abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119587115
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_119588941
Oh, over het huishouden: ik kom op dit moment eigenlijk alleen nog toe aan de basics, de was, sanitair en keuken bijhouden en opruimen. Kamertje van M hou ik wel goed bij. Maar dingen als de ramen ( :X ) of alles dweilen blijven nu echt liggen. Hoewel mijn handen jeuken...
Mijn man stofzuigt, kookt geregeld en doet de afwas. O+

Koken is wel wat er het vaakst bij inschiet. Dan ben ik exact rond etenstijd aan het voeden en daarna ben ik moe.
En idd als er bezoek komt, even de ergste stofnesten weghalen :P

Heeft iemand een idee waar ik een eenvoudig en goedkoop winterslaapzakje in een klein maatje vandaan kan halen? Hema etc lijken alleen grotere maten te hebben. Mijn baby gaat nu naar de 60cm.
pi_119588974
Woow .. D heeft geslapen van 4 tot net .. En dan ook alleen maar omdat vent haar wakker heeft gemaakt voor de laatste fles. Benieuwd wat ze vannacht gaat doen.

Omdat vent fulltime werkt en ik nu thuis zit vind ik het niet meer dan normaal dat ik het huishouden voor mijn rekening neem. Daarbij is vent startend fotograaf waar naast zijn baan ook veel tijd in gaat zitten. Als hij thuis is delen we de zorg voor D en zien we wel wie op dat moment zin heeft voor de fles badje etc.
En ook de zorg voor elkaar .. zie het feit dat ik vanavond even bij heb mogen tanken.

Ik vind het niet super zwaar sinds ik mij erin kan berusten dat al wat ik doe goed is. Ben veel minder veeleisend geworden. Geentijd voor de afwas strijk of stofzuigen? Jammer dan .. morgen weer een dag. Gerwijl ik voor haar geboorte heel perfectionistisch en opgeruimd was.

En mijn wereld wordt vanzelf wel weer groter. Wat al werd gezegd.. just go with the flow en niet teveel moeten en willen. Zij staat nu op nummer 1 en dat is goed zo. Hoewel het idd ook belangrijk is om niet alleen mama Twinkle te zijn maar ook gewoon Twinkle.
pi_119589013
O hoor net van vent dat ie haar om negen uur ook al wakker had gemaakt voor een fles. Maar dan nog :o
  zondag 25 november 2012 @ 00:54:24 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119589225
Gefeliciteerd bitterend met je dreumes O+
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119590304
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 00:39 schreef Twinkle20 het volgende:
O hoor net van vent dat ie haar om negen uur ook al wakker had gemaakt voor een fles. Maar dan nog :o
anders was het ook wel heel lang geweest :D wel lekker bijkomen zo'n avondje!

Hier spruw, welja! Nuja, dat overleven we ook wel, meteen maar even gv besteld :)
Kan het eigenlijk ook spontaan over gaan?
pi_119590353
Never mind...

[ Bericht 28% gewijzigd door Mineola op 25-11-2012 03:32:17 (Toch maar niet...) ]
pi_119590428
Oh ik vergeet gewoon de goede scores bij het CB: 55,6 cm (sure...!) en voor de derde week op rij +500 gr! Hij weegt nu ruim 4,5 kg, de bollo :)
pi_119590939
Hier een meisje wat de wedstrijd mamaonderkotsen met glans zou winnen!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_119591052
Hoppa mineola! *O*

En vamp, wat sneu... Heeft ze er zelf veel last van?

Hier helpt de infacol aardig :Y zeker icm het stopppen met melk en ei. Eczeem is nu, na een weekje, zo goed als weg en hij is een stuk tevredener. Bij zijn papa vindt hij nu ook af en toe wel een ok plekje.
pi_119591071
Oh mijn god!! Wat ik hier nu toch meemaak!! Ze slaapt door!
Vanavond voor het eerst in n slaapzakje geslapen (mango, winterslaapzakjr van de prenatal eigen merk 60cm iets van 21euro met afritsbare mouwen, check de site).
Ik schrik net wakker, met nat tshirt van de melk. Ze slaapt al vanaf HALF 9! Ik weet niet wat ik meemaak! (heb even gevoeld of ze niet dood was..
:'( ) door het slaapzakje dus!
Eerst woelde ze zich los en dan trapte ze zich bloot en met haar hoofd tegen t hoofdbord. Ze meldde zich voorheen snachts meestal om de 3u en t maximale tot nu toe was 7u ertussen. Nu dus al 10uur! Is dat niet erg trouwens?? Ze zal zo wel mega honger hebben!

Wow dus!

[ Bericht 6% gewijzigd door Kwisted op 25-11-2012 06:20:17 ]
pi_119591077
Kwis *O* draai je nog effe om dan!
En thanks voor de tip, ik ga es kijken.

Vamp, het leek toch beter te gaan? Hopelijk heeft ze nog wat binnengehouden.. :*

Mineola, wat een groeitempo zeg!

Hier een matige nacht met voedingen om 00, om 3 en om 6... En wat last van zijn maag geloof ik. Hij sliep telkens onrustig, hoorde hem kuchen en proesten. Net trof ik hem huilend en met spuug op zijn gezicht aan. Maar hij drinkt goed, en lijkt verder wel tevreden.
pi_119591083
Eerst onzeker, want wanneer gaat ze door slapen. Nu slaapt ze door, ben ik daar onzeker over. Haha! Ben geneigd om ze wakker te maken voor n voeding..
pi_119591087
Ze zal zich zo wel melden. Lijkt me toch dat je haar niet meer wakker hoeft te maken. Tenminste, wij laten M lekker slapen, die wordt wel wakker en haalt het dan ruimschoots in qua hoeveelheid voeding. :)
pi_119591095
Ik heb ze wakker gemaakt haha. Maakte me ineens zorgen. De overgang van max 6a7u slaap naar ruim 10u zonder eten leek me zo groot.
Ze moest wel huilen van de honger, wasr ze normaal alleen smakt als ze wakker wordt. Nu ligt ze alweer voldaan en slapend naast me.
Echt onvoorstelbaar dit ineens!

En ik kan niet meer slapen natuurlijk haha. Ben dit niet gewend. Ga dadelijk die volle borsten maar eens afkolven denk ik!
pi_119591139
Woeh, kwis *O* dat klinkt heerlijk!

Hier prima geslapen. Voedingen om 2 en 5, maar wel twee hele rustige voedingen zonder geworstel :)
En nu weer aan het drinken, maar de rest van het huis slaapt nog (huh?) Dus ook wel gezellig.
pi_119591164
Fijn Kwisted!

Wat sneu Vamp.

Balen Free, dat kon er ook nog wel bij....

Bitterend, gefeliciteerd met je dreumes! *O* *O* *O*
pi_119591168
Lekker Kwisted! Hier sliep ze ook door, totdat ik weer ging werken :') Fijn he, die stuwing dan :P

Ah, Free.. Je krijgt ook alles over jullie heen he? :*

Bitterend! R. is 1! O+ Je baby is geen baby meer!! Gefeliciteerd! :*

Het lijkt erop dat we 's nachts iets meer van een ritme weer krijgen.. Voedingen om de 3 uur, om 5 uur wakker en 3 kwartier / uur later weer naar bed. En nu slaapt ze nog steeds :) Ben er zelf maar uit gegaan, ik zit nog steeds vol snot en plat liggen zorgt voor (heel veel) hoofdpijn :(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_119591170
Bitterend gefeliciteerd met je dreumes *O*

Ik vond het ook zwaar met de 1e baby. Er veranderde zoveel, dat had ik me vantevoren niet kunnen voorstellen. Met de 2e vond ik het minder zwaar, je weet al een beetje wat op je afkomt enzo. Vond het dan wel zwaar om met 2 kids de hele dag en/ of avond alleen te zijn. Dan probeerde ik ook wel hulp in te schakelen, maar ook dat wordt steeds makkelijker.

Kwisted, een doorslaper *O*

Vamp wat zielig, hopelijk is je meid gauw beter.

Minneola voor de goede stats *G*

Free, nee ook nog spruw. Heb ik geen ervaring mee. Jouw nacht klinkt wel ok.

Onder het mom van war Sonnetje verteld, tot 10 maanden in de wipper. Meneer mag hier niet meer zonder bandje om in de wipper. Afgelopen donderdag, had ik hem erin gezet, wipper stond op tafel, bandjes nog niet vast en ik stond even wat anders te doen. Gelukkig stond ik dichtbij. Hij ging namelijk met zijn armen over de wipper heen leunen om iets te pakken en valt zo over de rand. Gelukkig stond ik klaar om hem op te vangen, maar het was even schrikken.
Hij heeft trouwens nauwelijks druivenschil gehad, die had ik eraf gepield.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_119591186
Pfff schrikken zeg Tinu :o
pi_119591194
Floris ging toen omdraaien/proberen te staan, dat soort dingen :')
Elise doe.ik er ook niet meer los in. Ben veel te bang dat ze gaat draaien erin.
pi_119591205
Als hij vastzit kan het dus nog, maar dan blijf ik toch liever in de buurt. Volgende keer kieperd hij anders misschien met de hele wipper om.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119591209
Jeetje, Tinu, dat is schrikken! Gelukkig stond je in de buurt :*

Ik doe Faye eigenlijk ook nooit los meer in de wipper, ze is zo enorm bewegelijk enzo.
pi_119591365
Kwisted ik snap jereactie heel goed (ze zou toch niet dood zijn?). Hier de puckababy omdat D ook giga met haar handjes maait en dekentjes weg duwt. Met de puckababy kan dat niet meer en slaapt ze bovendien langer en minder onrustig.

En ik denk dat als ze hongrr heeft dat ze zich vanzelf melden. En anders lekker laten slapen en af en toe even kijken als het wel erg lang duurt. Wij maken D niet meer wakker iig behalve voor de lastste voeding zo rond elf/twaalf uur. Verder meldt ze zich meestal netjes om de vier uur. Die lange ruk van gister was een uitzondering maar ze had overdag amper geslapen dus misschien wat slaap inhalen ofzo.
pi_119591429
B, gefeliciteerd! Vandaag in je hoofd vorig jaar doorlopen ;)

Eerste was een wereldschok, tweede kind minder, maar enorm pittig, want huilbaby en nummer drie gaat nu eigenlijk heel relaxed, al hebben we nog wat medische hobbels ;)
  zondag 25 november 2012 @ 08:58:10 #26
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119591432
Kom maar op met die foto spam! :P Bitterend van harte met je dreumes, veel plezier vandaag! :*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_119591655
Wat goed van de lang slapende kindjes, heerlijk zeg! Ik ben ook wel weer toe aan langer dan 2-3 uur slapen aan een stuk maar dat komt vanzelf wel. Van het CB mocht ik gaan voeden op verzoek ipv op de klok maar vooralsnog komt hij nog steeds om de 3-4 uur. Of twee uur, zoals gister, gaap. Maar als ik Free of Marjolijntje lees dan ben ik hier al heel tevreden mee.

Bitterend, gefeliciteerd met R! *O* Geniet van deze bijzondere dag.

Ervaren moeders, tot wanneer sliepen jullie kindjes 's nachts in wieg of reiswieg, wanneer gingen ze naar een ledikantje?
Mijn manneke lijkt beter te slapen in de box overdag dan 's nachts in zijn reiswieg en ik vraag me af of dat door het geborgene komt. Hij houdt nl ook niet van dekentjes strak ingestopt. Het maaien met zn armpjes van het begin is helemaal weg.
het is geen must natuurlijk, slapen in de reiswieg, maar ik vroeg het me gewoon af :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Mineola op 25-11-2012 09:44:04 ]
pi_119591722
En weer weg!

[ Bericht 95% gewijzigd door Mineola op 25-11-2012 20:49:46 ]
pi_119591777
Uhm. Billie ging van wieg naar ledikant toen hij zichzelf wakker begon te slaan tegen de spijlen. Ik geloof dat het rond de drie/vier maanden was ofzo? Geen idee :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_119591819
Mineola, wat een schatje O+
Midas is na 10 weken over gegaan. Toen begon het wiegje echt te klein te worden en ik reageerde op elke kik die hij gaf. Toen hij op zijn eigen kamer ging slapen ging dat een stuk beter en sliepen we allebei beter. Maar ik vond het wel een hele grote stap :@
  zondag 25 november 2012 @ 09:56:48 #31
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_119591856
Hier ook na zo'n 9 of 10 weken.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_119592171
Minneola, toen met 4 maanden de wieg te klein dreigde te worden, hebben ee snel een co- sleeper naast ons bed geregeld, want ik zag het niet zitten om steeds s'nachts eruit te moeten om hem te voeden. Een wieg is toch beschermder dan een ledikant. Zolang je baby in de wieg past kan hij daar toch in blijven? Als ik hier zo lees wanneer de baby'suit dewieg groeiden, is het denk ik heel erg afhankelijk van de grootte van de wieg en de baby.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119592557
Wij hebben na 3,5e maand de wieg weggedaan, toen was Faye eruit gegroeid :) Ze slaapt nu overdag in haar ledikant op haar kamer, 's avonds gaat ze daar ook naar bed. Na de eerste nachtvoeding ligt ze bij ons in bed omdat ik ook 's nachts niet iedere keer mijn bed uit wil. Werkt voor ons prima zo!
  zondag 25 november 2012 @ 11:26:07 #34
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_119593056
Oliver slaapt altijd bij mij ( jaar -3 dagen :+ )
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_119593255
Dank voor de reacties.
Mijn baby hoeft niet uit zijn reiswieg of uit onze kamer van mij, zeker niet. Het past ook nog prima (t zou wat zijn met vijf weken!). Het gaat mij er alleen om dat hij prettig slaapt en ik had de indruk dat hij elders beter slaapt, vandaar mijn vraag. Maar niemand die dat herkent?

Overigens staat ook zijn ledikantje bij ons op de kamer, dus ver zou hij niet zijn :)
pi_119593646
ik had voor mezelf gezegd dat als F doorslaapt ze naar haar eigen kamertje gaat in het ledikantje. Maar vanmorgen voelde ik me daar een beetje droevig over toen ze had doorgeslapen.. Toch ga ik het doen als ze nog een paar nachten doorslaapt. Onze slaapkamer is vrij klein, en alles staat aan de kant geschoven zodat het wiegje erbij past.

Ook denk ik dat het beter zal zijn voor mijn seksleven :P
pi_119593671
Oh en F.leur is nu dus 9 weken. Maar t wiegje wordt ook al wat aan de kleine kant. Ik heb dan ook wel een dame van 5.5kg en 60cm :)

Mineola, wat een knap kuiken. Zo'n mooi gaaf huidje ook en van die mooie kijkers! O+
pi_119593684
Bitterend! *O* Gefeliciteerd met jullie mooie meid! En 1jr bv *O*

Tinu
Dat is schrikken! Heb S nooit los in het wipstoeltje gehad maar S is dan ook erg bewegelijk :+ wipstoeltje vandaag op zolder gezet, stond op tot 6mnd en S leunt erg naar de zijkant als ze iets ziet en wil pakken. Tafelstoel is veiliger.

Kwisted
*O* voor de fijne nacht!

Mineola
O+ lieff
S ging na 6weken uit de wieg, want die werd te klein :') en sloeg tegen de zijkanten van de wieg waardoor ze wakker werd.
Na 3mnd ging ze naar haar eigen kamer en sliep toen nog iets beter.
Als ze nu last van tandjes oid heeft zetten we het ledikant op onze kamer zodat ik het iets makkelijker heb snachts. Als ze weer wat beter slaapt gaat ze weer op haar eigen kamer en die overgang gaat prima.

Vind het moeder zijn ook zwaarder dan ik dacht, wereldje kleiner dan ik dacht. Maargoed ik kan ook weinig zelf. Ik nodig nu meer mensen uit om langs te komen ( vond ik eerder lastig omdat ik kapot was van het zorgen voor S en de pijn ) en dat doet me wel goed

Wel ben ik 'bang' om te gaan werken omdat S nog steeds niet echt uit de fles drinkt, al vaak en veel aan het oefenen (tot aug dronk ze uit de fles, en vanaf sept weer aan het oefenen) maar ze wil maar een beetje (40-50ml)
Weet niet hoe ik haar op een andere manier op bed kan krijgen dan in de kinderwagen of voedend. Hierdoor ga ik niet zo snel lang weg of samen met
(8> weg en dat iemand anders oppast.
pi_119593802
Kan me voorstellen dat dat je wat zorgen geeft Zoë. Wie gaat er op S passen als je weer gaat werken? En wanneer ga je weer werken? Oefenen met de fles doen we hier ook. Heb je ook verschillende flessen geprobeerd? Wel gek dat ze eerst wel wilde, en nu toch weer niet.
F drinkt ook weinig uit de fles, ongeveer 70ml. Terwijl ze volgens internet enzo al wel 125ml ofzo zou mogen drinken. Denk dat ze uit de borst wel meer drinkt, maarja dat weet je niet he.
Fijn dat je je al wel iets beter voelt en ook mensen thuis uitnodigd. Ik ken het gevoel van een klein wereldje, is niet fijn.

Bitterend, van harte gefeliciteerd! Maak er een fijne dag van!
  zondag 25 november 2012 @ 12:02:48 #40
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119593957
Over het huishouden: manlief stofzuigt eigenlijk altijd het hele huis, doet ie al een tijd gezien ik weinig kon vanwege mn zwangerschap (al vroeg harde buiken en later last van mn bekken). En dat doet ie eigenlijk nog. Heb laatst sinds lange tijd beneden eens stofgezogen :D
Verder doet hij tegenwoordig altijd boodschappen en verdelen we de dingen van badkamer/keuken/wc etc.. Soms ik, soms hij. Strijken doe ik meestal maar heb idd ook zoiets van; als het een keer blijft liggen, boeiend.. Als hij iets nodig heeft van een shirt of trui dan hoor ik het wel :+
Wat dat betreft valt het me aan de ene kant ook wel mee hoe zwaar het is; ik heb soms gewoon tijd om te douchen etc maar soms ook helemaal niet omdat zij bij me wil zijn dan. Tja, dan is het jammer.
Wat betreft mijn eigen energie en met de bv is het me wel tegengevallen, dat vind ik echt jammer. Nachtrust valt me ook alles mee maar dat komt ook omdat ze al heel snel 3 uur en later zelfs 4 of 5 uur tussen voedingen liet. Tegenwoordig maakt ze standaard zowat 1 rukje van 5-6 uur en daarna zit ze weer op de 3-4 uur. Heerlijk :)

Ik had in mn zwangerschap heel veel extra gekookt dus onze vriezer puilde uit met pastasauzen en andere dingen, dat was echt heerlijk in het begin. Nu is bijna alles op, moet weer wat gaan aanleggen :+ maar we koken gewoon wat simpeler nu en dat is prima te doen.

Dat mijn wereld zo klein is, is nog waar ik het 't moeilijkste mee heb. Ben een soort jaloers op mn man dat hij doordeweeks naar zijn werk kan, niet dat ik zou willen ruilen, maar wat ik dan wel wil weet ik ook niet..
We gaan al regelmatig gewoon even ergens heen, al is het maar naar de stad of naar vrienden ofzo, gewoon even uit ons huis weg :) dat voelt al goed.

Mineola wat een goeie scores! *O* en wat een schatje O+

Kwisted wat tof :o Behalve de lektetten dan :+ hihi.
Ik vond dat ook heel gek hoor, toen ze ineens langer sliep :o werd dan zelf wakker van de stuwing en idd even kijken of ze nog wel ademde ja :@ hihi..

Bitterend gefeliciteeerd!! :* *G*

Tinu jeutje, dat is schrikken zeg :o bah!

Onze mini slaapt nu alweer een week of 2 in haar ledikant.. zo schattig, zo'n mini onderin dat grote bed :D O+ gaat prima!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_119594071
Kwisted
In aug had (8> een maand vakantie en toen helaas geen fles gegeven :( stomstom.. Ze dronk eerder rond de 120-150ml
Volgens mij drinken ze uit de borst idd wel meer

Mijn moeder zus en zwager gaan oppassen (en ik op mijn nichtje)
Als het zo blijft gaan als nu dan ga ik in het nieuwe jr. langzaamaan beginnen met werk (eerst aanwezig zijn bij vergaderingen zodat ik weer op de hoogte ben, en zo steeds meer doen) ik denk dat het wel een tijdje gaat duren voor ik weer echt mijn eigen werk kan doen, maar heb er wel erg veel zin in :)
pi_119594500
quote:
10s.gif Op zondag 25 november 2012 12:02 schreef Enfermera het volgende:

Dat mijn wereld zo klein is, is nog waar ik het 't moeilijkste mee heb. Ben een soort jaloers op mn man dat hij doordeweeks naar zijn werk kan, niet dat ik zou willen ruilen, maar wat ik dan wel wil weet ik ook niet..
We gaan al regelmatig gewoon even ergens heen, al is het maar naar de stad of naar vrienden ofzo, gewoon even uit ons huis weg :) dat voelt al goed.

Dit had ik kunnen tikken... Alleen gaan wij (naar mijn zin) nog te weinig weg met zn drietjes. Maar ja, dit weekend is man ziek dus dat helpt dan niet.
Maar ik ben inderdaad soort van jaloers dat zijn leven wel zo'n beetje hetzelfde door is gegaan, met werk en sporten en biertje bij vrienden, en mijne zo heel anders is. Hoe blij je kunt worden van even boodschappen doen inderdaad.
pi_119594752
Morgen!

Tot nu toe gaat het hier prima, ook qua wennen enzo. Het voelt heel natuurlijk/normaal met Saartje, en we zijn alleen maar gelukkiger nu O+ Ik heb me van tevoren juist niet ingesteld op een roze wolk, maar er rekening mee gehouden dat er momenten zouden zijn dat ik zoiets had van 'waarom wilde ik een kind?!'. Tot nu toe nog niet gehad, maar zullen vast nog wel momenten komen :+

Waar ik wel last van heb: overvallen worden door de irrationele angst dat Saartje iets gebeurt. Als, dan altijd voor ik ga slapen. Overdag is dat gevoel er vrijwel niet!

Ze lijkt last te hebben van (verborgen) reflux (tong uitsteken, herkauwen, piepen, vieze gezichten, etc). Nou ja, meestal niet echt 'last' nog, want ze slaapt meestal toch goed, heeft nog genoeg honger en is tevreden. Maar ik ben als de dood dat ze 's nachts in haar bedje een keer stikt als ze overgeeft ofzo.

Heeft geen enkele zin om me daar druk om te maken, maar ik vind het heel moeilijk los te laten. Terwijl nu, overdag, alles prima is!
  zondag 25 november 2012 @ 12:50:05 #44
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119595386
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 12:21 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dit had ik kunnen tikken... Alleen gaan wij (naar mijn zin) nog te weinig weg met zn drietjes. Maar ja, dit weekend is man ziek dus dat helpt dan niet.
Maar ik ben inderdaad soort van jaloers dat zijn leven wel zo'n beetje hetzelfde door is gegaan, met werk en sporten en biertje bij vrienden, en mijne zo heel anders is. Hoe blij je kunt worden van even boodschappen doen inderdaad.
Echt joh? Wat grappig dat dat zo overeenkomt..
Ohnee, dat is idd niet fijn meis :*
Ja toch? En dan gaat hij idd lekker naar een vriend ofzo, en dan zit ik weer thuis. Niet dat ik mijn dochter vervelend vind, maar idd, zijn leven gaat gewoon meer door dan die van mij.. hele rare gewaarwording.
Haha ja :P Ik ga ook bijna elke dag wel even een boodschapje doen idd, al is het maar om even een conversatie met de kassajuffrouw te hebben (aka iemand die wel terugkletst) :+
Oke dit klinkt wel heel zielig en depressief.. zo bedoelde ik het nou ook weer niet XD

Coco :* lastig is dat he, dat loslaten..
pi_119596194
Haha, zo zat ik ook al te denken, t klinkt wel heel erg sneu zoals het er nu staat. Even met iemand anders praten ja :D
Ik vind het ook prima dat man gaat sporten of naar een vriend, maar voor mij ligt dat een stuk lastiger. Ben gewoon een beetje afgunstig over het gemak waarmee hij de deur achter zich kan dichttrekken, maar tegelijkertijd hoef ik ook weer niet weg want vind het ook wel knus met mini... Dubbel hoor.
  zondag 25 november 2012 @ 14:19:32 #46
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_119598921
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 13:11 schreef Mineola het volgende:
Haha, zo zat ik ook al te denken, t klinkt wel heel erg sneu zoals het er nu staat. Even met iemand anders praten ja :D
Ik vind het ook prima dat man gaat sporten of naar een vriend, maar voor mij ligt dat een stuk lastiger. Ben gewoon een beetje afgunstig over het gemak waarmee hij de deur achter zich kan dichttrekken, maar tegelijkertijd hoef ik ook weer niet weg want vind het ook wel knus met mini... Dubbel hoor.
:D
Is het ook.. het voelt heerlijk om voor haar te zorgen en dat ik (naast mijn man natuurlijk) haar al zo goed kennen dat we weten wat haar stil krijgt en wat haar huiltjes betekenen O+
Mn man zei al; jij moet ook gewoon lekker even wat gaan drinken met een vriendin binnenkort, of naar de sauna ofzo.. Heb er heel erg zin in, maar toch ook weer niet :@ :') Whaha. Nouja. Komt vast goed!
pi_119601154
Bedankt dames O+ :*
Ik ben even aan het bijkomen van de verjaardag feestje...pfoe wat een drukte!

en wat een jaar was het! O+ mijn kleine meisje...niet een baby meer :o :'(

Gelukkig slaapt ze nog steeds op onze kamer dus is ze toch nog mijn baby O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_119602114
Bitterend. beter laat dan nooit .. gefeliciteerd met mini!

Ik heb niret het gevoel dat mijn wereld kleiner is... vind het wel prima zo. Lekker beetje kneuteren met D. Bellen met vrienden of mensen die langs komen. Naar buiten met D en hond .. ik vermaak me wel.

Ik doe ook nog steeds spontaan dingen .. mits D mee kan natuurlijk of dat iemand op haar kan letten (meestal vent). Aankomend weekend gaan we lekker stappen en eten met vriendengroep. D gaat naar mijn schoonouders. En nee totaal geen moeite mee.

Coco jouw teflux verhaal herken ik. Hier ongeveer hetzelfde. Sinds vorige week krijgt ze Orthiflor in haar fles op advies van osteopaat. Hij had niet het idee dat het reflux was ondanks dat jouw observaties sterk overeen komen met hetgeen ik bij D zag. Sinds dat we dat spul gebruiken gaat het echt stukken beter. Ze is niet meer zo onrustig .. overstrekt zich veeeeel minder. En ik heb niet meer het idee dat ze pijn heeft door idd maagzuur. Misschien is het ook iets voor jullie?

En ik ben idd ook als de dood dat ik haar ooit levenloos in bedje aantref.
Soms hoor ik haar liever keihard huilen door de babyfoon als doodse stilte. Dan ben ik veel eerdrr geneogd om te kijken of alles wel goed is. Maar daar berust ik me met e de dag meer in.
pi_119603249
Minneola, jouw kuikentje is O+
Ik herken me ook in jouw verhaal en dat van Enfermera. Dat had ik bij de 1e en heb ik soms nog steeds denk ik. Ondanks dat ik werk. Maar dan heb ik het dus van het weekend of avonden. Ben jaloers op mijn man, ook al doet hij niet eens iets leuks maar gewoon hard werk bv om zijn broer te helpen. En aan de andere kant zou ik weer niet weg willen te lang zonder mijn baby. Vandaag even naar nieuw huis van schoonbroer gekeken, heemaal alleen en in het winkelcentrum wat tijd helemaal alleen gehad. Dat is al prima. Ik hoef ook niet een halve of hele dag weg zonder mijn baby en gedoe met kolven etc. Wel straks 2 dagen weg voor mijn werk, dus ook een nacht, vind ik al genoeg.

Volede me bij de eerste ook meer zo dat ik last had van die kleine wereld, bij de 2e was dat beter.

Zoe, wist niet dat wipper maar tot 6 maanden mocht. Dacht juist totdat ze goed kunnen zitten echt geschikt.

Bitterend fijn van het feestje.

Soms denk ik hebben mannen er ook zo weinig gevoel voor hoe het thuis gaat met zo'n baby. Eerder hadden wij een gesprek in de auto wat ik heb gedaan in het uur dat hij boodschappen was gaan doen. Mezelf & baby aankleden, waslading ophangen, voeden. Ik vind dat een prima score, maar zoals hij reageert klinkt het alsof ik niks heb gedaan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_119604531
Wipper. Leuke dingen. Maar Chris deed mooi "de schildpad" met 7 maand (voorover in kruipstand en wipstoel op zijn rug. en die zou tot 9 maand moeten kunnen.

Fijn voor de goede nachten. Jammer genoeg nog steeds niet iedereen ;) :*

Free, nog wat erbij.. Maar mooi dat de eczeem beter gaat!!

De wereld bij de 2e was hier ook groter. Moest ook wel, aangezien we vanaf 2 weken Chris weer naar school moesten brengen. We hadden ook veel sneller een ritme te pakken.

Daan ging met 4 weken uit zien wiegje. Het was wat krap met dikke dekens en een klein wiegje.. En we hielden elkaar wakker, ipv dat we sliepen. Daan werd standaard een uur voor een voeding al wakker. Murmelde even en sliep dan nog verder, en ik lag te wachten. Als ik hem dan wel alvast voedde werd hij onrustig. Op zijn eigen kamer pakte ik alleen de echte voedingssignalen mee.

En manlief doet hier genoeg. Koken doen we samen/om de beurt. Wassen en stofzuigen zoals het uitkomt. Alleen de strijk(eens per 3 weken wat overhemden) en wc doe ik meestal zelf. En hij de vaatwasser inruimen ;)
Maar hij snapt ook wel dat je met 2 kinderen, waarvan 1 of beide soms nogal aanhankelijk zijn je aan niks toekomt. Soms kan ik zo de klusjes achter elkaar doen en tijgert Daan wel rond, maar soms moet ik niet veel verder dan 2 meter van hem vandaan gaan zitten. Dan is dat mijn klusje voor die bui :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')