ING is nu ongeveer 8,50 waard. Stel jij verwacht dat het aandeel stijgt, dan ga je long. Dit betekend dat je de aandelen koopt voor 8,50 en dan verkoopt op bijvoorbeeld 9,00. Dan heb je ongeveer 6% rendement.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 14:02 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Dus je gaat long door aandelen te kopen en short door aandelen die je reeds in bezit hebt te verkopen?
Of denk ik nu te simpel?
Ah op zo'n manier. Ik wist namelijk niet of ik 2500 moest opgeven (startkapitaal) of het huidige (bijvoorbeeld 2700)quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 17:33 schreef Mike4Ever het volgende:
Antwoord 1
Je geeft gewoon de totale waarde van al je aandelen + je spaargeld op de peildatum (1 januari dacht ik?) op.
Antwoord 2
Je geeft de waarde op van de peildatum, dus als dat op dat moment 2000 was dan geef je dat op.
Al je beleggingen + spaargeld, 134.450 euro dus in jouw geval.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 21:43 schreef Shieldz het volgende:
[..]
Ah op zo'n manier. Ik wist namelijk niet of ik 2500 moest opgeven (startkapitaal) of het huidige (bijvoorbeeld 2700)
Alvast een rekening openen kan geen kwaad.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:08 schreef halo4312 het volgende:
Welke broker gebruiken jullie?????????
Binck en Lynx lijken me wel goed.
Bij Lynx heb je wel een minimale inleg van 3000 (Ten minste dat moet je storten om de rekening te openen en kun je er later wel weer afhalen geloof ik)
Ben zelf van plan om een rekening te openen, maar weet niet of ik meteen wil instappen in aandelen aangezien ik geen enorm groeipotentieel zie op dit moment in Europese aandelen. Maar het alvast hebben van een rekening lijkt me prettig.
ishares silver etf, spdr gold etf.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:40 schreef Mike4Ever het volgende:
Hallo jongens, weer een vraag van mijn zijde.
Hoe kan ik beleggen in grondstoffen zoals zilver en goud via Binck of Lynx?
Kan het ook in euro's? Want deze fondsen zijn in USD.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:04 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
ishares silver etf, spdr gold etf.
google maar op goud etf dan weet je het.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 09:36 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
Kan het ook in euro's? Want deze fondsen zijn in USD.
Ik heb liever dat jij dit voor me doet.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 10:14 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
google maar op goud etf dan weet je het.
Ik koop meestal turbo's en sprinters voor bijvoorbeeld goud. Die koop je gewoon in euro's. Valuta heeft overigens wel degelijk invloed ook al zie je dat niet direct. Ik zou je er toch een beetje beter in verdiepen voordat je er aan begint. Veel verstopte kosten, valkuilen etc. Klinkt namelijk niet alsof je er al veel van weet. Maargoed je kunt ook gewoon beginnen en al doende leert men. Gaat je waarschijnlijk wel veel geld kosten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 08:40 schreef Mike4Ever het volgende:
Hallo jongens, weer een vraag van mijn zijde.
Hoe kan ik beleggen in grondstoffen zoals zilver en goud via Binck of Lynx?
Nou dan laat maar zitten...toch bedankt voor de tips.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Gaat je waarschijnlijk wel veel geld kosten.
Waarom gebruik je van die huis-tuin en keuken derivaten?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ik koop meestal turbo's en sprinters voor bijvoorbeeld goud. Die koop je gewoon in euro's. Valuta heeft overigens wel degelijk invloed ook al zie je dat niet direct. Ik zou je er toch een beetje beter in verdiepen voordat je er aan begint. Veel verstopte kosten, valkuilen etc. Klinkt namelijk niet alsof je er al veel van weet. Maargoed je kunt ook gewoon beginnen en al doende leert men. Gaat je waarschijnlijk wel veel geld kosten.
Waarom niet. Veel beschikbaar met uiteenlopende stop loss. Voor lange termijn heb ik andere dingen. Deze derivaten zijn mijn speelgeldquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom gebruik je van die huis-tuin en keuken derivaten?
En maak je er winst mee of blijft het bij speelgeld dat steeds minder wordt op de langere termijn?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:40 schreef ssebass het volgende:
[..]
Waarom niet. Veel beschikbaar met uiteenlopende stop loss. Voor lange termijn heb ik andere dingen. Deze derivaten zijn mijn speelgeld
Nee gaat eigenlijk wel goed. Maak vaak winst. Sta nu op 15% over het laatste jaar (is niet bijzonder veel als je bedenkt dat ik bij sommigen 200% heb gepakt). Doe het ook alleen als ik een bepaald plan heb en dan rekening houdend met de transactiekosten die snel oplopen. Maargoed je speelt dan wel in op de fluctuaties en die blijven altijd lastig te voorspellen. Tot nu toe maar een keer hard op mijn bek gegaan en dat was met ING. Daar stond ik eigenlijk al niet heel erg achter, maar was in het begin en wilde een beetje spreiden. Paar momenten gehad waarvan ik wist dat ik moest verkopen, maar heb het aangehouden in de hoop dat het bij zou trekken, met de kans alles kwijt te raken. Laatste is toen gebeurt uiteraard.quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:42 schreef Mike4Ever het volgende:
[..]
En maak je er winst mee of blijft het bij speelgeld dat steeds minder wordt op de langere termijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |