abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119587115
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_119588941
Oh, over het huishouden: ik kom op dit moment eigenlijk alleen nog toe aan de basics, de was, sanitair en keuken bijhouden en opruimen. Kamertje van M hou ik wel goed bij. Maar dingen als de ramen ( :X ) of alles dweilen blijven nu echt liggen. Hoewel mijn handen jeuken...
Mijn man stofzuigt, kookt geregeld en doet de afwas. O+

Koken is wel wat er het vaakst bij inschiet. Dan ben ik exact rond etenstijd aan het voeden en daarna ben ik moe.
En idd als er bezoek komt, even de ergste stofnesten weghalen :P

Heeft iemand een idee waar ik een eenvoudig en goedkoop winterslaapzakje in een klein maatje vandaan kan halen? Hema etc lijken alleen grotere maten te hebben. Mijn baby gaat nu naar de 60cm.
pi_119588974
Woow .. D heeft geslapen van 4 tot net .. En dan ook alleen maar omdat vent haar wakker heeft gemaakt voor de laatste fles. Benieuwd wat ze vannacht gaat doen.

Omdat vent fulltime werkt en ik nu thuis zit vind ik het niet meer dan normaal dat ik het huishouden voor mijn rekening neem. Daarbij is vent startend fotograaf waar naast zijn baan ook veel tijd in gaat zitten. Als hij thuis is delen we de zorg voor D en zien we wel wie op dat moment zin heeft voor de fles badje etc.
En ook de zorg voor elkaar .. zie het feit dat ik vanavond even bij heb mogen tanken.

Ik vind het niet super zwaar sinds ik mij erin kan berusten dat al wat ik doe goed is. Ben veel minder veeleisend geworden. Geentijd voor de afwas strijk of stofzuigen? Jammer dan .. morgen weer een dag. Gerwijl ik voor haar geboorte heel perfectionistisch en opgeruimd was.

En mijn wereld wordt vanzelf wel weer groter. Wat al werd gezegd.. just go with the flow en niet teveel moeten en willen. Zij staat nu op nummer 1 en dat is goed zo. Hoewel het idd ook belangrijk is om niet alleen mama Twinkle te zijn maar ook gewoon Twinkle.
pi_119589013
O hoor net van vent dat ie haar om negen uur ook al wakker had gemaakt voor een fles. Maar dan nog :o
  zondag 25 november 2012 @ 00:54:24 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119589225
Gefeliciteerd bitterend met je dreumes O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119590304
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 00:39 schreef Twinkle20 het volgende:
O hoor net van vent dat ie haar om negen uur ook al wakker had gemaakt voor een fles. Maar dan nog :o
anders was het ook wel heel lang geweest :D wel lekker bijkomen zo'n avondje!

Hier spruw, welja! Nuja, dat overleven we ook wel, meteen maar even gv besteld :)
Kan het eigenlijk ook spontaan over gaan?
pi_119590353
Never mind...

[ Bericht 28% gewijzigd door Mineola op 25-11-2012 03:32:17 (Toch maar niet...) ]
pi_119590428
Oh ik vergeet gewoon de goede scores bij het CB: 55,6 cm (sure...!) en voor de derde week op rij +500 gr! Hij weegt nu ruim 4,5 kg, de bollo :)
pi_119590939
Hier een meisje wat de wedstrijd mamaonderkotsen met glans zou winnen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_119591052
Hoppa mineola! *O*

En vamp, wat sneu... Heeft ze er zelf veel last van?

Hier helpt de infacol aardig :Y zeker icm het stopppen met melk en ei. Eczeem is nu, na een weekje, zo goed als weg en hij is een stuk tevredener. Bij zijn papa vindt hij nu ook af en toe wel een ok plekje.
pi_119591071
Oh mijn god!! Wat ik hier nu toch meemaak!! Ze slaapt door!
Vanavond voor het eerst in n slaapzakje geslapen (mango, winterslaapzakjr van de prenatal eigen merk 60cm iets van 21euro met afritsbare mouwen, check de site).
Ik schrik net wakker, met nat tshirt van de melk. Ze slaapt al vanaf HALF 9! Ik weet niet wat ik meemaak! (heb even gevoeld of ze niet dood was..
:'( ) door het slaapzakje dus!
Eerst woelde ze zich los en dan trapte ze zich bloot en met haar hoofd tegen t hoofdbord. Ze meldde zich voorheen snachts meestal om de 3u en t maximale tot nu toe was 7u ertussen. Nu dus al 10uur! Is dat niet erg trouwens?? Ze zal zo wel mega honger hebben!

Wow dus!

[ Bericht 6% gewijzigd door Kwisted op 25-11-2012 06:20:17 ]
pi_119591077
Kwis *O* draai je nog effe om dan!
En thanks voor de tip, ik ga es kijken.

Vamp, het leek toch beter te gaan? Hopelijk heeft ze nog wat binnengehouden.. :*

Mineola, wat een groeitempo zeg!

Hier een matige nacht met voedingen om 00, om 3 en om 6... En wat last van zijn maag geloof ik. Hij sliep telkens onrustig, hoorde hem kuchen en proesten. Net trof ik hem huilend en met spuug op zijn gezicht aan. Maar hij drinkt goed, en lijkt verder wel tevreden.
pi_119591083
Eerst onzeker, want wanneer gaat ze door slapen. Nu slaapt ze door, ben ik daar onzeker over. Haha! Ben geneigd om ze wakker te maken voor n voeding..
pi_119591087
Ze zal zich zo wel melden. Lijkt me toch dat je haar niet meer wakker hoeft te maken. Tenminste, wij laten M lekker slapen, die wordt wel wakker en haalt het dan ruimschoots in qua hoeveelheid voeding. :)
pi_119591095
Ik heb ze wakker gemaakt haha. Maakte me ineens zorgen. De overgang van max 6a7u slaap naar ruim 10u zonder eten leek me zo groot.
Ze moest wel huilen van de honger, wasr ze normaal alleen smakt als ze wakker wordt. Nu ligt ze alweer voldaan en slapend naast me.
Echt onvoorstelbaar dit ineens!

En ik kan niet meer slapen natuurlijk haha. Ben dit niet gewend. Ga dadelijk die volle borsten maar eens afkolven denk ik!
pi_119591139
Woeh, kwis *O* dat klinkt heerlijk!

Hier prima geslapen. Voedingen om 2 en 5, maar wel twee hele rustige voedingen zonder geworstel :)
En nu weer aan het drinken, maar de rest van het huis slaapt nog (huh?) Dus ook wel gezellig.
pi_119591164
Fijn Kwisted!

Wat sneu Vamp.

Balen Free, dat kon er ook nog wel bij....

Bitterend, gefeliciteerd met je dreumes! *O* *O* *O*
pi_119591168
Lekker Kwisted! Hier sliep ze ook door, totdat ik weer ging werken :') Fijn he, die stuwing dan :P

Ah, Free.. Je krijgt ook alles over jullie heen he? :*

Bitterend! R. is 1! O+ Je baby is geen baby meer!! Gefeliciteerd! :*

Het lijkt erop dat we 's nachts iets meer van een ritme weer krijgen.. Voedingen om de 3 uur, om 5 uur wakker en 3 kwartier / uur later weer naar bed. En nu slaapt ze nog steeds :) Ben er zelf maar uit gegaan, ik zit nog steeds vol snot en plat liggen zorgt voor (heel veel) hoofdpijn :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119591170
Bitterend gefeliciteerd met je dreumes *O*

Ik vond het ook zwaar met de 1e baby. Er veranderde zoveel, dat had ik me vantevoren niet kunnen voorstellen. Met de 2e vond ik het minder zwaar, je weet al een beetje wat op je afkomt enzo. Vond het dan wel zwaar om met 2 kids de hele dag en/ of avond alleen te zijn. Dan probeerde ik ook wel hulp in te schakelen, maar ook dat wordt steeds makkelijker.

Kwisted, een doorslaper *O*

Vamp wat zielig, hopelijk is je meid gauw beter.

Minneola voor de goede stats *G*

Free, nee ook nog spruw. Heb ik geen ervaring mee. Jouw nacht klinkt wel ok.

Onder het mom van war Sonnetje verteld, tot 10 maanden in de wipper. Meneer mag hier niet meer zonder bandje om in de wipper. Afgelopen donderdag, had ik hem erin gezet, wipper stond op tafel, bandjes nog niet vast en ik stond even wat anders te doen. Gelukkig stond ik dichtbij. Hij ging namelijk met zijn armen over de wipper heen leunen om iets te pakken en valt zo over de rand. Gelukkig stond ik klaar om hem op te vangen, maar het was even schrikken.
Hij heeft trouwens nauwelijks druivenschil gehad, die had ik eraf gepield.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119591186
Pfff schrikken zeg Tinu :o
pi_119591194
Floris ging toen omdraaien/proberen te staan, dat soort dingen :')
Elise doe.ik er ook niet meer los in. Ben veel te bang dat ze gaat draaien erin.
pi_119591205
Als hij vastzit kan het dus nog, maar dan blijf ik toch liever in de buurt. Volgende keer kieperd hij anders misschien met de hele wipper om.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119591209
Jeetje, Tinu, dat is schrikken! Gelukkig stond je in de buurt :*

Ik doe Faye eigenlijk ook nooit los meer in de wipper, ze is zo enorm bewegelijk enzo.
pi_119591365
Kwisted ik snap jereactie heel goed (ze zou toch niet dood zijn?). Hier de puckababy omdat D ook giga met haar handjes maait en dekentjes weg duwt. Met de puckababy kan dat niet meer en slaapt ze bovendien langer en minder onrustig.

En ik denk dat als ze hongrr heeft dat ze zich vanzelf melden. En anders lekker laten slapen en af en toe even kijken als het wel erg lang duurt. Wij maken D niet meer wakker iig behalve voor de lastste voeding zo rond elf/twaalf uur. Verder meldt ze zich meestal netjes om de vier uur. Die lange ruk van gister was een uitzondering maar ze had overdag amper geslapen dus misschien wat slaap inhalen ofzo.
pi_119591429
B, gefeliciteerd! Vandaag in je hoofd vorig jaar doorlopen ;)

Eerste was een wereldschok, tweede kind minder, maar enorm pittig, want huilbaby en nummer drie gaat nu eigenlijk heel relaxed, al hebben we nog wat medische hobbels ;)
  zondag 25 november 2012 @ 08:58:10 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119591432
Kom maar op met die foto spam! :P Bitterend van harte met je dreumes, veel plezier vandaag! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_119591655
Wat goed van de lang slapende kindjes, heerlijk zeg! Ik ben ook wel weer toe aan langer dan 2-3 uur slapen aan een stuk maar dat komt vanzelf wel. Van het CB mocht ik gaan voeden op verzoek ipv op de klok maar vooralsnog komt hij nog steeds om de 3-4 uur. Of twee uur, zoals gister, gaap. Maar als ik Free of Marjolijntje lees dan ben ik hier al heel tevreden mee.

Bitterend, gefeliciteerd met R! *O* Geniet van deze bijzondere dag.

Ervaren moeders, tot wanneer sliepen jullie kindjes 's nachts in wieg of reiswieg, wanneer gingen ze naar een ledikantje?
Mijn manneke lijkt beter te slapen in de box overdag dan 's nachts in zijn reiswieg en ik vraag me af of dat door het geborgene komt. Hij houdt nl ook niet van dekentjes strak ingestopt. Het maaien met zn armpjes van het begin is helemaal weg.
het is geen must natuurlijk, slapen in de reiswieg, maar ik vroeg het me gewoon af :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 25-11-2012 09:44:04 ]
pi_119591722
En weer weg!

[ Bericht 95% gewijzigd door Mineola op 25-11-2012 20:49:46 ]
pi_119591777
Uhm. Billie ging van wieg naar ledikant toen hij zichzelf wakker begon te slaan tegen de spijlen. Ik geloof dat het rond de drie/vier maanden was ofzo? Geen idee :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119591819
Mineola, wat een schatje O+
Midas is na 10 weken over gegaan. Toen begon het wiegje echt te klein te worden en ik reageerde op elke kik die hij gaf. Toen hij op zijn eigen kamer ging slapen ging dat een stuk beter en sliepen we allebei beter. Maar ik vond het wel een hele grote stap :@
  zondag 25 november 2012 @ 09:56:48 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119591856
Hier ook na zo'n 9 of 10 weken.
pi_119592171
Minneola, toen met 4 maanden de wieg te klein dreigde te worden, hebben ee snel een co- sleeper naast ons bed geregeld, want ik zag het niet zitten om steeds s'nachts eruit te moeten om hem te voeden. Een wieg is toch beschermder dan een ledikant. Zolang je baby in de wieg past kan hij daar toch in blijven? Als ik hier zo lees wanneer de baby'suit dewieg groeiden, is het denk ik heel erg afhankelijk van de grootte van de wieg en de baby.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119592557
Wij hebben na 3,5e maand de wieg weggedaan, toen was Faye eruit gegroeid :) Ze slaapt nu overdag in haar ledikant op haar kamer, 's avonds gaat ze daar ook naar bed. Na de eerste nachtvoeding ligt ze bij ons in bed omdat ik ook 's nachts niet iedere keer mijn bed uit wil. Werkt voor ons prima zo!
  zondag 25 november 2012 @ 11:26:07 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119593056
Oliver slaapt altijd bij mij ( jaar -3 dagen :+ )
pi_119593255
Dank voor de reacties.
Mijn baby hoeft niet uit zijn reiswieg of uit onze kamer van mij, zeker niet. Het past ook nog prima (t zou wat zijn met vijf weken!). Het gaat mij er alleen om dat hij prettig slaapt en ik had de indruk dat hij elders beter slaapt, vandaar mijn vraag. Maar niemand die dat herkent?

Overigens staat ook zijn ledikantje bij ons op de kamer, dus ver zou hij niet zijn :)
pi_119593646
ik had voor mezelf gezegd dat als F doorslaapt ze naar haar eigen kamertje gaat in het ledikantje. Maar vanmorgen voelde ik me daar een beetje droevig over toen ze had doorgeslapen.. Toch ga ik het doen als ze nog een paar nachten doorslaapt. Onze slaapkamer is vrij klein, en alles staat aan de kant geschoven zodat het wiegje erbij past.

Ook denk ik dat het beter zal zijn voor mijn seksleven :P
pi_119593671
Oh en F.leur is nu dus 9 weken. Maar t wiegje wordt ook al wat aan de kleine kant. Ik heb dan ook wel een dame van 5.5kg en 60cm :)

Mineola, wat een knap kuiken. Zo'n mooi gaaf huidje ook en van die mooie kijkers! O+
pi_119593684
Bitterend! *O* Gefeliciteerd met jullie mooie meid! En 1jr bv *O*

Tinu
Dat is schrikken! Heb S nooit los in het wipstoeltje gehad maar S is dan ook erg bewegelijk :+ wipstoeltje vandaag op zolder gezet, stond op tot 6mnd en S leunt erg naar de zijkant als ze iets ziet en wil pakken. Tafelstoel is veiliger.

Kwisted
*O* voor de fijne nacht!

Mineola
O+ lieff
S ging na 6weken uit de wieg, want die werd te klein :') en sloeg tegen de zijkanten van de wieg waardoor ze wakker werd.
Na 3mnd ging ze naar haar eigen kamer en sliep toen nog iets beter.
Als ze nu last van tandjes oid heeft zetten we het ledikant op onze kamer zodat ik het iets makkelijker heb snachts. Als ze weer wat beter slaapt gaat ze weer op haar eigen kamer en die overgang gaat prima.

Vind het moeder zijn ook zwaarder dan ik dacht, wereldje kleiner dan ik dacht. Maargoed ik kan ook weinig zelf. Ik nodig nu meer mensen uit om langs te komen ( vond ik eerder lastig omdat ik kapot was van het zorgen voor S en de pijn ) en dat doet me wel goed

Wel ben ik 'bang' om te gaan werken omdat S nog steeds niet echt uit de fles drinkt, al vaak en veel aan het oefenen (tot aug dronk ze uit de fles, en vanaf sept weer aan het oefenen) maar ze wil maar een beetje (40-50ml)
Weet niet hoe ik haar op een andere manier op bed kan krijgen dan in de kinderwagen of voedend. Hierdoor ga ik niet zo snel lang weg of samen met
(8> weg en dat iemand anders oppast.
pi_119593802
Kan me voorstellen dat dat je wat zorgen geeft Zoë. Wie gaat er op S passen als je weer gaat werken? En wanneer ga je weer werken? Oefenen met de fles doen we hier ook. Heb je ook verschillende flessen geprobeerd? Wel gek dat ze eerst wel wilde, en nu toch weer niet.
F drinkt ook weinig uit de fles, ongeveer 70ml. Terwijl ze volgens internet enzo al wel 125ml ofzo zou mogen drinken. Denk dat ze uit de borst wel meer drinkt, maarja dat weet je niet he.
Fijn dat je je al wel iets beter voelt en ook mensen thuis uitnodigd. Ik ken het gevoel van een klein wereldje, is niet fijn.

Bitterend, van harte gefeliciteerd! Maak er een fijne dag van!
  zondag 25 november 2012 @ 12:02:48 #40
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119593957
Over het huishouden: manlief stofzuigt eigenlijk altijd het hele huis, doet ie al een tijd gezien ik weinig kon vanwege mn zwangerschap (al vroeg harde buiken en later last van mn bekken). En dat doet ie eigenlijk nog. Heb laatst sinds lange tijd beneden eens stofgezogen :D
Verder doet hij tegenwoordig altijd boodschappen en verdelen we de dingen van badkamer/keuken/wc etc.. Soms ik, soms hij. Strijken doe ik meestal maar heb idd ook zoiets van; als het een keer blijft liggen, boeiend.. Als hij iets nodig heeft van een shirt of trui dan hoor ik het wel :+
Wat dat betreft valt het me aan de ene kant ook wel mee hoe zwaar het is; ik heb soms gewoon tijd om te douchen etc maar soms ook helemaal niet omdat zij bij me wil zijn dan. Tja, dan is het jammer.
Wat betreft mijn eigen energie en met de bv is het me wel tegengevallen, dat vind ik echt jammer. Nachtrust valt me ook alles mee maar dat komt ook omdat ze al heel snel 3 uur en later zelfs 4 of 5 uur tussen voedingen liet. Tegenwoordig maakt ze standaard zowat 1 rukje van 5-6 uur en daarna zit ze weer op de 3-4 uur. Heerlijk :)

Ik had in mn zwangerschap heel veel extra gekookt dus onze vriezer puilde uit met pastasauzen en andere dingen, dat was echt heerlijk in het begin. Nu is bijna alles op, moet weer wat gaan aanleggen :+ maar we koken gewoon wat simpeler nu en dat is prima te doen.

Dat mijn wereld zo klein is, is nog waar ik het 't moeilijkste mee heb. Ben een soort jaloers op mn man dat hij doordeweeks naar zijn werk kan, niet dat ik zou willen ruilen, maar wat ik dan wel wil weet ik ook niet..
We gaan al regelmatig gewoon even ergens heen, al is het maar naar de stad of naar vrienden ofzo, gewoon even uit ons huis weg :) dat voelt al goed.

Mineola wat een goeie scores! *O* en wat een schatje O+

Kwisted wat tof :o Behalve de lektetten dan :+ hihi.
Ik vond dat ook heel gek hoor, toen ze ineens langer sliep :o werd dan zelf wakker van de stuwing en idd even kijken of ze nog wel ademde ja :@ hihi..

Bitterend gefeliciteeerd!! :* *G*

Tinu jeutje, dat is schrikken zeg :o bah!

Onze mini slaapt nu alweer een week of 2 in haar ledikant.. zo schattig, zo'n mini onderin dat grote bed :D O+ gaat prima!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119594071
Kwisted
In aug had (8> een maand vakantie en toen helaas geen fles gegeven :( stomstom.. Ze dronk eerder rond de 120-150ml
Volgens mij drinken ze uit de borst idd wel meer

Mijn moeder zus en zwager gaan oppassen (en ik op mijn nichtje)
Als het zo blijft gaan als nu dan ga ik in het nieuwe jr. langzaamaan beginnen met werk (eerst aanwezig zijn bij vergaderingen zodat ik weer op de hoogte ben, en zo steeds meer doen) ik denk dat het wel een tijdje gaat duren voor ik weer echt mijn eigen werk kan doen, maar heb er wel erg veel zin in :)
pi_119594500
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 12:02 schreef Enfermera het volgende:

Dat mijn wereld zo klein is, is nog waar ik het 't moeilijkste mee heb. Ben een soort jaloers op mn man dat hij doordeweeks naar zijn werk kan, niet dat ik zou willen ruilen, maar wat ik dan wel wil weet ik ook niet..
We gaan al regelmatig gewoon even ergens heen, al is het maar naar de stad of naar vrienden ofzo, gewoon even uit ons huis weg :) dat voelt al goed.

Dit had ik kunnen tikken... Alleen gaan wij (naar mijn zin) nog te weinig weg met zn drietjes. Maar ja, dit weekend is man ziek dus dat helpt dan niet.
Maar ik ben inderdaad soort van jaloers dat zijn leven wel zo'n beetje hetzelfde door is gegaan, met werk en sporten en biertje bij vrienden, en mijne zo heel anders is. Hoe blij je kunt worden van even boodschappen doen inderdaad.
pi_119594752
Morgen!

Tot nu toe gaat het hier prima, ook qua wennen enzo. Het voelt heel natuurlijk/normaal met Saartje, en we zijn alleen maar gelukkiger nu O+ Ik heb me van tevoren juist niet ingesteld op een roze wolk, maar er rekening mee gehouden dat er momenten zouden zijn dat ik zoiets had van 'waarom wilde ik een kind?!'. Tot nu toe nog niet gehad, maar zullen vast nog wel momenten komen :+

Waar ik wel last van heb: overvallen worden door de irrationele angst dat Saartje iets gebeurt. Als, dan altijd voor ik ga slapen. Overdag is dat gevoel er vrijwel niet!

Ze lijkt last te hebben van (verborgen) reflux (tong uitsteken, herkauwen, piepen, vieze gezichten, etc). Nou ja, meestal niet echt 'last' nog, want ze slaapt meestal toch goed, heeft nog genoeg honger en is tevreden. Maar ik ben als de dood dat ze 's nachts in haar bedje een keer stikt als ze overgeeft ofzo.

Heeft geen enkele zin om me daar druk om te maken, maar ik vind het heel moeilijk los te laten. Terwijl nu, overdag, alles prima is!
  zondag 25 november 2012 @ 12:50:05 #44
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119595386
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 12:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit had ik kunnen tikken... Alleen gaan wij (naar mijn zin) nog te weinig weg met zn drietjes. Maar ja, dit weekend is man ziek dus dat helpt dan niet.
Maar ik ben inderdaad soort van jaloers dat zijn leven wel zo'n beetje hetzelfde door is gegaan, met werk en sporten en biertje bij vrienden, en mijne zo heel anders is. Hoe blij je kunt worden van even boodschappen doen inderdaad.
Echt joh? Wat grappig dat dat zo overeenkomt..
Ohnee, dat is idd niet fijn meis :*
Ja toch? En dan gaat hij idd lekker naar een vriend ofzo, en dan zit ik weer thuis. Niet dat ik mijn dochter vervelend vind, maar idd, zijn leven gaat gewoon meer door dan die van mij.. hele rare gewaarwording.
Haha ja :P Ik ga ook bijna elke dag wel even een boodschapje doen idd, al is het maar om even een conversatie met de kassajuffrouw te hebben (aka iemand die wel terugkletst) :+
Oke dit klinkt wel heel zielig en depressief.. zo bedoelde ik het nou ook weer niet XD

Coco :* lastig is dat he, dat loslaten..
pi_119596194
Haha, zo zat ik ook al te denken, t klinkt wel heel erg sneu zoals het er nu staat. Even met iemand anders praten ja :D
Ik vind het ook prima dat man gaat sporten of naar een vriend, maar voor mij ligt dat een stuk lastiger. Ben gewoon een beetje afgunstig over het gemak waarmee hij de deur achter zich kan dichttrekken, maar tegelijkertijd hoef ik ook weer niet weg want vind het ook wel knus met mini... Dubbel hoor.
  zondag 25 november 2012 @ 14:19:32 #46
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119598921
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:11 schreef Mineola het volgende:
Haha, zo zat ik ook al te denken, t klinkt wel heel erg sneu zoals het er nu staat. Even met iemand anders praten ja :D
Ik vind het ook prima dat man gaat sporten of naar een vriend, maar voor mij ligt dat een stuk lastiger. Ben gewoon een beetje afgunstig over het gemak waarmee hij de deur achter zich kan dichttrekken, maar tegelijkertijd hoef ik ook weer niet weg want vind het ook wel knus met mini... Dubbel hoor.
:D
Is het ook.. het voelt heerlijk om voor haar te zorgen en dat ik (naast mijn man natuurlijk) haar al zo goed kennen dat we weten wat haar stil krijgt en wat haar huiltjes betekenen O+
Mn man zei al; jij moet ook gewoon lekker even wat gaan drinken met een vriendin binnenkort, of naar de sauna ofzo.. Heb er heel erg zin in, maar toch ook weer niet :@ :') Whaha. Nouja. Komt vast goed!
pi_119601154
Bedankt dames O+ :*
Ik ben even aan het bijkomen van de verjaardag feestje...pfoe wat een drukte!

en wat een jaar was het! O+ mijn kleine meisje...niet een baby meer :o :'(

Gelukkig slaapt ze nog steeds op onze kamer dus is ze toch nog mijn baby O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119602114
Bitterend. beter laat dan nooit .. gefeliciteerd met mini!

Ik heb niret het gevoel dat mijn wereld kleiner is... vind het wel prima zo. Lekker beetje kneuteren met D. Bellen met vrienden of mensen die langs komen. Naar buiten met D en hond .. ik vermaak me wel.

Ik doe ook nog steeds spontaan dingen .. mits D mee kan natuurlijk of dat iemand op haar kan letten (meestal vent). Aankomend weekend gaan we lekker stappen en eten met vriendengroep. D gaat naar mijn schoonouders. En nee totaal geen moeite mee.

Coco jouw teflux verhaal herken ik. Hier ongeveer hetzelfde. Sinds vorige week krijgt ze Orthiflor in haar fles op advies van osteopaat. Hij had niet het idee dat het reflux was ondanks dat jouw observaties sterk overeen komen met hetgeen ik bij D zag. Sinds dat we dat spul gebruiken gaat het echt stukken beter. Ze is niet meer zo onrustig .. overstrekt zich veeeeel minder. En ik heb niet meer het idee dat ze pijn heeft door idd maagzuur. Misschien is het ook iets voor jullie?

En ik ben idd ook als de dood dat ik haar ooit levenloos in bedje aantref.
Soms hoor ik haar liever keihard huilen door de babyfoon als doodse stilte. Dan ben ik veel eerdrr geneogd om te kijken of alles wel goed is. Maar daar berust ik me met e de dag meer in.
pi_119603249
Minneola, jouw kuikentje is O+
Ik herken me ook in jouw verhaal en dat van Enfermera. Dat had ik bij de 1e en heb ik soms nog steeds denk ik. Ondanks dat ik werk. Maar dan heb ik het dus van het weekend of avonden. Ben jaloers op mijn man, ook al doet hij niet eens iets leuks maar gewoon hard werk bv om zijn broer te helpen. En aan de andere kant zou ik weer niet weg willen te lang zonder mijn baby. Vandaag even naar nieuw huis van schoonbroer gekeken, heemaal alleen en in het winkelcentrum wat tijd helemaal alleen gehad. Dat is al prima. Ik hoef ook niet een halve of hele dag weg zonder mijn baby en gedoe met kolven etc. Wel straks 2 dagen weg voor mijn werk, dus ook een nacht, vind ik al genoeg.

Volede me bij de eerste ook meer zo dat ik last had van die kleine wereld, bij de 2e was dat beter.

Zoe, wist niet dat wipper maar tot 6 maanden mocht. Dacht juist totdat ze goed kunnen zitten echt geschikt.

Bitterend fijn van het feestje.

Soms denk ik hebben mannen er ook zo weinig gevoel voor hoe het thuis gaat met zo'n baby. Eerder hadden wij een gesprek in de auto wat ik heb gedaan in het uur dat hij boodschappen was gaan doen. Mezelf & baby aankleden, waslading ophangen, voeden. Ik vind dat een prima score, maar zoals hij reageert klinkt het alsof ik niks heb gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119604531
Wipper. Leuke dingen. Maar Chris deed mooi "de schildpad" met 7 maand (voorover in kruipstand en wipstoel op zijn rug. en die zou tot 9 maand moeten kunnen.

Fijn voor de goede nachten. Jammer genoeg nog steeds niet iedereen ;) :*

Free, nog wat erbij.. Maar mooi dat de eczeem beter gaat!!

De wereld bij de 2e was hier ook groter. Moest ook wel, aangezien we vanaf 2 weken Chris weer naar school moesten brengen. We hadden ook veel sneller een ritme te pakken.

Daan ging met 4 weken uit zien wiegje. Het was wat krap met dikke dekens en een klein wiegje.. En we hielden elkaar wakker, ipv dat we sliepen. Daan werd standaard een uur voor een voeding al wakker. Murmelde even en sliep dan nog verder, en ik lag te wachten. Als ik hem dan wel alvast voedde werd hij onrustig. Op zijn eigen kamer pakte ik alleen de echte voedingssignalen mee.

En manlief doet hier genoeg. Koken doen we samen/om de beurt. Wassen en stofzuigen zoals het uitkomt. Alleen de strijk(eens per 3 weken wat overhemden) en wc doe ik meestal zelf. En hij de vaatwasser inruimen ;)
Maar hij snapt ook wel dat je met 2 kinderen, waarvan 1 of beide soms nogal aanhankelijk zijn je aan niks toekomt. Soms kan ik zo de klusjes achter elkaar doen en tijgert Daan wel rond, maar soms moet ik niet veel verder dan 2 meter van hem vandaan gaan zitten. Dan is dat mijn klusje voor die bui :P
pi_119604974
Oh over het huishouden is hier de verdeling een beetje natuurlijk ontstaan. Vanwege eczeem kan manlief niet altijd zoveel met handen in het water en de schoonmaakspullen, dus dan doe ik ook standaard de afwas en schoonmaken van wc en badkamer als hijhet niet kan doen. Hij doet vaker stofzuigen en de vuilnis wegbrengen. Was verdelen wij eigenlijk redelijk goed. En ik heb een dag in de week vrij en manlief een dag in de twee weken, die gebruiken we dan voor klusjes in huis voor zover dat gaat. Ik werk dan weer 4 uur nog van huis. Dus heb vaak het gevoel, dat ik weekenden niet helemaal voor mezelf heb en hij wel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119606030
Niet veel bijgelezen, maar ik zag een heerlijk kuiken verstopt onder een spoiler O+
En ik meen ene jarig jobje! *O*
Tinu schrikken zeg!

De rest is niet helemaal blijven hangen :@

Ik geloof dat t wel weer wat beter gaat met mn kruimel...Na vannacht is alles er in gebleven, is ze over het algemeen vrolijk en de rode wangetjes lijken ook minder.... *O*
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_119606657
Tinu
Misschien verschilt dat per wipstoel, op die van ons staat op de achterkant tot 6mnd of eerder als ze gaan tijgeren/kruipen enz
Ik denk dat ieder kind daar weer anders in is en je vanzelf wel merkt wanneer het niet meer kan (je moet er toch altijd bij blijven dus je merkt het snel genoeg :+ )

Misschien veranderd je man zijn mening wel daarin als jij 2 dagen weg bent?
Mijn vriend was de 1e maand na de geboorte thuis (ook ivm gebroken jukbeen) en die zag toen hoeveel werk het was.

In het weekend doet mijn vriend sowieso de hele ochtend alles met S (en ik voed) zo merkt hij ook hoe mijn ochtenden zijn, en dat is voor het begrip ook wel goed.

DF
:D de schildpad haha

Fijn vamp!
pi_119607309
Oi @schildpad _O-

En wat een cute foto O+
pi_119608993
Muwahaha ja de schildpad .. zie het al helemaal voor me
pi_119609359
Bitterend, gefeliciteerd met je mooie 1-jarige dochter! *O* O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119609571
Haha, de schildpad, zie het al helemaal voor me _O-

Wist ook niet dat de wipper tot 6 maanden gebruikt kon worden. Net even de onze gecheckt en hier staat ook tot 6 maanden of tot 9kg.

Iemand tips om Dentinox goed op het tandvlees te smeren? Het rechter hoektandje aan de onderkaak is onderweg, rode wang en er zit een bobbel. Maar als ik het probeer op te smeren met een wattenstaafje dan gaat ze steeds haar tong uitsteken :P
  zondag 25 november 2012 @ 18:49:01 #58
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119609932
Vamp wat fijn dat t beter gaat! :*

Als ik jullie verhalen lees mag ik in mn handjes knijpen met mijn man volgens mij.. :@ hij geeft altijd complimentjes hoeveel ik doe in huis en hij helpt veel in t huishouden vind ik. Zeker ook op t einde toen ik zwanger was, ik kon bijna niets meer door mn bekken.
pi_119612031
Fijn vamp :Y

Ik bedenk me nu dat Chris die 9 kilo netjes bij 6 maand heeft gehaald. :P

Daan net lekker in bad geweest, het grote bad van zijn broer (ikea ding, maatje groter dan babybadje). En spetteren en lachen. Klein waterratje.. Nu nog in slaap zien te komen.
pi_119612888
De schildpad :P

Xanteh, je kunt ook je vinger gebruiken als je dat aandurft. Misschien doet ze haar mond ver open als je haar aan het lachen maakt?

Zoe heb je eens geprobeerd bv uit de tuitbeker te geven? Misschien dat dat beter lukt dan uit de fles? Je zou ook wat bv pap kunnen proberen en dat van een lepel geven.

DF fijn zo'n waterrat. Heeft iemand van jullie zo'n badring? Vanaf welke leeftijd kun je die gebruiken?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119613204
Zoe: heeft iemand anders ook al geprobeerd om het flesje te geven? Faye drinkt prima uit een fles als ik er niet ben, maar zodra ik er wel ben (ook als bijv. mijn moeder het flesje geeft) wil ze dit echt niet hebben..

En de schildpad :D 9 kilo bij 6 maanden gaat Faye nooit halen :P Als ze te beweeglijk wordt in de wipper, is het hier ook klaar ermee hoor :)

Xanteh, geen tips, maar succes met de tandjes! :*

Tinu: ik heb geen badring, maar wel een ligstoeltje. Dat gebruiken wij al heel lang. Een badring kan je denk ik gebruiken vanaf dat ze redelijk stabiel kunnen zitten, denk ik?

Wij hebben vandaag Faye weer even in de tripp trapp gehad en ze zit daar dus gewoon prima in he :o Niks wegzakken of wat dan ook. Ook op schoot heeft ze steeds minder steun nodig om recht te blijven zitten. En als ze staat, kan ze nu ook al 'lopen'. Ze zet haar ene been naar voren en trekt haar andere been bij. Raar kind :o
pi_119613781
Fles van (8> oma of tante wil ze ook niet echt
Ook niet als ik weg ben
Heel soms lukt het (8> en drinkt ze een beetje, ze weet wel hoe het moet
Ik geef haar ook vaak de fles met handvatten, dat vind ze erg leuk maar ze drinkt nooit veel

Mijn kleine grapjas drinkt wel makkelijk uit de fles als ik m geef, en als (8> het overneemt wil ze niet, neem ik het weer over, drink ze weer wel.

Denk dat ze er geen zin in heeft? Drinken uit een gewoon bekertje doet ze wel. Van pap gaat ze kokhalzen :? En een tuit-dingetje voor een aventfles heb ik ook, dat gaat een enkele keer goed.

Best ingewikkeld :@

Tinu
Vandaag hebben we toevallig de badring gebruikt! Vind de onderkant van het gedeelte waar ze met de benen door moeten (waar ze met de knietjes soms tegenaan komen) wat scherp aanvoelen
Ben samen met S in bad geweest en erom gedacht dat haar knietjes daar niet tegenaan kwamen.

Knappe Faye :) ze wordt groot!
pi_119625522
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 09:32 schreef Mineola het volgende:
Ervaren moeders, tot wanneer sliepen jullie kindjes 's nachts in wieg of reiswieg, wanneer gingen ze naar een ledikantje?
De oudste heeft tot een maand of 5 in de wieg geslapen, waarvan 6 weken bij ons op de kamer in de reiswieg. Toen ze ging doorslapen, ging ze naar haar eigen kamer. De jongste ligt nog steeds naast mij in de reiswieg. Ze slaapt wel door maar ik houd haar graag nog bij me. Gewoon zodat ik af en toe kan checken of ze het nog doet. :@
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 12:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Tot nu toe gaat het hier prima, ook qua wennen enzo. Het voelt heel natuurlijk/normaal met Saartje, en we zijn alleen maar gelukkiger nu O+ Ik heb me van tevoren juist niet ingesteld op een roze wolk, maar er rekening mee gehouden dat er momenten zouden zijn dat ik zoiets had van 'waarom wilde ik een kind?!'. Tot nu toe nog niet gehad, maar zullen vast nog wel momenten komen :+
Ik wacht er na ruim 2 jaar nog steeds op... ;) Ik heb, met name in het eerste jaar van de oudste, zo vaak gedacht: wanneer donder ik nu eens van die roze wolk af? Wanneer wordt het minder leuk? Maar dat gebeurt gewoon niet. O+
quote:
Waar ik wel last van heb: overvallen worden door de irrationele angst dat Saartje iets gebeurt. Als, dan altijd voor ik ga slapen. Overdag is dat gevoel er vrijwel niet!
Ik heb ook wel van die momenten, over beide kinderen. 's Avond ga ik altijd ook nog kijken bij de oudste en de jongste ligt nog naast me. Gewoon voor m'n eigen gemoedsrust.
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 12:21 schreef Mineola het volgende:
Dat soort buien heb/had ik ook wel eens hoor Mineola! Vooral tijdens de zwangerschap van de tweede. Ik voelde me heel erg gevangen en ik vond het niet eerlijk dat "hij kon doen waar hij zin in had" en ik "niks kon vanwege de kinderen". Het was realistisch gezien niet eens echt waar, maar zo voelde het. Na de geboorte heb ik het gevoel nog niet gehad, ik voel me nu een stuk beter. Natuurlijk ben ik best gebonden, maar ik weet dat dat anders gaat worden als ik weer werk en geniet nu gewoon van het kneuterige en niks-hoeven. Maar goed, 't is ook maar net wat voor karakter je hebt en wat je verwachtingen zijn. Het is voor iedereen weer verschillend. Hopelijk voel jij je straks ook weer een stuk vrijer!
pi_119627171
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:00 schreef Tinuviel het volgende:

Xanteh, je kunt ook je vinger gebruiken als je dat aandurft. Misschien doet ze haar mond ver open als je haar aan het lachen maakt?
Zal het de volgende keer met mijn vinger proberen :)
Lachen heeft geen zin want dan gaat de tong ook naar buiten en het liefst gaat ze dan ook nog sputteren }:| :P
pi_119628310
Hier weer hetzelfde verhaal als gisterr. F.leur slaapt al vanaf 9uur. Ik word net wakker met heel veel stuwing , mijn borsten zijn knoer hard! Straks ff n litertje afkolven denk ik haha.

Ongelofelijk dat ze door n gewoon slaapzakje ineens zoveel meer rust heeft gevonden. Heb met mezelf afhesproken dat ze binnenkort naar haar eigen kamertje gehad, maar eigenlijk heb ik daar best moeite mee. Herkent iemand dat?

Gister voelde ik me ook ineens wat paniekerig bij t idee van weer gaan werken. Dat ik niet zelf op mijn meisje kan passen.. Denk dat ik al n paar keer ga oefenen binnenkort met wat afstand nemen van F. Blegh.. Niet leuk!

Ok nu even niet zeuren, mijn meisje slaapt door! Ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt. Ik probeer nog even te slapen.
pi_119628478
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 06:07 schreef Kwisted het volgende:
Ongelofelijk dat ze door n gewoon slaapzakje ineens zoveel meer rust heeft gevonden. Heb met mezelf afhesproken dat ze binnenkort naar haar eigen kamertje gehad, maar eigenlijk heb ik daar best moeite mee. Herkent iemand dat?
:Y

zoals ik hier boven ook al ergens schreef: ik reageerde op elke kik die hij gaf en daardoor sliepen we beiden slecht. Bovendien was ie al bijna uit de wieg gegroeid. Dat was voor ons het moment om hem op zijn eigen kamertje in zijn grote ledikant te laten slapen. En dat vond ik echt wel een hele grote stap. Eerst overdag laten wennen en dan nog 's nachts in de wieg en later 's nachts met alle deuren open, toen zijn slaapkamerdeur dicht en de onze open en zo steeds een stukje verder. Zelf leek hij ontzettend trots dat ie in zijn grote bed ging slapen....

En dan nog 's nachts checken. Ik ga nu ook altijd nog even bij hem kijken als ik zelf naar bed ga.

En wat die angst betreft: moederschap maakt je sterk maar ook kwetsbaar....
pi_119628527
G'morgen... Ik heb hier een snotterend jochie bij me liggen die net kokhalzend een halve fles heeft laten staan.
Druk weekend geweest, dus vandaag gaan we lekker cocoonen.

Feli bitterend met je dreumes!
Zo op mijn gemak eens bijlezen.
pi_119628678
Kwisted, echt relaxed dat dat slaapzakje zo goed werkt!

Hier wat onrustige nacht gehad. Uk wordt steeds meer verkouden. Lastig met drinken en slapen!
Nu gaat het even redelijk, dus hij ligt matig te drinken, hoera. ;)
pi_119628887
Max is ook eigenlijk al te groot voor de wieg. Maar we hebben (of maken) telkens geen tijd om voor een bedje te gaan kijken. :@

Vanochtend hoorde ik ook een raar geproest uit zijn kamer komen, ik vloog ernaartoe (nog best een uitdaging in het donker zonder bril), maar hij was geloof ik aan het proberen te poepen want lag heel rustig in zijn wieg. Ik schrok eigenlijk meer omdat het na dat geluid ineens stil was. Wat meer dames hier zeggen, of ie het nog wel deed.

Hij heeft nu weer een dag niet gepoept, dus ik verwacht vandaag weer een ouderwetse shitload. :+

Mijn man en ik gaan volgend weekend een dag naar de sauna (half jaar getrouwd! En lektetten ftw!). Komt oma een dag oppassen. Ik geef mijn kind zonder moeite uit handen eigenlijk, maar hij is dan ook heel makkelijk. En dan ga ik ook liever weg, want anders sta ik opa's en oma's alleen maar op hun vingers te kijken en vanalles op te merken en te corrigeren.
Mommy knows best. :P

En ik ben ook wel weer toe aan een andere dagbesteding dan voeden en verschonen. En daar op het eind van de dag verslag van uitbrengen.
Het is dat mijn werk gewoon niet leuk is atm (reorganisatie etc) maar ik zie er wel naar uit om niet meer alleen te moederen.
Wel handig als tegen die tijd mijn kokerrokken en pantalons weer passen. ;(
pi_119629052
Hier ook een aardige nacht. Madammeke werd na haar voeding van acht uur in eigen bedje gelegd en lag meteen in coma. Om 1 uur weer geflest en toen trok ze door tot zes uur vanmorgen.

Toen weer de fles en toen heb ik haar lekker tussen papa en mama in gelegd. En ze slaapt als een os maar is wel vrij beweeglijk in haar slaap en maakt veel geluidjes. Dus zelf doe je geen oog meer dicht dan. Dus was niet zo handig van me :+ ...

En heb man naar buiten geschopt met hond omdat ik die voedingen dus gedaan heb :+
Die duikt zo het bed weer in en dan is ie toch weer gelijk vertrokken dus vond het wel zo eerlijk om het zo te doen :+
pi_119629530
Wij hadden voedingen om 18:45 (slapen) 20:30, daarna rond 3! uur. Alleen daarna wel gelijk een uur wakker :') toen geslapen tot 6, want wekker..
Maar ik weet nog niet wat ik fijner vind, iedere 3 uur een voeding en dan gelijk weer slapen of zo'n lange ruk slaap en een uur wakker..
pi_119629587
Fijn kwisted!

En werken pff ik zie er ook tegenop! Paar keer wennen bij zus waren drama (alleen maar huilen) en fles weigeren..
En snachts wil ze vaak de borst, hoe moet dat als ik nachtdienst heb?
Heb wel zin om te werken maar voor mijn idee gaat het nooit goed komen met het oppassen enz :(

Gaat het dan allemaal vanzelf of is het dan ook drama? Daar zit ik wel mee

Groot gelijk twinkle ;)

Mango wat leuk! En fijn dat hij zo makkelijk is

:* voor de verkouden mini's

S was om het uur wakker, zielig huiltje en veel borst. Tandjesleed of niet fit ik weet het niet maar het is wel zielig om te zien
pi_119629597
Twinkle: Ow, die van mij wordt heel vaak wakker juist, maar als hij slaapt, ligt hij ook een half uur stil. Dat is dus handig met samen slapen :P
pi_119629645
quote:
Hier weer hetzelfde verhaal als gisterr. F.leur slaapt al vanaf 9uur. Ik word net wakker met heel veel stuwing , mijn borsten zijn knoer hard! Straks ff n litertje afkolven denk ik haha.

Gister voelde ik me ook ineens wat paniekerig bij t idee van weer gaan werken. Dat ik niet zelf op mijn meisje kan passen.. Denk dat ik al n paar keer ga oefenen binnenkort met wat afstand nemen van F. Blegh.. Niet leuk!

Ok nu even niet zeuren, mijn meisje slaapt door! Ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt. Ik probeer nog even te slapen.
Wat een lekkere nacht zo!

Heel herkenbaar Kwisted, ik had en heb er ook best moeite mee dat hij in zijn eigen kamer moet gaan slapen. Ik ontkom er ook echt niet meer aan want de wieg wordt nu echt echt echt te klein en zijn bed naast het onze past gewoon niet. Gelukkig is onze wieg best groot en slaapt hij nog steeds veelal in kikkerhouding want anders had het al veel eerder niet meer gepast. :@

Wij zijn wel al vanaf drie maanden overdag aan het oefenen met slapen in zijn eigen bed. Nu heeft E sowieso moeite met zelf in slaap vallen en al helemaal als hij in zijn ledikantje ligt.
Nu zijn we (kleine E en ik met mijn hormonen:P ) zover dat E de nacht begint in zijn eigen bedje beneden en hij na de nachtvoeding lekker gezellig nog naast mij in zijn wieg ligt.

Vind het nog steeds een behoorlijke drempel. Van lekker naast mij in zijn wiegje naar zijn ledikantje op zijn kamer 's nachts die ook nog een verdieping lager ligt. Geniet er zo van om 's nachts naar hem te kijken als ik wakker ben. O+

Dus goede tips heb ik eigenlijk niet voor je.
pi_119630037
De oudste legden we pas op zijn eigen kamer toen hij echt doorsliep. Dus de hele tijd dat wij ook sliepen.

De tweede werd wakker van elk kuchje van mijn man en ging daarom iets eerder, maar kleine M. blijft echt nog maanden bij ons.
pi_119630718
quote:

Dat zijn echt geen gekke gedachten hoor! De eerste nachten dat de mini op zijn eigen kamertje sliep, miste ik hem best wel. Maar hij sloeg zichzelf steeds wakker tegen de zijkanten aan, dus het was wel nodig om naar het ledikant te verhuizen (en Mineola, dat was met een week of 9/10).

En werken... Ik werd letterlijk ziek van de stress. Hoe moest dat allemaal, ik had al zo weinig tijd voor huishouden, hoe zorgde ik in hemelsnaam dat ik op tijd op mijn werk zat, wat moest ik allemaal meenemen, zou de mini daar wel slapen en bovenal: zou ik wel genoeg kunnen kolven op het werk? En ik wilde hem helemaal niet zo lang missen ;(. Hoe dichterbij het kwam, hoe erger het werd. Maar nu blijkt dat het allemaal wel los loopt. Het komt goed, echt! :*

Beterschap voor de verkouden mini's free en mango!

[ Bericht 2% gewijzigd door Phaidra op 26-11-2012 10:21:14 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119631253
L.uc heeft vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen. Ik vond het niet makkelijk, maar het leek me echt beter voor hem, want hij begon steeds onrustiger te slapen. Het is gelukkig goed gegaan. Ik moet alleen op zoek naar een goede slaapzak, want hij ligt steeds half boven de dekens 's ochtends.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_119631436
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:36 schreef Skoap het volgende:
L.uc heeft vannacht voor het eerst op zijn eigen kamer geslapen. Ik vond het niet makkelijk, maar het leek me echt beter voor hem, want hij begon steeds onrustiger te slapen. Het is gelukkig goed gegaan. Ik moet alleen op zoek naar een goede slaapzak, want hij ligt steeds half boven de dekens 's ochtends.
Fijn dat het goed ging! Dat loswoelen deed onze mini ook ja, en één nacht werd hij opeens krijsend wakker, ik schrok me dood! Bleek dat zijn beentje buiten het bedje hing, helemaal klem tussen de spijlen. Toen hebben we ook maar snel een slaapzakje gekocht :+.

De mini heeft trouwens opeens wat uitslag / pukkeltjes op zijn wangen en ook een beetje op zijn onderarmen. Hij lijkt er geen last van te hebben, maar zijn mooie perzikhuidje, wat doe je? :'( Ik ben nagegaan of ik iets raars gegeten heb ofzo, maar volgens mij geen dingen die ik nog nooit eerder heb gegeten.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 26 november 2012 @ 10:47:08 #79
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_119631531
Mijn mini had opeens van 6 tot ongeveer 14 maanden eczeem op zijn wang of onder zijn oksel of in zijn knieholte.
Het kwam zomaar opzetten (ernstig alle bijvoeding in de gaten gehouden toen) en het was opeens zomaar weg.
Echt heel bizar en nooit uitgevonden waar het nou aan lag.
En idd dat mooie gladde huidje. Zo'n mooie plek onder zijn oog net met zijn verjaardag en zo :'( :P

Wij zijn er mee naar de huisarts geweest. Dat kan je altijd doen als het aanhoudt. Vaak krijg je dan een vettige crème om er op te smeren.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_119631683
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:47 schreef laziness het volgende:
Mijn mini had opeens van 6 tot ongeveer 14 maanden eczeem op zijn wang of onder zijn oksel of in zijn knieholte.
Het kwam zomaar opzetten (ernstig alle bijvoeding in de gaten gehouden toen) en het was opeens zomaar weg.
Echt heel bizar en nooit uitgevonden waar het nou aan lag.
En idd dat mooie gladde huidje. Zo'n mooie plek onder zijn oog net met zijn verjaardag en zo :'( :P

Wij zijn er mee naar de huisarts geweest. Dat kan je altijd doen als het aanhoudt. Vaak krijg je dan een vettige creme om er op te smeren.
Ik ben idd blij dat we nog niet met bijvoeding gestart zijn, anders had ik dat zeker de schuld gegeven :P. We houden het gewoon even in de gaten ja.

En arme Puck, met rode plekken op zijn verjaardagsfoto's ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119631999
Daan en Chris hebben/hadden ook uitslag/babyeczeem/hoe je het ook wil noemen. Ook gezicht, soms torso, soms ledematen. Daan heeft nu weer een knalrode plek op zijn wang. De ene keer is het bijna weg, en dan komt het opeens weer terug. Lijkt samen te hangen met zijn tanden (meer kwijlen?) en sommige appels (zuur?). Met bepanthen en vaseline lanette creme wordt het ook zo weer beter.
Bij Chris verdween het ook vanzelf, al smerend, toen hij een dreumes was. De huisarts heeft weleens een hormooncreme aangeboden, maar Chris had er geen last van, en die andere smeersels hielpen ook wel. Dus dan gebruik ik liever die hormonen niet..
pi_119633309
L.uc zit ook onder de puistjes? En rode vlekken... Volgens het CB was dit normaal.. Ik merk nu wel dat zijn wangen een beetje schraal aanvoelen, heb er nu maar een beetje sudo creme opgesmeerd, maar weet eigenlijk niet of dit wel geschikt is voor het gezicht?
  maandag 26 november 2012 @ 11:54:28 #83
244125 laziness
pi_119633583
Bij L.uc komt het nog van de hormonen Skoap. Dat is idd normaal.
Ik zou er liever niks dan sudo opsmeren. Ik heb er ook nooit iets op gesmeerd. Tenminste niet voor de hormonen pukkels. Schraalheid hebben verschillende merken wel zalfjes voor. Zwitsal op het wangetje bijvoorbeeld.
pi_119634477
Als je puur vet wil smere, zou Nivea creme of vaseline ook kunnen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119634912
Zwitzal maakte het bij de oudste juist erger. Die had een gevoelige huid. Die had zo puur mogelijk nodig..
Sudo kan wel op het gezicht, bij de oudste ook wel tussendoor gebruikt op zijn wangen en bij smetplekken in zijn nek (naast veel drooghouden en maizena). Maar ik gebruikte liever die vaseline lanette.
Daan heeft ook baat bij bepathen, maar voor de oudste deed het niks. Dus het is ook wel even proberen soms..
pi_119634989
Van vaseline krijgt C uitslag. Bepathen werkt hier prima :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanteh op 26-11-2012 12:47:43 (.) ]
pi_119636307
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 09:11 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn kwisted!

En werken pff ik zie er ook tegenop! Paar keer wennen bij zus waren drama (alleen maar huilen) en fles weigeren..
En snachts wil ze vaak de borst, hoe moet dat als ik nachtdienst heb?
Heb wel zin om te werken maar voor mijn idee gaat het nooit goed komen met het oppassen enz :(

Gaat het dan allemaal vanzelf of is het dan ook drama? Daar zit ik wel mee

Groot gelijk twinkle ;)

Mango wat leuk! En fijn dat hij zo makkelijk is

:* voor de verkouden mini's

S was om het uur wakker, zielig huiltje en veel borst. Tandjesleed of niet fit ik weet het niet maar het is wel zielig om te zien
Wij werken allebei in de pyschiatrie he. Bij ons is het zo dat je geen nachtdiensten hoeft te werken zolang je borstvoeding geeft. Geen idee of dat ook daadwerkelijk in de CAO staat opgenomen, maar dat zou je kunnen controleren! Scheelt al iets..
pi_119636489
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 12:42 schreef Deepfreeze het volgende:
Zwitzal maakte het bij de oudste juist erger. Die had een gevoelige huid. Die had zo puur mogelijk nodig..
Sudo kan wel op het gezicht, bij de oudste ook wel tussendoor gebruikt op zijn wangen en bij smetplekken in zijn nek (naast veel drooghouden en maizena). Maar ik gebruikte liever die vaseline lanette.
Daan heeft ook baat bij bepathen, maar voor de oudste deed het niks. Dus het is ook wel even proberen soms..
ik heb nog een mini tube bepathen kan het eens proberen. Maar het gaat nu vooral om wat vettigheid op zijn wangen te smeren tegen de schraalheid, dus misschen straks anders even langs de apotheek voor vaseline lanette. Even opgezocht wat het is. Lijkt me een fijn goedje.
pi_119636563
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 10:15 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat zijn echt geen gekke gedachten hoor! De eerste nachten dat de mini op zijn eigen kamertje sliep, miste ik hem best wel. Maar hij sloeg zichzelf steeds wakker tegen de zijkanten aan, dus het was wel nodig om naar het ledikant te verhuizen (en Mineola, dat was met een week of 9/10).

En werken... Ik werd letterlijk ziek van de stress. Hoe moest dat allemaal, ik had al zo weinig tijd voor huishouden, hoe zorgde ik in hemelsnaam dat ik op tijd op mijn werk zat, wat moest ik allemaal meenemen, zou de mini daar wel slapen en bovenal: zou ik wel genoeg kunnen kolven op het werk? En ik wilde hem helemaal niet zo lang missen ;(. Hoe dichterbij het kwam, hoe erger het werd. Maar nu blijkt dat het allemaal wel los loopt. Het komt goed, echt! :*

Beterschap voor de verkouden mini's free en mango!
Jouw verhaal is zo herkenbaar! Hoop dat het bij mij ook wel los zal lopen, denk het wel!

Ik heb me net echt zitten irriteren! Had kraamvisite, een vriendin van mijn moeder wilde graag komen. Daar kwamen de goed bedoelde adviezen en vragen. 'Slaapt ze al door?' Ja toevallig nu 2nachten achter elkaar. Oh dat was wel laat met 9 weken :?
'Laat je haar wel eens huilen?' Nee eigenlijk kan ik dat niet goed, probeer het wel als ze jengelt, maar dat resulteert vaak in nog harder huilen. Oh dat kon ik toch beter wel doen, want daar krijg je zelfstandige kinderen van.
'Slaapt ze wel in haar eigen bedje, ook overdag?' Snachts wel, dat gaat goed, overdag niet altijd. Net hoe t uitkomt. Nee dat was niet goed, ze moet altijd in haar eigen bedje slapen. Kindjes die op de arm in slaap vallen, dat is alleen maar lastig :N
Godzijdank geef ik borstvoeding, want flesjes was ook uit den boze..
Ik was 16kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, wat veel!! :{ Zij was maar 6kilo aangekomen. Dat vond ze normaal. :X
Mijn striemen zouden weggaan als ik buikspieroefeningen zou doen |:(
En toen nog het achterlijkste van allemaal. Ik vertelde dat ik zo was geschrokken toen F.leur ineens doorsliep. En dat ik toen controleerde of ze nog wel ademde. Daarop kreeg ik het advies van haar om elke avond voordat ik naar bed gaat, even haar neus dicht te knijpen. Zodat ze dan naar adem hapt! Op die manier haal je haar even uit haar diepe slaap en dan gaan de hersentjes weer goed functioneren! :o :N Dat heeft zij bij allebei haar kinderen altijd elke nacht gedaan!

Ja echt waar, dit soort mensen bestaan nog :')

Verder is ze wel aardig :P
pi_119636807
Pfff Kwisted, wat een ouwe taart, met haar opvattingen. :{w
pi_119637377
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:31 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Wij werken allebei in de pyschiatrie he. Bij ons is het zo dat je geen nachtdiensten hoeft te werken zolang je borstvoeding geeft. Geen idee of dat ook daadwerkelijk in de CAO staat opgenomen, maar dat zou je kunnen controleren! Scheelt al iets..
Oh echt? Vandaar dat de Arbo arts en mijn manager steeds vragen of ik borstvoeding geef :+ ik ga het nachecken
In dat geval ga ik 2jr borstvoeding geven haha ( :@ )

En :o !!! Wat een bijzondere opvattingen zeg pff
Wat zielig dat de neusjes van haar baby's dichtkneep :X
  maandag 26 november 2012 @ 14:11:11 #92
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_119637399
Jeeez vreselijk Kwisted!
}:|
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_119637428
Dames! Ik ben er ook nog hoor. Het lukt me gewoon nog steeds niet om mee te schrijven :(. Ik werk bijna volledig omdat ik nog alleen ben tot half dec en de anderhalve dag dat ik bij mn mopje ben wil ik zoveel mogelijk van dr genieten! Lees af en toe wel bij, maar mis ook veel denk ik. Alles gaat hier in ieder geval goed. Lief en vaak vrolijk meisje, leert al veel, slaapt steeds een beetje beter met als klap op de vuurpijl afg vrij/zat van 20-7.30 uur. En al weer 5 maanden geweest, jemig wat gaat dat snel! Ik blijf pogingen doen om mee te schrijven, aanhouder wint. Ooit lukt het me :P
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_119637476
Euh Kwisted... jak! Daar was ik ook niet goed bij gebleven!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  maandag 26 november 2012 @ 14:19:53 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_119637623
:o Dat van dat neusje dichtknijpen! :D Wat een achterhaalde dingen zeg! :o
pi_119637786
Kwisted, wat een mens...

Al plaag ik Daan of Chris soms wel (even kriebelen, aai over de bol), omdat ze beide echt belachelijk diep kunnen slapen. Even checken of ze het nog doen. :@
pi_119637866
Kwisted
Heb het opgezocht van de nachtdiensten maar ik zie dat het tot 6mnd is :(
  maandag 26 november 2012 @ 14:30:48 #98
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119637953
ooh, ik ben dus niet de enige die nog regelmatig checkt of haar kinders nog leven :@
Voelde me al zo'n neuroot :D

Verder hier ook druk (en veel slaapgebrek). Hopelijk gaan de kinders snel weer doorslapen. Vooral de mini heeft er een handje van om 's nachts even te gaan keten en hij kan echt veel herrie maken: 'babababa', kloppen op de wieg, over de rand gaan hangen en aan je dekens trekken. Pfff...

Maar verder doet hij het super. Hij kruipt als een speer, loopt langs de rand van tafels/box/etc. Hij kan ook een beetje stappen aan de handen, maar het aller-allerliefst speelt hij met zijn grote broer <3
Die 2 samen is echte liefde...
  maandag 26 november 2012 @ 14:50:06 #99
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119638548
Kwisted, jeutje wat bizar.. Fijn dat ze t allemaal zo goed weet zeg :{ :6
Hier een onrustig meisje, volgens mij is ze aan t clusteren ofzo, wat een gedoe is dat ook met fv.. Helmaal overstuur net.. Nougoed, nu ligt ze iig rustig in mn armen..
  maandag 26 november 2012 @ 14:57:53 #100
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119638850
Wow Kwisted...wat een raar mens :@

asy, jou zoon is écht snel he! niet normaal :o al rondstappen en al, wow!

ik check ook elke avond ofdat Cristel 't nog wel doet hoor :')
  maandag 26 november 2012 @ 15:31:58 #101
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119640089
PE, het ziet er dan ook niet uit, zo'n mini die 'rondloopt' :D
En heel onhandig ook dat hij steeds in je broekspijpen hangt ;)
We hebben alles op zijn hoogte en lager kunnen wegzetten omdat hij nog niks begrijpt van 'nee' en 'afblijven'
pi_119640579
Asy wat gaat ie al hard!

Kwisted waaaahh zon mens moet maar uit mijn buurt blijven met mijn hormonen hoor. anders zou ze de volle laag krijgen ben ik bang :-D
pi_119641825
Wat een snellerd Asy :o

Kwisted, wat een oude taart zeg :o

Zoë, is werken dan uberhaupt al een optie voor jou?
pi_119641893
Asy
:o wat knap!

O+ S is een klein slaapkopje (ook wel logisch na vannacht) slaapt al sinds 13:15 met 1x kort voeden tussendoor. Ze wordt altijd na een uur wakker,. Huilend. Eerder haalde ik haar dan uit bed maar ze was dan nogsteeds moe. Nu snel borst en dan slaapt ze weer lekker verder.

Ik heb komende zaterdag Sinterklaas met familie. Nu hebben ze het speciaal van 15 tot 16u gedaan om rekening te houden met middagslaapjes van o.a. S
Maar zoals vandaag slaapt ze dus tijdens die tijden.. Ook merk ik dat S soms slaapt als ik ergens naartoe moet (acupunctuur bijv) hoe doen jullie dat met afspraken? Vrienden kan ik natuurlijk altijd sms'en dat ik later kom of dat ze bij mij moeten komen. Maar met zo'n sinterklaasfeest is dat lastiger (en met erg veel kinderen, dus dat S daar slaapt is ook geen optie)
pi_119642060
Midas is natuurlijk al weer wat ouder dus ik kan met hem meer schuiven met slaapjes. (eerder naar bed bijvoorbeeld). Plus dat hij, als er maar genoeg entertainment en eten is, best een slaapje over kan slaan.

Als ik echt ergens heen moet zoals een afspraak bij de gyn dan probeer ik oppas te regelen.
pi_119642416
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 13:42 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Jouw verhaal is zo herkenbaar! Hoop dat het bij mij ook wel los zal lopen, denk het wel!

Ik heb me net echt zitten irriteren! Had kraamvisite, een vriendin van mijn moeder wilde graag komen. Daar kwamen de goed bedoelde adviezen en vragen. 'Slaapt ze al door?' Ja toevallig nu 2nachten achter elkaar. Oh dat was wel laat met 9 weken :?
'Laat je haar wel eens huilen?' Nee eigenlijk kan ik dat niet goed, probeer het wel als ze jengelt, maar dat resulteert vaak in nog harder huilen. Oh dat kon ik toch beter wel doen, want daar krijg je zelfstandige kinderen van.
'Slaapt ze wel in haar eigen bedje, ook overdag?' Snachts wel, dat gaat goed, overdag niet altijd. Net hoe t uitkomt. Nee dat was niet goed, ze moet altijd in haar eigen bedje slapen. Kindjes die op de arm in slaap vallen, dat is alleen maar lastig :N
Godzijdank geef ik borstvoeding, want flesjes was ook uit den boze..
Ik was 16kilo aangekomen tijdens de zwangerschap, wat veel!! :{ Zij was maar 6kilo aangekomen. Dat vond ze normaal. :X
Mijn striemen zouden weggaan als ik buikspieroefeningen zou doen |:(
En toen nog het achterlijkste van allemaal. Ik vertelde dat ik zo was geschrokken toen F.leur ineens doorsliep. En dat ik toen controleerde of ze nog wel ademde. Daarop kreeg ik het advies van haar om elke avond voordat ik naar bed gaat, even haar neus dicht te knijpen. Zodat ze dan naar adem hapt! Op die manier haal je haar even uit haar diepe slaap en dan gaan de hersentjes weer goed functioneren! :o :N Dat heeft zij bij allebei haar kinderen altijd elke nacht gedaan!

Ja echt waar, dit soort mensen bestaan nog :')

Verder is ze wel aardig :P
Echt waar dit soort adviezen gewoon negeren, niet eens voorzien met een antwoord zou ik dat.

Dat je soms kijkt "of je kind het nog doet" lijkt me heel normaal als moeder. Je houdt ontzettend van zo'n ukje en dat gaat helaas ook gepaard met verliesangsten. Bij de eerste was dit bij mij erger dan bij de tweede, ik maakte me gek vanwege wiegendood. Maar nooit zou ik mijn lief slapende baby daarom wakker maken, checken of hij/ zij ademt en de borstkas op en neer gaat is toch genoeg. Vind het heel erg je kind wakker te maken, al helemaal op zo'n manier :6

Asy, hoe oud is je baby ook aweer? Zo snel, niet normaal zeg!

Zoe, kun je S. Niet verder weg van de feestkamer, op een rustige (slaap) kamer in een reisbedje leggen? Of slaapt zij niet in een vreemd bedje of onbekende omgeving? Wij hebben ook weleens etentjes enzo gewoon bij ons thuis gedaan in plaats van bij (schoon) ouders, broers ofzo. Maar wellicht is dat niet mogelijk en misschien lost het het probleem niet op omdat het dan toch onrustiger is.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119644377
Tinu
Schoonfam is nogal groot met veel kids en ze verstoppen de cadeautjes altijd overal en ook boven, S is al die geluiden niet gewend en gaat dan niet slapen. (wel eerder geprobeerd) maar in die drukte is het eerder huilen..

Het is een mogelijkheid om bijv eerder te gaan en S daar op bed te doen, maar dan zul je zien dat ze niet gaat slapen en dan zit ik om 15u met een vermoeide S en kan ik alsnog naar huis

Vind het lastig :(
Een tijdje geleden heb ik samen met mijn zussen, nichtje en S bij mijn ouders thuis gegeten, maar ik zat toen meer boven te voeden en troosten omdat S totaal uit haar ritme was en nichtje op dat moment ook op bed moest en altijd 5-10min huilt voor het inslapen, waar S op reageerde met huilen..

Denk dat ik haar gewoon hier op bed doe en zie hoe het gaat qua slapen, en we er naar toe gaan als ze wakker is. Een keer Sinterklaas missen vind ik persoonlijk ook geen ramp (liever dat, dan naar huis moeten of boven zitten)
pi_119650080
Wat een drukte Zoe.. S heeft er ook nog niet zoveel aan, dan is overslaan ook nog niet zo'n ramp..
Maar soms moet je het gewoon proberen. Wie weet hoe goed het gaat.

Gaat lekker vlot Asy!!

Tinu, hier zie je die borstkas niet eens altijd goed op en neer gaan in het schemer. Zeker Chris kan echt heeeeel stil liggen.

Daan begint nu nee langzaamaan te begrijpen. Hij doet deurtjes weer dicht als ik nee zeg. Moet je er daarna wel even blij kijken en complimenteren dat hij stopt, anders gaat hij heel hard huilen :P
pi_119651223
DF
Als ze wakker is ga ik er ook zeker met S heen :Y en als ze slaapt is het ook goed

Haha :D schattig van Daan
  maandag 26 november 2012 @ 20:32:35 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119651398
DF :D

Tinuviel, hij is 7,5 maand.

Zoë, voor bijzondere gelegenheden houd ik ze wakker en/of probeer ik ze wat eerder in bed te leggen. Meestal crashen ze dan wat later wel, maar goed die ene keer kan het wel een keertje anders dan anders ;)
pi_119652599
DF, ik vond gewoon altijd een manier zonder wakker maken en als ik hem wakker maakte was het echt onbedoeld. deed ook weleens mijn hand heel dicht bij zijn gezicht om de ademhaling te voelen of zachtjes de hand op de buik leggen.

Zoe, gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Ik neem de kinderen gewoon mee, zeker nu bij de tweede ben ik er echt makkelijk in. Als hij niet slaapt, slaapt hij later wat meer of langer. Maar moet ook zeggen dat ik geen kinderen heb die dan echt helemaal overstuur zijn. Kan me voorstellen, dat het dan een andere situatie is.

Wow Asy de jouwe is dus maar 1,5 maand ouder dan de mijne. En de mijne kan nog niet eens zelf zitten.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119653691
Wow asy ik dacht dat hij iets ouder was (mis de lijst in de OP :( ) maar 7,5mnd! Knap

Hmm S wordt onrustig en huilerig als ze niet slaapt en het erg druk is, dan heb ik niet zoveel aan het uitje en ben ik alleen maar bezig dus dat is voor mij geen optie (en vind ik ook wel een beetje zielig)
Maar als het ergens rustiger is (gezin met 1 kind bijv) dan is het vaak geen probleem. Maar veel enthousiaste drukke kinderen vind ze niet zo tof :9 maar dat is ze natuurlijk ook niet gewend, komt niet zo vaak voor. Ach als ze ouder is komt dat vanzelf wel goed
pi_119655198
Net F.leur naar bed gebracht in haar grote-meiden-bed op haar eigen kamer. Niet meer in het wiegje naast mijn bed. T voelt minder erg dan ik had verwacht. T is n stukje loslaten. voel me wel n beetje melancholisch. Nu maar n wijntje gepakt, dan weet ik tenminste dat ik slaap. Anders lig ik wakker vanacht..
pi_119655805
Kwisted je kunt het! Geniet lekker van je wijntje en slvast een fijne nacht. Hopelijk slaapt ze weer net zo lekker door. Heb je iets van een babyfoon ofzo of laat je de deuren open of net wat?
pi_119655842
quote:
2s.gif Op maandag 26 november 2012 15:31 schreef Asyniur het volgende:
PE, het ziet er dan ook niet uit, zo'n mini die 'rondloopt' :D
En heel onhandig ook dat hij steeds in je broekspijpen hangt ;)
We hebben alles op zijn hoogte en lager kunnen wegzetten omdat hij nog niks begrijpt van 'nee' en 'afblijven'
Haha herkenbaar. Floris deed t zelfde op die leeftijd. Heeeel onhandig is dat haha. Tis wel heel schattig
Knap van m O+

Tinu, mijn zoon 'liep' dus met 7,5 maand, maar echt stevig zitten deed ie pas een maand later. Oh en kruipen met 9 maanden.

Dame is iets minder snel dan dr broer. Ze rolt wel van,buik naar rug en doet ernstig dr best van buik naar rug. Laatst op bed draaide ze wel, maar toen lag ze wat schuiner al :')
Gaat al zo snel.
Morgen naar t cb, laatste prikjes voorlopig. Zit dat er ook weer op.

Kwisted, ik vond het de eerste keer dat ze op dr eigen kamer lag ook wel gek. Helemaal omdat ze op zolder lag. Het 'moest' van mn vriend. En eigenlijk vond ik t niet erg. Konden t licht weer aandoen :')
En s ochtends vroeg ligt ze gewoon bij me of in t weekend. Doordeweeks sta ik sowieso vroeger op :') beetje jammer dat mn lichaam niet graag op zn zij ligt..

[ Bericht 15% gewijzigd door Sonnetje85 op 26-11-2012 22:03:28 ]
pi_119656027
Son, ik vind dat heel snel. Mijn baby wil wel staan als je hem onder de oksel vasthoudt, maar hij zakt net zo snel weer door zijn knieen. Er wordt hier voorspeld dat hij zich fysiek snel gaat ontwikkelen, maar zo snel denk ik dan weer niet.

kwisted, genietze en slaap lekker.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 26 november 2012 @ 22:03:26 #117
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119656170
Zoë, je hebt toch een drager? Dan neem je die toch mee? Als jij er niet mee kan lopen kan je man dat toch doen?
Dat hielp bij ons ook toen Cristel op een drukke verjaardag was, ze was constant aan het huilen, wilde niks, ook niet slapen....tot ze in de mei tai zat...ze sliep gelijk..

Ik vind het wel apart dat sommige baby's alles in de 'verkeerde' volgorde doen :P Vrijdag ging Cristel dus voor het eerst zelf staan..En gisteren kroop ze bij oma over het vloerkleed, en vandaag kroop ze hier over de tegels...(en dat was nog niet eerder gelukt! )
En optrekken bij de krantenbak om dan te gaan zitten O+ (en dan de hele krantenbak leeg te halen en de kranten verscheuren/opeten :') )
pi_119656458
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 22:01 schreef Tinuviel het volgende:
Son, ik vind dat heel snel. Mijn baby wil wel staan als je hem onder de oksel vasthoudt, maar hij zakt net zo snel weer door zijn knieen. Er wordt hier voorspeld dat hij zich fysiek snel gaat ontwikkelen, maar zo snel denk ik dan weer niet.

kwisted, genietze en slaap lekker.
Ja tis ook heel snel!
Maar ik las even snel over t zitten wat jij zei (toch? Ik scrollde er langs en toen las ik het :@) en op zich wil dat niks zeggen over staan :P
Floris is sowieso de snelste in de directe familie :') neefjes en nichtjes waren een stuk langzamer.

En t kan opeens hard gaan :D

PE, bij Floris zei de wijkverpleegkundige dat t voor de ontwikkeling oid (weet t.niet meer precies) dat t beter is als ze eerst kruipen voor het loslopen. Die middag ging ie kruipen :')
Maar zo snel als die kleine van soempie is was de mijne gelukkig niet :P die liep een week voor zn eerste verjaardag :D
pi_119665251
Da's inderdaad razendsnel, stappen met 7,5 maanden! Mijn oudste was niet de snelste, die liep met 16 maanden. Ik heb het vermoeden dat kleine E iets vlotter gaat zijn, die heeft een heel andere motoriek. Maar we zullen het zien... :)

Hoe is het gegaan, Kwisted?
pi_119666326
Kwisted hoe is de nacht verlopen?
pi_119666646
Lekker geslapen Kwisted?

Tinu, die jongens maak je niet zo makkelijk wakker. Met Chris kun je een hoop uitspoken, zelfs hem van bed verhuizen. En hij slaapt vrolijk verder. Soms zie je de borstkas ook niet eens bewegen. Daan lijkt ook die kant op te gaan..

Hier gaat nr 2 ook sneller qua ontwikkeling. Maar dat gooi ik voor de ene helft op het grote voorbeeld, en voor de andere helft op de 2 kilo die mini-chris meer had ;)
Alleen nog even kruipen. Hij kan het wel, maar doet het max een meter tot hij ergens kan gaan staan..
pi_119666787
Wat is dat toch met mij?
Bij elke baby denk ik: geen speen en alsjeblieft geen pingelmuziekje in de wieg.
En nu ligt M heerlijk te pitten met een speen en een plingelmuziekje! _O-

Die speen kom je niet onderuit bij mijn kinderen als je je vingers heel wilt houden (en die andere twee zijn er zonder veel moeite afgekomen, dat helpt) en dat muziekje... ach, ik zette hem gisteren aan. M zette grote ogen op en ging toen heerlijk liggen slapen... En heerlijk slapen is goed, dan kan ik ff stofzuigen oid zonder draagdoek ;)
pi_119666994
Free :D
Heerlijk zo'n eigenwijsje die nu al een eigen plan trekt
pi_119668049
Asy wat gezellig, zo'n wandelaartje :D en ook wel intensief lijkt me idd!

Free, typisch hoor! Hopelijk slaapt ie lekker.

Zo, enerverende ochtend hier. Meneer is moe, maar doet telkens hazeslaapjes van een half uur. En daarna is het mama-time. Dus hij is gewassen en gestreken, en ik zit nog in mijn pyjama.
Dat, en hij heeft nog niet gepoept. En ik wil straks even met hem naar het winkelcentrum. Zul je zien dat hij daar én chagrijnig is, én een poepexplosie krijgt. :Y)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119668352
Oh jee Mango. Dat is wel spannend dan. Ik duim voor je. En dat de poepexplosie maar thuis mag plaatsvinden ;).

Asy, 7,5 maand is idd snel! Grappig om te zien lijkt me, maar ook wel lastig omdat hij nog niet zoveel begrijpt.

Zoë, kan me voorstellen dat je wel graag Sinterklaas mee wil vieren, maar het is idd sneu als S veel last van de drukte heeft. Hopelijk lost het zich vanzelf op :*.

Free :D eigenwijsje heb je.

De laatste tijd was de mini 's nachts weer veel wakker. Mijn lief kwam op het idee dat hij het misschien wat koud had. Nou ja, extra dekentje erbij kan geen kwaad. Prima nacht gehad :o. Geslapen van 19.15 tot 3.30 in één ruk! Dat was lang geleden... Zou het dat geweest zijn dan? Arm kleintje :@.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119669221
Hmm is dat misschien de reden dat D na de nachtvoeding moeilijker in slaap komt? Eerst vond ik het altijd mega warm op haar kamertje (maar ik slaap ook zomer en winter met raam open) maar toen sliep ze wel gelijk weer aan na de voeding van vier uur snachts!

Hier een elektrische schommelstoel gekregen van een vriendin. Ideaal! Kind slaapt binnen vijf minuten en moeders heeft idd de handen vrij om zich ook nuttig te maken.
pi_119669872
quote:
17s.gif Op maandag 26 november 2012 16:27 schreef Kyara het volgende:

Zoë, is werken dan uberhaupt al een optie voor jou?
Nee nog lang niet denk ik, ik heb nu 1 wandelingetje p.d en de zorg voor S. Verder doe ik eigenlijk niets :@ het gaat nu redelijk omdat ik rustig aan doe. En ik ga natuurlijk weer veel te snel nadenken over werk, zoals ik al vaker heb gedaan. Moet het ook een beetje loslaten

PE
Ja klopt! Goed idee :Y die neem ik mee

Haha lekker ondernemend is cristel!

Mango
Jeetje succes! :*

Phaidra
Misschien ligt hij wel iets steviger ingestopt met een dekentje en is dat fijner, en ligt het niet aan de kou. Wel fijn dat jullie een goede nacht hadden!
Ideale slaap temp is zo rond de 18graden dacht ik, S slaapt beter als het wat frisser is op haar kamer (wel met dikke slaapzak en deken) maar dat verschilt ook vast per baby

"Voorkom dat je baby te warm ligt.
De aanbevolen slaapkamertemperatuur is 15 á 18 graden. Alleen voor een pasgeborene mag dat in de eerste levensweken meer zijn. "
http://www.veiligslapen.info/modules/content/index.php?section=2
pi_119670098
Een dikke slaapzak plus een deken? Mag dat?
  dinsdag 27 november 2012 @ 12:44:37 #129
244125 laziness
pi_119670149
Ja :Y
pi_119670605
Joh? :o. Ik dacht dat dat helemaal niet mocht, omdat dat dan te warm zou zijn.
Al heeft Billie wel een pyjama aan, broekje plus truitje. Dus niet alleen een romper ofzo.

Maar goed dat ik dat weet, dan hebben we nog wat reserves als het écht bruut koud wordt 's nachts.
pi_119671390
Daan heeft sinds gisteren ook een iets dikkere slaapzak aan, onder een niet te dik dekentje. Maar nog niet zo'n echte winterzak. Meer dan dit zal ook niet nodig zijn denk ik, veel kouder gaat het binnen niet worden denk ik. En dan kan er altijd nog een deken extra bij..
Maar je moet goed naar je kind kijken. Het ene kind is warmer aangelegd dan een ander.
Soms is het onder de dekens vandaan woelen juist een teken dat het te warm is, bij anderen weer dat ze een warm plekje opzoeken..

Sinds een paar dagen gaat Daan gewoon op commando zitten. Als je zegt, "op je billen".. Gaat hij echt zitten.. Hij wordt groot :Y
pi_119671592
Het is goed gegaan vanacht! F heeft weer doorgeslapen. Van 21 tot 6u. Toen gevoed en toen nog tot 9 geslapen. Luxe he! Ik wil dit gaan verschyiven van 19 tot 7u slapen, ivm werk over n maand.

Oh en ze laat steeds vaker 4uur tussen voedingen!

En ik had ook goed geslapen zonder F op de kamer. Al wist ik niet hoe snel ik moest zijn toen ze om 6u wakker werd haha!

Hier dus n blije mama!
pi_119671713
lekker kwisted ^O^
pi_119671978
Fijn Kwisted! Nou .. hopen dat je dit zo kunt vasthouden :-)
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:54:23 #135
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119672117
Kwisted wat fijn! :D
  dinsdag 27 november 2012 @ 13:56:51 #136
30252 Soempie
Procreating
pi_119672184
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 13:37 schreef Kwisted het volgende:

En ik had ook goed geslapen zonder F op de kamer. Al wist ik niet hoe snel ik moest zijn toen ze om 6u wakker werd haha!

Bizar he, hoe snel je vanuit slapende toestand op kunt staan. :D Fijn dat het goed ging.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 27 november 2012 @ 14:24:59 #137
30252 Soempie
Procreating
pi_119673142
Hier snapt M. ook bepaalde vragen/ verzoeken. Wel makkelijk. Als ik in de keuken bezig ben en hij staat aan m'n broek te trekken, dan hoef ik alleen maar te zeggen: 'waar is de bal? ga de bal maar pakken' en weg is ie. :D Nu lijkt het net of ik een hondje heb :')

En vandaag z'n eerste 2 woordjes. Met veel drama: 'maaamaaaaaaaaaaaa!' :'( Omdat ik hem niet op kon pakken op dat moment. Vervolgens nog een paar keer normaal 'mama'. En zojuist ook heel zacht en lief 'papa', terwijl hij met uitgestrekte armpjes richting papa ging. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_119673333
Mango, jeetje, hopelijk gaat dat niet gebeuren.

Zoe hopelijk heb je goede afspraken kunnen maken met je baas.

Kwisted, fijn zo'n goede nacht.

Phaidra, is er verder niets veranderd s'nachts? Kan misschien ook een nieuwe fase zijn, he, de betere slaapfase.

DF en Soempie, goed afgerichte baby's hebben jullie!

Soempie, wat O+ van M.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119673483
Wij hebben enkel glas en soms is het binnen voor je gevoel net zo koud als buiten. De kachel staat zachtjes aan snachts en meestal is de temp snachts rond de 17-18 graden.
S slaapt het beste met een dikke slaapzak en strak ingestopt met een deken.
Alleen een slaapzak is te 'los' voor haar en slaapt ze erg slecht

Fijn kwisted!

DF wat knap!

Soempie oh :D lijkt me echt zo schattig O+ mama
pi_119675655
Aaaahh Soempie ik smelt helemaal!

Hoewel ik het ook leuk vind dat D nog zon klein poppetje is kijk ik ook enorm uit naar het moment dat ze mama of papa zegt :-)
pi_119677311
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 12:33 schreef Zo�23 het volgende:
Nee nog lang niet denk ik, ik heb nu 1 wandelingetje p.d en de zorg voor S. Verder doe ik eigenlijk niets het gaat nu redelijk omdat ik rustig aan doe. En ik ga natuurlijk weer veel te snel nadenken over werk, zoals ik al vaker heb gedaan. Moet het ook een beetje loslaten

Ik dacht al. En inderdaad, loslaten. Heeft ook geen zin om je nu al druk te maken om dingen die nog niet aan de orde zijn. Heeft niemand wat aan en jij al helemaal niet :*
pi_119677390
Oh Soemp, wat schattig! O+ O+ O+

En inderdaad, dat hondje is ook herkenbaar. Als ik Midas wil afleiden gooi ik een speeltje weg en dan gaat ie er achter aan. En als ik hem roep dan komt ie aan getijgerd (meestal).

Ook herkenbaar hoe snel je 's nachts je bed uit kunt zijn ja. Soms sta ik halverwege de gang en dan pas word ik wakker zo lijkt het :D

Fijn Kwisted!
pi_119677449
Ik kom even het topic binnenvallen is er toevallig iemand die ervaring heeft met een gehoortest voor baby's?
En dan bedoel ik niet die test die ze binnen twee weken doen, maar een test of ze ook echt horen.

Wij hebben al een tijdje het idee dat F. aan de rechterkant niks hoort. Als je links geluid maakt of iets zegt dan reageert ze door haar hoofd te draaien, of j ziet aan de ogen dat ze je hoort, rechts is helemaal geen reactie. Ik ben al bij de huisarts geweest, we hebben het advies gekregen om haar andersom in de wieg te leggen om te opkijken of het aangeleerd is, maar het lijkt me dat er dan wel enige reactie was geweest. Over twee weken moeten we weer terug.
pi_119678003
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 november 2012 16:36 schreef Kyara het volgende:
Oh Soemp, wat schattig! O+ O+ O+
Fijn Kwisted!
:Y

FTA, nee, geen ervaring mee... maar ik hoop dat er toch niks aan de hand blijkt te zijn, hoor!

Mijn kleine krijgt superpowers van de kunstvoeding; ze rolde vanmiddag om van buik naar rug! *O*
  dinsdag 27 november 2012 @ 16:55:37 #145
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119678069
Mango wat spannend/vervelend.. Ik hoop t idd ook niet..

Fta: heb er zelf geen ervaring mee.. Vind t een beetje rare reactie van je huisarts eerlijk gezegd. Zoiets moet je toch zsm uitzoeken etc? Ik zou brutaal om een verwijzing naar kno arts vragen oid..
pi_119678306
FTA, misschien via het cb spelen? Wij hebben hier een uitgebreide gehoortest gehad ipv de standaardtest. Daar kunnen ze meer mee meten. Misschien is dat iets om via het cb aan te vragen?
pi_119678487
Kyara
Goed dat je het aanhaalt :Y rustig aandoen is soms lastig

FTA
Wat de andere dames zeggen, als jij vermoed dat er meer aan de hand is dan kun je het misschien via bijv het cb regelen?
Jij kent F natuurlijk het best!

Net mijn ouders gebeld om babyadvies :+ mijn moeder was er niet en die vraag ik meestal alles (werkt nu ook nog met kinderen en past op mijn nichtje dus die is wel up to date met baby dingetjes) maar die was even weg. Dus kreeg ik advies van mijn vader :D zo leuk
pi_119679273
Mango klote zeg zon onzekere situatie. Ik hoop dat het meevalt en dat je mag blijven. In deze tijden is het geen gemakkelijke opgave om wat nieuws te vinden lijkt me.

FTA jeetje .. hoop dat je snel meer weet! En idd .. altijd je gevoel volgen!

Dames ik heb vandaag mijn eerste vermaandag! 27 Oktober .. het lijkt al zo lang geleden. En wat kan ze al veel (voorijn gevoel) en wat is ze al gegroeid en veranderd!

O en ik wil even mijn frustraties uiten over dat schoonfamilie bij hoog en laag blijft beweren dat D ECHT van hun kant lijkt. Leuk dat dat een keer gezegd wordt .. maar ze moeten niet aan de gang blijven. En zeker niet als we fotos van mij erlangs leggen en vent en ik allebei zeker weten dat het zuiver mammie is ... verder heb ik een hele lieve schoonfamilie hoor .. maar ik ben dit een beetje zat en je kunt er uit goed fatsoen niet echt iets assertiefs over zeggen :x
pi_119679745
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:28 schreef Twinkle20 het volgende:
en je kunt er uit goed fatsoen niet echt iets assertiefs over zeggen :x
"ach, dat trekt nog wel bij" :+

Dat, met eventueel een knipoog erbij :s)
pi_119681175
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:42 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:D haha
pi_119681699
Ik heb het bij het cb aangegeven op de eerste afspraak, maar daar gingen ze er niet eens op in. Ik ben een beetje klaar met het cb, vandaar ook dat ik zelf naar de huisarts ben gegaan.
Ik zal morgen eens bellen naar het cb en vragen naar de uitgereide gehoortest en anders idd de huisarts voor een verwijzing naar de kno arts.
Overigens zeiden ze na de eerste gehoortest bij het cb dat als ik twijfels had of kreeg aan het geoor dat ik dan naar de huisarts moest.

Bedankt meiden!
pi_119682250
Ik heb via het cb een verwijzing naar de KNO-arts gekregen, maar voor Mex van 2 jaar.
Daar hoefden ze niet eens in zijn oor met zo'n ding, maar hielden ze een camera voor zijn oor, superhandig.
Voor de gehoortest moeten we naar een audiologisch centrum, die kunnen dat beter met kleine kinderen.
Maar zit jij niet nog bij een kinderarts FTA vanwege die dingen in je zwangerschap?

Twinkle, waarschijnlijk lijkt ze ook op je man en op jou en de ene dag meer op jou en die week weer meer op je man. Jezelf erin herkennen lukt veel makkelijker.
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:19:14 #153
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119683093
FTA wat jammer dat het een consternatiebureau is bij jou -O-
Ja precies.. Succes meid! :*

Vandaag dank ik de uitvinder van het autostoeltje op mijn blote knietjes.. _O_ wat een uitvinding zeg O+ mijn meisje is zo stil vandaag door dat ding! Ze ligt er heerlijk in te tukken O+ En nee, ik leg haar er niet te lang in, vooral voor even inslapen is het geweldig, het hobbelt ook zo lekker. Als ze eenmaal goed slaapt leg ik haar lekker in de box of bij ons. Maar vanochtend was er even geen land met haar te bezeilen.. jeutje :X denk dat het toch weer krampjes zijn (ben nu zowat volledig over op fv) dus heb maar infacol gekocht. Eens kijken of dat helpt :)
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:51:22 #154
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119684510
Kan iemand de tijd stil zetten?
Mijn mini liep vandaag met de ikea kinderstoel door de kamer. :X
  dinsdag 27 november 2012 @ 19:53:41 #155
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119684617
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:51 schreef Asyniur het volgende:
:o :o O+
pi_119684784
Phaidra, wat fijn dat hij met dat extra dekentje zo lekker heeft geslapen! Hopelijk was dat idd de oorzaak.

Soempie, eerste woordjes O+

Kwis, jouw mini doet het ook al zo goed! *O*
pi_119684836
FTA, geen ervaring. Maar als we hier iets willen van iets medisch (zoals KNO, logopedie etc) moeten we toch een verwijsbrief bij de huisarts halen. Dus als dat prettig voelt, gewoon doen.

Twinkle, hier ook zo hoor. Beide families herkennen van alles in de kinderen. Maar mijn schoonfamilie kent mij alleen als volwassene, en mijn man wel als kind. Dus misschien zien ze inderdaad wel meer trekjes van hem, omdat ze hem gewoon beter kennen. En dat zal ook wel voor mijn familie gelden..
Ik kan me er niet druk om maken ;)

Zoe, werkte je vaders advies?

Asy, wat gaan jullie hard!!
pi_119685254
Twink, hurray voor je eerste vermaandag *O*

FTA, wat de rest al aangeeft, en hopelijk valt het mee!

Mango, weet je inmiddels wat meer?

Asy! :D O+

Enf, ik heb laatst eea opgezocht over verschillende soorten flessen, en wij hebben vandaag een fles van Dr. Brown gehaald. Schijnt heel goed te zijn tegen krampjes/teveel lucht/(op)boeren dankzij ventielsysteem.

Of het écht werkt, kan ik nog niet zeggen (al beweren de makers uiteraard van wel), maar wie weet. Meer info ook hier www.bestbottle.com

Saartje doet het overigens nog steeds prima. Alleen soms is het poepen wat lastiger. Dus nu 10cc water extra, kijken of dat helpt.
pi_119685272
quote:
2s.gif Op dinsdag 27 november 2012 19:51 schreef Asyniur het volgende:
:o :o :o
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119685364
Vandaag Saartje ook aangemeld bij het cz, en morgen gaan we ons inschrijven bij de huisarts van M. (mijn oude woont eigenlijk wat te ver hier vandaan).
pi_119685412
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 17:42 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

In het begin lijken ze altijd op hun vader. Dan weet vader het zeker dat het zijn kind is....
pi_119685513
Fta, hopelijk is het niets ernstigs.

Zoe, idd niet gek laten maken.

Cantare *O*

Twinkle, voor je baby's eerste vermaanddag *O*
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119685553
Asy :o

Hier ons allereerste 10 minuten gesprekje op het kdv gehad. Midas doet het hartstikke goed. Als er een kindje naast hem gaat zitten begint hij te babbelen en als het kindje terugpraat dan vindt hij dat hilarisch. Ook bleek dat meneer het vertikt om zijn eigen brood te eten en gewoon zijn mond open doet. Thuis eet ie al weken zijn eigen boterham dus maandag moet ie het ook daar gewoon zelf doen :D
pi_119685574
Oh, en Twinkle gefeliciteerd met de 1e vermaanddag! *O*
pi_119685804
quote:
17s.gif Op dinsdag 27 november 2012 20:10 schreef Kyara het volgende:

[..]

In het begin lijken ze altijd op hun vader. Dan weet vader het zeker dat het zijn kind is....
Dat meen ik ook te weten, maar heb nooit uitgezocht of het echt waar is. Vind het zelf heel logisch klinken :Y

Iedereen vindt Saartje in ieder geval sprekend Martijn. Ik vind haar op geen van ons echt lijken. Wel heeft ze overduidelijk de mond en blik van M! Van mij heeft ze niks op het eerste gezicht :+
pi_119685844
Haha, gekke Midas met zijn boterhammetjes :D O+
pi_119686172
Mijn moeder zei toevallig dat ze vandaag een paar keer een soort deja vu heeft gehad omdat Midas echt op eenzelfde manier keek als ik vroeger.

Ik vind hem zelf vooral op zichzelf lijken.
  dinsdag 27 november 2012 @ 20:32:49 #168
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119686396
Coco: thx voor de tip, maar t ligt niet aan de flessen. Soms drinkt ze gewoon enorm onrustig en neemt daardoor meer lucht mee. Eerder aanbieden van de fles werkt wel, maar ze gaat echt from zero to bitch in een paar seconden :+ dus ja, soms is ze dan heel onrustig omdat het net iets te lang duurt voor dr.. Nu ook weer een beetje na de voeding van half 8. Maar ze is al rustiger dan vanmorgen :)

ohja en evolutionair gezien lijken kinderen t meest op hun vader het eerste jaar, om die te binden zodat moeder en kind verzekerd zijn van eten en zulks :7
maar ik zie idd ook dingen van mezelf in haar, alhoewel het echt bijna een vrouwelijke versie van manlief is.. O+
pi_119686923
Op verzoek ;)

Happy happy joy joy

Stoerrr met papa's muts

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 27-11-2012 20:52:06 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119687180
O+ lachebekje!!
prachtige ogen heeft ie O+ flieft!
pi_119687405
Phaidra O+ Wat een prachtig ventje!
pi_119688516
Phaidra wat een mooierd!

Hier hebben we vanaf het begin die Dr Brown fles. Werkt perfect! Wel prijzig! Meen dat we irts van 32,50 hebben betaald voor een set waar 1 fles 120 cc in zit en 2 flessen 200 cc ofzo? En nog 2 reservespenen.
Geen ervaring met andere flessen .. maar ik vind hem wek fijn!
Iedere morgen na de eerste voeding even fles uit elkaar slopen en in de sterilisator ermee.

Mijn meis heeft al haar slaapjes boven in haar eigen bedje gedaan vandaag. Echt een vooruitgang want tot vandaag deed ze alleen maar hazenslaapjes in de wandelwagen en box overdag. Of bovenop mij. snachts prima in haar eigen bedje. Ik weet van gekkigheid niet wat ik met de vrijheid aan moet :-D

Ik merk trouwens wel dat ik moeite heb om 'diep' te slapen .. ben erg waakzaam of ik haar hoor.
Van het weekend gaat ze uit logeren bij schoonouders. Zit er sterk aan te denken om een kalmerende pil in te nemen om eens een nacht goed diep te kunnen slapen (heb ik voor mijn paniekstoornis achter de hand). En uitslapen! Als ik nog maar weet hoe dat moet?!
pi_119688965
Wat een lekkerding Phaidra O+
pi_119690846
Sorry dat ik net zo binnenwalste met m'n foto's :@ was een beetje gehaast.

quote:
1s.gif Op dinsdag 27 november 2012 18:41 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Ik heb het bij het cb aangegeven op de eerste afspraak, maar daar gingen ze er niet eens op in. Ik ben een beetje klaar met het cb, vandaar ook dat ik zelf naar de huisarts ben gegaan.
Ik zal morgen eens bellen naar het cb en vragen naar de uitgereide gehoortest en anders idd de huisarts voor een verwijzing naar de kno arts.
Overigens zeiden ze na de eerste gehoortest bij het cb dat als ik twijfels had of kreeg aan het geoor dat ik dan naar de huisarts moest.

Bedankt meiden!
Wat slecht zeg! Hopelijk werken ze morgen beter mee. Sterkte :*

Asy :o :o heb je filmmateriaal? :D

Midas :D luiwammes!

Twinks, jullie eerste vermaanddag alweer!! *O*

[ Bericht 9% gewijzigd door Phaidra op 27-11-2012 22:03:09 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_119690979
Wat een knapperd Phaidra!
Carpe Diem- Pluk de Dag
  dinsdag 27 november 2012 @ 22:13:32 #176
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_119691730
Phaidra, wat een mooi manneke! O+

Ja ik heb filmmateriaal, maar ik kan nu even de filmpjes niet van de camera halen. Ik hoop dat het morgen wel lukt.
pi_119692173
Hai allemaal.
Luuk en ik komen ons hier melden. Hij is zo leuk, hij doet t prima. Is heel tevreden, en drinkt goed. Hij had net volgens mij wat last van krampjes, maar even lekker bij me gelegen en is heerlijk in slaap gevallen O+
Ik voel me enorm goed, en geniet er enorm van.. Ondanks de hechtingen, blauwe buik van het masseren van de baarmoeder en de naweeën. Ik heb mijn zoon, hoefde niet naar de ok, en we mochten snel naar de bevalling naar huis. Mijn droom O+

*poef* nu is het weg
pi_119696530
Ohhh KJ wat een heerlijk mannetje! Gefeliciteerd O+

Phaidra, mooie ogen heeft jouwes!

Twinkle, je dame alweer een maand :o

Ik hoorde vandaag dat een kennisje van me bevallen is. Type zweefje, begin 20, ongepland zwanger... wilde thuis zonder hulp van vk bevallen. Dat is (gelukkig :X ) niet gelukt. Wel thuis, maar toen het haar niet lukte om de weeën met zelfhypnose op te vangen, heeft ze toch de vk maar laten komen. 8)7
Resultaat een gezonde dochter. Vervolgens hebben ze kraamzorg geweigerd. Lekker zelf aanmodderen. Mijn moeder, die er gisteren was, vertelde dat de bv niet op gang kwam. Maar dat ze daar nog wel vertrouwen in hadden. Ondertussen sliep baby van 1 week oud door! Wat een luxe. Volgens mijn moeder oogde het kind suf en apathisch. Werd tijdens haar bezoek verschoond en gevoed en hield zich voor dood. Maar ja, ouders willen alles zelf oplossen. Ook geen opa's en oma's te bekennen.

En dan weet je dat je een moederhart hebt als je van het verhaal uit de tweede hand alleen al moet huilen. ;(
Hoop dat ik er ook zelf snel langs mag komen en wat tips kan geven.
pi_119696660
Oh en trouwens, dank voor het duimen. Ik mag vooralsnog terugkomen na mijn verlof (situatie daarna blijft onzeker though).
pi_119696962
Luuk! O+ Wat fijn voor je dat alles zo goed verlopen is het is je echt gegund!

Magostine klinkt heel apart vraag me sterk af of het goed gaat daar en of ze er met een paar tips komen. Komt de vk niet een paar keer controleren?
pi_119697133
Tja, vk komt standaard een keer of 3 toch? Mag die actie ondernemen als het gewicht bijv achterblijft?

En het gaat daar zeker niet goed nee. Leuk, back to basic. Over de rug van je kind. :{
pi_119697231
Volgens mij wel en ik neem aan dat zij het wel ziet als het niet goed gaat met het kind. Kan me voorstellen dat het je heel erg raakt als het zo dichtbij je staat. Ik krijg er al kippenvel van :(
pi_119697501
Ja ik heb er echt last van... ;(
Echt, ik geloof best dat die kinderen de beste bedoelingen hebben, maar een mensenleven lijkt me niet geschikt om trial and error op te botvieren.
De wijze waarop ze hun zelfstandigheid en onafhankelijkheid als ouders cultiveren maakt me verschrikkelijk boos. Egocentrisch is het. Ik wil zus en zo bevallen en dan ga ik het op mijn manier doen. Arm wurm wordt er ernstig de dupe van... :'(

Ik hoop idd dat de vk er bovenop blijft zitten.
pi_119698126
Die zorg van vk en kraazorg is er niet voor niets lijkt me.. Tuurlijk, in Toekietoekie gaat het er veel primitiever aan toe .. maar daar zal het sterftecijfer ook wel vele malen hoger liggen. Idd niet echt de beste manier voor trial and error.

Fijn dat je iig terug mag komen na je verlof Mango! En hopelijk heb je snel daarna toch wat meer zekerheid.
pi_119698180
Kj welkom! Wat een mooi kindje heb je gebakken. Lekker genieten!
pi_119699829
Kj, welkom, wat een mooierd!

Mijn baby sliep van 20:00 tot net! Nu een voeding en het lijkt dat ze gelijk verder slaapt O+
pi_119699831
Lekker marjolijntje!
pi_119699841
Phaidra, wat een schatje!
Kj, ohhh zo lief en klein! Nogmaals gefeliciteerd en fijn dat t zo goed gaat!

Mango, wat een sneu verhaal! Arm kindje!

Jeuj voor F.aye! Goed geslapen hoor.

Hier is het goed gegaan op mijn volleybal avond! Mijn man heeft ze in bad en naar bed gedaan, zonder problemen. Ook had ze haar flesje goed gedronken. Ze werd nu net wakker en lag er om half 9 in. dat is wel eerder dan de afgelopen nachten, denk dat ze rechtstreeks uit de borst toch beter drinkt.

Van hoe laat tot hoe laat slapen jullie kindjes ongeveer? en hoeveel voedingen.
Hier nu van 9 tot 9 met n voeding om 6. als ik weer ga werken moet f er om half 7 ongeveer mee uit. Ik twijfel nu of ik haar slaaptijd zal verschuiven, of haar na de voeding eruit halen. Misschien dat ze dan overdag n echt middagdutje doet, want nu alleen hazeslaapjes
pi_119699918
Marjolijntje wat fijn! En ook goed vor jou .. kun jij ook even een paar uurtjes achter elkaar bijtrekken.

En Kwisted heeft ook gewoon haar ding kunnen doen. Hopelijk pakt jouw mini morgennacht weer haar oude gewoonte op en was dit eenmalig.

Bedoel je met dat 'om zes' dat ze om de zes uur een voeding krijgt?
pi_119699949
G
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:01 schreef Mangostine het volgende:
Tja, vk komt standaard een keer of 3 toch? Mag die actie ondernemen als het gewicht bijv achterblijft?

En het gaat daar zeker niet goed nee. Leuk, back to basic. Over de rug van je kind. :{
als mensen geen kraamzorg nemen komt een vk vaak iedere dag langs om te wegen en checken, een kraamverzorgster zijn haar ogen op afstand normaalgesproken. Een kraambed wordt doorgaans op dag 8 of dag 10 afgesloten, dus als dat kindje een week oud is kan het best dat daar niemand meer komt.

Een kind wat suf is, apathisch en Heel Erg Veel slaapt is echt niet goed, dat is een overlevingsstand voor een kind, de volgende stap is een coma. Als jij zegt dat de bv daar nog niet goed op gang was dan maak ik me op basis van dat verhaal ernstig zorgen over dat kind. Was ie ook geel? Daar kan forse hersenschade door optreden, of zelfs overlijden. Wat je moet doen weet ik niet, je kan de huisarts of vk bellen met het verhaal en je zorgen uitten, die heeft wel een beroepsgeheim en zal er niet zomaar over gaann praten met je. Je kunt iemand niet dwingen zorg af te nemen maar bij zorgweigerende ouders gebeurd het nog wel eens dat ze tijdelijk uit de ouderlijke macht worden gezet waarop het kind toch behandeld wordt (denk aan jehova's en bloedtransfusie).

Succes, heel naar om zo te moeten toekijken... :-/
:)
pi_119699989
Lekker kwisted! Hier gaat Faye rond 7 uur naar bed, moet er 3x inde week om 6 uur uit. Maar de hazenslaapjes overdag blijven.

Mango, wat een naar verhaal trouwens.. Bah!

Nou echt slapen heb ik niet meer gedaan :P Faye bleef draaien en doen, dus ben gaan liggen met haar en toen heeft ze vast aan mijn borst geslapen en ik heb liggen suffen. Iets voor 6 was ze echt vertrokken, maar om 6 uur ging de wekker van m'n vriend weer. En nu is ze vrolijk wakker, beetje jammer :P maar die lange ruk die ze nu ineens weer maakt is echt heerlijk! Al snapte ik om 2 uur vannacht niet waarom de kat op Fayes plek lag en niet Faye zelf. En ik had ook de behoefte om te checken of ze het nog deed ;)
pi_119700127
A
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 06:25 schreef mignonne het volgende:
G

[..]

als mensen geen kraamzorg nemen komt een vk vaak iedere dag langs om te wegen en checken, een kraamverzorgster zijn haar ogen op afstand normaalgesproken. Een kraambed wordt doorgaans op dag 8 of dag 10 afgesloten, dus als dat kindje een week oud is kan het best dat daar niemand meer komt.

Een kind wat suf is, apathisch en Heel Erg Veel slaapt is echt niet goed, dat is een overlevingsstand voor een kind, de volgende stap is een coma. Als jij zegt dat de bv daar nog niet goed op gang was dan maak ik me op basis van dat verhaal ernstig zorgen over dat kind. Was ie ook geel? Daar kan forse hersenschade door optreden, of zelfs overlijden. Wat je moet doen weet ik niet, je kan de huisarts of vk bellen met het verhaal en je zorgen uitten, die heeft wel een beroepsgeheim en zal er niet zomaar over gaann praten met je. Je kunt iemand niet dwingen zorg af te nemen maar bij zorgweigerende ouders gebeurd het nog wel eens dat ze tijdelijk uit de ouderlijke macht worden gezet waarop het kind toch behandeld wordt (denk aan jehova's en bloedtransfusie).

Succes, heel naar om zo te moeten toekijken... :-/
Dank voor je reactie. Je laatste alinea vind ik afschuwelijk om te lezen. :'( Maar wel waar, en daardoor zo beangstigend.

Ik dacht zelf al bijna in termen van AMK maar realiseer me dat deze ouders ook onwetend zijn. Ze heeft dezelfde vk als ik, dus die zou ik al kunnen benaderen. Toch wil ik ook zelf zien en horen hoe het daar gaat voordat ik dat doe. Ik.weet bijv niet of die baby geel is en in hoeverre er toch bv productie is. Ik weet wel zeker dat mijn vk alarmerende zaken zou opmerken en eerstelijns acties zal uitzetten.

Ik wil dus vragen of ik langs mag komen. Maar vind dat tegelijkertijd best moeilijk omdat mijn hormonen me parten zullen spelen en ik daar niet jankend of scheldend wil weggaan. ;(

[ Bericht 0% gewijzigd door Mangostine op 28-11-2012 07:47:41 ]
  woensdag 28 november 2012 @ 07:27:13 #193
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_119700156
Mango, met alle respect, het lijkt me niet dat jij tijdens het bezoekje vast kunt stellen wat de medische conditie van het kindje is.
Ik vind het een naar verhaal en ook zorgelijk klinken. Als ik jou was zou ik een verloskundige of arts bellen om mijn zorgen te uiten. Sterkte!

Ik kom hier over een poosje ook weer meekletsen! *O*
A grand adventure has begun.
pi_119700218
Mja. Ik hoef gelukkig ook niets medisch te beoordelen, maar kan zelf geen duidelijke melding maken omdat ik er niet ben geweest. Maar dan vraag ik mijn moeder om dat te doen, want ik heb dus geen eigen verhaal.

En werp ze! :D
pi_119700366
Mango, wat een naar verhaal zeg. Arm kindje :'(

Phaidra wat een leukerd is het toch! O+

KJ, welkom hier en mooie foto van je knappe ventje!

En Keshet, eerst kind baren, dan komen kletsen..... :P
pi_119700475
KJ wat een lieverd. Nogmaals gefeliciteerd!

Mango wat een sneu verhaal. Kun je niet idd actie ondernemen? Misschien eerst zelf daarnaartoe en anders zo snel mogelijk vk f ha inschakelen. Moet je dan alleen niet weten welke dat zijn? Een kind krijgen zonder hulp van een vk of gyn, moet er net aan denken!

Mignonne, wat goed om te weten dat zonder kraamzorg de vk elke dag komt.

Wat goed van Faye.

Kwisted fijn dat je volleybalavond goed ging, dat geeft je vast een goed gevoel. Ik zou me niet zoveel zorgen maken om f. Haar ritme. Ik had dat aan het begin ook. Ik ging om kwart voor acht, tien voor acht naar het kdv rijden en daar nog voeden. Als hij dan om 5 uur had gedronken was ik bang dat hij onderweg ging huilen van honger en als hij om 6 uur nog had gedronken was ik bang dat hij om 8 uur niet hoefde. Maar niets is minder waar en ging op een keer na dat hij nog een klein slokje tussendoor kreeg, altijd goed. En tegenwoordig weet ik vaak niet eens wanneer hijvoor het laatst in de nacht of vroege ochtend heeft gedronken :)

Het zag er eerst naar uit dat ik niet naar het buitenland moet van mijn werk, maar gaat toch wel gebeuren. Ben er deels ook wel blij om. Even tijd voor mezelf en zelf bij de klant zitten, daarom benijd ik mijn collega nu zo.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119700482
Welkom kj :) gefeliciteerd met jullie zoontje!
  woensdag 28 november 2012 @ 08:37:29 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119700657
:w tot volgende topic :*
pi_119700732
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:14 schreef Tinuviel het volgende:

Mango wat een sneu verhaal. Kun je niet idd actie ondernemen? Misschien eerst zelf daarnaartoe en anders zo snel mogelijk vk f ha inschakelen. Moet je dan alleen niet weten welke dat zijn? Een kind krijgen zonder hulp van een vk of gyn, moet er net aan denken!

Mignonne, wat goed om te weten dat zonder kraamzorg de vk elke dag komt.

Nouja dat is niet standaard hoor, wel of niet dagelijks langskomen is een keuze die een vk kan maken, en zeker als het een eerste kindje is zal er voor vaker bezoeken gekozen worden. Er zijn oko praktijken die ervoor kiezen om de ouders een weegschaal te laten huren, kind iedere dag wegen en dat telefonisch doorgeven.
Ik wil even benadrukken dat het vooral NIET zo is dat mensen kunnen denken van ach als je geen kraamzorg neemt dan komt je verloskundige wel iedere dag langs dus niets aan t handje. T kost je verloskundige namelijk heel erg veel tijd die ze niet vergoed krijgt en ook niet per se heeft, daarbij blijft het een risico.

Ik weet wel dat jij dat niet zo bedoelde :) maar het is denk ik wel goed om nog even zo te zeggen.

Mango, ik zou er vooral niet tussenin gaan zitten. Vraag nog eens goed aan je moeder hoe het met dat kind ging en spoor haar dan aan actie te ondernemen, als het kindje echt heel suf is dan lijkt het me helemaal geen goed plan dat jij daar nog een afspraak gaat maken en langs gaat en dan pas kunt bellen. Wij kunnen van achter ons pc ook niet oordelen hoe het gaat natuurlijk, maar als ik het verhaal van je moeder hoor dan vind ik dat zorgwekkend klinken. Een melding AMK of iets anders kan later nog, dat kindje heeft een medische beoordeling nodig.
pi_119700795
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:37 schreef _evenstar_ het volgende:
gefeliciteeeeeeerd! Je kerel is alweer 1. Tot over iets minder dan een jaar in het volgende topic ;)
*poef* nu is het weg
  woensdag 28 november 2012 @ 08:54:12 #201
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_119700891
Evenstar, Ollie al weer 1!!!! Congrats!!!
Hoe gaat het nu met jullie?

Tot over 2,5 week in het dreumestopic!
(neeeee toch, ik ben toch pas net bevallen *huil*?)
pi_119700901
Ollie een jaar *O*
tot snel!

Kwisted, het ritme kan zo weer veranderen. Zou ik me nu nog niet druk om maken ;)

Mango, ik denk ook dat je beter je moeder kunt vragen of het een telefoontje naar de VK waard is.. Het klinkt zorgelijk, zou ook wel ongerust zijn geloof ik.. Het is geen speelgoedpop ofzo, waar je even wat mee probeert..

Hier even huilebalkje oprapen.. Was iets te vroeg wakker vanochtend.. Dus zal er zo wel vroeg in willen..
pi_119700915
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:37 schreef _evenstar_ het volgende:
Ook alweer 1 jaar :o

*G* *G* *G*

gefeliciteerd met Olliebollie!

En tot over 1,5 maand bij de dreumesjes!

fotospam? O-)
pi_119700924
Hai!Na jaren lurken op fok,en ook al geruime tijd een ongebruikt account besloten me toch maar eens te melden!
Ik ben mama van AM(14)D(10)en J.olie geboren op 26september jl. Vooral gewend te lurken lijkt t me toch wel leuk zo af en toe eens mee te kletsen. Ik lees al zolang mee op OUD dat het lijkt of ik jullie allemaal al ken hahaha!
pi_119700993
Welkom voetbalmama ;)

och Mango, wat een naar verhaal. ;(
pi_119701226
Hoi Soccermom!
Gezellig dat je komt kletsen!

Hier ligt er weer eentje.. Normaal tussen 10 en 11, nu een uurtje eerder en direct stil. Heeft echt te kort geslapen vannacht. En gisteren overdag ook al.. Vandaag lekker bijslapen!

NTS, het zijn echt al mini-mensjes aan het worden he.. Nog 3,5 week dan is het een echte dreumes.
pi_119701233
Ik wil Midas graag (halve) druifjes geven. Om mee te klooien maar met als doen om ze op te eten natuurlijk (beetje wennen aan stukjes dus). Moet ik het velletje er dan ook afpeuteren of krijgt hij dat wel weg? Van zijn brood snijd ik ook geen korstjes meer af.

En volgens mij komen er boventanden door. Gezien de mega poepluiers :X
Combinatie van een mega poepluier met een ontzettend beweeglijke baby is dat alles onder de poep zat. Zelfs op de muur..... maar goed, die wordt binnenkort toch roze geverfd ;)
  woensdag 28 november 2012 @ 09:17:17 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119701299
Ik maakte er kwartjes van Kyara, en met vel en al...die vind je wel weer in de luier terug :X
pi_119701323
Mango, wat een naar verhaal. Als er echt iets aan de hand is zou ik niet wachten tot je zelf een afspraak hebt gemaakt. Denk dat het goed is vandaag nog eens bij je moeder na te vragen of het haar verstandig lijkt de verloskundige op de hoogte te brengen. Dan kan de verloskundige het oppakken en eventueel nog begeleiding/ advies geven.

Kyara, hier gingen halve druiven met velletje goed. En sinds kort ook gewoon partjes mandarijn met velletje. Als ik zelf een mandarijn wil eten worden de partjes gewoon uit m'n hand gepakt. :D Dus nu eet ik ze maar als hij slaapt, want mandarijntjes :9
pi_119701328
Daan krijgt de velletjes wel weg.. Wel halve idd doen, anders kunnen ze zich verslikken.
Hopelijk zijn de tanden snel door..
pi_119701364
Ga ik proberen. Bedankt!
En die velletjes die vind ik dan ook wel weer op de mujur terug :')

Mango, ik ben het eens met Soempie en Mignonne. Als er echt iets aan de hand is dan heb je geen tijd om eerst zelf nog een afspraak te maken om langs te gaan maar dan moet er gewoon nu iemand ingeseind worden.
pi_119701367
Luuk en het kindje van Phaidra. O+

Ik ga er gewoon een beetje van rammelen. :|W

_evenstar_ gefeliciteerd met je dreumes! *O*
  woensdag 28 november 2012 @ 09:29:19 #213
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119701547
:o :o :o Wow Asy, Huubke heeft er zin in of niet! Snellerd!

Phaidra, wat een mooi manneke! O+

KJ, Welkom en Gefeliciteerd! Mooi ventje O+

Evenstar Gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O*

Pfff mango, vind het nogal een heftig verhaal hoor van je kennis....Denk dat er toch wel wat hulp moet worden geregeld :{ .....En misschien dat je moeder dat wel kan regelen, die heeft tenslotte die baby ook gezien.
pi_119701729
Ik heb al een update. Mijn moeder heeft vanochtend met ze gebeld om te informeren hoe het ging. Gisteren, vandaag en morgen is er kraamzorg aanwezig op aangeven van de vk. Gisteren is er ook een Lk geweest. Mama is nu gestart met kolven en fingerfeeden. Kindje had wel al melk binnengekregen. Maakte volgens papa een wakkere indruk.

Mijn moeder belt overmorgen weer, als de kraam weg is, en dan kijken we of we samen daarheen kunnen gaan. En verder durfde mijn moeder het wel aan om in de tussentijd op de zorg van de ouders te vertrouwen.

(hierna verzandde het gesprek in een discussie over mijn eigen onzekerheid tijdens de kraamtijd en dat mijn moeder zich toen ook afzijdig heeft gehouden, omdat ze ons de kans wilde geven om als ouders te leren. Hoewel ik dat bij deze piepjonge hippies toch een ander verhaal vind. Maar goed.)
pi_119701730
Kyara, hoe gaan jullie het doen met de verjaardag van Midas? Komt er veel visite of houden jullie het rustig/ klein?

Hier nu al dilemma's over de verjaardag. :') Zo heb ik al een jaar in m'n hoofd welke driewieler ik zou willen voor M. (als hij aan een driewieler toe is). En nu heeft een van de oma's opeens een driewieler gekocht voor z'n verjaardag. En ik voel me zo ondankbaar dat ik er niet zo blij mee ben. :{ Aan de andere kant had ik de dag ervoor juist aangegeven dat ze bij grotere cadeaus beter na kon vragen of M. het niet al heeft of dat hij het al krijgt (omdat ze een blokkenkar wilde kopen en die hebben we al).

/zeur. :')
pi_119701743
Mooi dat kraamzorg nu ingeschakeld is. :Y
  woensdag 28 november 2012 @ 09:43:33 #217
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119701791
herkenbaar soempie.....Dan heb je zelf iets in je hoofd wat je graag wilt geven....Logisch dat je daar van baalt ;)
Oma's zijn gewoon eigenwijs. #ervaring

Fijn om te lezen Mango!
pi_119701806
Mango, fijn dat de kraam er is. Hopelijk kan die ze zo goed op gang helpen!

Soempie.. Lastig. Zeker als je een bepaald type op het oog had. Kun je deze niet nog ruilen voor dat type? Of zou je dan oma voor het hoofd stoten?
pi_119701810
Fijn Mango!

Soempie, ik denk dat wij het redelijk rustig houden met alleen de directe familie en gewoon op de dag zelf. Slingers, taart en liedje zingen.

Wat betreft de cadeaus vind ik het ook heel lastig. Mijn moeder wil heel graag zo'n driewieler met een duwstang kopen. Zelf had ik meer mijn zinnen gezet op een wishbone bike (hoewel hij daar nu nog niks meer kan...) en dan met een bijdrage van iedereen.

Sowieso heeft hij al zoveel speelgoed. Sinterklaas komt er nog aan en waarschijnlijk neemt iedereen die straks op kraamvisite komt ook nog iets voor hem mee..... dus ja, wil ook graag iets groters/duurzamers.

Jij nog ideeen?

trouwens, dat boek van Steven Pont wat jij aanraadde heet Mensenkinderen toch?
  woensdag 28 november 2012 @ 09:45:49 #220
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119701834
Kyara.... dreumestopic...picture :P
pi_119701854
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:43 schreef PureEvil het volgende:
herkenbaar soempie.....Dan heb je zelf iets in je hoofd wat je graag wilt geven....Logisch dat je daar van baalt ;)
Oma's zijn gewoon eigenwijs. #ervaring
Blij dat het herkenbaar is. :D Ik dacht dat het nu wel over zou zijn, de frustratie over zulke dingen. Vlak na de geboorte was het namelijk precies zo, maar dan met de adviezen. Ik dacht dat ik al die nare gevoelens mooi los had kunnen laten en nu heb ik ze weer. :@ Aan de ene kant vind ik het heel lief, maar aan de andere kant baal ik als een stekker. En ik krijg het niet voor elkaar om het op een vriendelijke manier goed over te brengen, zonder dat ze gekwetst is.
pi_119701901
Gefeliciteerd evenstar! *O* hij is alweer 1!

Kj gefeliciteerd O+ wat een mooierd! Fijn dat jullie snel naar huis konden
pi_119701933
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:46 schreef Soempie het volgende:

[..]

Blij dat het herkenbaar is. :D Ik dacht dat het nu wel over zou zijn, de frustratie over zulke dingen. Vlak na de geboorte was het namelijk precies zo, maar dan met de adviezen. Ik dacht dat ik al die nare gevoelens mooi los had kunnen laten en nu heb ik ze weer. :@ Aan de ene kant vind ik het heel lief, maar aan de andere kant baal ik als een stekker. En ik krijg het niet voor elkaar om het op een vriendelijke manier goed over te brengen, zonder dat ze gekwetst is.
ik ben ook blij dit te lezen. Hier krijgen hormonen meestal de schuld :@

soms ook best handig trouwens
pi_119701952
Ja, mensenkinderen. :Y

Hier staat op het lijstje:
schommel
duplo
prentenboeken
puzzeltjes
speelgoed gereedschap
speelgoed van hout vind ik altijd leuk
muziekinstrumentjes (trommel, xylofoon)
enz.
pi_119701956
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 08:54 schreef Deepfreeze het volgende:

Kwisted, het ritme kan zo weer veranderen. Zou ik me nu nog niet druk om maken ;)

En dit :9

S heeft ook doorgeslapen, en lekker tot 11u smorgens uitgeslapen. Tot 6u smorgens geslapen, nu tot 8u smorgens. Vaak wakker snachts, maar 2x wakker snachts. Je hebt een tijdje een ritme maar dat veranderd ook weer snel.
Geniet van een goed ritme!
Door sprongetjes, tandjes, ziek zijn etc veranderen die slaapjes vaak weer.
pi_119702024
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:51 schreef Soempie het volgende:
Ja, mensenkinderen. :Y

Hier staat op het lijstje:
schommel
duplo
prentenboeken
puzzeltjes
speelgoed gereedschap
speelgoed van hout vind ik altijd leuk
muziekinstrumentjes (trommel, xylofoon)
enz.
Muziekinstrumentjes heeft hij al bij mijn moeder. Voorlopig hou ik de herrie nog even daar :D

Ik kom inmiddels ook al om in de houten puzzels en houten blokken. Schommel is leuk maar kan niet in onze tuin. Boeken heeft hij ook al heeeeeel veel. Hij is nu vooral weg van die dikke nijntje boeken die hij zelf kan "lezen". Duplo krijgt hij van/voor Sinterklaas :Y

En ik krijg van/voor sinterklaas het boek van Steven Pont :)
pi_119702028
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:50 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik ben ook blij dit te lezen. Hier krijgen hormonen meestal de schuld :@

soms ook best handig trouwens
Misschien kan ik het gooien op ongesteldheid als ik toch aan wil geven dat ze niet zomaar zulke dingen moet kopen. :D :+
  woensdag 28 november 2012 @ 09:54:42 #228
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119702030
Dank , als ik het red doe ik foto's op lappie :) mijn oudjes komen vandaag over O+ dus druk !
pi_119702068
Hoe gaan jullie het doen met M's verjaardag Soempie? Op een zondag is in elk geval wel iedereen vrij.
pi_119702186
Daan heeft de Vtech toettoet garage gehad op sinterklaas. Ook leuk voor de 1e verjaardag. Ok, ding maakt lawaai, maar als mijn mini en maxi er samen voorliggen te spelen *;
pi_119702334
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 09:56 schreef Kyara het volgende:
Hoe gaan jullie het doen met M's verjaardag Soempie? Op een zondag is in elk geval wel iedereen vrij.
Ja, lastig. We hebben niet zo'n groot huis en wel een grote familie. Nu komt dus een oma (niet z'n echte oma) de dag ervoor. Helemaal goed, maar aan de andere kant wil ik dan nog niet alle versieringen ophangen en een taartje doen voor M. Dat wil ik op z'n echte verjaardag, zodat die dag het meest bijzonder is (en niet zo van: oh, ja, dat heb ik allemaal gister al gezien). Maar, ik denk dat de oma dan wel wat teleurgesteld is, omdat ze verwacht dat we het gewoon over twee dagen spreiden. Aan de andere kant komt het mij weer goed uit dat ze niet op zondag komen, omdat we niet zo heel veel ruimte hebben.

En dan denk ik: ik maak me druk om niks. Maar ik ken haar ook een beetje en ze kan best snel gepikeerd zijn. Vooral omdat ze het vaak vergelijkt met z'n echte oma en opa, die dan natuurlijk op zondag komen.

Wat zouden jullie doen? -O-

Ik denk dat ik aangeef dat we zondag echt z'n verjaardag vieren met alles erop en eraan. Dat ik het leuk vind als ze zaterdag komen, omdat het dan niet zo druk is, maar dat ze zondag natuurlijk ook welkom zijn. Dan maar een propvol huis. :')

Ik herken mezelf gewoon niet meer. Waarom maak ik me hier druk om. |:(
pi_119702377
Heb je het al overlegd met de papa? Toen ik dat deed kreeg ik te horen: Maak je niet druk :')
Ze merken er toch weinig van. JA MAAR IK DUS WEL HE :( :(
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119702553
Bij nr1, de 1e verjaardag deden we alles op 1 dag.. Geloof dat het daarna nog 1 keer voorgekomen is, maar verder lekker spreiden ;)
Iedereen heeft er meer aan. De jarigen worden niet zoveel geprikkeld (Had Chris veel last van). De gasten kunnen de jarige ook rustig aandacht geven, ipv erom te moeten vechten. En de ouders kunnen ook even van hun jarige genieten ipv maar lopen..
Bij Chris viel het meestal doordeweeks, dan gingen we een dagje met zijn 3-en weg. En dan in het weekend ervoor of erna de beide families. Allebei een dag.
Nu met Daan komen mijn ouders 2 weken eerder, ivm vrije weekend van hun bedrijf (boerderij, dus ook zondag altijd snel weer weg). Mijn schoonouders weet ik niet. Die zien we een halve week later al voor kerst. Dus misschien zij het weekend ervoor, of de dag zelf..
:P
pi_119702642
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:10 schreef Tally het volgende:
Heb je het al overlegd met de papa? Toen ik dat deed kreeg ik te horen: Maak je niet druk :')
Ze merken er toch weinig van. JA MAAR IK DUS WEL HE :( :(
Goed punt. Hij vindt dat we het moeten doen zoals we het zelf willen. O+

Deepfreeze, daar zit ook wel wat in. Ik had juist gedacht: als we het zondag doen, dan is het ook in een dag klaar en is het niet twee dagen druk voor M. Ik ga het nog een keer overleggen. :')
pi_119702715
Ik denk dat zo'n 1e verjaardag toch sowieso voor jezelf is. En voor de foto's.
Wij hebben gelukkig (?) een kleine familie dus dat moet wel passen. En ik zou me er dus ook druk om maken :@

Even iets anders: Midas heeft vandaag al 3 poepluiers gehad. Allemaal erg dun en de laatste was bijna slijmerig. Hij eet en drinkt verder wel goed en oogt ook niet ziek of zo. Moet ik ergens op letten?
  woensdag 28 november 2012 @ 10:27:28 #236
244125 laziness
pi_119702776
Soempie, wij wonen klein en het zat stampensvol op de 1e verjaardag en ik heb alleen maar lopen rennen en had het warm! (in februari) En we kwamen stoelen te kort en en en....

Als je het kan spreiden zou ik het doen geloof ik. Al wil je eigenlijk iedereen bij die eerste keer die mooie taart e.d. maar voor je eigen rust is het wel beter om het te verdelen.
Of huur een zaaltje. Daar zit ik nu aan te denken.
pi_119703100
Zo, hier net een huilbui van 10 minuten :{
Geen idee wat hem dwars zat, maar tijdens verschonen en aankleden brak ineens de hel los, incl krijsen. Knuffelen, fles aanbieden, neerleggen, niks hielp. Uiteindelijk weer tot op de romper gestript (hij was helemaal warm van opwinding) en met hem rondgelopen. Dat was dan wel goed ofzo. :?

Wordt tijd dat er een Help-knop op komt te zitten. Pff.
pi_119703533
En!!! Ik moest deze even showen. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_119703658
Evenstar, gefeliciteerd met je knul *O*

Hannah's eerste verjaardag hebben we thuis gevierd en veel mensen uitgenodigd. Nu hebben we best een groot huis, maar het was toch wel erg druk.
Mia's verjaardag vieren we in Oostenrijk, samen met mijn ouders en schoonouders :)
pi_119703895
Mango fijn dat er hulp is bij het gezin.

Eerste verjaardagen hebben we hier gevierd in 1 keer, druuuhuuuk.
Maar ik heb echt de schurft aan spreiden :') dan zit ik drie keer in alle zooi en gedoe en met hyperdepieper kinderen. Ik geloof dat ik er zelf liever in 1 keer vanaf ben. Veel eten koken, taarten maken/kopen, kroepoek bakken, de hele hut aankleden en achteraf de bende ook weer opruimen, doe mij maar eenmalig :P

Spreiden gaat bij de jongste ook niet heel lekker omdat mn schoonmoeder de week ervoor jarig is dus die viert het dan, en mn eigen moeder de week erna, B. werkt op zaterdag dus we zijn altijd op de zondagen aangewezen qua vieren. Voordeeltje is wel dat ik 3 dagen voor de jongste jarig ben, dat vieren we dus tegelijk. Ben ik daar ook gelijk vanaf :+
pi_119704108
Dan is er maar 1 oplossing Mango .. lekker bij mama zijn :-)
Jouwes ook al van die mooie donkere kraaloogjes. Heeft de mijnes ook :-)
pi_119704276
Mango, gekke bui, maar kan gebeuren. Is het nu wel goed?
Mooie foto!!
pi_119704291
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:55 schreef Mangostine het volgende:
En!!! Ik moest deze even showen. O+

SPOILER
O+ wallaboo? Fijn ding hè!

Hier een drama nacht. Kind om half elf klaarwakker in bed gelegd, na honderd keer speen terugstoppen uiteindelijk tussen ons in gelegd, half uurtje liggen suffen en toen weer voeden. Gaap... Daarna sliep hij van half vier tot 7 u en ik ook.

Kwisted, mijn baby van bijna zes weken krijgt bv op verzoek, ongeveer zes voedingen per dag en gemiddeld vier uur ertussen. Slapen doet hij overdag beter dan 's nachts. Dan laat hij ook minder tijd tussen voedingen. Nu slaapt hij dus al sinds een uur of acht (en ik ook).

Vandaag kijken voor een slaapzakje, dan heeft hij het iig niet koud. Zijn die van de Hema op kledingmaat? Ik schat hem nu op 58 cm, maat 68-80 zal dan te groot zijn denk ik?

[ Bericht 1% gewijzigd door Mineola op 28-11-2012 11:48:25 ]
pi_119704440
Eerste verjaardag van Floris hebben we in 1x.gevierd. Nou hebben we niet zo'n grote familie en waren er ook mensen op,vakantie.
Verspreid zou ik ook niet zo snel doen om de reden die mignonne zegt.
Voordeel was dat het heerlijk weer was, dus dat we buiten konden zitten.
Eerste verjaardag gaan we denk ik maar vieren met verjaardag van oudste. Zit namelijk 18 dagen tussen, vriend is eind juni jarig, schoonmoeder ook, schoonvader is een week na.de dame jarig. Dus ga niet.3 verjaardagen in die tijd doen :P plus dat er vast mensen op vakantie zijn dan.
pi_119705007
En nu verder teruggelezen:

Evenstar en O: gefeliciteerd! *O*

KJ, welkom en nog gefeliciteerd met Luuk. Wat een mooie kerel en wat fijn dat je bevalling naar wens verliep!

Kwisted, lekker dat het nu goed ging! Oefening baart kunst :D

Mango, wat een naar verhaal. Ik zou er ook mee zitten hoor. Hopelijk gaat het daar nu de goede kant op nu er hulptroepen zijn.
  woensdag 28 november 2012 @ 11:44:05 #246
244125 laziness
pi_119705067
Veel te groot is die hema 68-80 dan mineola.
Ik zou bij prenatal kijken.
pi_119705139
Ah bedankt voor de tip. Ik had die lengte plus 10 cm in m'n hoofd maar dat gaat dus niet op hier.
  woensdag 28 november 2012 @ 11:47:55 #248
244125 laziness
pi_119705188
Je kindje met maat 80 moet er ook nog in kunnen dus dat ding is echt veel te ruim bij de hals in ieder geval en daardoor gevaarlijk helaas.
pi_119705315
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:20 schreef Mineola het volgende:

[..]

O+ wallaboo? Fijn ding hè!

Hier een drama nacht. Kind om half elf klaarwakker in bed gelegd, na honderd keer speen terugstoppen uiteindelijk tussen ons in gelegd, half uurtje liggen suffen en toen weer voeden. Gaap... Daarna sliep hij van half vier tot 7 u en ik ook.

Kwisted, mijn baby van bijna zes weken krijgt bv op verzoek, ongeveer zes voedingen per dag en gemiddeld vier uur ertussen. Slapen doet hij overdag beter dan 's nachts. Dan laat hij ook minder tijd tussen voedingen. Nu slaapt hij dus al sinds een uur of acht (en ik ook).

Vandaag kijken voor een slaapzakje, dan heeft hij het iig niet koud. Zijn die van de Hema op kledingmaat? Ik schat hem nu op 58 cm, maat 68-80 zal dan te groot zijn denk ik?
Die past mijn baby van 10 maanden en ruim 72 cm nu goed. En dan zijn de mouwen nog steeds te lang. Zou ik niet doen dus ;)

En de hema neemt die lengte + 10 cm natuurlijk zelf al mee. Als je een slaapzaak maat 62 hebt, zal die al 72 cm zijn ongeveer.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  woensdag 28 november 2012 @ 11:55:37 #250
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119705459
Hier heeft oma ( moeder van D. ) het bij hun versierd en doen we straks een mini taartje oid en niks bijzonders. Mijn ouders komen vanavond O+
Zaterdag doen we combi feest voor Oliver en Arwen bij de vriend van D zijn moeder komen 30 man dat past hier niet :') en dan met echte taartjes :cakejes etc :) ivm Arwen haar verjaardagvakanties etc en hoop ander gedoe , die krijgt nog wel een ander mini feestje nog :p maar Arwen vond dit leuk zo ook :) en Oliver heeft toch het besef nog niet.
pi_119705607
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:51 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Die past mijn baby van 10 maanden en ruim 72 cm nu goed. En dan zijn de mouwen nog steeds te lang. Zou ik niet doen dus ;)

En de hema neemt die lengte + 10 cm natuurlijk zelf al mee. Als je een slaapzaak maat 62 hebt, zal die al 72 cm zijn ongeveer.
Mijn dame past echt niet meer in de 60 cm slaapzakken hoor. En die is bijna 63 cm :)
70 cm heeft ze nu
  woensdag 28 november 2012 @ 12:01:53 #252
244125 laziness
pi_119705649
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Mijn dame past echt niet meer in de 60 cm slaapzakken hoor. En die is bijna 63 cm :)
70 cm heeft ze nu
68-80 moet ze passen toch? Daar ging het over.
pi_119705697
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:01 schreef laziness het volgende:

[..]

68-80 moet ze passen toch? Daar ging het over.
Ik reageerde op de 10 cm die.erbij geteld.zat :)
pi_119705766
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:00 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

70 cm heeft ze nu
Oh wat suf. Ik zou niet be-denken dat je slaapzakken twee maten groter zou moeten kopen. Nou ja, verkeerde info dus, maar 68-80 lijkt me voor mineola's pulletje in ieder geval veel te groot ;)
  woensdag 28 november 2012 @ 12:05:49 #255
244125 laziness
pi_119705767
Oh ja ik lees het :P
Maatje 62 is ook echt voor een baby met maatje 62 toch? Dus idd tot een cm of 62 lengte ook.
De prenatal werkt gewoon met cm en is makkelijker vind ik. Die hebben 60 en 70 en 90 en 110cm.
pi_119705788
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:05 schreef laziness het volgende:
Maatje 62 is ook echt voor een baby maatje 62 toch? Dus idd tot een cm of 62 ook.
De prenatal werkt gewoon met cm en is makkelijker vind ik. Die hebben 60 en 70 en 90 en 110cm.
Dabedoelikja :D
pi_119705841
Hema rekent dus in maten en niet in cm, dat bedoelde ik.
(En ja, die maten zijn ook cm natuurlijk, maar toch :+)
pi_119705860
Oh spuit elf
pi_119705877
Ik zou bij cm's dus de lengte + 10 aanhouden, en bij maten gewoon de maat van je kind. Jeetje zeg, hogere wiskunde zo'n baby :+
pi_119706031
S heeft ook 68-80 van de Hema, met haar 74cm is de slaapzak ruim maar wel passend.
Heeft idd een brede hals

En O+ phaidra en mango lieve foto's!

Eerste verjaardagen, echt een bijzondere dag. Vond 6mnd ook heel speciaal :@ gebakjes gehaald en een fotoboek gemaakt haha
pi_119706037
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:05 schreef laziness het volgende:
Maatje 62 is ook echt voor een baby met maatje 62 toch? Dus idd tot een cm of 62 lengte ook.
Die 56/62 (geloof ik) slaapzak vd Hema pastte haar ook niet meer. Die is ongeveer even groot als de 60 cm.
Toen ik ze bij haar aantrok was denk ik ruim een maand geleden en toen was ze 2 cm kleiner.
Heb nu de 70 cm, maar.ze heeft ze eigenlijk nooit.aan :')
Ik denk dat 68/80 wel vrii groot nog is, zal straks s meten :D

Mineola, ik wil anders wel een 60 cm naar je opsturen? (en het is niet zo dik, dus.misschien dat de post nu wel meewerkt :'))
pi_119706068
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:24 schreef Kyara het volgende:
Ik denk dat zo'n 1e verjaardag toch sowieso voor jezelf is. En voor de foto's.
Wij hebben gelukkig (?) een kleine familie dus dat moet wel passen. En ik zou me er dus ook druk om maken :@

Even iets anders: Midas heeft vandaag al 3 poepluiers gehad. Allemaal erg dun en de laatste was bijna slijmerig. Hij eet en drinkt verder wel goed en oogt ook niet ziek of zo. Moet ik ergens op letten?
Haar eerste verjaardag was kut ivm familie-drama maar we hebben foto's waarop het een heel feest lijkt. Heeft niet meer dan 2 uurtjes geduurd.

Tandjes? Kauwt hij op zn handjes? Of op alles wat hij tegenkomt? Kiesjes kunnen ook al komen. Bij Zoë zijn die best een drama want ze krijgt er 5 tegelijk.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_119706540
Ik heb een 70cm slaapzak in bestelling bij een zaak hier. Is nog niet eenvoudig om die te vinden. Hema en C&A hebben online en irl alleen grotere maten. Prenatal is hier niet en online ook alleen grotere.
Ik ben dan wel op zoek naar een 4 seizoenen slaapzak.
pi_119706875
http://www.baby-dump.nl/i(...)k=1381&groep_id=1381

Heeft wel wat slaapzakken 70cm
Een 4seizoenen slaapzak? Zo lang past een baby toch niet in een 70cm? iig S heeft m niet zo lang aangehad
  woensdag 28 november 2012 @ 12:49:13 #265
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_119707093
Wij hadden voor Cristel ook een zomerslaapzak maat 70cm, van de prenatal. je zou eventueel nog op marktplaats kunnen kijken? Want idd, ze liggen er niet zo heel lang in...

daarna zijn wij overgegaan op slaapzak van 100cm geloof ik (ik had geen andere) En onderkant van de slaapzak stopte ik in tussen het matras ;)
pi_119707130
Son als je er eentje wil opsturen graag! O+ Heb je mijn adres nog? En laat me even de kosten weten. T jasje wordt veel gebruikt trouwens!

post, don't get me started on that :X nu weer een pakketje dat zogenaamd al bezorgd is, not.
pi_119707596
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:50 schreef Mineola het volgende:
Son als je er eentje wil opsturen graag! O+ Heb je mijn adres nog? En laat me even de kosten weten. T jasje wordt veel gebruikt trouwens!

post, don't get me started on that :X nu weer een pakketje dat zogenaamd al bezorgd is, not.
Gaat lekker daar!
Volgens mij sta je nog in mn pm :D ik ga even kijken!
En wat leuk van t jasje :D

Nog voorkeur, een witte van de Hema of een lichtgroene/lichtblauwe van geen idee waar :)
pi_119707938
Geen voorkeur hoor. Toevallig eentje met lange mouwen? Superlief, dankjewel!
pi_119707978
Ik wilde graag 4 seizoenen ivm de afritsbare mouwen. M houdt zichzelf goed op temperatuur en ik wil dat enigszins kunnen reguleren (mouwen, pyjama, deken dus naar behoefte aan of aflaten). Ik weet nu ook niet hoe snel ie groeit, huidige tempo is 4cm per maand, dan zou ie er 2-3 mnd mee kunnen doen. In feb kan het soms alweer warmer zijn.
pi_119708409
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:15 schreef Mangostine het volgende:
Ik wilde graag 4 seizoenen ivm de afritsbare mouwen. M houdt zichzelf goed op temperatuur en ik wil dat enigszins kunnen reguleren (mouwen, pyjama, deken dus naar behoefte aan of aflaten). Ik weet nu ook niet hoe snel ie groeit, huidige tempo is 4cm per maand, dan zou ie er 2-3 mnd mee kunnen doen. In feb kan het soms alweer warmer zijn.
prenatal heeft kleine slaapzakjes mét afritsbare mouwtjes :Y Heb ik van mn schoonzusje gekregen voor Saartje.
pi_119708531
Deze hebben wij, is 60cm. Online verkrijgbaar voor 22 euro. Zijn er meerdere voor niet teveel geld, in kleine maten met afritsbare mouwtjes :Y
pi_119709044
Mineola, wij hebben deze van 60cm
http://www.prenatal.nl/sh(...)vVisit=true&id=90862

Onze meid is 60 cm en weegt 5.5kg. Ze past er perfect in. Wij hebben ook die van de Hema maat 68/80? Die is veelste groot bij haar nek.
pi_119709112
en gefeliciteerd Evenstar!! *O*

En hoi soccermom!! :W Leuk dat je na die tijd lurken nu meepost. Is toch leuker hoor ;) Onze minis liggen dicht bij elkaar. F.leur is van 22 sept!
  woensdag 28 november 2012 @ 13:52:51 #274
244125 laziness
pi_119709207
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:32 schreef Cocotrimonium het volgende:
Deze hebben wij, is 60cm. Online verkrijgbaar voor 22 euro. Zijn er meerdere voor niet teveel geld, in kleine maten met afritsbare mouwtjes :Y
[ afbeelding ]
22 euro vind ik best veel voor iets wat al heel snel weer te klein is.
Marktplaats of OUD v&a kan je er goed in voorzien denk ik :Y
pi_119709239
Welkom Soccermom!

Hmm dat van die slaapzakjes is een goede. Denk dat ik daar over niet al te lange tijd ook naar moet gaan kijken. D schopt nu de dekentjes nog weleens van haar af en dan wordt ze weer huilend wakker :')

Ik heb het voor nu opgelost door een flanellen luier zeg maar onder haar bibs, en dan dubbel geslagen over haar beentjes heen. Linker en rechter flap over elkaar heen gevouwen en vastgeplakt met leukoplast (zo deden we dat in de kraamweek ook). Kan ze voor nu in ieder geval niet meer haar dekentjes weg schoppen en lekker warm (geen broekje aan, alleen rompertje en truitje) :)

En voor ''s nachts de puckababy maar voor mijn gevoel begint ze daar ook al aardig uit te groeien.
pi_119710431
Oh ja, slaapzakken.

Hier een 4 seizoenen slaapzak (gelukkig geleend van een vriendin want dat ding kost nieuw geloof ik 70 euro of zo :X ). Prima slaapzak op zich maar het 4 seizoenengedeelte was overbodig. Hij is er in het voorjaar in gegaan (zomerdeel) en daar slaapt hij nog steeds in. En hij is bijna te klein dus het hele winterdeel + mouwen heeft hij nooit aan gehad. :')

Ik wil nu graag een winterslaapzak met lange mouwen maar vind de maten ook lastig. Hij zit nog ongeveer in maat 80 maar ik ben dan weer bang dat zo'n hema slaapzak in maat 68-80 voor hem weer (snel) te klein zal zijn. Liefst met afritsbare mouwen.

Iemand een idee?
pi_119710461
Ik heb deze, bewust niet met lange mouwen.
voor 10.95

Ik vond zo'n 4 seizoenen ding veel te duur, want ze groeien er toch best snel uit?
  woensdag 28 november 2012 @ 14:33:02 #278
244125 laziness
pi_119710476
90cm kyara bij de prenatal. Daar kan hij dan nog een tijdje mee vooruit maar die zitten wel pas met maat 80 vond ik vorig jaar.
Eind van de winter heb ik O. in 86/104 gestopt toen en dat ging ook en die passen nu ook nog prima dus toch het geld waard.
Volgens mij schelen ze precies ongeveer een jaar die van ons.
  woensdag 28 november 2012 @ 14:34:28 #279
244125 laziness
pi_119710523
Skoap in maat 86-104 slaapzak zit je kind wel twee winters en zomers maar alle maten daarvoor niet en zijn dus zonde van het geld vind ik als het die vier seizoenenslaapzak betreft.
pi_119710617
Maar als ik kijk naar lengtematen dan zou M nu in 70 cm passen. En de daaropvolgende lengtemaat is 90 cm? Dan ben ik toch een half jaar verder?
pi_119710725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:36 schreef Mangostine het volgende:
Maar als ik kijk naar lengtematen dan zou M nu in 70 cm passen. En de daaropvolgende lengtemaat is 90 cm? Dan ben ik toch een half jaar verder?
Billie is net over naar 90cm. Die is nu 8 maanden.
  woensdag 28 november 2012 @ 14:40:14 #282
244125 laziness
pi_119710737
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:36 schreef Mangostine het volgende:
Als je kindje uit 70cm is gegroeid past het wel in die van 90cm zonder dat het gevaarlijk is. Alleen ja soms overlappen de seizoenen dan en aan de onderkant is de slaapzak wat lang. Maar dat geeft niet zo. Het is meer de halsopening die goed moet zitten.
Ik vind tussen 70cm en 90cm van prenatal heel mooi die van de hema van 68-80 passen :D
pi_119710774
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:33 schreef laziness het volgende:
90cm kyara bij de prenatal. Daar kan hij dan nog een tijdje mee vooruit maar die zitten wel pas met maat 80 vond ik vorig jaar.
Eind van de winter heb ik O. in 86/104 gestopt toen en dat ging ook en die passen nu ook nog prima dus toch het geld waard.
Volgens mij schelen ze precies ongeveer een jaar die van ons.
Thanx! Ga ik daar even kijken.

Volgens mij ook. Wanneer wordt Puck 2?
pi_119710780
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:40 schreef laziness het volgende:

Ik vind tussen 70cm en 90cm van prenatal heel mooi die van de hema van 68-80 passen :D
Ja, zo heb ik het ook gedaan. Nu worden die van de hema te klein en gaat hij over op de 90 van prenatal. Het verschil tussen de 70 en 90 vond ik wel erg groot namelijk.
  woensdag 28 november 2012 @ 14:42:02 #285
244125 laziness
pi_119710801
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Thanx! Ga ik daar even kijken.

Volgens mij ook. Wanneer wordt Puck 2?
8 februari.
En Midas?
pi_119710803
* Kyara gaat binnenkort naar prenatal
pi_119710827
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:42 schreef laziness het volgende:

[..]

8 februari.
En Midas?
11 januari

Ik weet in elk geval wel dat ze veelal in dezelfde maat hebben gezeten. Volgens mij kwam het grootste deel van Midas' zomerkleding van jullie af :D
  woensdag 28 november 2012 @ 14:44:13 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119710878
Phaidra wat een schatje zeg O+

KJ wat een mooie foto... O+ En wat zit je heerlijk op je roze wolk!!

Mango wat een verhaal van dat kennisje van je.. :X pfff. Ik snap dat soms niet hoor, zulkle mensen :? Verschillende inzichten van anderen kunnen toch juist bijdragen soms? En je kan er zelf uitpikken wat je wilt.. Wat verschrikkelijk van dat kindje ook zeg, bah -O-
Gelukkig gaat het al beter als ik het zo lees..

Fijn dat je iig bij je werk mag blijven, maar wel een spannende tijd dus.. :*
En wat een dropje zeg!! Ohhh smelt O+ O+

Evenstar gefeliciteerd!! :*

Welkom Soccermom! :* Gezellig dat je nu ook meekletst!

Kyara :D succes met de tandjes van Midas.. fijn dat de muur nog geverfd moet worden dan ja haha XD :')

Ik gebruik geen slaapzakje, wij leggen haar gewoon in haar kleertjes (want altijd zacht) in bedje, met dekentje strak ingestopt aan beide kanten. We leggen haar altijd met armpjes eronder maar ze wurmt ze er toch altijd weer uit :') Maar ze slaapt wel lekker. Ik laat het dekentje bij haar voetjes/beentjes net wat losser dan bovenaan, kan ze wel lekker bewegen maar niet het dekentje van zich afschoppen :) Gaat prima! En alleen haar handjes zijn soms ijsklompjes maar voor de rest is ze altijd warm :P
pi_119711093
Wij zijn nu met een slaapritueel begonnen, vandaar het slaapzakje, plus het feit dat ik mijn kind al een paar dagen op rij telkens met zijn hoofd tegen de hoofdzijde van de wieg aantref. Hij trappelt zichzelf naar boven.
pi_119711221
Dank u allen voor de tips, ik wacht even die van Son af en anders ga ik even langs Prenatal. Skoap, die van jou komt daar ook vandaan?

Dan nu issue nr 2 :@ :wat trek je aan onder een slaapzak? Kleertjes? Alleen een romper en pyjama?
Of hangt dat af van of je nog een deken over de slaapzak doet? Mijne schopt z'n deken niet weg maar wil die vooral niet te hoog opgetrokken hebben.
  woensdag 28 november 2012 @ 14:57:21 #291
244125 laziness
pi_119711307
Ligt aan het weer en je huis en het soort slaapzak en deken.

Ons huis is heel koud dus op het koudste punt in de winter was het romper, pyjama, winterslaapzak met lange mouwen en een dikke deken.

Het is een beetje spelen en kijken wat je mini fijn vindt. Liever te koud dan te warm want dat eerste geven ze sneller aan dan dat laatse en is minder risico.
pi_119711333
ja volgens mij kun je dus variëren... met of zonder pyjama/ deken/ mouwen.
Wat lazi zegt dus.
pi_119711588
Midas slaapt dus nog in een zomerslaapzak maar wel met pyjama. Overdag in trek ik hem zijn broek uit en dan gaat hij dus met romper en shirtje in de slaapzak. Soms trouwens ook alleen in een lange mouwen romper.

Enf, wij zijn hier op een slaapzak overgegaan toen Midas dusdanig beweeglijk werd in bed dat hij niet alleen boven de deken kwam te liggen maar ik heb hem ook een keer met zijn hoofd naar het voeteneinde gevonden met zijn hoofd onder de dekens :X
pi_119711656
Hier gister een slaapzakje gekocht, 70 cm bij de prenatal ook... Ik wilde er een met mouwtjes, maar zag er dus zonder mouwen hangen die 'flexibel' was, met nijntje erop ofzo. Zaten drukkers aan de onderkant zodat je'm 70 cm kon maken, een beetje handige mama kan dat misschien wel zelf fabriceren...

Ik zag iets over tandjes... Mijn baby heeft een eigen versie van duimen: 1 of 2 vingers in je mond en kauwen en kwijlen maar. Verder ook op alles wat je tegenkomt... En heeft al twee poepluiers gehad vandaag... Maar lijkt me nogal vroeg voor tandjes?

En m'n opa wordt in 'diepe slaap' gehouden... Nu wachten tot zijn hart het opgeeft ;(
pi_119711722
SE, ze kunnen ook last van tandjes hebben voordat er uberhaupt iets zichtbaar is. Midas heeft vanaf een maand of 4 veel last gehad van tandjes maar ze zijn pas 2 maanden door of zo.
pi_119711780
Sterkte SE :*
  woensdag 28 november 2012 @ 15:13:07 #297
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119711799
quote:
17s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:06 schreef Kyara het volgende:
Midas slaapt dus nog in een zomerslaapzak maar wel met pyjama. Overdag in trek ik hem zijn broek uit en dan gaat hij dus met romper en shirtje in de slaapzak. Soms trouwens ook alleen in een lange mouwen romper.

Enf, wij zijn hier op een slaapzak overgegaan toen Midas dusdanig beweeglijk werd in bed dat hij niet alleen boven de deken kwam te liggen maar ik heb hem ook een keer met zijn hoofd naar het voeteneinde gevonden met zijn hoofd onder de dekens :X
Haha dat geloof ik.. :o :') Mijn moeder vertelde ook al zo'n verhaal over mij :+ Was ze me kwijt :o idd helemaal onderin bed onder de deken :X
Ik heb er ook al 1tje liggen, van de Ikea, superschattig, moet alleen ff kijken of ie straks de goeie maat is :P

SE wat vervelend van je mini:* en je opa.. pfff. Sterkte :*
pi_119712031
De een is vroeger met tandjes dan de ander SE.
Sterkte :*.
pi_119712063
Oh ja dan zou t kunnen...ze is nu bijna vier maanden. (Waaahhh). Overdag mik ik dr trouwens gewoon in kleren in bed... Misschien toch ook eens in slaapzakje proberen zonder broekje dan, (heb ook zo'n ikea ding roze met aapje erop :)) maar dan wel of geen dekentje of alleen lakentje, is zomerslaapzakje en tis 20 graden op haar kamertje.

Vannacht winterslaapzakje met mouwen proberen, in pyjamaatje en dan alleen lakentje erover denk ik...

Opa is 91 verder, dus mooie leeftijd op zich maar blijft verdrietig...
pi_119712511
Nou .. wat je zegt SE. Een mooie leeftijd maar het blijft verdrietig. Sterkte!
pi_119712553
Kaatje, welkom *O* Lekker ding heb je gebakken O+

Soccermom, ook welkom :Y

Mango, geweldige foto! *;

SE, sterkte!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')