Thanks. Kende ik nog niet.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:47 schreef arjan1212 het volgende:
het afm register is een goeie... daar kan je zien hoeveel % van de aandelen in handen van shorters is
Als je > 250k vrij besteedbaar hebt dan zou ik eens bij Van Lanschot informeren.quote:Op woensdag 6 februari 2013 15:22 schreef jaqjaqjaq het volgende:
Wat Risico wil ik wel lopen maar het is wel bedoeld voor de oude dag, streven is om vroeg met pensioen te gaan.
Alex vermogensbeheer een optie?
Hangt er van af ja, uiteraard zullen amerikanen het over de SP500 hebben maar een belegger in tech zal vooral de nasdaq willen verslaan. En iemand die hier in turbo's DAX handelt wil de DAX verslaan.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:00 schreef Bossmuis het volgende:
Ik lees veel over "de markt verslaan" (of "beating the market"), maar over welke markt gaat het dan precies? de AEX? S&P500? een andere beurs? of is hier een specifieke notering voor?
Heel veel analisten kijken op de Warren Buffet en Benjamin Graham manier naar aandelen dus het lijkt me goed voor je als het boek Intelligent Investor van Benjamin Graham leest of wat boeken over wanneer Warren Buffett een aandeel interessant vindt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:54 schreef lucatoni het volgende:
Leuk topic, maar blijft toch onoverzichtelijk. Ik, als beginner, heb hier al het nodige kunnen lezen. De openingspost vind ik zelf nog het meeste info bevatten en duidelijkste geschreven.
Ga binnenkort een rekening openen bij binck (binck basic, map al thuisliggen). Als goede start "beleggen voor dummies" lezen. Heb echt nog 0 verstand van aandelen. Heb wel al wat vakken gehad met studie als finance, CAPM, risk return enz. maar nog niets van de praktijk.
Wat mij zelf wel super lijkt is als iemand met ervaring hier op het forum een soort guide zou kunnen plaatsen met welke stappen / analyses enzovoorts hij neemt voordat hij beslist om een bepaald aandeel te kopen. Naar welke data wordt door hem/ haar gekeken, welke indicatoren zijn voor hem/ haar waardevol, wordt er bijv. naar debt/ equity verhoudingen enz. gekeken, bepaalde ratios van het bedrijf berekend, noem het maar op.
Ik denk dat heel veel beginners hier iets aan kunnen hebben. Ga ervan uit dat het per belegger onwijs verschilt welke technieken enz. hij/ zij gebruikt, maar er zou toch wel een algemene wijze in te vinden moeten zijn.
Behalve als je een hele goedkope broker hebt ontdekt, is het een bijzonder slecht idee om met 1000 euro drie verschillende aandelen te kopen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:54 schreef lucatoni het volgende:
Als beginnende belegger, vermogen van ongeveer 1000 euro, wil ik me vooral gaan richten op aandelen en misschien een tracker + aandeel. Spreiding is van belang, dus wat raden jullie aan? 3 aandelen kopen (dus minder geld per aandeel, meer transactiekosten) of 2 aandelen kopen? Of tracker + aandeel kopen?
Als je nog even wacht tot je je binck account heb dan kan je het daar allemaal zien. BIj de tab Nieuws & Analyse zie je dan kerncijfers. Dit is een rijtje van alle 25 aex fondsen en al hun kencijfersquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:41 schreef lucatoni het volgende:
Beste,
Heb inmiddels een Binck account aangevraagd, maar wacht nog op bevestiging. Ben nu een poging aan het doen voor een fundamentele analyse van alle aandelen in de AEX. Wat is een goede site voor het vinden van de juiste kerncijfers? Elke site lijkt namelijke andere getallen weer te geven.
Jaarverslagen op de investor relations pagina van het bedrijf?quote:Op donderdag 21 maart 2013 19:41 schreef lucatoni het volgende:
Beste,
Heb inmiddels een Binck account aangevraagd, maar wacht nog op bevestiging. Ben nu een poging aan het doen voor een fundamentele analyse van alle aandelen in de AEX. Wat is een goede site voor het vinden van de juiste kerncijfers? Elke site lijkt namelijke andere getallen weer te geven.
Ja die heb ik ook gelezen voordat ik begon, opzich wel interresant maar als je echt alle termen en dingen wil weten dan heb ik nog wel handige site. www.perfectstockalert.com , hij legt elke term van de balance sheet en income sheet uit en ook elk technische analyse ding dat er is. Hij legt het voor mij duidelijk uit en hij is nog super onbekend. verder kan je voor forex en dergelijke ook naar www.babypips.com gaan voor een heel traject hehequote:Op donderdag 21 maart 2013 20:07 schreef lucatoni het volgende:
Oke bedankt voor snelle antwoord! Ben me momenteel aan de hand van "beleggen voor dummies" aan het verdiepen in technische analyse. Erg interessant, maar wel erg moeilijk. Doen jullie dat hier ook allemaal zelf, of beslissen jullie op basis van wat advisors aangeven op internet?
gewoon de binck site gebruiken, de jaarverslagen op de site van het bedrijf zelf is toch niet door te komen.. meestal 200 pagina's in het engels enzquote:Op donderdag 21 maart 2013 19:41 schreef lucatoni het volgende:
Beste,
Dat is echt het juiste advies ja! Een beslissing van een paar duizend euro baseren op het werk van iemand anders! Jaarverslagen is makkelijk doorheen te komen, als je de CEO letter en de financiële rapporten bekijkt ben je met 10 pagina's klaar. Vaak zeggen de notes echter nog meer dan de tabellen zelf. Op een gegeven moment weet je wel wat je wel en niet over kunt slaan in een jaarverslag en wat wel en niet belangrijk is. Als je er niet aan begint, zul je dit ook nooit te weten komen..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 01:46 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
gewoon de binck site gebruiken, de jaarverslagen op de site van het bedrijf zelf is toch niet door te komen.. meestal 200 pagina's in het engels enz
Goed adviesquote:Op vrijdag 22 maart 2013 01:46 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
gewoon de binck site gebruiken, de jaarverslagen op de site van het bedrijf zelf is toch niet door te komen.. meestal 200 pagina's in het engels enz
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |