helemaal niet zo lang missen. Hoe dichterbij het kwam, hoe erger het werd. Maar nu blijkt dat het allemaal wel los loopt. Het komt goed, echt!
Beterschap voor de verkouden mini's free en mango!
Oh echt? Vandaar dat de Arbo arts en mijn manager steeds vragen of ik borstvoeding geefquote:Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Wij werken allebei in de pyschiatrie he. Bij ons is het zo dat je geen nachtdiensten hoeft te werken zolang je borstvoeding geeft. Geen idee of dat ook daadwerkelijk in de CAO staat opgenomen, maar dat zou je kunnen controleren! Scheelt al iets..
Echt waar dit soort adviezen gewoon negeren, niet eens voorzien met een antwoord zou ik dat.quote:Op maandag 26 november 2012 13:42 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Jouw verhaal is zo herkenbaar! Hoop dat het bij mij ook wel los zal lopen, denk het wel!
Ik heb me net echt zitten irriteren! Had kraamvisite, een vriendin van mijn moeder wilde graag komen. Daar kwamen de goed bedoelde adviezen en vragen. 'Slaapt ze al door?' Ja toevallig nu 2nachten achter elkaar. Oh dat was wel laat met 9 weken![]()
'Laat je haar wel eens huilen?' Nee eigenlijk kan ik dat niet goed, probeer het wel als ze jengelt, maar dat resulteert vaak in nog harder huilen. Oh dat kon ik toch beter wel doen, want daar krijg je zelfstandige kinderen van.
'Slaapt ze wel in haar eigen bedje, ook overdag?' Snachts wel, dat gaat goed, overdag niet altijd. Net hoe t uitkomt. Nee dat was niet goed, ze moet altijd in haar eigen bedje slapen. Kindjes die op de arm in slaap vallen, dat is alleen maar lastig![]()
Godzijdank geef ik borstvoeding, want flesjes was ook uit den boze..
Ik was 16kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, wat veel!!Zij was maar 6kilo aangekomen. Dat vond ze normaal.
![]()
Mijn striemen zouden weggaan als ik buikspieroefeningen zou doen![]()
En toen nog het achterlijkste van allemaal. Ik vertelde dat ik zo was geschrokken toen F.leur ineens doorsliep. En dat ik toen controleerde of ze nog wel ademde. Daarop kreeg ik het advies van haar om elke avond voordat ik naar bed gaat, even haar neus dicht te knijpen. Zodat ze dan naar adem hapt! Op die manier haal je haar even uit haar diepe slaap en dan gaan de hersentjes weer goed functioneren!![]()
Dat heeft zij bij allebei haar kinderen altijd elke nacht gedaan!
Ja echt waar, dit soort mensen bestaan nog![]()
Verder is ze wel aardig![]()
Haha herkenbaar. Floris deed t zelfde op die leeftijd. Heeeel onhandig is dat haha. Tis wel heel schattigquote:Op maandag 26 november 2012 15:31 schreef Asyniur het volgende:
PE, het ziet er dan ook niet uit, zo'n mini die 'rondloopt'
En heel onhandig ook dat hij steeds in je broekspijpen hangt
We hebben alles op zijn hoogte en lager kunnen wegzetten omdat hij nog niks begrijpt van 'nee' en 'afblijven'
Ja tis ook heel snel!quote:Op maandag 26 november 2012 22:01 schreef Tinuviel het volgende:
Son, ik vind dat heel snel. Mijn baby wil wel staan als je hem onder de oksel vasthoudt, maar hij zakt net zo snel weer door zijn knieen. Er wordt hier voorspeld dat hij zich fysiek snel gaat ontwikkelen, maar zo snel denk ik dan weer niet.
kwisted, genietze en slaap lekker.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee nog lang niet denk ik, ik heb nu 1 wandelingetje p.d en de zorg voor S. Verder doe ik eigenlijk nietsquote:Op maandag 26 november 2012 16:27 schreef Kyara het volgende:
Zoë, is werken dan uberhaupt al een optie voor jou?
Bizar he, hoe snel je vanuit slapende toestand op kunt staan.quote:Op dinsdag 27 november 2012 13:37 schreef Kwisted het volgende:
En ik had ook goed geslapen zonder F op de kamer. Al wist ik niet hoe snel ik moest zijn toen ze om 6u wakker werd haha!
Ik dacht al. En inderdaad, loslaten. Heeft ook geen zin om je nu al druk te maken om dingen die nog niet aan de orde zijn. Heeft niemand wat aan en jij al helemaal nietquote:Op dinsdag 27 november 2012 12:33 schreef Zo�23 het volgende:
Nee nog lang niet denk ik, ik heb nu 1 wandelingetje p.d en de zorg voor S. Verder doe ik eigenlijk niets het gaat nu redelijk omdat ik rustig aan doe. En ik ga natuurlijk weer veel te snel nadenken over werk, zoals ik al vaker heb gedaan. Moet het ook een beetje loslaten
quote:
"ach, dat trekt nog wel bij"quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:28 schreef Twinkle20 het volgende:
en je kunt er uit goed fatsoen niet echt iets assertiefs over zeggen :x
quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
"ach, dat trekt nog wel bij"
Dat, met eventueel een knipoog erbij
quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:51 schreef Asyniur het volgende:
Kan iemand de tijd stil zetten?
Mijn mini liep vandaag met de ikea kinderstoel door de kamer.
quote:Op dinsdag 27 november 2012 19:51 schreef Asyniur het volgende:
Kan iemand de tijd stil zetten?
Mijn mini liep vandaag met de ikea kinderstoel door de kamer.
In het begin lijken ze altijd op hun vader. Dan weet vader het zeker dat het zijn kind is....quote:Op dinsdag 27 november 2012 17:42 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
"ach, dat trekt nog wel bij"
Dat, met eventueel een knipoog erbij
Dat meen ik ook te weten, maar heb nooit uitgezocht of het echt waar is. Vind het zelf heel logisch klinkenquote:Op dinsdag 27 november 2012 20:10 schreef Kyara het volgende:
[..]
In het begin lijken ze altijd op hun vader. Dan weet vader het zeker dat het zijn kind is....
Wat slecht zeg! Hopelijk werken ze morgen beter mee. Sterktequote:Op dinsdag 27 november 2012 18:41 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik heb het bij het cb aangegeven op de eerste afspraak, maar daar gingen ze er niet eens op in. Ik ben een beetje klaar met het cb, vandaar ook dat ik zelf naar de huisarts ben gegaan.
Ik zal morgen eens bellen naar het cb en vragen naar de uitgereide gehoortest en anders idd de huisarts voor een verwijzing naar de kno arts.
Overigens zeiden ze na de eerste gehoortest bij het cb dat als ik twijfels had of kreeg aan het geoor dat ik dan naar de huisarts moest.
Bedankt meiden!
als mensen geen kraamzorg nemen komt een vk vaak iedere dag langs om te wegen en checken, een kraamverzorgster zijn haar ogen op afstand normaalgesproken. Een kraambed wordt doorgaans op dag 8 of dag 10 afgesloten, dus als dat kindje een week oud is kan het best dat daar niemand meer komt.quote:Op woensdag 28 november 2012 00:01 schreef Mangostine het volgende:
Tja, vk komt standaard een keer of 3 toch? Mag die actie ondernemen als het gewicht bijv achterblijft?
En het gaat daar zeker niet goed nee. Leuk, back to basic. Over de rug van je kind.![]()
Dank voor je reactie. Je laatste alinea vind ik afschuwelijk om te lezen.quote:Op woensdag 28 november 2012 06:25 schreef mignonne het volgende:
G
[..]
als mensen geen kraamzorg nemen komt een vk vaak iedere dag langs om te wegen en checken, een kraamverzorgster zijn haar ogen op afstand normaalgesproken. Een kraambed wordt doorgaans op dag 8 of dag 10 afgesloten, dus als dat kindje een week oud is kan het best dat daar niemand meer komt.
Een kind wat suf is, apathisch en Heel Erg Veel slaapt is echt niet goed, dat is een overlevingsstand voor een kind, de volgende stap is een coma. Als jij zegt dat de bv daar nog niet goed op gang was dan maak ik me op basis van dat verhaal ernstig zorgen over dat kind. Was ie ook geel? Daar kan forse hersenschade door optreden, of zelfs overlijden. Wat je moet doen weet ik niet, je kan de huisarts of vk bellen met het verhaal en je zorgen uitten, die heeft wel een beroepsgeheim en zal er niet zomaar over gaann praten met je. Je kunt iemand niet dwingen zorg af te nemen maar bij zorgweigerende ouders gebeurd het nog wel eens dat ze tijdelijk uit de ouderlijke macht worden gezet waarop het kind toch behandeld wordt (denk aan jehova's en bloedtransfusie).
Succes, heel naar om zo te moeten toekijken... :-/
Nouja dat is niet standaard hoor, wel of niet dagelijks langskomen is een keuze die een vk kan maken, en zeker als het een eerste kindje is zal er voor vaker bezoeken gekozen worden. Er zijn oko praktijken die ervoor kiezen om de ouders een weegschaal te laten huren, kind iedere dag wegen en dat telefonisch doorgeven.quote:Op woensdag 28 november 2012 08:14 schreef Tinuviel het volgende:
Mango wat een sneu verhaal. Kun je niet idd actie ondernemen? Misschien eerst zelf daarnaartoe en anders zo snel mogelijk vk f ha inschakelen. Moet je dan alleen niet weten welke dat zijn? Een kind krijgen zonder hulp van een vk of gyn, moet er net aan denken!
Mignonne, wat goed om te weten dat zonder kraamzorg de vk elke dag komt.
gefeliciteeeeeeerd! Je kerel is alweer 1. Tot over iets minder dan een jaar in het volgende topicquote:
Ook alweer 1 jaarquote:
Blij dat het herkenbaar is.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:43 schreef PureEvil het volgende:
herkenbaar soempie.....Dan heb je zelf iets in je hoofd wat je graag wilt geven....Logisch dat je daar van baalt![]()
Oma's zijn gewoon eigenwijs. #ervaring
ik ben ook blij dit te lezen. Hier krijgen hormonen meestal de schuldquote:Op woensdag 28 november 2012 09:46 schreef Soempie het volgende:
[..]
Blij dat het herkenbaar is.Ik dacht dat het nu wel over zou zijn, de frustratie over zulke dingen. Vlak na de geboorte was het namelijk precies zo, maar dan met de adviezen. Ik dacht dat ik al die nare gevoelens mooi los had kunnen laten en nu heb ik ze weer.
Aan de ene kant vind ik het heel lief, maar aan de andere kant baal ik als een stekker. En ik krijg het niet voor elkaar om het op een vriendelijke manier goed over te brengen, zonder dat ze gekwetst is.
En ditquote:Op woensdag 28 november 2012 08:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Kwisted, het ritme kan zo weer veranderen. Zou ik me nu nog niet druk om maken
Muziekinstrumentjes heeft hij al bij mijn moeder. Voorlopig hou ik de herrie nog even daarquote:Op woensdag 28 november 2012 09:51 schreef Soempie het volgende:
Ja, mensenkinderen.
Hier staat op het lijstje:
schommel
duplo
prentenboeken
puzzeltjes
speelgoed gereedschap
speelgoed van hout vind ik altijd leuk
muziekinstrumentjes (trommel, xylofoon)
enz.
Misschien kan ik het gooien op ongesteldheid als ik toch aan wil geven dat ze niet zomaar zulke dingen moet kopen.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:50 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik ben ook blij dit te lezen. Hier krijgen hormonen meestal de schuld
soms ook best handig trouwens
Ja, lastig. We hebben niet zo'n groot huis en wel een grote familie. Nu komt dus een oma (niet z'n echte oma) de dag ervoor. Helemaal goed, maar aan de andere kant wil ik dan nog niet alle versieringen ophangen en een taartje doen voor M. Dat wil ik op z'n echte verjaardag, zodat die dag het meest bijzonder is (en niet zo van: oh, ja, dat heb ik allemaal gister al gezien). Maar, ik denk dat de oma dan wel wat teleurgesteld is, omdat ze verwacht dat we het gewoon over twee dagen spreiden. Aan de andere kant komt het mij weer goed uit dat ze niet op zondag komen, omdat we niet zo heel veel ruimte hebben.quote:Op woensdag 28 november 2012 09:56 schreef Kyara het volgende:
Hoe gaan jullie het doen met M's verjaardag Soempie? Op een zondag is in elk geval wel iedereen vrij.
Goed punt. Hij vindt dat we het moeten doen zoals we het zelf willen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:10 schreef Tally het volgende:
Heb je het al overlegd met de papa? Toen ik dat deed kreeg ik te horen: Maak je niet druk
Ze merken er toch weinig van. JA MAAR IK DUS WEL HE![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 28 november 2012 10:55 schreef Mangostine het volgende:
En!!! Ik moest deze even showen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.wallaboo? Fijn ding hè!
