abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119556733
Mocht Jasper S. zelfmoord weten te plegen zet ik er wel mijn vraagtekens erbij, maar nu hoop ik dat hij alles verteld...
pi_119556853
Die presentator roept dan op het einde nog even dat het hard achteruit gaat met de Nederlandse samenleving.

Nou inderdaad ja, als je dit soort mensen een podium geeft.
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:18:46 #53
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_119556878
Xan, hoe verklaar jij het dat er twee getuigen zijn geweest die die twee vrienden bij de sportvelden tegenkwamen zonder MV? Die jongens beweerden namelijk anders.
  vrijdag 23 november 2012 @ 22:22:46 #54
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_119557053
Overschat "Radio Argusoog" niet hoor, daar luisteren doorgaans 200 of 300 mensen naar. Ik zit daar vanavond niet tussen, want als je het Vaatstragekwebbel van Dankbaar en consorten één keer hebt gehoord, heb je het voor altijd gehoord. De man herhaalt zich als een marktkoopman die dodgy snelkookpannen probeert te slijten.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_119557311
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:22 schreef Gorraay het volgende:
Overschat "Radio Argusoog" niet hoor, daar luisteren doorgaans 200 of 300 mensen naar. Ik zit daar vanavond niet tussen, want als je het Vaatstragekwebbel van Dankbaar en consorten één keer hebt gehoord, heb je het voor altijd gehoord. De man herhaalt zich als een marktkoopman die dodgy snelkookpannen probeert te slijten.
Need in Freed wordt nog altijd herhaald vanavond op Omrop Fryslan, dat is een stuk informatiever om naar te luisteren.
En het heeft me wel geraakt, om al die leuke mensen (want de broers en zussen van Marianne Vaatstra wekken iig bij mij de indruk dat dat heel leuke mensen zijn), zo hun verhaal te horen doen, en ze te horen vertellen hoe hun hele familie kapot is gegaan in de afgelopen 13 jaar.

Ik hoop werkelijk, dat ze nu weer een weg terug kunnen vinden. Naar elkaar.
pi_119557411
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 22:22 schreef Gorraay het volgende:
Tijdens de afleveringen die ik beluisterde waren er meestal max. 50 medeluisteraars, maar ik luister alleen als Micha Kat of een van die lui komt en vaak haak ik af of tune ik later in. Deze keer heb ik de hele uitzending beluisterd. :@
Die andere complotprogramma's ken ik niet.
Voor Micha and friends was dit echt een topuitzending. Maar liefst bijna 500 man. *)
pi_119558231
Scenario 1 - Spencer en Wietse waren een fiets aan het stelen voor Marianne (toen fietste Verry Brouwer samen met zijn vriendin voorbij). Ze wamen erachter dat Marianne verdwenen was en werden opgehaald door Spencer zijn moeder. Misschien hebben ze nog gezocht in de buurt...Onwaarschijnlijk omdat ze zo een taxi voor haar hadden kunnen bellen, wat waarschijnlijk ook het plan was, maar dat was al te laat.

Scenario 2 - Spencer en Wietse wisten dat Marianne verdwenen was, konden hun eigen fietsen niet meer gebruiken en wilde haar gaan zoeken met een gestolen fiets (Verry Brouwer ziet ze). Wat ze misschien wel hebben gedaan erna (misschien op gestolen fiets, misschien met auto samen met moeder) want Geke zegt dat ze pas een uur nadat Marianne verdween weer op het Raboplein waren en aangezien Spencer de woorden - "Dit is zinloos geweld!" schreeuwde wist hij dat het geen grap of iets dergelijks was. Spencer en Wietse worden naar de Pyramide in Buitenpost gebracht, de fietsen liggen tot de volgende dag op het plein (Had Marianne de sleutels nog?)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xan21 op 23-11-2012 22:51:50 ]
pi_119559284
Ik weet niet of ik iets heel doms ga vragen nu, maar volgens mij staat is dit nog niet ter sprake gekomen. Die Spencer en Wietse, waarom houden zij zich zo afzijdig? Ik meen te hebben gelezen dat ze heel veel spijt hebben dat ze Marianne alleen hebben laten fietsen, maar dat is toch geen reden om niet veel actiever te helpen bij het oplossen?
fratsfruts
pi_119559426
Tsja het zegt eigenlijk alles toch
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:15:45 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119559786
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:07 schreef frutsfrats het volgende:
Ik weet niet of ik iets heel doms ga vragen nu, maar volgens mij staat is dit nog niet ter sprake gekomen. Die Spencer en Wietse, waarom houden zij zich zo afzijdig? Ik meen te hebben gelezen dat ze heel veel spijt hebben dat ze Marianne alleen hebben laten fietsen, maar dat is toch geen reden om niet veel actiever te helpen bij het oplossen?
Wat zie jij onder "actiever helpen oplossen"?
Alle media te woord staan die graag van je willen horen hoe het ging? Meewerken met complotdenkers?
Ze hebben gewoon meegewerkt met het OM, het zijn geen onwillige getuigen ofzo, ze hebben er alleen geen behoefte aan voor allerlei programma's als beeldvulling te dienen.

Daarbij zijn ze nu relatief onbekend gebleven, als ze op TV waren blijven komen dan had iedereen ze nog bij de eerste blik al aan Marianne Vaatstra gekoppeld.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_119559939
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat zie jij onder "actiever helpen oplossen"?
Alle media te woord staan die graag van je willen horen hoe het ging? Meewerken met complotdenkers?
Ze hebben gewoon meegewerkt met het OM, het zijn geen onwillige getuigen ofzo, ze hebben er alleen geen behoefte aan voor allerlei programma's als beeldvulling te dienen.

Daarbij zijn ze nu relatief onbekend gebleven, als ze op TV waren blijven komen dan had iedereen ze nog bij de eerste blik al aan Marianne Vaatstra gekoppeld.
Oh ok! Nee ik kreeg het beeld een beetje dat ze zich heel afzijdig hielden. Maar ze hebben dus wel gewoon actief meegewerkt met het onderzoek etc. Dat was me niet duidelijk. My mistake :)
fratsfruts
pi_119560008
quote:
Ook zij zullen familie hebben die veel om hun geven. Het waren allen nog kinderen (iig minderjarigen) toen.
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:21:20 #63
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119560059
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:19 schreef frutsfrats het volgende:

[..]

Oh ok! Nee ik kreeg het beeld een beetje dat ze zich heel afzijdig hielden. Maar ze hebben dus wel gewoon actief meegewerkt met het onderzoek etc. Dat was me niet duidelijk. My mistake :)
Niet aan dat van de complotdenkers, en dat werkt qua publiciteit tegen ze, maar verder hebben ze gewoon meegewerkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:27:34 #64
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_119560409
Spencer en Wietse zijn het publiek (ons) geen verantwoording schuldig. Ik ga ervan uit dat ze de politie allang hebben verteld wat ze weten.
pi_119560675
Ja precies, hopelijk slapen ze lekker deze week.
pi_119561229
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:32 schreef Xan21 het volgende:
Ja precies, hopelijk slapen ze lekker deze week.
Als je nog zo jong bent en zulke dingen gebeuren dan zomaar in je leven, dan denk ik dat dat ook bij deze jongens wonden heeft geslagen.

Ik denk dat ze niet lekker slapen deze week, en ik denk dat ze in de afgelopen jaren al wel meer slapeloze nachten hebben gekend.

Dit zijn geen dingen, die je maar zo even naast je neer legt. Zeker niet, als je nog zo jong bent.
  vrijdag 23 november 2012 @ 23:47:32 #67
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_119561333
Ik denk dat de broers van MV wel verhaal hebben gehaald bij die Spencer. Vraag me af hoe dat is gegaan... Ik kan me voorstellen dat ze woest waren.

Spencer had de moeder van MV beloofd haar thuis te brengen oid.
heitieh
pi_119561920
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:47 schreef Joooo-pi het volgende:
Ik denk dat de broers van MV wel verhaal hebben gehaald bij die Spencer. Vraag me af hoe dat is gegaan... Ik kan me voorstellen dat ze woest waren.

Ja, en de jongste broer van Marianne had haar tot 2 keer toe gezegd dat ze hem moest bellen, als haar vriendje haar niet thuis zou brengen.

Ook dat is niet gebeurd.

Net zoals die jongste broer vol opgekropte gevoelens zit, zo kan dat evengoed gelden voor haar vriendje van toen.
pi_119562084
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 november 2012 23:47 schreef Joooo-pi het volgende:

Ja maar om al je boosheid en verdriet op dat vriendje te richten is ook niet eerlijk. Op die leeftijd heb je wellicht nog niet een sterk verantwoordelijkheidsgevoel, kun je gevaren/consequenties nog niet goed inschatten, en hij had waarschijnlijk aardig wat bier op. Daarnaast heeft hij het wel aangeboden om met haar terug te fietsen maar ze stond erop dat ze alleen wou terug fietsen.
pi_119562256
Ja dat zegt Spencer...

In het scenario van Geke H., Verry Brouwer, Tiny de Haan zou Spencer er eigenlijk niks aan hebben kunnen doen, waarom dan toch niet de waarheid vertellen, hij was tenslotte nog heel jong? Spencer verplaatst zich binnen weinig tijd tussen de Voorstraat (It Filtsje) en de tennisvelden bij het fietpad, zonder Marianne...onmogelijk in zijn scenario
pi_119562875
Het is Need *op* Freed. :P

Interview net gekeken, ik vond het een mooi interview. Allemaal heel verschillende types en verschillende manier om ermee om te gaan. Ik hoop voor hen dat ze antwoord krijgen op hun vragen en dat dat het voor het afsluit.
pi_119563007
quote:
Alsof er verder in dat dorp niemand weet wat er gebeurd is.
pi_119564878
Waarom werd de verdachte zijn huis en gezicht meteen door de media gepubliceerd, dus voordat de rechter die verdachte tot absolute dader maakt? Dit systeem is steeds meer bezig de privacy van burgers te schenden (of die burger nu verdachte is of niet)
Het wordt steeds duidelijker waarom Facebook en al die camera's en andere systemen en televisieprogramma's er kwamen, puur om verdachten onder druk te kunnen zetten door hun gezicht en/of huis op televisie te brengen. Een verdachte onder dit soort druk kan dus overgaan tot een valse bekentenis. Dit is ook wat Peter R. naar voren bracht bij Knevel (dat als hij bij ondervraging zou bekennen dit als bewijs zou kunnen worden gebruikt) Dit systeem is op drie fronten bezig buiten de politieverhoren en uitspraak rechter verdachten onder druk zetten, via camera's, via televisie programma's, en via internet (gepubliceerde Facebook, gedigitaliseerde foto's gebruiken)
Stel iemand zet de foto van een ander onder zijn.haar naam op Facebook. Dit systeem is zich steeds verder deze kant aan het ontwikkelen. Advocaten en rechters hebben dit probleem erbij (dus sterke beinvloeding media en misdaadverslaggevers (met nadruk op verslaan), meer druk op verdachten door misdaadverslaggevers, camerabeelden en Facebook systemen. Je rechten worden steeds verder afgebroken. Digitale, billboard en media schandpalen tegen verdachten. Ook de advocaten worden door de media onder druk gezet (de media/journalisten worden steeds agressiver, dus beinvloeden een rechtzaak)
  zaterdag 24 november 2012 @ 03:10:47 #74
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_119565176
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 november 2012 02:18 schreef Synthercell het volgende:
[...]
Het wordt steeds duidelijker waarom Facebook en al die camera's en andere systemen en televisieprogramma's er kwamen, puur om verdachten onder druk te kunnen zetten door hun gezicht en/of huis op televisie te brengen. Een verdachte onder dit soort druk kan dus overgaan tot een valse bekentenis.
[...]
De verdachte zelf heeft hier weinig of niets van meegekregen.

Dat mensen dingen gaan bekennen die ze niet hebben gedaan omdat er wat persfotografen voor de deur staan of omdat de kranten erover schrijven, vind ik een vreemde veronderstelling. Het zou mij zeker niet tot een valse bekentenis brengen.
  zaterdag 24 november 2012 @ 07:57:24 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_119565564
Ten eerste zijn er sowieso maar weinig herkenbare foto's van de man in de media, ten tweede is NL een van de weinige landen waar de foto van een verdachte een balkje over de ogen krijgt en de achternaam niet bekend wordt gemaakt.
Dus om nou te stellen dat dat het doel van Facebook is getuigt vooral van een heel beperkt wereldbeeld.

In het land waar Facebook begon en het grootst is staat een verdachte direct met naam en foto in de krant.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')