abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121723786
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 13:37 schreef SeLang het volgende:
Nee dat komt niet op hetzelfde neer. Als je een optie voor expiratie uitoefent dan krijg je alleen de intrinsieke waarde. De verwachtingswaarde ben je dan kwijt.
Je hebt helemaal gelijk.
pi_122122754
Hallo, ik wil graag gaan beleggen. Ik heb het geld en ik wil best risico ervoor nemen. Ik wil zo'n ¤5000 aan Tomtom gaan beleggen. Heeft er iemand hier advies?
pi_122122888
:')
pi_122123043
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:03 schreef jen2girl het volgende:
Hallo, ik wil graag gaan beleggen. Ik heb het geld en ik wil best risico ervoor nemen. Ik wil zo'n ¤5000 aan Tomtom gaan beleggen. Heeft er iemand hier advies?
Absoluut niet doen. Iedereen hier zal kunnen beamen dat je beter ¤10.000 in TomTom kan beleggen. Of nog meer. Hoe meer hoe beter eigenlijk, het aandeel kan immers alleen maar stijgen. The sky is the limit! _O_
pi_122123164
quote:
14s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:09 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Absoluut niet doen. Iedereen hier zal kunnen beamen dat je beter ¤10.000 in TomTom kan beleggen. Of nog meer. Hoe meer hoe beter eigenlijk, het aandeel kan immers alleen maar stijgen. The sky is the limit! _O_
Kan je ook aangeven waarom ik niet beter kan beleggen in TomTom?
pi_122123201
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:11 schreef jen2girl het volgende:

[..]

Kan je ook aangeven waarom ik niet beter kan beleggen in TomTom?
Nee, dat is onmogelijk aangezien TomTom zo ongeveer het beste is sinds gesneden brood.
pi_122123889
quote:
Waarom Tomtom?
Dividend keren ze niet uit. Navigatiesystemen zijn al langer op de markt en worden verdrongen door smartphones die het ook kunnen. Hun verdienmodel is out dated.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_122125183
In het verleden heb ik ooit eens enkele tientallen honderden euro's belegd,
gewoon zonder iets, met alleen een aandelen rekening geopend bij mij bank.

Uiteindelijk heb ik het iets van 1,5 jaar volgehouden, en een paar honderd euro winst gemaakt.

Maar het is gewoon ordinair gokwerk! Niks mee niks minder.

Ik heb alle aandelen (aex voornamelijk),
na een tijdje maar weer verkocht,
want ik was het gewoon zat om in mijn vrije tijd dag in dag uit aandelen koersen in de gaten te moeten houden. Je bent dan gedwongen om alles bij te houden, en er bovenop te zitten om iets aan of te verkopen,
blerch, veel teveel werk en kopzorgen over iets doms als geld de hele tijd.
pi_122125731
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 18:51 schreef FokCrash het volgende:
In het verleden heb ik ooit eens enkele tientallen honderden euro's belegd,
gewoon zonder iets, met alleen een aandelen rekening geopend bij mij bank.

Uiteindelijk heb ik het iets van 1,5 jaar volgehouden, en een paar honderd euro winst gemaakt.

Maar het is gewoon ordinair gokwerk! Niks mee niks minder.

Ik heb alle aandelen (aex voornamelijk),
na een tijdje maar weer verkocht,
want ik was het gewoon zat om in mijn vrije tijd dag in dag uit aandelen koersen in de gaten te moeten houden. Je bent dan gedwongen om alles bij te houden, en er bovenop te zitten om iets aan of te verkopen,
blerch, veel teveel werk en kopzorgen over iets doms als geld de hele tijd.

Gaaf man.
"A goal without a plan is just a wish." - Antoine de Saint-Exupery
  zondag 27 januari 2013 @ 21:46:03 #135
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_122136977
quote:
Heeft er iemand hier advies?
In het geval van TomTom zou ik eerst kijken waar hun omzet vandaan komt, ik heb zelf nooit het jaarverslag serieus doorgelezen dus dat weet ik zo niet. Laten we er even vanuit gaan dat het grootste deel van de TomTom komt:

De vragen die ik zou stellen zijn onder andere:

• Hoeveel TomTom's heeft het bedrijf vorig jaar verkocht?
• Wat was de bruto winst per TomTom?
• Hoe groot is het marktaandeel van TomTom in de navigatiesysteem-sector?
• Hoeveel omzet draait die hele sector?
• Groeit die sector?
• Zo ja, hoe hard?
• Wat is TomTom's voordeel tegenover haar concurrenten? Waarom zou iemand voor een TomTom navigatiesysteem gaan en niet een andere?
• Kun je een redelijke schatting maken van de omzet, bruto winst in voor de komende 5 jaar schatten?
• ZIjn er momenteel misschien betere mogelijkheden die ik met mijn geld kan doen, waarbij ik eenzelfde rendement verwacht, met minder onzekerheden?

Als ik deze vragen niet kan beantwoorden, dan investeer ik niet in TomTom, dat zou ik speculeren noemen.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoordt. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_122247615
quote:
Ja, even wat beter oriënteren, ook/voornamelijk op andere fondsen.
pi_122265904
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 10:36 schreef .FuckFace. het volgende:

[..]

Ja, even wat beter oriënteren, ook/voornamelijk op andere fondsen.
Is het kankerfonds een goede keus? Er wordt namelijk veel onderzoek gedaan naar kanker.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hyaenidae op 30-01-2013 19:13:55 ]
pindazakje
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:40:26 #138
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_122295206
Aandelen zijn risicovol:

quote:
Particuliere beleggers kunnen op lange termijn een meer dan behoorlijk extra rendement verdienen op de beurs, dat leert 170 jaar beursgeschiedenis. Maar de bijhorende risico’s zijn groter dan velen voor lief nemen.
quote:
Deze unieke analyse levert drie ijzeren beurswetten op. Ze zijn gesmeed in het vuur van de geschiedenis en dus voorbij gaan aan de waan van de dag.

• Wet 1: ja, aandelen leveren een extra rendement van 2,54 procent per jaar op, wat op termijn spectaculair resultaten oplevert.
• Wet 2: het risico is groot, waarbij soms zelfs twee generaties niet volstaan om een positief rendement te garanderen. Historisch gezien bedraagt de kans zelfs 12 procent dat een aandelenbelegging over een periode van 40 jaar negatief rendeert. Als het een troost mag wezen, over een periode van 40 jaar is de return op de beurs altijd beter dan op cash.
• En wet 3: het rendement komt vooral van dividenden.
http://trends.knack.be/ec(...)le-4000241494502.htm

[ Bericht 1% gewijzigd door GoedeVraag op 31-01-2013 14:09:41 ]
pi_122295584
Er wordt altijd sterk afgeraden om te beginnen met turbo's en dergelijke al vind ik dat juist een goede leermethode. Uiteraard met geld dat je niet erg vindt om kwijt te raken. Alles gaat veel sneller, je krijgt duidelijk inzicht hoeveel impact transactiekosten hebben, winst verlies uitvergroot door hefboom, veel verschillende onderliggende waardes mogelijk en ook kosten/risico's (financieringskosten, valuta, omzetting futures vanwege looptijd, etc). Heb er ontzettend veel van geleerd wat zeker ook toepasbaar is op lange termijn beleggingen.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_122298361
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:50 schreef ssebass het volgende:
Er wordt altijd sterk afgeraden om te beginnen met turbo's en dergelijke al vind ik dat juist een goede leermethode. Uiteraard met geld dat je niet erg vindt om kwijt te raken. Alles gaat veel sneller, je krijgt duidelijk inzicht hoeveel impact transactiekosten hebben, winst verlies uitvergroot door hefboom, veel verschillende onderliggende waardes mogelijk en ook kosten/risico's (financieringskosten, valuta, omzetting futures vanwege looptijd, etc). Heb er ontzettend veel van geleerd wat zeker ook toepasbaar is op lange termijn beleggingen.
Ik denk dat je geluk gehad hebt. Turbo's zijn producten met maar één doel en dat is de onwetenden geld uit hun zakken kloppen. Iets anders kan je daar niet mee doen.
pi_122301982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:48 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Ik denk dat je geluk gehad hebt. Turbo's zijn producten met maar één doel en dat is de onwetenden geld uit hun zakken kloppen. Iets anders kan je daar niet mee doen.
Ja kosten zijn hoog en korte termijnfluctuaties zijn moeilijk te voorspellen. Wat wel zo is, is dat er bij een sterke koersverandering een kant op vaak een correctie volgt. Als je zo inkoopt dat je inspeelt op deze correctie, de hefboom zo kiest dat met een realistische(!) procentuele stijging van de onderliggende waarde je naast de transactiekosten nog een leuke winst kunt maken (of dus volume vergroten) en niet te vergeten wel ruim genoeg neemt dat je niet bij een kleine beweging de verkeerde kant op meteen de stop loss raakt, kun je best leuke winsten maken. Blijft tricky business natuurlijk, maar als je van risico en spanning houdt en ongeduldig bent is dit een leuke optie :D Leuk voor naast de "veilige" lange termijn investering.
pi_122483087
Nou deel 1,2 en 3 gelezen! Ik ben up to date;)

Nu de grote vraag:

Ik heb sinds kort door verkoop zaak geld "over", ik voorzie door werk in mijn levensonderhoud dus het geld wel ik wegzetten en laten renderen voor de toekomst.

Nu heb ik geen tijd/kunde om er zelf dagelijks mee bezig te zijn dus ik dacht aan trackers/fondsen?
pi_122485360
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:12 schreef jaqjaqjaq het volgende:

Nu de grote vraag:

Ik heb sinds kort door verkoop zaak geld "over", ik voorzie door werk in mijn levensonderhoud dus het geld wel ik wegzetten en laten renderen voor de toekomst.

Nu heb ik geen tijd/kunde om er zelf dagelijks mee bezig te zijn dus ik dacht aan trackers/fondsen?
Wat is het doel en hoeveel risico wil je nemen?
pi_122491596
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 21:12 schreef jaqjaqjaq het volgende:

Nu de grote vraag:

Trackers en fondsen zijn wel goed, heb je geen omkijken naar. Even 2 of 3 jaar wachten tot we een nieuwe beurscrash hebben en dan instappen in trackers.
pi_122540815
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 23:24 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Trackers en fondsen zijn wel goed, heb je geen omkijken naar. Even 2 of 3 jaar wachten tot we een nieuwe beurscrash hebben en dan instappen in trackers.
Het probleem is dat veel mensen juist in een dip geen geld beschikbaar hebben of niet durven ivm dreigend ontslag en/of andere financieele onzekerheden.
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_122543943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:07 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Het probleem is dat veel mensen juist in een dip geen geld beschikbaar hebben of niet durven ivm dreigend ontslag en/of andere financieele onzekerheden.
Daarom is Buffett ook zo rijk, die koopt dan al zijn aandelen.
pi_122544111
Hee gasten! Ik kan jullie een hele goede website aanraden als je een start wil maken in aandelen. www.tradimo.com op deze website, waar je je gratis kunt registreren, worden dagelijks college's gegeven (in het engels). Deze college's gaan vooral over beginners concepten en zijn heel leuk en makkelijk om te volgen. Verder hebben ze heel veel artikelen over verschillende soorten strategieën maar ook over bijvoorbeeld de psychologie die bij het beleggen komt kijken.

Is zeker een aanrader om eens te bekijken jongens ;)! (en meiden natuurlijk)
pi_122551791
Als jullie de koersen omlaag zien schieten, waar kijken jullie dan als eerste voor de reden?
graag verwijderen
pi_122551989
het afm register is een goeie... daar kan je zien hoeveel % van de aandelen in handen van shorters is
pi_122552347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:47 schreef arjan1212 het volgende:
het afm register is een goeie... daar kan je zien hoeveel % van de aandelen in handen van shorters is
Ik bedoel meer als de AEX in paar minuten van +0,10% naar -0,50% gaat. Op welke site kijk je dan als eerst voor de reden van de daling?
graag verwijderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')