Hier een drama nacht. Kind om half elf klaarwakker in bed gelegd, na honderd keer speen terugstoppen uiteindelijk tussen ons in gelegd, half uurtje liggen suffen en toen weer voeden. Gaap... Daarna sliep hij van half vier tot 7 u en ik ook.
Kwisted, mijn baby van bijna zes weken krijgt bv op verzoek, ongeveer zes voedingen per dag en gemiddeld vier uur ertussen. Slapen doet hij overdag beter dan 's nachts. Dan laat hij ook minder tijd tussen voedingen. Nu slaapt hij dus al sinds een uur of acht (en ik ook).
Vandaag kijken voor een slaapzakje, dan heeft hij het iig niet koud. Zijn die van de Hema op kledingmaat? Ik schat hem nu op 58 cm, maat 68-80 zal dan te groot zijn denk ik?
[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 28-11-2012 11:48:25 ]
Die past mijn baby van 10 maanden en ruim 72 cm nu goed. En dan zijn de mouwen nog steeds te lang. Zou ik niet doen dusquote:Op woensdag 28 november 2012 11:20 schreef Mineola het volgende:
[..]wallaboo? Fijn ding hè!
Hier een drama nacht. Kind om half elf klaarwakker in bed gelegd, na honderd keer speen terugstoppen uiteindelijk tussen ons in gelegd, half uurtje liggen suffen en toen weer voeden. Gaap... Daarna sliep hij van half vier tot 7 u en ik ook.
Kwisted, mijn baby van bijna zes weken krijgt bv op verzoek, ongeveer zes voedingen per dag en gemiddeld vier uur ertussen. Slapen doet hij overdag beter dan 's nachts. Dan laat hij ook minder tijd tussen voedingen. Nu slaapt hij dus al sinds een uur of acht (en ik ook).
Vandaag kijken voor een slaapzakje, dan heeft hij het iig niet koud. Zijn die van de Hema op kledingmaat? Ik schat hem nu op 58 cm, maat 68-80 zal dan te groot zijn denk ik?
Mijn dame past echt niet meer in de 60 cm slaapzakken hoor. En die is bijna 63 cmquote:Op woensdag 28 november 2012 11:51 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Die past mijn baby van 10 maanden en ruim 72 cm nu goed. En dan zijn de mouwen nog steeds te lang. Zou ik niet doen dus
En de hema neemt die lengte + 10 cm natuurlijk zelf al mee. Als je een slaapzaak maat 62 hebt, zal die al 72 cm zijn ongeveer.
68-80 moet ze passen toch? Daar ging het over.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mijn dame past echt niet meer in de 60 cm slaapzakken hoor. En die is bijna 63 cm
70 cm heeft ze nu
Ik reageerde op de 10 cm die.erbij geteld.zatquote:Op woensdag 28 november 2012 12:01 schreef laziness het volgende:
[..]
68-80 moet ze passen toch? Daar ging het over.
Oh wat suf. Ik zou niet be-denken dat je slaapzakken twee maten groter zou moeten kopen. Nou ja, verkeerde info dus, maar 68-80 lijkt me voor mineola's pulletje in ieder geval veel te grootquote:Op woensdag 28 november 2012 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Mijn dame past echt niet meer in de 60 cm slaapzakken hoor. En die is bijna 63 cm
70 cm heeft ze nu
Dabedoelikjaquote:Op woensdag 28 november 2012 12:05 schreef laziness het volgende:
Oh ja ik lees het![]()
Maatje 62 is ook echt voor een baby maatje 62 toch? Dus idd tot een cm of 62 ook.
De prenatal werkt gewoon met cm en is makkelijker vind ik. Die hebben 60 en 70 en 90 en 110cm.
Die 56/62 (geloof ik) slaapzak vd Hema pastte haar ook niet meer. Die is ongeveer even groot als de 60 cm.quote:Op woensdag 28 november 2012 12:05 schreef laziness het volgende:
Oh ja ik lees het![]()
Maatje 62 is ook echt voor een baby met maatje 62 toch? Dus idd tot een cm of 62 lengte ook.
De prenatal werkt gewoon met cm en is makkelijker vind ik. Die hebben 60 en 70 en 90 en 110cm.
Haar eerste verjaardag was kut ivm familie-drama maar we hebben foto's waarop het een heel feest lijkt. Heeft niet meer dan 2 uurtjes geduurd.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:24 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat zo'n 1e verjaardag toch sowieso voor jezelf is. En voor de foto's.
Wij hebben gelukkig (?) een kleine familie dus dat moet wel passen. En ik zou me er dus ook druk om maken
Even iets anders: Midas heeft vandaag al 3 poepluiers gehad. Allemaal erg dun en de laatste was bijna slijmerig. Hij eet en drinkt verder wel goed en oogt ook niet ziek of zo. Moet ik ergens op letten?
Gaat lekker daar!quote:Op woensdag 28 november 2012 12:50 schreef Mineola het volgende:
Son als je er eentje wil opsturen graag!Heb je mijn adres nog? En laat me even de kosten weten. T jasje wordt veel gebruikt trouwens!
post, don't get me started on thatnu weer een pakketje dat zogenaamd al bezorgd is, not.
prenatal heeft kleine slaapzakjes mét afritsbare mouwtjesquote:Op woensdag 28 november 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
Ik wilde graag 4 seizoenen ivm de afritsbare mouwen. M houdt zichzelf goed op temperatuur en ik wil dat enigszins kunnen reguleren (mouwen, pyjama, deken dus naar behoefte aan of aflaten). Ik weet nu ook niet hoe snel ie groeit, huidige tempo is 4cm per maand, dan zou ie er 2-3 mnd mee kunnen doen. In feb kan het soms alweer warmer zijn.
22 euro vind ik best veel voor iets wat al heel snel weer te klein is.quote:Op woensdag 28 november 2012 13:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Deze hebben wij, is 60cm. Online verkrijgbaar voor 22 euro. Zijn er meerdere voor niet teveel geld, in kleine maten met afritsbare mouwtjes![]()
[ afbeelding ]
Billie is net over naar 90cm. Die is nu 8 maanden.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:36 schreef Mangostine het volgende:
Maar als ik kijk naar lengtematen dan zou M nu in 70 cm passen. En de daaropvolgende lengtemaat is 90 cm? Dan ben ik toch een half jaar verder?
Als je kindje uit 70cm is gegroeid past het wel in die van 90cm zonder dat het gevaarlijk is. Alleen ja soms overlappen de seizoenen dan en aan de onderkant is de slaapzak wat lang. Maar dat geeft niet zo. Het is meer de halsopening die goed moet zitten.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:36 schreef Mangostine het volgende:
Maar als ik kijk naar lengtematen dan zou M nu in 70 cm passen. En de daaropvolgende lengtemaat is 90 cm? Dan ben ik toch een half jaar verder?
Thanx! Ga ik daar even kijken.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:33 schreef laziness het volgende:
90cm kyara bij de prenatal. Daar kan hij dan nog een tijdje mee vooruit maar die zitten wel pas met maat 80 vond ik vorig jaar.
Eind van de winter heb ik O. in 86/104 gestopt toen en dat ging ook en die passen nu ook nog prima dus toch het geld waard.
Volgens mij schelen ze precies ongeveer een jaar die van ons.
Ja, zo heb ik het ook gedaan. Nu worden die van de hema te klein en gaat hij over op de 90 van prenatal. Het verschil tussen de 70 en 90 vond ik wel erg groot namelijk.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:40 schreef laziness het volgende:
Ik vind tussen 70cm en 90cm van prenatal heel mooi die van de hema van 68-80 passen
8 februari.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Thanx! Ga ik daar even kijken.
Volgens mij ook. Wanneer wordt Puck 2?
11 januariquote:
Haha dat geloof ik..quote:Op woensdag 28 november 2012 15:06 schreef Kyara het volgende:
Midas slaapt dus nog in een zomerslaapzak maar wel met pyjama. Overdag in trek ik hem zijn broek uit en dan gaat hij dus met romper en shirtje in de slaapzak. Soms trouwens ook alleen in een lange mouwen romper.
Enf, wij zijn hier op een slaapzak overgegaan toen Midas dusdanig beweeglijk werd in bed dat hij niet alleen boven de deken kwam te liggen maar ik heb hem ook een keer met zijn hoofd naar het voeteneinde gevonden met zijn hoofd onder de dekens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |